Heb je ondertussen geen hoofdpijn?quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:20 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Ik snap dit niet in jouw relaas!
![]()
![]()
![]()
WTF er zijn 2 vrouwen vermoord en misschien nog 2 extra en dan zo reageren my god
Ik denk dat hij niet gedacht zo snel opgepakt te worden. Denk dat ie vanuit Chili het vliegtuig richting Nederland of Aruba had willen pakken.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:21 schreef kadeya het volgende:
Misschien is het inderdaad wel een seriemoordenaar... maar dan is het wel heel vreemd dat hij zo gepakt wordt. Had hij dan niks beters kunnen bedenken, dan naar Chili vluchten.
Mensen die smileys al niet kunnen begrijpenquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:22 schreef danilel het volgende:
[..]
Heb je ondertussen geen hoofdpijn?
(je hamert de hele tijd zo op je hoofd).................
Gelukkig maar, die jongen is een gevaar voor de mensheid. omgeving.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik denk dat hij niet gedacht zo snel opgepakt te worden. Denk dat ie vanuit Chili het vliegtuig richting Nederland of Aruba had willen pakken.
Maar helaas, de autoriteiten bleken erg kordaat te zijn.
Voor de mensheid nog welquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:25 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Gelukkig maar, die jongen is een gevaar voor de mensheid.
Voor je het weet heeft hij een genocide op zijn naam staan...quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Voor de mensheid nog welDat is weer een beetje overdreven...
Tja, Hitler was niets vergeleken met Joran....quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ach, maak je vooral maar druk, ik lig er niet wakker van.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:24 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Mensen die smileys al niet kunnen begrijpen
Vind ik nietquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Belachelijk om die figuur erbij te halen, wie heeft het daar nou over.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:30 schreef Kasparovi het volgende:
[..]
Tja, Hitler was niets vergeleken met Joran....
Je weet nog steeds niet of hij 2 vrouwen heeft vermoord. Mensen schijnen maar niet te begrijpen dat aannames geen feiten zijnquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:30 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Vind ik niet, als je op je 22ste al twee vrouwen vermoord hebt, en wie weet nog meer, plus al het andere wat ie op zijn kerfstok heeft, dan vind ik dat iemand die een gevaar voor de omgeving is.
Je begint er zelf over door hem een gevaar voor de mensheid te noemen. Hitler was namelijk echt een gevaar voor de mensheid, dus zo raar is het niet dat hij erbij wordt gehaald.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:32 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Belachelijk om die figuur erbij te halen, wie heeft het daar nou over.
Je zit lekker te blaten maar ik zie NERGENS een bron bij staanquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:31 schreef johan555 het volgende:
they said they found a purse in his room, not Stefs maybe girl in Columbia
Waarom geen bronvermelding? Iedereen kan wat roepen en jij doet niet anders.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:31 schreef johan555 het volgende:
they said they found a purse in his room, not Stefs maybe girl in Columbia
GMTAquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:41 schreef beequeen het volgende:
[..]
Waarom geen bronvermelding? Iedereen kan wat roepen en jij doet niet anders.
Ja, dat slaat toch nergens op? Bronvermelding is essentieel imo.quote:
Klopt. Wacht.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:44 schreef beequeen het volgende:
[..]
Ja, dat slaat toch nergens op? Bronvermelding is essentieel imo.![]()
Ja, nadat ik erom ging vragen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:46 schreef johan555 het volgende:
bron zie je toch staan
CNN transcript June 07 http://edition.cnn.com/TRANSCRIPTS/1006/07/ng.01.html you will find it about 2/3 of the way down Jean Casarez is talking about what the found in his room
Waar gaat dit over? Het lijkt op een chat en dat moet dan een betrouwbare bron zijn?quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:46 schreef johan555 het volgende:
bron zie je toch staan
CNN transcript June 07 http://edition.cnn.com/TRANSCRIPTS/1006/07/ng.01.html you will find it about 2/3 of the way down Jean Casarez is talking about what the found in his room
Het zijn transcripties van cnn (oftewel de uitzending maar dan in tekst alleen)quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:56 schreef beequeen het volgende:
[..]
Waar gaat dit over? Het lijkt op een chat en dat moet dan een betrouwbare bron zijn?
UNIDENTIFIED FEMALE/UNIDENTIFIED MALE
Ik denk dat hij niet eens zou mogen verklaren in het Spaans. Om uit te sluiten dat er tijdens een rechtszaak wordt beweerd dat hij bijvoorbeeld een bepaalde vraag niet goed begrepen heeft. Ik vermoed dat het verplicht is om in je moedertaal een verklaring/bekentenis af te leggen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ah oke, ik had door een aantal filmpjes het idee gekregen dat hij het erg goed sprak
heb ik het nou goed gezien ???quote:
... dat was toch omdat de FBI wilde wachten totdat hij daadwerkelijk informatie aan Natalee's moeder zou geven, helaas is hij eerder al vertrokken?? Volgens mij is dit al een tijdje bekend.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:19 schreef johan555 het volgende:
Toen probeerde hij journalisten om te kopen voor informatie over de plek waar Natalee Holloway te vinden zou zijn. Toen dat ook niet lukte, zocht hij contact met Natalee's moeder. Die ging akkoord, maar niet na de FBI te hebben ingelicht. En die zette een val.
Waarom de FBI uiteindelijk niet toehapte zegt van Susteren niet te weten.
Stoute Joran!quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:32 schreef MargrietV het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)plaats-Natalee.dhtml
was de moeder van joran niet de zus van hitler , daar sprak joran toch over in de autoquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:30 schreef Kasparovi het volgende:
[..]
Hahaha, klopt!quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:38 schreef plonsplons het volgende:
[..]
was de moeder van joran niet de zus van hitler , daar sprak joran toch over in de auto
SM is altijd wel erg anti Joran geweest hoor...quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:41 schreef missyB het volgende:
http://scaredmonkeys.com/(...)ivate-life/#comments
Ook interessant om door te lezen
Wee de dag dat Joran de beschikking krijgt over Zyklon-Bquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:30 schreef Kasparovi het volgende:
[..]
Nou, dat is iets anders als het gaat om de informatie voor de locatie van een lijk als gevolg van een moord... maar verder zou het, onder normale omstandigheden, een zakelijke transactie kunnen zijn.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:41 schreef Ladidadida het volgende:
Ik vraag me af of er nou daadwerkelijk sprake kan zijn van afpersing. Het is niet verboden om een overeenkomst te sluiten met iemand waarbij de één betaalt voor informatie van de ander. In het wetboek staat dat het moet gaan om 'dmv geweld of bedreiging iemand dwingen tot afgifte van een goed'. Er is geen sprake van dwang toch, maar gewoon het voorstel van Joran om info te ruilen voor geld.
Hij geeft er dan wel aan dat hij het lijk heeft weggewerkt, dus daar zou men dan een procedure over kunnen beginnen. Maar puur die overeenkomst van "info voor geld" is echt totaal niet strijd met de wet, volgens mij.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:45 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Nou, dat is iets anders als het gaat om de informatie voor de locatie van een lijk als gevolg van een moord... maar verder zou het, onder normale omstandigheden, een zakelijke transactie kunnen zijn.
informatiequote:Op woensdag 9 juni 2010 17:41 schreef Ladidadida het volgende:
Ik vraag me af of er nou daadwerkelijk sprake kan zijn van afpersing. Het is niet verboden om een overeenkomst te sluiten met iemand waarbij de één betaalt voor informatie van de ander. In het wetboek staat dat het moet gaan om 'dmv geweld of bedreiging iemand dwingen tot afgifte van een goed'. Er is geen sprake van dwang toch, maar gewoon het voorstel van Joran om info te ruilen voor geld.
Bovendien was het een uitlokking van de advocaat v.d. Holloway fam. die het verhaaltje "afpersing" zelf aangezwengeld heeft.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:41 schreef Ladidadida het volgende:
Nee, dat is iets dat Natalee volgens Joran over haar eigen moeder had gezegd.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:38 schreef plonsplons het volgende:
[..]
was de moeder van joran niet de zus van hitler , daar sprak joran toch over in de auto
Oh, jammer.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:48 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nee, dat is iets dat Natalee volgens Joran over haar eigen moeder had gezegd.
die vastgoed vriendje van holleder wist ook van niets he , voor zakelijke transacties draai je dus ook de bak in, en voor niet toegeven extra ook in nederlandquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:45 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Nou, dat is iets anders als het gaat om de informatie voor de locatie van een lijk als gevolg van een moord... maar verder zou het, onder normale omstandigheden, een zakelijke transactie kunnen zijn.
Het gaat om informatie. Dat het informatie is over een misdaad, doet er volgens mij niet toe. Er is geen sprake van dwang en dus niet van afpersing.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:47 schreef johan555 het volgende:
[..]
informatie![]()
het gaat hier over het feit dat Joran gaat vertellen waar het lichaam van haar dochter ligt
Dat maakt het nog eens extra dubieus idd. De VS willen hem wel héél graag hebbenquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:47 schreef danilel het volgende:
[..]
Bovendien was het een uitlokking van de advocaat v.d. Holloway fam. die het verhaaltje "afpersing" zelf aangezwengeld heeft.
Bron;
http://gretawire.blogs.fo(...)up-the-may-10-sting/
van horen zeggen toch. het is nog maar de vraag of joran zijn eigen moeders niet voor ogen had. deze jongen liegt overal over, met een kern van waarheidquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:48 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nee, dat is iets dat Natalee volgens Joran over haar eigen moeder had gezegd.
Hij heeft natuurlijk wel (een gedeelte van) het geld ontvangen, maar de gegevens nooit verstrekt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:41 schreef Ladidadida het volgende:
quote:Titel XXIII. Afpersing en afdreiging
Artikel 317
1
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, door geweld of bedreiging met geweld iemand dwingt hetzij tot de afgifte van enig goed dat geheel of ten dele aan deze of aan een derde toebehoort, hetzij tot het aangaan van een schuld of het teniet doen van een inschuld, hetzij tot het ter beschikking stellen van gegevens, wordt, als schuldig aan afpersing, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie.
2
Met dezelfde straf wordt gestraft hij die de dwang, bedoeld in het eerste lid, uitoefent door de bedreiging dat gegevens die door middel van een geautomatiseerd werk zijn opgeslagen, onbruikbaar of ontoegankelijk zullen worden gemaakt of zullen worden gewist.
3
De bepalingen van het tweede en derde lid van artikel 312 zijn op dit misdrijf van toepassing.
Artikel 318
1
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, door bedreiging met smaad, smaadschrift of openbaring van een geheim iemand dwingt hetzij tot de afgifte van enig goed dat geheel of ten dele aan deze of aan een derde toebehoort, hetzij tot het aangaan van een schuld of het teniet doen van een inschuld, hetzij tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, wordt als schuldig aan afdreiging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.
2
Dit misdrijf wordt niet vervolgd dan op klacht van hem tegen wie het gepleegd is.
Ik schreef ook niet voor niets de toevoeging 'onder normale omstandigheden'. Is daar sprake van bij de voorbeelden die je geeft? Nee, niet echt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:53 schreef plonsplons het volgende:
[..]
die vastgoed vriendje van holleder wist ook van niets he , voor zakelijke transacties draai je dus ook de bak in, en voor niet toegeven extra ook in nederland
quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:49 schreef SemperSenseo het volgende:
RTL Nieuws video: 'Joran is een draaikont'
Wat een on-ge-lofelijke leugenaar is die Joran toch, en volgens mij komt hij er dadelijk ook weer mee weg! Let op mijn woorden!
laat de juristen hier maar brood van bakken, is het dan uitpersing ??quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:54 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Het gaat om informatie. Dat het informatie is over een misdaad, doet er volgens mij niet toe. Er is geen sprake van dwang en dus niet van afpersing.
Dat is in ieder geval niet wat hij zei. Dat jij er projectie van wil maken, dat kan, maar is niet feitelijk. Dat hij zei dat Natalee dit over haar moeder zei is wel feitelijk. Waarmee het nog geen feit is dat Natalee dat daadwerkelijk heeft gezegd. Hoe dan ook, het is hier niet erg relevant.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:56 schreef plonsplons het volgende:
[..]
van horen zeggen toch. het is nog maar de vraag of joran zijn eigen moeders niet voor ogen had. deze jongen liegt overal over, met een kern van waarheid
Uitlokking is toegestaan in de USA dit i.t.t. Nederland.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:47 schreef danilel het volgende:
[..]
Bovendien was het een uitlokking van de advocaat v.d. Holloway fam. die het verhaaltje "afpersing" zelf aangezwengeld heeft.
Bron;
Mijn Grapje van gisteren, na apertquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:59 schreef plonsplons het volgende:
[..]
laat de juristen hier maar brood van bakken, is het dan uitpersing ??, hoe dan ook fris was het niet, en zo zie je een steeds grootter monster in wording ??
Is idd toegestaan in de VS.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:02 schreef thespindoctor het volgende:
[..]
Uitlokking is toegestaan in de USA dit i.t.t. Nederland.
ik dacht eerst ook dat het niet mocht maar werd in een eerder topic gecorrigeerd
Dit is dus de 2e keer dat de FBI Joran laat lopen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:47 schreef danilel het volgende:
Bron;
Djee, waarom plaats je nou een Spaanstalig artikel?quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:09 schreef MargrietV het volgende:
http://elcomercio.pe/noti(...)sloot-entrega-dinero
wat zegt dit artikel?quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:09 schreef MargrietV het volgende:
http://elcomercio.pe/noti(...)sloot-entrega-dinero
een vergelijking van een dvdtje en een dood meisje, klasse dat is kwaliteit!quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:55 schreef dieselnoi het volgende:
Waarom als je informatie wilt verkopen is het gelijk afperzing? Maar als je windows of een dvd-tje met een film koopt wat ook gewoon informatie is is het geen afperzing?
Beth is toch zelf akkoord gegaan met de prijs?
Is idd "oud" nieuwsquote:Op woensdag 9 juni 2010 18:17 schreef Jesine het volgende:
Diario New York Post informó que el holandés recibió 25.000 dólares y que con ese dinero vino al Perú, donde mató a la joven Stephany Flores
Volgens mij staat er in dat artikel iets over die ¤ 25.000 die Joran ontvangen/afgeperst zou hebben, waarvan hij dus al ¤ 10.000 had ontvangen en ¤ 15.000 op de bank...volgens mij is dit dus geen nieuws
Dinero = geld, de FBI wordt in het artikel genoemd, en de bedragen, volgens mij is dit dus geen nieuws..
Fraude of oplichting misschien. Hij heeft immers wel geld gekregen, maar niet de waarheid gesproken.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:58 schreef djenneke het volgende:
[..]
Hij heeft natuurlijk wel (een gedeelte van) het geld ontvangen, maar de gegevens nooit verstrekt.
Of je dit daadwerkelijk onder afpersing kunt laten vallen? Geen idee...
[..]
Vandaag inderdaad de reconstructie. Zou eigenlijk gisteren zijn, maar dat werd toen afgeblazen omdat het er vol stond met pers. Nu weer, zag ik net op het nieuws. Maar ja, ze zullen het toch een keer moeten doen!quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:34 schreef Jesine het volgende:
is vandaag niet die reconstructie met Joran in het hotel?
Verder nier veel meer over gelezen
En ik ben benieuwd of er aankomende dagen meer bekend wordt over die 2 vermiste meisjes in Colombia
Weet iemand hoe oud die meisjes zijn of een foto gezien?
Ik mag toch aannemen dat ze in Colombia al foto's in de kranten hebben geplaatst met de meisjes, om wellicht tips van mensen/getuigen te krijgen...
Kijk, en ik hoop zo dat ze nu hem daar ook flink mee kunnen pakkenquote:ABC meldt nog dat hackers die door de Peruviaanse politie zijn ingehuurd om Jorans laptop door te spitten er inmiddels foto's en belastende informatie over de zaak Holloway op hebben gevonden. (PO/BF)
Maar ik wil er ook brood van bakkenquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:59 schreef plonsplons het volgende:
[..]
laat de juristen hier maar brood van bakken, is het dan uitpersing ??, hoe dan ook fris was het niet, en zo zie je een steeds grootter monster in wording ??
Zie jij ook dagelijks foto's van vermiste meisjes/vrouwen in de krant dan? Gebeurt hier ook alleen bij hoge uitzondering. En ik denk dat er in Colombia heel wat meer mensen verdwijnen dan hier...quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:34 schreef Jesine het volgende:
is vandaag niet die reconstructie met Joran in het hotel?
Verder nier veel meer over gelezen
En ik ben benieuwd of er aankomende dagen meer bekend wordt over die 2 vermiste meisjes in Colombia
Weet iemand hoe oud die meisjes zijn of een foto gezien?
Ik mag toch aannemen dat ze in Colombia al foto's in de kranten hebben geplaatst met de meisjes, om wellicht tips van mensen/getuigen te krijgen...
Het is daar nu pas 13:00 ofzo? Zal nog wel ff duren voor het eerste nieuws erover naar buiten lekt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:44 schreef Felixa het volgende:
[..]
Vandaag inderdaad de reconstructie. Zou eigenlijk gisteren zijn, maar dat werd toen afgeblazen omdat het er vol stond met pers. Nu weer, zag ik net op het nieuws. Maar ja, ze zullen het toch een keer moeten doen!
Het is daar 7 uur vroeger, dus nu bijna 12 uur.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:53 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Het is daar nu pas 13:00 ofzo? Zal nog wel ff duren voor het eerste nieuws erover naar buiten lekt.
Moet dit toch even plaatsen: reactie onder dat artikel uit El Comericoquote:
quote:Imagine, then a country where drugs are free... like the Netherlands.... string of monsters that are born and circulate throughout the country....
quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:05 schreef Kasparovi het volgende:
[..]
Moet dit toch even plaatsen: reactie onder dat artikel uit El Comerico
[..]
zag geen (c) ??? ook lees ik niet alles meer hoor, als ik de topic niet behou scan ik op feitenquote:
Hee, das zeker een handig lijstje.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:16 schreef Felixa het volgende:
Is dit misschien een handig lijstje met Peruaanse nieuwssites voor in de OP? Heeft iemand nog aanvullingen?
www.correoperu.com.pe
www.aja.com.pe
peru21.pe
elcomercio.pe
larepublica.com.pe
www.peru.com
www.rpp.com.pe
goed bezig jij!!quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:16 schreef Felixa het volgende:
Is dit misschien een handig lijstje met Peruaanse nieuwssites voor in de OP? Heeft iemand nog aanvullingen?
www.correoperu.com.pe
www.aja.com.pe
peru21.pe
elcomercio.pe
larepublica.com.pe
www.peru.com
www.rpp.com.pe
http://colombiareports.com/quote:DAS rules out Dutchman's role in Colombians' disappearance
Colombian intelligence agency DAS ruled out a report that linked Dutchman Johan Van der Sloot, who was arrested on Thursday for the murder of a 21 year-old Peruvian girl, with the disappearance of two young girls in Bogota.
A DAS official told W Radio Wednesday morning that their records indicate that Van der Sloot was indeed in Colombia, but that he was merely in transit to his final destination of Lima, Peru, and never left Bogota's El Dorado airport.
The DAS announcement challenges a previous report from Colombian newspaper El Espacio, which reported that police had opened an investigation into the disappearance of two young females, which coincided with the time Van der Sloot was in Bogota.
According to El Espacio, the Dutchman was in Bogota from May 6 to 14 to play in a poker tournament, and had been seen by witnesses in the company of the two missing girls, both "regulars" at the casino where Van der Sloot was allegedly playing.
Van der Sloot, who gained notoriety after becoming the main suspect in the 2005 disappearance in Aruba of American teenager Natalee Holloway, only to be acquitted later for lack of evidence, admitted to murdering Peruvian Stephany Flores in a Lima hotel on May 30.
Surveillance video captured Van der Sloot entering a hotel room with Flores and leaving without her. Hotel workers found Flores' battered body a few days later.
Zoals ik een eindje hierboven al heb geschreven; als je Google Chrome installeert, wordt automatisch gevraagd of je de site wilt vertalen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:30 schreef plonsplons het volgende:
[..]
hebben ze engelse versie , of is het allemaal spaans ??
vond joran niet alle dames hoertjes ??, ook een hoer hoeft niet vermist of vermoord te worden !!!quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:48 schreef _Boo_ het volgende:
Volgens mij zijn die twee vermiste meiden uit Colombia hoertjes, aangezien er ook in de Colombiaanse pers geen verwijzing wordt gemaakt naar eerdere nieuwsartikelen over de vermissingen en ze niet bij naam worden genoemd.
Misschien wilde Joran naaktfoto's maken om haar daarmee af te persen maar kwam ze bij en wilde vluchten.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:10 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
De jonge vrouw zou ook sporen in haar bloed hebben gehad van een of ander type drugs. Vlak na de ontdekking van haar levenloze lichaam werd er een 'rapedrug' gevonden in haar auto. Door de tabletten raakt degene die ze inneemt versuft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |