abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:37:06 #226
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_82288693
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:33 schreef Prosac het volgende:

[..]

Geloof mij, in dit conflict zal het bij pak 'm beet China zo zijn dat de Palestijnen dit niet accepteren omdat het land moslims zou onderdrukken, Israel het niet accepteren omdat ze wel eens stiekem wapenhandel dreven met Palestina. Ghana zal niet geaccepteerd worden omdat een commissielid ooit in een interview iets negatiefs zei over Hamas en een Peru niet omdat er nazisymbolen toegestaan worden, Andorra niet omdat.. etc etc etc

Misschien kunnen we de Dalai Lama vragen.
Die ligt wel goed bij de VN, dus da's al vast een voordeel
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_82288780
Ik denk dat China dan protesteert..
pi_82288808
Ik heb meer Joodse mensen in de wereld zich zien keren tegen de Gaza-oorlog dan dit incident.
Veel van diezelfde mensen zien dit namelijk veel meer als de verantwoordelijkheid van deze activisten.

Bovendien in tegenstelling tot wat Hakim weer probeert te zeggen met z'n rare neigingen tot propaganda.

Men keert zich niet tegen Israel, men keert zich tegen bepaalde politieke beslissingen, simpel.

Net zo goed als men in andere landen ook wel eens de strijd op gaat vanwege de politiek.
Maar Hakim moet het voor Israel weer enorm uitmeten.
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:39:34 #229
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82288810
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:30 schreef Mylene het volgende:

[..]

Dat zeiden ze met de Gaza oorlog ook. Het helpt helaas geen ene moer.
Tja, wat stel je dan voor? Ik denk dat het ook niet zo veel uit maakt wat ISR roept, als de rest van de VN maar een duidelijk antwoord krijgt.
be nice or go away
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:39:51 #230
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82288829
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wil je zeggen dat de Arabieren niet genaaid zijn met de Britse actie na de 1e wereldoorlog?
Zowel de Arabieren als de Joden zijn genaaid door de Britten. Toen die eenmaal weg waren (nadat ze duizenden overlevenden van de holocaust terug gedeporteerd hadden naar Duitsland en honderden Joden gedood hadden) brak er een oorlog uit tussen Joden en Arabieren, die door de Joden gewonnen werd.

Zeggen dat de Joden Israel van de Britten gekregen hebben is echt duidelijk aangeven dat je de geschiedenis van Israel niet kent.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:39:52 #231
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_82288832
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Precies, zie het Goldstone rapport en de reactie van Israel daarop.

Het is heel simpel, als Israel als schuldige wordt genoemd, dan is het een niet objectief rapport. Zo werkt het.
Maar de hele UN is niet objectief, het is een politieke organisatie. Ze werkt het
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_82288860
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wil je zeggen dat de Arabieren niet genaaid zijn met de Britse actie na de 1e wereldoorlog?
Net zo hard als de Zionisten Mutant want ze kregen allebei niets tot weinig.
De Britten waren de boosdoener, niet de Zionisten, zie bvb Faisal.
pi_82288868
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:39 schreef DeParo het volgende:
Ik heb meer Joodse mensen in de wereld zich zien keren tegen de Gaza-oorlog dan dit incident.
Veel van diezelfde mensen zien dit namelijk veel meer als de verantwoordelijkheid van deze activisten.

Bovendien in tegenstelling tot wat Hakim weer probeert te zeggen met z'n rare neigingen tot propaganda.

Men keert zich niet tegen Israel, men keert zich tegen bepaalde politieke beslissingen, simpel.

Net zo goed als men in andere landen ook wel eens de strijd op gaat vanwege de politiek.
Maar Hakim moet het voor Israel weer enorm uitmeten.
Men keert zich tegen de Israelische politiek - en daarmee tegen Israel. Niet zozeer tegen de Israelische inwoners en de staat. Neemt niet weg dat er nu belangrijke statements worden gemaakt richting Israel.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:41:04 #234
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82288888
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:39 schreef IHVK het volgende:
Ik denk dat China dan protesteert..
Oh ja.. die zullen inderdaad elke resolutie op basis van het beruchte Dalai Lama rapport van 2011 blokkeren.
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:41:30 #235
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82288911
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:36 schreef Viajero het volgende:

[..]

Krijgen van de Britten... iedereen die ook maar iets van de geschiedenis van Israel weet heeft nu door hoe serieus ze jou moeten nemen.
Heb je zelf wel een beetje verstand van geschiedenis?

"The modern State of Israel has its historical and religious roots in the Biblical Land of Israel, also known as Zion, a concept central to Judaism since ancient times.[12][13][14] Political Zionism took shape in the late-19th century and the Balfour Declaration of 1917 formalized British policy preferring the establishment of a Jewish state. Following World War I, the League of Nations granted Great Britain the Mandate for Palestine and the responsibility for establishing "the Jewish national home" within it.[15]"

http://en.wikipedia.org/wiki/Israel
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_82288937
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:19 schreef Prosac het volgende:

[..]

Ik denk dat geen enkel land 100% geaccepteerd zal worden als objectief door pro danwel anti. Er zal altijd weer een kanttekening bij gezet worden.
Gisteren werd al bekend dat de VN alle schuld bij Israel legt zonder dat er enig onderzoek had plaatsgevonden. Veelal islamitische landen stemden toe, de VS Nederland en Italie, stemden nee.
pi_82288960
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:39 schreef Viajero het volgende:

[..]

Zowel de Arabieren als de Joden zijn genaaid door de Britten. Toen die eenmaal weg waren (nadat ze duizenden overlevenden van de holocaust terug gedeporteerd hadden naar Duitsland en honderden Joden gedood hadden) brak er een oorlog uit tussen Joden en Arabieren, die door de Joden gewonnen werd.

Zeggen dat de Joden Israel van de Britten gekregen hebben is echt duidelijk aangeven dat je de geschiedenis van Israel niet kent.
Je slaat anders wel een enorm groot deel over. Het uitkopen van arme boeren en daarna het uitroepen van een staat. Dat is een nog dikkere naaierij geweest, nog afgezien van de naaierij van de Britten. Ergens kan ik mij heel goed voorstellen dat de Arabieren altijd zo woest reageren als het om dit conflcit gaat.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:42:40 #238
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82288973
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:35 schreef BasOne het volgende:

[..]

En sealand?
Afhankelijk van de uitkomst van het rapport zal Hamas of Israel reppen van een wassen neus omdat het een niet volledig erkende staat betreft.
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:43:45 #239
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82289022
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:41 schreef BasOne het volgende:

[..]

Heb je zelf wel een beetje verstand van geschiedenis?

"The modern State of Israel has its historical and religious roots in the Biblical Land of Israel, also known as Zion, a concept central to Judaism since ancient times.[12][13][14] Political Zionism took shape in the late-19th century and the Balfour Declaration of 1917 formalized British policy preferring the establishment of a Jewish state. Following World War I, the League of Nations granted Great Britain the Mandate for Palestine and the responsibility for establishing "the Jewish national home" within it.[15]"

http://en.wikipedia.org/wiki/Israel
En toen kregen ze ook direct een staat, of hebben de Britten die belofte verbroken en een verbod op Joodse immigratie naar Palestina ingesteld? Echt, je hebt veel te weinig kennis over de situatie, probeer je eerst eens in te lezen voordat je je zo voor schut zet.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_82289025
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Men keert zich tegen de Israelische politiek - en daarmee tegen Israel. Niet zozeer tegen de Israelische inwoners en de staat. Neemt niet weg dat er nu belangrijke statements worden gemaakt richting Israel.
Niemand keert zich tegen Israel op een paar religieuze fanatici na. Denk je serieus dat deze mensen het neerhalen van Israel willen zien, nee, daar gaat het helemaal voor hun niet over.

Terwijl dat wel het doel is van Hamas, en dat zien ook deze mensen helaas niet, maja.

Je maakt wel het correct het verschil met staat en inwoners, maar dan keer je je ook niet tegen Israel,

alleen tegen het uitvoeren van een bepaalde politiek.
Een politiek die bij elke verkiezing weer kan veranderen.
pi_82289105
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je slaat anders wel een enorm groot deel over. Het uitkopen van arme boeren en daarna het uitroepen van een staat. Dat is een nog dikkere naaierij geweest, nog afgezien van de naaierij van de Britten. Ergens kan ik mij heel goed voorstellen dat de Arabieren altijd zo woest reageren als het om dit conflcit gaat.
Dat is vreemd, want zoals ik al zei Faisal, die keurde een Israelische staat goed.
En pas na het weigeren en het verraad van de Britten werden de Arabieren agressief.
Ze keerden zich op dit moment pas massaal en soms volledig tegen de Zionisten.
Omdat deze ook uit het Westen kwamen, makkelijker aan te vallen waren dan de Britten, enz..
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:45:25 #242
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82289110
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:42 schreef Prosac het volgende:

[..]

Afhankelijk van de uitkomst van het rapport zal Hamas of Israel reppen van een wassen neus omdat het een niet volledig erkende staat betreft.
Zullen we stukkie land afzetten op de mokerhei en het onafhankelijk verklaren, ons laten erkennen door de VN en dan zelf maar het onderzoek doen
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_82289131
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:43 schreef Viajero het volgende:

[..]

En toen kregen ze ook direct een staat, of hebben de Britten die belofte verbroken en een verbod op Joodse immigratie naar Palestina ingesteld? Echt, je hebt veel te weinig kennis over de situatie, probeer je eerst eens in te lezen voordat je je zo voor schut zet.
Het was niet de bedoeling dat er een daadwerkelijke staat zou komen. Dat is nu juist de "grap". Het uitkopen van arme boeren was dan ook niet de bedoeling, maar vond uiteindelijk wel doorlopend plaats. (Mede dankzij rijke Joodse immigranten uit de VS en Europa).
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:46:40 #244
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82289170
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb alleen een kleine samenvatting gegeven, die volgens mij correct is. Israel heeft tijdens die oorlog een staat uitgeroepen, en die oorlog gewonnen. Wat bedoel je met het uitkopen van arme boeren?
pi_82289177
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:38 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Totdat er ineens door de vrije doorgang meer wapens naar hamas gaan en het aantal geweldsgevallen toeneemt.
Ja, als je zo gaat redeneren dan is er geen hoop meer op een oplossing. Dan zet je jezelf immers vast in een spiraal van angst en wantrouwen. Iemand zal de eerste stap moeten zetten. En waarom kan Israel dat niet zijn?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_82289236
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat is vreemd, want zoals ik al zei Faisal, die keurde een Israelische staat goed.
En pas na het weigeren en het verraad van de Britten werden de Arabieren agressief.
Ze keerden zich op dit moment pas massaal en soms volledig tegen de Zionisten.
Omdat deze ook uit het Westen kwamen, makkelijker aan te vallen waren dan de Britten, enz..
Faisal keurde niet een specifiek Israelische staat goed. De aanwezigheid van Joden werd gewoon getolereerd. Er werd helemaal niet gerekend op een volwaardige Israelische staat. Het zou ook vrij vreemd zijn aangezien een aantal jaren daarvoor er duizenden Arabieren zijn gestorven in de strijd tegen de Ottomane voor dat stuk land (en de onafhankelijkheid).
Allah Al Watan Al Malik
pi_82289282
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het was niet de bedoeling dat er een daadwerkelijke staat zou komen. Dat is nu juist de "grap". Het uitkopen van arme boeren was dan ook niet de bedoeling, maar vond uiteindelijk wel doorlopend plaats. (Mede dankzij rijke Joodse immigranten uit de VS en Europa).
Ja, men wilde een Joodse staat, de Zionisten wel te verstaan.
Maar voor, tijdens, en na de vredes akkoorden van Parijs na WOI werd dit goedgekeurd door de Arabische afvaardiging onder leiding van Faisal. Er was ook nauwelijks protest tegen dit besluit.
Pas na het verraad van de Britten keerden men zich uit woede tegen de zwakkere zionisten in hun ogen.
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:49:06 #248
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82289285
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ok, maar het uitgangspunt was dat je niet kan zeggen dat de Joden Israel van de Britten gekregen hebben. Jij weet volgens mij ook genoeg van de geschiedenis van Israel om te weten dat dat niet klopt.
pi_82289297
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:46 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik heb alleen een kleine samenvatting gegeven, die volgens mij correct is. Israel heeft tijdens die oorlog een staat uitgeroepen, en die oorlog gewonnen. Wat bedoel je met het uitkopen van arme boeren?
Nee, de staat Israel werd uitgeroepen en toen vond er een oorlog plaats. En het uitkopen van arme boeren door rijkere immigranten vond al voordat de staat Israel gesticht werd plaats.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:49:51 #250
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82289322
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En dan? Alsof de uitslag geaccepteerd gaat worden.
Dan heeft de rest van de wereld idg het idee dat het een redelijk eerlijk onderzoek is. Dat de beide betrokken partijen er niet vrolijk van gaan worden verwacht geen weldenkend mens meer, zoveel lijkt me wel duidelijk.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')