Hij is technisch ook een goede interviewer.quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:11 schreef Klopkoek het volgende:
vd brink is overigens in het echt een aardige vent.
Ik denk het wel ja.quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:12 schreef Dichtpiet. het volgende:
dit was de laatste uitzending met zo'n stemwijzerblokje zeker?
quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:12 schreef Aloulou het volgende:
wat heeft die spruyt een dick cheney boevenkop zeg, hoe hij uit zijn ogen kijkt.
mja, iets te drammerig soms. in vergelijking met Knevel is hij de meer begaafdere van de twee. ook minder rechts heb ik het ideequote:Op woensdag 9 juni 2010 00:12 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Hij is technisch ook een goede interviewer.
Maar in het land van Confucius zijn de Communisten aan de macht gekomen. Dus er is hoop.quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
daar herken je de echte conservatief aan. plato is zijn grote voorbeeld zei hij: de regenten regeren, de wachters verdedigen en de rest mag produceren.
En de vrouw van deze kippenneuker ?quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:12 schreef Dichtpiet. het volgende:
Politieke voorkeur BN'ers uit K&vdB tot nu toe:Kluun: stemt PvdA, advies PvdD
quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:18 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Kluun - Komt een vrouw bij de dokter en moet 5 euro meenemen van Rutte
quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:18 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
En hij neemt ze ook mee.quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:18 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Eens.quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:30 schreef koningdavid het volgende:
Ik vind Kustaw Bessems echt heel goed.
Absoluut. Vind hem ook als presentator/ interviewer enorm sterk. Dat was hij al lange tijd op Radio 1, maar op TV is hij de afgelopen jaren ook enorm gegroeid. Snel, scherp en nagenoeg foutloos.quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:11 schreef Klopkoek het volgende:
vd brink is overigens in het echt een aardige vent.
is dat die homo of?quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:30 schreef koningdavid het volgende:
Met 'die homo' bedoel je die NRC cartoonist? Nee, dat was hij niet. Bessems zat tegenover Wouke en naast Pim van Gaalen.quote:
dan zal ie wel D66 stemmenquote:
ja ze werkte als medewerkster bij de PvdAquote:Op woensdag 9 juni 2010 02:19 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat is die NRC cartoonist denigrerend over Roemer trouwens.![]()
Femke Halsema trouwens oud Pvda-lid?
Slimme geile vrouw die Mirellaquote:Op woensdag 9 juni 2010 00:12 schreef Dichtpiet. het volgende:
Politieke voorkeur BN'ers uit K&vdB tot nu toe:Mirella van Markus: stemt D66, advies D66
DePers.quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:30 schreef koningdavid het volgende:
Politiek en WK.quote:Vanavond in Knevel en Van den Brink
Oud-minister Henk Kamp (VVD) en SP-oprichter Jan Marijnissen over de uitslag van de verkiezingen. Sportverslaggever Humberto Tan over het WK.
De Grote Kale Leider zal ik toch echt gaan missen in de TK. Ook als niet SP'erquote:
Veel CDA-stemmers hebben wel degelijk een katholieke achtergrond, kan ik zeggen vanuit de gemeente met jarenlang de meeste CDA-stemmers. De mensen die voor het CDA actief zijn, zijn echter wel veel christelijker dan de stemmers.quote:Op donderdag 10 juni 2010 23:56 schreef golfer het volgende:
Denken die griezels van de EO nou echt dat alle mensen die op CU of CDA een Chistelijke achtergrond hebben?
Inderdaad, ik ben onder de indruk.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:02 schreef Steffie het volgende:
Humberto komt vandaag beter uit zijn woorden dan als presentator van sportprogramma's
of boulevard.... hij kan echt veel meerquote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:04 schreef nikk het volgende:
Waarom presenteert hij in vredesnaam Seat's mooiste goals...
Ik had net hetzelfde. Ergerde me altijd kapot aan hem, maar dit deed hij heel sterk.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:03 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ben onder de indruk.
Nou...ik vond het niet zo verwonderlijk. De gemiddelde surinamer staat sowieso dichter bij de nederlandse cultuur dan de gemiddelde moslim.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:10 schreef ThePianoMan het volgende:
Ik ben benieuwd wat een PVV-stemmer hierop te zeggen heeft. Humberto is gewoon een mooi voorbeeld qua allochtoon zijn/integreren(), mooier zou nog zijn als hij moslim was.
Ik denk dat het goed was geweest als de andere partijen degelijke standpunten had aangestipt gedurende de debatten.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:32 schreef JHM het volgende:
"Etnische registratie van iedereen. Inclusief vermelding ‘Antilliaan’"
Rechtstreeks uit het PVV programma, dat je het erin durft te zetten he...
Ik denk dat het goed was geweest als andere partijen z'n programma net zo goed hadden gelezen als Humberto.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:34 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk dat het goed was geweest als de andere partijen degelijke standpunten had aangestipt gedurende de debatten.
hij is/was pvdaquote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:27 schreef Jojoke het volgende:
Hij had er ook bij moeten wezen bij de debatten! Voor welke partij zou hij zijn? Binnenhalen in de partij die man
Oh ik dacht dat hij VVD-er is / was.quote:
Henk en Ingrid keken en kijken niet naar dit soort programma's, dus helaas...allemaal te laat en de komende tijd moeten we het doen met 24 enge clowns erbij in het parlement.quote:
Zo klonk het wel, maar volgens mij was het meer een 'ja' als in 'ja, goed punt'. Kan me heel slecht voorstellen dat hij daarvoor is i.i.g..quote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:20 schreef Dichtpiet. het volgende:
zei Andries Knevel nou "ja" op de vraag van Humberto of hij vindt dat iedereen etnisch geregistreerd moet worden?
ik denk inderdaad dat Knevel het interpreteerde als een retorische vraag.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:01 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Zo klonk het wel, maar volgens mij was het meer een 'ja' als in 'ja, goed punt'. Kan me heel slecht voorstellen dat hij daarvoor is i.i.g..
Idd, alleen wel lesbisch.quote:
Nee hij was helemaal in de war, dat kon je goed zien. Hij knikte ja en nee.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:20 schreef Dichtpiet. het volgende:
wat een held die Humberto.
zei Andries Knevel nou "ja" op de vraag van Humberto of hij vindt dat iedereen etnisch geregistreerd moet worden?
Doen ze dat in Amerika niet allang, etnisch registreren?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:20 schreef Dichtpiet. het volgende:
wat een held die Humberto.
Ik zie het probleem ook niet zo, bovendien worden autochtonen dan toch ook etnisch geregistreerd?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:49 schreef Q.E.D. het volgende:
http://www.depers.nl/binn(...)sch-registreren.html
http://www.volkskrant.nl/(...)atie_is_haarkloverij
Laten we het ook maar even over PvdA hebben.
De gemeente weet alles van je. Zoals geboorteplaats en wie je ouders zijn. Op basis daarvan kun je etniciteit meestal al vaststellen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:53 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik zie het probleem ook niet zo, bovendien worden autochtonen dan toch ook etnisch geregistreerd?
En Smeets als betweter daarbij.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:01 schreef TNA het volgende:
Vanavond zijn te gast: voetbaltrainer Foppe de Haan, sportjournalist Mart Smeets, politiek verslaggever Frits Wester en PVV-kamerlid Hero Brinkman.
Brinkman en Wester, dat belooft wat
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:25 schreef Q.E.D. het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies. VVD-CDA-D66 vond ik ook wel centrumrechtsquote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:41 schreef Sloggi het volgende:
Hero met z'n 'eindelijk centrum-rechts'. Zo lang is het niet geleden.
Ehh CDA-VVD-LPF?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:42 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Precies. VVD-CDA-D66 vond ik ook wel centrumrechtsVVD-PVV-CDA vind ik meer heel rechts.
iddquote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:47 schreef Wartahl het volgende:
Bas van der Vlies
Edit: "Die zit nu te kijken" nee die heeft geen tv
Knevel op het nieuwe ministerie van Godsdienstzaken.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:51 schreef Wartahl het volgende:
Frits Wester de nieuwe fractievoorzitter van het CDA
O ja.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:51 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Voor degenen die hem niet snappen: kijk eens wie er achter Frits te zien is
Een meisje die zit te kijken van "wat doe ik hier"quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:51 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Voor degenen die hem niet snappen: kijk eens wie er achter Frits te zien is
Kan Joost Eerdmans niet echt een mislukkeling noemen eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:52 schreef venomsnake het volgende:
Hahaha, gaan ze al de mislukkelingen erbij halen?.
Dat wordt weer lachen de komende tijd.
Absoluut, humor in de politiek is heel belangrijk.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:53 schreef sjorsvdg het volgende:
Eerdmans en Verdonk zouden geweldig zijn.
Tante Rita zorgt inderdaad voor veel vertier in de 2e kamer.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:54 schreef TNA het volgende:
[..]
Absoluut, humor in de politiek is heel belangrijk.
Ach kom, zo'n ex LPF balletje kan ik niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:54 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Kan Joost Eerdmans niet echt een mislukkeling noemen eerlijk gezegd.
Ik vind het oprecht jammer dat ze de kiesdeler net niet heeft gehaaldquote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:55 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Tante Rita zorgt inderdaad voor veel vertier in de 2e kamer.
Idd.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:55 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik vind het oprecht jammer dat ze de kiesdeler net niet heeft gehaald
OMFG...quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:51 schreef TNA het volgende:
[..]
Knevel op het nieuwe ministerie van Godsdienstzaken.
Ik ook. Zeker omdat ze dan een zetel bij de PVV had weggehaald, en dan hadden we dit heel VVD-PVV-CDA circus niet gehad. En de extra dosis humor natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:55 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik vind het oprecht jammer dat ze de kiesdeler net niet heeft gehaald
Ja, want homo's worden ook geregistreerdquote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:57 schreef Toad het volgende:
Tsjonge, wat een lulverhaal hangt Brinkman nu op registratie.
Voorlopig niet, met die 24 zetels.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:57 schreef venomsnake het volgende:
U moet het standpunt van de PVV begrijpen zegt ie....
Vent, rot op!
Gebeurd al tijdje in Rotterdam, niemand valt hierover. Nu ineens wel?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:58 schreef alors het volgende:
Ethniciteit registeren![]()
Succes met alles half/kwart bloedjes en mixen die er rondlopen in Nederland
En toch stemmen er zoveel mensen op hem.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:00 schreef Wartahl het volgende:
Ongelofelijk hoe die man zichzelf keer op keer diskwalificeert
Helaas wel ja.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:01 schreef capricia het volgende:
Hier heeft Brinkman wel gelijk: Het programma van de PVV is door kiezers beloond, ook al ben je het er niet mee eens.
Behalve PvdA'ers kwetsen idd. Die 7 miljard wat bespaard kan worden vind ik net iets belangrijker.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:00 schreef TNA het volgende:
Dit doet me ook echt denken aan "de kosten van allochtonen", een cijfer waar je helemaal niets mee kunt, behalve mensen kwetsen.
Mwhoa, hoeveel mensen lezen verkiezingsprogramma's nog? Ik heb meer het idee dat er proteststemmen bij zitten dan dat zit verkiezingsprogramma omarmen...quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:01 schreef capricia het volgende:
Hier heeft Brinkman wel gelijk: Het programma van de PVV is door kiezers beloond, ook al ben je het er niet mee eens.
True, maar zo werkt democratie. Het blijft een mandaat voor de partij.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:02 schreef Toad het volgende:
[..]
Mwhoa, hoeveel mensen lezen verkiezingsprogramma's nog? Ik heb meer het idee dat er proteststemmen bij zitten dan dat zit verkiezingsprogramma omarmen...
Je snapt hjet niet. Het geaat erom dat die groep die als subject genoemen is van dat overzoek, zo gevarieerd is dat je daar geen conclusies uit kunt trekken. Je had bij wijze van spreke net zo goed alle mensen met donker haar kunnen nemen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:02 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Behalve PvdA'ers kwetsen idd. Die 7 miljard wat bespaard kan worden vind ik net iets belangrijker.
2008 riep....quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:02 schreef Sloggi het volgende:
In de jaren '30 hadden wij handig geregistreerd welke mensen joods waren. Vonden Seyss-Inquart en de zijnen bijzonder prettig.
Als je op de PVV stemt betekent dat niet dat je het met alle standpunten mee eens bent.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:01 schreef capricia het volgende:
Nu is er opeens ophef over. Terwijl dit idee al langer rondwaart in de politiek. Ook bij de VVD en zelfs bij de PvdA.... waar toenmalig minister Vogelaar grote moeite mee had.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:02 schreef Sloggi het volgende:
In de jaren '30 hadden wij handig geregistreerd welke mensen joods waren. Vonden Seyss-Inquart en de zijnen bijzonder prettig.
Eens. Maar dat ligt wel aan die mensen zelf.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:02 schreef Toad het volgende:
[..]
Mwhoa, hoeveel mensen lezen verkiezingsprogramma's nog? Ik heb meer het idee dat er proteststemmen bij zitten dan dat zit verkiezingsprogramma omarmen...
Ik walg van jouquote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:01 schreef Tommeke het volgende:
In de jaren 40 hadden ze ook zo iets:
[ afbeelding ]
Enge lui die PVV'ers
Ik snap het wel degelijk. Beestje bij de noemen heet dat.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:03 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Je snapt hjet niet. Het geaat erom dat die groep die als subject genoemen is van dat overzoek, zo gevarieerd is dat je daar geen conclusies uit kunt trekken. Je had bij wijze van spreke net zo goed alle mensen met donker haar kunnen nemen.
Precies. Wat moet je nu met die cijfers, ze er allemaal uitgooien? Executeren? Je kunt ook uitrekenen wat chronisch zieken kosten.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:03 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Je snapt hjet niet. Het geaat erom dat die groep die als subject genoemen is van dat overzoek, zo gevarieerd is dat je daar geen conclusies uit kunt trekken. Je had bij wijze van spreke net zo goed alle mensen met donker haar kunnen nemen.
Maar wel dat ze je steun geeft. En dan moet je niet vreemd opkijken als ze punten uit hun programma willen verwezelijken.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:03 schreef Dingess het volgende:
[..]
Als je op de PVV stemt betekent dat niet dat je het met alle standpunten mee eens bent.
Wat zei Frits? Ik miste het even.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:00 schreef Afvoerput het volgende:
Frits.
Precies.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Brinkman zegt dat ze de etniciteit willen registeren om er beleid op te kunnen afstemmen. Maar met welk doel? Om bepaalde etnische groepen anders te behandelen?
Ik weet wel dat ze dat graag willen, maar met deze formuleringen krijgt het wel een heel eng randje. Jammer dat daar niet op door wordt gegaan.
Ze zijn wel eerlijk en democratisch verkozen door een groot deel van de bevolking. We moeten er maar mee leveren leven...quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:05 schreef venomsnake het volgende:
Persoonlijk zou ik niet eens met zo'n hufter van de PVV in discussie gaan. Wat een walgelijke "partij" zeg, gatverdamme!
maar o wee als wlders een nazi wordt genoemdquote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:04 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ik snap het wel degelijk. Beestje bij de noemen heet dat.
"e:Op zaterdag 12 juni 2010 00:03 schreef TNA het volgende:
[..]
True, maar zo werkt democratie. Het blijft een mandaat voor de partij.
Op zich hebben jullie wel gelijk. Maar ik vind het een beetje eng om te stellen dat 1,5 miljoen Nederlanders het eens zijn met een bepaald standpunt. Die nuancering wilde ik wel maken.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens. Maar dat ligt wel aan die mensen zelf.
Als er dingen van het programma uitgevoerd worden en mensen roepen "jeetje, dat had ik niet gewild"..tja, dan had je er niet op moeten stemmen. Toch?
Ik kijk niet, maar lees met jullie commentaar mee en dat was precies het argument waarom het na WO-2 verboden is om etniciteit te vermelden.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:02 schreef Sloggi het volgende:
Ga gerust je gang.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:06 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
maar o wee als wlders een nazi wordt genoemd
Je geeft aan dat je het niet snapt. Het beestje bij de naam noemen met welk doel? Brinkman doet alsof hij uiot die registratie risico's kan onderkennen. Dat klopt niet. Verder kun je je afvragen hoe dat in de praktijk een doel moet dienen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:04 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ik snap het wel degelijk. Beestje bij de noemen heet dat.
Helaas gebeurt dat nu al... onder andere door de politie.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Brinkman zegt dat ze de etniciteit willen registeren om er beleid op te kunnen afstemmen. Maar met welk doel? Om bepaalde etnische groepen anders te behandelen?
Ik weet wel dat ze dat graag willen, maar met deze formuleringen krijgt het wel een heel eng randje. Jammer dat daar niet op door wordt gegaan.
Waarom kan zoiets wel in Rotterdam en valt er niemand over, maar mag de PVV dit niet?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:06 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Je geeft aan dat je het niet snapt. Het beestje bij de naam noemen met welk doel? Brinkman doet alsof hij uiot die registratie risico's kan onderkennen. Dat klopt niet. Verder kun je je afvragen hoe dat in de praktijk een doel moet dienen.
Het beestje bij de naam noemen in dit verband is wanneer je het registreert wanneer je ze pakt.
etniciteit vastleggen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:07 schreef TNA het volgende:
"Zo zo, meneer had een Surinaamse opa, dat verandert de zaak. Mee naar het bureau jij!"
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:07 schreef TNA het volgende:
"Zo zo, meneer had een Surinaamse opa, dat verandert de zaak. Mee naar het bureau jij!"
Klopt. Dat is ook een van de slechte zaken dat de PVV er zo makkelijk mee omgaat. Het versterkt een trent waarin het normaal is om iemand anders te behandelen door de etniciteit die hij of zij heeft. En dan hoeft het niet eens te gaan om de etniciteit die die betreffende persoon ook daadwerkelijk heeft. In de gemiddelde Brabantse stad zien ze het verschil niet eens tussen bijv. een Marokkaan en Hindoestaan. Twee heel andere groepen met heel andere statistieken in de criminaliteitscijfers.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Helaas gebeurt dat nu al... onder andere door de politie.
Er zitten grenzen aan de democratiequote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze zijn wel eerlijk en democratisch verkozen door een groot deel van de bevolking. We moeten er maar mee leveren leven...
je hebt de discussie daarover in de media ook al gemist?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:08 schreef Gillette_M5 het volgende:
Waarom kan zoiets wel in Rotterdam en valt er niemand over
Juistem, dat punt probeer ik ook te maken.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:08 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Waarom kan zoiets wel in Rotterdam en valt er niemand over, maar mag de PVV dit niet?
Zoals het moet. Kunnen we nog beter bijhouden op wat links al jarenlang probeert te ontkennen en via linkse onderzoeksbureautjes het volk wil voorliegen....quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Helaas gebeurt dat nu al... onder andere door de politie.
Toen vond ik het ook schandalig.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nu is er opeens ophef over. Terwijl dit idee al langer rondwaart in de politiek. Ook bij de VVD en zelfs bij de PvdA.... waar toenmalig minister Vogelaar grote moeite mee had.
Oh, je bedoeld de gekleurde media die jij bijhoudt?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:09 schreef golfer het volgende:
[..]
je hebt de discussie daarover in de media ook al gemist?
Ik ken niet de feiten in Rotterdam, hoewel daar ook achterlijken in het bestuur zitten, maar leg mij eens uit waarom het vastleggen van etniciteit wél een goed idee is dan?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:08 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Waarom kan zoiets wel in Rotterdam en valt er niemand over, maar mag de PVV dit niet?
(pff dat engels van foppe, wat een mongool)
Zoals ik al heb gezegd: kunnen we eens de waarheid onder ogen zien, en niet meer dat natte vingerwerk van links.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik weet niet de feiten in Rotterdam, hoewel daar ook achterlijken in het bestuur zitten, maar leg mij eens uit waarom het vastleggen van etniciteit wél een goed idee is dan?
Rotterdam mag dat ook niet zomaar en is hiervoor herhaaldelijk op de vingers getikt.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:08 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
(pff dat engels van foppe, wat een mongool)
Het mag pas als mensen met de politie of justitie in aanraking gekomen zijn. Niet bij voorbaat al van iedereen zonder doel zomaar.quote:
Wijze waarop Charlois etniciteit registreert strijdig met wet - Deelgemeente kan door mix van doelen geen beroep doen op uitzonderingsgrond ‘voorkeursbeleid’
[..]
Voor de registratie van ras/etniciteit geldt in beginsel een wettelijk verbod. Hierop is een beperkt aantal uitzonderingen mogelijk.
Mensen vanuit de overheid anders behandelen vanwege hun achtergrond is het probleem denk ik niet. De overheid benadert een uitkeringstrekker ook heel anders dan een witwassende ondernemer.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:09 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Klopt. Dat is ook een van de slechte zaken dat de PVV er zo makkelijk mee omgaat. Het versterkt een trent waarin het normaal is om iemand anders te behandelen door de etniciteit die hij of zij heeft. En dan hoeft het niet eens te gaan om de etniciteit die die betreffende persoon ook daadwerkelijk heeft. In de gemiddelde Brabantse stad zien ze het verschil niet eens tussen bijv. een Marokkaan en Hindoestaan. Twee heel andere groepen met heel andere statistieken in de criminaliteitscijfers.
Nee hoor. Ook jouw keurige rechtse Elsevier heeft daar een discussie over gehad.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:10 schreef Gillette_M5 het volgende:
Oh, je bedoeld de gekleurde media die jij bijhoudt?
En dat wil nog niet zeggen dat zij zich er aan houden. Zie het verhaal over kentekenregistratie in Zwolle op de A28.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Rotterdam mag dat ook niet zomaar en is hiervoor herhaaldelijk op de vingers getikt.
http://www.cbpweb.nl/Pages/pb_20100429_charlois.aspx
[..]
Het mag pas als mensen met de politie of justitie in aanraking gekomen zijn. Niet bij voorbaat al van iedereen zonder doel zomaar.
Wat ben je toch een vreselijke troll.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:10 schreef Gillette_M5 het volgende:
Zoals het moet. Kunnen we nog beter bijhouden op wat links al jarenlang probeert te ontkennen en via linkse onderzoeksbureautjes het volk wil voorliegen....
Beterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrquote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:13 schreef golfer het volgende:
[..]
PVV wil van elke burger de etniciteit vastleggen.
Net terug van een ban en niets geleerdquote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat ben je toch een vreselijke troll.
Idd, en dus gaan ze tegen de regels van de Wpb in.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:13 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
En dat wil nog niet zeggen dat zij zich er aan houden. Zie het verhaal over kentekenregistratie in Zwolle op de A28.
Selffullfilling prophecy.... politie gaat de pijlen richten op allochtonen en bevestigd daarmee alleen het beeld.... want anderen krijgen geen prioriteit meer.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:10 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Zoals het moet. Kunnen we nog beter bijhouden op wat links al jarenlang probeert te ontkennen en via linkse onderzoeksbureautjes het volk wil voorliegen....
Wat te denken van het vasthouden van internet gegevens. Alsof ze zich aan de regels houden. Ze kunnen zelfs zonder tussenkomst van een rechter gewoon lekker meekijken.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd, en dus gaan ze tegen de regels van de Wpb in.
Ik vind het overigens vreemd dat een overheid tegen haar eigen regels inhandelt. Geeft geen goed voorbeeld naar de burger toe die wel geacht zich aan de wet te houden.
gebeurdquote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:17 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Wat te denken van het vasthouden van internet gegevens. Alsof ze zich aan de regels houden. Ze kunnen zelfs zonder tussenkomst van justitie gewoon lekker meekijken.![]()
Gebeurd al jaren. Dus ze weten van elke burger wat zijn/haar voorkeuren zijn. En daar hoor je niemand over.
Okee, dat je het van mensen die met justitie in aanraking zijn geweest wilt vastleggen kan ik nog begrijpen. Eigenlijk zou je dan ook voor de volledigheid de leefsituatie, inkomen, etc moeten vastleggen, want het enige doel hierbij moet zijn dat je tijdig bepaalde overeenkomsten ziet waardoor je daar tijdig op kunt ingrijpen, beleid op kunt maken.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:14 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Beterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Mart Smeetsquote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:18 schreef TNA het volgende:
Wat is die Smeets toch een enorm arrogante betweter
Onze semi intellectueel inderdaad.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:17 schreef Tommeke het volgende:
Smeets met z'n interessantdoenerij en Amstrongkontlikkerij
En omdat dat gebeurt is het allemaal dus goed?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:17 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Wat te denken van het vasthouden van internet gegevens. Alsof ze zich aan de regels houden. Ze kunnen zelfs zonder tussenkomst van een rechter gewoon lekker meekijken.![]()
Gebeurd al jaren. Dus ze weten van elke burger wat zijn/haar voorkeuren zijn. En daar hoor je niemand over.
Inderdaad. Koketteren met z'n band met Armstong, terwijl hij geen verstand van de (hedendaagse) wielrennerij heeft.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:18 schreef TNA het volgende:
Wat is die Smeets toch een enorm arrogante betweter
Om aan te tonen dat het niet zomaar populistisch geschreeuw is als er weer eens iemand met 'licht getinte huidskleur' wordt aangehouden.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar wat is dan het nut om de etniciteit van elke burger vast te leggen?
Smeets weet niets van voetbal.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:20 schreef Tomatenboer het volgende:
Waarom zit Smeets niet in Zuid-Afrika? Vonden ze hem te decadent om naar Afrika te sturen ofzo?
Nee, want dan zou etniciteit registreren bij justitie voldoende zijn, en hoeft het niet voor iedere burger.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:21 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Om aan te tonen dat het niet zomaar populistisch geschreeuw is als er weer eens iemand met 'licht getinte huidskleur' wordt aangehouden.
Ach, Opsporing Verzocht is overigens ook een mooie meter elke week.....
Boogerdquote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:21 schreef capricia het volgende:
Armstrong belde Smeets in vreselijke paniek...?
Blijf een PVV'er he, school niet afgemaakt. Even dat stereotype beeld bevestigen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:20 schreef capricia het volgende:
[..]
En omdat dat gebeurt is het allemaal dus goed?
Daar heb je toch geen registratie voor nodig, om te zien of iemand van 'licht getinte huidskleur' is?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:21 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Om aan te tonen dat het niet zomaar populistisch geschreeuw is als er weer eens iemand met 'licht getinte huidskleur' wordt aangehouden.
Ach, Opsporing Verzocht is overigens ook een mooie meter elke week.....
Dit is dan ook geen nieuws, maar Mert Smiets.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:22 schreef Q.E.D. het volgende:
Ik wil geen sportnieuws na middernacht.
quote:C0RTES
Mart Smeets twittert niet omdat hij zichzelf niet kan Followen. #kvdb
3 minutes ago via TweetDeck
Okay, thanks!quote:
gelukkig ben jij Mr. Nuance himself altijd.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:22 schreef Gillette_M5 het volgende:
Nee, ik wil aangeven dat de reacties hier overtrokken zijn.
Heb je iets te verbergen dan?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, want dan zou etniciteit registreren bij justitie voldoende zijn, en hoeft het niet voor iedere burger.
Dus nogmaals; waarom zou je het voor iedere burger willen vastleggen?
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:23 schreef golfer het volgende:
[..]
gelukkig ben jij Mr. Nuance himself altijd.
Wat ben jij aan het trollen zegquote:
Daarom komt het ook niet over..... Wat een clown.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:23 schreef cobain1994 het volgende:
[..]
Hij wil van elk tv-optreden een legendarisch moment maken..(Hou er toch eens mee op Mart)
Jezus, kom je met die drogreden aan.quote:
Ik... ik ben het eens met Bolkesteijnquote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Bedenkelijke standpunten van Brinkman. Met het registreren van etniciteit van criminelen teneinde daar in de toekomst een bepaald beleid mee op te kunnen stellen om beter op bepaalde criminaliteit heb ik geen enkel probleem. Maar Brinkman bepleit het actief registreren van de etniciteit van alle mensen. Dat is onnodig voor het doel wat Brinkman er zegt mee te willen bereiken, namelijk het aanpakken van criminaliteit.
En dan te bedenken dat men anders vindt dat de PVV alleen bepaalde bevolkingsgroepen zou stigmatiseren. Nu echt alle Nederlanders worden geregistreerd zodat ook de NL tokkies kunnen worden aangepakt is het ineens niet goed. Kijk, dat begrijp ik nou niet.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Bedenkelijke standpunten van Brinkman. Met het registreren van etniciteit van criminelen teneinde daar in de toekomst een bepaald beleid mee op te kunnen stellen om beter op bepaalde criminaliteit te kunnen reageren heb ik geen enkel probleem. Maar Brinkman bepleit het actief registreren van de etniciteit van alle mensen. Dat is onnodig voor het doel wat Brinkman er zegt mee te willen bereiken, namelijk het aanpakken van criminaliteit.
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:26 schreef Wartahl het volgende:
Mart Smeets gaat morgen een paar uur voor de spiegel staan
Ik niet. Ik vind dat je het ook niet van criminelen moet registreren. En daarbij weet ik wat Bolkesteijn bedoeld met "teneinde om beter op criminaliteit te kunnen reageren".quote:
Voetbalquote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:27 schreef TNA het volgende:
De tering, wat krijgen we nou? Tot 2 augustus geen P&W en KVDB?
Studio Sportzomer! Met Sjek. En later met Mart.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:27 schreef TNA het volgende:
voetbal, tour en dan weer p&wquote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:27 schreef TNA het volgende:
Mwah, ik vind dat zoiets wel inzicht kan geven. Als je bijvoorbeeld weet dat er buitengewoon veel Marokkanen in de criminaliteit belanden kun je eens gericht kijken wat er misgaat met de opvoeding.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik niet. Ik vind dat je het ook niet van criminelen moet registreren. En daarbij weet ik wat Bolkesteijn bedoeld met "teneinde om beter op criminaliteit te kunnen reageren".
Het is stom om etniciteit te registreren van 'criminelen' om daarmee generaliserend beleid mee te ontwikkelen.
Ik vind het ronduit onbehoorlijk dat je Mart Smeets op deze manier beledigd in de sociale media. Iedereen kan tegenwoordig zomaar alles zeggen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:26 schreef Wartahl het volgende:
Mart Smeets gaat morgen een paar uur voor de spiegel staan
Jeej, maar er zijn dus twee mogelijkheden, of Brinkman is niet eerlijk in het doel dat hij wil bereiken met de registratie van deze gegevens (zeg maar de hele enge variant), of Brinkman wil onnodige informatie registreren wat verwerpelijk is vanuit privacy oogpunt (de minder enge variant). Het zou echter best wel eens het eerste kunnen zijn.quote:
Ik vrees ook voor dat eerste.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Jeej, maar er zijn dus twee mogelijkheden, of Brinkman is niet eerlijk in het doel dat hij wil bereiken met de registratie van deze gegevens (zeg maar de hele enge variant), of Brinkman wil onnodige informatie registreren wat verwerpelijk is vanuit privacy oogpunt (de minder enge variant). Het zou echter best wel eens het eerste kunnen zijn.
Ik word er echt met de minuut zekerder van dat er uiteindelijk een VVD-PvdA-CDA kabinet komt. Een bagger kabinet natuurlijk, maar ik vind het de minst slechte optie.
Ga eens in op mijn vorige post dan.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Jeej, maar er zijn dus twee mogelijkheden, of Brinkman is niet eerlijk in het doel dat hij wil bereiken met de registratie van deze gegevens (zeg maar de hele enge variant), of Brinkman wil onnodige informatie registreren wat verwerpelijk is vanuit privacy oogpunt (de minder enge variant). Het zou echter best wel eens het eerste kunnen zijn.
Ik word er echt met de minuut zekerder van dat er uiteindelijk een VVD-PvdA-CDA kabinet komt. Een bagger kabinet natuurlijk, maar ik vind het de minst slechte optie.
Nou het kan anders best waardevolle informatie zijn waardoor de politie toch beter preventief op kan gaan treden. Het zou zomaar kunnen dat Marokkaanse (al waren het Chinezen, dat maakt mij niet uit) jongeren een bepaalde groepscultuur hebben, als je wil weten of dat daarmee ook tot een hogere criminaliteit leidt is het dus van belang om te weten wat de etniciteit is van criminelen. Juist het krampachtig achterwege laten van dit soort informatie heeft ook bijgedragen aan de opkomst van Wilders.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:28 schreef Klopkoek het volgende:
Het is stom om etniciteit te registreren van 'criminelen' om daarmee generaliserend beleid mee te ontwikkelen.
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:27 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat men anders vindt dat de PVV alleen bepaalde bevolkingsgroepen zou stigmatiseren. Nu echt alle Nederlanders worden geregistreerd zodat ook de NL tokkies kunnen worden aangepakt is het ineens niet goed. Kijk, dat begrijp ik nou niet.
Hiermee bewijs je eens te meer dat je een schertsliberaal bent. Het zwaard van de overheid behoort neutraal op te treden. Er zijn andere instanties voor (die jij wilt afschaffen of niet meer wilt subsidiėren) om mensen op basis van hun cultuur te benaderen en te laten aarden in de maatschappij.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nou het kan anders best waardevolle informatie zijn waardoor de politie toch beter preventief op kan gaan treden. Het zou zomaar kunnen dat Marokkaanse (al waren het Chinezen, dat maakt mij niet uit) jongeren een bepaalde groepscultuur hebben, als je wil weten of dat daarmee ook tot een hogere criminaliteit leidt is het dus van belang om te weten wat de etniciteit is van criminelen. Juist het krampachtig achterwege laten van dit soort informatie heeft ook bijgedragen aan de opkomst van Wilders.
Nee, hoor ook de NL tokkies worden geregistreerd als ze crimineel zijn, ik zie niet in waarom je daar een uitzondering in zou maken, daarmee verstoor je juist je metingen. Maar er moet wel eerst crimineel gedrag vertoond zijn, en dat is bij heel veel Nederlanders niet het geval. Het is echt een heel slecht plan om de etniciteit van die mensen toch te gaan registreren. Alleen al vanuit privacy oogpunt verwerp ik het, en dan hebben we het nog niet eens over de horror scenario's die we uit de geschiedenis tevoorschijn kunnen halen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:27 schreef Gillette_M5 het volgende:
En dan te bedenken dat men anders vindt dat de PVV alleen bepaalde bevolkingsgroepen zou stigmatiseren. Nu echt alle Nederlanders worden geregistreerd zodat ook de NL tokkies kunnen worden aangepakt is het ineens niet goed. Kijk, dat begrijp ik nou niet.
Waarom zou de politie niet ook een preventieve functie kunnen krijgen? Je weet zelf ook dat de scheidslijn tussen preventie en crimineel gedrag heel dun is. Niemand gaat van de ene dag op de andere dag overvallen plegen, dat is een proces wat geleidelijk plaats vindt. Het is juist heel goed als die informatie in één organisatie kan houden.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:37 schreef Klopkoek het volgende:
Hiermee bewijs je eens te meer dat je een schertsliberaal bent. Het zwaard van de overheid behoort neutraal op te treden. Er zijn andere instanties voor (die jij wilt afschaffen of niet meer wilt subsidiėren) om mensen op basis van hun cultuur te benaderen en te laten aarden in de maatschappij.
Dat doe je dan vrijwillig. Ook veroordeelden hebben rechten.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:29 schreef TNA het volgende:
[..]
Mwah, ik vind dat zoiets wel inzicht kan geven. Als je bijvoorbeeld weet dat er buitengewoon veel Marokkanen in de criminaliteit belanden kun je eens gericht kijken wat er misgaat met de opvoeding.
Dat wordt wel prijsschieten voor de linkse oppositie + PVV op de PvdA, dus die laatste zal wel niet staan te trappelen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat je dit soort informatie spreidt voorkomt machtsmisbruik. Maar dat jij denkt dat de overheid een monolithisch geheel is en ook hoort te zijn merk ik wel vaker.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom zou de politie niet ook een preventieve functie kunnen krijgen? Je weet zelf ook dat de scheidslijn tussen preventie en crimineel gedrag heel dun is. Niemand gaat van de ene dag op de andere dag overvallen plegen, dat is een proces wat geleidelijk plaats vindt. Het is juist heel goed als die informatie in één organisatie kan houden.
Oke, valt wat voor te zeggen, maar ik vind het niet goed om bepaalde kenmerken van criminaliteit niet te registreren, je helpt je mogelijkheid van analyse van een probleem er mee om zeep. Wie er dan vervolgens mee aan slag gaat, daar moeten we het dan nog maar eens over hebben.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:44 schreef Klopkoek het volgende:
Dat je dit soort informatie spreidt voorkomt machtsmisbruik. Maar dat jij denkt dat de overheid een monolithisch geheel is en ook hoort te zijn merk ik wel vaker.
De politie is er voor de ordehandhaving. Voor het optreden met de blinddoek voor. Preventie ligt in handen van andere instanties. En ik weet hoe jij daar over denkt: net genoeg preventie zodat de Heilige Eigendommen niet worden geschaadt. Absoluut daarin niet overdrijven want er moeten wel kansloze mensen overblijven uiteraard. Nou, zelfs dan moet je die taken goed scheiden.
Die analyses zijn denk ik ook prima mogelijk zonder dat je elke veroordeelde verplicht laat registreren. Het is niet nodig, het is de vraag of je daar generaliserende analyses mee kunt maken en daarnaast vind ik het verkeerd om bij veroordeelden, ongeacht delict, andere gegevens op te slaan dan bij de normale burger. Want wat bij de overheid of een specifieke instantie staat geregistreerd is niet tijdelijk maar levenslang.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Oke, valt wat voor te zeggen, maar ik vind het niet goed om bepaalde kenmerken van criminaliteit niet te registreren, je helpt je mogelijkheid van analyse van een probleem er mee om zeep. Wie er dan vervolgens mee aan slag gaat, daar moeten we het dan nog maar eens over hebben.
Bij jou kan ik met dat voorstellen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 01:21 schreef golfer het volgende:
Tot in de hemel of anders tot 3 Augustus met Kneef en Blink.
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 01:50 schreef Politiek het volgende:
[..]
Bij jou kan ik met dat voorstellen.
Je mag er allemaal lacherig om doen maar als MS watcher(zal k me even voor het gemak noemen) volg ik ook de meningen over Mart en die zijn soms stuitend beledigend. kijk je mag hem kritisch benaderen en dat is ook goed of ik daar nou mee eens ben of niet , maar er wordt wel erg vuil door de "sociale media" op de man gespeeld.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:29 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Ik vind het ronduit onbehoorlijk dat je Mart Smeets op deze manier beledigd in de sociale media. Iedereen kan tegenwoordig zomaar alles zeggen.
ik heb niet zoveel voor en niet zoveel tegen Mart.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:06 schreef maril het volgende:
[..]
Je mag er allemaal lacherig om doen maar als MS watcher(zal k me even voor het gemak noemen) volg ik ook de meningen over Mart en die zijn soms stuitend beledigend. kijk je mag hem kritisch benaderen en dat is ook goed of ik daar nou mee eens ben of niet , maar er wordt wel erg vuil door de "sociale media" op de man gespeeld.
Hij stelt nu ff een grens, waarom moet hij het allemaal later welgevallen? En waarom mag hij daar niet tegen protesteren. Soms aardig omdat te volgen ook interessant.
Kritiek ja, dat is en hoort ook in de democratie, en dat is ook logisch tegen een man die zijn mening niet onder stoelen of banken steekt , maar echt soms......gaa het echt tever en dat mag MS ook iets over zeggen.
Plus: de directeur van Reclassering Nederland, Sjef van Gennip en vrijwilliger Anke.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:11 schreef Mike het volgende:
Vanavond met:
- Emile Roemer
- Henk Bleker, voorzitter CDA
- Herman Pleij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |