abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:00:34 #176
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82286848
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:51 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Daar ligt dus het probleem, omdat Hamas helemaal geen vrede wilt sluiten met Israel, laat staan de Joodse Staat te erkennen.
Als ze geen vrede willen waarom zijn er dan zo godsveel vredesbesprekingen geweest, die, eerlijk is eerlijk, 9 van de 10 keer door af worden gebroken omdat Israël zich niet aan een bestand of afspraken houd.

Ik denk dat de verwarring ook ontstaat tussen Hamas (politiek) en hamas (terroristen).
Het zou makkelijker zijn als ze net als de Fatah partij een andere naam kiezen voor hun soldaten.
Eventueel zelfs breken met terroristen.

Had Hamas trouwens ook niet gezegd, wij erkennen Israël als Israël ons erkent?

En Hamas wil israel niet meer vernietigen.

"Hamas drops call for destruction of Israel from manifesto"
http://www.guardian.co.uk/world/2006/jan/12/israel

4 jaar terug al en ze blijven het roepen, dit gaat dan wel om de politieke partij Hamas en niet hamas terroristen die LALALALALALALALALA KGGGGG doen
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_82286867
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:23 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waarom niet? Als we mensen gaan beoordelen op wat wij denken dat ze willen ipv op wat ze zelf zeggen dan is het einde helemaal zoek. Dat het niet goed in jouw versie past is iets anders, maar je kan niet dingen die mensen zelf zeggen negeren omdat het niet in jouw mooie verhaal past.
Je kan daarbij wel rekening houden met de culturele achtergrond van dat persoon ..

of wou je soms zeggen dat jij, als je 'krijg de kolere' zegt tegen iemand, ook echt wil dat hij die ziekte krijgt?
quote:
Ter vergelijking, ik kan ook zeggen dat Netanyahu het helemaal niet meent als hij zegt dat hij huizen wil bouwen in Oost Jerusalem, maar daar schieten we net zo weinig mee op.
Wat is dat nou voor idiote vergelijking, ik heb het over uitdrukkingen die gewoon zijn in de volksmond, niet over politieke uitspraken ..
pleased to meet you
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:01:57 #178
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82286926
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je woont toch in Brazilie, pak een vliegtuigje naar Chili,
en ga Joran zoeken krijg je misschien vindersloon (maar ik denk dat Joran al dood is).
[..]

De internationale gemeenschap, bestaande uit betrouwbare landen, dus niet de VN. Zou de controle moeten nemen in o.a. Gaza, Hamas uitsluiten (wat strijd zal opleveren zonder twijfel in eerste instantie althans) en vervolgens het land herbouwen. Wanneer dit succesvol gebeurd is, en alle kwalijke invloeden zijn geweerd, ook van omringende landen. Kan Israel zich ook aan bepaalde punten houden.
Je kan Hamas niet uitsluiten want het is de officieel en democratisch gekozen leiderschap.
Ten goede of ten kwade zul je met ze in zee moeten gaan.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:02:06 #179
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82286933
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:42 schreef BasOne het volgende:

[..]

Hamas zou een samenwerkingsverband aan kunnen gaan met de VN om alle binnenkomende goederen in een haven in Gaza te controleren op wapens.
Als Hamas daadwerkelijk op zoek is naar vrede zullen ze daar geen problemen mee hebben.
Zo zouden ook een paar VN schepen in samenwerking met Israël voor de kust kunnen patrouilleren dat er ook niets illegaals aan land word gezet op een verlaten strandje.

Ik denk dat Hamas wel voor zo'n regeling zou gaan om onder het Israëlische juk uit te komen.

Er zijn meer wegen naar Rome dan alleen een Israëlische blokkade van alles wat naar Gaza wil.
Hamas heeft een VN kamp aangevallen omdat er geruchten gingen dat de VN het toestond dat jongetjes en meisjes samen speelden, en dat ze zelfs toestonden dat jonge meisjes in de zee zwommen! (die geruchten bleken niet op waarheid gebaseerd te zijn, kennelijk buigt de VN uberhaupt al diep voor Hamas).

Ik denk dat VN - Hamas samenwerking moeilijk gaat worden.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:02:10 #180
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82286938
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:57 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Als wij morgen nederzettingen in Duits gebied gaan zetten, zullen de Duitsers dat ook niet echt 'erkennen' vermoed ik.
Mwah, in goed overleg kan dat:
quote:
Baarle is een dorp in de gemeenten Baarle-Hertog en Baarle-Nassau. 22 Belgische enclaves liggen verspreid in en om het dorp. In enkele van deze enclaves liggen weer zeven Nederlandse exclaves. Bij het Belgische gehucht Ginhoven ligt ook nog een Nederlandse onbewoonde enclave wat het totaal op acht brengt. In 1995 heeft een derde grenscommissie de grenzen officieel vastgesteld. Hierbij is onder andere een tot dusver neutraal stukje grasland toegewezen aan België, waarmee Baarle-Hertog sindsdien 22 enclaves kent. Zeer zeldzaam is het zogenaamde quadripoint.
De grenzen in Baarle volgen meestal de erfgrenzen. In sommige gedeelten van het dorp loopt de grens grilliger en kan de keuken van een huis zich in een ander land bevinden dan de woonkamer. Zo loopt de grens bijvoorbeeld dwars door een filiaal van Zeeman[1]. Daarom is afgesproken dat de ligging van de voordeur de nationaliteit van het huis (en de inwoners) bepaalt. Echter, er zijn huizen, die zowel een Belgische als een Nederlandse voordeur hebben. Dit zorgde voor veel problemen als mensen verdacht werden van smokkelen. Voor het gemak is er bij alle huisnummers in het dorp een Nederlands of een Belgisch vlaggetje afgebeeld
http://nl.wikipedia.org/wiki/Baarle

Ik denk dat jij wederrechtelijk bedoelt?

De pest is dat er aan beide kanten mensen zitten die de ander niet willen erkennen, de eerste stap is elkaar erkennen, de tweede stap is de grenzen vaststellen en de derde stap is veiligheid waarborgen voor iedereen in Palestina en Israel.
Dat zie ik er voorlopig niet van komen, helaas.
be nice or go away
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:03:49 #181
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82287007
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:57 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Als wij morgen nederzettingen in Duits gebied gaan zetten, zullen de Duitsers dat ook niet echt 'erkennen' vermoed ik.
maar zullen de Duitsers dan eisen dat we die nederzettingen verwijderen, of zullen ze oproepen tot het vernietigen van heel Nederland?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_82287019
Another one bites the dust.

South Africa recalls its ambassador

Flotilla affair leads to further diplomatic fallout.

South Africa on Thursday announced that it was recalling its ambassador to Israel for consultations over the Gaza flotilla incident earlier this week.

SA embassy spokesman Judika Tladi told The Jerusalem Post that ambassador Ismael Coovadia was being recalled to Pretoria for consultations so that the government can get a "better understanding" of what happened off the Gaza coast and its implications

The move was meant to show South Africa's "condemnation of the [Israeli] attack on the flotilla."

http://www.jpost.com/International/Article.aspx?id=177408
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:06:46 #183
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82287144
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:02 schreef Viajero het volgende:

[..]

Hamas heeft een VN kamp aangevallen omdat er geruchten gingen dat de VN het toestond dat jongetjes en meisjes samen speelden, en dat ze zelfs toestonden dat jonge meisjes in de zee zwommen! (die geruchten bleken niet op waarheid gebaseerd te zijn, kennelijk buigt de VN uberhaupt al diep voor Hamas).

Ik denk dat VN - Hamas samenwerking moeilijk gaat worden.
Het is maar een idee, mijn part zijn het Belgen die het gaan regelen.
Er zijn meer mogelijkheden om de vrede daar te bewaren, geen wapens binnen te laten maar wel hulpgoederen zonder dat Israël alle touwtjes in handen heeft, ik denk dat dat de Palestijnen ook goed dwars zit (weet het wel zeker ).
Laboro te salutante
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:06:51 #184
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82287147
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:00 schreef moussie het volgende:

[..]

Je kan daarbij wel rekening houden met de culturele achtergrond van dat persoon ..

of wou je soms zeggen dat jij, als je 'krijg de kolere' zegt tegen iemand, ook echt wil dat hij die ziekte krijgt?
[..]

Wat is dat nou voor idiote vergelijking, ik heb het over uitdrukkingen die gewoon zijn in de volksmond, niet over politieke uitspraken ..
Rekening houdend met de culturele achtergrond van een Moslim uit het Midden Oosten is het juist vreemd om uitspraken over martelaar willen worden niet serieus te nemen. Of wil je beweren dat dat nooit echt gebeurt?
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:07:36 #185
145755 kahaarin
pi_82287189
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:00 schreef BasOne het volgende:

[..]

Als ze geen vrede willen waarom zijn er dan zo godsveel vredesbesprekingen geweest, die, eerlijk is eerlijk, 9 van de 10 keer door af worden gebroken omdat Israël zich niet aan een bestand of afspraken houd.

Ik denk dat de verwarring ook ontstaat tussen Hamas (politiek) en hamas (terroristen).
Het zou makkelijker zijn als ze net als de Fatah partij een andere naam kiezen voor hun soldaten.
Eventueel zelfs breken met terroristen.
Net als in Ierland bedoel je? Lijkt me een goed plan.
quote:
Had Hamas trouwens ook niet gezegd, wij erkennen Israël als Israël ons erkent?

En Hamas wil israel niet meer vernietigen.

"Hamas drops call for destruction of Israel from manifesto"
http://www.guardian.co.uk/world/2006/jan/12/israel
Hmm, zeggen en doen is twee natuurlijk.....
quote:
4 jaar terug al en ze blijven het roepen, dit gaat dan wel om de politieke partij Hamas en niet hamas terroristen die LALALALALALALALALA KGGGGG doen
Ja maar of de terroristen dat ook vinden weet ik niet.

LALALALALALALALALA KGGGGG, dan bedoel je zo 1?

be nice or go away
pi_82287222
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:58 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zitten er geen Joodse nederzettingen in Gaza.
Palestina is meer dan Gaza. Er zijn meer dan 120 illegale nederzettingen in Palestijns gebied. Daarnaast, Israel heeft inmiddels meer dan zestig VN-resoluties overtreden. Heb je uberhaupt enig idee wat de afgesproken grenzen van 1947 (VN) waren? Gaza was bijna drie keer zo groot. Laat ik niet eens beginnen over de Westelijke oever.

Tot slot, hoe kun je een staat erkennen die zelf geen officiele grenzen heeft vastgelegd? (en elk decennium een stukje lebensraum er bij jat?)
pi_82287226
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:04 schreef Jan_Janszoon het volgende:
Another one bites the dust.

South Africa recalls its ambassador

Flotilla affair leads to further diplomatic fallout.

South Africa on Thursday announced that it was recalling its ambassador to Israel for consultations over the Gaza flotilla incident earlier this week.

SA embassy spokesman Judika Tladi told The Jerusalem Post that ambassador Ismael Coovadia was being recalled to Pretoria for consultations so that the government can get a "better understanding" of what happened off the Gaza coast and its implications

The move was meant to show South Africa's "condemnation of the [Israeli] attack on the flotilla."

http://www.jpost.com/International/Article.aspx?id=177408
Nog zo'n land dat niet eens een onderzoek afwacht...
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:09:24 #188
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82287259
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:08 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Palestina is meer dan Gaza. Er zijn meer dan 120 illegale nederzettingen in Palestijns gebied. Daarnaast, Israel heeft inmiddels meer dan zestig VN-resoluties overtreden. Heb je uberhaupt enig idee wat de afgesproken grenzen van 1947 (VN) waren? Gaza was bijna drie keer zo groot. Laat ik ophouden over de Westelijke over.

Tot slot, hoe kun je een staat erkennen die zelf geen officiele grenzen heeft vastgelegd? (en elk decennium een stukje lebensraum er bij jat?)
Wie accepteerde die grenzen van 1947, en wie niet?
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 16:10:55 #189
236264 crew  capricia
pi_82287337
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:08 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Nog zo'n land dat niet eens een onderzoek afwacht...
Ik weet niet of ik een onderzoek uitgevoerd door Israel zelf wel serieus moet nemen. Geeft mij een 'wij van wc-eend' gevoel.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_82287357
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:03 schreef Viajero het volgende:

[..]

maar zullen de Duitsers dan eisen dat we die nederzettingen verwijderen, of zullen ze oproepen tot het vernietigen van heel Nederland?
Ze zullen ons een paar keer netjes vragen, daarna raggen ze met hun Leopard tanks richting binnenhof.
Probleem is echter, Palestijnen hebben geen tanks.
pi_82287442
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik een onderzoek uitgevoerd door Israel zelf wel serieus moet nemen. Geeft mij een 'wij van wc-eend' gevoel.
Waar heb ik het over een onderzoek door Israel zelf dan? Er zullen meer instanties zijn die hier onderzoek naar gaan doen.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 16:14:18 #192
236264 crew  capricia
pi_82287485
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:13 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Waar heb ik het over een onderzoek door Israel zelf dan? Er zullen meer instanties zijn die hier onderzoek naar gaan doen.
Ik dacht dat Israel zelf dat onderzoek ging doen. Was dat niet een van de uitkomsten van de VN-bijeenkomst?
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:14:48 #193
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82287510
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:07 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Net als in Ierland bedoel je? Lijkt me een goed plan.
[..]
Dat bedoel ik inderdaad
quote:
Hmm, zeggen en doen is twee natuurlijk.....
[..]
Dat ze niet meer actief oproepen tot de vernietiging van.. vind ik al een stap in de goede richting.
Maar idd, zeggen en doen...
quote:
Ja maar of de terroristen dat ook vinden weet ik niet.

LALALALALALALALALA KGGGGG, dan bedoel je zo 1?

What was the last thing that went through your head?
My ass.
Laboro te salutante
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:16:00 #194
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82287579
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik dacht dat Israel zelf dat onderzoek ging doen. Was dat niet een van de uitkomsten van de VN-bijeenkomst?
De uitkomst was volgens mij dat áls Israel het zelf ging doen, dat het dan het hooggerechtshof moest zijn, dat staat namelijk wel objectief ten opzichte van de eigen staat.
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 16:17:33 #195
236264 crew  capricia
pi_82287660
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:16 schreef Prosac het volgende:

[..]

De uitkomst was volgens mij dat áls Israel het zelf ging doen, dat het dan het hooggerechtshof moest zijn, dat staat namelijk wel objectief ten opzichte van de eigen staat.
Denk je dat Israel een VN-onderzoek toe gaat laten? Of wie zou het anders mogenlijk kunnen onderzoeken behalve Israel zelf?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_82287758
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:11 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Ze zullen ons een paar keer netjes vragen, daarna raggen ze met hun Leopard tanks richting binnenhof.
Probleem is echter, Palestijnen hebben geen tanks.
Wees blij dat ze niet hebben.
Anders was er van Palestina alleen nog een leeg landschap over.
En was de 3e wereldoorlog een feit.
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:19:30 #197
145755 kahaarin
pi_82287778
quote:

[..]

Volgens mij is dat nog niet beslist, de VS vonden dat maar er zijn natuurlijk meer landen die daar over beslissen.
be nice or go away
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:19:50 #198
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82287798
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Denk je dat Israel een VN-onderzoek toe gaat laten? Of wie zou het anders mogenlijk kunnen onderzoeken behalve Israel zelf?
Ik denk dat geen enkel land 100% geaccepteerd zal worden als objectief door pro danwel anti. Er zal altijd weer een kanttekening bij gezet worden.
  † In Memoriam † donderdag 3 juni 2010 @ 16:21:05 #199
137949 Disana
pi_82287873
quote:

[..]

Het is Amerika's wens dat Israël het zelf gaat doen.
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:21:20 #200
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82287889
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:16 schreef Prosac het volgende:

[..]

Tja dan heb ik toch liever dat Colombia, Argentinië, Oeganda en Ethiopië het onderzoek gaan doen.....

Er zijn meerdere malen onderzoeken gedaan naar Israëlische 'misdaden', ik kan me niet heugen dat Israël er ook maar 1 keer ongenadig hard vanaf is gekomen.

Behalve dan het Goldstone rapport, en daar werd van geroepen dat die in de koude bossen van oost Europa achtergelaten moest worden.
Laboro te salutante
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')