Mompelt iets over dat niet stemmen ook een onderdeel is van de Nederlandse democratie.quote:
Iemand met verstand van politiek dat hoor ik al wel!quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:30 schreef Laysa het volgende:
Je kan ook blanco stemmen!..Als je het dan toch niet weet doe dat dan!
En anders moet je je bek houwen de komende jaren is mij ingefluisterd door iemand
Dat is nou bullshit. Ik heb vroeger ook een keer niet gestemd, zolang je belasting betaald mag je zeurenquote:Op woensdag 9 juni 2010 20:30 schreef Laysa het volgende:
Je kan ook blanco stemmen!..Als je het dan toch niet weet doe dat dan!
En anders moet je je bek houwen de komende jaren is mij ingefluisterd door iemand
das jouw mening....en dat mag hier in Nederlandquote:Op woensdag 9 juni 2010 20:33 schreef AMDB het volgende:
[..]
Dat is nou bullshit. Ik heb vroeger ook een keer niet gestemd, zolang je belasting betaald mag je zeuren
Aha, een voorstander van het herinvoeren van het censuskiesrecht?quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:33 schreef AMDB het volgende:
[..]
Dat is nou bullshit. Ik heb vroeger ook een keer niet gestemd, zolang je belasting betaald mag je zeuren
Met de stemcomputer had je daar een knopje voor, zoals je ook knopjes had voor de rest....ik denk dat je ditmaal gewoon een vlakje had met daarvoor blancostemquote:Op woensdag 9 juni 2010 20:34 schreef morgane het volgende:
Misschien een domme vraag, maar hoe werkt dat blanco stemmen nou precies?
Hoe laat is trouwens meestal de verkiezingsuitslag bekend?
Volgens mij is er gewoon een hokje met 'blanco' en die kleur je rood. Echte uitslag komt denk ik rond 12u vanavond ofzo.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:34 schreef morgane het volgende:
Misschien een domme vraag, maar hoe werkt dat blanco stemmen nou precies?
Hoe laat is trouwens meestal de verkiezingsuitslag bekend?
Een blanco stem telt mee in de opkomst statistieken.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:40 schreef morgane het volgende:
Dat bedoel ik niet...ik snap niet wat de regering ermee 'opschiet' als je blanco stemt. Het is dus blijkbaar beter dan niet stemmen.
Haha ik heb je niet gezienquote:Op woensdag 9 juni 2010 20:40 schreef Cocktailprikker het volgende:
SLP, in de tijd dat jij vanmiddag 3 trekken van je sigaret genomen hebt was ik in de tussentijd naar binnen gelopen, heb gestemd, en naar buiten
Met een blanco stem geef je feitelijk aan dat je het stemrecht belangrijk vindt, maar dat er feitelijk geen enkele partij is die aan je wensen voldoet. Het is dus niet zo dat je niet wilt stemmen of te lui bent, maar meer dat alle programma's kut zijn.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:50 schreef morgane het volgende:
Ok, ook dat snap ik...maar wat heeft de regering eraan dat je laat weten dat je het niet weet? Waarom zijn ze blij met een stem die voor geen enkele partij meetelt?
(ja, ik ben dit jaar pas voor het eerst gaan stemmen dus ik snap het nog niet helemaal)
Een blanco-stem dateert nog uit de stem dat je moest stemmen. Wist je het niet dan bracht je een blanco-stem uit en dan telde je wel mee als stemmer, dus je had aan je plicht voldaan. De stem zelf was niet-geldig dus telde niet mee.quote:Op woensdag 9 juni 2010 20:50 schreef morgane het volgende:
Ok, ook dat snap ik...maar wat heeft de regering eraan dat je laat weten dat je het niet weet? Waarom zijn ze blij met een stem die voor geen enkele partij meetelt?
(ja, ik ben dit jaar pas voor het eerst gaan stemmen dus ik snap het nog niet helemaal)
Hoe zit die lijst verbinding ookalweer?quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:22 schreef AMDB het volgende:
Eerste exitpoll Synovate (20.00): Alleen Paars Plus mogelijk lijkt het![]()
vvd 31 pvda 31 pvv 23 cda 21 sp 15 gl 11 d66 10 cu 5 sgp 2 dieren 1
PVV ontzettend veel groter. PvdA-GL lijstverbinding kan het verschil maken uiteindelijk..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |