abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:51:44 #151
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82322021
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 00:46 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Dat Erdogan wat doet? Volgens mij draai jij de rollen om. Dat hij al eerder overduidelijk moeite had met eerdere Israelische acties staat buiten kijf en mag je van vinden wat je wil. Het feit blijft dat in eerste instantie Turkije iets overkomen is (nogal wat doden namelijk). Hoe had hij dan moeten reageren? Met zalvende woorden? Turkije is geen Arabisch land waar een Koning Hoessein nederig slikt. Turkije is altijd al een trots land geweest wat zich zeker niet door Israel opzij laat zetten. Israel had veel slimmer moeten reageren en normaal doen ze dat ook. Geloof mij nou maar dat ze daar heel erg balen dat dit zo uit de hand is gelopen omdat Turkije helemaal geen vijand van hen hoeft te zijn, er zijn belangen voor beide landen om - ondanks meningsverschillen - normale banden te behouden. Eerdere wederzijdse irritaties staan normaal gesproken in het niet omdat het uiteindelijke belang groter is om de contacten enigzins goed te houden. Deze actie van israelische kant heeft dat overhoop gegooid, want het ziet ernaar uit dat de relatie tussen deze landen een hele flinke deuk heeft opgelopen.
[..]

Afhankelijk? En welke steun? Je ziet spoken en ik weet waar het je steekt, dat Turkije in jouw ogen toenadering zoekt tot Iran, "de duivel". Zeker met die laatste deal, waar Brazilie ook bij was betrokken.
[..]

Je draait door. Zijn standpunt mbt de Koerdische kwestie in Turkije is volgens mij vrij consequent geweest zo ook met de PKK. Jij denkt dat hij ooit de Koerden een flink pootje gaat lichten en alsnog te grazen neemt?
En ik herhaal het nogmaals, de jaren 70 marxistische PKK is ten dode opgeschreven net zoals de ETA. Ze kunnen irritant zijn maar hun doelen zullen ze in Turkije niet behalen. Turkije is verandert en de PKK is niet meer van deze tijd, let maar op.
[..]

Dit is wat je dwars zit. Maar probeer ff buiten je eigen kader te denken. Dat doe ik ook wanneer het Israel betreft en tussen wat ik wens en wat ik begrijpelijk vindt dat Israel doet. Tuurlijk gaat hij met Iran zaken doen, Turkije heeft geen problemen met Iran ansich. Vooral Israel en Amerika hebben dat omdat Iran een pain in the ass is in Midden-Oosten politiek. Ze hebben alle hielenlikkers als Mubarak, Hussein en Saoedie Arabie onder controle en rest alleen dat vervelende Iran nog dat aanhang heeft in Libanon, Palestina en Syrie. Hij (Erdogan) gaat zodoende lekker in het midden zitten, heeft Iran namelijk nodig - en is in zijn belang - alsmede Amerika. Flink tegen elkaar uitspelen die gasten, zou ik ook doen. Nu een dealtje met Iran, samen Koerdische terroristen bestrijden, olie, gas en Amerika ook uitspelen in Irak en problematiek daar alsmede de militaire banden die ze hebben. Hij zou oerdom zijn om blind achter Israel en Amerika te staan en Iran links te laten liggen. Maar geen zorgen, Turkije zal hun lot echt neit aan dat van Iran verbinden en/of verenigen, die vlieger gaat niet op. Wel neemt hun rol toe omdat het land zich goed ontwikkelt, in het centrum zit, bij beide partijen acceptabel is (dan heb ik het over Amerika en Iran) en er niet voor kiest blind achter een partij te gaan staan. En dat laatste is nou net wat jij waarschijnlijk beschrijft als gevaarlijk omdat het jouw belangen [Israel] schaadt.

PS: Nog ff over de holocaust. Dat noemde ik niet. Ook zal je niet blij zijn als er joden worden omgelegd in Turkije. Wat wel vaak zo is is dat het een bepaald soort mensen goed uitkomt [zijn er genoeg van op FOK is mijn ervaring maar zit ook een blonde parlementarier bij] als de schuimbekkende Moslim weer eens verkondigd dat "de joden de zee in moeten", of "the root of all evil" zijn. Als Erdogan iets in die trant had gezegd had men een gigantische joker in hadden gekregen om te zeggen: "weer zo'n extremistische Moslim idioot, we told you". Gelukkig gaat die vlieger niet op en heeft Erdogan meerdere malen zeer duidelijk aangegeven dat joden in Turkije los staan van dit incident. Daar doelde ik op. Hij is redelijk en voor vijanden is dat een nadeel want kan men hem geen etiket opplakken wat voor sommige andere Islamitische leiders wel opgaat. En dat vooral is soms best balen voor die onderbuik, want het makkelijkste is een Mohammed Enait gevalletje die je afdoet als fundi, gestoord en klaar is kees.
QFT! Een verademing om dit soort betogen te lezen.

Ik vind het alleen storend dat Erdogan dit expliciet uitspreekt. Het is toch van de zotte dat als Israël iets fout doet er expliciet bij gezegd moet worden dat het geen betrekking heeft op Joden.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:52:07 #152
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82322037
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:49 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik hoor trouwens minder van Joden in Turkije of Marokko dan over joden wegtreiteren uit steden van Europa en landen als Zweden waar een burgemeester dan weer niets tegen doet omdat die vind dat het begrijpelijk is om de situatie in Israël.

Eigenlijk heb ik dus enorm veel respect voor Turkije die zijn bevolking dus weer oproept de joden in dat land met rust te laten. Zouden juist andere landen ook moeten doen. Misschien heeft de Turkse president juist gezien hoe het niet moet zoals in Europa.
Klopt, in Frankrijk bijvoorbeeld zie je ook een toename in antisemitische incidenten. Nou wonen in Europa ook een stuk meer Joden dan in Marokko of Turkije, dat kan er ook iets mee te maken hebben.

Maar het stukje dat jij quote gaat meer over de jaren direct na de oprichting van Israel
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_82322046
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:59 schreef FoolWithMokey het volgende:
Dit topic kun je beter Muslim vs Joden noemen.
Nee, juist niet denk ik.

Ik vind het juist goed dat mensen hun argwaan posten. Wanneer die met goede tegenargumenten weggehaald kunnen worden? Is toch alleen maar fijn te noemen? De emotie speelt wel degelijk een rol in dergelijke topics, maar juist die emotie wat gerust te stellen is prima.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:05:37 #154
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82322652
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:52 schreef paddy het volgende:

[..]

Nee, juist niet denk ik.

Ik vind het juist goed dat mensen hun argwaan posten. Wanneer die met goede tegenargumenten weggehaald kunnen worden? Is toch alleen maar fijn te noemen? De emotie speelt wel degelijk een rol in dergelijke topics, maar juist die emotie wat gerust te stellen is prima.
Voor zover mensen bereid zijn naar tegenargumenten te luisteren natuurlijk
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_82325128
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:05 schreef Viajero het volgende:

[..]

Voor zover mensen bereid zijn naar tegenargumenten te luisteren natuurlijk
Klopt, maar in de tijd dat ik in NWS zit, heb ik toch gezien dat users die eerst nogal radicaal over dingen posten, daar toch wat milder in geworden zijn.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_82326527
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:51 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik vind het alleen storend dat Erdogan dit expliciet uitspreekt. Het is toch van de zotte dat als Israël iets fout doet er expliciet bij gezegd moet worden dat het geen betrekking heeft op Joden.
Gelukkig komt er steeds een algemener besef in de wereld dat de schuld bij de zionisten ligt en niet bij Joden of het Jodendom.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_82335940
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 00:46 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Dat Erdogan wat doet? Volgens mij draai jij de rollen om. Dat hij al eerder overduidelijk moeite had met eerdere Israelische acties staat buiten kijf en mag je van vinden wat je wil. Het feit blijft dat in eerste instantie Turkije iets overkomen is (nogal wat doden namelijk). Hoe had hij dan moeten reageren? Met zalvende woorden? Turkije is geen Arabisch land waar een Koning Hoessein nederig slikt. Turkije is altijd al een trots land geweest wat zich zeker niet door Israel opzij laat zetten. Israel had veel slimmer moeten reageren en normaal doen ze dat ook. Geloof mij nou maar dat ze daar heel erg balen dat dit zo uit de hand is gelopen omdat Turkije helemaal geen vijand van hen hoeft te zijn, er zijn belangen voor beide landen om - ondanks meningsverschillen - normale banden te behouden. Eerdere wederzijdse irritaties staan normaal gesproken in het niet omdat het uiteindelijke belang groter is om de contacten enigzins goed te houden. Deze actie van israelische kant heeft dat overhoop gegooid, want het ziet ernaar uit dat de relatie tussen deze landen een hele flinke deuk heeft opgelopen.
[..]
Turkije is een land met een confessionele regering, een conservatieve, vele maatregelen hebben Turkije al meer en meer doen afsluiten van de Westerse wereld. Erdogan profiteert van de oude seculiere contacten met Europa en de VS en op die manier probeert hij de schijn op te houden.
Echter, een confessionele regering heeft 1 probleem, ze hebben het leger tegen zich.

Jarenlang sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog zijn er in het Midden-Oosten altijd landen en leiders geweest die niet alleen hun eigen land wilden verenigen maar het gehele Midden-Oosten. We zagen het bij Sadam Hoessein, we zagen het bij Nasser, en we zien/zagen het bij Iran. Iran heeft alles tegen zitten maar Turkije heeft alles mee zitten en dat weet Erdogan.
De gemeenschappelijke vijand om het leger en het M-O te verenigen is Israel.
Als dat bijna was gelukt met Nasser waarom dan niet met Erdogan die in een sterkere positie zit.

Jij doet net of dit de eerste echte woorden zijn van Erdogan.
Maar op een dergelijke manier is hij al veel langer bezig.

Of dacht jij dat Israel nu zat te wenen om de slechte verhoudingen met Turkije.
Turkije is afhankelijk van de Israelische wapens en dat is de enige reden dat Erdogan nu zijn woorden heeft afgezwakt. Of hij is daarmee bedreigd door Israel, dat ze deze steun zouden stoppen (wat hem in een moeilijk pakket met z'n leger zou brengen), of zijn regering heeft dit zelf bedacht.
Maar Israel is in ieder geval al veel langer bezig met het zoeken naar alternatieven in Midden-Oosten.
Denk je dat ze die Turkse ambassadeur zomaar op een lager stoeltje lieten zitten.
Nee, Israel is niet alleen boos om kritiek, kritiek op de vloot of toen op de Gaza-Oorlog.

Turkije bewapent via transporten naar Libanon namelijk Hezbollah.
Turkije Libanon en Syrie, de derde een grote vijand van Israel op basis van geschiedenis, houden militaire oefeningen. Erdogan is al veel langer bezig met agressief gedrag en geweld.
Dit gaat veel verder dan kritiek, Erdogan is bezig met een oorlog, een Islamitische oorlog.
quote:
Afhankelijk? En welke steun? Je ziet spoken en ik weet waar het je steekt, dat Turkije in jouw ogen toenadering zoekt tot Iran, "de duivel". Zeker met die laatste deal, waar Brazilie ook bij was betrokken.
[..]
Ten eerste vertrouwen maar weinig landen die deal, ten tweede Brazilie wordt wel vertrouwd maar in hoeverre zaten die er voor de show bij, en ten derde wat is er echt afgesproken tussen Turkije en Iran.

En waar denk jij dat Turkije veel van z'n moderne wapens verkoopt.

Waarom denk jij, wat pas tig keer in het nieuws is geroepen, dat Erdogan plotseling z'n woorden afzwakte.
quote:
Je draait door. Zijn standpunt mbt de Koerdische kwestie in Turkije is volgens mij vrij consequent geweest zo ook met de PKK. Jij denkt dat hij ooit de Koerden een flink pootje gaat lichten en alsnog te grazen neemt?
En ik herhaal het nogmaals, de jaren 70 marxistische PKK is ten dode opgeschreven net zoals de ETA. Ze kunnen irritant zijn maar hun doelen zullen ze in Turkije niet behalen. Turkije is verandert en de PKK is niet meer van deze tijd, let maar op.
[..]
Erdogan probeerde eerst de PKK en de Koerden te verenigen met Turkije, dat heeft hij wel degelijk geprobeerd ja, maar de Koerden hebben meer dan terecht geweigerd omdat ze er bijna niets voor terugkregen.
Daarna is de situatie weer verslechterd, wat we ook weer in het nieuws zagen, en zijn oude spanningen weer lichtelijk opgeladen, maar je hebt gelijk dat de PKK geen partij is voor Turkije,
dat is ook niet wat ik zeg, daar kan Erdogan nauwelijks eer uit halen, zelfs het tegenovergestelde
desalniettemin zal hij het blijven proberen, het land te verenigen,
eerst de Koerden en daarna Israel zodat er niemand meer overblijft
mark my words Aloulou.
quote:
Dit is wat je dwars zit. Maar probeer ff buiten je eigen kader te denken. Dat doe ik ook wanneer het Israel betreft en tussen wat ik wens en wat ik begrijpelijk vindt dat Israel doet. Tuurlijk gaat hij met Iran zaken doen, Turkije heeft geen problemen met Iran ansich. Vooral Israel en Amerika hebben dat omdat Iran een pain in the ass is in Midden-Oosten politiek. Ze hebben alle hielenlikkers als Mubarak, Hussein en Saoedie Arabie onder controle en rest alleen dat vervelende Iran nog dat aanhang heeft in Libanon, Palestina en Syrie. Hij (Erdogan) gaat zodoende lekker in het midden zitten, heeft Iran namelijk nodig - en is in zijn belang - alsmede Amerika. Flink tegen elkaar uitspelen die gasten, zou ik ook doen. Nu een dealtje met Iran, samen Koerdische terroristen bestrijden, olie, gas en Amerika ook uitspelen in Irak en problematiek daar alsmede de militaire banden die ze hebben. Hij zou oerdom zijn om blind achter Israel en Amerika te staan en Iran links te laten liggen. Maar geen zorgen, Turkije zal hun lot echt neit aan dat van Iran verbinden en/of verenigen, die vlieger gaat niet op. Wel neemt hun rol toe omdat het land zich goed ontwikkelt, in het centrum zit, bij beide partijen acceptabel is (dan heb ik het over Amerika en Iran) en er niet voor kiest blind achter een partij te gaan staan. En dat laatste is nou net wat jij waarschijnlijk beschrijft als gevaarlijk omdat het jouw belangen [Israel] schaadt.
Sinds die deal tussen Iran en Turkije hebben we nauwelijks nog iets gehoord van Iran.
Dat is het gehele punt, Turkije zit niet meer in het midden, Turkije is naar die conversatieve confessionele hoek opgeschoven. Dat was niet alleen duidelijk sinds afgelopen maandag/dinsdag dat is al veel langer duidelijk.
Ook in Israel waar bijvoorbeeld niet voor niets in Januari al een deal van 600 miljoen is geblokeerd voor wapens. Israel wil niet meer zomaar Turkije bewapenen.
Zeker niet als het op die manier zichzelf in de vingers kan snijden.
Erdogan is niet van plan om te falen zoals Nasser en Hoessein dat hebben gedaan. Erdogan zal proberen te slagen, het Midden-Oosten en Turkije te verenigen, tegen een gemeenschappelijke vijand.
quote:
PS: Nog ff over de holocaust. Dat noemde ik niet. Ook zal je niet blij zijn als er joden worden omgelegd in Turkije. Wat wel vaak zo is is dat het een bepaald soort mensen goed uitkomt [zijn er genoeg van op FOK is mijn ervaring maar zit ook een blonde parlementarier bij] als de schuimbekkende Moslim weer eens verkondigd dat "de joden de zee in moeten", of "the root of all evil" zijn. Als Erdogan iets in die trant had gezegd had men een gigantische joker in hadden gekregen om te zeggen: "weer zo'n extremistische Moslim idioot, we told you". Gelukkig gaat die vlieger niet op en heeft Erdogan meerdere malen zeer duidelijk aangegeven dat joden in Turkije los staan van dit incident. Daar doelde ik op. Hij is redelijk en voor vijanden is dat een nadeel want kan men hem geen etiket opplakken wat voor sommige andere Islamitische leiders wel opgaat. En dat vooral is soms best balen voor die onderbuik, want het makkelijkste is een Mohammed Enait gevalletje die je afdoet als fundi, gestoord en klaar is kees.
Erdogan is niet gek, Erdogan gaat niet dezelfde fouten maken zoals die in het verleden zijn gemaakt, denk je dat hij nu alles met een ding gaat vergooien. Dit is zorgvuldig gepland.

De Turkse lieden aan boord waren van plan om te sterven als martelaars als ze de kust niet zouden bereiken.

Daar heeft meneer Erdogan anders nog niet op gereageerd.

De oorlog is nog niet begonnen Aloulou, hij gaat niet nu op zeker spelen door iedereen in het Westen tegen zich te werken, de enige die slachtoffers uit is gekomen is Turkije, is Erdogan, een gevaarlijke man.
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 00:35 schreef Burakius het volgende:

[..]

Je oogst wat je zaait. Na zoveel moord in het Midden-Oosten moet je niet denken dat je er zomaar van afkomt. Boontje komt om zijn loontje. Als je afzetten tegen een tiran politiek spel is, so be it, ik ga er graag als makke schaap achteraan.

Erdogan is DE beste president die Turkije ooit heeft gekend. Dit zeg ik zonder al te veel superlatieven te willen gebruiken, maar wat de man heeft verzet in de jaren dat hij president is , is echt niet meer normaal. Dankzij hem is Turkije op een heel nieuw niveau gekomen.
Erdogan is de beste, en Mustafa Kemal dan, wat heeft hij voor Turkije gedaan.
Inderdaad alles.

Zijn seculiere leger zou in normale omstandigheden vechten tegen een conservatieve gek als Erdogan.

Maar nee, Erdogan speelt het slim, hij probeert deze tegenstelling te vermijden.

Terwijl Turkije steeds verder afdrijft van het Westen en steeds dichter naar het conservatieve confessionele Midden-Oosten. Als je dat voorspoed noemt Burakius be my guest want dat is het enige.

Bovendien wat zit je te zeiken over moorden.
Wanneer krijgt Turkije dan eindelijk te maken met de gevolgen van de Armeense Genocide.
Of al die moorden op Koerden en andere minderheden in Turkije.
Dus doe aub niet of Turkije zo'n heilig boontje is.
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 01:01 schreef Burakius het volgende:
Alulu slams down with the hammer of justice.
Als Mustafa Kemal jouw woorden zou lezen zou hij zich omdraaien in zijn graf.
Zeer jammer.
pi_82336061
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:51 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Je zou toch echt beter moeten weten Physic Rules.
Israel en de VS zijn al lang bang voor Turkije, sinds de militaire oefeningen, en sinds een verhard imago.

Dit incident is slechts een deel van het geheel waaruit blijkt dat Turkije een gevaarlijke koers vaart.

Een koers ver weg van het Westen richting een verenigd Midden-Oosten.

We zagen het al na de deal tussen enerzijds Turkije en Brazilie en anderzijds Iran.
Niemand vertrouwt de deal, het is hetzelfde als de deal tussen Turkije en Libanon, waar veel wapens naar Hezbollah zouden
gaan tsja.
pi_82336248
Ik heb ook soms het idee dat Erdogan Turkije naar de afgrond aan het helpen is.

Dit levert niets op. Laat hem doorgaan met hervormen in Turkije voor hij even denkt alle problemen in de wereld aan te gaan pakken.
pi_82340769
Uitspraken Erdogan.
quote:
Erdogan also compared the Israeli actions to those of Kurdish militants in Turkey and stood up for Hamas, calling them "resistance fighters fighting for their land".
quote:
"The fate of Jerusalem is not different from the fate of Istanbul," he said, in language reflecting the significance of the holy city to Muslims throughout the world. "The fate of Gaza is not different from the fate of Ankara."
quote:
"I am speaking to them in their own language. The sixth commandment says 'thou shalt not kill'. Did you not understand?" Prime Minister Tayyip Erdogan said in his harshest words yet since Israeli commandos raided the Mavi Marmara on Monday.

"I'll say [it] again. I say in English 'you shall not kill'. Did you still not understand? So I'll say to you in your own language. I say in Hebrew 'Lo Tirtzakh'," he said in a televised speech to supporters of his Islamist-leaning AK Party.
Vicepremier Turkije.
quote:
The incident has brought their relationship to the brink and Turkey has already recalled its ambassador to Israel. Speaking on television Wednesday, Turkish President Abdullah Gul said relations between the two countries "will never be as they were before."
quote:
"Israel has made one of the biggest mistakes in its history," he added.
pi_82341063
quote:
İngilizceden sonra ibraniceyide söktü
tebrik ediyorum sayın başbakanımızı dünyada çok çinli var çincede söyleseydi keşke
Sarcastische reacties bij het nieuwsbericht.
Deze user feliciteert Erdogan dat hij na het Engels ook al het Hebreeuws onder de knie heeft. En hij vraagt het hem ook in het Chinees te doen de volgende keer.

(Erdogan spreekt dus geen Engels)

En ook heel veel reacties op het nieuwsbericht dat Hamas wel degelijk een terreurorganisatie is.
Velen geven ook aan dat dit een zaak is voor Arabische landen en dat Turkije zich met andere zaken bezig dient te houden.
Om aan te geven dat er in Turkije ook behoorlijk wat discussie is momenteel.
pi_82341183
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:37 schreef IHVK het volgende:

[..]

Sarcastische reacties bij het nieuwsbericht.
Deze user feliciteert Erdogan dat hij na het Engels ook al het Hebreeuws onder de knie heeft.

(Erdogan spreekt dus geen Engels)

En ook heel veel reacties op het nieuwsbericht dat Hamas wel degelijk een terreurorganisatie is.
Velen geven ook aan dat dit een zaak is voor Arabische landen en dat Turkije zich met andere zaken bezig dient te houden.
Om aan te geven dat er in Turkije ook behoorlijk wat discussie is momenteel.
Dat kan ik natuurlijk niet zeggen want ik ben niet Turks . Maar ik geloof je zonder meer, Turkije is nog steeds een modern land in veel plaatsen, zullen vast nog wel mensen zijn met gezond verstand .
Gezond verstand betekent overigens niet dat je geen kritiek mag hebben op Israel.
Als het maar normaal blijft.
pi_82341265
Maar goed ik vertaal het alleen he.
Om ook de andere kant van de zaak te belichten.

Op zich kan ik begrijpen waarom Hamas, wiens ideologie ik niet onderschrijf uiteraard, uiteindelijk heeft gewonnen in Gaza, maar dat is een andere discussie.
pi_82342813
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:41 schreef IHVK het volgende:
Maar goed ik vertaal het alleen he.
Om ook de andere kant van de zaak te belichten.

Op zich kan ik begrijpen waarom Hamas, wiens ideologie ik niet onderschrijf uiteraard, uiteindelijk heeft gewonnen in Gaza, maar dat is een andere discussie.
Goed dat je het vertaald.
pi_82347930
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:21 schreef IHVK het volgende:
Ik heb ook soms het idee dat Erdogan Turkije naar de afgrond aan het helpen is.

Dit levert niets op. Laat hem doorgaan met hervormen in Turkije voor hij even denkt alle problemen in de wereld aan te gaan pakken.
Met het verschil dat hij de gene is die met de AK-partij Turkije tot haar hoogste moment heeft gebracht in haar korte geschiedenis.

Dit zijn gewoon trieste constateringen en is bangmakerij.

Moeten wij Turken dan onze ogen dichtknijpen tegen al het onrecht in de wereld tegen welk volk dan ook?
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_82348279
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

Turkije is een land met een confessionele regering, een conservatieve, vele maatregelen hebben Turkije al meer en meer doen afsluiten van de Westerse wereld. Erdogan profiteert van de oude seculiere contacten met Europa en de VS en op die manier probeert hij de schijn op te houden.
Echter, een confessionele regering heeft 1 probleem, ze hebben het leger tegen zich.

Jarenlang sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog zijn er in het Midden-Oosten altijd landen en leiders geweest die niet alleen hun eigen land wilden verenigen maar het gehele Midden-Oosten. We zagen het bij Sadam Hoessein, we zagen het bij Nasser, en we zien/zagen het bij Iran. Iran heeft alles tegen zitten maar Turkije heeft alles mee zitten en dat weet Erdogan.
De gemeenschappelijke vijand om het leger en het M-O te verenigen is Israel.
Als dat bijna was gelukt met Nasser waarom dan niet met Erdogan die in een sterkere positie zit.

Jij doet net of dit de eerste echte woorden zijn van Erdogan.
Maar op een dergelijke manier is hij al veel langer bezig.

Of dacht jij dat Israel nu zat te wenen om de slechte verhoudingen met Turkije.
Turkije is afhankelijk van de Israelische wapens en dat is de enige reden dat Erdogan nu zijn woorden heeft afgezwakt. Of hij is daarmee bedreigd door Israel, dat ze deze steun zouden stoppen (wat hem in een moeilijk pakket met z'n leger zou brengen), of zijn regering heeft dit zelf bedacht.
Maar Israel is in ieder geval al veel langer bezig met het zoeken naar alternatieven in Midden-Oosten.
Denk je dat ze die Turkse ambassadeur zomaar op een lager stoeltje lieten zitten.
Nee, Israel is niet alleen boos om kritiek, kritiek op de vloot of toen op de Gaza-Oorlog.

Turkije bewapent via transporten naar Libanon namelijk Hezbollah.
Turkije Libanon en Syrie, de derde een grote vijand van Israel op basis van geschiedenis, houden militaire oefeningen. Erdogan is al veel langer bezig met agressief gedrag en geweld.
Dit gaat veel verder dan kritiek, Erdogan is bezig met een oorlog, een Islamitische oorlog.
[..]

Ten eerste vertrouwen maar weinig landen die deal, ten tweede Brazilie wordt wel vertrouwd maar in hoeverre zaten die er voor de show bij, en ten derde wat is er echt afgesproken tussen Turkije en Iran.

En waar denk jij dat Turkije veel van z'n moderne wapens verkoopt.

Waarom denk jij, wat pas tig keer in het nieuws is geroepen, dat Erdogan plotseling z'n woorden afzwakte.
[..]

Erdogan probeerde eerst de PKK en de Koerden te verenigen met Turkije, dat heeft hij wel degelijk geprobeerd ja, maar de Koerden hebben meer dan terecht geweigerd omdat ze er bijna niets voor terugkregen.
Daarna is de situatie weer verslechterd, wat we ook weer in het nieuws zagen, en zijn oude spanningen weer lichtelijk opgeladen, maar je hebt gelijk dat de PKK geen partij is voor Turkije,
dat is ook niet wat ik zeg, daar kan Erdogan nauwelijks eer uit halen, zelfs het tegenovergestelde
desalniettemin zal hij het blijven proberen, het land te verenigen,
eerst de Koerden en daarna Israel zodat er niemand meer overblijft
mark my words Aloulou.
[..]

Sinds die deal tussen Iran en Turkije hebben we nauwelijks nog iets gehoord van Iran.
Dat is het gehele punt, Turkije zit niet meer in het midden, Turkije is naar die conversatieve confessionele hoek opgeschoven. Dat was niet alleen duidelijk sinds afgelopen maandag/dinsdag dat is al veel langer duidelijk.
Ook in Israel waar bijvoorbeeld niet voor niets in Januari al een deal van 600 miljoen is geblokeerd voor wapens. Israel wil niet meer zomaar Turkije bewapenen.
Zeker niet als het op die manier zichzelf in de vingers kan snijden.
Erdogan is niet van plan om te falen zoals Nasser en Hoessein dat hebben gedaan. Erdogan zal proberen te slagen, het Midden-Oosten en Turkije te verenigen, tegen een gemeenschappelijke vijand.
[..]

Erdogan is niet gek, Erdogan gaat niet dezelfde fouten maken zoals die in het verleden zijn gemaakt, denk je dat hij nu alles met een ding gaat vergooien. Dit is zorgvuldig gepland.

De Turkse lieden aan boord waren van plan om te sterven als martelaars als ze de kust niet zouden bereiken.

Daar heeft meneer Erdogan anders nog niet op gereageerd.

De oorlog is nog niet begonnen Aloulou, hij gaat niet nu op zeker spelen door iedereen in het Westen tegen zich te werken, de enige die slachtoffers uit is gekomen is Turkije, is Erdogan, een gevaarlijke man.
[..]

Erdogan is de beste, en Mustafa Kemal dan, wat heeft hij voor Turkije gedaan.
Inderdaad alles.

Zijn seculiere leger zou in normale omstandigheden vechten tegen een conservatieve gek als Erdogan.

Maar nee, Erdogan speelt het slim, hij probeert deze tegenstelling te vermijden.

Terwijl Turkije steeds verder afdrijft van het Westen en steeds dichter naar het conservatieve confessionele Midden-Oosten. Als je dat voorspoed noemt Burakius be my guest want dat is het enige.

Bovendien wat zit je te zeiken over moorden.
Wanneer krijgt Turkije dan eindelijk te maken met de gevolgen van de Armeense Genocide.
Of al die moorden op Koerden en andere minderheden in Turkije.
Dus doe aub niet of Turkije zo'n heilig boontje is.
[..]

Als Mustafa Kemal jouw woorden zou lezen zou hij zich omdraaien in zijn graf.
Zeer jammer.
Ten eerste kan Mustafa Kemal zich wel meerdere keren draaien in zijn graf het zou een groot compliment zijn voor mij. Jarenlange heerschappij van metselaars is wat hij heeft voortgebracht met het leger als zijn hamer. Dezelfde tactiek die men in elk "gedekoloniseerde" land heeft toegepast. Niet Erdogan, maar het Turkse Islamitische bewustzijn tezamen bevrijden Turkije nu van deze ketenen die gebonden zijn.

De Armeense genocide was geen genocide, de PKK is een organisatie dat OOK Koerden dood. De Koerden zijn de PKK ook allang al zat. Vele Turken zijn al totaal gemixed met Koerden en onze grote helden zijn Bediüzzaman Said Nursi (een Koerd) en Salah ad-din (ook een Koerd) en Fatih Sultan Mehmed ( Griek-Turks en what else). Want zie je, wij Moslims geven geen enige fecalie om afkomst. Niets voor niets volgden de Sahabe hz. Bilal en niemand minder dan hem mocht de eerste oproep tot gebed doen. Zo een gebaar kwam pas later in de Amerikaanse Burgeroorlog(alhoewel het meer ging om macht dan om de gedachte dat slavernij fout is) in het Westen. Over primitief gesproken.

En ik weet niet wat je bedoelt met conservatief, maar als je denkt dat Turkije een twee Iran zal worden heb je het mis. Dit is stemmingsmakerij en bangmakerij. Dezelfde bangmakerij die men steeds WEER en WEER gebruikt (reichtstag, nazisme, 9/11, Saddam (puppet van USA) ) en iedereen valt er weer als een makke schaap in.
pi_82348484
Over het bewapenen. Hypocriet zou ik zeggen! ALS dat al waar is dat Turkije zogenaamd de Hezbollah zou bewapenen (deepnote: ), dan is het:"gebruik de wapens die zij tegen jou gebruiken". Want iedereen weet wel dat de Mossad en de Usa de PKK trainen en bewapenen! Hoe komen ze anders aan fancy night-vision goggles dacht jij? De USA die deze smerige tactiek overal al eerder gebruikte trouwens (bevoorraden Taliban bijvoorbeeld tegen Rusland, Zuid-Korea etc. etc. ).

Buiten het feit dat het totaal made-up is van jou.
pi_82355232
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:00 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

Staatszender, dat zegt genoeg, propaganda???

Verbetering is te danken aan de EU

Maar het is maar wat je verbetering noemt, er wordt een oorlog uitgevochten tussen de PKK en Turkije as we speak Zo is er een 14-jarig meisje om het leven gekomen in Irak door een Turkse bom!

En nee, de Koerden worden niet erkend als minderheid!
Ho ho, dat was door de Iraniërs.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_82355307
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:27 schreef paddy het volgende:

[..]

Jij houdt dus niet van Nederland? Geloof dat je het al eens gezegd heb, maar kan het me niet herinneren. Woon je hier? Zo ja, waarom?

Ik wel, nog wel tenminste.
Dat was onduidelijk, inderdaad.
Ik vroeg me af waarom Burakius niet van Brabant of Limburg hield, maar wel van de rest van Nederland.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_82355519
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:25 schreef paddy het volgende:

[..]

Schiet mij maar lek, maar ik snap totaal niet waar je op doelt. Kan die ook niet in je vorige post ontdekken. En wat bedoel je precies met soortgenoten en verwanten? Wat voor pijn?
Dat is nog lastiger, inderdaad.
Ik citeer:
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:19 schreef SemperSenseo het volgende:

Rigghtt..., het mooie excuusverhaal wat altijd in de Arabische wereld wordt geuit om geen verantwoording af te leggen over de etnische vervolgingen. Wederom de welbekende Pavlov reactie: de ander (jood) heeft het altijd gedaan, maar wij moslims treffen nooit schuld! Het welbekende "Joodse complot"

Moet je voorstellen: je familie woont voor meer dan vijf eeuwen in je thuisland met een lapje grond of huis voor vele generaties; het is het land waar iedereen die je kent woont, je moeder woont er, je vader, je ooms, je kinderen. Je hart en ziel en identiteit ligt in dit land. Het land, dat ben jij. Opeens besluit opeens iedereen van je familie, een specifieke bevolkingsgroep et large, hier vandaan te vertrekken vanwege de lobby van toenmalig Israel? Sure...
Waarop ik reageerde met:
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 01:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vanwege een clubje jongens met een geweer in de handen.
Zeker wel!

Natuurlijk wil je dat niet graag geloven, dat snap ik ook wel. Want het zijj jouw verwanten die zich zo onbeschaafd gedroegen.
Maar het is wel gebeurd!
En je beschrijft heel goed de pijn die jouw soortgenoten veroorzaakten.
SemperSenseo benoemt de pijn van joden die uit Arabische landen vluchten/weggingen/verdreven werden.
Ik laat hem zien hoe Arabieren uit Palestina verdreven werden door joodse knokploegen. En ik hoop dat hij beseft dat die verdreven Palestijnen dezelfde pijn voelen als als de verdreven joden.

Althans, dat hoop ik.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_82355700
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:27 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ten eerste kan Mustafa Kemal zich wel meerdere keren draaien in zijn graf het zou een groot compliment zijn voor mij. Jarenlange heerschappij van metselaars is wat hij heeft voortgebracht met het leger als zijn hamer. Dezelfde tactiek die men in elk "gedekoloniseerde" land heeft toegepast. Niet Erdogan, maar het Turkse Islamitische bewustzijn tezamen bevrijden Turkije nu van deze ketenen die gebonden zijn.
Mustafa Kemal heeft Turkije ontwikkeld, van Turkije een echt modern land gemaakt dat opkroop uit de krochten van het achterstallige of beter gezegd minder ontwikkelde, Ottomaanse Rijk (in deze tijd althans).

Want was het niet Ataturk die zei; 'I'm a descendant of Sabbetai Zevi - not indeed a Jew any more, but an ardent admirer of this prophet of yours' . Hij heeft zo veel gedaan voor de Joodse gemeenschap en voor andere groepen. Hij was een held en zonder hem was Turkije nu net zo slecht ontwikkeld als menig ander land in de regio en het Midden-Oosten. Dus heb een beetje respect voor jullie leider.
quote:
De Armeense genocide was geen genocide, de PKK is een organisatie dat OOK Koerden dood. De Koerden zijn de PKK ook allang al zat. Vele Turken zijn al totaal gemixed met Koerden en onze grote helden zijn Bediüzzaman Said Nursi (een Koerd) en Salah ad-din (ook een Koerd) en Fatih Sultan Mehmed ( Griek-Turks en what else). Want zie je, wij Moslims geven geen enige fecalie om afkomst. Niets voor niets volgden de Sahabe hz. Bilal en niemand minder dan hem mocht de eerste oproep tot gebed doen. Zo een gebaar kwam pas later in de Amerikaanse Burgeroorlog(alhoewel het meer ging om macht dan om de gedachte dat slavernij fout is) in het Westen. Over primitief gesproken.
Inderdaad, jullie Moslims, maar ik heb het over jullie Turken.
En die afkomst bespeur ik steeds minder bij jou.

Want was is nu op dit moment belangrijk voor je.

Dat je een Turkse Moslim bent of een Islamitische Turk.
quote:
En ik weet niet wat je bedoelt met conservatief, maar als je denkt dat Turkije een twee Iran zal worden heb je het mis. Dit is stemmingsmakerij en bangmakerij. Dezelfde bangmakerij die men steeds WEER en WEER gebruikt (reichtstag, nazisme, 9/11, Saddam (puppet van USA) ) en iedereen valt er weer als een makke schaap in.
Heel raar hoor daarom zeker die coalitie tussen Hezbollah-Syrie-Iran-Turkije met al die wapenleveranties en militaire oefeningen. Hoop dat je daar heel erg tevreden mee bent.
pi_82355725
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:30 schreef Burakius het volgende:
Over het bewapenen. Hypocriet zou ik zeggen! ALS dat al waar is dat Turkije zogenaamd de Hezbollah zou bewapenen (deepnote: ), dan is het:"gebruik de wapens die zij tegen jou gebruiken". Want iedereen weet wel dat de Mossad en de Usa de PKK trainen en bewapenen! Hoe komen ze anders aan fancy night-vision goggles dacht jij?
Die krijgen/kopen ze natuurlijk gewoon van de KDP en KUP, en zij krijgen dat weer van de VS.
De rest maken ze wellicht gewoon buit van Turkse militairen als ze weer eens een konvooi kapen.
pi_82355775
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:30 schreef Burakius het volgende:
Over het bewapenen. Hypocriet zou ik zeggen! ALS dat al waar is dat Turkije zogenaamd de Hezbollah zou bewapenen (deepnote: ), dan is het:"gebruik de wapens die zij tegen jou gebruiken". Want iedereen weet wel dat de Mossad en de Usa de PKK trainen en bewapenen! Hoe komen ze anders aan fancy night-vision goggles dacht jij? De USA die deze smerige tactiek overal al eerder gebruikte trouwens (bevoorraden Taliban bijvoorbeeld tegen Rusland, Zuid-Korea etc. etc. ).

Buiten het feit dat het totaal made-up is van jou.
Ik snap niet dat jij nog durft te praten voor de Koerden, voor de Armeniers, of voor welke andere groep dan ook in Turkije. Je hebt er niet bepaald kaas van gegeten.
pi_82355797
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:20 schreef Burakius het volgende:

[..]

één goede reden waarom ik van Nederland houdt? Kan je er uit de losse pols meerdere geven als je dat wilt?
Nee, één goede reden waarom je Brabant en Limburg uitsluit.
pi_82355881
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 02:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, één goede reden waarom je Brabant en Limburg uitsluit.
O hahahhahaa, omdat het een achtergesteld gebied is wat er voor zorgt dat Nederland zich niet tot volle potentie kan ontwikkelen tot een machtige natie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')