Eens kijken. Ben al lid van de groep "Thank you president Bush".quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:44 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Bushland.
http://nos.nl/artikel/161(...)-facebookpagina.html
quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eens kijken. Ben al lid van de groep "Thank you president Bush".
Heeft die vader niet wellicht ook een soort heldenstatus in Peru?quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die kans is vrij groot inderdaad. Het kan ook best zijn dat er mensen (vader van het slachtoffer, ma Holloway) geld op z'n hoofd gaan zetten. Als hij wel geld heeft, dan kan hij wel wat voor elkaar krijgen in de gevangenis. Het is overleven daar en dan telt geld toch wat zwaarder voor veel criminelen dan de moord op een landgenote.
for the crisis and war??quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eens kijken. Ben al lid van de groep "Thank you president Bush".
Dat vermoeden had ik al.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Best kans dat hij zelfmoord pleegt in de Peruaanse gevangenis. Zitten is ook echt zitten. Proefverlof en de zaak thuis afwachten doen ze in Peru niet aan.
Is bekender dan de doorsnee Peruaan, maar een nationale volksheld is het niet. Wel vriendjes met Montesinos.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:47 schreef watchers het volgende:
[..]
Heeft die vader niet wellicht ook een soort heldenstatus in Peru?
Zou het door dit topic op Fok! komen van daarstraks?quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:48 schreef VancouverFan het volgende:
Nu bij RTL een item over voornamen. De naam Joran is sinds een paar jaar niet meer populair.
Aha. Ok, bedankt.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is bekender dan de doorsnee Peruaan, maar een nationale volksheld is het niet. Wel vriendjes met Montesinos.
Die primaire impulsen zijn lastig onder controle te houden. Psychopaten hebben daar vaak grote moeite mee en lopen daarom toch vroeg of laat tegen de lamp. Vandaar ook dat ze vaak ook problemen hebben met verslavingen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:59 schreef Jane het volgende:
Heeft 'ie zo lang over Natalie gezwogen, doet hij zoiets...
Ligt er misschien aan of z'n familie met geld gaat wapperen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:06 schreef capricia het volgende:
Krijg je daar een beetje een eerlijk proces, in Peru? Of is het een 2e wereldland?
Ik heb liever dat dit topic opgedoekt wordt dan dat men gaat welles/nietussen over geruchten. De feiten liggen namelijk bij lange na niet op tafel, ik heb veel tegengestelde berichten gezien. Over het onderwerp discussieren lijkt me prima maar het zijn de heldenopmerkingen van mensen die denken te weten wat er aan de hand is die me tegenstaan.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:02 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Maar als je zo redeneert, kun je dit topic meteen opdoekenDe feiten liggen op tafel, en dat zijn er niet zo bijster veel. Als je over het onderwerp wilt discussiëren - en dat is wat hier gebeurt - kun je weinig anders dan die feiten interpreteren. Dat doen misdaadverslaggevers ook. En zelfs rechters, uiteindelijk, al beschikken die over alle feiten.
Klinkt als een erg corrupt land?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ligt er misschien aan of z'n familie met geld gaat wapperen.
De bewijslast ligt wat anders. Als je de schijn tegen hebt wordt het lastiger dan in bv. Nederland. Met geld is er wat mogelijk, maar deze zaak heeft zoveel aandacht dat er natuurlijk veel aangelegen is om hem lang op te sluiten. Dat i.c.m. de bekende feiten uit het hotel en van zijn vlucht maakt 'n veroordeling vrij waarschijnlijk.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:06 schreef capricia het volgende:
Krijg je daar een beetje een eerlijk proces, in Peru? Of is het een 2e wereldland?
Hij is in Chili aangehouden.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:07 schreef waht het volgende:
Hij heeft niet eens handboeien om. Die peruanen weten ook niks van een geslaagde perp walk.
Vergeleken met Nederland erg corrupt, vergeleken met veel andere 3e wereldlanden valt het wel mee. Het is ook een grote zaak. Zie bv. Fujimori, die kon met al z'n geld ook weinig voor elkaar krijgen.quote:
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
De bewijslast ligt wat anders. Als je de schijn tegen hebt wordt het lastiger dan in bv. Nederland. Met geld is er wat mogelijk, maar deze zaak heeft zoveel aandacht dat er natuurlijk veel aangelegen is om hem lang op te sluiten. Dat i.c.m. de bekende feiten uit het hotel en van zijn vlucht maakt 'n veroordeling vrij waarschijnlijk.
Okay. Maar je kunt Peru dus vergelijken met een 3e wereld land.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vergeleken met Nederland erg corrupt, vergeleken met veel andere 3e wereldlanden valt het wel mee. Het is ook een grote zaak. Zie bv. Fujimori, die kon met al z'n geld ook weinig voor elkaar krijgen.
Er zijn wel wat verschillen met Aruba:quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Mensen die zeggen dat die Joran zo slim lijkt en zo geniepig is hebben het denk ik mis. Hij lijkt meer een domme junk.
Peru is een 3e wereld land inderdaad. In theorie werkt het rechtsysteem zoals in een 1e wereld land, maar juist in dit soort landen is de praktijk wat anders dan de theorie.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay. Maar je kunt Peru dus vergelijken met een 3e wereld land.
Dan zullen ze er ook niet een echt goed ontwikkeld rechtsysteem hebben. Wat jij al schrijft dat er met geld veel mogelijk is, zeg al genoeg natuurlijk.
Dom dom dom van Joran dus.
Aruba heeft NL-wetten, Peru niet.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn wel wat verschillen met Aruba:
- Aruba kent hij op z'n duimpje, Peru en Chili niet;
- in Aruba kon hij rekenen op dekking van vrienden en zijn pa, nu niet;
- er is nu wel een lijk;
- hij heeft nu te maken met een overheid die hem achter slot en grendel wil i.p.v. een overheid die vooral geen negatieve publiciteit wil voor hun eilandje.
Ik hoop wel dat er wat aandacht voor de rechtzaak komt hier in NL. Weet jij of dat in Peru openbaar is?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Peru is een 3e wereld land inderdaad. In theorie werkt het rechtsysteem zoals in een 1e wereld land, maar juist in dit soort landen is de praktijk wat anders dan de theorie.
Weet ik niet. Veel zaken zijn openbaar, sexueel misbruik doorgaans niet. In dit geval lastig te zeggen. Lijkt me dat ze er wel wat pers bij willen hebben om te laten zien dat Peru geen bamboerepubliek is.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat er wat aandacht voor de rechtzaak komt hier in NL. Weet jij of dat in Peru openbaar is?
Mits er nu hele rare dingen gebeuren waaruit expliciet blijkt dat hij de dader niet geweest kan zijn en er concrete aanwijzingen zijn over een andere dader, kan hij het gewoon shaken.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Aruba heeft NL-wetten, Peru niet.
Aruba kent het NL-rechtssysteem, Peru niet.
Dag Joran...
Volgens Peruaanse media zondagochtend. Maar ik blijf dat een raar verhaal vinden. Waarom is ze dan pas woensdagochtend gevonden?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:20 schreef opgebaarde het volgende:
Is ze nu vrijdag of zondag omgekomen? Nu.nl heeft nu wel zondag staan maar ik kan me er iets bij voorstellen dat media dit maar iets te graag willen berichten op dit moment
Net op RTL zeiden ze dat het een goedkoop, niet al te fris hotel is.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens Peruaanse media zondagochtend. Maar ik blijf dat een raar verhaal vinden. Waarom is ze dan pas woensdagochtend gevonden?
Het is een 3 sterren hotel. Da's in Peru geen luxe hotel, maar ook geen vieze hut die door locals wordt gebruikt om te neuken. Ideaal voor toeristen met een niet zo'n dikke beurs.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Net op RTL zeiden ze dat het een goedkoop, niet al te fris hotel is.
Dat is normaal in Zuid Amerikaanse gevangenissen. Jeweets.quote:
Het interesseert Peru geen ruk wie er wel of niet wordt vermoord in de gevangenis. Wapens zijn volop voor handen en het is een grote vrijstaat. Gringos vormen normaalgesproken een apart groepje, maar weet niet of dat ook voor Joran geldt.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:31 schreef opgebaarde het volgende:
Peru wil natuurlijk niet dat hij vermoord wordt in hun gevangenis
Dat is in ieder geval wat ze net tijdens het RTL nieuws zeiden.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is een 3 sterren hotel. Da's in Peru geen luxe hotel, maar ook geen vieze hut die door locals wordt gebruikt om te neuken. Ideaal voor toeristen met een niet zo'n dikke beurs.
Nee joh, dat is niet geblondeerd.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:31 schreef Halcon het volgende:
Het lijkt wel of hij z'n haar geblondeerd heeft. Daar scoor je punten mee in een Peruaanse gevangenis.
Volgens mij gewoon net met de tondeuse er overheen gegaan en dan in zonlicht staan, dan zie je de witte kleur van je hoofdhuid.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:31 schreef Halcon het volgende:
Het lijkt wel of hij z'n haar geblondeerd heeft. Daar scoor je punten mee in een Peruaanse gevangenis.
Beetje emotieloos ofzo.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:33 schreef Mylene het volgende:
Hij komt op de foto laatdunkend ofzo over.
Zoals ik al zei: ik ken het hotel van binnen en heb wel wat hotels gezien in Peru.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval wat ze net tijdens het RTL nieuws zeiden.
Ik vind het niet vreemd dat ze pas een paar dagen later gevonden is. Misschien had ie zelf wel doorgegeven aan de receptie dat ze nog op haar kamer bleef en is er een 'niet storen' bordje aan de deur gehangen.
Oh god, de vrouwelijke psyche begint weer op hol te slaan.quote:
Heh?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
Oh god, de vrouwelijke psyche begint weer op hol te slaan.![]()
Morgen vinden jullie hem zielig.
Het interesseert hem geen hol, daar is hij te narcistisch voor.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Heh?![]()
Waarom zou ik hem morgen zielig vinden als ik hem op die foto's zonder emotie vind kijken?
Ken je hem?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:46 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Het interesseert hem geen hol, daar is hij te narcistisch voor.
Wat zijn Gringos... buitenlanders in die gevangenis oid?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het interesseert Peru geen ruk wie er wel of niet wordt vermoord in de gevangenis. Wapens zijn volop voor handen en het is een grote vrijstaat. Gringos vormen normaalgesproken een apart groepje, maar weet niet of dat ook voor Joran geldt.
Gringos wordt gebruikt als verzamelnaam voor Westerlingen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:48 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Wat zijn Gringos... buitenlanders in die gevangenis oid?
En hoe komt het dat jij erzoveel vanaf weet?
Hij KIJKT emotieloos.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:49 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Zo komt het op mij over. Net zoals het op jou overkomt dat hij emotieloos is
Dan komt het nog steeds zo op jou over. En op mij komt het over alsof het hem geen bout interesseert.quote:
Volgens mij bedoelen jullie redelijk hetzelfde.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:52 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Dan komt het nog steeds zo op jou over. En op mij komt het over alsof het hem geen bout interesseert.
Als het hem geen bout interesseerde, waarom dan op de vlucht slaan?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:52 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Dan komt het nog steeds zo op jou over. En op mij komt het over alsof het hem geen bout interesseert.
Ik denk niet dat je moet gaan proberen te begrijpen wat er zich afspeelt in de bovenkamer van Joran.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als het hem geen bout interesseerde, waarom dan op de vlucht slaan?![]()
En iemand kan emotieloos kijken, maar dan kun je nog niet zien wat er zich in het hoofd afspeelt.
Dat doe ik ook niet.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je moet gaan proberen te begrijpen wat er zich afspeelt in de bovenkamer van Joran.
Ik heb het over dat het hem niet lijkt te interesseren dat hij is gearresteerd, ik bedoel niet het op de vlucht slaan etc.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als het hem geen bout interesseerde, waarom dan op de vlucht slaan?![]()
En iemand kan emotieloos kijken, maar dan kun je nog niet zien wat er zich in het hoofd afspeelt.
Joran heeft inmiddels wat ervaring met dit soort situaties.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet.
Ik beschreef alleen z'n gezichtsuitdrukking op die foto's.
Niemand miste haar?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval wat ze net tijdens het RTL nieuws zeiden.
Ik vind het niet vreemd dat ze pas een paar dagen later gevonden is. Misschien had ie zelf wel doorgegeven aan de receptie dat ze nog op haar kamer bleef en is er een 'niet storen' bordje aan de deur gehangen.
Voorarrest mag hij ook in de bak afwachten. Benieuwd of hij uberhaupt kan zitten tijdens zijn zaak.quote:
Och, hij zal genoeg vlees binnen krijgen.quote:
quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Och, hij zal genoeg vlees binnen krijgen.
Hoezo, is het gebruikelijk dat er niet genoeg stoelen zijn dan oid? Of moet de voorgeleide staan bij een rechtzaak daar?quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voorarrest mag hij ook in de bak afwachten. Benieuwd of hij uberhaupt kan zitten tijdens zijn zaak.
quote:Oh, wacht nog even: persbureau Andina stelt dat #Joran 25 jaar cel wacht als hij idd schuldig aan de moord op Stephany wordt bevonden
Op Peter R zit ik niet zo te wachten eigenlijk.quote:Overigens: vanavond Peter R. de Vries in #KvdB met verder commentaar op de zaak. We blijven #Joran volgen!
Of hij weet dat het voorbij is voor 'm.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:13 schreef wise het volgende:
de relaxheid, de zorgeloosheid. Stone cold killer.
Of het em niks interesseert
moeilijk he om toe te geven dat zijn uitzendingen over Joran terecht waren!quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:18 schreef capricia het volgende:
Twee twits:
[..]
[..]
Op Peter R zit ik niet zo te wachten eigenlijk.
Het is meer dat hij daar gaat zitten en zijn eigen gelijk gaat lopen prediken. En ik houd niet zo van dat soort mensen. Het voegt vaak niet zoveel toe.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:23 schreef forzaudinese het volgende:
[..]
moeilijk he om toe te geven dat zijn uitzendingen over Joran terecht waren!![]()
Als er 1 zijn mening mag geven nu dan is hij dat wel!
Dat denk ik eerder. Hij beseft dat het nu voorbij is en dat ie dit keer wel goed de lul is.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:23 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Of hij weet dat het voorbij is voor 'm.
Ik had wel handboeien verwacht. Maar die had hij niet om.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:23 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Of hij weet dat het voorbij is voor 'm.
Met die mannetjes die om hem heen liepen lijken handboeien mij ook niet nodig.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik had wel handboeien verwacht. Maar die had hij niet om.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |