Ik noem het gebrek aan schoolmiddelen, aan medische voorzieningen, aan bouwmaterialen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohhhh, onmenselijk? Hoe dat zo?
Ik vind het onmenselijk dat ik geen uitkering krijg in het buitenland en moetw erken voor mijn centavos.
Ah je zit in een land wat geen uitkeringen kent?quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik vind het onmenselijk dat ik geen uitkering krijg in het buitenland en moetw erken voor mijn centavos.
Inderdaad, heb je de reactie van Ban Ki Moon gezien?quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Ferme taal van Ierland. Dat er nog maar vele landen mogen volgen, al zal dat van ons wel te huiverig zijn.
Beetje vreemd wel dat hij nu dit aangrijpt om te eisen dat de hele blokkade opgeheven wordt, dat leidt imho af van het incident. Die zaken staan los van elkaar in principe, ik snap wel dat er zonder blokkade geen aanval was geweest maar het feit dat die blokkade bestaat is al langer bekend en nu roepen om weghalen daarvan omdat er een incident is geweest is een beetje mosterd na de maaltijd.quote:Ban Ki-moon wil onmiddellijk einde aan Gazablokkade
03/06/10 03u01
De secretaris-generaal van de Verenigde Naties roept op tot een "onmiddellijke opheffing" van de Israëlische blokkade van de Gazastrook. De oproep van Ban Ki-Moon komt er na de dodelijke raid op een vloot met hulpgoederen bestemd voor de Palestijnen in Gaza. "De blokkade is contraproductief, onhoudbaar en immoreel", vindt Ki-Moon.
De secretaris-generaal zal over de kwestie een aparte ontmoeting hebben met de ambassadeurs van Israël, Turkije, de Arabische landen en de vijf permanente leden van de Veiligheidsraad (China, Frankrijk, Groot-Brittannië, Rusland en de Verenigde Staten).
Escalatie vermijden
Met zijn oproep lijkt de secretaris-generaal een escalatie van het geweld te willen vermijden. De organisatie Free Gaza verklaarde immers dat er nog een schip onderweg is naar Gaza. Het gaat om de Ierse cargo MV Rachel Corrie die binnen twee weken zou moeten arriveren. Aan boord van het schip bevindt zich onder meer de Ierse Nobelprijswinnaar voor de Vrede Mairead Corrigan Maguire.
"Alles moet gedaan worden om nog zo'n incident te vermijden", zegt Ki-Moon. "In deze gevoelige tijden is het belangrijk om niet te provoceren. Alle betrokkenen moeten voorzichtig en verantwoordelijk handelen, en de internationale wetten naleven".
Intussen maakte Turkije bekend dat de negen doden bij de bestorming van een humanitair scheepskonvooi van maandag allemaal Turken zijn. (afp/sam/gb
En waaraan hebben ze dat dan te danken? Zo is de circel weer rondquote:Op donderdag 3 juni 2010 15:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik noem het gebrek aan schoolmiddelen, aan medische voorzieningen, aan bouwmaterialen.
Oook een goedemiddagquote:Op donderdag 3 juni 2010 15:33 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ah je zit in een land wat geen uitkeringen kent?
De meeste landen kennen wel een uitkeringssysteem
Goeie middag
Toch is het opheffen van de blokkade de enige oplossing voor alle partijen. Ik verwacht geen moment dat Israël dit echt gaat doen, maar de eis geeft wel even aan waar het werkelijke probleem ligt en dat eventuele schermutselingen en gewelddadigheden voortkomen uit de blokkade.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:33 schreef kahaarin het volgende:
Beetje vreemd wel dat hij nu dit aangrijpt om te eisen dat de hele blokkade opgeheven wordt, dat leidt imho af van het incident. Die zaken staan los van elkaar in principe, ik snap wel dat er zonder blokkade geen aanval was geweest maar het feit dat die blokkade bestaat is al langer bekend en nu roepen om weghalen daarvan omdat er een incident is geweest is een beetje mosterd na de maaltijd.
Het lijkt me zaak om nu eerst te onderzoeken wat er precies allemaal is gebeurd en te kijken wie er schuld heeft voordat er over de blokkade van Gaza word gesproken.
Wie gaat er dan ook in China werkenquote:Op donderdag 3 juni 2010 15:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Oook een goedemiddag
Ja hier is het kneiterhard werken voor die paar grijpstuivers
Totdat er ineens door de vrije doorgang meer wapens naar hamas gaan en het aantal geweldsgevallen toeneemt.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Toch is het opheffen van de blokkade de enige oplossing voor alle partijen. Ik verwacht geen moment dat Israël dit echt gaat doen, maar de eis geeft wel even aan waar het werkelijke probleem ligt en dat eventuele schermutselingen en gewelddadigheden voortkomen uit de blokkade.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 13:24 schreef kahaarin het volgende:
Interview met Conny Mus.
http://www.rtl.nl/compone(...)_conny.avi_plain.xml
Het tegenhouden van schoolmaterialen en medische voorzieningen draagt ook echt bij aan het tegenhouden van wapens.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:38 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Totdat er ineens door de vrije doorgang meer wapens naar hamas gaan en het aantal geweldsgevallen toeneemt.
Ik las van iemand hier dat op de vorige lading "hulpgoederen" allemaal wapens verstopt waren dus ik kan me de voorzoorgsmaatregelen voorstellen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Het tegenhouden van schoolmaterialen en medische voorzieningen draagt ook echt bij aan het tegenhouden van wapens.
Dat klopt, echter moet er wel heel goed gekeken worden naar de vorige keer dat de blokkade werd opgeheven, toen werd er meteen de aanval geopend op Joodse burgers, dat moet natuurlijk worden voorkomen. Het probleem ligt niet bij de burgers uit beide landen maar bij de fundamentalistische idioten aan beide zijden die het voor het zeggen hebben.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Toch is het opheffen van de blokkade de enige oplossing voor alle partijen. Ik verwacht geen moment dat Israël dit echt gaat doen, maar de eis geeft wel even aan waar het werkelijke probleem ligt en dat eventuele schermutselingen en gewelddadigheden voortkomen uit de blokkade.
Mensen wereldwijd weten al lang niet meer waar het om draait om daarmee te beginnen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 03:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
[..]
Vertel eens, ben je wel een serieuze discussiepartner als je de humanitaire crisis in Gaza ontkent?
Gewoon voor de aardigheid he, wat ontkent de pro-Israel zijde eigenlijk niet?
- Israel pleegde geen daad van agressie toen het de schepen in internationale wateren enterde
- de doden en gewonden aan boord van het hulpkonvooi zijn niet door Israel veroorzaakt
- de blokkade van Gaza is niet illegaal
- de blokkade van Gaza is geen collectieve strafmaatregel
- het hulpkonvooi had niet als doel hulpmiddelen te brengen
- er is geen humanitaire crisis in Gaza
Dat is een makkelijk rijtje. Ook gemakkelijk aan te vullen.
Want als het over de Palestijnen zelf gaat is het hetzelfde patroon. De rechten van de Palestijnen worden steevast ontkend, dat is een gegeven, daar draait alles om.
De geschiedenis van de Palestijnen wordt sowieso ook ontkend en het gaat zo ver dat zelfs het bestaan de Palestijnen an sich nog regelmatig ontkend wordt. Volksontkenning, nieuw woord.
De bezetting zelf wordt in zijn algemeenheid ontkend en als je losse gebeurtenissen neemt worden die per geval ontkend. Als Israel de stranden beschiet wordt dat ontkend. Als live op TV te zien is hoe Israel met fosfor bombardeert wordt het ontkend. Als de VN 350 kinderlijkjes telt wordt dat ontkend. Als bijna de helft van de kinderen in Gaza volgens artsen bloedarmoede en andere tekorten hebben wordt dat ontkend. Als Bisschop Tutu, Mandela en anderen uit de Zuid-Afrikaanse gemeenschap zeggen dat het in de Westbank erger is dan tijdens de Afrikaanse apartheid, dan wordt dat ontkend. Als Israel op 5 november 2008, de dag van de Amerikaanse presidentsverkiezingen, de wapenstilstand breekt en zes mensen dood wordt dat ontkend. En zo kan men nog uren en dagen doorgaan als het moet.
Alles wordt ontkend en het wordt met de dag belachelijker.
De reden? Heel simpel, Israel moet van elke verantwoording ontheven worden. Het kan niet meer anders. Het is een kaartenhuis en als je een kaartje weg zou halen dondert alles in elkaar.
Er rest maar een optie en dat is blijven ontkennen.
En daarom draait het tij tegen Israel. Mensen wereldwijd worden het eeuwige gelieg en omdraaien van verantwoordelijkheden zat.
quote:Although the money for the portfolio came from public funds like Palestinian taxes, virtually none of it was used for the Palestinian people; it was all controlled by Arafat. And, Prince says, none of these dealings were made public.
quote:Arafat may have $1 billion, but he sure isn't spending it to live well. He's holed up in his Ramallah compound, which the Israelis all but reduced to rubble a year-and-a-half ago. Arafat has always lived modestly, which you can't say about his wife, Suha. According to Israeli officials, she gets $100,000 a month from Arafat out of the Palestinian budget, and lives lavishly in Paris on this allowance.
He also uses the money to bolster his own standing. Both Israeli and U.S. sources say those recent outpourings of support at Arafat's compound were "rent-a-rallies," and that Arafat has spent millions to support terrorists and purchase weapons.
http://www1.voanews.com/e(...)l?moddate=2002-04-03quote:Did he steal from his own people?
"He defines himself as being the embodiment of the Palestinian people," Ross answers. "So what's good for him is good for them. Did they benefit? The answer is no. Did they lose? The answer is yes."
quote:Israel says it has found evidence to prove that Palestinian leader Yasser Arafat's headquarters in the West Bank town of Ramallah had acted as a "center for controlling and supporting terrorism."
Een van de redenen waarom er bijvoorbeeld niet in dit soort goederen worden geweerd en waarom er niet in geinvesteerd mag worden. En dan hebben we het niet over de schadelijke gevolgen van deze goederen.quote:Palestinians certainly paid dearly for something else Fayyad uncovered: a system of monopolies in commodities -- like flour and cement -- that Arafat handed out to his cronies, who then turned around and fleeced the public.
Fayyad says it could accurately be seen as gouging his own people. "And especially in Gaza which is poorer, which is something that is totally unacceptable and immoral, actually."
Of all the monopolies, none was as lucrative or as corrupt as the General Petroleum Corporation, the one for gasoline. The corporation took the fuel it purchased from an Israeli company and watered it down with kerosene, not only defrauding the Palestinian drivers, but wrecking their car engines.
Fayyad says the Petroleum Corporation charged exorbitant prices, and Arafat got a hefty kickback. "To the president, I can tell you, if there was not money in the treasury, he went to the Petroleum Corporation."
When Fayyad dismantled the corporation, the man who had run it fled to California. Ever since, with the monopoly broken up, Palestinian drivers have paid 20 percent less for gas and 80 percent less for diesel fuel. Gas stations now advertise 100 percent pure products.
Fayyad became a hero, like the Robin Hood of the Palestinians. Millions of people were affected by this one move.
He says he was just doing his job. "A lot of this is about, you know, distinguishing between right and wrong. And that's a straightforward proposition."
Mohammed Rachid, Arafat's economic adviser who set up his tangled web of investments and monopolies, says he's cooperating with Fayyad's investigators. Rachid left the Palestinian territories about a year ago under a cloud. He asked CBS News not to reveal where we met him for his first television interview.
"I'm proud of what I did till now," Rachid says. "I think I showed a good performance."
Hamas zou een samenwerkingsverband aan kunnen gaan met de VN om alle binnenkomende goederen in een haven in Gaza te controleren op wapens.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:38 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Totdat er ineens door de vrije doorgang meer wapens naar hamas gaan en het aantal geweldsgevallen toeneemt.
Het is natuurlijk belachelijk dat men die goederen niet doorlaat.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Het tegenhouden van schoolmaterialen en medische voorzieningen draagt ook echt bij aan het tegenhouden van wapens.
Doen ze ook wel, maar onder controle.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:42 schreef Prosac het volgende:
[..]
Het is natuurlijk belachelijk dat men die goederen niet doorlaat.
Dat is waar, alleen wakker houden, geen kans geven om te praten met een advocaat en het consulaat is een ander verhaal, ISR is VN-lid, dwz dat ze zich moeten houden aan het handvest. Daar staat in dat dit niet mag.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]
![]()
Het is overgens wel zo dat je de situatie in Israël niet met die in Nederland mag vergelijken. Als je dus daar met het leger daar in aanvaring komt omdat je iets *illegaals* wilt doen dan mag je een iets andere behandeling verwachten dan hier in nederland van de politie.
De goederen worden toegelaten: Israel #17 Rachel Corrie is onderweg.quote:Ik ga er van uit dat het volgende schip netjes word gestopt en de mensen er op beter worden behandeld. Wat er met de lading gaat gebeuren is weer een ander verhaal. Niet duidelijk ook wat de rol van Hamas in deze is. Wat laten die op dit moment nu wel of niet binnen ?
Ik heb niet gehoord dat die weer dicht is gedaan.quote:Is het ook bekend of de grens met Egypte nog open is ?
vandag veel moeten werken en 't niet zo goed bij kunnen houden
Daar ligt dus het probleem, omdat Hamas helemaal geen vrede wilt sluiten met Israel, laat staan de Joodse Staat te erkennen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:42 schreef BasOne het volgende:
[..]
Hamas zou een samenwerkingsverband aan kunnen gaan met de VN om alle binnenkomende goederen in een haven in Gaza te controleren op wapens.
Als Hamas daadwerkelijk op zoek is naar vrede zullen ze daar geen problemen mee hebben.Zo zouden ook een paar VN schepen in samenwerking met Israël voor de kust kunnen patrouilleren dat er ook niets illegaals aan land word gezet op een verlaten strandje.
Ik denk dat Hamas wel voor zo'n regeling zou gaan om onder het Israëlische juk uit te komen.
Er zijn meer wegen naar Rome dan alleen een Israëlische blokkade van alles wat naar Gaza wil.
Als wij morgen nederzettingen in Duits gebied gaan zetten, zullen de Duitsers dat ook niet echt 'erkennen' vermoed ik.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daar ligt dus het probleem, omdat Hamas helemaal geen vrede wilt sluiten met Israel, laat staan de Joodse Staat te erkennen.
Wat ik begrijp is dat men die goederen dus helemaal niet doorlaat. Dat zou belachelijk zijn, ik zie namelijk niet het gevaar van schoolboeken voor de Israelische burger.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:44 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Doen ze ook wel, maar onder controle.
De vorige vracht zat vol met wapens. Dan kijk je wel uit. Logisch.
Voor zover ik weet zitten er geen Joodse nederzettingen in Gaza.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:57 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Als wij morgen nederzettingen in Duits gebied gaan zetten, zullen de Duitsers dat ook niet echt 'erkennen' vermoed ik.
We hebben al tijden diverse Nederlandse "kolonies" vlak over grens. Bij Drente en Groningen bijvoorbeeld, ik heb nog geen Duitse protesten gehoord.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:57 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Als wij morgen nederzettingen in Duits gebied gaan zetten, zullen de Duitsers dat ook niet echt 'erkennen' vermoed ik.
Je woont toch in Brazilie, pak een vliegtuigje naar Chili,quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De internationale gemeenschap, bestaande uit betrouwbare landen, dus niet de VN. Zou de controle moeten nemen in o.a. Gaza, Hamas uitsluiten (wat strijd zal opleveren zonder twijfel in eerste instantie althans) en vervolgens het land herbouwen. Wanneer dit succesvol gebeurd is, en alle kwalijke invloeden zijn geweerd, ook van omringende landen. Kan Israel zich ook aan bepaalde punten houden.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:42 schreef BasOne het volgende:
[..]
Hamas zou een samenwerkingsverband aan kunnen gaan met de VN om alle binnenkomende goederen in een haven in Gaza te controleren op wapens.
Als Hamas daadwerkelijk op zoek is naar vrede zullen ze daar geen problemen mee hebben.
Zo zouden ook een paar VN schepen in samenwerking met Israël voor de kust kunnen patrouilleren dat er ook niets illegaals aan land word gezet op een verlaten strandje.
Ik denk dat Hamas wel voor zo'n regeling zou gaan om onder het Israëlische juk uit te komen.
Er zijn meer wegen naar Rome dan alleen een Israëlische blokkade van alles wat naar Gaza wil.
Als ze geen vrede willen waarom zijn er dan zo godsveel vredesbesprekingen geweest, die, eerlijk is eerlijk, 9 van de 10 keer door af worden gebroken omdat Israël zich niet aan een bestand of afspraken houd.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daar ligt dus het probleem, omdat Hamas helemaal geen vrede wilt sluiten met Israel, laat staan de Joodse Staat te erkennen.
Je kan daarbij wel rekening houden met de culturele achtergrond van dat persoon ..quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:23 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waarom niet? Als we mensen gaan beoordelen op wat wij denken dat ze willen ipv op wat ze zelf zeggen dan is het einde helemaal zoek. Dat het niet goed in jouw versie past is iets anders, maar je kan niet dingen die mensen zelf zeggen negeren omdat het niet in jouw mooie verhaal past.
Wat is dat nou voor idiote vergelijking, ik heb het over uitdrukkingen die gewoon zijn in de volksmond, niet over politieke uitspraken ..quote:Ter vergelijking, ik kan ook zeggen dat Netanyahu het helemaal niet meent als hij zegt dat hij huizen wil bouwen in Oost Jerusalem, maar daar schieten we net zo weinig mee op.
Je kan Hamas niet uitsluiten want het is de officieel en democratisch gekozen leiderschap.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je woont toch in Brazilie, pak een vliegtuigje naar Chili,
en ga Joran zoeken![]()
krijg je misschien vindersloon (maar ik denk dat Joran al dood is).
[..]
De internationale gemeenschap, bestaande uit betrouwbare landen, dus niet de VN. Zou de controle moeten nemen in o.a. Gaza, Hamas uitsluiten (wat strijd zal opleveren zonder twijfel in eerste instantie althans) en vervolgens het land herbouwen. Wanneer dit succesvol gebeurd is, en alle kwalijke invloeden zijn geweerd, ook van omringende landen. Kan Israel zich ook aan bepaalde punten houden.
Hamas heeft een VN kamp aangevallen omdat er geruchten gingen dat de VN het toestond dat jongetjes en meisjes samen speelden, en dat ze zelfs toestonden dat jonge meisjes in de zee zwommen! (die geruchten bleken niet op waarheid gebaseerd te zijn, kennelijk buigt de VN uberhaupt al diep voor Hamas).quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:42 schreef BasOne het volgende:
[..]
Als Hamas daadwerkelijk op zoek is naar vrede zullen ze daar geen problemen mee hebben.
Zo zouden ook een paar VN schepen in samenwerking met Israël voor de kust kunnen patrouilleren dat er ook niets illegaals aan land word gezet op een verlaten strandje.
Mwah, in goed overleg kan dat:quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:57 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Baarlequote:Baarle is een dorp in de gemeenten Baarle-Hertog en Baarle-Nassau. 22 Belgische enclaves liggen verspreid in en om het dorp. In enkele van deze enclaves liggen weer zeven Nederlandse exclaves. Bij het Belgische gehucht Ginhoven ligt ook nog een Nederlandse onbewoonde enclave wat het totaal op acht brengt. In 1995 heeft een derde grenscommissie de grenzen officieel vastgesteld. Hierbij is onder andere een tot dusver neutraal stukje grasland toegewezen aan België, waarmee Baarle-Hertog sindsdien 22 enclaves kent. Zeer zeldzaam is het zogenaamde quadripoint.
De grenzen in Baarle volgen meestal de erfgrenzen. In sommige gedeelten van het dorp loopt de grens grilliger en kan de keuken van een huis zich in een ander land bevinden dan de woonkamer. Zo loopt de grens bijvoorbeeld dwars door een filiaal van Zeeman[1]. Daarom is afgesproken dat de ligging van de voordeur de nationaliteit van het huis (en de inwoners) bepaalt. Echter, er zijn huizen, die zowel een Belgische als een Nederlandse voordeur hebben. Dit zorgde voor veel problemen als mensen verdacht werden van smokkelen. Voor het gemak is er bij alle huisnummers in het dorp een Nederlands of een Belgisch vlaggetje afgebeeld
maar zullen de Duitsers dan eisen dat we die nederzettingen verwijderen, of zullen ze oproepen tot het vernietigen van heel Nederland?quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:57 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Het is maar een idee, mijn part zijn het Belgen die het gaan regelen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:02 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hamas heeft een VN kamp aangevallen omdat er geruchten gingen dat de VN het toestond dat jongetjes en meisjes samen speelden, en dat ze zelfs toestonden dat jonge meisjes in de zee zwommen! (die geruchten bleken niet op waarheid gebaseerd te zijn, kennelijk buigt de VN uberhaupt al diep voor Hamas).
Ik denk dat VN - Hamas samenwerking moeilijk gaat worden.
Rekening houdend met de culturele achtergrond van een Moslim uit het Midden Oosten is het juist vreemd om uitspraken over martelaar willen worden niet serieus te nemen. Of wil je beweren dat dat nooit echt gebeurt?quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Je kan daarbij wel rekening houden met de culturele achtergrond van dat persoon ..
of wou je soms zeggen dat jij, als je 'krijg de kolere' zegt tegen iemand, ook echt wil dat hij die ziekte krijgt?
[..]
Wat is dat nou voor idiote vergelijking, ik heb het over uitdrukkingen die gewoon zijn in de volksmond, niet over politieke uitspraken ..
Net als in Ierland bedoel je? Lijkt me een goed plan.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:00 schreef BasOne het volgende:
[..]
Als ze geen vrede willen waarom zijn er dan zo godsveel vredesbesprekingen geweest, die, eerlijk is eerlijk, 9 van de 10 keer door af worden gebroken omdat Israël zich niet aan een bestand of afspraken houd.
Ik denk dat de verwarring ook ontstaat tussen Hamas (politiek) en hamas (terroristen).
Het zou makkelijker zijn als ze net als de Fatah partij een andere naam kiezen voor hun soldaten.
Eventueel zelfs breken met terroristen.
Hmm, zeggen en doen is twee natuurlijk.....quote:Had Hamas trouwens ook niet gezegd, wij erkennen Israël als Israël ons erkent?
En Hamas wil israel niet meer vernietigen.
"Hamas drops call for destruction of Israel from manifesto"
http://www.guardian.co.uk/world/2006/jan/12/israel
Ja maar of de terroristen dat ook vinden weet ik niet.quote:4 jaar terug al en ze blijven het roepen, dit gaat dan wel om de politieke partij Hamas en niet hamas terroristen die LALALALALALALALALA KGGGGG doen
Palestina is meer dan Gaza. Er zijn meer dan 120 illegale nederzettingen in Palestijns gebied. Daarnaast, Israel heeft inmiddels meer dan zestig VN-resoluties overtreden. Heb je uberhaupt enig idee wat de afgesproken grenzen van 1947 (VN) waren? Gaza was bijna drie keer zo groot. Laat ik niet eens beginnen over de Westelijke oever.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zitten er geen Joodse nederzettingen in Gaza.
Nog zo'n land dat niet eens een onderzoek afwacht...quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:04 schreef Jan_Janszoon het volgende:
Another one bites the dust.
South Africa recalls its ambassador
Flotilla affair leads to further diplomatic fallout.
South Africa on Thursday announced that it was recalling its ambassador to Israel for consultations over the Gaza flotilla incident earlier this week.
SA embassy spokesman Judika Tladi told The Jerusalem Post that ambassador Ismael Coovadia was being recalled to Pretoria for consultations so that the government can get a "better understanding" of what happened off the Gaza coast and its implications
The move was meant to show South Africa's "condemnation of the [Israeli] attack on the flotilla."
http://www.jpost.com/International/Article.aspx?id=177408
Wie accepteerde die grenzen van 1947, en wie niet?quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:08 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Palestina is meer dan Gaza. Er zijn meer dan 120 illegale nederzettingen in Palestijns gebied. Daarnaast, Israel heeft inmiddels meer dan zestig VN-resoluties overtreden. Heb je uberhaupt enig idee wat de afgesproken grenzen van 1947 (VN) waren? Gaza was bijna drie keer zo groot. Laat ik ophouden over de Westelijke over.
Tot slot, hoe kun je een staat erkennen die zelf geen officiele grenzen heeft vastgelegd? (en elk decennium een stukje lebensraum er bij jat?)
Ik weet niet of ik een onderzoek uitgevoerd door Israel zelf wel serieus moet nemen. Geeft mij een 'wij van wc-eend' gevoel.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:08 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Nog zo'n land dat niet eens een onderzoek afwacht...
Ze zullen ons een paar keer netjes vragen, daarna raggen ze met hun Leopard tanks richting binnenhof.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:03 schreef Viajero het volgende:
[..]
maar zullen de Duitsers dan eisen dat we die nederzettingen verwijderen, of zullen ze oproepen tot het vernietigen van heel Nederland?
Waar heb ik het over een onderzoek door Israel zelf dan? Er zullen meer instanties zijn die hier onderzoek naar gaan doen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik een onderzoek uitgevoerd door Israel zelf wel serieus moet nemen. Geeft mij een 'wij van wc-eend' gevoel.
Ik dacht dat Israel zelf dat onderzoek ging doen. Was dat niet een van de uitkomsten van de VN-bijeenkomst?quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:13 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Waar heb ik het over een onderzoek door Israel zelf dan? Er zullen meer instanties zijn die hier onderzoek naar gaan doen.
Dat bedoel ik inderdaadquote:Op donderdag 3 juni 2010 16:07 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Net als in Ierland bedoel je? Lijkt me een goed plan.
[..]
Dat ze niet meer actief oproepen tot de vernietiging van.. vind ik al een stap in de goede richting.quote:Hmm, zeggen en doen is twee natuurlijk.....
[..]
What was the last thing that went through your head?quote:Ja maar of de terroristen dat ook vinden weet ik niet.
LALALALALALALALALA KGGGGG, dan bedoel je zo 1?
De uitkomst was volgens mij dat áls Israel het zelf ging doen, dat het dan het hooggerechtshof moest zijn, dat staat namelijk wel objectief ten opzichte van de eigen staat.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik dacht dat Israel zelf dat onderzoek ging doen. Was dat niet een van de uitkomsten van de VN-bijeenkomst?
Denk je dat Israel een VN-onderzoek toe gaat laten? Of wie zou het anders mogenlijk kunnen onderzoeken behalve Israel zelf?quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:16 schreef Prosac het volgende:
[..]
De uitkomst was volgens mij dat áls Israel het zelf ging doen, dat het dan het hooggerechtshof moest zijn, dat staat namelijk wel objectief ten opzichte van de eigen staat.
Wees blij dat ze niet hebben.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:11 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Ze zullen ons een paar keer netjes vragen, daarna raggen ze met hun Leopard tanks richting binnenhof.
Probleem is echter, Palestijnen hebben geen tanks.
Volgens mij is dat nog niet beslist, de VS vonden dat maar er zijn natuurlijk meer landen die daar over beslissen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik dacht dat Israel zelf dat onderzoek ging doen. Was dat niet een van de uitkomsten van de VN-bijeenkomst?
Ik denk dat geen enkel land 100% geaccepteerd zal worden als objectief door pro danwel anti. Er zal altijd weer een kanttekening bij gezet worden.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk je dat Israel een VN-onderzoek toe gaat laten? Of wie zou het anders mogenlijk kunnen onderzoeken behalve Israel zelf?
Het is Amerika's wens dat Israël het zelf gaat doen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja dan heb ik toch liever dat Colombia, Argentinië, Oeganda en Ethiopië het onderzoek gaan doen.....quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:16 schreef Prosac het volgende:
[..]
De uitkomst was volgens mij dat áls Israel het zelf ging doen, dat het dan het hooggerechtshof moest zijn, dat staat namelijk wel objectief ten opzichte van de eigen staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |