De enige die aan het rellen is ben jij hoor, te meer omdat ik al herhaaldelijke op je foute uitspraken over de wetenschappelijke methode in ben gegaan en dit inhoudelijk doe waar jij loopt te huilen voor over mod-jes.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:39 schreef mediacurator het volgende:
[..]
interesseert het mij trouwens een hol wat jij denkt?![]()
Even een linkje die mijn middeleeuwse mentaliteit uitlegt wegens voorkeur voor wetenschappelijk onderzoek met behulp van praktijk experimenten in verhouding tot computer simulaties aub, dank u![]()
En je mag blij zijn dat ik nog niet om een modje ben gaan schreeuwen provocerende rel del
waar is de mod dan? want dit is me een retourtje FB wel waardquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:45 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
De enige die aan het rellen is ben jij hoor,
Wie bepaald wat onwaarheden zijn en wat niet, jij?quote:te meer omdat ik al herhaaldelijke op je foute uitspraken over de wetenschappelijke methode in ben gegaan en dit inhoudelijk doe waar jij loopt te huilen voor over mod-jes.
Goed begin zou een boekje wetenschapsfilosofie zijn aangezien je fouten maakt t.o.v. de meest elementaire aanames m.b.t. "wat kennis is" Als je wilt wil ik wel een paar goede boeken posten.
Ik zei overigens niet dat ik iets "dacht" ik deed alleen de constatering dat je onwaarheden post.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:51 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
hahaha damn dat had ik echt nooit verwachtWeer wat geleerd
Mijn uitleg op die beschadigingen van vogels, heb je die gelezen?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
![]()
Zo... ik had echt weer een "Ja, maar verwacht".
Als ik het fout heb of dingen niet weet heb ik geen probleem dat toe te geven hoorquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
![]()
Zo... ik had echt weer een "Ja, maar verwacht".
En nu nog even uitleggen waarom een mogelijke hoofdverdachte van een criminele strafzaak toestemming te geven om een stel computer wiz-kids in te schakelen ten einde de verdachte vervolgens vrij te pleiten middels computer simulaties waarschijnlijk niet zo een geweldig plan was achteraf gezienquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:02 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als ik het fout heb of dingen niet weet heb ik geen probleem dat toe te geven hoor
Ik gaf ook meteen toe dat die oranje vlek van hoogstwaarschijnlijk een autobrand zou zijn e.d. =]
Dat is jouw mening.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:28 schreef mediacurator het volgende:
En nu nog even uitleggen waarom een mogelijke hoofdverdachte van een criminele strafzaak
Universiteiten kunnen niet onafhankelijk zijn in jouw ogen?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:28 schreef mediacurator het volgende:
En nu nog even uitleggen waarom een mogelijke hoofdverdachte van een criminele strafzaak toestemming te geven om een stel computer wiz-kids in te schakelen ten einde de verdachte vervolgens vrij te pleiten middels computer simulaties waarschijnlijk niet zo een geweldig plan was achteraf gezien
nu nog even uitleggen waarom mogelijke verdachten betrokken bij strafbare feiten bij voorbaat al uit te sluiten wegens een baardaap in een grot in Afghanistan waarschijnlijk niet zo een geweldig idee was achteraf gezien en voordat er überhaupt nog een onderzoek had plaats gevondenquote:
dit is poëzie -edit, niet schelden-quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:34 schreef Redux het volgende:
Doe eens wat aan je zin opbouw please, want is het nou een vraag of een opmerking die je plaatst??
Ben ik met je eens. Ik zeg ook niet dat het niet kan wat daar is gebeurd. Ik vind het alleen wel bizar dat zo'n relatief zwak apparaat zo ff een gebouw in rost. Maar goed... we zien dat het is gebeurd. De no-plane theorie vind ik persoonlijk dan ook vrij idioot, al moet ik er wel bij zeggen dat sommige beelden wel apart zijn en je doen twijfelen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:34 schreef Redux het volgende:
[..]
Maar ok, dat voorbeeld van dat vliegtuig met die kapotte neus door die vogel. Een vogel an sich is toch ook niet bijzonder sterk? Dus sla met een vogel tegen een neus van een vliegtuig, en niks gebeurd.
Maar geef zo'n vogel snelheid en dus energie, en laat die vogel met een vraagtje van 2-300km/u tegen een vliegtuigneus aanknallen, en weg is de vliegtuigneus.
Hetzelfde met het vliegtuig wat tegen een wtc toren aanvliegt.
Een relatief zwak apparaat (lees vogel) rost anders blijkbaar ook even door een vleugel of neus van een vliegtuig.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik vind het alleen wel bizar dat zo'n relatief zwak apparaat zo ff een gebouw in rost.
Klinkt aannemelijk. Straks ff over het hek bij Schiphol!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:38 schreef Redux het volgende:
[..]
Een relatief zwak apparaat (lees vogel) rost anders blijkbaar ook even door een vleugel of neus van een vliegtuig.
Probeer maar eens met je vuist een deuk te slaan in een vliegtuig neus of vleugel, doe je het hard dan heb je zonder beschadigingen te maken een gebroken hand.
Weet niet precies wat je vraag is? Of gaat dit nog steeds over je uitspraak dat simulaties niet wetenschappelijk zijn?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:28 schreef mediacurator het volgende:
[..]
En nu nog even uitleggen waarom een mogelijke hoofdverdachte van een criminele strafzaak toestemming te geven om een stel computer wiz-kids in te schakelen ten einde de verdachte vervolgens vrij te pleiten middels computer simulaties waarschijnlijk niet zo een geweldig plan was achteraf gezien
smaakvol, hier wordt op hoog niveau gediscussieerdquote:
Zou het (semi-speculatie) kunnen dat de neus op zich vanwege de vorm veel globale druk kan weerstaan maar juist vogels vanwege hun kleine vorm & harde puntige snavel veel schade doen omdat de energie tot een klein raakpunt wordt geconcentreerd? (beetje vergelijkbaar met puntig mes ergens insteken vs bolle lepel ergens in steken)quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Ik zeg ook niet dat het niet kan wat daar is gebeurd. Ik vind het alleen wel bizar dat zo'n relatief zwak apparaat zo ff een gebouw in rost. Maar goed... we zien dat het is gebeurd. De no-plane theorie vind ik persoonlijk dan ook vrij idioot, al moet ik er wel bij zeggen dat sommige beelden wel apart zijn en je doen twijfelen.
Kan goed... ze zijn immers naar binnen gevlogen. Ik heb nog geen overtuigend bewijs gezien dat dat niet zo zou zijn. What are the odds dat ze dat gefaked hebben.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:49 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Weet niet precies wat je vraag is? Of gaat dit nog steeds over je uitspraak dat simulaties niet wetenschappelijk zijn?
[..]
smaakvol, hier wordt op hoog niveau gediscussieerd
[..]
Zou het (semi-speculatie) kunnen dat de neus op zich vanwege de vorm veel globale druk kan weerstaan maar juist vogels vanwege hun kleine vorm & harde puntige snavel veel schade doen omdat de energie tot een klein raakpunt wordt geconcentreerd? (beetje vergelijkbaar met puntig mes ergens insteken vs bolle lepel ergens in steken)
In de neus van veel vliegtuigen zit de radarinstallatie. De neus is dan een soort plastic "dopje" daaroverheen, meer een soort stroomlijnkap. Veel makkelijker te doorboren dan bijvoorbeeld staal of aluminium, is ook wel zo handig voor de radarstraling.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:49 schreef oompaloompa het volgende:
Zou het (semi-speculatie) kunnen dat de neus op zich vanwege de vorm veel globale druk kan weerstaan maar juist vogels vanwege hun kleine vorm & harde puntige snavel veel schade doen omdat de energie tot een klein raakpunt wordt geconcentreerd? (beetje vergelijkbaar met puntig mes ergens insteken vs bolle lepel ergens in steken)
Wat te denken van een mogelijk crimineel internationaal netwerk verheerlijken?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:39 schreef Redux het volgende:
[..]
Volgens mij heb je je dag niet ofzo, je kwam een paar pagina's terug ook al zo agressief over.
'We' discusseren zeker wel punten die 'jullie' aankaarten, de branden in wtc7, de autobranden, de instortingen van de wtc torens om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:18 schreef mediacurator het volgende:
Ik en anderen hebben een aantal dingen aangekaart namelijk die wel degelijk van toepassing zijn, maar ik geef toe ik heb wel eens mijn mindere dagen.
Jij en aanhang, vegen echter gewoon alles van tafel dat we inbrengen, zelfs het nut en de noodzakelijkheid van wetenschappelijke praktijk experimenten wordt ontkent om wille van jullie eigen gelijk.
Dat is niet alleen kinderachtig, da's best agressief
Tuurlijk kan het wel virtueel.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dank voor de uitleg.
Ik zie alleen niet in waarom bovenstaande niet virtueel uitgevoerd zou kunnen worden.
Nee, vrijwel alles wat jullie zeggen is vanuit een zekere, ridiculiserende, zelf genoegzame en betweterige context..quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:31 schreef Redux het volgende:
[..]
'We' discusseren zeker wel punten die 'jullie' aankaarten, de branden in wtc7, de autobranden, de instortingen van de wtc torens om maar wat te noemen.
Wat je nu zegt is dus beslist onjuist.
Wacht, ik kreeg hier toch voor betaald?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:38 schreef mediacurator het volgende:
Nee, vrijwel alles wat jullie zeggen is vanuit een zekere, ridiculiserende, zelf genoegzame en betweterige context..
Heb zelden tot nooit het idee dat jij en aanhang tot een heuse en oprechte dialoog in staat zijn, dit is alleen alu hoedjes in de zeik nemen voor jou en oompa, puur uit verveling heb ik het idee
Jij zegt van wel, mediacurator van niet, snap je nu waar het probleem ligt?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:35 schreef Lambiekje het volgende:
Tuurlijk kan het wel virtueel.
Waarom sleep je die zogenaamde BigPharma er nu weer bij?quote:Maar dan moeten die schoften van NIST wel overleggen met welke parameters zij gewerkt hebben, en met welke software-modellen. Maar deze gecorrumpeerde gasten weigeren te vertellen hoe en wat.
Er zou een meerdere onafhankelijke onderzoeken gedaan moeten worden. En niet op de wijze zoals BigPharma werkt. Capiche?
Ja, da's waar ook..quote:
Het grote probleem is:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:47 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ja, da's waar ook..
Zie je nu wel? Ik ben ten minste in staat om iets toe te geven wanneer ik er naast zit.![]()
En zou zeker niet zo ver gaan om een internationaal crimineel en levens gevaarlijk netwerk te verdedigen omdat ik het nu eenmaal zo leuk vindt om altijd gelijk te krijgen
Want het laatste zou zelfs onder het hoofdstuk "ongeneesbare geestelijke aandoeningen" kunnen vallen
Dat jullie erlkaar steeds afwisselenquote:
Er is helemaal niets ontkracht, zodra er iets ingebracht wordt dat iets te dicht bij komt voor jullie gebeuren er maar 2 dingen.quote:Dat ik best geloof dat er criminaliteit plaats heeft gevonden i.c.m. 9-11
maar
Dat enige vorm van sceptisch naar de gebeurtenissen van 9-11 en daarna nu gemakkelijk geridiculiseerd kan worden en op een hoop gegooid worden met de alu-hoedjes theorieën die hier staan en al ontelbare keren ontkracht zijn.
quote:Gevolg is dus dat nieuwe en terechte kritiek en kritisch onderzoek bijna niet meer mogelijk is omdat alle belachelijke theorieën er voor hebben gezorgd dat oprechte vragen ook meteen belachelijk gemaakt worden.
Als er iemand door een gemene overheid betaald zou moeten worden zijn jullie het. En nu heb je ook meteen mijn motivatie te pakken.
Kan iemand aangeven waarom dit is geconstateerd en hoe het mogelijk is dat dit zelfs na 2 maanden nog het geval is? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit 2 maanden na een brand mogelijk is.quote:The police officers cleared a path through the crowd, so our 38 MIT volunteers could carry donations into the church.
The boots were especially needed. The eight-story pile of twisted steel and debris was still smoldering after two months, and the heat was melting the soles on the workers' boots.
http://web.mit.edu/newsoffice/2002/groundzero-0605.html
Aan de andere kant springen 'jullie' in de discussie ook van de hak op de tak. De discussie wordt van het onderwerp naar het andere onderwerp geslingerdquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:08 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Dat jullie erlkaar steeds afwisselen
[..]
Er is helemaal niets ontkracht, zodra er iets ingebracht wordt dat iets te dicht bij komt voor jullie gebeuren er maar 2 dingen.
1) een provocatie door een man of 3-4 waar een modje bij moet komen
2) er wordt aan voorbij gegaan en van onderwerp gewisseld, met assistentie van een van jullie clubje die bijspringt
Het beoogde eind resultaat is dat er niet rustig van mening gewisseld kan worden want niemand heeft zin om deze puinhoop topics te lezen die jullie veroorzaken
[..]
Eens..dat doen we allemaal. Hier boven ben ik weer de schuldige.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:47 schreef Redux het volgende:
[..]
Aan de andere kant springen 'jullie' in de discussie ook van de hak op de tak. De discussie wordt van het onderwerp naar het andere onderwerp geslingerd
Daarnaast wordt er door jou oa stelling de discussie ingegooid, er wordt op gereageerd en daar reageer je dan vervolgens niet meer op.
Grappig:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:15 schreef Lambiekje het volgende:
Het New York waar naar we gekeken hebben op die ene dinsdag is een "Near Real-Time Dissemination of Geo-
Referenced Imagery"
Jah, mijn molten metal pleidooi werd ook aan de kant geduwd.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Eens..dat doen we allemaal. Hier boven ben ik weer de schuldige.
Vind zelf dat je meer dan redelijk gepost hebt hoor, laat je niet ontmoedigen dus, gewoon doorgaanquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Eens..dat doen we allemaal. Hier boven ben ik weer de schuldige.
Nou dat lijkt me niet echt een fenomeen, toch niet zo vreemd dat mensen genoegen nemen met de officiele uitleg? Niet iedereen verdiept zich in complottheorieën .quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:06 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Vind zelf dat je meer dan redelijk gepost hebt hoor, laat je niet ontmoedigen dus, gewoon doorgaan
maar we hebben allemaal wel eens een mindere dag en dat is ook helemaal niet het probleem
Dat vd tegenpartij is echt structureel attaqueren, ridiculiseren, met quasi intellectuele arrogantie schermen en dat zo nu en dan afgewisseld met een uitputting slag uitvoeren wanneer ze met z'n 3 of 4en tegelijk tekeer gaan tegen een persoon.
Ook typerend is dat ze ten alle tijden partij kiezen voor de status quo en zittende macht, je ziet ze ook nooit dusdanig fel van leer trekken over een of ander controversieel onderwerp vanuit een gevoel van maatschappelijke betrokkenheid.
Een typisch fenomeen is dat, en iets dat ik al jaren tegen kom hier
Als iemand daar geen zin in heeft om bepaalde zaken iets beter te onderzoeken maar zich desondanks toch ervan niet kan weerhouden om daarover anderen die daar wel zin in hebben voor alu -hoedjes en rotte vis uit te maken is dat desondanks een bittere pil.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me niet echt een fenomeen, toch niet zo vreemd dat mensen genoegen nemen met de officiele uitleg? Niet iedereen verdiept zich in complottheorieën .
Ben het met je eens dat je best vraagtekens kunt zetten, en het is natuurlijk hartstikke leuk om dingen uit te pluizen maar niet iedereen heeft daar zin in.
Praat ik in het algemeen wanneer het hoger oploopt dan hier, komt wel eens voor toch?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:28 schreef Redux het volgende:
Ik heb soms het idee dat ik in een hele andere discussie zit dan jij, mediacurator.
Rotte vis? Waardan?
Ik merk voornamelijk dat de "tegenpartij" eigenlijk niets vreemd vindt aan de zaken die wij als anomalieën beschouwen. Al kom je met beelden die toch wel duidelijk laten zien dat er iets niet strookt met het officiële verhaal of met "common sense", dan zijn zij het die proberen je als achterlijk neer te zetten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:06 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Vind zelf dat je meer dan redelijk gepost hebt hoor, laat je niet ontmoedigen dus, gewoon doorgaan
maar we hebben allemaal wel eens een mindere dag en dat is ook helemaal niet het probleem
Dat vd tegenpartij is echt structureel attaqueren, ridiculiseren, met quasi intellectuele arrogantie schermen en dat zo nu en dan afgewisseld met een uitputting slag wanneer ze met z'n 3 of 4en tegelijk tekeer gaan tegen een persoon.
Ook typerend is dat ze ten alle tijden partij kiezen voor de status quo en zittende macht, je ziet ze ook nooit dusdanig fel van leer trekken over een of ander controversieel onderwerp vanuit een gevoel van sociaal maatschappelijke betrokkenheid.
Een typisch fenomeen is dat, en iets dat ik al jaren tegen kom hier
Dat klopt hoor. Als er zaken zijn die ik moeilijk of niet kan verklaren, dan haal ik daar inderdaad mijn schouders bij op want *ik zoek er niks kwaads achter*. Waarom zou ik het dan verder uitzoeken?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik merk voornamelijk dat de "tegenpartij" eigenlijk niets vreemd vindt aan de zaken die wij als anomalieën beschouwen. Al kom je met beelden die toch wel duidelijk laten zien dat er iets niet strookt met het officiële verhaal of met "common sense", dan zijn zij het die proberen je als achterlijk neer te zetten.
Sporadisch zien ze ook dat er iets niet te verklaren is en dan halen ze hun schouders op. Ze nemen dan genoegen met het feit dat ze het ook niet kunnen verklaren en gaan alsnog blindelings voor het officiële verhaal.
Wat me nogal stoort is dat ze verklaringen van mensen die er notabene bij zijn geweest en die het officiële verhaal tegenspreken, afdoen als "Ingebeeld" of "pertinente onzin". Als ze uberhaupt niet worden genegeerd. Dit doen ze dan in plaats van er eens serieus over na te denken, lijkt het wel.
Maar goed... let's go on topic again
Dan ben jij, ik wil niemand hier in een hokje duwen, maar ik doe het stiekem toch even, waarschijnlijk ook iemand die zegt op bijvoorbeeld de introductie van je vingerafdruk in je paspoort: "Tja...waarom niet. Ik heb niks te verbergen". En zo denk jij waarschijnlijk over veel meer van dat soort privacy beperkende maatregelen? Klopt dat?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:49 schreef Redux het volgende:
[..]
Dat klopt hoor. Als er zaken zijn die ik moeilijk of niet kan verklaren, dan haal ik daar inderdaad mijn schouders bij op want *ik zoek er niks kwaads achter*. Waarom zou ik het dan verder uitzoeken?
De brandende auto's vond ik wel interessant en was voor mij ook nieuw, maar het is geen onomstotelijk bewijs dat er daar iets raars heeft plaatsgevonden, voor zover je instorten van 2 enorme torens niet raar kunt vinden (wat dan -weer- niet wil zeggen dat wat er gebeurd is, niet kan plaatsvinden zoals we gezien hebben).
De andere partij daarentegen wel, want die ziet juist die dingen als bewijs voor hun geloof of theorie.
Het is dus maar net hoe je in dit verhaal staat.
Het was voorheen in vorige discussies (jaren terug) ook zo dat de meest vreemde theorieen langs kwamen. Lambiekje laat ze nog wel eens zien: laserbeams, ufo's, animaties etc etc. De topics stonden ook altijd in TRU, en over het algemeen hangen de mensen die in complottheorieen geloven ook andere geloven aan. Dat zet ze meteen al een beetje in het zweverige hoekje, vooral dan als ze met die wildvreemde theorieen aankomen.
Daarnaast zie je ook vaak dat er zaken worden geroepen die niet eens onderbouwd kunnen worden, waar dan helemaal geen kennis voor aanwezig is. Zaken die 1 op 1 van fillmpjes worden overgenomen.Kan zo even geen voorbeelden voor de geest halen, maar ze zijn voorbij gekomen.
Dus al met al, het is volgens mij maar net hoe je in dit verhaal steekt.
Edit: Overigens worden bepaalde zaken door de complotgelovers ook keihard genegeerd. In dit topic nog het filmpje wat johnnyknoxville heeft gepost, de animatie van het vliegtuig wat in de wtc stort. Mediacurator hangt daar heel slinks geen waarde aan door te roepen dat je de gebeurtenissen niet kunt simuleren. Wel vermakelijk dat lambiekje dan weer zegt dat je de gebeurtenissen wel kunt simuleren, alleen jammer dat mediacurator en lambiekje daar dan vervolgens met z'n 2en daar niet in discussie over gaan. Maar goed, je valt elkaar in hetzelfde team natuurlijk niet af
Ja, ik vind een vingerafdruk-paspoort geen probleem, wat niet wil zeggen dat ik niet kritisch tegenover bepaalde zaken sta. Maar over het algemeen geloof ik niet in de 'boze kwade overheid die ons-zwakke-schapen klein houd dmv valse spelletjes'. Ik geloof eerder in een gezonder argwaan tov de politiek en overheden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dan ben jij, ik wil niemand hier in een hokje duwen, maar ik doe het stiekem toch even, waarschijnlijk ook iemand die zegt op bijvoorbeeld de introductie van je vingerafdruk in je paspoort: "Tja...waarom niet. Ik heb niks te verbergen". En zo denk jij waarschijnlijk over veel meer van dat soort privacy beperkende maatregelen? Klopt dat?
En over het algemeen is het zo dat een complotgelover een 9/11 topic opent om een gebeurtenis aan de kaak te stellen en de sceptische daar dan vervolgens tegenin gaan. Dat is een mechanisme wat je volgens mij niet kunt tegenhouden.quote:Tuurlijk negeren wij ook wel eens dingen. Klopt helemaal. Vaak doe ik dat niet eens bewust, maar het gaat soms gewoon te hard. Verder focus ik me vooral op de dingen die IK interessant en opmerkelijk vind. Dat is misschien wat egoïstisch, maar ik weet iig dat ik het doe.
Onze huidige overheid zal de gegevens wellicht niet misbruiken... en dan ben ik nu even in de modus van goed vertrouwen. Je kunt de boel alleen moeilijk terugdraaien, dus wat als er ooit wel een overheid komt die wel in staat is deze gegevens te misbruiken?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:17 schreef Redux het volgende:
[..]
Ja, ik vind een vingerafdruk-paspoort geen probleem, wat niet wil zeggen dat ik niet kritisch tegenover bepaalde zaken sta. Maar over het algemeen geloof ik niet in de 'boze kwade overheid die ons-zwakke-schapen klein houd dmv valse spelletjes'. Ik geloof eerder in een gezonder argwaan tov de politiek en overheden.
Klopt. Dat is het algemene doel van een discussie, echter probeer je er samen vaak uit te komen. In dit onderwerp staan de mensen echter meestal lijnrecht tegenover elkaar.quote:En over het algemeen is het zo dat een complotgelover een 9/11 topic opent om een gebeurtenis aan de kaak te stellen en de sceptische daar dan vervolgens tegenin gaan. Dat is een mechanisme wat je volgens mij niet kunt tegenhouden.
Ik denk dat een discussie als de 9/11 discussie altijd een valse-start discussie zal zijn, de niet-complot-gelovers zullen een discussie altijd benaderen als zijnde 1-0 voor de niet-gelovers.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Onze huidige overheid zal de gegevens wellicht niet misbruiken... en dan ben ik nu even in de modus van goed vertrouwen. Je kunt de boel alleen moeilijk terugdraaien, dus wat als er ooit wel een overheid komt die wel in staat is deze gegevens te misbruiken?
[..]
Klopt. Dat is het algemene doel van een discussie, echter probeer je er samen vaak uit te komen. In dit onderwerp staan de mensen echter meestal lijnrecht tegenover elkaar.
Het is in feite ook 1-0 omdat bewijzen voor een complot moeilijk, zo niet onmogelijk, te leggen zijn zonder dat belangrijke betrokkenen hun mond opentrekken. Indien sprake van een complot, hebben de verantwoordelijken macht genoeg om er voor te zorgen dat zaken die als bewijs aangedragen kunnen worden, verdwijnen. Kijk maar naar het verdwenen staal. Kijk maar naar de slechte beelden van de impact op het Pentagon, terwijl... als jij daar over het gras gaat lopen, je meteen in de boeien wordt geslagen, omdat men jou van ver op diverse camera's ziet aankomen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:27 schreef Redux het volgende:
[..]
Ik denk dat een discussie als de 9/11 discussie altijd een valse-start discussie zal zijn, de niet-complot-gelovers zullen een discussie altijd benaderen als zijnde 1-0 voor de niet-gelovers.
Kan me goed voorstellen dat dat steekt bij de complot-gelovers.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
NORAD is ook zoiets. Stuur gewoon je hele air defence de verkeerde richting uit en zorg dat men 2 uur lang vrij spel heeft.
http://www.popularmechani(...)hs-planes#interceptsquote:In the decade before 9/11, NORAD intercepted only one civilian plane over North America: golfer Payne Stewart's Learjet, in October 1999. With passengers and crew unconscious from cabin decompression, the plane lost radio contact but remained in transponder contact until it crashed. Even so, it took an F-16 1 hour and 22 minutes to reach the stricken jet. Rules in effect back then, and on 9/11, prohibited supersonic flight on intercepts. Prior to 9/11, all other NORAD interceptions were limited to offshore Air Defense Identification Zones (ADIZ). "Until 9/11 there was no domestic ADIZ," FAA spokesman Bill Schumann tells PM. After 9/11, NORAD and the FAA increased cooperation, setting up hotlines between ATCs and NORAD command centers, according to officials from both agencies. NORAD has also increased its fighter coverage and has installed radar to monitor airspace over the continent.
Sorry, je post wat overhoop gehaald, maar laten we eens wat dieper ingaan op dat staal. Wat is er met dat staal gebeurd?quote:Kijk maar naar het verdwenen staal.
Het staal is zsm van de crime scene verwijderd. Gezien nooit eerder een dergelijk gebouw met stalen constructie op zo'n manier is ingestort met als oorzaak brand, vind ik dat een kwalijke zaak.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:06 schreef Redux het volgende:
Sorry, je post wat overhoop gehaald, maar laten we eens wat dieper ingaan op dat staal. Wat is er met dat staal gebeurd?
Ze zouden zelfs GPS devices op de dump trucks hebben geplaatst om in de gaten te houden dat de chauffeur zijn lading wel op de juiste plek afleverde. Blijkbaar was het toch wel een gevoelige lading. Schroot?quote:During the official investigation controlled by FEMA, one hundred fifty pieces of steel were saved for future study. 5 One hundred fifty pieces out of hundreds of thousands of pieces! Moreover it is not clear who made the decision to save these particular pieces. It is clear that the volunteer investigators were doing their work at the Fresh Kills dump, not at Ground Zero, so whatever steel they had access to was first picked over by the people running the cleanup operation.
Geen zin meer om verder samen te vatten, maar onderstaande is ook opmerkelijk.quote:According to FEMA, more than 350,000 tons of steel were extracted from Ground Zero and barged or trucked to salvage yards where it was cut up for recycling. Four salvage yards were contracted to process the steel.
* Hugo Nue Schnitzer at Fresh Kills (FK) Landfill, Staten Island, NJ
* Hugo Nue Schnitzer's Claremont (CM) Terminal in Jersey City, NJ
* Metal Management in Newark (NW), NJ
* Blanford and Co. in Keasbey (KB), NJ
FEMA's BPAT, who wrote the WTC Building Performance Study, were not given access to Ground Zero. Apparently, they were not even allowed to collect steel samples from the salvage yards. According to Appendix D of the Study:
Collection and storage of steel members from the WTC site was not part of the BPS Team efforts sponsored by FEMA and the American Society of Civil Engineers (ASCE).
Waarom al die geheimzinnigheid rondom dat staal? Iets te verbergen misschien?quote:Fate of Some Steel Revealed Years Later
Given that the removal and recycling of World Trade Center seel continued over the objections of victims' families and others seeking a genuine investigation, revelations, years later, that some of Twin Towers' steel parts were preserved comes as something of a surprise. Many of the heaviest steel pieces from the Twin Towers are stored in an 80,000-square-foot hangar at John F. Kennedy International Airport. These include some of the base sections of the Towers' massive core columns and 13 of the 153 steel trees from the bases of the Towers' perimeter walls. 7 Some of these pieces are shown in the film Up From Zero.
The hangar, which reportedly holds one five-hundredth of the "total debris field", is off-limits to the public. 8 Scott Huston, president of the Graystone Society, is attempting to obtain three of the steel trees for the National Iron & Steel Heritage Museum in Coatesville, PA. 9
The discovery of the existence of intact pieces of the Twin Towers' columns would appear to be good news for independent investigators who would like to test samples of steel. However, the locations of these pieces within the towers suggests a reason they were allowed to be preserved. The large core column sections stood on the Towers' foundations, seven stories below street level, and the perimeter column trees were from the lobby level, just above street level. Only these lower sections of the Towers were spared the blasting that shredded the steel frames down to about their fourth stories. This is evident from the facts that 18 people survived in the lower reaches of the North Tower's core, and fragments of the perimeter walls of each Tower remained standing.
Although it was believed that the last structrural steel remains had been removed from the site in May of 2003, in January of 2007, several large steel pieces were recovered in excavations of the site, below a road created during the cleanup operation. The excavation, which was commissioned to discover human remains, had already yielded nearly 300 bones. Two steel remains were described as columns, measuring about 18 feet long and weighing perhaps 60 tons, and three connected steel columns from the perimeter walls. The steel beams had apparently been buried during the cleanup operation, perhaps to stabalize the ground. Also discovered at the opposite side of the WTC site was a column which "appeared to be burned at one end", according to a person "with knowledge of the discovery".
Recycled WTC Steel Used in US Warship
News stories in 2006 reported that 24 tons of steel from the World Trade Center was being used to manufacture a warship named the U.S.S. New York by Northrop Grumman in a shipyard on the banks of the Mississippi. 11 12
jij bent me der wel eentje he !!quote:Ik denk dat een discussie als de 9/11 discussie altijd een valse-start discussie zal zijn, de niet-complot-gelovers zullen een discussie altijd benaderen als zijnde 1-0 voor de niet-gelovers.
Kan me goed voorstellen dat dat steekt bij de complot-gelovers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |