abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82652319
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 09:01 schreef justanick het volgende:

[..]

Want? Jij bent serieus van mening dat al het geld wat de overheid vandaag uitgeeft voor 100% goed is besteed?
Dus omdat niet alles goed besteed wordt is jouw eerdere post automatisch waar? Gaaf. Het idee dat rechts of links per definitie hard werkend of lui is, is natuurlijk gewoon bullshit. Klopkoek lijkt echter te vergeten dat dit pure verkiezingsrhetoriek is, net als dat elke rechtse stemmer gierig is of elke PVVer een racist. Je moet niet vanuit deze stelling verder gaan praten over echte inhoudelijke dingen, want dat kan natuurlijk nooit goed gaan

Maar ja, dit is Fok dus waar heb ik het over
pi_82652468
Aansluitend bij bovenstaande post: het is op zich wel jammer dat Klopkoek in de OP zich beklaagt over flauwekul als linksen zijn lui, maar om dan vervolgens zelf stug door te gaan met de VVD is de bron van alle kwaad is niet heel sterk...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 10:02:37 #128
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82653400
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 00:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Heffingskortingen zijn aftrekposten tegen een vast tarief. Niets meer, niets minder.
[..]

Dat is nu al het geval... Ik opper niets nieuws, je kan alleen spelen met de breedte, waarbij telt: a. basis levensbehoeften en b. werken lonend laten zijn.
[..]

Ik niet. Als je met een vast percentage werkt dragen de sterkste schouders ook de zwaarste lasten, maar dan evenredig.

Het is soms een enorm probleem. Werkgever geeft een loonsverhoging van 5K en men houdt een paar honderd euro extra over. En nee, dat is niet het probleem bij de rijken (daar speelt dat niet), maar bij Jan Modaal.

Dat klopt gewoon niet.

Euro extra bruto = 60 eurocent netto. Zoiets zou het moeten zijn. Weet je meteen wat je meer krijgt als je opslag krijgt.
Ik vind dat de loonbelasting inderdaad veel te progressief en snel op loopt. Maar dat is uitgerekend een VVD-dingetje. Want het toptarief laten in gaan bij een hoger bedrag zullen ze nooit willen. Dan maak je de progressiviteit minder stijl.

Verder vergroot je met een vlaktaks dat probleem. Als iemand net boven de heffingskorting gaat uit komen dan moet hij meteen de volle mep betalen. Het vergroot zoals gezegd weer de armoedeval. Zoals zo vaak met 'liberale' maatregelen. Voor een armoedeval moet je bij de liberalen zijn. Mede daarom is het uitstekend dat de tarieven langzaam op lopen.

Tot slot vind ik gewoonweg het principe verkeerd. Achter het idee van een vlaktaks schuilt een verkeerd idee voor de essentie van een overheid.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 11 juni 2010 @ 10:03:42 #129
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82653439
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 09:35 schreef DS4 het volgende:
Aansluitend bij bovenstaande post: het is op zich wel jammer dat Klopkoek in de OP zich beklaagt over flauwekul als linksen zijn lui, maar om dan vervolgens zelf stug door te gaan met de VVD is de bron van alle kwaad is niet heel sterk...
Die is ook de bron van alle kwaad. De bron van oorlogen, de bron van uitbuiting... Ze zeggen dat ze zijn voor de mensen die wat van hun leven willen maken maar dat zie ik nergens aan terug
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_82655494
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 10:02 schreef Klopkoek het volgende:

Ik vind dat de loonbelasting inderdaad veel te progressief en snel op loopt. Maar dat is uitgerekend een VVD-dingetje. Want het toptarief laten in gaan bij een hoger bedrag zullen ze nooit willen. Dan maak je de progressiviteit minder stijl.
De VVD is tegen het verhogen van het begin van de hoogste schijf? Sinds wanneer?
quote:
Verder vergroot je met een vlaktaks dat probleem. Als iemand net boven de heffingskorting gaat uit komen dan moet hij meteen de volle mep betalen. Het vergroot zoals gezegd weer de armoedeval. Zoals zo vaak met 'liberale' maatregelen. Voor een armoedeval moet je bij de liberalen zijn. Mede daarom is het uitstekend dat de tarieven langzaam op lopen.
Nee, dat klopt niet.

De armoedeval ligt niet aan ons fiscale systeem, maar aan ons fiscale systeem met alle toeslagen, bijzondere bijstand, enz.

Je kan dat ook verwerken in het volgende: neem bedrag X voor noodzakelijk levensonderhoud (dat zullen meerdere bedragen X zijn omdat je moet differentiëren naar alleenstaand, samenwonenden en met/zonder kinderen, maar dat is uit te werken). Maak dat bedrag belastingvrij. Daarboven betaal je zeg 40%. Zorg dat iedereen inkomen X heeft.

Geef een extra korting voor werkenden (nodig omdat iedere dag naar je werk gaan ook kosten met zich brengt).

Op dat moment hou je als je gaat werken van iedere extra euro altijd 60 cent over.

Voor de goede orde: dit systeem is niet zaligmakend, het bevoordeelt namelijk buitenlandse werknemers die hier over de grens werken, maar dan zou je kunnen kiezen om b.v. huurlasten buiten het fiscale systeem om te regelen.

Anders gezegd: je maakt een eind aan het rondpompen van geld. Waarmee je ook voorkomt dat mensen vergeten om regelingen aan te vragen waar ze recht op hebben.
quote:
Tot slot vind ik gewoonweg het principe verkeerd. Achter het idee van een vlaktaks schuilt een verkeerd idee voor de essentie van een overheid.
Want?
pi_82655522
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 10:03 schreef Klopkoek het volgende:

Die is ook de bron van alle kwaad. De bron van oorlogen, de bron van uitbuiting... Ze zeggen dat ze zijn voor de mensen die wat van hun leven willen maken maar dat zie ik nergens aan terug
Je begrijpt hoop ik dat dit net zo'n dom geleuter is als "linksen zijn lui"?
pi_82658415
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 10:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je weet zelf ook dat je onzin praat, waarom doe je het dan toch?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:04:12 #133
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82661306
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 12:00 schreef waht het volgende:

[..]

Ene Johannes stond ooit ook alleen in de woestijn
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_82661583
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 13:04 schreef Klopkoek het volgende:

Ene Johannes stond ooit ook alleen in de woestijn
Wat probeer je nu te zeggen? Dat jij niet de eerste bent die de weg kwijt is geraakt?
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:13:43 #135
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82661784
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 09:35 schreef DS4 het volgende:
Het neo-liberalisme wat ze aanhangen is dan ook wel de bron van een hoop kwaad en slechts in de wereld.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_82661813
Het is nog maar te bezien of kapitalisme zo kwaadaardig is. Ik denk dat we een andere kandidaat voor kwaadaardigheid moeten zoeken. Zo is er een opmerkelijk verband tussen democratie en oorlog. In de recente geschiedenis vonden de grootste oorlogen & bloedvergieten plaats tijdens de overgang van de oude aristocratische periode naar democratische periode. Ook in de oudheid vinden we dat terug. De Peloponnesische oorlog (de "Griekse Wereldoorlog") vond plaats toen democratisch Athene op het hoogtepunt van haar macht was.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:17:24 #137
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82661980
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 13:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat probeer je nu te zeggen? Dat jij niet de eerste bent die de weg kwijt is geraakt?
Dat mag je vinden maar je gaat niet in op mijn bezwaar. Ik vind het niet terecht dat sommigen geen IB hoeven te betalen. Ja, je begrijpt me goed, ook 'armen' horen IB te betalen. Daarnaast is het een goed beginsel dat als je meer gaat verdienen je slechts marginaal meer belasting gaat betalen. Hoe geleidelijker dat gaat, hoe beter. Daarom vind ik ons stelsel ook iets te 'stijl'. Met een vlaktaks direct van 0% naar 40% gaan is een enorme stap. Te extreem.

Sowieso is de progressieve belasting een erfenis van de Franse en Amerikaanse revolutie. dat wil ik graag zo houden. ja, de loonbelasting werd in Europa pas eind 19e eeuw, begin 20ste eeuw ingevoerd. In de VS in de jaren '10 van de vorige eeuw. maar het principe van progressiviteit bestond al en was in het moderne, frisse nieuwe VS zelfs een sterker verankerd principe dan in Europa (nu radicaal omgedraaid helaas). In de VS hadden ze immers geen last van oude adelijke priviliges.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:19:52 #138
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82662095
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 13:14 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het is nog maar te bezien of kapitalisme zo kwaadaardig is. Ik denk dat we een andere kandidaat voor kwaadaardigheid moeten zoeken. Zo is er een opmerkelijk verband tussen democratie en oorlog. In de recente geschiedenis vonden de grootste oorlogen & bloedvergieten plaats tijdens de overgang van de oude aristocratische periode naar democratische periode. Ook in de oudheid vinden we dat terug. De Peloponnesische oorlog (de "Griekse Wereldoorlog") vond plaats toen democratisch Athene op het hoogtepunt van haar macht was.
Jij weer met je rare tegen het facsisme aanleunende gedachtenkronkels. Achja, aartsconservatieve duitsers steunden hitler destijds. geen wonder.

als er iets is wat vast staat dan is dat het verband tussen democratie en vrede. als eerste uitgedacht door Immanuel Kant. later werd zijn normatieve kant ( ) aangevuld met een instrumenteel argument.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:21:59 #139
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82662196
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 12:00 schreef waht het volgende:

[..]

Ik weet dat de VVD langzamerhand de fundamenten onder de democratie wegslaat. Welbewust. Ik weet ook dat de bewust drempels opwerpen in deze maatschappij om tot een strak gelede hiërarchische samenleving te komen waar iedereen weer zijn gepredestineerde plek kent.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:22:34 #140
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82662226
quote:
Hmm ja. En alle oorlogen tussen de wereldoorlogen en de Peloponnesische oorlog vonden plaats onder gebieden geregeerd door aristocratieën, koningen, keizers, verlichte dictators enzovoort. Eigenlijk heeft gewoon elke vorm van politiek schuld aan oorlog.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:23:15 #141
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_82662264
quote:
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:28:15 #142
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82662494
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 13:22 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Hmm ja. En alle oorlogen tussen de wereldoorlogen en de Peloponnesische oorlog vonden plaats onder gebieden geregeerd door aristocratieën, koningen, keizers, verlichte dictators enzovoort. Eigenlijk heeft gewoon elke vorm van politiek schuld aan oorlog.
Thucydides is dat toch? Als ik het me goed herinner was de centrale boodschap van het verhaal dat Athene veel te machtig was en dat alle anderen daardoor gingen samenspannen (external balancing). tegelijkertijd wist het democratische en 'lieve' athene niet wat ze er mee aan moesten. ik ben het een beetje kwijt maar thucydides is een voorname inspiratiebron van de (neo-)klassieke realistische school
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:29:31 #143
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_82662552
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 13:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Thucydides is dat toch? Als ik het me goed herinner was de centrale boodschap van het verhaal dat Athene veel te machtig was en dat alle anderen daardoor gingen samenspannen (external balancing). tegelijkertijd wist het democratische en 'lieve' athene niet wat ze er mee aan moesten. ik ben het een beetje kwijt maar thucydides is een voorname inspiratiebron van de (neo-)klassieke realistische school
Dat Athene was onwijs lief. Niet alleen persten ze al hun onderdanen af (daar komen al die mooie bouwwerken vandaan, gesponsord door hun 'alliantie'), ook pleegden ze een invasie op Sicilië die hopeloos faalde en talloze levens kostte.

Het werk van Thucydides is zo mooi omdat hij het redelijk historisch verantwoord kan vertellen; hij is kritisch, heeft onderzoek gedaan, etc. Aanrader overigens.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:31:22 #144
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82662653
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 13:29 schreef Steeven het volgende:

[..]

Dat Athene was onwijs lief. Niet alleen persten ze al hun onderdanen af (daar komen al die mooie bouwwerken vandaan, gesponsord door hun 'alliantie'), ook pleegden ze een invasie op Sicilië die hopeloos faalde en talloze levens kostte.
Dat bedoel ik. Ik ben de details kwijt.

Waardoor verloor Athene?
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:32:13 #145
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_82662692
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 13:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Ik ben de details kwijt.

Waardoor verloor Athene?
Overmoed en die mislukte invasie . Dat laatste kostte ze een aanzienlijk deel van hun vloot en landleger. En schatkist.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:33:21 #146
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82662742
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 13:29 schreef Steeven het volgende:

Het werk van Thucydides is zo mooi omdat hij het redelijk historisch verantwoord kan vertellen; hij is kritisch, heeft onderzoek gedaan, etc. Aanrader overigens.
Men je echt dat het historisch gezien deugt? Van wat ik me kan herinneren zit er ook heel veel interpretatie in. Zoals dat bekende verhaal van die Spartaan die op het eiland komt en waar het moraal van het verhaal is dat sterke staten niet naar zwakke staatjes hoeven te luisteren. Moraal telt niet als het er op aan komt.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:34:40 #147
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82662813
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 13:32 schreef Steeven het volgende:

[..]

Overmoed en die mislukte invasie . Dat laatste kostte ze een aanzienlijk deel van hun vloot en landleger. En schatkist.
Het begrip hubris komt idd vaak voor in de realistische literatuur. er gaat een belletje rinkelen
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:36:48 #148
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_82662951
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 13:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Men je echt dat het historisch gezien deugt? Van wat ik me kan herinneren zit er ook heel veel interpretatie in. Zoals dat bekende verhaal van die Spartaan die op het eiland komt en waar het moraal van het verhaal is dat sterke staten niet naar zwakke staatjes hoeven te luisteren. Moraal telt niet als het er op aan komt.
Nee ik bedoel niet zozeer dat het feitelijk gezien klopt, maar zijn manier van schrijven e.d. was z'n tijd aardig vooruit. Er staat een hoop fictie in inderdaad.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:40:31 #149
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82663143
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 13:36 schreef Steeven het volgende:

[..]

Nee ik bedoel niet zozeer dat het feitelijk gezien klopt, maar zijn manier van schrijven e.d. was z'n tijd aardig vooruit. Er staat een hoop fictie in inderdaad.
In wat voor opzicht bedoel je dat? Dat hij (soms) aardig gedetailleerd is in zijn beschrijvingen bijvoorbeeld? (tijd, plaats, datum, wie, wat)
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:54:43 #150
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_82663759
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 13:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In wat voor opzicht bedoel je dat? Dat hij (soms) aardig gedetailleerd is in zijn beschrijvingen bijvoorbeeld? (tijd, plaats, datum, wie, wat)
Het gaat dan vooral om het aspect dat hij rationeel schrijft en zaken aanhaalt die we tegenwoordig associëren met geschiedenis, zoals oorlog, politiek, mensen en cultuur. Dat klinkt misschien gek maar dat werd - zeker toen - nog niet zo gedaan. Daarentegen moet ik het ook niet overdrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')