quote:Op maandag 7 juni 2010 12:42 schreef _Loki het volgende:
Ik ben 46 kilo, betekend dat automatisch dat ik niet mag doneren? ._.
quote:Op maandag 7 juni 2010 12:48 schreef douche-eendje het volgende:
Je moet minimaal 50 kilo wegen om te mogen doneren.
Je mag -voor zover ik kan herinneren van mijn labopleiding- een verlies hebben van maximaal 8 ml bloed per kilogram lichaamsgewicht wil dit nog veilig zijn. Aangezien er ongeveer 500 ml word afgenomen, is een gewicht van <50 kg niet veilig.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:52 schreef _Loki het volgende:
Wat is de reden daar achter?
Staat erin!quote:Op maandag 7 juni 2010 13:18 schreef PiRANiA het volgende:
Dit topic staat nu in de wiki, dat is makkelijker voor de volgenden die moeten openen:
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Bloed_geven
Misschien wil je de link er in zetten douche-eendje
Vooral de Wasa zijn mijn favoriet met een bakje thee.quote:Op maandag 7 juni 2010 13:20 schreef IceDustbin2 het volgende:
ik kreeg gisteren ook mn oproepkaart weer binnenlekker gratis koekjes eten
Smoesjes!quote:Op maandag 7 juni 2010 13:37 schreef IceDustbin2 het volgende:
ik heb nooit ergens last van na donatie... ja, sporten de dag erna is niet mogelijk![]()
wasa? iew... roze koeken!
hier in breda nog welquote:Op maandag 7 juni 2010 13:44 schreef Rituals het volgende:
[..]
Smoesjes!Ik heb ook nooit ergens last van gelukkig. Moest de vorige keer wel hard werken om een halve liter te doneren. Het bloed stroomde niet meer goed door.
In Nijmegen hebben ze geen roze koeken meer (volgens mij).
Ideaal! Zo ging het bij mij de eerste paar keer ook, maar nu opeens niet meer. De vorige keer hebben ze zelfs de donatie moeten afbreken, omdat ik de halve liter niet zou halen. Zonde. Nu was het, met een beetje werken, gelukkig wel geluktquote:Op maandag 7 juni 2010 13:50 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
hier in breda nog welen in rotjeknor hadden ze ze ook gewoon
![]()
ik hoef er nooit hard voor te werken, dat halve litertje spuit er zo ongeveer uit schijnbaar, ben binnen 5 minuten klaar.. heerlijk
Ik heb ze nooit gezien maar ik ga meestal rond lunchtijd en dan is het toch liever soep met een broodjequote:Op maandag 7 juni 2010 13:44 schreef Rituals het volgende:
In Nijmegen hebben ze geen roze koeken meer (volgens mij).
Ik heb wel A+, maar niet gevraagd. Wellicht omdat ik plasma geef en geen volbloed?quote:Op maandag 7 juni 2010 13:58 schreef Rituals het volgende:
Zijn er meer mensen met bloedgroep A die bloed hebben moeten/mogen doneren voor malariaonderzoek?
Ehm O- bedoel je? Dat is namelijk bloed dat aan iedereen gegeven kan worden.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:16 schreef IceDustbin2 het volgende:iedereen wil t mijne hebben xD
O + dus
Bij volbloed doneer je gewoon bloed, stroomt via naald-slangetje in een zakje en klaar.quote:
Ik heb ze ook nooit gezien, maar ik geef ook pas 2,5 jaar bloed, dus misschien dat ze er daarvoor wel waren?quote:Op maandag 7 juni 2010 14:30 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik heb ze nooit gezien maar ik ga meestal rond lunchtijd en dan is het toch liever soep met een broodje
[..]
Ik heb ook A+quote:Ik heb wel A+, maar niet gevraagd. Wellicht omdat ik plasma geef en geen volbloed?
je hebt helemaal volledig compleet gelijk, my badquote:Op maandag 7 juni 2010 14:34 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
[..]
Ehm O- bedoel je? Dat is namelijk bloed dat aan iedereen gegeven kan worden.
Alkmaar heeft ook roze koekenquote:Op maandag 7 juni 2010 15:14 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
je hebt helemaal volledig compleet gelijk, my bad
als ik het zo lees is breda the place to be, waar de roze koeken er nog wel zijn!
Ben je de laatste 3 keer soms relatief kort na elkaar opgeroepen? Dan zit er soms wel eens een flinke pauze tussen. Ik heb het idee dat ze een lopend gemiddeld hanteren o.i.d.quote:Op maandag 7 juni 2010 15:27 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Ik ben al sinds januari niet meer opgeroepen... en dat met mijn O neg... Eerder werd ik zodra het weer kon (ben vrouw, dus mag maar 3 keer per jaar) opgebeld en ik kwam altijd....
Ik werd 2 weken geleden weer opgeroepen terwijl ik in november voor het laatst was geweestquote:Op maandag 7 juni 2010 15:27 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Ik ben al sinds januari niet meer opgeroepen... en dat met mijn O neg... Eerder werd ik zodra het weer kon (ben vrouw, dus mag maar 3 keer per jaar) opgebeld en ik kwam altijd....
Sommige types zie ik ook liever niet zo vaakquote:Op maandag 7 juni 2010 15:53 schreef GotC het volgende:
soms hebben ze genoeg voorraad van een type
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:33 schreef caroline88 het volgende:
He wat jammer. En goed idee, ik pak nog gauw een supplementje. Zit meestal ruim boven de grenswaarde maar eentje extra kan geen kwaad (morgen plasma afspraak)
quote:Mijn ijzergehalte (Hb-gehalte) was de vorige keer te laag. Wat kan ik daar aan doen?
Ervan uitgaande dat u gezond eet, kunt u er niets aan doen als uw ijzergehalte bij de bloedbank te laag is. Sommige donors proberen hun ijzergehalte op te peppen door anders te gaan eten of zelfs ijzertabletten te gaan slikken. Dat helpt niet. Een gezond en goed gevoed lichaam zal het extra ijzeraanbod niet opnemen. En dat is maar goed ook, want een teveel aan ijzer is schadelijk. Anders gaan eten of staaltabletten slikken is alleen nuttig bij bloedarmoede. Als de bloedbank bloedarmoede vaststelt, wordt de donor verwezen naar de huisarts.
Ik ookquote:Op woensdag 16 juni 2010 13:34 schreef Fogel het volgende:
Ik zit standaard tussen de 12 en 15. Gelukkig zijn ze hier nu gestopt met de vingerprik en zeggen bij de volgende keer wat je waarde was. Prima, want ik haat de vingerprik.
Is dat niet erg hoog?quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:34 schreef Fogel het volgende:
Ik zit standaard tussen de 12 en 15.
Gestopt? Per wanneer? Nog niets gemerkt. Je zou denken dat dat landelijk doorgevoerd wordt.quote:Gelukkig zijn ze hier nu gestopt met de vingerprik en zeggen bij de volgende keer wat je waarde was. Prima, want ik haat de vingerprik.
Voor mij normaal.quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:00 schreef Mark het volgende:
[..]
Is dat niet erg hoog?
[..]
Gestopt? Per wanneer? Nog niets gemerkt. Je zou denken dat dat landelijk doorgevoerd wordt.
Ik zei dus dat ik een supplementje extra pakte, ik slik geen staaltabletten want dat is gelukkig nooit meer nodig.quote:
Sanquin zegt dus dat dat niks helpt, supplementje pakken...quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:50 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Ik zei dus dat ik een supplementje extra pakte, ik slik geen staaltabletten want dat is gelukkig nooit meer nodig.
Ja maar zij weten alles van bloed en ik weet alles van mijn eigen lijf en mijn voedingspatroonquote:Op woensdag 16 juni 2010 15:59 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Sanquin zegt dus dat dat niks helpt, supplementje pakken...
nou, dan hebt je vast gelijk!quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:40 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Ja maar zij weten alles van bloed en ik weet alles van mijn eigen lijf en mijn voedingspatroon
Nog los van het feit dat ik "Gezonde voeding" al mijn hele leven op mijn radarscherm heb en daar ook al heel wat internationale seminars over gevolgd heb.
Nee hoor, dat checken ze gelijk en alle bloedgroepen zijn nodig en gewenst.quote:Op donderdag 17 juni 2010 23:29 schreef arnld19 het volgende:
Hmm, nooit echt aan gedacht eigenlijk.. Ben nog geen 18 maar missch wel leuk om te doen dan. Heb alleen geen flauw idee wat voor bloedgroep ik heb, checke ze dat ook gelijk of moet ik daarvoor los naar de huisarts ofzo?
Had ik ook, maar ik kijk gewoon de andere kant op als hij er in gaat. En na al die jaren kan ik alleen maar zeggen dat mijn angst enorm afgenomen is.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 00:34 schreef Dynd het volgende:
Ik weet dat het in de smoezen top5 staat maar ik doe het niet vanwege de naald. Ik heb daar echt een fobie voor, in de zin van nog niet voor 1000 euro.
In verband met vergrijzing en recht op gelijke behandeling moet die max leeftijd ook maar eens opgetrokken worden. Ik ben op weg naar 120 dus nog niet eens halverwegequote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:16 schreef SingleCoil het volgende:
Ik ben 51 en dus hoeven ze die vieze ouwe stamcellen van mij niet meer![]()
Yup.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:20 schreef kahlie het volgende:
Ik mag nog steeds geen bloed geven en ook geen plasma! Jammer, maar zo is het nou eenmaal. Merkte wel dat de endocrinoloog het maar een rare vraag vond, maar hij had het netjes nagekeken en het antwoord was: 'nee'.
Hartstikke veel respect voor mensen die het wel doen!
Is het trouwens nou nog steeds zo dat als je eenmaal bloed hebt gekregen dat je dan nooit meer mag geven?
Gewoon vragen bij je volgende bezoekquote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:43 schreef Blurred86 het volgende:
Ik heb woensdag mijn eerste keuring gehad, nu alleen nog even afwachten of ik geen nare infectieziekten heb! Mijn Hb was 'maar' 7.8, dus ik hoop dat dat geen problemen gaat opleveren..
Wanneer hoor je eigenlijk wat je bloedgroep is, pas als je wordt opgeroepen voor de eerste donatie?
Dan ga ik de komende tijd extra doneren, speciaal voor jou.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:28 schreef MissMSX het volgende:
Yup.
Ik kon toch al niet geven vanwege laag Hb, maar nu kan het dus helemaal nooit meer
Ik kan om de twee weken plasma gaan doneren in plaats van om de drie weken.quote:
Rot is dat he? Ik wil ook heel graag doneren... organen hoop ik nooit te doneren (dan zou ik hersendood zijn), maar ik heb het wel ingevuld ja.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:28 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Yup.
Ik kon toch al niet geven vanwege laag Hb, maar nu kan het dus helemaal nooit meer
Gelukkig kan organen doneren nog wel
Shock is meestal een slecht teken, dan weet je dat alvast.quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:45 schreef Carolieniemienie het volgende:
Ik ga morgen voor de eerste keer gevenBen benieuwd hoe mijn lijf erop reageert..
2 uur voor een gewone donatie?quote:Op donderdag 8 juli 2010 09:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb gister voor het eerst gegeven in Rotterdam Centrum en dat was toch wel een stuk efficienter dan in Den Haag. Geweldig gewoon!
Vond ik bijvoorbeeld in Den Haag altijd dat iedereen het errug druk had met kletsen, in Rotterdam wordt efficient gewerkt en kun je na de keuring gelijk plaatsnemen in een stoel en geprikt worden ipv weer 10 minuten wachten. En ik kreeg ook nog eens thee tijdens het doneren en stond binnen een uur weer buiten! Dat is wel wat anders dan de 2 uur die ik de laatste keer in Den Haag kwijt was!
Nee, dat is voor een plasma donatie.quote:Op donderdag 8 juli 2010 13:11 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
2 uur voor een gewone donatie?
Ik sta altijd met een minuut of 25 wel weer buiten, maar ik ga altijd 5 minuten voor sluitingstijd
Kreeg je in DH geen drinken als je aan het plasma geven was?quote:Op donderdag 8 juli 2010 13:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Nee, dat is voor een plasma donatie.![]()
2 uur voor een gewone donatie zou helemaal erg zijn!
Nee.quote:Op donderdag 8 juli 2010 13:24 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Kreeg je in DH geen drinken als je aan het plasma geven was?
Bizar, volgens mij is dat elders standaard. Geen wonder dat je zo tevreden over Rotterdam bentquote:
Je krijgt in DH wel drinken na donatie. En ook tijdens maar dan moet je er even speciaal om vragen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 13:32 schreef Mark het volgende:
[..]
Bizar, volgens mij is dat elders standaard. Geen wonder dat je zo tevreden over Rotterdam bent
Wonderlijk zeg! Je zou verwachten dat het overal hetzelfde zou gaan, maar niet dus.quote:Op donderdag 8 juli 2010 13:32 schreef Mark het volgende:
[..]
Bizar, volgens mij is dat elders standaard. Geen wonder dat je zo tevreden over Rotterdam bent
Hey, nog iemand in Alkmaarquote:Op donderdag 8 juli 2010 14:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
In Alkmaar krijgen we het tijdens de donatie aangeboden, erna kun je het zelf pakken. Ik moest eigenlijk vandaag, maar ik lig een beetje kromdoor maandelijkse bloedproblemen
, dus ik heb het afgezegd.
Komt door het zuur en is best raar inderdaad.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:57 schreef Scorpie het volgende:
Het raarste van gisteren vond ik nog dat ik 'koud' bloed terug voelde stromen
Sanquin zegt zelf dat ze er geen rekening mee kunnen houden. Op zich wel logisch, want jij kunt ook vaker worden opgeroepen. Het lijkt dus gewoon toeval te zijn..quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:16 schreef SingleCoil het volgende:
brrr...
WIj gaan vanaaf gezellig samen bloed geven.
Zouden ze daar bij het aanmaken van de oproepkaarten ook rekening mee houden?
quote:Op maandag 12 juli 2010 13:28 schreef Scorpie het volgende:
Bump, vandaag opgebeld omdat ik mij had aangeven voor trombocytendonatie (bloedplaatjes). Normaliter zou je daar nooit voor gebeld worden, slechts zelden om een voorraad aan te vullen, maar ik werd dus gebeld ivm een noodgeval, of ik a la minute wilde komen geven.....anderhalf uur aan het apparaat gelegen, was een lange zit, maar ben super blij dat ik de medemens heb kunnen helpen.
Nee ze kijken gewoon naar de bloedvoorraad en wat jouw bloedgroep is (en of je al weer bloed mag geven natuurlijk). Als je altijd samen wil gaan kun je plasma overwegen. Dat gaat op afspraak dus daar heb je zelf meer sturing aan.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:16 schreef SingleCoil het volgende:
brrr...
WIj gaan vanaaf gezellig samen bloed geven.
Zouden ze daar bij het aanmaken van de oproepkaarten ook rekening mee houden?
...dus gisteren ook gegeven: HB 9,3, druk 85/128. Allemaal mooie cijfers.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:46 schreef Alicey het volgende:
Gisteren dus bloed gegeven. In eerste instantie werd er een Hb gemeten van 7,4. Bij een tweede meting was dit 8,0.
Dit soort verschillen vind ik eigenlijk wel vrij absurd.
Heeft ze niet uitgelegd dat het door wondvocht komt?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:46 schreef Alicey het volgende:
Gisteren dus bloed gegeven. In eerste instantie werd er een Hb gemeten van 7,4. Bij een tweede meting was dit 8,0.
Dit soort verschillen vind ik eigenlijk wel vrij absurd.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:17 schreef wyccie het volgende:
[..]
Heeft ze niet uitgelegd dat het door wondvocht komt?
Doordat je dat gemene prikje krijgt ontstaat er wondvocht, want je maakt weefsel kapot. Je bloed mengt zich in die eerste paar druppels met dat wondvocht waardoor het verdund wordt. Daarom is de eerste meting vaak wat lager. Na een paar keer knijpen is het wondvocht weg en zul je de juiste Hb meten.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:21 schreef Alicey het volgende:
Wat betekent dat verder eigenlijk? Wat zeggen die metingen over het Hb van het bloed zelf?
Ok, op die manier. Dus de 7,4 was iig de foute meting.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:00 schreef wyccie het volgende:
[..]
Doordat je dat gemene prikje krijgt ontstaat er wondvocht, want je maakt weefsel kapot. Je bloed mengt zich in die eerste paar druppels met dat wondvocht waardoor het verdund wordt. Daarom is de eerste meting vaak wat lager. Na een paar keer knijpen is het wondvocht weg en zul je de juiste Hb meten.
Niet iedere assistent prikt daar. Door zelf je vinger te draaien "dwing" je ze een beetje die kant op.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:04 schreef SingleCoil het volgende:
Is bij mij altijd standaard, zijkant van je vinger
Wat doe je voor werk? Ik heb zelf in ieder geval nooit ergens last van. Een zware work-out zou ik misschien even achterwege laten, maar werken/lopen/fietsen etc. gaat prima. Misschien verstandig om van te voren even goed te eten.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:24 schreef Rapaille het volgende:
Vraagje:
Als je 's ochtends bloed of plasma doneert, kan je dan 's middags gewoon aan het werk (zonder klachten). Ik zit een beetje met de openingstijden in de knoop, en het zou dan voor ik ga werken moeten.
Gewoon kantoorwerk. Ik kan het alleen niet gebruiken dat ik licht in mijn hoofd ben of duizelig.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:27 schreef Rituals het volgende:
[..]
Wat doe je voor werk? Ik heb zelf in ieder geval nooit ergens last van. Een zware work-out zou ik misschien even achterwege laten, maar werken/lopen/fietsen etc. gaat prima. Misschien verstandig om van te voren even goed te eten.
Mijn ervaring is dat het prima kan. Zoals ik al zei, van te voren normaal ontbijten en eventueel even rustig blijven zitten na de afname.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:37 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Gewoon kantoorwerk. Ik kan het alleen niet gebruiken dat ik licht in mijn hoofd ben of duizelig.
Ja hoor, dan moet je gewoon kunnen werken. je kunt misschien eerst eens kijken hoe je erop reageert, maar de meeste mensen (en zeker mannen) hebben nergens last van. Tenzij ej erg bang van naalden bent en daar al de hele da over loopt te stressen, dan voel je je wel moe (dit gaat over mijn vriend, die is erg bang van prikjes in zijn onderbewustzijn, hij gaat altijd out. Terwijl hij best weet dat het geen drol voorsteltquote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:37 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Gewoon kantoorwerk. Ik kan het alleen niet gebruiken dat ik licht in mijn hoofd ben of duizelig.
Ik ga gewoon onder werktijd, heb er daarna geen enkel probleem van.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:24 schreef Rapaille het volgende:
Vraagje:
Als je 's ochtends bloed of plasma doneert, kan je dan 's middags gewoon aan het werk (zonder klachten). Ik zit een beetje met de openingstijden in de knoop, en het zou dan voor ik ga werken moeten.
Goed zo! Hopelijk valt het je mee!quote:Op zondag 18 juli 2010 17:01 schreef krullebol81 het volgende:
Ik heb me van de week aangemeld en een paar dagen later lag er een brief in de bus. Ik ga maandag of dinsdag bellen voor de eerste afspraak, bloed testen etc.
Ik ben 'bang' voor naalden en spuiten, niet zozeer het prikken zelf... maar ik ga me er over heen zetten!!
Homo zijn is een ziektequote:Op zondag 18 juli 2010 18:30 schreef Dastan het volgende:
Ik vind de zin 'In principe kan iedere gezonde persoon tussen de 18 en 65 jaar en met een gewicht van meer dan vijftig kilo, bloeddonor worden' onzin, als ik zo de eisen doorlees mogen homo's niets afstaan.
quote:Op zondag 18 juli 2010 17:44 schreef caroline88 het volgende:
@Rapaille, ik heb zowel volbloed als plasma donaties gedaan maar er nooit last van gehad. Wel zorgen dat je voor de donatie goed gegeten en gedronken hebt natuurlijk.
@krullebol81, ik vind je heel dapper. En ik weet dat het reuze mee zal vallen. Die prik is echt maar heel even en ze kunnen het uitstekend.
Ik had het zelfde, maar na bijna 20 jaar kan ik me er wel mee redden. Ik kijk nog steeds wel de andere kant op op het moment dat de naald er in gaatquote:Op zondag 18 juli 2010 17:01 schreef krullebol81 het volgende:
Ik ben 'bang' voor naalden en spuiten, niet zozeer het prikken zelf... maar ik ga me er over heen zetten!!
Ik ook!quote:Op zondag 18 juli 2010 19:55 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik had het zelfde, maar na bijna 20 jaar kan ik me er wel mee redden. Ik kijk nog steeds wel de andere kant op op het moment dat de naald er in gaat
Ze suggereren inderdaad dat het een 'aandoening' is, een beetje slecht gedaan. En ik sluit me bij jou aan. Inderdaad een vreemde regel.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:50 schreef manda-rijn het volgende:
[..]
Homo zijn is een ziekteje weet wel
Vind dat echt een belachelijke regel, waarom homoseksuelen (mannen in dit geval) geen bloed mogen geven. Niet iedere homo is automatisch HIV besmet, of whatever
Dat heb ik ook een hele tijd gedaan, maar als je gewoon kijkt is het eigenlijk helemaal zo eng niet. Niet echt anders dan wanneer ik zelf met een infuus in iemand's arm zit te roerenquote:Op zondag 18 juli 2010 19:55 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik kijk nog steeds wel de andere kant op op het moment dat de naald er in gaat![]()
Niet om iemand een reden te geven niet te gaan, maar ze zijn niet allemaal even goed in prikken!quote:Op zondag 18 juli 2010 17:44 schreef caroline88 het volgende:
@krullebol81, ik vind je heel dapper. En ik weet dat het reuze mee zal vallen. Die prik is echt maar heel even en ze kunnen het uitstekend.
bij de tandarts hebben ze ook een keer verkeerd verdoofd... valt mee te levenquote:Op zondag 18 juli 2010 20:39 schreef Rituals het volgende:
[..]
Niet om iemand een reden te geven niet te gaan, maar ze zijn niet allemaal even goed in prikken!
vragen ze dan of je homo/hetero bent?quote:Op zondag 18 juli 2010 20:37 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ze suggereren inderdaad dat het een 'aandoening' is, een beetje slecht gedaan. En ik sluit me bij jou aan. Inderdaad een vreemde regel.
Er staat dat als je ooit seks hebt gehad met een man, je geen bloed mag afstaan. Ik denk dat dat op vertrouwen gebeurt. Ze controleren denk ik ook niet op de ziektes die vermeld staan.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:55 schreef krullebol81 het volgende:
[..]
vragen ze dan of je homo/hetero bent?
Ze doen (behalve de serologie voor de infectieziekten die ze aangeven) inderdaad niet aan actieve diagnostiek van de ziekten die ze als contraindicatie noemen (hartaandoeningen etc.), maar ze zijn wel geïnstrueerd om je bij bepaalde symptomen te weigerenquote:Op zondag 18 juli 2010 20:57 schreef Dastan het volgende:
Ze controleren denk ik ook niet op de ziektes die vermeld staan.
Het hangt ervanaf of je bloed of plasma geeft. Je krijgt een oproep thuis met dag/tijd/plaats.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:22 schreef fs180 het volgende:
Hoe gaat het geven in zijn werk? Moet je en afspraak maken? Wachten? ect ect, nog nooti geweest
Dit is de standaard vragenlijst die je bij elke donatie moet invullen.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:03 schreef fs180 het volgende:
Wat voor vragen zijn dat dan, of hoe ziet zo'n keuring er uit? En ik neem aan dat ze na zo'n 2 weken weer kan, na je 'testdonatie'?
In Nijmegen is het zo dat je een week van tevoren je oproepkaart thuiskrijgt waarbij vermeld staat dat je tussen dan en dan mag komen (2 weken de tijd). Op de kaart staan de openingstijden. Je hoeft in die twee weken dus geen afspraak te maken.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:46 schreef caroline88 het volgende:
Het hangt ervanaf of je bloed of plasma geeft. Je krijgt een oproep thuis met dag/tijd/plaats.
Die zijn veel leuker dan die hierquote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:21 schreef Fogel het volgende:
Zo, ben weer een halve liter kwijt en een Moomin mok rijker.
Stop dan met rokenquote:Mijn Hb was 14,9 (van de vorige keer - zoals ik eerder zei doen ze hier niet meer aan vingerprik maar bekijken gewoon de waarde in het gegeven bloed).
Ik kijk er ook altijd naar. Mijn record is 36 minuten.quote:Op woensdag 21 juli 2010 03:03 schreef Trashcanman het volgende:
Gisteren in iets meer dan een half uur plasma gegeven, eens kijken of ik dat voorlopig record (gisteren was sowieso nog maar mijn 2e plasmaferese) kan verbeteren.
Mhh, dan moet ik eerst beginnen...quote:
is dat overigens een probleem voor het bloedgeven?quote:
Daar zat ik gisteren ook op, maar dat is voor mij dus lang.quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:07 schreef loowie het volgende:
[..]
Ik kijk er ook altijd naar. Mijn record is 36 minuten.
Ik mag volgende week woensdag weer.
Ik heb er ook af en toe last van (als kind had ik het heel erg, maar ben er grotendeels overheen gegroeid). Ze kijken altijd even welke arm het beste te prikken is, ze kiezen dan de arm waar ik geen/het minste eczeem heb op dat moment. In principe kan het dus gewoon.quote:Op donderdag 22 juli 2010 21:22 schreef Rapaille het volgende:
Zijn er mensen hier met Eczeem? Ik heb met vlagen last van Eczeem (hoe erg is heel verschillend) en lees in zo'n folder dat het een probleem kan zijn. Als het geen wondjes zijn is het toch prima lijkt mij (ik heb het altijd maar aan een arm)?
'k Heb het alleen bij de eerste keer prikken gehad, dus met de dunne naald, toen was m'n halve arm blauw. Verder na elke donatie een klein blauw plekje van 1cm groot, niks waar ik me echt druk om maakquote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:11 schreef Rubsy het volgende:
eDoneer ook al enkele jaren bloed! Kleine moeite, appeltje eitje.
Ik heb alleen altijd zo'n blauwe plekken paar dagen na 't bloedgeven rondom mijn ader. Fout prikje zou je zeggen, maar 't is elke keer al geef ook maar bloed. Verder heb ik er geen last van, 't ziet er alleen beetje raar uit, en mensen denken nogal eens dat ik zelf spuit.
Meer mensen last van?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:14 schreef intoxicated het volgende:
[..]
'k Heb het alleen bij de eerste keer prikken gehad, dus met de dunne naald, toen was m'n halve arm blauw. Verder na elke donatie een klein blauw plekje van 1cm groot, niks waar ik me echt druk om maak
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:22 schreef intoxicated het volgende:
Eigenlijk is het m'n verdiende loonHoe vaak ik wel niet patiënten heb gemarteld met een infuus of arteriepunctie
Als er karma in het spel zit, zit het met mijn prikkunsten wel goed. Ik heb van de ongeveer 15 keer bloed/plasma geven nog geen noemenswaardige problemen gehadquote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:22 schreef intoxicated het volgende:
Eigenlijk is het m'n verdiende loonHoe vaak ik wel niet patiënten heb gemarteld met een infuus of arteriepunctie
1) Een inenting is en voelt heel anders dan een donatie, meestal vervelender. Ga er maar van uit dat het wel mee zal vallen.quote:Op zondag 25 juli 2010 20:02 schreef madelonnn het volgende:
Ik kom hier voor het eerst kijken, ik ben ook al echt heel lang van plan om bloed te gaan geven.. Ik durf het alleen niet zo goed
Ben bang voor naalden (ben bv. een keer in tranen uitgebarsten toen ik een inenting moest) en ben ook echt heel erg bang dat t ontzettend pijn gaat doen. Mijn vader geeft al jaren bloed, bij Sanquin Bloedbank, en ik wil echt al heel lang een keer mee. Maar ik stel het eigenlijk altijd uit.. Iemand tips? Of misschien met dezelfde ervaring?
Nah, het is op het moment zelf vooral irritant, want je hebt er nooit genoeg tijd voorquote:
Bijna iedereen die de afgelopen 12 threads volgepost heeftquote:Op zondag 25 juli 2010 23:30 schreef MaartenHaarlem het volgende:
Zit er hier iemand bij een bloedbank ?
Ik denk dat ie bedoelt, werkt er hier iemand bij de bloedbankquote:Op maandag 26 juli 2010 10:26 schreef Mark het volgende:
[..]
Bijna iedereen die de afgelopen 12 threads volgepost heeft
Hoezo is het dan je eigen schuld? Ik zou niet weten hoe ik dat moet voorkomen. Of bedoel je als prikkende partijquote:Op maandag 26 juli 2010 13:55 schreef manda-rijn het volgende:
bij de 1e donatie zijn we achter gekomen, dat alle aders in mijn linkerarm te dun zijn (donatie duurde dan ook 16 minuten, omdat de naald steeds niet goed zat). Sindsdien doneer ik altijd rechts.
Blauwe plek heeft meer te maken met bloed dat tussen de huidlagen sijpelt, en niet hoe iemand prikt.Ik kan nog wel net zo goed prikken, maar dat betekend niet of iemand wel of geen blauwe plek krijgt. Maar als je tijdens het prikken al een blauwe bult krijgt, dan is het wel je eigen schuld (en dan moet je de naald ook gelijk eruit trekken).
Bij mij voel ik de ene keer helemaal niks, en kan ik bijv. een gigantische blauwe plek krijgen. De andere keer doet het gruwelijk zeer en krijg ik helemaal niks.
Graag gedaanquote:
He Madelonnn, alle begrip. Ik was als kind vaak schoolziek als de dokter kwam omdat ik bang was voor de prikken. Ik ging wel naar school maar met buikpijn en na een hoop nachtmerries.quote:Op zondag 25 juli 2010 20:02 schreef madelonnn het volgende:
Ik kom hier voor het eerst kijken, ik ben ook al echt heel lang van plan om bloed te gaan geven.. Ik durf het alleen niet zo goed
Ben bang voor naalden (ben bv. een keer in tranen uitgebarsten toen ik een inenting moest) en ben ook echt heel erg bang dat t ontzettend pijn gaat doen. Mijn vader geeft al jaren bloed, bij Sanquin Bloedbank, en ik wil echt al heel lang een keer mee. Maar ik stel het eigenlijk altijd uit.. Iemand tips? Of misschien met dezelfde ervaring?
Klopt bij ons staat het geluid ook uit. Maar er stonden wel verklarende tekstjes eronder. Met af en toe onontcijferbare woorden als: etycho... zie ik kan het niet eens meer bedenken zo'n raar woord was hetquote:Op maandag 26 juli 2010 22:14 schreef caroline88 het volgende:
Leuk Karstman, al die live berichtjes (zelf zonder smileys!)
Doet me denken aan het mooie scherm dat bij ons hangt maar waar altijd geluid uit staat. Dus als er iemand iets uitlegt over bloed en wat ze er mee doen... toch eens vragen a.s. vrijdag
Hmm. Ze zijn bij ons ook zo snel. Wordt vaak al de keuringsruimte ingesleurd voor ik alle vragenhokjes heb aangekruist, geen wonder dat ik niet eens etycho... heb gelezenquote:Op maandag 26 juli 2010 22:48 schreef Karstman het volgende:
[..]
Klopt bij ons staat het geluid ook uit. Maar er stonden wel verklarende tekstjes eronder. Met af en toe onontcijferbare woorden als: etycho... zie ik kan het niet eens meer bedenken zo'n raar woord was hetmaar met scrabble had ik er mee gewonnen
Zeg schatje wil jij mijn aderen zienquote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:46 schreef manda-rijn het volgende:
Volgens mij heb jij heerlijke dikke aderen![]()
Dat had ik vooral met de 1e keer plasma geven. Maar dat was ook een beetje paranoia, ik vreesde steeds half dat er luchtbellen met de cellen mee terug zou vloeienquote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:19 schreef Mutsefluts het volgende:
Gheghe, dat uitzicht had ik pas ook![]()
Omdat het m'n eerste keer was heb ik echt uitgebreid zitten kijken naar alles, ik vind dat soort dingen echt fascinerend! Zelfs toen die naald er in ging, ik moest en zou het zien
Haha, ik kan 't ook niet laten om elke keer als ik weer moet mee te kijken hoe 't naaldje er in gaat.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:19 schreef Mutsefluts het volgende:
Gheghe, dat uitzicht had ik pas ook![]()
Omdat het m'n eerste keer was heb ik echt uitgebreid zitten kijken naar alles, ik vind dat soort dingen echt fascinerend! Zelfs toen die naald er in ging, ik moest en zou het zien
Te vloeiendquote:Op dinsdag 27 juli 2010 16:34 schreef Rubsy het volgende:
[..]
Haha, ik kan 't ook niet laten om elke keer als ik weer moet mee te kijken hoe 't naaldje er in gaat.
Hebben jullie altijd een stressbal of hoe die knijpdingen heten in de hand? Of loopt het bij jullie vloeiend?
die stressballen zijn altijd te groot voor mijn handquote:Op dinsdag 27 juli 2010 16:34 schreef Rubsy het volgende:
[..]
Haha, ik kan 't ook niet laten om elke keer als ik weer moet mee te kijken hoe 't naaldje er in gaat.
Hebben jullie altijd een stressbal of hoe die knijpdingen heten in de hand? Of loopt het bij jullie vloeiend?
Hahaha!quote:
Deed 7 minuten over mijn eerste donatie, niet helemaal gek dat je dan ineens alles ziet draaienquote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:28 schreef Rubsy het volgende:
[..]
Hahaha!
Bij mij vloeit gelukkig ook altijd, vieze knijpballen
Hahaha, geloof ik. Laatste keer had ik ook recordpoging voor mezelf 6 minuten en 10 sec. Maar 't vloeit bij mij altijd wel goed. Gelukkig geen duizeligheid.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:39 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Deed 7 minuten over mijn eerste donatie, niet helemaal gek dat je dan ineens alles ziet draaien. Ik wil weer, maar moet wachten tot oktober.
Hahaha, doe je goedquote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:37 schreef manda-rijn het volgende:
ik ben een met de knijpballen. Leuke is dat ik met een aandoening dan lekker mijn gewrichtjes van z'n plek knijp![]()
1e keer liep het zo langzaam dat het apparaat zelfs begon te piepen ipv alleen een flikkerende lampje
... en een leuk bezoek aan Thailand ervaren natuurlijk - veel plezier!quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:23 schreef krullebol81 het volgende:
Mijn bloed is afgenomen om te testen. Als dat goed is mag ik in oktober pas doneren ivm bezoek aan Thailand. Kan ik me nog geestelijk voorbereiden
Bij trombocytendonatie had ik dat voortdurend. Een donatie duurde daardoor ook bijna 2 uur.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:21 schreef loowie het volgende:
Vanavond weer plasma gegeven in Breda.
Helaas gingen de alarmbellen weer af omdat het teruggeven van het bloed niet helemaal goed ging. Nu de pomp wat langzamer gezet en toen ging het wel goed.
4 weken geleden had ik dat ook al.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:04 schreef intoxicated het volgende:
Hee, kijk nou, een envelop met een mooi pasje![]()
A+
En vanaf dinsdag mag ik ook weer langskomen, hoewel de timing i.v.m. vakantie net iets anders had gemogen
Ik zit altijd precies op 7.9 op één of andere manier. Laatste keer had ik van te voren maar 3 boterhammen met appelstroop gegeten, kwam ik ook net op 7.9 uit. Voel me gelukkig naderhand niet duizelig ofzo.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:48 schreef Lyssa het volgende:
Ik mocht ook weer, voor de tweede keer, maar ivm kaakchirurg behandeling kon ik niet. Maar verplaatst naar na m'n vakantie, kan ik tegelijk met m'n moeder.
Vorige keer geen probleem met ader vinden, maarmoest wel wat knijpen in het stressblok. Mijn HB lag twee keer rond de minimale waarde 7.8 en 7.9. Ik ben benieuwd hoe het de volgende keer is. Ik had iig nergens last van, behalve 's avonds wat meer vermoeid.
Ik durf wel te stellen dat dat geen criterium isquote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:30 schreef Rubsy het volgende:
En pasje idd? Ik heb er ook geen? Ben denk ik nog niet lang genoeg donor
Ik heb ook nooit last van die vingerprikjes. Ik heb meestal wel warme handen dus stuwen hoeft dan ook niet echt.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:30 schreef Rubsy het volgende:
[..]
Vinden jullie dat HB prikje zo verschrikkelijk? Geen last van hoor
En pasje idd? Ik heb er ook geen? Ben denk ik nog niet lang genoeg donor
Ik weet wat je bedoelt. Ik moet mezelf altijd behoorlijk afremmen. De dwang om snel alle nee-tjes af te jassen, ben er al eens een keer in geslaagd ook de vragen voor mannen en 60plussers in te vullenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:42 schreef chelloboy het volgende:
Ik geef ook al een aantal jaren bloed,en vraag me wel eens af of iedereen wel eerlijk die vragenlijst invult voordat je bloedruk en bloedwaarden getest wordt.
Want er staan vragen bij die je als die eerlijk invult,je er toch wel een beetje voor schaamt als je er ja invult.
Ik ga niet van mezelf uit hoor,
Ja, dat is het inderdaad wel.. Een starre scoop (zoals bij een kijkoperatie) mag wel, of tenminste, na een paar weken alweer. Stom he.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:43 schreef intoxicated het volgende:
Pfft... Nou, ik mocht geen bloed geven. Volgens de allervriendelijkste telefoondame was een flexibele laryngoscopie geen contraindicatie (andere endoscopieen wel). Was ik er vanavond, mocht het niet. Vanaf 12 april 2011 mag ik weer meedoen
Ja?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:42 schreef chelloboy het volgende:
Ik geef ook al een aantal jaren bloed,en vraag me wel eens af of iedereen wel eerlijk die vragenlijst invult voordat je bloedruk en bloedwaarden getest wordt.
Want er staan vragen bij die je als die eerlijk invult,je er toch wel een beetje voor schaamt als je er ja invult.
Zo was ik vergeten de vraag over drugsgebruik in te vullen. Dat is ook geen aanraderquote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:58 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Ik weet wat je bedoelt. Ik moet mezelf altijd behoorlijk afremmen. De dwang om snel alle nee-tjes af te jassen, ben er al eens een keer in geslaagd ook de vragen voor mannen en 60plussers in te vullen
Als je softdrugs gebruikt mag je gewoon nog bloed geven.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:30 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Zo was ik vergeten de vraag over drugsgebruik in te vullen. Dat is ook geen aanrader.
Ja, ik vind het ook altijd lastig om toe te geven dat ik buiten Europa geweest benquote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:42 schreef chelloboy het volgende:
Ik ga er wel praktisch mee om. Als ik een keer tussendoor iets verkeerd gegeten heb en daar een dag beroerd van ben geweest, vul ik niet in dat ik gezondheidsklachten heb gehad, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:42 schreef chelloboy het volgende:
Naar soft drugs wordt ook niet gevraagd op de vragenlijst.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:41 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als je softdrugs gebruikt mag je gewoon nog bloed geven.
Is inderdaad aan de hoge kant, maar tot 10.0 nog een normale waardequote:Op maandag 9 augustus 2010 13:11 schreef SweetestGoodbye het volgende:
@ Rapaille
Ik moest zelf bellen om een afspraak te maken
Heb me een tijdje geleden ook aangemeld. Vandaag medische keuring gehad. Alles oké, maar mijn HB was 9.6. Best hoog voor een vrouw volgens mij. Nouja, over paar weken hoor ik of 't allemaal goed is en kan ik bloed gaan geven.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedgroepen ...quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:45 schreef SingleCoil het volgende:
is apositief niet hetzelfde als negatief?
quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:45 schreef SingleCoil het volgende:
is apositief niet hetzelfde als negatief?
Zo, das best hoog ja! Ik moest zelf ook bellen voor een afspraak! Staat vlgs mij ook bij 't informatie pakketje wat je krijgt..quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:11 schreef SweetestGoodbye het volgende:
@ Rapaille
Heb me een tijdje geleden ook aangemeld. Vandaag medische keuring gehad. Alles oké, maar mijn HB was 9.6. Best hoog voor een vrouw volgens mij. Nouja, over paar weken hoor ik of 't allemaal goed is en kan ik bloed gaan geven.
Rokersquote:Op maandag 9 augustus 2010 14:34 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Is inderdaad aan de hoge kant, maar tot 10.0 nog een normale waardehet kan nog veel hoger.. Vooral bij topsporters die doping gebruiken oid
HbF is net wat andersquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:04 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Die winnen het niet van pasgeboren babies
Ik zit ook altijd rond 9.5 maar ze zeggen er nooit iets over.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:11 schreef SweetestGoodbye het volgende:
@ Rapaille
Ik hoor hier roepen: 90/50quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:09 schreef Lotteh het volgende:
[..]
Ik zit ook altijd rond 9.5 maar ze zeggen er nooit iets over.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat de ondergrens voor de bloeddruk is, iemand een idee?
We hadden het toch over de Hb waarde zoals die bij sanquin wordt gemeten? Voor zover ik weet (vrij zeker) wordt dan de HbF fractie ook meegemetenquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
HbF is net wat anders
Maar toch... die mogen niet doneren
quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:58 schreef Baus het volgende:
oh ja ben nu 18Ik zei dat ik et zou doen dus moet maar. Straks ff aanmelden.
Heb nu ineens toch beetje twijfelsquote:Op maandag 16 augustus 2010 21:38 schreef caroline88 het volgende:
[..]
![]()
(![]()
![]()
als je mijn bloedgroep hebt hahaha)
Hoi.quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:23 schreef Baus het volgende:
Heb nu ineens toch beetje twijfelsStel je voor, is de naald niet goed gedesinfecteerd ofzo, hoi aids
![]()
Loop de bloedbank eens binnen en vraag daar eens hoe een donatie in zijn werk gaat.quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:23 schreef Baus het volgende:
[..]
Heb nu ineens toch beetje twijfelsStel je voor, is de naald niet goed gedesinfecteerd ofzo, hoi aids
![]()
(Nu wacht ik dus tot iemand zegt dat dat volstrekt onmogelijk is)
quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:54 schreef Baus het volgende:
Oke sorry dat was alles wat ik wou horen. Sjeu klaar eindelijk
Nu maar afwachten dan
Als je er geen verstand van hebt is et nog niet eens zo'n vreemd idee, hoor. Lijkt me namelijk ook een stuk goedkoper. Naaldje gebruiken, even in de vaatwasser, en hup nog een keer gebruikenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 07:04 schreef caroline88 het volgende:
Echt, je ziet spoken als je denkt dat een naald ooit een tweede keer gebruikt wordt.
Ok, bedankt.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik hoor hier roepen: 90/50
dat antwoord zocht ik een tijdje terug ook. dankje! zo'n meid die folders van sanquin aan het uitdelen was kon het me niet vertellen. ik ben weer in nederland dus binnenkort ga ik voor controle(moet nog ff bellen volgende maand)quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik hoor hier roepen: 90/50
Meestal kun je prima aanvoelen of je onderuit gaatquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:11 schreef loecje het volgende:
[..]
dat antwoord zocht ik een tijdje terug ook. dankje! zo'n meid die folders van sanquin aan het uitdelen was kon het me niet vertellen. ik ben weer in nederland dus binnenkort ga ik voor controle(moet nog ff bellen volgende maand)
ik zit met bleoddruk vaak rond de 100/60. ff iets om rekening mee te houden dus, wat langer blijven liggen en direct maar met beentjes omhoog denk ik en dan zal het wel goed gaan.
en anders ach dan ga k een keer onderuit. al weet k niet of k dan doorga met bloeddonatie eigenlijk...
ik val nog wel eens flauw door die lage bloeddruk (warme ruimtes, drukte, weinig drinken, dat soort fratsen). vaak voel ik het idd wel aankomen. ff zitten of al dat niet werkt liggen en dan trekt het idd zo weg. maar soms voel ik het toch niet aankomen en dan lig in in 1x. ik ben er niet bang voor ofzo, tis meestal erger voor mn omgeving dan voor mij, ik weet wel wat er gebeurd.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:04 schreef Dzjonka het volgende:
[..]
Meestal kun je prima aanvoelen of je onderuit gaatIk heb het een keer bij de bloedbank gehad en een paar keer bij ziekte. Normaliter voel je je niet lekker en ga je minder zien en dan is het tijd om eventjes te gaan liggen
Gevallen op de grond ben ik nog nooit in ieder geval.
Wat voor stoelen hebben jullie dan? Bij ons zijn het bijna een soort ligbedden en lig je dus automatisch met je benen omhoog. Het is een beetje gedoe in en uit kruipen maar het ligt wel heerlijk. Heb al gevraagd of ik er 1 mag kopen als ze ooit moeten worden vervangenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 08:56 schreef caroline88 het volgende:
Hier op de bloedbank heb ik ook al meegemaakt dat mensen preventief met de voeten omhoog gaan zitten.
Ik wist eigenlijk niet eens dat dat kon maar heb daar een volgende keer dankbaar gebruik van gemaakt. Niet omdat ik flauwviel maar ik had wat last van mijn rug en een beetje gekanteld zat ik echt lekker!
Tja en als je niet tegen bloed kan moet je dus gewoon niet kijken.
Dat van de spinazie is een fabeltje, ze hebben ooit een rekenfout gemaakt en die gepubliceerdquote:Op donderdag 19 augustus 2010 08:49 schreef Jojogirl het volgende:
Ik ben gisterenmiddag weer even wezen doneren. Het was best druk, dus ik moest redelijk lang wachten, maar het doneren zelf ging weer snel. En gelukkig weer nergens last van gehad. Had nu wel een flink lager Hb dan de vorige keer trouwens, misschien door m'n intensieve hardloopschema momenteel. Maar even meer spinazie eten dus
En appelstroop!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:00 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Dat van de spinazie is een fabeltje, ze hebben ooit een rekenfout gemaakt en die gepubliceerdBeter eet je wat vlees of drink je wat bier, daar zit veel meer ijzer in. Veel sporten zou juist je Hb moeten opkrikken.
Ik word nooit duizelig, maar ik heb wel 1/2 dagen na het bloedgeven dat ik een stuk sneller moe word met trappenlopen enzo, maar volgens mij verschilt het per persoon ontzettend.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:32 schreef Riana_Luna het volgende:
Hoe voel je je na het bloed geven?
Ik zat wel eens te denken om me bloed te geven.. Maar word je daar moe/duizelig van? En hoe lang dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |