Ligt er misschien aan of z'n familie met geld gaat wapperen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:06 schreef capricia het volgende:
Krijg je daar een beetje een eerlijk proces, in Peru? Of is het een 2e wereldland?
Ik heb liever dat dit topic opgedoekt wordt dan dat men gaat welles/nietussen over geruchten. De feiten liggen namelijk bij lange na niet op tafel, ik heb veel tegengestelde berichten gezien. Over het onderwerp discussieren lijkt me prima maar het zijn de heldenopmerkingen van mensen die denken te weten wat er aan de hand is die me tegenstaan.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:02 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Maar als je zo redeneert, kun je dit topic meteen opdoekenDe feiten liggen op tafel, en dat zijn er niet zo bijster veel. Als je over het onderwerp wilt discussiėren - en dat is wat hier gebeurt - kun je weinig anders dan die feiten interpreteren. Dat doen misdaadverslaggevers ook. En zelfs rechters, uiteindelijk, al beschikken die over alle feiten.
Klinkt als een erg corrupt land?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ligt er misschien aan of z'n familie met geld gaat wapperen.
De bewijslast ligt wat anders. Als je de schijn tegen hebt wordt het lastiger dan in bv. Nederland. Met geld is er wat mogelijk, maar deze zaak heeft zoveel aandacht dat er natuurlijk veel aangelegen is om hem lang op te sluiten. Dat i.c.m. de bekende feiten uit het hotel en van zijn vlucht maakt 'n veroordeling vrij waarschijnlijk.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:06 schreef capricia het volgende:
Krijg je daar een beetje een eerlijk proces, in Peru? Of is het een 2e wereldland?
Hij is in Chili aangehouden.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:07 schreef waht het volgende:
Hij heeft niet eens handboeien om. Die peruanen weten ook niks van een geslaagde perp walk.
Vergeleken met Nederland erg corrupt, vergeleken met veel andere 3e wereldlanden valt het wel mee. Het is ook een grote zaak. Zie bv. Fujimori, die kon met al z'n geld ook weinig voor elkaar krijgen.quote:
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
De bewijslast ligt wat anders. Als je de schijn tegen hebt wordt het lastiger dan in bv. Nederland. Met geld is er wat mogelijk, maar deze zaak heeft zoveel aandacht dat er natuurlijk veel aangelegen is om hem lang op te sluiten. Dat i.c.m. de bekende feiten uit het hotel en van zijn vlucht maakt 'n veroordeling vrij waarschijnlijk.
Okay. Maar je kunt Peru dus vergelijken met een 3e wereld land.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vergeleken met Nederland erg corrupt, vergeleken met veel andere 3e wereldlanden valt het wel mee. Het is ook een grote zaak. Zie bv. Fujimori, die kon met al z'n geld ook weinig voor elkaar krijgen.
Er zijn wel wat verschillen met Aruba:quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Mensen die zeggen dat die Joran zo slim lijkt en zo geniepig is hebben het denk ik mis. Hij lijkt meer een domme junk.
Peru is een 3e wereld land inderdaad. In theorie werkt het rechtsysteem zoals in een 1e wereld land, maar juist in dit soort landen is de praktijk wat anders dan de theorie.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay. Maar je kunt Peru dus vergelijken met een 3e wereld land.
Dan zullen ze er ook niet een echt goed ontwikkeld rechtsysteem hebben. Wat jij al schrijft dat er met geld veel mogelijk is, zeg al genoeg natuurlijk.
Dom dom dom van Joran dus.
Aruba heeft NL-wetten, Peru niet.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn wel wat verschillen met Aruba:
- Aruba kent hij op z'n duimpje, Peru en Chili niet;
- in Aruba kon hij rekenen op dekking van vrienden en zijn pa, nu niet;
- er is nu wel een lijk;
- hij heeft nu te maken met een overheid die hem achter slot en grendel wil i.p.v. een overheid die vooral geen negatieve publiciteit wil voor hun eilandje.
Ik hoop wel dat er wat aandacht voor de rechtzaak komt hier in NL. Weet jij of dat in Peru openbaar is?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Peru is een 3e wereld land inderdaad. In theorie werkt het rechtsysteem zoals in een 1e wereld land, maar juist in dit soort landen is de praktijk wat anders dan de theorie.
Weet ik niet. Veel zaken zijn openbaar, sexueel misbruik doorgaans niet. In dit geval lastig te zeggen. Lijkt me dat ze er wel wat pers bij willen hebben om te laten zien dat Peru geen bamboerepubliek is.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat er wat aandacht voor de rechtzaak komt hier in NL. Weet jij of dat in Peru openbaar is?
Mits er nu hele rare dingen gebeuren waaruit expliciet blijkt dat hij de dader niet geweest kan zijn en er concrete aanwijzingen zijn over een andere dader, kan hij het gewoon shaken.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Aruba heeft NL-wetten, Peru niet.
Aruba kent het NL-rechtssysteem, Peru niet.
Dag Joran...
Volgens Peruaanse media zondagochtend. Maar ik blijf dat een raar verhaal vinden. Waarom is ze dan pas woensdagochtend gevonden?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:20 schreef opgebaarde het volgende:
Is ze nu vrijdag of zondag omgekomen? Nu.nl heeft nu wel zondag staan maar ik kan me er iets bij voorstellen dat media dit maar iets te graag willen berichten op dit moment
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |