Dat staat allemaal op de zolder nu, maar zodra het weer naar de 1e verdieping gehaald wordt, zet ik het op de foto.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:42 schreef Ml-etje het volgende:
oh dat was wel echt nodig ja.
Antiek in combi met bahh.
Gelukkig wordt het nieuw!!
Ben benieuwd naar alle aangekochte spullen icm plattegrond.
Onder het raam te badderen idd.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:47 schreef DonJames het volgende:
Aha, verlost van de Oostduitse jaren '50-badkamerZit je binnenkort voor het raam te poepen, of lig je voor het raam te badderen? het eerste is me echt té kinky
![]()
O ja, en TVPeepshow natuurlijk.
Raamfolie?quote:Op zondag 6 juni 2010 20:49 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Onder het raam te badderen idd.
Maar er komt nog wel iets voor het raam hoor
Niets bijzonders, ik ben er nog niet echt over uit wat voor raambekleding ik wil.quote:
Wij hebben statische folie en dat werkt prima, zie je niets door.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:51 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Niets bijzonders, ik ben er nog niet echt over uit wat voor raambekleding ik wil.
Lamellen is zo saai en plakfolie zie je nog te veel doorheen
Onze buren hebben het ook.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:52 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Wij hebben statische folie en dat werkt prima, zie je niets door.
Kweenie, onze buurman gaat het doen en die verwacht ik vanavond nog wel ff om te kijken hoe en wat.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:50 schreef Ml-etje het volgende:
ja dat is altijd even afwachten wanneer komt hij?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
quote:Op zondag 6 juni 2010 21:01 schreef Maes het volgende:
Ing, toch eindelijk begonnen? Dapper hoor![]()
Succes en ik ben zeeeeeeeeeeeeeeeer benieuwd
JaaaaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik er best tegen op zag; veel rommel, paar weken niet thuis kunnen douchen en maar 1 toilet nu![]()
Maar het ergste rommelwerk is nu klaar, er moeten alleen nog 2 afvoeren door de vloer heeft geboord worden en gat door het plafond voor de afzuigingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
Dan mag je lekker in bad of onder een douche zonder bang te zijn dat je wordt aangevallen door een champignonquote:
quote:Op zondag 6 juni 2010 22:29 schreef Ingetje79 het volgende:
Mag ik hier alleen vertellen wat we hebben gedaan?
Dat is "Muis met de Grote Poten".quote:Op zondag 6 juni 2010 23:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ben ik nou de enige die een muis ziet in de hoek
Bij die foto waar muurtje net doorgebroken is
ontluchtingspijp cv? bedoel je mechanische ventilatie of misschien ontluchtingspijp afvoer (dat je wc niet leeg getrokken wordt)quote:Op maandag 7 juni 2010 22:42 schreef Ingetje79 het volgende:
Tnx F_R![]()
Vanavond het volgende gedaan:
- stroomkabels getrokken
- ontluchtingspijp CV er tussen weg gezaagd
- plafond in de schimmelisolerende verf gezet
Morgen op het programma:
- wanden insmeren met betacontact (???)
- hoekstrip plaatsen
- afdekstrippen deurkozijn er af halen
En dan komt buurman woensdag stucen![]()
Dus morgen ook nog een lading Roodband halen
Ik bedoel de pijp waar het condens van de CV in afgevoerd wordt.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:03 schreef Dulk het volgende:
[..]
ontluchtingspijp cv? bedoel je mechanische ventilatie of misschien ontluchtingspijp afvoer (dat je wc niet leeg getrokken wordt)
een badkamer stuuc je trouwens niet met gips (bv roodband) maar stuuc je met een cementgebonden product
Erg he?quote:Op maandag 7 juni 2010 23:09 schreef oh-oh het volgende:
Ing wat was het een drama zeg, maar wat gaat ie gaaf worden
![]()
Ben je al Lush in aan het slaan???
a dat verklaart een hele hoopquote:Op maandag 7 juni 2010 23:05 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik bedoel de pijp waar het condens van de CV in afgevoerd wordt.
En buurman is stucadoor en heeft vanavond ff gekeken en me een boodschappenlijstje gegeven.
Ik neem aan dat ie weet waar hij het over heeft
Jupquote:Op maandag 7 juni 2010 23:52 schreef Dulk het volgende:
[..]
a dat verklaart een hele hoop
hij is stucadoor en heeft gezegd dat je roodband in de badkamer nodig hebt?
Betacontact is hetgeen je erop smeert om ervoor te zorgen dat alles beter hecht.quote:Op maandag 7 juni 2010 22:42 schreef Ingetje79 het volgende:
Tnx F_R![]()
Vanavond het volgende gedaan:
- stroomkabels getrokken
- ontluchtingspijp CV er tussen weg gezaagd
- plafond in de schimmelisolerende verf gezet
Morgen op het programma:
- wanden insmeren met betacontact (???)
- hoekstrip plaatsen
- afdekstrippen deurkozijn er af halen
En dan komt buurman woensdag stucen![]()
Dus morgen ook nog een lading Roodband halen
Dat staat mij ook bij jaquote:Op maandag 7 juni 2010 23:03 schreef Dulk het volgende:
[..]
ontluchtingspijp cv? bedoel je mechanische ventilatie of misschien ontluchtingspijp afvoer (dat je wc niet leeg getrokken wordt)
een badkamer stuuc je trouwens niet met gips (bv roodband) maar stuuc je met een cementgebonden product
Nee, het schijnt rood te zijn, maar dat ga ik vanavond zienquote:Op dinsdag 8 juni 2010 07:31 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Betacontact is hetgeen je erop smeert om ervoor te zorgen dat alles beter hecht.
Ws een geel goedje.
Ben benieuwd naar hoe het opknapt van het stucen
FOEI!!!!quote:
Ik zie het, maar dan weet de TS niet dat ik het topic volg als ik alleen op die knop drukquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:59 schreef Ml-etje het volgende:
Loviglesje wat staat er nou over tvp's?
Het einde van de TVP
Post dan wat nuttigsquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik zie het, maar dan weet de TS niet dat ik het topic volg als ik alleen op die knop druk
niet zo raar hoor...quote:Op maandag 7 juni 2010 23:52 schreef Dulk het volgende:
[..]
hij is stucadoor en heeft gezegd dat je roodband in de badkamer nodig hebt?
En bedankt he Mor?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:42 schreef Morretje het volgende:
Hoei Ing, eindelijk!![]()
Ik dacht dat er niet veel badkamers waren die aan de onze konden tippen, maar die van jullie is was ook triest zeg! Succes!
Psies.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:05 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik bedoel de pijp waar het condens van de CV in afgevoerd wordt.
En buurman is stucadoor en heeft vanavond ff gekeken en me een boodschappenlijstje gegeven.
Ik neem aan dat ie weet waar hij het over heeft
Jepquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:52 schreef vannelle het volgende:
[..]
Psies.
De man die bij mij heeft gestuct is ook stucadoor van beroep en die wou ook roodband hebben.
Buiten dat: er komen toch nog tegels of een andere waterdichte afwerking overheen toch?
Ik had het ook erger verwacht idd.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:20 schreef Ml-etje het volgende:
oh dat is wel ff balen ja.
Maar het schiet toch flink op vind ik
*laat Ingeping lief op het wolkje zitten.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:21 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik had het ook erger verwacht idd.
Maar als het stucen klaar is, hebben we de meeste stoftroep gehad
quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:21 schreef Ingetje79 het volgende:
Maar als het stucen klaar is, hebben we de meeste stoftroep gehad![]()
Zet ingeping weer met beide voetjes op de grondquote:Op woensdag 9 juni 2010 23:24 schreef Ml-etje het volgende:
*laat Ingeping lief op het wolkje zitten.
Zaagtafel met diamantzaag, die we lekker op het platte dak zettenquote:Op woensdag 9 juni 2010 23:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
lekker tegeltjes zagen
het liefst droog met haakse slijper
![]()
![]()
quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:29 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Zaagtafel met diamantzaag, die we lekker op het platte dan zetten
Ja, oke...er moet nog een gat in het plafond voor de Itho-box en 2 gaten door de vloer voor de afvoeren, maar toch....quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:24 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
*laat Ingeping lief op het wolkje zitten.
Zit een waterpomp aan vast geleuf ikquote:
quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:29 schreef Ingetje79 het volgende:
Zaagtafel met diamantzaag, die we lekker op het platte dan zetten![]()
Je gaat niet schilderen?quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:30 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ja, oke...er moet nog een gat in het plafond voor de Itho-box en 2 gaten door de vloer voor de afvoeren, maar toch....
Voor het water dat eraf looptquote:Op woensdag 9 juni 2010 23:30 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Zit een waterpomp aan vast geleuf ik
Alleen de kozijnen en de deur, maar dat doen we lekker onder de overkapping.quote:
Op het platte dak zit een afvoer en anders ff de tuinslang erachter aan.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:32 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Voor het water dat eraf loopt
Dat is niet schoon en fris net als de spetters.
Vind schuren het ergste stof wat er is.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:33 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Alleen de kozijnen en de deur, maar dat doen we lekker onder de overkapping.
De lijsten zijn er toch af en 1 deur gaat helemaal dicht.
Ach jaaaa, nog stof zat, maar zo erg als met frezen zal het niet meer worden...toch?![]()
Er valt nu wel steeds puin door de ventilatiekokert van de wc beneden als we de deur daar open doen
Idd, gelukkig zijn de kozijnen e.d. nu ook licht qua kleur, dus met licht opschuren redden we het welquote:Op woensdag 9 juni 2010 23:34 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Vind schuren het ergste stof wat er is.
Verder gaat het wel hoor
Maar zou de grote schoonmaak even uitstellen
Hmm ja 1x schuren?quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:36 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Idd, gelukkig zijn de kozijnen e.d. nu ook licht qua kleur, dus met licht opschuren redden we het wel![]()
Denk dat ik dat deze week maar es ga doen.
En grote schoonmaak is tegenwoordig niet meer dan stofzuigen en dweilen
Vaker was ik niet van plan neequote:Op woensdag 9 juni 2010 23:38 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hmm ja 1x schuren?
Laat onze schilder het maar niet horen.
Nou inderdaad als de Mr de koffer met gereedschap pak stop ik spontaan met mijn emmer vullen.
Deuren dicht helpt nietquote:Op woensdag 9 juni 2010 23:41 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Vaker was ik niet van plan nee![]()
Toen er zaterdag gefreest werd, had ik alle deuren dicht en overal een oude handdoek voor, maar toch was m'n zwarte aanrecht wit![]()
Nou jaaaaa, het wordt straks echt haske mooi en het was er ook echt echt echt aan toe, getuige de foto's in de OP
Daarom, nu maar ff een oogje dichtknijpenquote:Op woensdag 9 juni 2010 23:42 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Deuren dicht helpt niet
Straks als het klaar is 2 dagen soppen en je hebt een nieuwe badkamer en een schoon huisje
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:26 schreef Ingetje79 het volgende:
Stucadoor is gisteravond geweest, dus alle muren zijn weer mooi strak.
Zal later op de dag ff foto's uploaden
Wandquote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:13 schreef Beijtje het volgende:
Ik had dit topic nog ff gemist maar wil het zeker volgen. TVP dus!Las dat dat niet meer mocht, maarja, het is voor Ingetje toch ook leuk om te weten dat ik het een leuk topic vind dat ik ga volgen? Dus vandaar...
![]()
Wat voor tegels komen er? (Of komen er geen tegels, nog beter?)
Dat was ikkequote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:01 schreef Ingetje79 het volgende:
Vandaag hebben paps en een vriend van ons flink wat rommel gemaakt, wie wilde me ook alweer met beide beentjes op de vloer zetten hier?)...............
Onze logeerkamer, wat doe je?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:01 schreef Ingetje79 het volgende:
Vandaag hebben paps en een vriend van ons flink wat werk verzet (en rommel gemaakt, wie wilde me ook alweer met beide beentjes op de vloer zetten hier?)
Foto's![]()
Voor de afzuiging en afvoer van de CV moest er nog een "klein" gaatje op zolder gemaakt worden![]()
[ afbeelding ]
Tnxquote:
Het was er ook wel aan toe idd.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:41 schreef eightone. het volgende:
Ik dacht dat die 'klein schimmelhok' in de TT als grapje was, maar jezus zeg. Het is het gelukkig allemaal waard, vooral nu je er een bad bij krijgt.
Sorryquote:Op zondag 13 juni 2010 00:00 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Onze logeerkamer, wat doe je?![]()
![]()
Het begint op te schieten!![]()
Is het ook, dat zijn van die klusjes die je niet zelf moet willen doen, want dan hangen de tegeltjes straks wel heel raar aan de muurquote:
Wel een douchebak, maar die niet tegen de muur zetten, maar dus op 19 cm van de muur plaatsen.quote:Op zondag 13 juni 2010 10:13 schreef Ml-etje het volgende:
Geen douchebak maar dan glasblokken en een deur?
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:29 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Wand![]()
[ afbeelding ]
Vloer (die donkerbruine)
[ afbeelding ]
En de koof. Ook de donkerbruine.
[ afbeelding ]
Denk dat de overige foto's morgen komen, vandaag ook nog jarig, zieke echtgenoot en over anderhalf uur hier het huis vol
En die 19 cm die de douchebak van de muur af komt dan?quote:Op zondag 13 juni 2010 10:15 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Wel een douchebak, maar die niet tegen de muur zetten, maar dus op 19 cm van de muur plaatsen.
En dan een muurtje van 1 blok breed, afdekstrip erop en daar tegen aan het douchescherm bevestigen.
Fermacell en betegelenquote:Op zondag 13 juni 2010 10:18 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
En die 19 cm die de douchebak van de muur af komt dan?
Tnx Vissie, de vloertegels lijken idd net houten vloerdelen.quote:Op zondag 13 juni 2010 10:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Mooi Ing, ik vind dat hout erg warm staan
Heel leuk dat met die bubbels, ik vraag me alleen af of een heel 'wandje' van die tegels niet erg druk wordt qua bubbels all over. Ik zou denk ik in dezelfde kleur gewone effen glazen stenen doen en dan hier en daar eentje met bubbels.quote:Op zondag 13 juni 2010 10:12 schreef Ingetje79 het volgende:
Er komt een douchebak van 90x90 in, maar die willen we eigenlijk iets ruimer hebben ivm lang kereltje.
Nu hadden we zelf bedacht om aan weerszijden tegen de muur een rand van glasblokken te zetten en daar tegen aan het douchescherm te bevestigen.
Deze vinden we erg leuk![]()
http://www.glasblok.nl/?button_select=3&product_id=15
Iemand hier ervaring mee?
Edit: plaatje werkt niet, link wel![]()
Tja, ik moet het douchescherm zelf ook maar es bekijken idd.quote:Op zondag 13 juni 2010 12:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Heel leuk dat met die bubbels, ik vraag me alleen af of een heel 'wandje' van die tegels niet erg druk wordt qua bubbels all over. Ik zou denk ik in dezelfde kleur gewone effen glazen stenen doen en dan hier en daar eentje met bubbels.
quote:Op zondag 13 juni 2010 12:56 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Tja, ik moet het douchescherm zelf ook maar es bekijken idd.
Als dat al een druk motief heeft, is effen denk ik beter.
Douchescherm staat al 8 jaar hier in huis in een doos, dus ik heb geen flauw idee meer hoe die er ook alweer uitziet
Foto's!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:14 schreef Ml-etje het volgende:
ben je met die diamantboor in de weer geweest?
Nee, ik heb een poging tot optillen gedaan en dat was al link genoeg.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:14 schreef Ml-etje het volgende:
ben je met die diamantboor in de weer geweest?
Woeiquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:45 schreef Ingetje79 het volgende:
En daarna kan het echte opbouwen beginnen
Jup, da's niet Onze Vader, maar Mijn Papsiequote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Woei![]()
En die gaten![]()
En is dat De vadert van vanochtend?![]()
Nee joh!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:51 schreef Ml-etje het volgende:
waag het niet dat gat te laten zitten in die keuken
Stuur het nietteam op je af![]()
Maarprogressie
Die in de vloer?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gaten boren zonder stof
Knap, lukt mij niet
Ventilatie isquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:59 schreef tie-rep het volgende:
leuk hè, gaten maken?!
Wij zijn nu ook overal doorheen aan het breken om ventilatie aan te leggen.
Rotwerk, maar uiteindelijk wel nuttig
iets anders: Dat voorzetsysteem ziet er stevig uit!
Wat is dat voor merk/type?
Komt hier misschien ook nog van pas
En wat is de reden voor fermacell ipv diamondboard oid?
neem aan dat je deze plaat gaat gebruiken?
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:59 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Nee joh!![]()
Maar goed, eerst de badkamert klaar en dan kunnen we het plafond in de keuken wel aanpakken.
Geld vliegt toch al aan alle kanten weg, dus dat kan er ook nog wel bij![]()
Formido heeft trouwens zaterdag a.s. 25% korting tussen 8 en 9 uur 's ochtends.
Ik heb al een hele boodschappenlijst klaarliggen.![]()
/huisvrouwzuunigerdmodus off]
Whehehequote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:04 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
goed bezig hoor! Als de karwei weer eens stickers doet zal ik aan je denken
En ja verbouwen en de tuingeloof dat wij alleen op vakantie gaan als het drie weken regent.
Ik ben tukken
Het bedrijf waar m'n vader werkte had showroomverbouwing en zodoende zijn we voor belachelijk weinig geld aan o.a. een toilet en wastafel + die frames gekomen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:11 schreef tie-rep het volgende:
zie dat het Geberit GIS is.
http://www.geberit.nl/geb(...)prod-sani-inbo-gis-1
Enig idee waar dat gekocht is?
beter! heb je gelukquote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:14 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Het bedrijf waar m'n vader werkte had showroomverbouwing en zodoende zijn we voor belachelijk weinig geld aan o.a. een toilet en wastafel + die frames gekomen.
En hij had zelf nog e.e.a. thuis staan
Hoeveel heb je nodig dan?quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:20 schreef tie-rep het volgende:
[..]
beter! heb je geluk![]()
net geïnformeerd en zag dat alleen het profiel ¤ 8,-/m kost
Dus dat gaat het niet worden...
Er is nog over, maar tis niet van mij he?quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:23 schreef tie-rep het volgende:
beetje zelfde hoeveelheid die jullie hebben gebruikt.
Maar ben beetje bang voor kosten van alle verbindingshoekjes, afstandhouders, klemmen en andere dingen.
Telt meestal erg snel op.
heb je nog iets over dan?
gewoon met ytong een wandje opzetten (10cm dik) super stevig en kost bijna niets!quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:23 schreef tie-rep het volgende:
beetje zelfde hoeveelheid die jullie hebben gebruikt.
Maar ben beetje bang voor kosten van alle verbindingshoekjes, afstandhouders, klemmen en andere dingen.
Telt meestal erg snel op.
heb je nog iets over dan?
Tnxquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:32 schreef Dulk het volgende:
[..]
gewoon met ytong een wandje opzetten (10cm dik) super stevig en kost bijna niets!
ontopic: ziet er al goed uit, installatiewerk zit er bijna in nu!![]()
maar waarom laat je de afvoeren door de verdieping heen gaan? waarom niet op het beton leggen en zandcement er overheen storten?
Alles wordt gedaan door iemand met 40 jaar ervaring in dit vak, dus ik neem aan dat dat wel goed komtquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:48 schreef Dulk het volgende:
gaaf zeg
ja jammer dat dit geen zichtwerk is, maar als er getegeld is dan wordt je zo blij
wel eerst je afvoeren enzo goed testen he! voordat je alles dichtsmeert
Dan lijkt het ineens een stuk "echter"quote:
Als we overal water uit de kranen willen hebben en ook dat het water wordt afgevoerd, dan zullen we wel moeten he?quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:59 schreef skrn het volgende:
Wat een leidingwerk allemaal. Komt dit nog goed?
Overal gatenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:45 schreef Ingetje79 het volgende:
En foto's![]()
Overal gaten![]()
Buitenmuur
[ afbeelding ]
Badkamervloer
[ afbeelding ]
En daarmee automatisch ook in het keukenplafond![]()
[ afbeelding ]
De veroorzakert
[ afbeelding ]
De voorzetwand, klaar om afgewerkt te worden met fermacell![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Morgenmiddag gaan we verder; dan worden de afvoeren en waterleidingen voor douche en bad aangelegd.
En daarna kan het echte opbouwen beginnen
Ik heb er ook alle vertrouwen in, op de foto's ziet het er uit alsof iedereen weet wat hij/zij doet!quote:Op donderdag 17 juni 2010 00:03 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Als we overal water uit de kranen willen hebben en ook dat het water wordt afgevoerd, dan zullen we wel moeten he?![]()
Ik heb er iig alle vertrouwen in... al heb ik ook al wel een paar keer achter m'n oortjes gekrabd
Ik zei al tegen mijn Mr goh met dat muurtjes is dan een grotere douchebak niet handiger?quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:47 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Dan lijkt het ineens een stuk "echter"![]()
Ben nu op zoek naar een nieuwe douchebak van 100x100.
Anders moeten er randjes om de oude (90x90) heen gemaakt worden.
Heb al een leuke gezien op MP
Ja tuurlijk, maar die 90x90 hebben we nog nieuw in de verpakking staan.quote:Op donderdag 17 juni 2010 08:41 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ik zei al tegen mijn Mr goh met dat muurtjes is dan een grotere douchebak niet handiger?
Doe het nou goed, je zet er echt niet nog een nieuwe douchebak inquote:Op donderdag 17 juni 2010 10:32 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, maar die 90x90 hebben we nog nieuw in de verpakking staan.
Vind ik zunde van de cent'n![]()
Heb de advertentie doorgemaild naar pa, dan kan die ff kijken of het bij ons zou kunnen (tis 'zo'n platte).
Jahaaaquote:Op donderdag 17 juni 2010 12:46 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Doe het nou goed, je zet er echt niet nog een nieuwe douchebak in
quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:52 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Jahaaa![]()
Pa belde net en zou als ie tijd had ff op MP kijken en als hij het goed vindt dan ga ik bieden
Dat gaat ie dan ook zeker welquote:Op donderdag 17 juni 2010 12:59 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
pff zal nog eens wat zeggen
Overigens die van 90x90 kan dan ook op MP
Nieuwe? En kan hij niet gewoon terug waar je hem vandaan hebt?quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:01 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Dat gaat ie dan ook zeker wel![]()
Maar als ik zie hoeveel douchebakken 90x90 erop staan, denk ik niet dat ze in rijen van 2 opgesteld staan
Foute bestelling bij nieuwbouwprojectjequote:Op donderdag 17 juni 2010 13:02 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Nieuwe? En kan hij niet gewoon terug waar je hem vandaan hebt?
quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:08 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Foute bestelling bij nieuwbouwprojectje![]()
En daarbij; we hebben hem al 8 jaar in huis.
Had ik ook het liefst, maar dat werd ons ten strengste afgeraden.quote:
Hoezo lekkage?quote:Op donderdag 17 juni 2010 15:06 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Had ik ook het liefst, maar dat werd ons ten strengste afgeraden.
Iets met afvoer en lekkage ofzo.
Helaas was de douchebak die ik op het oog had niet geschikt, omdat daar geen glasblokken op geplaatst konden worden (maar goed dat ik ff gebeld heb, anders had ik alweer enthousiast met 2 bakken gezeten)
Nu zit ik te vogelen met een nieuwe douchebak 90x100 en dan aan de 100-kant 1 rij glasblokken.
Paps is erg bang voor extra naden e.d. ivm lekkage.
Het mooist zou natuurlijk een nieuwe douchebak + nieuw scherm van 100x100 zijn, maar dan ben je zo weer 700 euro armer.
Des te meer naden, des te meer kans op lekkage.quote:
als je een goedkope plastic drain neemt heb je meer kans op lekkage, als je een volledig rvs drain neerlegt kan er echt niets gebeuren hoorquote:Op donderdag 17 juni 2010 15:06 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Had ik ook het liefst, maar dat werd ons ten strengste afgeraden.
Iets met afvoer en lekkage ofzo.
Helaas was de douchebak die ik op het oog had niet geschikt, omdat daar geen glasblokken op geplaatst konden worden (maar goed dat ik ff gebeld heb, anders had ik alweer enthousiast met 2 bakken gezeten)
Nu zit ik te vogelen met een nieuwe douchebak 90x100 en dan aan de 100-kant 1 rij glasblokken.
Paps is erg bang voor extra naden e.d. ivm lekkage.
Het mooist zou natuurlijk een nieuwe douchebak + nieuw scherm van 100x100 zijn, maar dan ben je zo weer 700 euro armer.
Heb je ooit wel es een discussie met m'n vader gehad?quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:33 schreef Dulk het volgende:
[..]
als je een goedkope plastic drain neemt heb je meer kans op lekkage, als je een volledig rvs drain neerlegt kan er echt niets gebeuren hoor
Zonder die bak een stuk minderquote:Op donderdag 17 juni 2010 17:22 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Des te meer naden, des te meer kans op lekkage.
We gaan er natuurlijk niet van uit, maar het wordt wel een stuk kwetsbaarder op de manier hoe we het eerst wilden doen
en hij zat al 40 jaar in het vak hé, neh dan pas ik, ik kom net kijken en zit niet ineens in de renovatie als beroepquote:Op donderdag 17 juni 2010 17:42 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Heb je ooit wel es een discussie met m'n vader gehad?![]()
Ik heb dat al 31 jaar inmiddels en ik kan je vertellen dat het dodelijk vermoeiend is en hij wint altijd op een of andere manier![]()
Ik zal hem vanaaf mijn idee es voorstellen; kijken of ie weer beren op de weg ziet
Hebben wij ook gedaanquote:Op donderdag 17 juni 2010 17:59 schreef Dulk het volgende:
[..]
en hij zat al 40 jaar in het vak hé, neh dan pas ik, ik kom net kijken en zit niet ineens in de renovatie als beroep
en bovendien is het toch geen reeele optie meer voor jou, of je krijgt je vader zover dat hij een gleuf van 100cmx4x6cm gaat hakken in de betonvloer
echt in de betonvloer? respect!quote:
Tsja er lag bij ons een enorm dikke betonvloer maar met wat hulp stukken en wat *&% kom je een eindquote:Op donderdag 17 juni 2010 22:39 schreef Dulk het volgende:
[..]
echt in de betonvloer? respect!
ik heb gewoon zandcement gestort (de buurjongen heeft de zakken specie (alle 45 zakken) voor 2 pakken peukies naar boven gesjouwd)
quote:Op donderdag 17 juni 2010 23:27 schreef Ingetje79 het volgende:
Em El is een stoer wijffie heur![]()
Vanavond is de verlichting aansluitklaar gemaakt, de leidingen van de wastafel aangelegd en de fermacellplaten alvast naar boven gesjouwd.
Morgenavond komen de stoottroepen weer, maar ik heb een etentje.
Dus hopelijk bij thuiskomst weer duidelijke vorderingen
quote:Op zondag 20 juni 2010 01:10 schreef Ingetje79 het volgende:
Vandaag toch maar een nieuwe douchebak 100x100 gekocht![]()
Tevens is de voorzetwand afgetimmerd en de vloer geegaliseerd.
Nu ff wachten tot het goed is uitgehard en dan hopelijk maandag weer verder![]()
Zal morgen weer ff foto's maken, nu slapen
Ja he?quote:
Zelfs in nog niet af status ziet het er al stukken beter uit, lichter en een wit plafondquote:Op zondag 20 juni 2010 13:17 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ja he?![]()
Foto's![]()
Druk bezig met aftimmeren.
[ afbeelding ]
Egale vloer.
[ afbeelding ]
Daar durf ik geen uitspraken over te doenquote:Op zondag 20 juni 2010 13:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Zelfs in nog niet af status ziet het er al stukken beter uit, lichter en een wit plafondWanneer hopen jullie klaar te zijn?
Nog een hele klus dus! Heel veel succes!quote:Op zondag 20 juni 2010 13:32 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Daar durf ik geen uitspraken over te doen![]()
Maandag, vrijdag en zaterdag gaat pa weer de hele dag bezig en dan in de avonduren doet ie ook nog wel e.e.a.
Ik had gehoopt dat we maandag konden beginnen met tegelen, maar ik was weer es te enthousiast![]()
Omdat er een grotere douchebak in komt, moet er opnieuw een gat voor de afvoer worden gediamantboord, de Ithobox moet nog aangesloten, de waterleidingen naar de douche moeten nog worden aangesloten en de deur waar de douche tegenaan komt moet er nog uit en dichtgemaakt worden.
En dan....kunnen we eindelijk tegelen
Tnxquote:Op zondag 20 juni 2010 13:37 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nog een hele klus dus! Heel veel succes!
quote:Op maandag 21 juni 2010 23:33 schreef Ingetje79 het volgende:
Tevens is de oude vensterbank eraf gefreest en is nu gelijk met de muur, zodat daar ook tegels op kunnen. (dikke vieze stofbende)
Weet niet meer wie dat wasquote:Er schreef iemand op 9 juni:
Maar als het stucen klaar is, hebben we de meeste stoftroep gehad
Ja, het is erg arbeidsintensief allemaalquote:Op maandag 21 juni 2010 23:33 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Tnx![]()
Vandaag is het aftimmeren echt echt echt klaar gemaakt en de deur waar de douche tegen aan komt, is dicht gemaakt.
Tevens is de oude vensterbank eraf gefreest en is nu gelijk met de muur, zodat daar ook tegels op kunnen. (dikke vieze stofbende)
En als paps morgen een beetje op tijd thuis is, gaat ie beginnen met tegelen![]()
Valt me trouwens op, als ik het hier zo tiep, dat er heul niet zo veel gebeurd is, maar toch gaat er zoooooveel tijd inzitten![]()
Morgen ff foto's maken, maar nu eerst slapen
Edit: tevens is er met een nivelleerlaser een lijn uitgezet op alle muren van waaruit er wordt begonnen met tegelen....was ook een heel werk![]()
Hip he?quote:
En idd wat Ll zegt; errug mooi die tegelsquote:Dit was ooit een deur, maar nu een douche!
"binnenkort?" staat erachterquote:Op donderdag 24 juni 2010 16:30 schreef tombolafan het volgende:
Mooi Ing!
Wat staat er nou op die deur!
Ik kom niet verder dan
[..]
En idd wat Ll zegt; errug mooi die tegels
Ah, ok! Ik kon er niks van makenquote:Op donderdag 24 juni 2010 16:31 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
"binnenkort?" staat erachter![]()
En Tnx..wanneer komen jullie weer logeren?
Jullie kunnen ook gewoon nu gaan en even een handje helpenquote:Op donderdag 24 juni 2010 16:35 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ah, ok! Ik kon er niks van maken
En als het af is![]()
Nee, gaat echt niet lukken helaas. Katten gezin en zo jeweets.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Jullie kunnen ook gewoon nu gaan en even een handje helpen
quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:27 schreef Loveless85 het volgende:
Ja daarom is het juist leuk, gewoon 1 ding wat niet dat standaard lichte is.
Oooh! Ben erg benieuwd naar de foto's. Bijna klaar!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:10 schreef Ingetje79 het volgende:
Update![]()
Inmiddels zitten alle wandtegels erin en met inwassen zijn we op de helft.
Best lastig om met deze temperaturen in te wassen; het voegmiddel droogt nog al snel![]()
Foto's volgen nog
Coool!!!!!!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:10 schreef Ingetje79 het volgende:
Update![]()
Inmiddels zitten alle wandtegels erin en met inwassen zijn we op de helft.
Best lastig om met deze temperaturen in te wassen; het voegmiddel droogt nog al snel![]()
Foto's volgen nog
Oh wat zal dát heerlijk zijn voor jequote:Op zondag 11 juli 2010 14:39 schreef Ingetje79 het volgende:
dus dan kunnen we weer lekker thuis douchen wanneer we maar willen.
Cooooooooooooooooool!quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:21 schreef Ingetje79 het volgende:
Gisteravond heeeeerlijk in bad geweest
![]()
Zo, dat wilde ik ff kwijt, nu weer gauw aan het werk
Waarom heb je de prijzen weggepaint?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:29 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Wand![]()
[ afbeelding ]
Vloer (die donkerbruine)
[ afbeelding ]
En de koof. Ook de donkerbruine.
[ afbeelding ]
Denk dat de overige foto's morgen komen, vandaag ook nog jarig, zieke echtgenoot en over anderhalf uur hier het huis vol
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:21 schreef Ingetje79 het volgende:
Gisteravond heeeeerlijk in bad geweest
![]()
Zo, dat wilde ik ff kwijt, nu weer gauw aan het werk
Neequote:Op woensdag 14 juli 2010 12:25 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Cooooooooooooooooool!
Heb je daar ook foto's van?
Ja, was heerlijkquote:
Omdat dat toch niemand wat aangaat, cq interesseert wat ik voor de tegels betaald heb?quote:
Agnes One Step platenquote:Op woensdag 14 juli 2010 13:40 schreef wereldverbeteraar het volgende:
Wat zijn dat voor platen op het plafond?
Ja, erg he? Maar ze wilde het zelfquote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:04 schreef tombolafan het volgende:
Laat je nou je moeder schoonmaken terwijl jij fotografeert!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mooi mooi mooi![]()
Die foto van de VW is cool!
Wat leuk! En dat voor een man!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:08 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ja, erg he? Maar ze wilde het zelf![]()
Schoonmaken dan...niet de foto.
Ze dacht dat het heftig begon te onweren, maar toen snapte ze dat het de flits van de camera was![]()
VW is idd cool...kwam meneer I. gisteren mee thuis en had bedacht dat we ook maar van die felblauwe handdoeken moesten kopen, want dat stond er zo leuk bij![]()
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:11 schreef Ingetje79 het volgende:
Tis idd een leuke man die beter is in dat soort dingen dan ik![]()
Alleen als ie de toiletborstel correct gebruikt en niet stinktquote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:30 schreef Greys het volgende:
Ing, Heer G vraagt of hij voortaan elke dag bij jullie naar het toilet mag, zo met die VW poster er boven
En het is mooiiiiiiiiiiiii!
Dat denken ze idd jaquote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:29 schreef Maes het volgende:
De toiletborstel is toch alleen voor de sier?
Er zit een compleet stalen frame onder waar het bad in ligt, gebeurt niets meer meequote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:37 schreef beunmipje het volgende:
Ziet er echt netjes uit. Mooie keuze tegels ook.
Alleen 1 vraagje zo'n hoek bad hoef je die niet te ondersteunen door middel van muurtje ?
Ik snappum.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:33 schreef Ingetje79 het volgende:
Tnx all![]()
Ik ben er ook echt zoooo blij mee! Maar goed....kijk es naar de eerste foto van dit topic, dan snappen jullie vast wel dat ik dubbel blij ben
Doe daar dan maar eens een foto vanquote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:31 schreef Ingetje79 het volgende:...... vanaf morgen mogen we weer lekker douchen...............
Iddquote:Op zondag 18 juli 2010 00:34 schreef Oblivion het volgende:
Oh dat is mooi geworden...![]()
Wat is het toch heerlijk om te poedelen op deze manier...!
Moeten we nog maar ff zienquote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:26 schreef Loveless85 het volgende:
Ga je dat meteen hierna doen?
Wel echt lekker dat het eind nu in zicht isEn wat een enorme wereld van verschil met het donkere schimmelhok (sorry
) van eerst
Nee, logisch. Maar je kan er nu wel weer jaaaaaaaaaaaren tegenaan natuurlijkquote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:35 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Moeten we nog maar ff zien![]()
En idd...een enorrrrrm verschil, het was echt echt echt nodig.
Eigenlik zouden we het een jaar of 6 terug al doen, maar we zagen beide tegen de rommel en al dat werk op stiekem.
En daarbij heeft het ook klauwen vol geld gekost, dus niet een klusje wat je zo ff tussendoor doet zeg maar
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:35 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Moeten we nog maar ff zien![]()
En idd...een enorrrrrm verschil, het was echt echt echt nodig.
Eigenlik zouden we het een jaar of 6 terug al doen, maar we zagen beide tegen de rommel en al dat werk op stiekem.
En daarbij heeft het ook klauwen vol geld gekost, dus niet een klusje wat je zo ff tussendoor doet zeg maar
Wauw! Tof hoorquote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:31 schreef Ingetje79 het volgende:
Ruimte idd![]()
Gisteren is de glijstangcombinatie en kraan opgehangen, vanaf morgen mogen we weer lekker douchen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En vandaag maar es kijken hoe ver we komen met die kleine laatste afwerkklusjes
hansgrohe \o/quote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:31 schreef Ingetje79 het volgende:
Ruimte idd![]()
Gisteren is de glijstangcombinatie en kraan opgehangen, vanaf morgen mogen we weer lekker douchen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En vandaag maar es kijken hoe ver we komen met die kleine laatste afwerkklusjes
Oepsquote:
Ergens na half september ben je van harte welkomquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:29 schreef Cat22 het volgende:
Ik zeg het nogmaals: praaaachtige badkamerT!![]()
![]()
Wanneer mag ik weer komen douchen (en slapen bij de vochtslurpende box)?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |