abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82444469
FOK! Dieetclub #302 Met Cookie Diet en weg met Dr Frank!

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_82444528
@P Alleen maar goed dat je er nu let op wat je eet. Je hoeft natuurlijk niet alles te vermijden, maar minderen is altijd een goed begin

Vandaag ook lekker een broodje hamburger met mayo gehad
pi_82444552
Laatste post dus
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:13 schreef ColdFeet het volgende:
Een gemiddelde man moet ongeveer 2500 eten, maar P is wel wat groter dan gemiddeld - en meer gewicht betekent gewoon een hogere energiebehoefte.
Ik gooi het vanavond ff in de groep bij de dietiste. Hebben we gelijk zekerheid
quote:
P, hoezo niet sporten? OK, echt sporten-sporten is misschien een te acute omschakeling, maar zie je misschien mogelijkheden om gewoon meer te gaan bewegen?
Sportschool meerdere malen geprobeerd. Ik heb daar gewoon echt geen zin meer in! Klinkt stom, maar het motiveert niet. Ik hou dat een tijdje vol. Daarna s het over.

Ik ben nu meer beweging aan het inbouwen door meer te wandelen rond lunchttijd gewoon een stevige wandeling ipv slenteren door het winkelcentrum en meer op pad met de camera en door meer de fiets te pakken. Ook als ik naar Den Haag moet vrij regelmatig dus .
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_82444649
Klopt het dat dikke mensen gezellig zijn?
pi_82444677
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:18 schreef Laydina het volgende:
@P Alleen maar goed dat je er nu let op wat je eet. Je hoeft natuurlijk niet alles te vermijden, maar minderen is altijd een goed begin

Vandaag ook lekker een broodje hamburger met mayo gehad
Zekers En dat van die hamburger wil ik dan weer niet weten he

Maar wat doen jullie met de lunch dan Dat is mijn grote punt een beetje Ik neem gewoon netjes vier boterhammetjes met kaas en fricandeau of kipfilet mee, maar eigenlijk komt me dat een beetje de keel uit En halen is af en toe wel leuk, maar dan heb je gelijk een berg extra zooi erbij aan saus en zo.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een beetje lekkere gevarieerde lunchtips die niet al te veel cals bevatten maar wel voedzaam zijn
pi_82444692
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:20 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Vraag het aan de mensen in je fobo
pi_82444704
quote:
Het is me gisteravond nog verteld
pi_82444806
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:21 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Maar wat doen jullie met de lunch dan Dat is mijn grote punt een beetje Ik neem gewoon netjes vier boterhammetjes met kaas en fricandeau of kipfilet mee, maar eigenlijk komt me dat een beetje de keel uit En halen is af en toe wel leuk, maar dan heb je gelijk een berg extra zooi erbij aan saus en zo.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een beetje lekkere gevarieerde lunchtips die niet al te veel cals bevatten maar wel voedzaam zijn
Ligt eraan wat je lekker vind en hoeveel je wilt eten.

tussendoor eet ik op het werk van die milky breaks. En soms wat fruit.
Tijdens de lunch heb ik voldoende aan een soepje en wat melk. En soms dus een extra broodje met kaas/ham of wat slechts als een broodje kroket (max 1x in de week) .. of ik neem een peer daar.

Ben bang dat als je echt aan de 4 boterhammen zit dat je daar niet snel vanaf komt om ook genoeg binnen te krijgen dat je minder honger krijgt. Of misschien meer drinken? Water?
pi_82444870
Er gaat al 2-2,5 liter water per dag naar binnen Ach, het is een leuk puntje van onderzoek dan
  maandag 7 juni 2010 @ 15:29:02 #10
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_82445136
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:24 schreef PdeHoog het volgende:
Er gaat al 2-2,5 liter water per dag naar binnen Ach, het is een leuk puntje van onderzoek dan

Ik kom misschien tot een liter per dag. `s Ochtends vind ik het wel lekker, maar `s middags wil ik toch echt iets anders.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_82445276
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:16 schreef PdeHoog het volgende:
Ik gooi het vanavond ff in de groep bij de dietiste. Hebben we gelijk zekerheid
De definitie van BMR is eigenlijk 'wat je lichaam minimaal nodig heeft om normaal te kunnen functioneren'. Lager zitten geeft ook meer kans op jojo-effect.
quote:
Sportschool meerdere malen geprobeerd. Ik heb daar gewoon echt geen zin meer in! Klinkt stom, maar het motiveert niet. Ik hou dat een tijdje vol. Daarna s het over.

Ik ben nu meer beweging aan het inbouwen door meer te wandelen rond lunchttijd gewoon een stevige wandeling ipv slenteren door het winkelcentrum en meer op pad met de camera en door meer de fiets te pakken. Ook als ik naar Den Haag moet vrij regelmatig dus .
Oh, maar dat bedoel ik dus juist ook. Sowieso, heel intensief gaan sporten vanuit het niets is vragen om problemen, zowel voor je gewrichten als, bij mensen die echt flink te zwaar zijn, voor je hart! Volgens mij gaan best wel wat mensen daarmee de fout in.
Wandelen, fietsen, meer traplopen, uberhaupt meer lopen is allemaal heel goed om je verbranding wat omhoog te krijgen en je lijf te laten wennen aan meer bewegen. Als je merkt dat je het lekker begint te vinden (reële kans! ), kun je altijd over 20 kilo nog eens op zoek naar een sport die je leuk vindt
pi_82445461
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:31 schreef ColdFeet het volgende:
Lager zitten geeft ook meer kans op jojo-effect.
Dat moeten we niet hebben he
quote:
Wandelen, fietsen, meer traplopen, uberhaupt meer lopen is allemaal heel goed om je verbranding wat omhoog te krijgen en je lijf te laten wennen aan meer bewegen.
Ja Dat probeer ik nu ook.
quote:
Als je merkt dat je het lekker begint te vinden (reële kans! ), kun je altijd over 20 kilo nog eens op zoek naar een sport die je leuk vindt
Die kans is heel klein. Ik heb al sinds mijn jeugd een bloedhekel aan sport
pi_82445490
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:21 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik neem vaak restanten van het avondeten mee, die ik op mijn werk opwarm. Maar dat is wel even 'wennen'; sommige collega's vinden dat heel raar Is in ieder geval lekker gevarieerd. Als je ervan houdt, kun je ook simpele soep maken, van die gepureerde mer heel veel groente, bouillon, ui, misschien wat spekjes oid... en daar lekker een bruine pistolet in soppen ofzo.

Dat vele water drinken is niet per se nodig hè. Als jij je er supergoed bij voelt, vooral doen, maar in principe kan het wel met wat minder. in totaal moet je ongeveer 2,5 liter water binnenkrijgen op een dag, maar dat kan ook uit koffie, thee, sap, fruit&groente etc komen.
pi_82445615
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:35 schreef ColdFeet het volgende:
Dat vele water drinken is niet per se nodig hè.
Weet ik, maar ik heb gemerkt dat ik me rot voel als ik minder drink. En ik kan beter water drinken als dat ik aan de cola ga Ik wissel het overigens af met, heel slecht, een bakje Wiener Melange om toch IETS zoetigs binnen te krijgen. Ik probeer dat echter te beperken tot max. 3 per dag.

BTW, toffe ideeen
pi_82445616
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:34 schreef PdeHoog het volgende:
Die kans is heel klein. Ik heb al sinds mijn jeugd een bloedhekel aan sport
Ik heb het ook altijd gehaat, maar ik ben de afgelopen jaren echt veranderd in een hijgerige, moralistische endorfinejunk

Afijn, de norm is een half uur bewegen per dag hè, niet een half uur sporten.
pi_82445683
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:38 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik heb het ook altijd gehaat, maar ik ben de afgelopen jaren echt veranderd in een hijgerige, moralistische endorfinejunk

Afijn, de norm is een half uur bewegen per dag hè, niet een half uur sporten.
Een half uur maar? Hmmm....die haal ik al met mijn stevige lunchwandeling Dat komt goed uit want dan hoef ik 's avonds niks meer te doen
pi_82445841
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:39 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Een half uur maar? Hmmm....die haal ik al met mijn stevige lunchwandeling Dat komt goed uit want dan hoef ik 's avonds niks meer te doen
Nou ja, je bent natuurlijk nog wel een beetje te zwaar Op de fiets naar je werk, dus

Check trouwens die wiener melange wel even - dat soort drankjes bevatten vaak behoorlijk veel suiker èn veel vet!
Ik drink zoethoutthee als ik zoet wil, maar eigenlijk is dat natuurlijk een beetje half-laf En schijnt slecht te zijn bij hoge bloeddruk.
pi_82447084
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:42 schreef ColdFeet het volgende:
Nou ja, je bent natuurlijk nog wel een beetje te zwaar Op de fiets naar je werk, dus
Daar heb ik serieus over nagedacht Ben al een beetje in training
quote:
Check trouwens die wiener melange wel even - dat soort drankjes bevatten vaak behoorlijk veel suiker èn veel vet!
Ok. ff goed nakijken dan
pi_82447428
Nadeel van vroeg thuis zijn.. heb vroeg honger en wil nu eig al warm eten, maar heb dan niks meer voor vanavond
pi_82447679
Willen jullie ook nog een foto van na de show zien?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_82447727
Ziet er goed uit
pi_82447892
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:15 schreef Sarabi het volgende:
Willen jullie ook nog een foto van na de show zien?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_82448300
Dankjewel Laydina en P
Ik kan niet wachten op de 'echte' foto's van tijdens de show, maar daarvoor moeten wet tot minstens augustus wachten
pi_82448340
quote:
Ik niet in ieder geval
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')