Dan ben je goed bezig idd. Normaal deed ik ook combi, maar niet echt heel gericht ofzo. Dus dat wil ik nu even veranderen. En nu meer kracht vind ik ook neit erg, want vind cardio even wat saai wordenquote:Op woensdag 16 juni 2010 11:14 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Je moet het altijd met elkaar combineren. Cardio is puur voor verbranding, maar om je metabolisme echt omhoog te gooien moet je ook krachttraining doen zodat je BMR omhoog gaat. Spieren verbranden immers meer dan vet. Ik doe wissel nu cardio met krachttraining af. Maandag, woensdag en vrijdag cardio. Dinsdag, donderdag en zaterdag krachttraining. Zondag rust. Om de 6 weken verander ik van cardio en krachttraining programma zodat mijn lichaam er niet aan went.
hmm ik zou willen dat ik ook zoveel tijd als jij had om te sporten...quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:34 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Haha. Zometeen is het weer tijd voor mijn 20 minuten cardio. En dan na mijn lunch weer. Ik krijg altijd zo'n voldaan gevoel als ik cardio doe na mijn 'grotere maaltijden'. Na het avondeten doe ik dan weer geen cardio, maar dat geeft niet.
en daarna begint vaak de verbranding pas. Maar ja dat is bekendquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:51 schreef Ender_W het volgende:
Het is toch wel bekend, dat om cardio goed te laten werken je minimaal 3 kwartier tot een uur bezig moet zijn om enigsinds vet te verbranden????
Dat hangt ook puur van de intensiteit van je cardiotraining af. Als je bijvoorbeeld op de crosstrainer staat voor een uur komt dat omdat je intensiteit veel lager is (en je het dus langer kunt volhouden). En aangezien ik fors overgewicht heb, verbrand ik met in totaal 40 minuten cardio per dag genoeg caloriëen. Naarmate ik lichter word zal ik meer trainen natuurlijk, omdat je dan minder per minuut verbrandt. Ook zorg ik dat mijn calorieinname iedere week een heel klein beetje vermindert (aangezien ik iedere week probeer maximaal 0,5 kilo probeer af te vallen).quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:51 schreef Ender_W het volgende:
Het is toch wel bekend, dat om cardio goed te laten werken je minimaal 3 kwartier tot een uur bezig moet zijn om enigsinds vet te verbranden????
Dankjequote:Op woensdag 16 juni 2010 13:19 schreef Ender_W het volgende:
goed bezig, Blos, maar er zijn veel mensen die dat niet weten. Daarom liet ik het maar weer een keer vallen. Dat is ook de voornaamste reden dat ik er niet zoveel meer aan doe. Ik loop dan liever hard of wielrennen (maar dat zal wel bekend zijn inmiddels) Dat hou ik meerdere uren achter elkaar vol en ik vind het ook gewoon lekker om te doen. En kracht doe ik dan wel binnen. Hou ik ook makkelijker een uur vol
Ik ben overigens ook wel fors qua overgewicht. Er zijn niet voor niets al 15 kilo's af gegaan in het verleden en wil ik nu proberen om er nog (totaal) ca 25 vanaf te krijgen. Als dat lukt zit ik rond de 87 kg en dat lijkt me mooi. Als dat door mijn bouw niet lukt vind ik het ook niet verkeerd, maar het gaat me meer om het uiterlijk dan om het gewicht op de weegschaal. Ik wil gewoon weer zonder schaamte in een zwembroek over het strand lopen.
Per dag geen 2x 20minuutjes vrij?quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:53 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
hmm ik zou willen dat ik ook zoveel tijd als jij had om te sporten...
hopelijk is binnenkort de gym @home klaar, dan vliegen (hopelijk) de kilo's er hier ook af!
Ik pas om 20:30 uur elke avond... nou, dank je hoor. Dan maar niet sporten. Heb natuurlijk wel de weekeinden, maar dan moet ik een sportschool 20 km verderop nemen omdat de sportschool bij ons in de buurt dicht is vanaf zaterdag 12:00 tot maandagochtend...quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:49 schreef Sarabi het volgende:
Per dag geen 2x 20minuutjes vrij?
Dat wou ik ook gaan zeggen, je hebt altijd wel tijd om te gaan wandelen en/of fietsen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:52 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Ik pas om 20:30 uur elke avond... nou, dank je hoor. Dan maar niet sporten. Heb natuurlijk wel de weekeinden, maar dan moet ik een sportschool 20 km verderop nemen omdat de sportschool bij ons in de buurt dicht is vanaf zaterdag 12:00 tot maandagochtend...
Ik vang het trouwens op door elke dag minimaal 30 minuten te wandelen met de baby en peuter. En als ze wat ouder zijn kan ik weer sporten en heb ik meer tijd voor mezelf.
Maar om nou elke dag naar de sportschool te gaan (30 minuten op/neer) 15/20 min douchen/omkleden en dan nog het sporten zelf. Dan ben je zo 2 uur verder natuurlijk. Dat is vaak geen optie.quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat wou ik ook gaan zeggen, je hebt altijd wel tijd om te gaan wandelen en/of fietsen.
Dat zijn dingen waarvoor je niet eerst naar de sportschool moet.
En tijd? sommige hebben inderdaad meer tijd dan anderen maar als je wilt afvallen moet je jezelf gewoon 30 minuten per dag gunnen om te bewegen.
Zoals ik al aangaf, als ik niet de verantwoording had voor huishouden, kind en werk en daarnaast geen rekening zou hoeven houden met een partner sie ook graag wil sporten, dan zou het allemaal heus wel lukken. Nu is het zo dat mijn 'gemakkelijk' sporten dus voorlopig even niet mag van fysiotherapeut. Daar moet ik iets op verzinnen. Vooralsnog hou ik me maar voor dat huishouden ook sporten isquote:Op woensdag 16 juni 2010 15:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat wou ik ook gaan zeggen, je hebt altijd wel tijd om te gaan wandelen en/of fietsen.
Dat zijn dingen waarvoor je niet eerst naar de sportschool moet.
En tijd? sommige hebben inderdaad meer tijd dan anderen maar als je wilt afvallen moet je jezelf gewoon 30 minuten per dag gunnen om te bewegen.
Maar dat hoeft dan toch ook niet?quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:03 schreef Laydina het volgende:
[..]
Maar om nou elke dag naar de sportschool te gaan (30 minuten op/neer) 15/20 min douchen/omkleden en dan nog het sporten zelf. Dan ben je zo 2 uur verder natuurlijk. Dat is vaak geen optie.
Als je het huishouden goed doet is het zeker ook sportenquote:Op woensdag 16 juni 2010 16:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf, als ik niet de verantwoording had voor huishouden, kind en werk en daarnaast geen rekening zou hoeven houden met een partner sie ook graag wil sporten, dan zou het allemaal heus wel lukken. Nu is het zo dat mijn 'gemakkelijk' sporten dus voorlopig even niet mag van fysiotherapeut. Daar moet ik iets op verzinnen. Vooralsnog hou ik me maar voor dat huishouden ook sporten is
Mijn sportschool zit op 15 minuten fietsen ongeveer.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar dat hoeft dan toch ook niet?
Maar zijn jullie sportscholen dan allemaal zo ver weg?
Ik woon echt in een klein dorp maar ben binnen 15 minuten bij een sportschool (en er zijn er nog die dichterbij zijn)
Ow 15 minuten enkele reisquote:Op woensdag 16 juni 2010 16:30 schreef Laydina het volgende:
[..]
Mijn sportschool zit op 15 minuten fietsen ongeveer.
Dus 15 fietsen
5 omkleden
45 sporten (liefst langer als ik er toch ben)
20 min douchen/aankleden
15 fietsen
90 minuten toch minimaal wel onder de panne. Dat gaat echt niet elke dag lukken. Laat staan dat ik het wil haha.
Ow, die houdt zeker rekening met mij, hij sport normaal op twee van de drie avonden (ma-wo-vrij), soms op alledrie. En dan stort ik me op dingen als de was bijvoorbeeld. Normaal was de donderdagavond en de zaterdagmiddig voor mij, maar volleybal gaat even niet. En ik kan normaalgezien 's avonds gaan hardlopen, maar ook dat gaat dus even niet. Ik weet nu gewoon even niet waar ik het moet zoeken qua beweging... Dus we houden het even op gezonderenquote:Op woensdag 16 juni 2010 16:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als je het huishouden goed doet is het zeker ook sporten
Maar wil jouw partner dan ook niet een beetje rekening met jou houden?
Ik sport nu 2x per week en doe thuis vooral wat beenoefeningen en soms wat buikspier.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:32 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ow 15 minuten enkele reis
Nee, ik begrijp dat je dat zelfs niet wil
Maar een paar keer per week moet lukken toch? En de overige dagen lekker wandelen of fietsen (of het huishouden)
Zelf vind ik het ook wel fijn om dan thuis een dvdtje Zumba bijvoorbeeld te doen.
Vervelend als je lichaam niet mee wil werkenquote:Op woensdag 16 juni 2010 16:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ow, die houdt zeker rekening met mij, hij sport normaal op twee van de drie avonden (ma-wo-vrij), soms op alledrie. En dan stort ik me op dingen als de was bijvoorbeeld. Normaal was de donderdagavond en de zaterdagmiddig voor mij, maar volleybal gaat even niet. En ik kan normaalgezien 's avonds gaan hardlopen, maar ook dat gaat dus even niet. Ik weet nu gewoon even niet waar ik het moet zoeken qua beweging... Dus we houden het even op gezonderen
Hier lukt dat niet hoor, werk 8 uur per dag en ben per dag ook 2 uur aan het reizen van/naar werk. Ben ik in totaal al 10 uur weg. Op dagen dat mijn vrouw werkt moet ik daarnaast erg vroeg opstaan en eerst de kids naar het kinderdagverblijf / opa en oma brengen en in de avond weer ophalen. Dan ben ik al snel 12 uur van huis. Bij thuiskomst dan eten, huishouden doen, met kids spelen en kids op bed brengen en dan is het 20:30 en dan zie ik mijzelf echt niet meer naar de sportschool gaan.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:32 schreef Sarabi het volgende:
Maar een paar keer per week moet lukken toch
Dus het ligt er vooral aan dat je sporten niet zo leuk vind dat het niet lukt?quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:21 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Hier lukt dat niet hoor, werk 8 uur per dag en ben per dag ook 2 uur aan het reizen van/naar werk. Ben ik in totaal al 10 uur weg. Op dagen dat mijn vrouw werkt moet ik daarnaast erg vroeg opstaan en eerst de kids naar het kinderdagverblijf / opa en oma brengen en in de avond weer ophalen. Dan ben ik al snel 12 uur van huis. Bij thuiskomst dan eten, huishouden doen, met kids spelen en kids op bed brengen en dan is het 20:30 en dan zie ik mijzelf echt niet meer naar de sportschool gaan.
Natuurlijk is er altijd wel tijd vrij te maken, zo wil ik graag straks een uurtje gaan sporten op het sportcentrum dan 200 meter van mijn werk zit. Alleen ben ik niet zo'n sportfreak en het is nogal duur (per maand meer dan 40 euro en 30 euro inschrijfkosten). Nu kan ik via de werkgever 25% korting krijgen, maar dan moet ik verplicht een jaar lid blijven en afgaande op mijn vorige fitnessaanvallen is dat iets teveel van het goede.
Even op de lange baan gezet dus. Maar nu doe ik hier als alternatief de meeste boodschappen (behalve supermarktbezoek) lopend.
hmm.. inderdaad..quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dus het ligt er vooral aan dat je sporten niet zo leuk vind dat het niet lukt?
Je moet wel iets vinden dat je echt leuk vind om te doenanders ga je het nooit volhouden.
Ik doe zoveel mogelijk op de fiets en te voet op het moment, dingen als boodschappen doen, Isa van school halen enzo.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Vervelend als je lichaam niet mee wil werken![]()
En gewoon lekker wandelen?
Valkenburgquote:Op woensdag 16 juni 2010 17:45 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
hmm.. inderdaad..
ik heb overigens echt een enorme hekel aan de sportschool.
in "de winter" zal ik ook weer aan het volleyballen slaan ( sjeen, waar speel jij??)
maar nu is het seizoensstop..
alleen yoga is op dit moment "de beweging"
maar , plannen genoeg..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |