Zoiets ja met een beperking van 30 jaarquote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:05 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
alleen nog rente-aftrek op een linaire- en annuniteiten hypotheek!
Nee, dat is niet gek maar nu ook niet mogelijk. Dan zal echt de overdrachtsbelasting afgeschaft moeten worden, of in ieder geval gewijzigd i.v.m. speculatie. En werkgevers zullen thuiswerken meer mogelijk moeten maken voor zover het beroep dat toelaat.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Heb liever iedereen die het kan betalen in een koophuis en flexibelere arbeidsmarkt
Gek he?
Sinds de komst van de snelle transportmiddelen ben je niet meer gebonden aan je dorpquote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Die twee zijn tegenstrijdig met elkaar, de overdrachtsbelasting en de stagnerende zeepbel houden veel mensen geketend. De overheid moet eens keuzes leren maken, of je wilt maximaal zuigen bij de burger in het huidige systeem of je zorgt voor een grotere arbeidsmobiliteit d.m.v. hervorming die ten koste gaan van overheidsinkomsten uit het huidige systeem. Wat een verstandig mens zich zou moeten afvragen is of een flexibilisering van de arbeidsmarkt niet veel beter voor de economie en de staatskas is.
Tweeverdienersmodel is juist een teken van flexibiliteit op de arbeidsmarktquote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:06 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Nee, dat is niet gek maar nu ook niet mogelijk. Dan zal echt de overdrachtsbelasting afgeschaft moeten worden, of in ieder geval gewijzigd i.v.m. speculatie. En werkgevers zullen thuiswerken meer mogelijk moeten maken voor zover het beroep dat toelaat.
Het tweeverdienersmodel maakt mensen trouwens ook minder flexibel: je zal toch enigszins in de regio moeten blijven vanwege het werk van je partner.
nog niet! Eerst de rotte appels verwijderen en de gemeentes en projectontwikkelaars met hun verdorven grondpolitiek aanpakken.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gewoon de maximumprijs afschaffen oftewel de totale huurmarkt liberaliseren. Daar is niks selectief aan
Daar heb ik met geen woord over gesproken, de meeste recreatiewoningen voldoen aan alle bouwkundige eisen die de overheid er aan stelt, het is geen illegale bouw. Hier verderop staat een park vol villa's te koop, slechts een klein percentage is bestemd voor permanente bewoning, het verschil zit hem enkel in de grondprijs. De gemeente heeft zelfs een clausule op laten nemen in het contract die er voor zorgt dat mensen een naheffing dienen te betalen over de grondprijs, zodra de woningen onder eventuele Europesche wetging toch voor permanente bewoning in aanmerking komen. Het heeft dus helemaal niets met functionaliteit te maken, enkel en alleen met inkomsten voor de overheid.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Denk dat je beter de overheid kan afschaffen en iedereen een hutje in elkaar kan laten timmeren
Reizen kost tijd en geld en vormt een extra belasting op het milieu.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Sinds de komst van de snelle transportmiddelen ben je niet meer gebonden aan je dorp
137500 bij een vraagprijs van 150000.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je 50% onder de vraagprijs bent gaan zitten
Overheid is alleen maar bang dat er dan zoveel huizen vrijkomen dat de hele huizenmarkt in elkaar dondert,quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De overheid stelt als eis dat je het niet permanent mag bewonen dus mag dat niet
Ik zie liever een onderbouwing van verboden. Maar over dit onderwerp durft de overheid niet met de billen bloot, zeker in deze tijd niet. Er zijn echter gemeenten in NL waar de nood zo hoog is dat sommige mensen zelfs een permanente vergunning krijgen voor een stacaravan in een recreatiepark. Een paar jaar geleden kreeg een collega van mij het zelfs voor elkaar dat de PTT voor het vaste tarief een vaste telefoonlijn moest installeren in zijn caravanquote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De overheid stelt als eis dat je het niet permanent mag bewonen dus mag dat niet
Precies, veel mensen zullen direct in een mooie bosrijke omgeving kunnen wonen, de verkrotte huizen binnen de bebouwde kom kunnen direct gesloopt wordenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:14 schreef BeffJeck het volgende:
Overheid is alleen maar bang dat er dan zoveel huizen vrijkomen dat de hele huizenmarkt in elkaar dondert,
Ga je mee naar de 2e kamer om het te gaan vragen?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik zie liever een onderbouwing van verboden. Maar over dit onderwerp durft de overheid niet met de billen bloot, zeker in deze tijd niet. Er zijn echter gemeenten in NL waar de nood zo hoog is dat sommige mensen zelfs een permanente vergunning krijgen voor een stacaravan in een recreatiepark. Een paar jaar geleden kreeg een collega van mij het zelfs voor elkaar dat de PTT voor het vaste tarief een vaste telefoonlijn moest installeren in zijn caravan
Dat soort dingen moet je niet vragen, dat moet je eisen. Daarnaast ben jij een voorstander van de huidige marktsituatie, ik denk dus niet dat wij ooit tot een compromis kunnen komen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ga je mee naar de 2e kamer om het te gaan vragen?
Ga je mee omdat te eisen?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:27 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat soort dingen moet je niet vragen, dat moet je eisen. Daarnaast ben jij een voorstander van de huidige marktsituatie, ik denk dus niet dat wij ooit tot een compromis kunnen komen.
Ik zou graag zien dat de Rekenkamer dergelijke dingen eens onder de loep neemt. Of dat de Rekenkamer z'n eigen begroting opstelt i.p.v. de partijprogramma's door te rekenen. Dus gewoon eens een begroting optimaliseren qua effecten i.p.v. andersom te werken! Maar dat gaat offtopic.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:27 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom? We willen binnen Nederland en Europa toch naar een veel flexibelere arbeidsmarkt. Dan moet je dus niet in een overpriced huis zitten, want dan neemt je flexibiliteit wel af tot 0. De politiek weet gewoon niet wat ze willen.
Onzin natuurlijk, in de zomer zijn al die huisje verhuurd en is het er een komen en gaan van mensen die er een grote bende van maken. Het enige motief is geld.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:44 schreef LXIV het volgende:
De onderbouwing voor het niet toestaan van permanente bewoning is natuurlijk dat we met z'n allen niet willen dat de buitengebieden veranderen in semi-verstedelijkte gebieden. En dat is ook goed.
Wat een zwakzinnig argument. Zoiets kan alleen de Nederlandse vastgoedmaffia bedenken.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:44 schreef LXIV het volgende:
De onderbouwing voor het niet toestaan van permanente bewoning is natuurlijk dat we met z'n allen niet willen dat de buitengebieden veranderen in semi-verstedelijkte gebieden. En dat is ook goed.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:06 schreef dpgargoyle het volgende:
Wat een zwakzinnig argument. Zoiets kan alleen de Nederlandse vastgoedmaffia bedenken.
Afijn, ik zit er serieus over te denken een luxe caravan te kopen aan het strand ergens in Zuid-Holland. Die verwisselen momenteel voor dumpprijzen van eigenaar. En daar ga ik dan gewoon lekker wonen. Ik schrijf me hier uit met de mededeling dat ik ga zwerven, zeg de huur op, even een postbus ofzo nemen en klaar. Geen mens of vastgoedmaffioos die mij kan tegenhouden.
En zelfs als je er niet permanent mag wonen mag het meestal toch 10 maanden per jaar? Ga je 2 maanden op reis. Of koop een boot. Of hell, koop nog zo'n caravan!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:06 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Wat een zwakzinnig argument. Zoiets kan alleen de Nederlandse vastgoedmaffia bedenken.
Afijn, ik zit er serieus over te denken een luxe caravan te kopen aan het strand ergens in Zuid-Holland. Die verwisselen momenteel voor dumpprijzen van eigenaar. En daar ga ik dan gewoon lekker wonen. Ik schrijf me hier uit met de mededeling dat ik ga zwerven, zeg de huur op, even een postbus ofzo nemen en klaar. Geen mens of vastgoedmaffioos die mij kan tegenhouden.
Hmmm, interessant! Daar had ik zelf nog niet eens over nagedacht!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
![]()
En tevens stoppen met het betalen van belasting, want zodra je in een caravan woont durf geen enkele belastinginspecteur meer zonder de begeleiding van een enorme zwaarbewapende politiemacht bij je in de buurt te komen
Ja inderdaad. Één caravan aan het strand en één in het bos! Héérlijk.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En zelfs als je er niet permanent mag wonen mag het meestal toch 10 maanden per jaar? Ga je 2 maanden op reis. Of koop een boot. Of hell, koop nog zo'n caravan!
Lijkt me heerlijk middenin het bos wonen tegen een kwart van de kosten van een flatje 36 hoog in de Bijlmer...
quote:
Vlak bij mijn huis woont er al een jaar lang een oud stelletje in een camper die ze gewoon naast een kanaal hebben geparkeerd. Volgens mij is de politie nog niet één keer komen controleren. Ze zijn er ook niemand tot last. En wat als ze zouden controleren? Dan krijgen ze misschien een boete die waarschijnlijk wel meevalt als je uitrekent wat ze allemaal besparen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Een camper mag je bijna nergens (in gebruik) parkeren, dus je bent vrij duur af met 365 dagen campings...
Dat zal best, maar zodra er 12 campers naast gezet worden, waarvan 6 door tokkies, dan komt de politie dat echt wel even opruimen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 08:12 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Vlak bij mijn huis woont er al een jaar lang een oud stelletje in een camper die ze gewoon naast een kanaal hebben geparkeerd. Volgens mij is de politie nog niet één keer komen controleren. Ze zijn er ook niemand tot last. En wat als ze zouden controleren? Dan krijgen ze misschien een boete die waarschijnlijk wel meevalt als je uitrekent wat ze allemaal besparen.
Daarom moet je ook zorgen dat je met genoeg tokkies bent. Dan komt de politie helemaal niet meer.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 12:07 schreef vive_la_france het volgende:
[..]
Dat zal best, maar zodra er 12 campers naast gezet worden, waarvan 6 door tokkies, dan komt de politie dat echt wel even opruimen.
Het is triest, maar waarquote:Op zaterdag 12 juni 2010 12:11 schreef dpgargoyle het volgende:
Daarom moet je ook zorgen dat je met genoeg tokkies bent. Dan komt de politie helemaal niet meer.
In dat geval: waarom moet het een camper zijn? Ik zeg: we kopen met 500 man een weiland, laten 500 huizen bouwen, en kijken wie ons er uit schopt!quote:Op zaterdag 12 juni 2010 12:11 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Daarom moet je ook zorgen dat je met genoeg tokkies bent. Dan komt de politie helemaal niet meer.
LOL geniaal. Schijt aan de vastgoedmaffia!quote:Op zaterdag 12 juni 2010 12:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
In dat geval: waarom moet het een camper zijn? Ik zeg: we kopen met 500 man een weiland, laten 500 huizen bouwen, en kijken wie ons er uit schopt!
En guess what: dat is al eens gedaan: hier bijvoorbeeld. Deze boer heeft in z'n weiland een berg recreatievilla's gebouwd, waar mensen ook permanent zijn gaan wonen. Niks vergunning, gewoon doen!
Geniaal alleen niet zo comfortabel. Daar loop je dan iedere dag met je chemische toilet en je water tankquote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:05 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Één caravan aan het strand en één in het bos! Héérlijk.
Dan lig je volgens mij de hele dag krom van het lachen om al die idioten die ergens vier hoog achter in Amsterdam in hun "appartementje" van 2,5 ton zitten.
Zolang je maar een huis hebt wat ook andere mensen willen is het altijd te verkopenquote:Op maandag 14 juni 2010 00:52 schreef eleusis het volgende:
Dat is dus inderdaad de kut-overweging. "Droomhuis" is wel veel gezegd, het is nog steeds slechts deels landelijk, niet vrijstaand, etc. Het is gewoon wel echt een okee huis, nieuw en relatief kwaliteit voor de stad. Maar ik zoek nog maar een paar weken actief. Ik weet dus niet hoe vaak dit voorkomt. Ervoor gaan voelt een beetje alsof ik de Mediamarkt binnenloop en na 2 minuten met de eerste de beste high-end HDTV naar huis ga op krediet van DSB gekocht, terwijl ik niets weet van TV's en ze mogelijk binnen enkele jaren op een nieuwe breedbeeld-standaard overgaan waardoor ik bij verkoop een flink verlies realiseer.
Ik zou er niet zo lang over nadenken, goed is goed.quote:Op maandag 14 juni 2010 01:07 schreef eleusis het volgende:
Dat is waar. En anders gewoon zakken, dan willen ze het altijd wel. En inflatie doet de rest.
Wat een enorm simplistische dooddoener. "Zolang je maar iets koopt wat gewild is, is het altijd weer te verkopen."quote:Op maandag 14 juni 2010 00:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zolang je maar een huis hebt wat ook andere mensen willen is het altijd te verkopen
Waar ben je nu eigenlijk bang voor? Gewoon 25% onder de prijs bieden. Happen ze niet, dan happen ze niet, en wacht je gewoon nog ff. Probeer je het later gewoon nog een keer of je gaat op zoek naar je volgende "droomhuis".quote:Op maandag 14 juni 2010 00:52 schreef eleusis het volgende:
Dat is dus inderdaad de kut-overweging. "Droomhuis" is wel veel gezegd, het is nog steeds slechts deels landelijk, niet vrijstaand, etc. Het is gewoon wel echt een okee huis, nieuw en relatief kwaliteit voor de stad. Maar ik zoek nog maar een paar weken actief. Ik weet dus niet hoe vaak dit voorkomt. Ervoor gaan voelt een beetje alsof ik de Mediamarkt binnenloop en na 2 minuten met de eerste de beste high-end HDTV naar huis ga op krediet van DSB gekocht, terwijl ik niets weet van TV's en ze mogelijk binnen enkele jaren op een nieuwe breedbeeld-standaard overgaan waardoor ik bij verkoop een flink verlies realiseer.
De ideale koper in een verkopersmarktquote:Op maandag 14 juni 2010 01:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik zou er niet zo lang over nadenken, goed is goed.
Precies. Niet nadenken, maar gewoon kopen, kopen, kopen! Want de prijzen, die gaan alleen nog maar omhoog!quote:Op maandag 14 juni 2010 07:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De ideale koper in een verkopersmarkt
Altijd! ;-) Veel mensen zouden eens moeten uitzoeken wat er in Japan is gebeurd. Deze (deflatoire) depressie lijkt daar erg veel op.quote:Op maandag 14 juni 2010 08:03 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Precies. Niet nadenken, maar gewoon kopen, kopen, kopen! Want de prijzen, die gaan alleen nog maar omhoog!
5% kan net 5% boven je budget zijn, met de mentaliteit van "voor 5% extra laat ik dat huis niet lopen" is de zeepbel tot ongekende proporties opgeblazen.quote:Op maandag 14 juni 2010 00:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus je wil je droomhuis laten lopen op 5% van de aankoopwaarde?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |