quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:04 schreef intoxicated het volgende:
Hee, kijk nou, een envelop met een mooi pasje![]()
A+
En vanaf dinsdag mag ik ook weer langskomen, hoewel de timing i.v.m. vakantie net iets anders had gemogen
Ik zit altijd precies op 7.9 op één of andere manier. Laatste keer had ik van te voren maar 3 boterhammen met appelstroop gegeten, kwam ik ook net op 7.9 uit. Voel me gelukkig naderhand niet duizelig ofzo.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:48 schreef Lyssa het volgende:
Ik mocht ook weer, voor de tweede keer, maar ivm kaakchirurg behandeling kon ik niet. Maar verplaatst naar na m'n vakantie, kan ik tegelijk met m'n moeder.
Vorige keer geen probleem met ader vinden, maarmoest wel wat knijpen in het stressblok. Mijn HB lag twee keer rond de minimale waarde 7.8 en 7.9. Ik ben benieuwd hoe het de volgende keer is. Ik had iig nergens last van, behalve 's avonds wat meer vermoeid.
Ik durf wel te stellen dat dat geen criterium isquote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:30 schreef Rubsy het volgende:
En pasje idd? Ik heb er ook geen? Ben denk ik nog niet lang genoeg donor
Ik heb ook nooit last van die vingerprikjes. Ik heb meestal wel warme handen dus stuwen hoeft dan ook niet echt.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:30 schreef Rubsy het volgende:
[..]
Vinden jullie dat HB prikje zo verschrikkelijk? Geen last van hoor
En pasje idd? Ik heb er ook geen? Ben denk ik nog niet lang genoeg donor
Ik weet wat je bedoelt. Ik moet mezelf altijd behoorlijk afremmen. De dwang om snel alle nee-tjes af te jassen, ben er al eens een keer in geslaagd ook de vragen voor mannen en 60plussers in te vullenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:42 schreef chelloboy het volgende:
Ik geef ook al een aantal jaren bloed,en vraag me wel eens af of iedereen wel eerlijk die vragenlijst invult voordat je bloedruk en bloedwaarden getest wordt.
Want er staan vragen bij die je als die eerlijk invult,je er toch wel een beetje voor schaamt als je er ja invult.
Ik ga niet van mezelf uit hoor,
Ja, dat is het inderdaad wel.. Een starre scoop (zoals bij een kijkoperatie) mag wel, of tenminste, na een paar weken alweer. Stom he.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:43 schreef intoxicated het volgende:
Pfft... Nou, ik mocht geen bloed geven. Volgens de allervriendelijkste telefoondame was een flexibele laryngoscopie geen contraindicatie (andere endoscopieen wel). Was ik er vanavond, mocht het niet. Vanaf 12 april 2011 mag ik weer meedoen
Ja?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:42 schreef chelloboy het volgende:
Ik geef ook al een aantal jaren bloed,en vraag me wel eens af of iedereen wel eerlijk die vragenlijst invult voordat je bloedruk en bloedwaarden getest wordt.
Want er staan vragen bij die je als die eerlijk invult,je er toch wel een beetje voor schaamt als je er ja invult.
Zo was ik vergeten de vraag over drugsgebruik in te vullen. Dat is ook geen aanraderquote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:58 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Ik weet wat je bedoelt. Ik moet mezelf altijd behoorlijk afremmen. De dwang om snel alle nee-tjes af te jassen, ben er al eens een keer in geslaagd ook de vragen voor mannen en 60plussers in te vullen
Als je softdrugs gebruikt mag je gewoon nog bloed geven.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:30 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Zo was ik vergeten de vraag over drugsgebruik in te vullen. Dat is ook geen aanrader.
Ja, ik vind het ook altijd lastig om toe te geven dat ik buiten Europa geweest benquote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:42 schreef chelloboy het volgende:
Ik ga er wel praktisch mee om. Als ik een keer tussendoor iets verkeerd gegeten heb en daar een dag beroerd van ben geweest, vul ik niet in dat ik gezondheidsklachten heb gehad, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:42 schreef chelloboy het volgende:
Naar soft drugs wordt ook niet gevraagd op de vragenlijst.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:41 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als je softdrugs gebruikt mag je gewoon nog bloed geven.
Is inderdaad aan de hoge kant, maar tot 10.0 nog een normale waardequote:Op maandag 9 augustus 2010 13:11 schreef SweetestGoodbye het volgende:
@ Rapaille
Ik moest zelf bellen om een afspraak te maken
Heb me een tijdje geleden ook aangemeld. Vandaag medische keuring gehad. Alles oké, maar mijn HB was 9.6. Best hoog voor een vrouw volgens mij. Nouja, over paar weken hoor ik of 't allemaal goed is en kan ik bloed gaan geven.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedgroepen ...quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:45 schreef SingleCoil het volgende:
is apositief niet hetzelfde als negatief?
quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:45 schreef SingleCoil het volgende:
is apositief niet hetzelfde als negatief?
Zo, das best hoog ja! Ik moest zelf ook bellen voor een afspraak! Staat vlgs mij ook bij 't informatie pakketje wat je krijgt..quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:11 schreef SweetestGoodbye het volgende:
@ Rapaille
Heb me een tijdje geleden ook aangemeld. Vandaag medische keuring gehad. Alles oké, maar mijn HB was 9.6. Best hoog voor een vrouw volgens mij. Nouja, over paar weken hoor ik of 't allemaal goed is en kan ik bloed gaan geven.
Rokersquote:Op maandag 9 augustus 2010 14:34 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Is inderdaad aan de hoge kant, maar tot 10.0 nog een normale waardehet kan nog veel hoger.. Vooral bij topsporters die doping gebruiken oid
HbF is net wat andersquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:04 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Die winnen het niet van pasgeboren babies
Ik zit ook altijd rond 9.5 maar ze zeggen er nooit iets over.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:11 schreef SweetestGoodbye het volgende:
@ Rapaille
Ik hoor hier roepen: 90/50quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:09 schreef Lotteh het volgende:
[..]
Ik zit ook altijd rond 9.5 maar ze zeggen er nooit iets over.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat de ondergrens voor de bloeddruk is, iemand een idee?
We hadden het toch over de Hb waarde zoals die bij sanquin wordt gemeten? Voor zover ik weet (vrij zeker) wordt dan de HbF fractie ook meegemetenquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
HbF is net wat anders
Maar toch... die mogen niet doneren
quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:58 schreef Baus het volgende:
oh ja ben nu 18Ik zei dat ik et zou doen dus moet maar. Straks ff aanmelden.
Heb nu ineens toch beetje twijfelsquote:Op maandag 16 augustus 2010 21:38 schreef caroline88 het volgende:
[..]
![]()
(![]()
![]()
als je mijn bloedgroep hebt hahaha)
Hoi.quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:23 schreef Baus het volgende:
Heb nu ineens toch beetje twijfelsStel je voor, is de naald niet goed gedesinfecteerd ofzo, hoi aids
![]()
Loop de bloedbank eens binnen en vraag daar eens hoe een donatie in zijn werk gaat.quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:23 schreef Baus het volgende:
[..]
Heb nu ineens toch beetje twijfelsStel je voor, is de naald niet goed gedesinfecteerd ofzo, hoi aids
![]()
(Nu wacht ik dus tot iemand zegt dat dat volstrekt onmogelijk is)
quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:54 schreef Baus het volgende:
Oke sorry dat was alles wat ik wou horen. Sjeu klaar eindelijk
Nu maar afwachten dan
Als je er geen verstand van hebt is et nog niet eens zo'n vreemd idee, hoor. Lijkt me namelijk ook een stuk goedkoper. Naaldje gebruiken, even in de vaatwasser, en hup nog een keer gebruikenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 07:04 schreef caroline88 het volgende:
Echt, je ziet spoken als je denkt dat een naald ooit een tweede keer gebruikt wordt.
Ok, bedankt.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik hoor hier roepen: 90/50
dat antwoord zocht ik een tijdje terug ook. dankje! zo'n meid die folders van sanquin aan het uitdelen was kon het me niet vertellen. ik ben weer in nederland dus binnenkort ga ik voor controle(moet nog ff bellen volgende maand)quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik hoor hier roepen: 90/50
Meestal kun je prima aanvoelen of je onderuit gaatquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:11 schreef loecje het volgende:
[..]
dat antwoord zocht ik een tijdje terug ook. dankje! zo'n meid die folders van sanquin aan het uitdelen was kon het me niet vertellen. ik ben weer in nederland dus binnenkort ga ik voor controle(moet nog ff bellen volgende maand)
ik zit met bleoddruk vaak rond de 100/60. ff iets om rekening mee te houden dus, wat langer blijven liggen en direct maar met beentjes omhoog denk ik en dan zal het wel goed gaan.
en anders ach dan ga k een keer onderuit. al weet k niet of k dan doorga met bloeddonatie eigenlijk...
ik val nog wel eens flauw door die lage bloeddruk (warme ruimtes, drukte, weinig drinken, dat soort fratsen). vaak voel ik het idd wel aankomen. ff zitten of al dat niet werkt liggen en dan trekt het idd zo weg. maar soms voel ik het toch niet aankomen en dan lig in in 1x. ik ben er niet bang voor ofzo, tis meestal erger voor mn omgeving dan voor mij, ik weet wel wat er gebeurd.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:04 schreef Dzjonka het volgende:
[..]
Meestal kun je prima aanvoelen of je onderuit gaatIk heb het een keer bij de bloedbank gehad en een paar keer bij ziekte. Normaliter voel je je niet lekker en ga je minder zien en dan is het tijd om eventjes te gaan liggen
Gevallen op de grond ben ik nog nooit in ieder geval.
Wat voor stoelen hebben jullie dan? Bij ons zijn het bijna een soort ligbedden en lig je dus automatisch met je benen omhoog. Het is een beetje gedoe in en uit kruipen maar het ligt wel heerlijk. Heb al gevraagd of ik er 1 mag kopen als ze ooit moeten worden vervangenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 08:56 schreef caroline88 het volgende:
Hier op de bloedbank heb ik ook al meegemaakt dat mensen preventief met de voeten omhoog gaan zitten.
Ik wist eigenlijk niet eens dat dat kon maar heb daar een volgende keer dankbaar gebruik van gemaakt. Niet omdat ik flauwviel maar ik had wat last van mijn rug en een beetje gekanteld zat ik echt lekker!
Tja en als je niet tegen bloed kan moet je dus gewoon niet kijken.
Dat van de spinazie is een fabeltje, ze hebben ooit een rekenfout gemaakt en die gepubliceerdquote:Op donderdag 19 augustus 2010 08:49 schreef Jojogirl het volgende:
Ik ben gisterenmiddag weer even wezen doneren. Het was best druk, dus ik moest redelijk lang wachten, maar het doneren zelf ging weer snel. En gelukkig weer nergens last van gehad. Had nu wel een flink lager Hb dan de vorige keer trouwens, misschien door m'n intensieve hardloopschema momenteel. Maar even meer spinazie eten dus
En appelstroop!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:00 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Dat van de spinazie is een fabeltje, ze hebben ooit een rekenfout gemaakt en die gepubliceerdBeter eet je wat vlees of drink je wat bier, daar zit veel meer ijzer in. Veel sporten zou juist je Hb moeten opkrikken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |