Hallo,
Ik heb vorig jaar mijn huis verkocht omdat ik 3 jaar lang overlast had van mijn junkerige buurman die boven mij woonde. Was die niet overdag aan het verbouwen dan was het wel snachts raar bezoek aan de deur die dan bij mij bleef aanbellen. Was het niet het geschreeuw de gehele dag ( ook snachts) dan was het wel de keiharde muziek. Omdat ik na 3 jaar toch weleens een nacht wilde slapen en de organisaties er niks aan deden ( koop is moeilijker dan huur) heb ik besloten om mijn woning maar te verkopen en wat landelijker te gaan huren.
Toen ik in dit huis kwam wonen met mijn partner, heb ik me gelijk dezelfde zaterdag nog even netjes bij de buren aangebeld om ons voor te stellen. Omdat wij zo snel mogelijk weg wilde uit de woning hadden wij hier nog niks gedaan en dus moest er nog het 1 en ander gebeuren. Naast me woont een gereformeerd stel met nog 1 thuiswonend kind van 30. En aan de andere kant woont een jong gezin van marrokanen met kinderen. Het eerste wat de gereformeerde buurman zei was: dat hij blij was dat we niet op een zondag waren verhuisd ivm godsdienst en dat hij niet wilde dat wij apparaten gebruikte op een zondag. Ik mocht de hele week daar mee bezig zijn maar niet op een zondag. Op zich vind ik dat niet zn rare regel maarja we hadden nog niks gedaan. In ieder geval zondags dus niks gedaan.
Al snel kwam die aan de deur om te vragen waarom wij wel eens na 23 uur gingen douchen aangezien hij om 22 uur naar bed ging. Het is niet zo dat we praten dan in de douche of staan te zingen. Maar oke laat maar dacht ik. Toen kwam die een soort van klagen dat weleens de wasmachine aan stond om 22 uur savonds. Dit gebeurd zelden maar als dit gebeurd is dit om 23.30 klaar want ik kan niet slapen met een wasmachine aan. De reden dat wij weleens doordeweeks om die tijd de wasmachine aan zetten is voor de goedkopere stroom.
Ik kreeg een hond die altijd overal met me meegaat alleen soms moet ik even naar de dokter of tandarts ( dit gebeurd niet wekelijks) en ook daar kwam die over klagen dat de hond als ik vertrek ongeveer 5 minuten bleef blaffen. Toen kwam die klagen dat als er bezoek komt bij ons of de bel gaat de hond 2x blaft. Tuurlijk vind ik dit niet prettig om dit te horen maar ik probeer er van alles aan te doen om dit te verminderen.
Toen kwam die klagen dat het bezoek hem niet aanstond ( en zoveel bezoek krijg ik niet gemiddeld 1x in de 2 weken) omdat het bezoek anders was ( in de zin van doodshoofden op tshirts ect.). En als hoogtepunt mijn partners verjaardag dat mocht volgens hem niet op een zaterdag gevierd worden omdat zondag een rustdag is.
Januari de sneeuw lag voor de deur op een zondag en wij lopen naar buiten half de straat liep buiten sneeuwballen te gooien. Natuurlijk deden wij mee, lekker naar mekaar gooien. Volgende dag kwam de buurman klagen want sneeuwballen mag je niet gooien op een zondag want dan ben je aan het werk! En of we dat niet meer wilde doen. Toen mijn partner daar tegen in ging kregen we te horen dat we ongelovige waren en dat er in het verleden een hoop gelovige mensen dood zijn gemaakt??
Mijn partner was wat aan het zagen en had de muziek een aangezet ( voor het eerst sinds wij hier wonen). En nee de muziek stond niet hard maar wel de ramen open en nog geen 10 minuten later kwam de buurman klagen omdat hij aan het lezen was. Of de muziek uitmocht.
De straat moest opgehoogd worden en dus zand besteld. Door de ophoging aan de voorkant was er wat zand wat nog niet eens maar bijna in zijn tuin liep. En dus kwam die daar over klagen. Wij wilde in de voortuin stenen gooien lekker een onderhoudsvriendelijke tuin. Maar dat wilde hij niet omdat hij er tegen aan moest kijken. En dus werd het weer zijn zin. Aan de achterkant moesten er tegels opnieuw neergelegt worden. Een klus van 2 dagen. Mijn partner daar meebezig om een uur of 20 en natuurlijk kwam de buurman weer klagen omdat hij naar bed wilde en het slaan van tegels te veel lawaai maakte.
Toen kwam die klagen dat wij niet getrouwd waren maar samenwonend. En als klap op de vuurpijl mijn partner was gister in de schuur even snel wat zagen en had heel zachtjes de muziek aangezet. Je kon de muziek niet eens buiten horen. En natuurlijk kwam die klagen want hij was bezig in de schuur.
Wat moet ik nou met die man, hij begint me te irriteren. Ik wel me best wel aanpassen maar het moet wel redelijk blijven. Alleen het probleem is hij ziet alleen zwart en wit en niet grijs. Zijn gezang op een zondag moet ik accepteren ( heb er geen moeite mee) maar alles wat wij doen is fout.
Samenvatting:
Buurman klaagt over wasmachine,bezoek,douchen,hond,zand, sneeuwballen gooien,verjaardagen,bezoek en zelfs samenwonen.
Ts weet het even niet meer.