Die ligt wel goed bij de VN, dus da's al vast een voordeelquote:Op donderdag 3 juni 2010 16:33 schreef Prosac het volgende:
[..]
Geloof mij, in dit conflict zal het bij pak 'm beet China zo zijn dat de Palestijnen dit niet accepteren omdat het land moslims zou onderdrukken, Israel het niet accepteren omdat ze wel eens stiekem wapenhandel dreven met Palestina. Ghana zal niet geaccepteerd worden omdat een commissielid ooit in een interview iets negatiefs zei over Hamas en een Peru niet omdat er nazisymbolen toegestaan worden, Andorra niet omdat.. etc etc etc
Misschien kunnen we de Dalai Lama vragen.
Tja, wat stel je dan voor? Ik denk dat het ook niet zo veel uit maakt wat ISR roept, als de rest van de VN maar een duidelijk antwoord krijgt.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:30 schreef Mylene het volgende:
[..]
Dat zeiden ze met de Gaza oorlog ook. Het helpt helaas geen ene moer.
Zowel de Arabieren als de Joden zijn genaaid door de Britten. Toen die eenmaal weg waren (nadat ze duizenden overlevenden van de holocaust terug gedeporteerd hadden naar Duitsland en honderden Joden gedood hadden) brak er een oorlog uit tussen Joden en Arabieren, die door de Joden gewonnen werd.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat de Arabieren niet genaaid zijn met de Britse actie na de 1e wereldoorlog?
Maar de hele UN is niet objectief, het is een politieke organisatie. Ze werkt hetquote:Op donderdag 3 juni 2010 16:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, zie het Goldstone rapport en de reactie van Israel daarop.
Het is heel simpel, als Israel als schuldige wordt genoemd, dan is het een niet objectief rapport. Zo werkt het.![]()
Net zo hard als de Zionisten Mutant want ze kregen allebei niets tot weinig.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat de Arabieren niet genaaid zijn met de Britse actie na de 1e wereldoorlog?
Men keert zich tegen de Israelische politiek - en daarmee tegen Israel. Niet zozeer tegen de Israelische inwoners en de staat. Neemt niet weg dat er nu belangrijke statements worden gemaakt richting Israel.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:39 schreef DeParo het volgende:
Ik heb meer Joodse mensen in de wereld zich zien keren tegen de Gaza-oorlog dan dit incident.
Veel van diezelfde mensen zien dit namelijk veel meer als de verantwoordelijkheid van deze activisten.
Bovendien in tegenstelling tot wat Hakim weer probeert te zeggen met z'n rare neigingen tot propaganda.
Men keert zich niet tegen Israel, men keert zich tegen bepaalde politieke beslissingen, simpel.
Net zo goed als men in andere landen ook wel eens de strijd op gaat vanwege de politiek.
Maar Hakim moet het voor Israel weer enorm uitmeten.
Oh ja.. die zullen inderdaad elke resolutie op basis van het beruchte Dalai Lama rapport van 2011 blokkeren.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:39 schreef IHVK het volgende:
Ik denk dat China dan protesteert..
Heb je zelf wel een beetje verstand van geschiedenis?quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Krijgen van de Britten... iedereen die ook maar iets van de geschiedenis van Israel weet heeft nu door hoe serieus ze jou moeten nemen.
Gisteren werd al bekend dat de VN alle schuld bij Israel legt zonder dat er enig onderzoek had plaatsgevonden. Veelal islamitische landen stemden toe, de VS Nederland en Italie, stemden nee.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:19 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik denk dat geen enkel land 100% geaccepteerd zal worden als objectief door pro danwel anti. Er zal altijd weer een kanttekening bij gezet worden.
Je slaat anders wel een enorm groot deel over. Het uitkopen van arme boeren en daarna het uitroepen van een staat. Dat is een nog dikkere naaierij geweest, nog afgezien van de naaierij van de Britten. Ergens kan ik mij heel goed voorstellen dat de Arabieren altijd zo woest reageren als het om dit conflcit gaat.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Zowel de Arabieren als de Joden zijn genaaid door de Britten. Toen die eenmaal weg waren (nadat ze duizenden overlevenden van de holocaust terug gedeporteerd hadden naar Duitsland en honderden Joden gedood hadden) brak er een oorlog uit tussen Joden en Arabieren, die door de Joden gewonnen werd.
Zeggen dat de Joden Israel van de Britten gekregen hebben is echt duidelijk aangeven dat je de geschiedenis van Israel niet kent.
Afhankelijk van de uitkomst van het rapport zal Hamas of Israel reppen van een wassen neus omdat het een niet volledig erkende staat betreft.quote:
En toen kregen ze ook direct een staat, of hebben de Britten die belofte verbroken en een verbod op Joodse immigratie naar Palestina ingesteld? Echt, je hebt veel te weinig kennis over de situatie, probeer je eerst eens in te lezen voordat je je zo voor schut zet.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:41 schreef BasOne het volgende:
[..]
Heb je zelf wel een beetje verstand van geschiedenis?
"The modern State of Israel has its historical and religious roots in the Biblical Land of Israel, also known as Zion, a concept central to Judaism since ancient times.[12][13][14] Political Zionism took shape in the late-19th century and the Balfour Declaration of 1917 formalized British policy preferring the establishment of a Jewish state. Following World War I, the League of Nations granted Great Britain the Mandate for Palestine and the responsibility for establishing "the Jewish national home" within it.[15]"
http://en.wikipedia.org/wiki/Israel
Niemand keert zich tegen Israel op een paar religieuze fanatici na. Denk je serieus dat deze mensen het neerhalen van Israel willen zien, nee, daar gaat het helemaal voor hun niet over.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Men keert zich tegen de Israelische politiek - en daarmee tegen Israel. Niet zozeer tegen de Israelische inwoners en de staat. Neemt niet weg dat er nu belangrijke statements worden gemaakt richting Israel.
Dat is vreemd, want zoals ik al zei Faisal, die keurde een Israelische staat goed.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je slaat anders wel een enorm groot deel over. Het uitkopen van arme boeren en daarna het uitroepen van een staat. Dat is een nog dikkere naaierij geweest, nog afgezien van de naaierij van de Britten. Ergens kan ik mij heel goed voorstellen dat de Arabieren altijd zo woest reageren als het om dit conflcit gaat.
Zullen we stukkie land afzetten op de mokerhei en het onafhankelijk verklaren, ons laten erkennen door de VN en dan zelf maar het onderzoek doenquote:Op donderdag 3 juni 2010 16:42 schreef Prosac het volgende:
[..]
Afhankelijk van de uitkomst van het rapport zal Hamas of Israel reppen van een wassen neus omdat het een niet volledig erkende staat betreft.
Het was niet de bedoeling dat er een daadwerkelijke staat zou komen. Dat is nu juist de "grap". Het uitkopen van arme boeren was dan ook niet de bedoeling, maar vond uiteindelijk wel doorlopend plaats. (Mede dankzij rijke Joodse immigranten uit de VS en Europa).quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:43 schreef Viajero het volgende:
[..]
En toen kregen ze ook direct een staat, of hebben de Britten die belofte verbroken en een verbod op Joodse immigratie naar Palestina ingesteld? Echt, je hebt veel te weinig kennis over de situatie, probeer je eerst eens in te lezen voordat je je zo voor schut zet.
Ik heb alleen een kleine samenvatting gegeven, die volgens mij correct is. Israel heeft tijdens die oorlog een staat uitgeroepen, en die oorlog gewonnen. Wat bedoel je met het uitkopen van arme boeren?quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je slaat anders wel een enorm groot deel over. Het uitkopen van arme boeren en daarna het uitroepen van een staat. Dat is een nog dikkere naaierij geweest, nog afgezien van de naaierij van de Britten. Ergens kan ik mij heel goed voorstellen dat de Arabieren altijd zo woest reageren als het om dit conflcit gaat.
Ja, als je zo gaat redeneren dan is er geen hoop meer op een oplossing. Dan zet je jezelf immers vast in een spiraal van angst en wantrouwen. Iemand zal de eerste stap moeten zetten. En waarom kan Israel dat niet zijn?quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:38 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Totdat er ineens door de vrije doorgang meer wapens naar hamas gaan en het aantal geweldsgevallen toeneemt.
Faisal keurde niet een specifiek Israelische staat goed. De aanwezigheid van Joden werd gewoon getolereerd. Er werd helemaal niet gerekend op een volwaardige Israelische staat. Het zou ook vrij vreemd zijn aangezien een aantal jaren daarvoor er duizenden Arabieren zijn gestorven in de strijd tegen de Ottomane voor dat stuk land (en de onafhankelijkheid).quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:45 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is vreemd, want zoals ik al zei Faisal, die keurde een Israelische staat goed.
En pas na het weigeren en het verraad van de Britten werden de Arabieren agressief.
Ze keerden zich op dit moment pas massaal en soms volledig tegen de Zionisten.
Omdat deze ook uit het Westen kwamen, makkelijker aan te vallen waren dan de Britten, enz..
Ja, men wilde een Joodse staat, de Zionisten wel te verstaan.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het was niet de bedoeling dat er een daadwerkelijke staat zou komen. Dat is nu juist de "grap". Het uitkopen van arme boeren was dan ook niet de bedoeling, maar vond uiteindelijk wel doorlopend plaats. (Mede dankzij rijke Joodse immigranten uit de VS en Europa).
Ok, maar het uitgangspunt was dat je niet kan zeggen dat de Joden Israel van de Britten gekregen hebben. Jij weet volgens mij ook genoeg van de geschiedenis van Israel om te weten dat dat niet klopt.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het was niet de bedoeling dat er een daadwerkelijke staat zou komen. Dat is nu juist de "grap". Het uitkopen van arme boeren was dan ook niet de bedoeling, maar vond uiteindelijk wel doorlopend plaats. (Mede dankzij rijke Joodse immigranten uit de VS en Europa).
Nee, de staat Israel werd uitgeroepen en toen vond er een oorlog plaats. En het uitkopen van arme boeren door rijkere immigranten vond al voordat de staat Israel gesticht werd plaats.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:46 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik heb alleen een kleine samenvatting gegeven, die volgens mij correct is. Israel heeft tijdens die oorlog een staat uitgeroepen, en die oorlog gewonnen. Wat bedoel je met het uitkopen van arme boeren?
Dan heeft de rest van de wereld idg het idee dat het een redelijk eerlijk onderzoek is. Dat de beide betrokken partijen er niet vrolijk van gaan worden verwacht geen weldenkend mens meer, zoveel lijkt me wel duidelijk.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dan? Alsof de uitslag geaccepteerd gaat worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |