abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juni 2010 @ 15:34:07 #151
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82445422
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:31 schreef Redux het volgende:

[..]

Even tussendoor, ik zit net 1 minuut die film te kijken, wat zijn dat voor een stomme bijschriften steeds.
Je moet op z'n handen letten, vervolgens lacht ie vreemd etc.
Het is allemaal zo achterdochtig
Ja, ik was vergeten te vermelden die juist te negeren. Irritant en zinloos gedoe.
Doet niks af aan het filmpje trouwens. Dit is een verkorte versie van een langere. Maar als ik die post kijkt niemand.
  maandag 7 juni 2010 @ 15:35:46 #152
303848 KoffieMetMelk
pi_82445504
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat vond ik ook maar door snel te googlen. .

1500 graden Celsius is overigens 2732 graden Fahrenheit, toevallig precies de temperatuur die de brandweermannen volgens dat filmpje hebben gemeten.

Overigens is het voor mij persoonlijk niet verwonderlijk dat er zulke temperaturen heersten in het puin. Ik vergelijk het wat dat betreft met een hooibrand, op elkaar gepakt materiaal wat al heet is en onder druk nog heter wordt. Enkel het gebrek aan zuurstof voorkomt dat het ontbrandt. Zoals die brandweermannen ook melden in het filmpje, zo gauw er zuurstof bij kwam ontbrandde het puin/staal weer.
Oke, maar WAT zorgt er nu voor dat die temperaturen bereikt worden?
Dat materiaal wat er ligt kan hoogsten zelf tot 700-800 graden komen. Met de druk die jij aanstipt, een fractie hoger. Maar nooit deze temperaturen.
En wat zorgt ervoor dat die temperaturen na 6-8 weken nog zo hoog zijn?
  maandag 7 juni 2010 @ 15:38:27 #153
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82445643
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:35 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Dat materiaal wat er ligt kan hoogsten zelf tot 700-800 graden komen. Met de druk die jij aanstipt, een fractie hoger. Maar nooit deze temperaturen.
En wat zorgt ervoor dat die temperaturen na 6-8 weken nog zo hoog zijn?
zoals ik de vorige thread al postte is een kaars al 1000 graden in het midden
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 7 juni 2010 @ 15:40:53 #154
303848 KoffieMetMelk
pi_82445768
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:38 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

zoals ik de vorige thread al postte is een kaars al 1000 graden in het midden
Klopt. Ik moet die 700-800 graden corrigeren in 900-1100 graden. Excuus.
pi_82445769
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:35 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Hoe kom jij aan die 700 - 800 graden? En waarom zou de druk er niet voor kunnen zorgen dat de temperatuur veel hoger wordt?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_82445829
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:32 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Nee, er zullen wel meer bronnen zijn, zoals ook theorieën erover of ontkenningen.

Maar de discussie ging om de aangedragen punten uit dat filmpje.
Kijk hem vanavond dan even en reageer maar.
Wat is jouw verklaring voor wat er in het filmpje gezegd wordt?
  maandag 7 juni 2010 @ 15:43:00 #157
303848 KoffieMetMelk
pi_82445878
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Hoe kom jij aan die 700 - 800 graden? En waarom zou de druk er niet voor kunnen zorgen dat de temperatuur veel hoger wordt?
Zie boven.

Volgens mij heeft druk niet zoveel invloed dat het honderden graden hoger wordt (kan het mis hebben maar ik kan ook niet alles weten).
Als het wel zo is blijft de vraag hoe die temperaturen zoveel weken vol kunnen houden. Dus continue brandbaar materiaal, met constante druk, die boven de 15000 graden uitkomt om het staal gesmolten te houden.
  maandag 7 juni 2010 @ 15:44:08 #158
303848 KoffieMetMelk
pi_82445932
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:41 schreef Redux het volgende:

[..]

Wat is jouw verklaring voor wat er in het filmpje gezegd wordt?
Ik heb er geen verklaring voor. Ik vind het wel erg opvallend omdat ik denk dat de condities er niet voor waren om dat gesmolten staal daar te hebben. Tenminste, niet van brandbaar kantoormateriaal.
  maandag 7 juni 2010 @ 15:44:36 #159
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82445953
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:40 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Klopt. Ik moet die 700-800 graden corrigeren in 900-1100 graden. Excuus.
hoezo niet? als de vlam van een kaars al 1000 graden is?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 7 juni 2010 @ 15:45:33 #160
303848 KoffieMetMelk
pi_82446009
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:44 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

hoezo niet? als de vlam van een kaars al 1000 graden is?
Hoezo wat niet?
pi_82446053
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:44 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Ik heb er geen verklaring voor. Ik vind het wel erg opvallend omdat ik denk dat de condities er niet voor waren om dat gesmolten staal daar te hebben. Tenminste, niet van brandbaar kantoormateriaal.
Kan het niet gewoon zijn dat dit staal het hete staal van de plekken van de vliegtuig-impacten zijn?
pi_82446163
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:43 schreef KoffieMetMelk het volgende:

Zie boven.

Volgens mij heeft druk niet zoveel invloed dat het honderden graden hoger wordt (kan het mis hebben maar ik kan ook niet alles weten).
Als het wel zo is blijft de vraag hoe die temperaturen zoveel weken vol kunnen houden. Dus continue brandbaar materiaal, met constante druk, die boven de 15000 graden uitkomt om het staal gesmolten te houden.
Zo heel veel koelt zo'n berg puin nou ook weer niet af, hoor. Bij een 'standaard'brand is de brandweer soms ook al dagen bezig met nablussen. Alleen maar om de temperatuur naar beneden te brengen. Als je de hoeveelheid materiaal en de bij de instorting vrijkomende energie in ogenschouw neemt, vind ik het niet zo verwonderlijk dat in de kern van het puin zeer hoge temperaturen heersten.
  maandag 7 juni 2010 @ 15:50:50 #163
303848 KoffieMetMelk
pi_82446268
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Zo heel veel koelt zo'n berg puin nou ook weer niet af, hoor. Bij een 'standaard'brand is de brandweer soms ook al dagen bezig met nablussen. Alleen maar om de temperatuur naar beneden te brengen. Als je de hoeveelheid materiaal en de bij de instorting vrijkomende energie in ogenschouw neemt, vind ik het niet zo verwonderlijk dat in de kern van het puin zeer hoge temperaturen heersten.
Oke, maar is dat te staven dan? Want dat jij dat persoonlijk vind is natuurlijk geen reden om het als "opgelost" aan te merken. Ik vind dat namelijk wel.

Mijn neefje vind het heel normaal dat ik bij elk koffiebezoek een nieuwe playstation 3 game meeneem voor hem. je snapt wel dat... laat maar
  maandag 7 juni 2010 @ 15:52:13 #164
303848 KoffieMetMelk
pi_82446336
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:46 schreef Redux het volgende:

[..]

Kan het niet gewoon zijn dat dit staal het hete staal van de plekken van de vliegtuig-impacten zijn?
Ook dat staal heeft niet de temperatuur bereikt om te smelten. Het brandde hooguit een uurtje (brand meester werd al afgegeven). Dan zou het dus pas gaan smelten als alles in elkaar is gedonderd.
pi_82446689
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:52 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Ook dat staal heeft niet de temperatuur bereikt om te smelten. Het brandde hooguit een uurtje (brand meester werd al afgegeven). Dan zou het dus pas gaan smelten als alles in elkaar is gedonderd.
Maar het grote kritiek op het officiele verhaal is dat de branden in de 2 WTC torens nooit zo heet konden zijn dat ze hierdoor konden instorten? Sorry voor m'n enorm brakke zinsopbouw hoor
pi_82446741
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:52 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Ook dat staal heeft niet de temperatuur bereikt om te smelten. Het brandde hooguit een uurtje (brand meester werd al afgegeven).
! Wanneer werd sein brand meester gegeven voor de WTC torens?
quote:
Dan zou het dus pas gaan smelten als alles in elkaar is gedonderd.
Mogelijk, als het al zo heet was dat het was gaan vloeien (vanaf ca. 500 graden Celsius, afhankelijk van profiel enz.). Die brandweermannen die zeggen dat ze molten steel hebben gezien, zouden overigens ook gesmolten aluminium hebben kunnen zien, of een ander metaal met een lagere smelttemperatuur dan staal.
pi_82446812
ja dat brandmeester volg ikook niet helemaal..
pi_82447094
Om vast te stellen wat de maximum temperaturen daar hebben kunnen zijn, moet je eerst vaststellen wat voor type brand dit is geweest. Zelf nu ff geen tijd om dat uit te zoeken, maar volgens mij kun je dat hier wel ongeveer uit afleiden.

http://www.doctorfire.com/flametmp.html
quote:
Flame temperatures in room fires

There is fairly broad agreement in the fire science community that flashover is reached when the average upper gas temperature in the room exceeds about 600°C. Prior to that point, no generalizations should be made: There will be zones of 900°C flame temperatures, but wide spatial variations will be seen. Of interest, however, is the peak fire temperature normally associated with room fires. The peak value is governed by ventilation and fuel supply characteristics [12] and so such values will form a wide frequency distribution. Of interest is the maximum value which is fairly regularly found. This value turns out to be around 1200°C, although a typical post-flashover room fire will more commonly be 900~1000°C. The time-temperature curve for the standard fire endurance test, ASTM E 119 [13] goes up to 1260°C, but this is reached only in 8 hr. In actual fact, no jurisdiction demands fire endurance periods for over 4 hr, at which point the curve only reaches 1093°C.

The peak expected temperatures in room fires, then, are slightly greater than those found in free-burning fire plumes. This is to be expected. The amount that the fire plume's temperature drops below the adiabatic flame temperature is determined by the heat losses from the flame. When a flame is far away from any walls and does not heat up the enclosure, it radiates to surroundings which are essentially at 20°C. If the flame is big enough (or the room small enough) for the room walls to heat up substantially, then the flame exchanges radiation with a body that is several hundred °C; the consequence is smaller heat losses, and, therefore, a higher flame temperature.
Uit bovenstaande maak ik op dat het in principe niet heter kon zijn geweest dan 1200°C, want volgens het officiële verhaal was dit gewoon een ordinaire binnenbrand waarbij kantoormaterialen als brandstof dienden. De kerosine zou redelijk snel zijn opgebrand. Het zou dus zeker wel opmerkelijk zijn als er daadwerkelijk sprake is van plassen gesmolten staal.

Overigens zie je wel dat er sprake is geweest van gesmolten steen of beton. Dat heb ik jullie laten zien middels die afbeelding van dat pistool dat half in het beton was weggesmolten. Dat er iets buitengewoon heet is geweest, staat daarmee buiten kijf. Steen smelt rond de 700°C ~ 1300°C.
  maandag 7 juni 2010 @ 16:07:25 #169
303848 KoffieMetMelk
pi_82447227
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

! Wanneer werd sein brand meester gegeven voor de WTC torens?
Krijg de indruk dat er weinig gevolgd wordt hier. Er zijn video's geplaatst waarin het radiogesprek tussen de brandweermannen en de chief te horen waren en hoe die brandweer de melding maakte dat het vuur meester was. Hier en daar nog kleine brandjes, maar dat valt onder "brand meester".
Tevens is het ook aan de branden zelf te zien. Zwarte rook betekent dat de brand uit is.
quote:
Mogelijk, als het al zo heet was dat het was gaan vloeien (vanaf ca. 500 graden Celsius, afhankelijk van profiel enz.). Die brandweermannen die zeggen dat ze molten steel hebben gezien, zouden overigens ook gesmolten aluminium hebben kunnen zien, of een ander metaal met een lagere smelttemperatuur dan staal.
Nee, ook dat heb ik hier al tegen gesproken met onderbouwing. Als gesmolten aluminium de haard verlaat krijgt het direct zijn zilveren kleur terug. Het blijft dan wel eventjes vloeibaar.
Aangezien die gesmolten massa niet enkel maar op 1 plaats stil lag (in een vuurhaard/warmtebron bv.), maar ook stroomde als een riviertje, kan het dus niet aluminium zijn.
pi_82447681
Het lijkt mij nog steeds BS dat er riviertjes van gesmolten staal waren. Maar ik zal vanavond het filmpje wel even kijken, wellicht word ik aangenaam verrasd.
pi_82448040
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:15 schreef arie_bc het volgende:
Het lijkt mij nog steeds BS dat er riviertjes van gesmolten staal waren. Maar ik zal vanavond het filmpje wel even kijken, wellicht word ik aangenaam verrasd.
Mij eigenlijk ook, maar zien is geloven... zullen we maar zeggen.

Overigens hebben we wel allemaal deze beelden gezien, neem ik aan:

Hier zie je een gesmolten gloeiend goedje naar beneden druipen. Wat het precies is... geen idee. Dat het gesmolten is... dat staat buiten kijf.
  maandag 7 juni 2010 @ 16:23:33 #172
303848 KoffieMetMelk
pi_82448170
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:15 schreef arie_bc het volgende:
Let op 1:03....
Of je je zegt dat die brandweermannen idioten zijn.
pi_82448424
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:23 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Let op 1:03....
Of je je zegt dat die brandweermannen idioten zijn.
Er zijn ondertussen wel meer mensen die gewoonweg glashard liegen over 9/11 (Gage, Jones, gasten van LooseChange) of die denken iets gezien te hebben wat er niet was (wat je kan afleiden uit het feit dat honderden mensen het gezien zouden kunnen hebben en een enkeling iets anders rappoteert).
pi_82448538
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:21 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Mij eigenlijk ook, maar zien is geloven... zullen we maar zeggen.

Overigens hebben we wel allemaal deze beelden gezien, neem ik aan:

Hier zie je een gesmolten gloeiend goedje naar beneden druipen. Wat het precies is... geen idee. Dat het gesmolten is... dat staat buiten kijf.
Kan het ook plastic of een totaal ander materiaal zijn?
  maandag 7 juni 2010 @ 16:29:34 #175
303848 KoffieMetMelk
pi_82448560
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:27 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Er zijn ondertussen wel meer mensen die gewoonweg glashard liegen over 9/11 (Gage, Jones, gasten van LooseChange) of die denken iets gezien te hebben wat er niet was (wat je kan afleiden uit het feit dat honderden mensen het gezien zouden kunnen hebben en een enkeling iets anders rappoteert).
Tja, zo kun je alles wegwuiven. Zelfs je eigen geloof in dat er niks aan de hand is, niet?

Ik geloof die brandweermannen in deze wel. Die verklaarden duidelijk wat ze zagen. Als jij nu al zegt dat ze zich vergist hebben, is discussiëren met jou hierover zinloos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')