Gelul. Wat nadal zijn tennis zo bijzonder maakt, is en het fysieke. De ballen die hij kan halen, maar vooral die topspin forehand. Die is echt heel bijzonder. Federer zal hem nooit zo kunnen slaan zoals nadal, niemand kan dat. Daarnaast slaat nadal ook een bijzondere dubbelhandige backhand, omdat hij (eigenlijk rechts is) en dus extra kracht op zijn backhand kan zetten. En zo zijn er nog veel meer aspecten.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:22 schreef Outlined het volgende:
Fysiek is Nadal de #1, dat is niet alleen trainen maar ook aanleg. Hoe groot wil je echter dat je fysiek een rol speelt bij het winnen? Tennis vind ik juist zo'n leuke combinatie van tactiek, mentaliteit, techniek, fysiek, materiaal (gaat het hier bijna nooit over maar met een houten racket zou nadal echt een andere speler zijn). Bij Nadal vinden veel mensen denk ik de fysieke component te groot. Federer kan je ook een Babolat geven en een andere grip aanleren, dan kan hij exact hetzelfde als Rafa, alleen Fed kiest daar niet voor. Hij wil mooi tennis spelen.
Nee dat kunnen ze zeker niet, Nadal slaat bijna bovenmenselijke rotaties met zijn forehand. Waardoor hij er zo ontzettend veel topspin aan kan geven, die niemand anders kan. Hij heeft daar ook jaren lang op geoefend, Federer kan dat dus niet zomaar nadoen. Ook ik vind dat Murray zijn dubbelhandige backhand beter is, maar zijn slagen zijn wel extreem hard.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:55 schreef Outlined het volgende:
Ik denk dat elke top 100 (en zeker een motorisch zeer hoog begaafd iemand als Federer) speler de forehand van Nadal kan slaan maar dat ze gewoon liever bij hun huidige forehand blijven. De backhand is denk ik niet bijzonder maar daar ben ik niet zo stellig in, denk bijvoorbeeld dat Murray een betere dubbelhandige backhand heeft.
Omdat het een enorme investment is om te veranderen: Andere grip, misschien een ander racket, andere zwaai. Bij die forehand hoort ook een totaal andere strategie en tactiek waarmee je de baan op gaat. Nee, dit was best serieus wat ik daarnet op schreef . . .quote:Op zondag 6 juni 2010 22:59 schreef jojomen4 het volgende:
Dat kun je toch niet menen?
"maar dat ze gewoon liever bij hun huidige forehand blijven"????? WTF, waarom zouden ze dat liever hebben? En waarom zouden ze liever niet een beestachtige forehand willen hebben waar bijna niemand een antwoord op heeft? Wat lul je nou toch man? Dat geloof je toch zelf niet die onzin die je uitkraamt?
HAHAHHA, ik vind dit bijna de opmerking van de dag.Of je moet me vertellen dat het een grapje is.
Zeker, ze zullen er aan moeten werken maar in potentie kunnen ze het wel.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:00 schreef Floris_Roos het volgende:
[..]
Nee dat kunnen ze zeker niet, Nadal slaat bijna bovenmenselijke rotaties met zijn forehand. Waardoor hij er zo ontzettend veel topspin aan kan geven, die niemand anders kan. Hij heeft daar ook jaren lang op geoefend, Federer kan dat dus niet zomaar nadoen. Ook ik vind dat Murray zijn dubbelhandige backhand beter is, maar zijn slagen zijn wel extreem hard.
Gast, als ik na 3 jaar tennissen (op positie 20 tm 100 van de wereldranglijst sta) zie dat ik geen GS win, waarom zou ik dan niet "willen investeren" in die forehand van Rafa? En waarom zou ik m'n tactiek niet willen veranderen? Wat maakt het dan uit dat het 4 jaar hard werken kost, als ik die fokking GS maar binnen haal, want dat lukt bijna niemand. Dat slaat toch nergens op? Jij denkt dat Fed liever de baan op gaat met z'n eigen tactiek en de GS finale verliest dan dat hij zich zou aanpassen en z'n tactiek /strategie aanpast?quote:Op zondag 6 juni 2010 23:02 schreef Outlined het volgende:
[..]
Omdat het een enorme investment is om te veranderen: Andere grip, misschien een ander racket, andere zwaai. Bij die forehand hoort ook een totaal andere strategie en tactiek waarmee je de baan op gaat. Nee, dit was best serieus wat ik daarnet op schreef . . .
Kijk wat jij zegt klopt. Maar Federer of elke andere top 100 speler kan Nadals forehand niet immiteren, net zoals Nadal Federers forehand niet kan immiteren. Noem maar op.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:11 schreef Norrage het volgende:
jojomen, heb je zelf door hoe dom je bent, of tenminste, praat?? kom op zeg, je maakt soms best legitieme opmerkingen, maar je bent echt zo bevooroordeeld t.o.v. van Nadal.
Nadal heeft een geweldige forehand, op zijn eigen manier. In heel veel andere aspecten is de forehand van Federer weer veel beter...
Precies. Het is dan ook bullshit wat Outlined zegt.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:16 schreef Floris_Roos het volgende:
[..]
Kijk wat jij zegt klopt. Maar Federer of elke andere top 100 speler kan Nadals forehand niet immiteren, net zoals Nadal Federers forehand niet kan immiteren. Noem maar op.
Ja, nu wijk je weer af van waar het over ging.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:11 schreef Norrage het volgende:
jojomen, heb je zelf door hoe dom je bent, of tenminste, praat?? kom op zeg, je maakt soms best legitieme opmerkingen, maar je bent echt zo bevooroordeeld t.o.v. van Nadal.
Nadal heeft een geweldige forehand, op zijn eigen manier. In heel veel andere aspecten is de forehand van Federer weer veel beter...
Nee, wat hij zegt klopt dus niet.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:16 schreef Floris_Roos het volgende:
[..]
Kijk wat jij zegt klopt. Maar Federer of elke andere top 100 speler kan Nadals forehand niet immiteren, net zoals Nadal Federers forehand niet kan immiteren. Noem maar op.
Die spelers zullen er trainingsuren in moeten inevsteren en daar is het voor de huidige profs te laat voor. Het is echter geen onmenselijke forehand. Voor talentvolle spelers is het zeker te leren.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:18 schreef erkel het volgende:
[..]
Precies. Het is dan ook bullshit wat Outlined zegt.
Je zegt iets heel anders: "Ik denk dat elke top 100 (en zeker een motorisch zeer hoog begaafd iemand als Federer) speler de forehand van Nadal kan slaan maar dat ze gewoon liever bij hun huidige forehand blijven"quote:Op zondag 6 juni 2010 23:23 schreef Outlined het volgende:
[..]
Die spelers zullen er trainingsuren in moeten inevsteren en daar is het voor de huidige profs te laat voor. Het is echter geen onmenselijke forehand. Voor talentvolle spelers is het zeker te leren.
Ik tennis 4x p.w.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:15 schreef Outlined het volgende:
Speelt jojomen zelf eigenlijk wel tennis ?
Hoe kom je daarbij. Nadal veegt bijna iedereen van de baan met die forehand maar toch blijven spelers lieve bij hun zwakke(re) forehand?quote:Op zondag 6 juni 2010 22:55 schreef Outlined het volgende:
Ik denk dat elke top 100 (en zeker een motorisch zeer hoog begaafd iemand als Federer) speler de forehand van Nadal kan slaan maar dat ze gewoon liever bij hun huidige forehand blijven. [...]
quote:Op zondag 6 juni 2010 23:26 schreef jojomen4 het volgende:
Jongens en meisjes, ik ga naar bed. Heb voor vandaag wel genoeg onzin opgeschreven.
uiteraard na dat ze er veel tijd in investeren, daar is het nu te laat voor zoals ik zelf en o.a. magix777 hierboven aangeven.quote:Op maandag 7 juni 2010 08:22 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij. Nadal veegt bijna iedereen van de baan met die forehand maar toch blijven spelers lieve bij hun zwakke(re) forehand?
Nee. Magix777 zegt iets heel anders dan jou. Wat jij beweert kan gewoon niet.quote:Op maandag 7 juni 2010 09:19 schreef Outlined het volgende:
[..]
uiteraard na dat ze er veel tijd in investeren, daar is het nu te laat voor zoals ik zelf en o.a. magix777 hierboven aangeven.
McEnroe heeft scheidsrechter ook van alles genoemdquote:Op maandag 7 juni 2010 15:07 schreef Floris_Roos het volgende:
McEnroe noemde Gasquet een puurder talent dan Federer....
Inderdaad. Daarnaast heeft Nadal ook al de nodige concessies aan zijn spel (inclusief forehand) gedaan om op hardcourt beter voor de dag te komen. En dan nog is die verre van ideaal voor hardcourtbanen, zeker voor de snellere banen.quote:Op maandag 7 juni 2010 09:24 schreef Salamando het volgende:
wat een discussie
is een beetje appels met peren vergelijken he? Nadal speelt met een western grip en Federer met een eastern grip, nogal wiedes dat Nadal dan met veel meer spin slaat (hoewel hij het laatste jaar ook harder/dieper lijkt te slaan, in plaats van dat eeuwige 'grinden').
Hahaha, ik moest lachen.quote:Op maandag 7 juni 2010 15:39 schreef Outlined het volgende:
[..]
McEnroe heeft scheidsrechter ook van alles genoemd
Eh, ja dat heeft hij denk ik 100.000 keer gezegd in zijn carrière.quote:Op maandag 7 juni 2010 18:11 schreef SalsedoNL het volgende:
Er staan leuke filmpjes van hem op youtube:
Are you serious!? The ball was on the line!
Jij bent tenminste een fan van Davidquote:Op maandag 7 juni 2010 19:54 schreef wimderon het volgende:
Ja, we kunnen beter het gravelseizoen van David Nalbandian (Arg) gaan nabeschouwen.
Ik ook ja.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:28 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Jij bent tenminste een fan van David!
Ik denk dat deze cijfers van verkocht eten en drinken op Wimbledon er anders uitzien als Nalbandian het toernooi een jaartje overslaat:quote:Denk je dat ie meedoet aan Wimby, en iets kan presteren (behalve het buffet plunderen uiteraard)?
Wat een indrukwekkende lijst eten dat ie wegwerkt hèquote:Op maandag 7 juni 2010 20:44 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik ook ja.![]()
[..]
Ik denk dat deze cijfers van verkocht eten en drinken op Wimbledon er anders uitzien als Nalbandian het toernooi een jaartje overslaat:
300,000 cups of tea and coffee
250,000 bottles of water
190,000 sandwiches
150,000 bath buns, scones, pasties and doughnuts
150,000 glasses of Pimm’s
135,000 ice creams
130,000 lunches are served
100,000 pints of draught beer and lager
60,000 Dutchees
40,000 char-grilled meals served
30,000 portions of fish and chips
30,000 litres of milk
28,000 kilos (112,000 punnets) of English strawberries
23,000 bananas
22,000 slices of pizza
20,000 portions of frozen yoghurt
17,000 bottles of champagne
12,000 kilos of poached salmon and smoked salmon
7,000 litres of dairy cream
Bron.
Dat is zeker negatiefquote:Op maandag 7 juni 2010 20:44 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik denk dat deze cijfers van verkocht eten en drinken op Wimbledon er anders uitzien als Nalbandian het toernooi een jaartje overslaat:
Nee, dat is niet van hem alleen; da's van alle bezoekers in totaal.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:47 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Wat een indrukwekkende lijst eten dat ie wegwerkt hè?
Gefeliciteerd, je bent de enige.quote:Ow ja, ik moest serieus lachen om je post!
Martin maakt het "pijpgebaar" naar ana ivanovic. Wat een held is het toch ookquote:Op maandag 7 juni 2010 21:39 schreef Federer-fan het volgende:
Vandaag op tennis.com een fotoreeks van RG, waaronder een foto van een grote vriend van velen van jullie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |