Nee ok, dat is zo. Maar hoeveel christenen zijn er denk je bekend met het werk van Augustinus en nemen ze zijn boodschap ook serieus?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:42 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat kan. De letterlijkheid van Genesis werd overigens niet pas betwijfeld nadat bleek dat creationisme wetenschappelijk niet kan, hoor. Augustinus, kerkvader uit de 4e eeuw n.c., schreef al dat men uit moet kijken Genesis 1 letterlijk te nemen, dat dit niet de bedoeling is van de tekst. Het is dus al een zeer oude traditie en niet een uitvlucht van de laatste tijd.
Kom op, nog 13 min.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:45 schreef koningdavid het volgende:
En nu ga ik voetbal kijken. Toedels allemaal.
2 pagina's terug was je het nog oneens met mijn stelling dat een hoop verhalen in de bijbel onjuist zijn.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:42 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat kan. De letterlijkheid van Genesis werd overigens niet pas betwijfeld nadat bleek dat creationisme wetenschappelijk niet kan, hoor. Augustinus, kerkvader uit de 4e eeuw n.c., schreef al dat men uit moet kijken Genesis 1 letterlijk te nemen, dat dit niet de bedoeling is van de tekst. Het is dus al een zeer oude traditie en niet een uitvlucht van de laatste tijd.
Vast niet. Zij zouden ook wel tegen mij claim gaan dat er best wel eens een god zou kunnen bestaan. Maar boeiend, er is toch geen enkel bewijs dus dat valt ook makkelijk te ontkrachten.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:45 schreef koningdavid het volgende:
Kijken of de atheïsten nu ook over jou gaan vallen of dat ze selectief-kritisch alleen maar over intolerante gelovigen heen blijven vallen. Interessant.
Voor ons leven vind ik het dus totaal niet irrelevant.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:45 schreef koningdavid het volgende:
Het is weer vrij irrelevant wat je allemaal zegt.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:51 schreef Rotter het volgende:
OT-
Wat nou prachtig is... Koningdavid is de stereotype gelovige. Je kan lullen als brugman, hij zal het toch nooit aannemen. Dat heet ook wel volhardend, of gewoon star. Sorry David, ookal ken ik je niet, je posts zijn TE selectief waarop je wel/niet ingaat en waarop je ingaat wordt een cirkelredenatie om je eigen gelijk erin te verwerken, dit is al eerder opgemerkt door een aantal mensen. Het veroorzaakt een op hoop getroll.
En wat nog mooier is dat geloof, gebaseerd op een boekje van 2000 jaar oud, helemaal de simpelheid van de mens aantoont. Vroeger kon men geen wetenschappelijke verklaring geven voor sommige verschijnselen en kwam er een 'wonder' of andere verklaringen voor. We hadden geen idee hoe de mens functioneerde, totdat iemand er maar eens een opensneed. Dit is misschien niet echt wetenschap, ik zou het voortschrijdend inzicht noemen en Christenen hebben een gebrek aan voortschrijdend inzicht, deze vertonen en-masse cognitieve dissonantie en sluiten zich van de werkelijkheid af. Zo ook het geloof, wat uitleg gaf voor het ontstaan van de aarde en een aantal andere zaken. Nu zien we dat minimaal 99 procent achterhaald is en die ene procent we nog geen (alternative) verklaring voor hebben.
- tot zover OT
EO jongerendag is niks anders dan elke andere indoctrinatie en methode gebruikt om een groep volgelingen te krijgen, Mao deed het, Hitler deed het en ga zo maar verder. De vergelijking roept altijd op: 'OHHHH zegt die dat nou?!'. Ja, omdat mensen zodra het woord geloof erbij komt ineens heel anders reageren (niet alleen bij een Christen, ook bij een moslim)
Verbieden deze dag, einde indoctrinatie.
Fijn dat God het allemaal zo duidelijk en eenduidig op papier heeft laten zetten.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:35 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik bepaal dat niet, dat bepaalt niemand, me dunkt. Het gaat om interpretaties en die kunnen verschillen. Theologen denken hier al eeuwen over na en ik baseer me veelal op hun werk.
Rijnsburgers/katwijkers die ontussen wel met kanker schelden, die zijn ook wel triestquote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:05 schreef leeell het volgende:
/care geen last van,
en KoningDavid altijd 14.gif
Ergens verbaast me dat helemaal niets.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:16 schreef Loveless85 het volgende:
Ik had vroegah een collega'tje, grietje van 16/17. Die vertelde op een dag een beetje verdrietig dat ze in het weekend naar de EO-jongerendag was geweest en dat ze daar door zo'n reliboii tegen het hekwerk was geduwt en hij aan haar borsten en billen had gezeten.
Kortom; aangerand worden op de EO-jongerendag.
Ik moest toen wel een beetje 'Bwehheehhehe![]()
![]()
![]()
"
Ik moest inderdaad lachen om het bovenstaande verhaalquote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:35 schreef Tacobell het volgende:
[..]
Ergens verbaast me dat helemaal niets.
Die revo jongeren zijn natuurlijk zwaar seksueel gefrustreerd en dat komt er dan allemaal in 1x uit.
Meid, 't is wat.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:32 schreef SpookY22 het volgende:
Paar jaar geleden zijn ze met de Thunderdome bus er naar toe gegaan en daar plaatjes e.d. aan het uitdelen geweest, alles ging meeDikke terror uit die bus en die EO'ers maar der tassen voldouwen met energydrinks en cd's en platen
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:32 schreef SpookY22 het volgende:
Paar jaar geleden zijn ze met de Thunderdome bus er naar toe gegaan en daar plaatjes e.d. aan het uitdelen geweest, alles ging meeDikke terror uit die bus en die EO'ers maar der tassen voldouwen met energydrinks en cd's en platen
Eerste 12 jaar van mijn leven ben ik opgegroeid in een behoorlijk streng gelovig dorp van redelijk formaat. En elke keer viel het weer op dat het vooral de refo's waren die het asociaalst waren.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:35 schreef Tacobell het volgende:
[..]
Ergens verbaast me dat helemaal niets.
Die revo jongeren zijn natuurlijk zwaar seksueel gefrustreerd en dat komt er dan allemaal in 1x uit.
2 klasgenoten zijn daarquote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:09 schreef Opkloter het volgende:
Het staat weer op het punt om te beginnen, de EO-jongerendag.
Het is weer helemaal uitverkocht, hoe ze het voor mekaar krijgen, ik snap t niet.
Gereformeerde buurman irritatiesquote:Op zaterdag 5 juni 2010 15:00 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Eerste 12 jaar van mijn leven ben ik opgegroeid in een behoorlijk streng gelovig dorp van redelijk formaat. En elke keer viel het weer op dat het vooral de refo's waren die het asociaalst waren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |