Nee, stel je niet zo aan. Nu begrijp je blijkbaar inderdaad pas het verschil tussen theorie en praktijk.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:21 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Is dit een verkapte doodsverwensing?
Anyway, ik snap het verschil tussen theorie en praktijk. Dat bekent niet dat je de rare praktijk niet mag aankaarten.
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat ik als privé persoon mag vinden en denken wat ik wil. Daarnaast wil ik die wet nog wel eens zien. Je hebt gelijk dat het een pijler is van onze rechtsstaat, maar een wet die zegt dat ik iemand pas schuldig mag achten als hij of zij veroordeeld is, ken ik niet. Ik kan me vergissen hoor. Maar ik zou dat toch eigenlijk wel willen lezen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:24 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Jij zegt toch dat je geen waarde hecht aan die wet?
Jij vindt het voldoende om iemand te veroordelen op basis van pers berichten, voortegekomen uit een mediacircus? De pers die zo sappig mogelijk wil schrijven om zo veel mogelijk lezers te trekken?quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:20 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je zelf zo zwart/wit kunt denken als het rechtsysteem. Het is alles behalve waterdicht. Mensen die overduidelijk schuldig zijn kunnen zelfs vrij komen door vormfouten bijvoorbeeld. Voor de wet zijn die mensen misschien niet schuldig bevonden maar ze hebben wel degelijk de misdaad begaan. Als zo iemand gemoord heeft is het wel een moordenaar, alleen geen veroordeelde moordenaar.
Van dale zegt over het woord moordenaar:
moor·de·naar de; m,v -s, moor·de·na·res de; v -sen iem die een moord pleegt, heeft gepleegd.
Niet iemand die veroordeeld is voor een moord.
nee, verdiep je eens in rechtspraak zou ik zeggen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:17 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Dat staat anders wel in de wet waar ook jij geacht wordt je aan te houden.
Inderdaad. Maar jij, en ik, kunnen dat vanaf de computer nooit met zekerheid bepalen. Dus dat sommige een slag om de arm houden begrijp ik wel.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:29 schreef Troeta het volgende:
pfff, kom op, ik heb wel eens een tientje gejat, maar niet voor gepakt of veroordeeld, maar vind mezelf toch echt schuldig aan het pikken van een tientje.
dat het juridisch allemaal anders is, jammer dan, als iemand een moord heeft gepleegd vind ik het een moordenaar.
Dank je, dat bedoelde ik ook te zeggen, maar jij doet het vele malen beter dan ikquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:30 schreef dontcare het volgende:
[..]
nee, verdiep je eens in rechtspraak zou ik zeggen.
Aanname van onschuld geld alleen voor een rechtbank maw , de rechter (of jury) moet uitgaan van het feit dat de verdachte onschuldig is, het is de taak van het OM om bewijzen aan te dragen die de schuld van de verdachte aantonen en daarmee de rechter (of jury) te overtuigen van de verdachte zijn schuld.
De politie , het om , het publiek hebben niks met die wet te maken, hell het is zelfs de taak van het om/politie om er van uittegaan dat een verdachte de dader is en daarvoor bewijzen te vinden , ze gaan niet zoeken naar bewijs dat ie onschuldig is maar naar bewijs dat ze de juiste man hebben..
Is het je nu duidelijk ?
Jeez. Jij hebt net zoveel inlevingsvermogen als ene Joran van der Sloot he?quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:37 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Het gaat me puur om het feit dat er niks is bewezen en dat moeder Holloway toch al jaren overal roept dat Joran een walgelijke moordenaar is. Sorry, maar dat weten we gewoon niet.
Klopt, maar dat heeft ook wel weer watquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:28 schreef plonsplons het volgende:
[..]
maak mijn leven minder ingewikkeld, gelukkig weet ik alle feiten nog niet, dan is er zeker geen twijfel bij welke jurist dan ook
, blijft een apart soort mensen die juristen
, altijd vragen , nooit geen 100% zekerheid
Als we heel eerlijk zijn, kunnen in veel gevallen de politie, advocaten, rechters etc. de daadwerkelijke toedracht ook niet achterhalenquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:31 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar jij, en ik, kunnen dat vanaf de computer nooit met zekerheid bepalen. Dus dat sommige een slag om de arm houden begrijp ik wel.
Ik ben nog steeds heel erg benieuwd naar je wetsartikelquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:33 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Klopt, maar dat heeft ook wel weer watJe moet kritisch blijven
Was een grapje hoorquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:29 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nee, stel je niet zo aan. Nu begrijp je blijkbaar inderdaad pas het verschil tussen theorie en praktijk.
[..]
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat ik als privé persoon mag vinden en denken wat ik wil. Daarnaast wil ik die wet nog wel eens zien. Je hebt gelijk dat het een pijler is van onze rechtsstaat, maar een wet die zegt dat ik iemand pas schuldig mag achten als hij of zij veroordeeld is, ken ik niet. Ik kan me vergissen hoor. Maar ik zou dat toch eigenlijk wel willen lezen.
quote:Art. 6 lid 2 EVRM:
2. Een ieder tegen wie een vervolging is ingesteld, wordt voor onschuldig gehouden totdat zijn schuld in rechte is komen vast te staan.
Nou ik denk dat er ook al een aantal Human right watchers op deze zaak zitten en dat er echt niet toegestaan wordt dat er maar een half bakken procesje komt .quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:30 schreef controlaltdelete het volgende:
VdS krijgt ook geen eerlijk proces, hij is nu al schuldig bevonden door media, overheid en ook door het volk. En inderdaad in een land als Peru kan hij dat eerlijke proces op zijn buik schrijven want geen enkele rechter zou het in zijn hoofd halen om hem onschuldig te pleiten al zouden de feiten niet eens kloppen dan worden ze wel kloppend gemaakt.
Verder vind ik die mediahype door Peru mbt zaak VdS een beetje hypocriet want er worden daar elke dag mensen vermoord die nog niet eens de helft van deze aandacht krijgen.
en door mij schuldig bevondenquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:30 schreef controlaltdelete het volgende:
VdS krijgt ook geen eerlijk proces, hij is nu al schuldig bevonden door media, overheid en ook door het volk. En inderdaad in een land als Peru kan hij dat eerlijke proces op zijn buik schrijven want geen enkele rechter zou het in zijn hoofd halen om hem onschuldig te pleiten al zouden de feiten niet eens kloppen dan worden ze wel kloppend gemaakt.
Verder vind ik die mediahype door Peru mbt zaak VdS een beetje hypocriet want er worden daar elke dag mensen vermoord die nog niet eens de helft van deze aandacht krijgen.
Verdiep je eens in rechtspraak?quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:30 schreef dontcare het volgende:
[..]
nee, verdiep je eens in rechtspraak zou ik zeggen.
Aanname van onschuld geld alleen voor een rechtbank maw , de rechter (of jury) moet uitgaan van het feit dat de verdachte onschuldig is, het is de taak van het OM om bewijzen aan te dragen die de schuld van de verdachte aantonen en daarmee de rechter (of jury) te overtuigen van de verdachte zijn schuld.
De politie , het OM, het publiek hebben niks met die wet te maken, hell het is zelfs de taak van het om/politie om er van uittegaan dat een verdachte de dader is en daarvoor bewijzen te vinden , ze gaan niet zoeken naar bewijs dat ie onschuldig is maar naar bewijs dat ze de juiste man hebben..
Is het je nu duidelijk ?
quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:41 schreef bastibro het volgende:
[ afbeelding ]
http://guanabee.com/2010/06/joran-van-der-sloot-enquirer/
Art. 1 lid 1 FOKquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:36 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Was een grapje hoor
Okee, dus ieder persoon mag zelf weten wat ie van de wet vindt en of ie zich eraan houdt. Dus als ik de wet over dat je niet mag moorden geen toffe wet vind, dan kan ik die zomaar negeren?
[..]
Hoe zou het omgekeerd zijn. Om niet schuldig te zijn aan moord maar wel overal voor moordenaar te worden uitgemaakt door iemand?quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:32 schreef Stali het volgende:
[..]
Jeez. Jij hebt net zoveel inlevingsvermogen als ene Joran van der Sloot he?
Wat denk je hoe het is om je kind kwijt te zijn en niet weten wat er gebeurd is en een vage gozer iedere keer andere verhaaltjes over ophangt om er nog geld aan te verdienen ook? Terwijl je vermoed dat hij de dader is?
Die vrouw heeft alle recht op haar verdriet en haar manier van handelen maar het enige dat jij doet is almaar hakken op die moeder om jezelf maar objectief te kunnen vinden. Nou hulde hoor.
Oh kut! Helemaal vergetenquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:39 schreef mazaru het volgende:
[..]
Art. 1 lid 1 FOK
1. Een ieder tegen wie een vervolging is ingesteld, mag door iedereen op het forum veroordeeld worden cq onschuldig worden bevonden. Al naar gelang de gedachtegang van de poster.
Helemaal niksquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:40 schreef Qwea het volgende:
Goed, maar wat heb ik gemist lievjens?
Dat is geen Nederlandse Wet. Dat is het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens. Daar heb ik als privé persoon vrij weinig mee van doen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:36 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Was een grapje hoor
Okee, dus ieder persoon mag zelf weten wat ie van de wet vindt en of ie zich eraan houdt. Dus als ik de wet over dat je niet mag moorden geen toffe wet vind, dan kan ik die zomaar negeren?
[..]
Vanmiddag om 16u onze tijd een persconferentie in Lima.quote:
wees geen slaaf van elke wet dan ook !!!! ten eerste veranderen die dingen nog wel eens. ten tweede geloof in jezelf als goed persoon en handel daarna. mogen andere er toch anders over denken dan hoor je dat welquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:42 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat is geen Nederlandse Wet. Dat is het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens. Daar heb ik als privé persoon vrij weinig mee van doen.
Je moet je absoluut aan de wet houden. Dat heb ik ook nergens beweerd. Alleen jij komt niet met een wet die op mij als natuurlijk persoon van toepassing is.
En ons land heeft zich niet verbonden verklaard aan dat verdrag? En jij bent niet als onderdaan van NL verplicht je aan de Nederlandse wet te houden?quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:42 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat is geen Nederlandse Wet. Dat is het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens. Daar heb ik als privé persoon vrij weinig mee van doen.
Je moet je absoluut aan de wet houden. Dat heb ik ook nergens beweerd. Alleen jij komt niet met een wet die op mij als natuurlijk persoon van toepassing is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |