Het voor nu laten rusten en ermee beginnen als je het echt wilt en er 100% achter staat. Weinig tijd is natuurlijk een smoesje, je eet nu immers ook en feitelijk houd je meer tijd over omdat je minder eetquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:33 schreef Juicyhil het volgende:
Ik wil ook weer eens beginnen, maar het gaat bij mij altijd weer mis. Ik heb er ook veel te weinig tijd voor en daarbij is het lastig om dus overal op te letten.Iemand misschien ideeën wat ik kan doen?
Nou ja, dat laatste baart me dus wat zorgen. Misschien moet ik het wat meer tijd gunnen hoor, maar ach...je kan mailen en vragen staat vrij en nee heb je en zoquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:29 schreef Laydina het volgende:
@P Het afvallen gaat in het begin razend snel hoor! Zeker als je genoeg overgewicht hebt. Dus wees er maar blij mee![]()
Maar zorg er vooral gewoon voor dat je voor je gevoel genoeg eet. Dus dat het niet een streng dieet wordt wat je niet jaren kan vasthouden en dat je dus het jojo effect krijgt.
stoppen met denken dat het "niet lastig" hoeft te zijn. afvallen is moeilijk. en kost tijd. en energie. en als je dat er niet voor overhebt gaat het sowieso niet lukken...quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:33 schreef Juicyhil het volgende:
Ik wil ook weer eens beginnen, maar het gaat bij mij altijd weer mis. Ik heb er ook veel te weinig tijd voor en daarbij is het lastig om dus overal op te letten.Iemand misschien ideeën wat ik kan doen?
Zoals ww al aangeeft: motivatie is allesquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:33 schreef Juicyhil het volgende:
Hoe heb je dat geregeld, met vrienden of anders?quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:45 schreef Laydina het volgende:
Eind vorig jaar toch weer opgepakt en dat bij een klein clubje waar je op een vast tijdstip 2x in de week ging sporten.
Is vanuit een sportschool/fysiogeval (fitclinic) waar ze voor max 15 man toestellen hebben. En de rest van de dag wordt besteed aan fysio, maar 1 uur per dag hebben ze mogelijkheid tot fitnes. Maar je zit dan wel aan vast tijdstip + dag vast. en vooral oudjes, maar ach.. je sport voor jezelfquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:56 schreef willempjewever het volgende:
Hoe heb je dat geregeld, met vrienden of anders?
quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zoals ww al aangeeft: motivatie is allesEn dat te weinig tijd is niet waar. Je moet er een keer goed voor gaan zitten, alles uitzoeken, een plan trekken en je daaraan houden. Maaltijden kun je van te voren voorbereiden en in de vriezer stoppen (pastasaus bijv.). Maar waarom gaat het elke keer mis dan?
quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:36 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Het voor nu laten rusten en ermee beginnen als je het echt wilt en er 100% achter staat. Weinig tijd is natuurlijk een smoesje, je eet nu immers ook en feitelijk houd je meer tijd over omdat je minder eet
Ik wilde het ook een tijd, maar het heeft me 4 jaar gekost voordat ik echt zei: nu ga ik het voor de volle 100% doen. Wel 2 keer een paar dagen geprobeerd, maar toen was de motivatie 90% en dan haak je weer af. Je moet er echt volledig achterstaan. Bij de groepsbijeenkomsten van mijn vrouw merkte ze dat ook. In januari begonnen dan 60 man/vrouw en rond de zomer waren er nog 20 over en in november nog maar 6 personen....
Je ging vast niet spontaan naar de Melkweg, of wel? Hierop kun je anticiperenquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:05 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nja. Als voorbeeld gisteren. Ik ging vanuit m`n werk door naar de Melkweg, ik wou tussendoor even gauw wat eten in de stad. Maar ja, ik was m`n portomonnee vergeten. Toen om 23 uur had ik nog niks gegeten, toen maar even gauw naar de McDonalds gegaan omdat dat het enige was dat open was. Maar goed, geld vergeten was m`n eigen stomme fout natuurlijk.
Serieus, dit is een mindset-probleem! Je hoeft niet elke dag strak bezig te zijn hoorquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:07 schreef Juicyhil het volgende:
Ik sta er zeker 100% achter. Ik had ook amper zelfvertrouwen met dit lichaam. Daarom wil ik er echt wat aan doen. Alleen dan is er weer een feestdag, dan weer een etentje hier of daar. Het mislukt altijd weer. En het lastigste, wat gewoon echt niet vol te houden is voor mij: het tellen van calorieën/koolhydraten. Dat vind ik lastig.
Geheel eensch, maar geef die arme jongen wat creditsquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:15 schreef PdeHoog het volgende:
Je ging vast niet spontaan naar de Melkweg, of wel? Hierop kun je anticiperenJe doet vast boodschappen en supermarkten grossieren tegenwoordig in kant-en-klare maaltijden. Nog steeds geen ideale situatie, maar ALLES beter dan de McD.
Dat ben ik dan ook weer met je eensquote:Serieus, dit is een mindset-probleem! Je hoeft niet elke dag strak bezig te zijn hoorAls je af en toe zo'n foute dag hebt, dan doe je de volgende dag wat rustiger aan. En de dag ervoor bijv. ook. Het moet nl. wel leuk blijven
![]()
Als je maar zorgt dat je een beetje gezond en regelmatig gaat etenOp dit moment wordt geadviseerd om 3x per dag een grote maaltijd te nemen en 3x per dag een gezond tussendoortje. Zelfs jj moet dat toch voor elkaar kunnen krijgen
En matig de hoeveelheden.
Het kwam er misschien wat hard uit, maar het was niet rot bedoeld hequote:Op woensdag 9 juni 2010 14:25 schreef ColdFeet het volgende:
Geheel eensch, maar geef die arme jongen wat credits't is wel even een knop om om inderdaad te gaan plannen, inkopen, vantevoren altijd min of meer vast te leggen wat je eet... Je realiseren dat je met overgewicht niet meer 100% spontaan kunt zijn met eten, ook. Kostte mij toch wel een jaartje. Maar nu eet ik nooit meer friet op het station als ik honger heb
Ik weet hetquote:Dat ben ik dan ook weer met je eensMaar voor mensen met een wat verstoorde relatie met eten (en dat geldt toch voor een groot deel van de obesitassers) is het lastig balanceren tussen consequent zijn en jezelf af en toe wat 'toestaan'.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het kwam er misschien wat hard uit, maar het was niet rot bedoeld heMeer een tip voor de volgende keer
[..]
Ik weet hetIk heb de komende maanden een berg festivals te fotograferen en ik zit me nu al af te vragen hoe ik dat in godsnaam ga doen met eten want het meest gezonde voer hebben ze daar niet
En tuurlijk is een frietje op zijn tijd best lekker, maar liever niet. Dat soort momenten zijn voor mij DE momenten waarop het potentieel mis kan gaan.
Alleen bij de wat duurdere festivals: The Hague Jazz dit weekend en Crossing Border in november hebben vaak wat beter spul staan beter als in: geen snackbar, maar een redelijk grote viskraam en luxe broodjes kwekkeboom kroket en zo maar de rest van de festivals....quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:38 schreef ColdFeet het volgende:
Eigen eten meenemen dus. Ik voel me wel heel erg net mijn moeder als ik daar rond lunchtijd op het station mijn boterhammetje kaas opeetMaar goed, beter een tuttebel dan 20 kilo te zwaar, hoor
Zeker festivals lijken me een ramp, dan heb je vaak toch uberhaupt geen gezonde opties?
Eten omdraaien en brood meenemenquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:43 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk dat ik verder geen festivals meer heb deze zomer. Maar goed, festivals is inderdaad een probleem. Wellicht wat in de het dichtsbijzijnde dorp wat eten in een fatsoenlijk restaurant?
Niet focussen op de hoeveelheid, maar op het procesquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:53 schreef Juicyhil het volgende:
Wat overigens ook mijn motivatie vermindert is als het heel langzaam gaat. Ik heb bijvoorbeeld een week hard m`n best gedaan, is er maar een halve kilo af ofzo. Dat vind ik nl best zuur.
Gemiddeld zal je met 0,5 kg per week gaan afvallen. En soms val je een week of 2 bijna niks af en daarna weer een week een 0,5 kg.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:53 schreef Juicyhil het volgende:
Wat overigens ook mijn motivatie vermindert is als het heel langzaam gaat. Ik heb bijvoorbeeld een week hard m`n best gedaan, is er maar een halve kilo af ofzo. Dat vind ik nl best zuur.
Liefje, ik ben al twee-en-een-half jaar bezig met afvallen. Goed & gezond afvallen heeft gewoon veel tijd nodig...quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:53 schreef Juicyhil het volgende:
Kloptquote:Op woensdag 9 juni 2010 15:00 schreef ColdFeet het volgende:
P, met een viskraam zit je natuurlijk al een stuk safer; een volkoren pistolet gerookte zalm is al een stuk beter dan een zacht wit broodje hamburger
2 pakjes liga staat gelijk aan een kleine patat qua calorietjes, je kan beter rijstwafels en ontbijtkoek nemen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:51 schreef PdeHoog het volgende:
Geen ideale situatie, maar 140 kcal voor een pakje liga is beter dan een broodje kroket of een patatje met saus van een boel meer cals.
Als ik moet fotograferen drink ik sowieso geen alcohol. Ik hou het wel bij waterquote:Op woensdag 9 juni 2010 15:01 schreef willempjewever het volgende:
Verder snap ik het festival probleem niet zo. Als je de rest van de week goed je best hebt gedaan kan een frietje best wel. En drink ipv alcoholische versnaperingen cola light.
Een halve hamburger is een hele hamburger. Die gaat bij mij gewoon op. Ik ken mezelf een beetjequote:En neem een halve hamburger ipv een hele hamburger als je je daar veel zorgen over maakt. Maar de meeste festivals hebben wel vegetarisch spul, dat is denk ik ook een goede keuze.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |