Voorlopig is er nog geen echt onomstotelijk keihard bewijs vind ik.
Die beelden pleiten hem eerder vrij. Want je ziet hem keurig gekleed bepakt en bezakt het hotel verlaten en je ziet hem NIET TERUGKOMEN. Dat wordt wel beweerd, maar is dat te bewijzen dat hij weer terug is gekeerd.
De video laat eerder dus zien het hij het NIET WAS op de tijd dat het meisje is omgebracht.
Waarom gaat hij weg met een rugzak en sporttas? Dan ben je van plan om langer weg te blijven dan even een kopje koffie en brood te halen. Dus dat is helemaal niet logisch.
Een scenario zou kunnen zijn.
Hij neemt het meisje mee (voor te neuken of wat dan ook). Hij verlaat 's ochtends het hotel om te gaan sporten, of een ander hotel te zoeken of weg te gaan. Het meisje slaapt nog of zit nog moed te verzamelen om naar huis te gaan omdat papa lief of wellicht een vriendje het wel niet zo leuk zal vinden dat ze met een wildvreemde gozer naar een hotel is gegaan en dus niet is thuisgekomen.
Joran moet iets doen en laat haar daar dus achter.. of ze hij knijpt hem omdat ze heeft verteld dat ze bang is voor papa of jaloers vriendje en hij wil niet met haar op een kamer gevonden worden. Het lijkt hem beter om daar niet te zijn als een woedende vader of woedende vriend haar weet te vinden.
Hij is weg en inderdaad heeft jaloerse vriend zijn overspelige vriendin gevonden. Die vriend is een louche onderwereld figuur of een bekende crimineel of een bekende agressieveling of wellicht zelfs kent hij mensen van dat hotel. Hij gaat die kamer binnen en valt woedend zijn overspelige vriendin aan. Er volgt geschreeuw en een gevecht waarbij hij uit woede zijn vriendin zo afranselt dat ze er aan bezwijkt.
Dat is de ruzie die is gehoord.
Vervolgens bedreigt hij het personeel of koopt ze om of wat dan ook om niks te zeggen. Die spelen mee en verklaren aan de politie dat Joran terug is gekomen....... en helpen mee om het Joran in de schoenen te schuiven.
En nog een enger scenario is dat vaderlief het hoerige gedrag van dochterlief niet meer aankon en haar heeft laten ombrengen.
Vooralsnog bewijst die video zoals hij naar buiten is gebracht helemaal niks, eerder dat hij er dus niet was en dat er haren op zijn kleding is gevonden ook niet. Hij is met haar samen geweest, dus logisch zijn er haren.
Die bebloede kleding die bij Joran gevonden zou zijn, verwijs ik vooralsnog naar het land van de fabeltjes die vanaf de eerste minuut de wereld ingetwitterd zijn. Het is totaal idioot om te veronderstellen dat je duizenden kilometers gaat reizen omdat je vlucht voor een moord en dan doodgewoon de bebloede kledingstukken in je tas bij je houdt.... Als hij een heel meisje op Aruba kan laten verdwijnen in een paar uurtjes dan lijkt me een shirt en broek met bloed toch een peulenschil.
Ik weet niet of hij het wel/niet heeft gedaan, maar voorlopig gun ik hem het voordeel van de twijfel omdat er nog geen echt bewijs boven water is gekomen. Verklaringen van mensen zijn in dit verband weinig waard...
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.