quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:29 schreef Prowl het volgende:
10 spetters regen en ineens drukkend benauwd buiten
En het is weer overquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:29 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het begint inmiddels lekker te regenen in de omgeving van Hilversum
Ja, maar het onweer valt errug mee zeg. (of tegen...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:49 schreef JohnFoK het volgende:
wow! nu gaat het hard!
http://www.terena.org/webcam/
Natte dames.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:49 schreef JohnFoK het volgende:
wow! nu gaat het hard!
http://www.terena.org/webcam/
Hier is het ook echt vies benauwd nuquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:47 schreef RiKe het volgende:
Wat een aanfluiting....1 dondertje gehoord terwijl ik in Wassenaar was en dat was het...wel vochtig...en zweet nu net zo hard als dat het net uit de hemel kwam zetten.
Kanonnen wat een benauwdheid gelijk!
En lekker afgekoeld zeker?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:21 schreef Take_A_Picture het volgende:
Hier (Oude Wetering) is alles weer klaar
Wat grappig, volgens dat temperatuurkaartje zou de temp wel lager moeten zijn, misschien dat de luchtvochtigheid meespeelt?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:26 schreef xxiessiexx het volgende:
Ja het is qua temperatuur hier eigenlijk amper naar beneden gegaan, zon komt ook hier weer goed door. Vreemd
Hier ook niet afgekoeld na 2 toch wel aardige buien, net ongevalletje gefotografeerd in de volle zon, was behoorlijk warmquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:26 schreef xxiessiexx het volgende:
Ja het is qua temperatuur hier eigenlijk amper naar beneden gegaan, zon komt ook hier weer goed door. Vreemd
Oh bah, niemand gewond?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:41 schreef Timmos het volgende:
[..]
Hier ook niet afgekoeld na 2 toch wel aardige buien, net ongevalletje gefotografeerd in de volle zon, was behoorlijk warm
Alleen blikschadequote:
gelukkig maar.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:47 schreef Timmos het volgende:
[..]
Alleen blikschade
Maar goed, laat maar weer lekker opwarmen, de kans is er nog altijd voor vanavond geloof ik.. Is leuker voor de foto's ook
Sja, is allebei leuk.. Maar onweer vastleggen blijft ook tofquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:02 schreef kahaarin het volgende:
[..]
gelukkig maar.onweer in het donker is ook mooi maar onweersluchten kun je dan niet goed zien.
Nicequote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:08 schreef Timmos het volgende:
[..]
Sja, is allebei leuk.. Maar onweer vastleggen blijft ook tof
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
2 random plaatjes van vorig jaar
Rolwolk? Is nu hier live te zien vanuit Wezep..quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:14 schreef kepler het volgende:
Mooie shelf net boven Harderwijk, vanavond een (vage) foto
ja dat bedoel ikquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:24 schreef Timmos het volgende:
[..]
Rolwolk? Is nu hier live te zien vanuit Wezep..
En terecht.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nice.
Ben zelf nog steeds trots op deze van augustus vorig jaar:
[ afbeelding ]
Dat ook, inderdaad!quote:
jeeyquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:53 schreef Asgard het volgende:
Er komt zo te zien nog wat aan voor R'dam uit Zeeland.
Zit aardig wat regen in, alleen duurde het niet lang.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:58 schreef marcel-o het volgende:
[..]
jeey![]()
t groeit nog n beetje ook zie k
Je ziet het inderdaad ronddraaien als je die foto's na elkaar bekijktquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:14 schreef area78 het volgende:
bij die bui bij oss zit aan de achterkant een rotatiewas duidelijk zichtbaar met het oog. niks heel geks verder maar wel mooie spiraalvorm die vrij snel rond bleef draaien
edit:
fotos :p
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
het gaat om die punt in het midden
[ afbeelding ]
mislukte pano
[ afbeelding ]
radarbeeld om 20.00u
het draaien ging best snel en je kon zien dat het de bui inging. ook de hele slinger er omheen draaide langzaam mee
haha ik ookquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:49 schreef marcel-o het volgende:
De enige herrie die k buiten hoor is een negerfittie
Een langgerekte balkquote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:57 schreef DemonRage het volgende:
Oeh, er komt nog een buientreintje met onweer richting Eindhoven.
Dit was vlak na de bui rond 8 uur:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:38 schreef marcel-o het volgende:
Mooie lucht nu![]()
zo ff kijken of k er n mooie foto van kan maken
Het ruikt inderdaad lekker fris buiten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:03 schreef Drassss het volgende:
Zo goed als droog nu in Eindhoven. Dat was het dan. Toch lekker en het ruikt meteen lekker
Ik doelde op het onweerquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
Geef mij maar gewoon 15/20 graden en zon![]()
Ik durf te wedden dat dit geen mooie zomer wordt, de atmosfeer kan momenteel niks hebben.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:23 schreef marcel-o het volgende:
Dat ziet er gek uit op Buienradar![]()
Die donkere plekken op de noordzee en in 020 blijven zowat hangen(lijkt mij water overlast) en de rest schuift gewoon door naar t noorden, alsof het verschillende lagen zijn.
Dat wilde ik ook al komen posten, was blijkbaar niet de enige die het opviel.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:06 schreef Frutsel het volgende:
Lijkt wel of de donkere plekken op de buienradar pal boven amsterdam blijven hangen en de rest verder trekt
Daar gaan de sluizen open zo te zien
Nog steedsquote:Op woensdag 9 juni 2010 12:06 schreef Frutsel het volgende:
Lijkt wel of de donkere plekken op de buienradar pal boven amsterdam blijven hangen en de rest verder trekt
Daar gaan de sluizen open zo te zien
Mja inderdaad, echt vreemd beeldquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:26 schreef Gitank2 het volgende:
Op de buienradar van de knmi lijkt het wel alsof Amsterdam een vuurspuwende eyjafjallajokull heeft geleend en de aswolk richting noorden stuurt.
Dan kan ik nog een plens water verwachten.quote:Komende avond en nacht houdt de neerslag aan waarbij een enkele onweersbui niet is uit te sluiten. Vooral in het zuidwesten kan veel neerslag vallen, plaatselijk meer dan 20 mm.
http://www.weer.nl/nl/hom(...)e/stevige_buien.htmlquote:Woensdag – vandaag – was dat in sommige delen van het land wel even anders. Op een bepaald niveau in de atmosfeer stond vrijwel geen stroming en de buien die juist op die hoogte ontstonden, bleven daardoor stilhangen. In Noord-Amsterdam viel op dat moment, rond het middaguur, in een zeer korte tijd heel veel regen. Een hoosbui zette daar binnen een uur diverse straten blank en diverse souterrains liepen onder.
Zoiets vermoedde ik al. Logisch eigenlijk..quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:39 schreef aloa het volgende:
[..]
http://www.weer.nl/nl/hom(...)e/stevige_buien.html
http://www.telegraaf.nl/b(...)ht_weer__.html?p=2,2quote:Drukke avondspits door slecht weer DEN HAAG - De avondspits verloopt woensdag drukker dan normaal. Rond vijf uur stond er 300 kilometer file, 70 kilometer boven het gemiddelde voor een woensdagmiddag en -avond. Oorzaak is volgens de ANWB het slechte weer. Vooral het verkeer in Noord-Holland en het westen van Noord-Brabant heeft daar last van.
Uitschieters zijn de A7 tussen Zaanstad en Hoorn met 12 kilometer file, de A9 Amstelveen richting Alkmaar met 13 kilometer en de A4 Antwerpen richting Bergen op Zoom waar het verkeer over een lengte van 10 kilometer stilstaat of langzaam rijdt. Volgens de verkeersdienst van de ANWB hebben weggebruikers last van aquaplaning, een dun laagje water tussen de banden en het wegdek.
Ja, hier in Dordt ook niks boeiends. Lekker koel windje wel, heb alle ramen wagenwijd openquote:Op woensdag 9 juni 2010 20:20 schreef JDude het volgende:
Weinig aan de hand in Breda in ieder geval. Zelfs een héél flauw zonnetje door de bewolking heen.
Activiteit is er helaas uit, de bui is een eind op aangezien de treksnelheid laag is.quote:
Whahaha, dat zijn leuke dingen altijd :pquote:Op woensdag 9 juni 2010 20:30 schreef xxiessiexx het volgende:
Hier vandaag verjaardag gevierd en omdat het best warm was hadden we de achtertuin overdekt met o.a. een partytent en een zonnescherm. Nu ging het natuurlijk keihard regenen vanmiddag en ontstond er een mooie plas water in het zonnescherm waardoor deze begon door te zakken. Dus mijn vader wilde de plas van onderen even een duw geven zodat alles eraf stroomde. Er niet bij nadenkende dat er nog iemand onder zat![]()
![]()
Dat ding zal wel lekker groen zijn danquote:Op woensdag 9 juni 2010 20:30 schreef xxiessiexx het volgende:
Hier vandaag verjaardag gevierd en omdat het best warm was hadden we de achtertuin overdekt met o.a. een partytent en een zonnescherm. Nu ging het natuurlijk keihard regenen vanmiddag en ontstond er een mooie plas water in het zonnescherm waardoor deze begon door te zakken. Dus mijn vader wilde de plas van onderen even een duw geven zodat alles eraf stroomde. Er niet bij nadenkende dat er nog iemand onder zat![]()
![]()
Groen?quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:04 schreef Green1 het volgende:
[..]
Dat ding zal wel lekker groen zijn dan
Tja, als je weet hoe je het moet lezen/zien is het een super handige site.quote:
Voor de iets meer weernoobjes, net als ik, is deze fijner: http://members.home.nl/ti(...)erindexjournaal.htmlquote:
Hey, tuurlijk, is ook geen kritiek op jou toch?quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:36 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Tja, als je weet hoe je het moet lezen/zien is het een super handige site.
Ik vond die van wilbert ook wel handigquote:Op donderdag 10 juni 2010 12:37 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Voor de iets meer weernoobjes, net als ik, is deze fijner: http://members.home.nl/ti(...)erindexjournaal.html
Ja, dat klopt, maar als je nu snel even wil kijken wat het weer gaat doen?quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:43 schreef Green1 het volgende:
[..]
Ik vond die van wilbert ook wel handigwant als je dan op die namen klikt, krijg je een uitleg. Zo leer ik weer wat
DAt gebied in Frankrijk, het lijkt wel of dat tegen de Alpen aan hangt, is dat ook van invloed?quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:55 schreef aloa het volgende:
Estofex verwacht nog wel het nodige slechte weer.
Momenteel is het bladstil buiten. Geen zuchtje wind.
[ afbeelding ]
teeeerinnngg.. dat wil ik ookquote:Op donderdag 10 juni 2010 12:52 schreef aloa het volgende:
aan het eind van gistermiddag om 17:15 uur werd vanaf de Teding van Berkhoutweg te Berkhout een heuse windhoos gezien. De hoos heeft geen schade aangericht (bron: Pim Funcke).
http://www.janvissersweer.nl/
[ afbeelding ]
Laat ze er maar een 2tje van makenquote:Op donderdag 10 juni 2010 12:55 schreef aloa het volgende:
Estofex verwacht nog wel het nodige slechte weer.
Momenteel is het bladstil buiten. Geen zuchtje wind.
[ afbeelding ]
Omg ik ben zo jaloers, die had ik ook willen zienquote:Op donderdag 10 juni 2010 12:52 schreef aloa het volgende:
aan het eind van gistermiddag om 17:15 uur werd vanaf de Teding van Berkhoutweg te Berkhout een heuse windhoos gezien. De hoos heeft geen schade aangericht (bron: Pim Funcke).
http://www.janvissersweer.nl/
[ afbeelding ]
Inderdaad!quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:35 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Omg ik ben zo jaloers, die had ik ook willen zien![]()
Geloof mij maar dat je behoorlijk in je broek poept als je zoiets daadwerkelijk voor je ogen ziet razen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:35 schreef xxiessiexx het volgende:
Omg ik ben zo jaloers, die had ik ook willen zien![]()
Bah, dat is vies.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Geloof mij maar dat je behoorlijk in je broek poept als je zoiets daadwerkelijk voor je ogen ziet razen.
Met geen mogelijkheid te zeggenquote:Op donderdag 10 juni 2010 16:16 schreef Timmos het volgende:
Zit er hier een pro die even kan kijken hoe het weer is van 18:30 tot 22:00 in Zeeuws-Vlaanderen (Koewacht als het kan).. Moet dan fotograferen en filmen en zou het graag droog houden![]()
Hoe gunstig is dat voor waterhozen voor de kust van Den Haag?quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:31 schreef dimage het volgende:
Gaat er toch echt wel omspannen hoor morgen. Cape van 700 een lifted index van -9 de Jet die vrij gunstig is.
Spannend.
[ afbeelding ]
Het lijkt mij ook aardig eng. Maar toch lijkt het me vet!quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Geloof mij maar dat je behoorlijk in je broek poept als je zoiets daadwerkelijk voor je ogen ziet razen.
Hier ben ik ook in geīnteresseerd. Mijn vader heeft wel eens een waterhoos hier voor de Westlandse kust gezien en hij vond het ook keigaafquote:Op donderdag 10 juni 2010 17:12 schreef kepler het volgende:
[..]
Hoe gunstig is dat voor waterhozen voor de kust van Den Haag?Woon sinds kort vlakbij de kust, wil dus ook wel eens een waterhoos zien
Ik heb er wel eens 2 op het IJsselmeer gezien. Ziet er prachtig uit ( vanuit een afstandje ).quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:05 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hier ben ik ook in geīnteresseerd. Mijn vader heeft wel eens een waterhoos hier voor de Westlandse kust gezien en hij vond het ook keigaafMaar volgens mij is het verdomd moeilijk te voorspellen waar en wanneer er zoiets gaat gebeuren, je moet er echt toevallig zijn.
Ik kan het verkeerd hebben, maar volgens mij gaat het richting de noordzee.quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:15 schreef marcel-o het volgende:
hoe zit dat met dat krulletje Centraal frankrijk?![]()
krijgt ZH nog wat mee?
Ik heb denk ik alle filmpjes op youtube gezien en Twister beschamend vaak gekeken en daarom is het eens tijd dat ik ze in het echt ziequote:Op donderdag 10 juni 2010 18:20 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik heb er wel eens 2 op het IJsselmeer gezien. Ziet er prachtig uit ( vanuit een afstandje ).
quote:Approximately 160 waterspouts are currently reported per year across Europe, with the Netherlands reporting the most at 60, followed by Spain and Italy at 25, and the United Kingdom at 15. They are most common in late summer. In the Northern Hemisphere, September has been pinpointed as the prime month of formation.
Ik hoop van niet. Zit morgen bij Guus Meeuwisquote:
Heb ook daar mogen vertoeven in het tornado gebied. Erg mooi om te zien. Ik ben "helaas" niet dichter dan 5 mile van een tornado geweest. Alhoewel ik moet toegeven dat het vast een pretje was, nadat ik de schade had gezien.....quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:22 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik heb denk ik alle filmpjes op youtube gezien en Twister beschamend vaak gekeken en daarom is het eens tijd dat ik ze in het echt zieDaar zou ik wel voor naar Amerika willen eventueel.
De nazomer heb je dus de meeste kans, ik ga gewoon regelmatig naar het strand. Ik heb er ooit eentje gezien, maar echt van 10 km afstandquote:Op donderdag 10 juni 2010 18:05 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hier ben ik ook in geīnteresseerd. Mijn vader heeft wel eens een waterhoos hier voor de Westlandse kust gezien en hij vond het ook keigaafMaar volgens mij is het verdomd moeilijk te voorspellen waar en wanneer er zoiets gaat gebeuren, je moet er echt toevallig zijn.
Tering man... je kan met dat ding gewoon ziet dat het in frankrijk onweertquote:Op donderdag 10 juni 2010 18:52 schreef dimage het volgende:
Waterhozen zie ik nu nog niet zo echt zitten, watertemperatuur is nog iets te laag. Maar zoals het er nu uitziet kan het morgen nog wel eens gaan spoken. Maar let op he, de kaarten kunnen zo weer veranderen. Maar voor nu ziet het er heel goed uit.
Ben ook benieuwd wat die cel in noord-frankrijk gaat doen. is nu nog weak maar mijn EFM-100 geeft hem soms al aan als moderated tot severe.
[ afbeelding ]
Dat gebied lijkt richting de UK weg te trekken?quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:52 schreef dimage het volgende:
Waterhozen zie ik nu nog niet zo echt zitten, watertemperatuur is nog iets te laag. Maar zoals het er nu uitziet kan het morgen nog wel eens gaan spoken. Maar let op he, de kaarten kunnen zo weer veranderen. Maar voor nu ziet het er heel goed uit.
Ben ook benieuwd wat die cel in noord-frankrijk gaat doen. is nu nog weak maar mijn EFM-100 geeft hem soms al aan als moderated tot severe.
[ afbeelding ]
Woei, ik ben er klaar voor!quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:41 schreef aloa het volgende:
Estofex ziet het wel zitten voor morgen.
[ afbeelding ]
nee, trekt noordwaartsquote:Op donderdag 10 juni 2010 19:22 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat gebied lijkt richting de UK weg te trekken?
er is weer wat naar jou onderwegquote:Op donderdag 10 juni 2010 19:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het is komen en gaan van buien hier!
Net een hoodbui gehad volgende komt er weer aan.
Als je de radar bekijkt zou je zeggen dat er niks meer aankomt maar juist alles ontploft vlak voor ons
12mm hier voor in de tuin en 11mm op de pier.
Dat kan ook nog.quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
En voor je het weet gaat het allemaal tegen vallen
heel goed mogelijk. Het weer is net zo goed te voorspellen als de uitslagen van de politiek.quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Herkenbaar, de Lek is bij ons ook zo'n 'spelbreker'. En als zo'n bui vanuit het Zuiden toch de Lek overkomt, dan is het ook meteen raak. Zie het vannacht niet meer gebeuren overigensquote:Op donderdag 10 juni 2010 22:05 schreef Saekerhett het volgende:
Onweer hier komt wel vaker het Twentekanaal niet over. Dan lijkt er heel wat aan te komen en lossen ze ineens als sneeuw voor de zon op.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:05 schreef Saekerhett het volgende:
Onweer hier komt wel vaker het Twentekanaal niet over. Dan lijkt er heel wat aan te komen en lossen ze ineens als sneeuw voor de zon op.
http://www.knmi.nl/cms/content/23843/onweer_over_rivierenquote:Op donderdag 10 juni 2010 23:46 schreef kermit71 het volgende:
[..]
Herkenbaar, de Lek is bij ons ook zo'n 'spelbreker'. En als zo'n bui vanuit het Zuiden toch de Lek overkomt, dan is het ook meteen raak. Zie het vannacht niet meer gebeuren overigens
Maar 14 graden hier, 26 in het oosten, niet eerlijk.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:42 schreef Asgard het volgende:
De temperatuurkaart ziet er zo wel tof uit, mooie lijnen etc
Inderdaad, wat een grote verschillen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:42 schreef Asgard het volgende:
De temperatuurkaart ziet er zo wel tof uit, mooie lijnen etc
Zeg maak ons eens niet zo jaloers.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:59 schreef wimbaens het volgende:
Hier in Belgisch Limburg nog een 25°C, zalig weertje vandaag.
Nog altijd stralend blauwe lucht, ik verwacht geen onweer.
Heb ik liever dan dat vieze warmequote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Zeg maak ons eens niet zo jaloers.
(hier 14 graden, bewolkt met wat gesputter af en toe)
De mensen zonder airco zijn jaloers op het westen omdat het hier behoorlijk benauwd is.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:05 schreef Igen het volgende:
Zeg maak ons eens niet zo jaloers.
(hier 14 graden, bewolkt met wat gesputter af en toe)
Zoals ik dat gister al zeiquote:Op donderdag 10 juni 2010 22:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vind 34.4 mm toch al aardig wat hoor!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zoals ik dat gister al zei
Genoeg regen gehad de afgelopen paar dagen.
Sinds 8 Juni heb ik een groene regenmeter in de voortuin geplaatst om ook thuis te kijken hoeveel er hier valt en wat de eventuele verschillen kunnen zijn
Datum | Holwerd Thuis | Holwerd Pier
08 Mei | 05.2mm | 02.4mm
09 Mei | 04.4mm | 04.6mm
10 Mei | 13.4mm | 11.2mm
11 Mei | 08.8mm | 08.6mm
Totaal | 31.8mm | 26.8mm
Maand Totaal op de Pier: 34.4mm (LET OP: VOORLOPIGE DATA!)
En ga je voorlopig ook niet meer meemakenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:17 schreef Green1 het volgende:
Ik heb dit gewoon gemist![]()
![]()
Godverdomme wat baal ik daar van zeg...
Jammer, zou het wel weer eens willen zien , ik werdt ook uit mijn bed gegooid van die flitsen, ik ging even alle stekkers eruit gooien maar hoefde geen licht aan te doen, het onweer gaf genoeg lichtquote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:24 schreef Timmos het volgende:
[..]
En ga je voorlopig ook niet meer meemaken
Je zal nog wel is onweer zien maar niet zoals dé nacht van vorig jaar.. Heb toen geloof ik ook niet geslapenquote:Op zondag 13 juni 2010 13:28 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Jammer, zou het wel weer eens willen zien , ik werdt ook uit mijn bed gegooid van die flitsen, ik ging even alle stekkers eruit gooien maar hoefde geen licht aan te doen, het onweer gaf genoeg licht![]()
Was wel erg gevaarlijk , stekkers uit het stopcontact halen als het onweer haast pal boven je zit
En het was nog een level 2 die nacht
[ afbeelding ]
Ik wil niet wat wat een level 3 is![]()
[ afbeelding ]
Waar is Rotterdam![]()
quote:Waarschuwing Waarschuwing voor extreem weer: vannacht zware sneeuwval
Komende nacht wordt zware sneeuwval verwacht. Aanvankelijk in het noorden, in de loop van de nacht breidt de sneeuwval zich naar het zuiden en zuidoosten uit. Op veel plaatsen plaatsen valt 5-10 cm, lokaal 10-15 cm.
Opgesteld woensdag 16 juni 2010 21:02 uur
Volgend bericht uiterlijk donderdag 17 juni 2010 00:00 uur
Normaal kijk ik alleen in de topic, maar dan zal ik toch maar even een opmerking hierbij geven:quote:
Ik heb echt een gruwelijke hekel aan dit weer he.quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:56 schreef viagraap het volgende:
Afgezien van de wind prima weertje zo vandaag.
tja jij zit daar wat wind betreft ook ideaal natuurlijk.quote:Op donderdag 17 juni 2010 01:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het waait flink, ook op dit moment nog steeds een dikke 5 bijna 6bft. Maar goed dat is voor mij heel normaal geworden
idem voor het weekend + 85% kans op regen in het hele landquote:Op donderdag 17 juni 2010 08:26 schreef Barbaaf het volgende:
En de voorspelling voor 15 graden en regen voor het weekend dan?
Lang leve de zomer in Nederland.quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:43 schreef dimage het volgende:
[..]
idem voor het weekend + 85% kans op regen in het hele land
de langetermijn ziet er nog niet eens zo slecht uit hoor. na de 26e lijkjt de temperatuur richting de 25 graden te kruipen. ( natte vingerwerk he ) . De hoge en lagedrukgebieden komen eindelijk gunstig te liggen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Lang leve de zomer in Nederland.
Tsjonge jonge wat triest dit weer!!!
Toch niet tijdens Nederland - Japan met een megabbq en bier?quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:43 schreef dimage het volgende:
[..]
quote:
helaas welquote:Op donderdag 17 juni 2010 11:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Toch niet tijdens Nederland - Japan met een megabbq en bier?
Pffffffquote:Op donderdag 17 juni 2010 10:43 schreef dimage het volgende:
[..]
Haha ja dat lange termijn gedoe kennen we onderhand wel.......quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:56 schreef dimage het volgende:
[..]
de langetermijn ziet er nog niet eens zo slecht uit hoor. na de 26e lijkjt de temperatuur richting de 25 graden te kruipen. ( natte vingerwerk he ) . De hoge en lagedrukgebieden komen eindelijk gunstig te liggen.
en het is/was schaapscheerderskou dan kan je wat we nu hebben altijd verwachten
Ik weet niet of je de afgelopen dagen buiten geweest bent, maar het is nu heerlijk weerquote:Op donderdag 17 juni 2010 11:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Lang leve de zomer in Nederland.
Tsjonge jonge wat triest dit weer!!!
quote:Op zondag 20 juni 2010 13:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Whaha lekker hoor, woensdag vertrek ik naar Tenerife en wordt het hier mooi weer....
Verder in de toekomst wordt de onzekerheid steeds groter, dus gaan de modellen ook verder uiteenlopen.quote:Op zondag 20 juni 2010 14:00 schreef Green1 het volgende:
Weet iemand welke lijnen je nou moet aannemen bij die pluim?
In het begin maakt het niet zo veel uit, maar verderop lopen de rode, blauwe en bruine steeds verder van elkaar af.
Ja, dat snap ik. Maar ik wilde weten welke lijn je nou in de gaten moest houden. Ik hou het maar bij de rodequote:Op maandag 21 juni 2010 08:43 schreef JDude het volgende:
[..]
Verder in de toekomst wordt de onzekerheid steeds groter, dus gaan de modellen ook verder uiteenlopen.
Wat begrijp je niet aan 'onzeker'? Je moet dus helemaal niks in de gaten houden.quote:Op maandag 21 juni 2010 10:47 schreef Green1 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar ik wilde weten welke lijn je nou in de gaten moest houden. Ik hou het maar bij de rode
Wat hebben die rode, blauwe en bruine lijnen dan voor nut anders dan die groene?quote:Op maandag 21 juni 2010 10:50 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan 'onzeker'? Je moet dus helemaal niks in de gaten houden.
quote:Op maandag 21 juni 2010 10:52 schreef Green1 het volgende:
[..]
Wat hebben die rode, blauwe en bruine lijnen dan voor nut anders dan die groene?
Rode lijn is de hoofdverwachting, onverstoord dus. Die groene zijn verwachtingen van hetzelfde model, maar hierbij geven ze een kleine verstoring mee. De bruine is het gemiddelde van de rode en alle groenen en de blauwe is een ander model. Alleen naar de rode kijken heeft geen zin, de moet naar allemaal kijken. Na een week wordt het onzekerder, maar vaak kan je nog wel een beetje naar de trend kijken, dus kijk wat de meeste lijnen ongeveer gaan doen.quote:De groene lijnen : de 50 verstoorde verwachtingen (T399/T255)
De rode lijn : de operationele T799 ECMWF verwachting
De blauwe stippellijn : de onverstoorde T399/T255 verwachting
De bruine stippellijn : het ensemble gemiddelde
Hmm, oke. Bedankt, dat maakt het wat duidelijkerquote:Op maandag 21 juni 2010 10:56 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
[..]
Rode lijn is de hoofdverwachting, onverstoord dus. Die groene zijn verwachtingen van hetzelfde model, maar hierbij geven ze een kleine verstoring mee. De bruine is het gemiddelde van de rode en alle groenen en de blauwe is een ander model. Alleen naar de rode kijken heeft geen zin, de moet naar allemaal kijken. Na een week wordt het onzekerder, maar vaak kan je nog wel een beetje naar de trend kijken, dus kijk wat de meeste lijnen ongeveer gaan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |