abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 juni 2010 @ 22:47:21 #201
249104 Floris_Roos
Odi et amo
pi_82421448
quote:
Op zondag 6 juni 2010 22:22 schreef Outlined het volgende:
Fysiek is Nadal de #1, dat is niet alleen trainen maar ook aanleg. Hoe groot wil je echter dat je fysiek een rol speelt bij het winnen? Tennis vind ik juist zo'n leuke combinatie van tactiek, mentaliteit, techniek, fysiek, materiaal (gaat het hier bijna nooit over maar met een houten racket zou nadal echt een andere speler zijn). Bij Nadal vinden veel mensen denk ik de fysieke component te groot. Federer kan je ook een Babolat geven en een andere grip aanleren, dan kan hij exact hetzelfde als Rafa, alleen Fed kiest daar niet voor. Hij wil mooi tennis spelen.
Gelul. Wat nadal zijn tennis zo bijzonder maakt, is en het fysieke. De ballen die hij kan halen, maar vooral die topspin forehand. Die is echt heel bijzonder. Federer zal hem nooit zo kunnen slaan zoals nadal, niemand kan dat. Daarnaast slaat nadal ook een bijzondere dubbelhandige backhand, omdat hij (eigenlijk rechts is) en dus extra kracht op zijn backhand kan zetten. En zo zijn er nog veel meer aspecten.

Nadal en federer zijn gewoon twee hele verschillende tennissers en dat is dan ook juist het leuke van de finale. Federer heeft idd de klasse en een fabelachtige techniek. Maar ook nadal heeft een fabelachtige, maar minder stylistische en ruwe, techniek.

Op dit moment is Federer de beste aller tijden. Wij moeten gewoon genieten van de rival wedstrijden die ze tegen elkaar spelen en hopen dat ze nog vele gs gaan pakken.
  zondag 6 juni 2010 @ 22:55:51 #202
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_82422062
Ik denk dat elke top 100 (en zeker een motorisch zeer hoog begaafd iemand als Federer) speler de forehand van Nadal kan slaan maar dat ze gewoon liever bij hun huidige forehand blijven. De backhand is denk ik niet bijzonder maar daar ben ik niet zo stellig in, denk bijvoorbeeld dat Murray een betere dubbelhandige backhand heeft.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  zondag 6 juni 2010 @ 22:59:41 #203
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82422330
Dat kun je toch niet menen?

"maar dat ze gewoon liever bij hun huidige forehand blijven"????? WTF, waarom zouden ze dat liever hebben? En waarom zouden ze liever niet een beestachtige forehand willen hebben waar bijna niemand een antwoord op heeft? Wat lul je nou toch man? Dat geloof je toch zelf niet die onzin die je uitkraamt?

HAHAHHA, ik vind dit bijna de opmerking van de dag. Of je moet me vertellen dat het een grapje is.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zondag 6 juni 2010 @ 23:00:27 #204
249104 Floris_Roos
Odi et amo
pi_82422380
quote:
Op zondag 6 juni 2010 22:55 schreef Outlined het volgende:
Ik denk dat elke top 100 (en zeker een motorisch zeer hoog begaafd iemand als Federer) speler de forehand van Nadal kan slaan maar dat ze gewoon liever bij hun huidige forehand blijven. De backhand is denk ik niet bijzonder maar daar ben ik niet zo stellig in, denk bijvoorbeeld dat Murray een betere dubbelhandige backhand heeft.
Nee dat kunnen ze zeker niet, Nadal slaat bijna bovenmenselijke rotaties met zijn forehand. Waardoor hij er zo ontzettend veel topspin aan kan geven, die niemand anders kan. Hij heeft daar ook jaren lang op geoefend, Federer kan dat dus niet zomaar nadoen. Ook ik vind dat Murray zijn dubbelhandige backhand beter is, maar zijn slagen zijn wel extreem hard.
  zondag 6 juni 2010 @ 23:02:17 #205
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_82422471
quote:
Op zondag 6 juni 2010 22:59 schreef jojomen4 het volgende:
Dat kun je toch niet menen?

"maar dat ze gewoon liever bij hun huidige forehand blijven"????? WTF, waarom zouden ze dat liever hebben? En waarom zouden ze liever niet een beestachtige forehand willen hebben waar bijna niemand een antwoord op heeft? Wat lul je nou toch man? Dat geloof je toch zelf niet die onzin die je uitkraamt?

HAHAHHA, ik vind dit bijna de opmerking van de dag. Of je moet me vertellen dat het een grapje is.
Omdat het een enorme investment is om te veranderen: Andere grip, misschien een ander racket, andere zwaai. Bij die forehand hoort ook een totaal andere strategie en tactiek waarmee je de baan op gaat. Nee, dit was best serieus wat ik daarnet op schreef . . .
  zondag 6 juni 2010 @ 23:06:10 #206
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_82422726
Sterker, coaches over de hele wereld hebben NAdal zijn speelstijl echt wel opgepikt en ik verwacht binnen nu en 10 jaar dat er een aantal Nadal klonen in het profcircuit zullen zijn.
  zondag 6 juni 2010 @ 23:07:45 #207
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_82422817
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:00 schreef Floris_Roos het volgende:

[..]

Nee dat kunnen ze zeker niet, Nadal slaat bijna bovenmenselijke rotaties met zijn forehand. Waardoor hij er zo ontzettend veel topspin aan kan geven, die niemand anders kan. Hij heeft daar ook jaren lang op geoefend, Federer kan dat dus niet zomaar nadoen. Ook ik vind dat Murray zijn dubbelhandige backhand beter is, maar zijn slagen zijn wel extreem hard.
Zeker, ze zullen er aan moeten werken maar in potentie kunnen ze het wel.
  zondag 6 juni 2010 @ 23:08:59 #208
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82422888
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:02 schreef Outlined het volgende:

[..]

Omdat het een enorme investment is om te veranderen: Andere grip, misschien een ander racket, andere zwaai. Bij die forehand hoort ook een totaal andere strategie en tactiek waarmee je de baan op gaat. Nee, dit was best serieus wat ik daarnet op schreef . . .
Gast, als ik na 3 jaar tennissen (op positie 20 tm 100 van de wereldranglijst sta) zie dat ik geen GS win, waarom zou ik dan niet "willen investeren" in die forehand van Rafa? En waarom zou ik m'n tactiek niet willen veranderen? Wat maakt het dan uit dat het 4 jaar hard werken kost, als ik die fokking GS maar binnen haal, want dat lukt bijna niemand. Dat slaat toch nergens op? Jij denkt dat Fed liever de baan op gaat met z'n eigen tactiek en de GS finale verliest dan dat hij zich zou aanpassen en z'n tactiek /strategie aanpast?

Dat is toch onmogelijk.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_82423007
jojomen, heb je zelf door hoe dom je bent, of tenminste, praat?? kom op zeg, je maakt soms best legitieme opmerkingen, maar je bent echt zo bevooroordeeld t.o.v. van Nadal.
Nadal heeft een geweldige forehand, op zijn eigen manier. In heel veel andere aspecten is de forehand van Federer weer veel beter...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 6 juni 2010 @ 23:15:05 #210
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_82423266
Speelt jojomen zelf eigenlijk wel tennis ?
  zondag 6 juni 2010 @ 23:16:34 #211
75556 erkel
back from Dagestan
pi_82423335
@Outlined: Zelf ooit getennist? Je kan niet zomaar een andere techniek aanleren en gelijk weer op hoog niveau tennissen. Daar gaat jaren aan trainen en automatiseren van de slag aan vooraf.

Verder een saaie finale. Na anderhalve set kon je al zien dat Soderling er niet meer in geloofde. Jammer dat hij de breakpointen niet kon verzilveren in het begin van de eerste 2 sets. Dan was het misschien nog een andere partij geworden.
Weisst
  zondag 6 juni 2010 @ 23:16:52 #212
249104 Floris_Roos
Odi et amo
pi_82423360
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:11 schreef Norrage het volgende:
jojomen, heb je zelf door hoe dom je bent, of tenminste, praat?? kom op zeg, je maakt soms best legitieme opmerkingen, maar je bent echt zo bevooroordeeld t.o.v. van Nadal.
Nadal heeft een geweldige forehand, op zijn eigen manier. In heel veel andere aspecten is de forehand van Federer weer veel beter...
Kijk wat jij zegt klopt. Maar Federer of elke andere top 100 speler kan Nadals forehand niet immiteren, net zoals Nadal Federers forehand niet kan immiteren. Noem maar op.
  zondag 6 juni 2010 @ 23:18:33 #213
75556 erkel
back from Dagestan
pi_82423458
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:16 schreef Floris_Roos het volgende:

[..]

Kijk wat jij zegt klopt. Maar Federer of elke andere top 100 speler kan Nadals forehand niet immiteren, net zoals Nadal Federers forehand niet kan immiteren. Noem maar op.
Precies. Het is dan ook bullshit wat Outlined zegt.
Weisst
  zondag 6 juni 2010 @ 23:19:57 #214
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82423544
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:11 schreef Norrage het volgende:
Ja, nu wijk je weer af van waar het over ging.

Er word gezegd: Alle (of iig heel erg veel) top 100 spelers van dit moment kunnen, wanneer zij daarvoor zouden kiezen, de zelfde forehand slaan die Rafa slaat.

Ik zeg: Dikke stront.

Nu mag jij ook reageren. En dan niet komen met dat Fed z'n forehand beter is, want daar gaat het nu even niet om en dat is ook niet iets wat ik op dit moment bestrijd.

Of ik bevooroordeeld ben of niet zou van invloed kunnen zijn op de mening die ik heb mbt dit punt, maar als ik heel even, zo'n 20 seconden, objectief probeer te zijn, dan blijf ik het een belachelijke opmerking vinden.
  zondag 6 juni 2010 @ 23:21:13 #215
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82423607
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:16 schreef Floris_Roos het volgende:

[..]

Nee, wat hij zegt klopt dus niet.

Er wordt geroepen A of B.

En Norrage komt aanzetten met C en doet alsof iedereen gek is. Dat is een mooie manier van communiceren. Zo ken ik er ook nog een paar.
  zondag 6 juni 2010 @ 23:23:35 #216
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_82423736
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:18 schreef erkel het volgende:

[..]

Precies. Het is dan ook bullshit wat Outlined zegt.
Die spelers zullen er trainingsuren in moeten inevsteren en daar is het voor de huidige profs te laat voor. Het is echter geen onmenselijke forehand. Voor talentvolle spelers is het zeker te leren.
  zondag 6 juni 2010 @ 23:25:44 #217
249104 Floris_Roos
Odi et amo
pi_82423858
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:23 schreef Outlined het volgende:

[..]

Die spelers zullen er trainingsuren in moeten inevsteren en daar is het voor de huidige profs te laat voor. Het is echter geen onmenselijke forehand. Voor talentvolle spelers is het zeker te leren.
Je zegt iets heel anders: "Ik denk dat elke top 100 (en zeker een motorisch zeer hoog begaafd iemand als Federer) speler de forehand van Nadal kan slaan maar dat ze gewoon liever bij hun huidige forehand blijven"

Dan ben ik het met je eens dat Federer het mss ook had gekunt. Maar nogmaals de armversnelling en de racketbladversnelling die nadal maakt zijn echt van een heel hoog niveau. Dat kan niet elke top 100 speler. Mss had federer het gekunt maar dat is speculeren.
  zondag 6 juni 2010 @ 23:26:00 #218
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82423879
Jongens en meisjes, ik ga naar bed. Heb voor vandaag wel genoeg onzin opgeschreven.
  zondag 6 juni 2010 @ 23:29:27 #219
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_82424075
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:15 schreef Outlined het volgende:
Speelt jojomen zelf eigenlijk wel tennis ?
Ik tennis 4x p.w.

Pica:

maandag 7 juni 2010 @ 08:22:38 #220
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_82429224
quote:
Op zondag 6 juni 2010 22:55 schreef Outlined het volgende:
Ik denk dat elke top 100 (en zeker een motorisch zeer hoog begaafd iemand als Federer) speler de forehand van Nadal kan slaan maar dat ze gewoon liever bij hun huidige forehand blijven. [...]
Hoe kom je daarbij. Nadal veegt bijna iedereen van de baan met die forehand maar toch blijven spelers lieve bij hun zwakke(re) forehand?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 7 juni 2010 @ 08:24:29 #221
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_82429253
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:26 schreef jojomen4 het volgende:
Jongens en meisjes, ik ga naar bed. Heb voor vandaag wel genoeg onzin opgeschreven.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_82429340
Ow ow ow, wat een dom geblaat over en weer.
De techniek van Nadal, is op dit moment uniek, NIEMAND van de huidige top 100 spelers kan zich dat nog aanleren, ten minste niet goed genoeg om hetzelfde nivo als Nadal te halen.
Kids vanaf een jaar of 5 die het aangeleerd krijgen, en er mee opgroeien daarentegen wel, of ze er nummer 1 van de wereld mee kunnen worden???? Misschien wel, maar daar heb je behalve enorm veel geld (tennis academie, want wie leert je anders die techniek?) doorzettingsvermogen, en de wil om zoveel uur per dag te trainen, ook TALENT nodig, en dat is niet aan te leren.
Iedere top 100 speler, kan zijn of haar spel fine tunen, maar een drastische wijziging en je grip en techniek aanpassen aan een speler als Nadal, zal vooral veel frustratie, en blessureleed opleveren.
Ik ben geen fan van Nadal, maar bewonder wel wat hij kan en doet. Ik twijfel alleen soms aan zijn fysieke gesteldheid, en acht de kans reeel dat hij best wel eens in het beruchte lijstje van Dokter Fuentes stond.

En om de vragen voor te zijn, ja ik tennis, tot het jaar 1995 soms tot 20 uur in de week. nu nog zo'n 2-4 uur in de week.
  maandag 7 juni 2010 @ 09:19:37 #223
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_82430187
quote:
Op maandag 7 juni 2010 08:22 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij. Nadal veegt bijna iedereen van de baan met die forehand maar toch blijven spelers lieve bij hun zwakke(re) forehand?
uiteraard na dat ze er veel tijd in investeren, daar is het nu te laat voor zoals ik zelf en o.a. magix777 hierboven aangeven.
  maandag 7 juni 2010 @ 09:24:52 #224
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_82430316
wat een discussie

is een beetje appels met peren vergelijken he? Nadal speelt met een western grip en Federer met een eastern grip, nogal wiedes dat Nadal dan met veel meer spin slaat (hoewel hij het laatste jaar ook harder/dieper lijkt te slaan, in plaats van dat eeuwige 'grinden').
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  maandag 7 juni 2010 @ 13:21:29 #225
75556 erkel
back from Dagestan
pi_82438822
quote:
Op maandag 7 juni 2010 09:19 schreef Outlined het volgende:

[..]

uiteraard na dat ze er veel tijd in investeren, daar is het nu te laat voor zoals ik zelf en o.a. magix777 hierboven aangeven.
Nee. Magix777 zegt iets heel anders dan jou. Wat jij beweert kan gewoon niet.
Weisst
pi_82441875
De slagen van een toptennisser zijn natuurlijk wel te kopieeren, maar het resultaat dat je ermee boekt, is ook erg afhankelijk van het talent dat je voor de sport hebt.
Als een 5 jarige, elke dag op dezelfde manier tegen een bal aan slaan als dat Nadal dat doet, en deed, geeft als resultaat dat je een forehand krijgt die er "verdomd" veel op lijkt. Of je een goede 3-4 tennisser word, of de nr.1 van de wereld, heb je zelf niet in de hand. Iedereen heeft een andere motorriek, een andere hand-oog coordinatie, en vergeet het voetenwerk niet, want HOE je voor de bal staat. word zo vaak onderschat. Want iedere slag is anders
Als je kijkt naar Federer, dat is een man met een formidabele techniek, de manier waarop hij zijn groundstrokes slaat, dient als voorbeeld voor veel (misschien wel 1000-en)jeugdige spelers, maar er zal er uiteindelijk maar 1 de beste van de wereld worden. Terwijl ze het allemaal heel graag willen, allemaal geld genoeg investeren in een goede coach, en tijd te over hebben.

Mc Enroe zei het al, the greatest talent that ever picked up a racquet...
pi_82443919
McEnroe noemde Gasquet een puurder talent dan Federer....
  maandag 7 juni 2010 @ 15:39:09 #228
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_82445675
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:07 schreef Floris_Roos het volgende:
McEnroe noemde Gasquet een puurder talent dan Federer....
McEnroe heeft scheidsrechter ook van alles genoemd

[ Bericht 1% gewijzigd door Outlined op 07-06-2010 16:22:07 ]
pi_82446306
quote:
Op maandag 7 juni 2010 09:24 schreef Salamando het volgende:
wat een discussie

is een beetje appels met peren vergelijken he? Nadal speelt met een western grip en Federer met een eastern grip, nogal wiedes dat Nadal dan met veel meer spin slaat (hoewel hij het laatste jaar ook harder/dieper lijkt te slaan, in plaats van dat eeuwige 'grinden').
Inderdaad. Daarnaast heeft Nadal ook al de nodige concessies aan zijn spel (inclusief forehand) gedaan om op hardcourt beter voor de dag te komen. En dan nog is die verre van ideaal voor hardcourtbanen, zeker voor de snellere banen.
pi_82452989
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:39 schreef Outlined het volgende:

[..]

McEnroe heeft scheidsrechter ook van alles genoemd
Hahaha, ik moest lachen.
pi_82453593
Er staan leuke filmpjes van hem op youtube:
Are you serious!? The ball was on the line!
Wordt bokser, meer kans op slagen
Rafael Nadal, winner of the winning everything
Online Tennis Manager Game: www.rockingrackets.com (staat ook in game&console forum!)
  maandag 7 juni 2010 @ 19:15:49 #232
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_82457438
quote:
Op maandag 7 juni 2010 18:11 schreef SalsedoNL het volgende:
Er staan leuke filmpjes van hem op youtube:
Are you serious!? The ball was on the line!
Eh, ja dat heeft hij denk ik 100.000 keer gezegd in zijn carrière.
pi_82459086
Jongens, Roland Garros is alweer een dag voorbij, en jullie voeren een discussie over de forehand van Nadal !
pi_82460450
Ja, we kunnen beter het gravelseizoen van David Nalbandian (Arg) gaan nabeschouwen.
pi_82462893
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:54 schreef wimderon het volgende:
Ja, we kunnen beter het gravelseizoen van David Nalbandian (Arg) gaan nabeschouwen.
Jij bent tenminste een fan van David ! Denk je dat ie meedoet aan Wimby, en iets kan presteren (behalve het buffet plunderen uiteraard )?
  maandag 7 juni 2010 @ 20:44:10 #236
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_82463864
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:28 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Jij bent tenminste een fan van David !
Ik ook ja.
quote:
Denk je dat ie meedoet aan Wimby, en iets kan presteren (behalve het buffet plunderen uiteraard )?
Ik denk dat deze cijfers van verkocht eten en drinken op Wimbledon er anders uitzien als Nalbandian het toernooi een jaartje overslaat:

300,000 cups of tea and coffee
250,000 bottles of water
190,000 sandwiches
150,000 bath buns, scones, pasties and doughnuts
150,000 glasses of Pimm’s
135,000 ice creams
130,000 lunches are served
100,000 pints of draught beer and lager
60,000 Dutchees
40,000 char-grilled meals served
30,000 portions of fish and chips
30,000 litres of milk
28,000 kilos (112,000 punnets) of English strawberries
23,000 bananas
22,000 slices of pizza
20,000 portions of frozen yoghurt
17,000 bottles of champagne
12,000 kilos of poached salmon and smoked salmon
7,000 litres of dairy cream

Bron.
pi_82464100
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:44 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik ook ja.
[..]

Ik denk dat deze cijfers van verkocht eten en drinken op Wimbledon er anders uitzien als Nalbandian het toernooi een jaartje overslaat:

300,000 cups of tea and coffee
250,000 bottles of water
190,000 sandwiches
150,000 bath buns, scones, pasties and doughnuts
150,000 glasses of Pimm’s
135,000 ice creams
130,000 lunches are served
100,000 pints of draught beer and lager
60,000 Dutchees
40,000 char-grilled meals served
30,000 portions of fish and chips
30,000 litres of milk
28,000 kilos (112,000 punnets) of English strawberries
23,000 bananas
22,000 slices of pizza
20,000 portions of frozen yoghurt
17,000 bottles of champagne
12,000 kilos of poached salmon and smoked salmon
7,000 litres of dairy cream

Bron.
Wat een indrukwekkende lijst eten dat ie wegwerkt hè ? Ow ja, ik moest serieus lachen om je post !
pi_82465473
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:44 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Dat is zeker negatief
Wordt bokser, meer kans op slagen
Rafael Nadal, winner of the winning everything
Online Tennis Manager Game: www.rockingrackets.com (staat ook in game&console forum!)
  maandag 7 juni 2010 @ 21:17:24 #239
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_82466057
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:47 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Wat een indrukwekkende lijst eten dat ie wegwerkt hè ?
Nee, dat is niet van hem alleen; da's van alle bezoekers in totaal.
quote:
Ow ja, ik moest serieus lachen om je post !
Gefeliciteerd, je bent de enige.
  maandag 7 juni 2010 @ 21:39:40 #240
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_82467381
pi_82469397
quote:
Martin maakt het "pijpgebaar" naar ana ivanovic. Wat een held is het toch ook
pi_82696510
Roland Garros 2010

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')