abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82369365
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 16:45 schreef Disana het volgende:

[..]

Dan moet je duidelijk zijn. Nederlanders wonen niet in Nederland omdat het hier beter is. Nederlanders wonen hier omdat ze hier zijn opgegroeid en hier hun hele leven hebben. Of ze nou Mutant of Pietje heten. En hetzelfde geldt voor mensen die elders hun leven hebben opgebouwd. Of dat nou in een islamitisch land is of niet.
We hebben het over situaties in bepaalde landen, en ik had het gezegd tegen een blonde Nederlander of een getinte Nederlander, autochtoon of allochtoon als hij/zij blijft beweren dat het daar net zo goed is als hier.
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 16:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is het omgekeerde van je redenering "waarom ga je er daar dan niet wonen".... remember.
[..]
Inderdaad, dus leg me geen woorden in de mond aub, de rechter had je hiervoor al lang afgestraft.
Blijf bij de les.
quote:
Ik ga daar niet alleen op vakantie hoor, ik zit daar regelmatig langere periodes. En dat doe ik zeker niet in een hotel of iets dergelijks, maar gewoon in een woning. Jij hebt gewoon een enorm slecht beeld van Islamitische landen en het leven aldaar. Dat geeft niet, je kunt ook niet alles weten.
Ik ben er zelf veelvuldig geweest, en ik kan je zeggen, ook al zijn de mensen nog zo aardig de situatie is er gewoon niet optimaal. Er is nauwelijks sprake van sociale zekerheid, niet in werk, niet qua verzekering.
We hebben het nog niet eens over veiligheid gehad. Maar nogmaals fijn dat jij het daar de hemel op aarde vindt, ooit afgevraagd waarom gastarbeiders hier kwamen, waarom mensen geld naar hun familie stuurden.
pi_82369453
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 16:52 schreef DeParo het volgende:
Inderdaad, dus leg me geen woorden in de mond aub, de rechter had je hiervoor al lang afgestraft.
Blijf bij de les.
Ik straf je af doormiddel van je eigen vreemde uitspatting.
quote:
Ik ben er zelf veelvuldig geweest, en ik kan je zeggen, ook al zijn de mensen nog zo aardig de situatie is er gewoon niet optimaal. Er is nauwelijks sprake van sociale zekerheid, niet in werk, niet qua verzekering.
We hebben het nog niet eens over veiligheid gehad. Maar nogmaals fijn dat jij het daar de hemel op aarde vindt, ooit afgevraagd waarom gastarbeiders hier kwamen, waarom mensen geld naar hun familie stuurden.
Ik vind het geen hemel op aarde, over woorden in de mond leggen gesproken zeg. Wel weet ik dat het zeker geen hel op aarde is - en dat het er in beginsel prima is om te leven. Zeker als je een baan hebt. En daar zit de crux - en daar hebben alle ontwikkelingslanden (seculier of niet) last van en niet specifiek Islamitische of wat dan ook. De reden dat de gastarbeiders hier kwamen is daar dan ook direct aan gekoppeld.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2010 @ 16:55:53 #253
137949 Disana
pi_82369458
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 16:52 schreef DeParo het volgende:

Maar nogmaals fijn dat jij het daar de hemel op aarde vindt
En hier doe je dus wat je in een alinea eerder als volgt afstraft
quote:
leg me geen woorden in de mond aub, de rechter had je hiervoor al lang afgestraft.
Blijf bij de les.
pi_82369496
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 16:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je poogt tegenstellingen te creeren die er niet zijn. Ik betwiste niet de taak van het leger, ik sprak er schande van omdat het een ondemocratische manier van werken is. Jij ziet overal tegenstellingen die er niet zijn.
[..]
[..]
Een ondemocratische manier van werken, om de seculiere staat en daarmee zekerheden voor iedereen te beschermen, zaken die de confessionele partij kapot wil maken, nou nou, leve jouw confessionele democratie.

The Turkish military establishment, however, strongly opposes the idea of cutting security ties with Israel.

http://www.haaretz.com/ne(...)ak-blockade-1.294326
quote:
Ik vind dat een zeer gevaarlijke ontwikkeling en daar uit ik mijn kritiek op. Het gaat hier niet om een gekozen macht, je hebt geen controle erop en de zogenaamde positieve ontwikkelingen waar jij het over hebt kunnen bij een eventuele kwaadwillende leiding heel snel zorgen voor negatieve ontwikkelingen.
[..]
En die kwaadwillende leiding, die autoritaire neigingen, om alles volgens het religieuze boekje te doen waar die zekerheden in het leven niet gegarandeerd worden dat zijn toch echt de confessionelen.

Zolang de scheiding tussen Kerk en Staat niet gegarandeerd kan worden.

Is het einde verhaal voor heel veel landen in deze seculiere wereld.
quote:
Nee, je sprak zelf eerst over Islamitische landen. Nu heb je het ineens over het Midden-Oosten. Ik wijs je slechts op je gebrekkige manier van discussieren. Maar kennelijk heb je lange tenen.
Een gebrekkige manier van discussieren, hoor wie het zegt, terwijl hij net volledig uitgeluld is op het gebied van historische kennis. Meneer die beweert dat het allemaal fantastisch is in de derde wereld.

Maar goed, nu ontken je dus ook op jouw manier, dat dit een vorm van post-kolonialisme is.

Je kan helemaal geen discussie voeren, als het je te veel wordt, dan ga als een koppige ezel achteruit trappen.
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2010 @ 17:00:32 #255
137949 Disana
pi_82369558
De Joodse gemeenschap in Turkije lijkt solidair met de actievoerders.
quote:
Local Jewish community exhibits solidarity with flotilla fatalities.

Though hundreds of Turks protested against Israel for the third day on Wednesday, the Turkish Jewish community seems to have scored an important success by publicly distancing itself from the Jewish state and the violent hatred aimed at it.

Following the Israeli raid on the Gaza flotilla, Turkey’s Jewish community and chief rabbinate expressed their sorrow over the “military operation against the Mavi Marmara ship” and the “loss of life and injury resulting from the operation,” in a joint statement on the community’s official Web site, musevicemaati.com.

“We share the public reaction this operation has created in our country and express our deep sorrow,” the statement read.

In addition, during an interview with Israeli haredi radio station Kol Barama on Monday, Turkish Chief Rabbi Isak Haleva repeatedly praised the regime’s attitude toward its Jews, while softly condemning Israel for its recent operation, to the native-Israeli interviewer’s surprise.

Turkey maintains strict separation between religion and state, and Jews there consider themselves Turks, which might strike some Israelis who automatically fuse religious and national identity as odd.

The results of Turkish Jewry’s public voice were apparent in Prime Minister Recep Tayyip Erdogan’s Tuesday speech on the raid: Even as he slammed Israel’s “bloody massacre... deserving of any kind of curse and condemnation,” he not only praised his Jewish subjects for their loyalty, but spoke out against any hostilities toward them.

“I thank the Turkish Jewish community, putting in words their right and sincere reaction to the event,” he said. “Our Jewish citizens have, as members of the Turkish people, defended, and continue to defend, the right position of Turkey to the utmost.”

He added that “looking with hatred upon our Jewish citizens... is not acceptable; it cannot be and should never be.”

On Wednesday, Turkish Interior Minister Besir Atalay said security had been stepped up at 20 different sites alone in Istanbul, which has several synagogues and centers serving 23,000 Jews.

Nonetheless, it is likely that beyond their loyalty to the state, any other public sentiment by the Jewish community in Turkey would only have exacerbated the hostilities they face from the majority-Muslim population.

“The situation in Turkey is very difficult for the Jews now,” Eyal Peretz, chairman of Arkadash – The Turkish Community in Israel, told The Jerusalem Post on Wednesday.

“The atmosphere on the streets is hostile, and there is a feeling of anger,” he said, noting that the Israeli institutions in Turkey had been closed.

Peretz noted the link that Islamists in Turkey made between Jews and the State of Israel, and pointed out that Erdogan’s statements would carry weight on the Turkish street in helping to curb violence toward Jews.

Still, he added that “the Jewish community in Turkey, which has always tried to culturally assimilate into the general society and maintain a low profile, is now perplexed and helpless.”

Peretz noted that Jews in Turkey also served in the military there, paid taxes, and generally considered themselves Turks.

“We Israelis understand the need for an operation against the boats, but how would we feel if Israeli civilians were killed by the Turkish military?” he asked.

Those sentiments notwithstanding, “in every confrontation between Israel and Muslims, since the state’s inception to this very day, the Jewish community in Turkey has felt a backlash of hostility to varying degrees, especially from the more religious factors in the Turkish populace,” Peretz said.

“Accordingly, there have always been waves of aliya from Turkey after Israel’s wars,” he added, predicting another imminent one in the wake of recent events.

http://www.jpost.com/Jewi(...)ticle.aspx?id=177341
pi_82369584
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 16:55 schreef Disana het volgende:

[..]

En hier doe je dus wat je in een alinea eerder als volgt afstraft
[..]
Hij zegt toch dat het daar zo fantastisch is.
Bovendien trekt hij zich niets aan van m'n woorden dus vuur bestrijd je met vuur.
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 16:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik straf je af doormiddel van je eigen vreemde uitspatting.
[..]
Mij afstraffen haha, nou nou, daarvoor moet je toch echt wat meer kennis in huis hebben.
Iets wat bij jou totaal lijkt te ontbreken Mutant, je hebt een kinderachtige wijze van een discussie voeren,
ik zag het eerst al in ons ander 'conflictje' en ik zag het in je manier van praten richting Paddy, je denkt dat je alle kennis in pacht hebt, maar je hebt nog heel erg veel te leren, rechtenstudenten, haha.
quote:
Ik vind het geen hemel op aarde, over woorden in de mond leggen gesproken zeg. Wel weet ik dat het zeker geen hel op aarde is - en dat het er in beginsel prima is om te leven. Zeker als je een baan hebt. En daar zit de crux - en daar hebben alle ontwikkelingslanden (seculier of niet) last van en niet specifiek Islamitische of wat dan ook. De reden dat de gastarbeiders hier kwamen is daar dan ook direct aan gekoppeld.
Ik zeg ook helemaal niet dat het een hel op aarde is.
Maar ik zeg wel dat de situatie een stuk minder leefbaar is dan hier.
Een vakantie is daar prima uit te voeren in veel landen, zelfs in Irak, kan je een prima vakantie hebben.
Maar jij denkt alleen een gebrek aan banen, dat dat de oorzaak is, maar de onderliggende structen ontken je.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 17:01:50 #257
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_82369592
en de Palestijnen in Palestina, krijgen hun ook extra bescherming?
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_82369598
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 16:57 schreef DeParo het volgende:
Een ondemocratische manier van werken, om de seculiere staat en daarmee zekerheden voor iedereen te beschermen, zaken die de confessionele partij kapot wil maken, nou nou, leve jouw confessionele democratie.
Dat is nou het mooie van een democratische rechtsstaat. Een echte democratie, een volwaardige democratie. Een leger die een coup kan plegen op alles wat hen niet aanstaat is niet democratisch. Als de burgers kiezen voor een confessionele partij, dan is dat zo.
quote:
En die kwaadwillende leiding, die autoritaire neigingen, om alles volgens het religieuze boekje te doen waar die zekerheden in het leven niet gegarandeerd worden dat zijn toch echt de confessionelen.

Zolang de scheiding tussen Kerk en Staat niet gegarandeerd kan worden.

Is het einde verhaal voor heel veel landen in deze seculiere wereld.
Dan betekent het dat de bevolking niet klaar is voor seculariteit. Verder ga je niet in op mijn argument over een eventueel kwaadwillende legerleiding - die evengoed het land de afgrond in kan werpen.
quote:
Een gebrekkige manier van discussieren, hoor wie het zegt, terwijl hij net volledig uitgeluld is op het gebied van historische kennis. Meneer die beweert dat het allemaal fantastisch is in de derde wereld.
Guttegut, twee leugens.
quote:
Je kan helemaal geen discussie voeren, als het je te veel wordt, dan ga als een koppige ezel achteruit trappen.
Ik raak steeds minder onder de indruk van je.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2010 @ 17:05:42 #259
137949 Disana
pi_82369699
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 17:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

Bovendien trekt hij zich niets aan van m'n woorden dus vuur bestrijd je met vuur.

Nee dat zegt Mutant niet.

Maar misschien heb je nog iets te zeggen over de positie die de Joodse gemeenschap in Turkije heeft ingenomen inzake de actievoerders.
pi_82369721
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 17:01 schreef DeParo het volgende:
Waar zeg ik dat?
quote:
Mij afstraffen haha, nou nou, daarvoor moet je toch echt wat meer kennis in huis hebben.
Iets wat bij jou totaal lijkt te ontbreken Mutant, je hebt een kinderachtige wijze van een discussie voeren,
ik zag het eerst al in ons ander 'conflictje' en ik zag het in je manier van praten richting Paddy, je denkt dat je alle kennis in pacht hebt, maar je hebt nog heel erg veel te leren, rechtenstudenten, haha.
Nou je hebt mij nu compleet omver weten te praten met dit betoogje. Het denigrerende toontje zegt wat mij betreft veel. Heel veel. Nu verlaag ik mij niet meer naar je niveau - immers dat zou pas echt betekenen dat ik kinderachtig ben.
quote:
Ik zeg ook helemaal niet dat het een hel op aarde is.
Maar ik zeg wel dat de situatie een stuk minder leefbaar is dan hier.
Een vakantie is daar prima uit te voeren in veel landen, zelfs in Irak, kan je een prima vakantie hebben.
Maar jij denkt alleen een gebrek aan banen, dat dat de oorzaak is, maar de onderliggende structen ontken je.
Wel typisch dat je een land wat compleet kapot-gesanctioneerd is en 3 oorlogen in 20 jaar heeft gehad weet aan te halen. Een gebrek aan banen is de oorzaak voor armoede ja - en tast daarmee tegelijkertijd de leefbaarheid aan en tevens de mogelijkheden van een volk om zich te ontplooiien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_82369744
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 17:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is nou het mooie van een democratische rechtsstaat. Een echte democratie, een volwaardige democratie. Een leger die een coup kan plegen op alles wat hen niet aanstaat is niet democratisch. Als de burgers kiezen voor een confessionele partij, dan is dat zo.
[..]
Dat is in principe ook geen probleem zolang de scheiding kerk en staat maar gegarandeerd is.
Dat is bij de partij van Erdogan niet altijd even logisch.
quote:
Dan betekent het dat de bevolking niet klaar is voor seculariteit. Verder ga je niet in op mijn argument over een eventueel kwaadwillende legerleiding - die evengoed het land de afgrond in kan werpen.
[..]
Daar ga ik wel op in door te ontkennen dat dat is, de legerleiding heeft namelijk al verschillende keren de macht gegrepen, telkens is de staat weer hersteld, als de mensen er niet klaar voor zijn, tsja dat is dan hun pech.
quote:
Guttegut, twee leugens.
[..]
Weer een fantastische inhoudelijke reactie ik hoop toch echt niet dat je zo te werk gaat in
de rechtbank.
quote:
Ik raak steeds minder onder de indruk van je.
Je reageert ook totaal niet inhoudelijk, je kan alleen maar met loze woordjes de discussie op een ander spoor proberen te brengen hm, we begonnen met seculier Turkije, en nu zijn we dankzij jou hier
terwijl ik jou al verschillende keren inhoudelijk op je ongelijk heb gewezen
blijf je achteruit trappen.
pi_82369795
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 17:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee dat zegt Mutant niet.

Maar misschien heb je nog iets te zeggen over de positie die de Joodse gemeenschap in Turkije heeft ingenomen inzake de actievoerders.
Verklaar je nader ik
weet niet helemaal waar je hier op doelt.
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 17:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?
[..]
Je zegt dat het daar fantastisch was toen je er geweest was.
Ik weet niet welk land je bedoelt met hier maar goed.
quote:
Nou je hebt mij nu compleet omver weten te praten met dit betoogje. Het denigrerende toontje zegt wat mij betreft veel. Heel veel. Nu verlaag ik mij niet meer naar je niveau - immers dat zou pas echt betekenen dat ik kinderachtig ben.
[..]
Haha, sure, als je nu enige inhoudelijk kennis had om verder mee te posten dan hadden we een echte discussie. Je hebt het weer afgezwakt tot een ongekend laag niveau helaas.
quote:
Wel typisch dat je een land wat compleet kapot-gesanctioneerd is en 3 oorlogen in 20 jaar heeft gehad weet aan te halen. Een gebrek aan banen is de oorzaak voor armoede ja - en tast daarmee tegelijkertijd de leefbaarheid aan en tevens de mogelijkheden van een volk om zich te ontplooiien.
En wat is de oorzaak voor het gebrek aan landen binnen een bepaald land.
Het antwoord is niet een gebrek aan banen omfg.
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2010 @ 17:11:07 #263
137949 Disana
pi_82369848
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 17:09 schreef DeParo het volgende:

[..]

Verklaar je nader ik
weet niet helemaal waar je hier op doelt.

Anders lees je even wat er verder nog on-topic wordt gepost.
pi_82369863
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 17:07 schreef DeParo het volgende:
Dat is in principe ook geen probleem zolang de scheiding kerk en staat maar gegarandeerd is.
Dat is bij de partij van Erdogan niet altijd even logisch.
Dat jij het geen probleem vindt, moet je zelf weten. Volgens mag ik daar mijn eigen mening over hebben.
quote:
Daar ga ik wel op in door te ontkennen dat dat is, de legerleiding heeft namelijk al verschillende keren de macht gegrepen, telkens is de staat weer hersteld, als de mensen er niet klaar voor zijn, tsja dat is dan hun pech.
Wat mij betreft volledig in strijd met het democratische gedachtegoed. Overigens denkt de EU daar net zo goed hetzelfde over. Een van de struikelblokken bij de onderhandelingen was immers de macht van het leger.
quote:
Weer een fantastische inhoudelijke reactie ik hoop toch echt niet dat je zo te werk gaat in
de rechtbank.
In de rechtbank zijn we niet zo gecharmeerd van direct zichtbare leugens.
quote:
Je reageert ook totaal niet inhoudelijk, je kan alleen maar met loze woordjes de discussie op een ander spoor proberen te brengen hm, we begonnen met seculier Turkije, en nu zijn we dankzij jou hier
terwijl ik jou al verschillende keren inhoudelijk op je ongelijk heb gewezen
blijf je achteruit trappen.
Mijn ongelijk met betrekking tot wat? Precies DeParo, je projecteert in je hoofd een soort van strijd, en denkt deze dan te moeten winnen door totaal niet-relevante zaken erbij te betrekken. Neem nu bijvoorbeeld de BCC link, dat terwijl ik mijn mening geef over het ondemocratische gehalte van zo'n instituut.
Allah Al Watan Al Malik
pi_82369987
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 17:11 schreef Disana het volgende:

[..]

Anders lees je even wat er verder nog on-topic wordt gepost.
Je kan je punt ook gewoon even nader omschrijven aub.
Bespaart ons allemaal wat moeite en dan weten we zeker dat ik niet iets mis.
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 17:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat jij het geen probleem vindt, moet je zelf weten. Volgens mag ik daar mijn eigen mening over hebben.
[..]
Het is niet bepaald een zaak van mening, het is een zaak van feiten, feiten die jij niet zo goed lijkt te kennen.
quote:
Wat mij betreft volledig in strijd met het democratische gedachtegoed. Overigens denkt de EU daar net zo goed hetzelfde over. Een van de struikelblokken bij de onderhandelingen was immers de macht van het leger.
[..]
Dat klopt, maar niet zozeer de macht van het leger, maar meer het feit dat het ook daadwerkelijk nodig was.
Dat zoiets nodig is geeft te denken over de mentaliteit en of Turkije er wel klaar voor is.
Voor hetzelfde geld zijn ze morgen weer een confessionele staat.
quote:
In de rechtbank zijn we niet zo gecharmeerd van direct zichtbare leugens.
[..]
Stop dan met ze te posten en jezelf compleet vast te lullen.
quote:
Mijn ongelijk met betrekking tot wat? Precies DeParo, je projecteert in je hoofd een soort van strijd, en denkt deze dan te moeten winnen door totaal niet-relevante zaken erbij te betrekken. Neem nu bijvoorbeeld de BCC link, dat terwijl ik mijn mening geef over het ondemocratische gehalte van zo'n instituut.
Sure Mutant, jij denkt dat je alsnog jezelf eruit hebt weten te lullen, uit een discussie waarvan je eigenlijk niets wist voordat je het aanging, en nu nog steeds niet, in die link zag je je eigen ongelijk, je zag dat ik gelijk had, maar je bent nog steeds niet mans genoeg om dat toe te geven.
pi_82370037
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 17:09 schreef DeParo het volgende:
Je zegt dat het daar fantastisch was toen je er geweest was.
Ik weet niet welk land je bedoelt met hier maar goed.
Waar heb ik dat gezegd DeParo? Er is een verschil tussen prima en fantastisch - ik neem aan dat jij dat zelf ook wel dondersgoed weet. Zeker gezien het feit dat ik ervoor stelde dat het nergens in de wereld tip-top in orde is.
quote:
Haha, sure, als je nu enige inhoudelijk kennis had om verder mee te posten dan hadden we een echte discussie. Je hebt het weer afgezwakt tot een ongekend laag niveau helaas.
Ik kan werkelijk niets met dit soort tussen-sneren. Je lijkt er haast een soort sport van te maken.
quote:
En wat is de oorzaak voor het gebrek aan landen binnen een bepaald land.
Het antwoord is niet een gebrek aan banen omfg.
De oorzaak is onder andere corruptie, gebrek aan infrastructuur - een elite met alle macht. Hoewel corruptie nog in veel moslimlanden aanwezig is, zien we dat bijv. de infrastructurele problemen opgelost worden/zijn. Het aanleggen van trams, snelwegen, metro-lijnen, hogesnelhijdslijnen. Veel leiders van Islamitische landen zien in dat doormiddel van overheidsprojecten ook banen te creeren zijn. Dit heeft de afgelopen 10 jaar voor een extreem mooie basis gezorgd in landen die eerst werden afgeserveerd (denk aan Algerije en Egypte bijv.).
Allah Al Watan Al Malik
pi_82370217
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 17:16 schreef DeParo het volgende:
Het is niet bepaald een zaak van mening, het is een zaak van feiten, feiten die jij niet zo goed lijkt te kennen.
Het is volledig een zaak van meningen. Zoals ik al eerder heb betoogd vind ik de constructie zoals deze in Turkije is (met de positie van het leger) volledig ondemocratisch. Dat jij daarop reageert met een BBC link over de positie van het Turkse leger steunt mij daar nu juist in.
quote:
Dat klopt, maar niet zozeer de macht van het leger, maar meer het feit dat het ook daadwerkelijk nodig was.
Dat zoiets nodig is geeft te denken over de mentaliteit en of Turkije er wel klaar voor is.
Voor hetzelfde geld zijn ze morgen weer een confessionele staat.
Dat kan. En dat zou mogelijk moeten zijn mits ze de EU regelgeving en het EVRM in de gaten houden. Dat zijn bijvoorbeeld andere voorwaarden voor toetreding.
quote:
Sure Mutant, jij denkt dat je alsnog jezelf eruit hebt weten te lullen, uit een discussie waarvan je eigenlijk niets wist voordat je het aanging, en nu nog steeds niet, in die link zag je je eigen ongelijk, je zag dat ik gelijk had, maar je bent nog steeds niet mans genoeg om dat toe te geven.
Zelden in mijn leven iemand gezien die zo geilt op het krijgen van gelijk, daar waar het juist in een discussie niet toe doet. Zeker als het gaat om zo'n onderwerp, waarbij je voor of tegen een dergelijke constructie kan zijn. Ik weet niet eens waarvoor ik je gelijk zou moeten geven, aangezien ik nergens de werkwijze van het Turkse leger of de positie heb betwist. Sterker nog, ik ben daar uiterst kritisch over.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 5 juni 2010 @ 18:02:36 #268
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_82371230
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 08:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Oprah betaalt haar eigen beveiliging. Dit komt nu ten koste van de Turkse belastingbetaler en die hoeven wat mij betreft niet op te draaien voor de barbaarse moordpartijen en bezettingspolitiek van de staatsterroristen van Israel.
Maar wel voor de bescherming van eigen burgers, die israeliers in turkije betalen ook belasting.
Sisco Certified
  zaterdag 5 juni 2010 @ 18:06:01 #269
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_82371307
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij herinnert je geen brandende moskeeén en Islamitische scholen? Besmeurde ruiten en dode dieren? Imams die molotov-cocktails hebben ontweken?
Als de politie in nederland van te voren wist over die dingen, dan zouden ze wel ingrijpen toch?
Sisco Certified
  zaterdag 5 juni 2010 @ 18:07:06 #270
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_82371326
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:54 schreef paddy het volgende:

[..]

Herinner jij de kerken die in de fik gestoken werden? Ligt zeker ook aan Israël?
Geen goede antwoord.
Sisco Certified
  zaterdag 5 juni 2010 @ 18:15:12 #271
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_82371505
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 16:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

Blijkbaar heb jij niet zoveel kaas gegeten van de Turkse situatie.
Het leger, de soldaten, heeft z'n status te danken aan de seculiere staat.
Men is bang, vele jongens die van armoede gered zijn door het leger, dat dit verdwijnt etc met een confessionele staat. Ze beschermen de seculiere staat daarom met eer en geweten.

En ja Mutant, ik doe inderdaad of veel Islamitische landen een hel op aarde zijn, gelukkig niet allemaal maar vele zijn door situaties (niet door de Islam overigens daar leg ik niet het probleem) inderdaad zo geworden.

Of ga je nu lopen ontkennen dat het allemaal tip top in orde is in de meeste Islamitische landen.
Kom op.
ja voor de burgers zelf wel.
Sisco Certified
  zaterdag 5 juni 2010 @ 18:21:18 #272
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_82371668
Mutant heeft gelijk.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_82372003
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 16:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Lul toch niet zo dom zeg. Het mag dan wel je levenslied zijn, doet niets af aan je regelmatige vreemde subjectieve uitbarstingen, al dan niet door gebruik van kloontjes.
Die subjectieve uitbarstingen in feedback of in de SC of in de topics van jouw hand? Waar ik gewoon tegenin ga en waar jij nooit durft te antwoorden? Ik ben al gauw subjectief in jouw ogen wanneer ik niet alleen maar jouw mening heb. Dus over dom gelul gesproken. En nee, ik laat mij geen klonen in mijn maag slepen die ik niet heb. Die ene was echt van de vriendin van mijn zoon. En ik ga het bashen nu niet meer uit de weg. Suggestief in topics wel op de persoonlijke tour gaan? Je kan ze terug krijgen

Je vult mij anders in je brein in..zou ik wat aan doen. Kan je er niet mee omgaan dat ik dingen per geval kijk, i.p.v per achtergrond? Is dat toch echt jouw probleem. En het boeit me ook niet dat bepaalde mensen het haten dat ze niet altijd een stanpunt innemen. Het moet niet zo zijn als ben je niet voor mij, dan ben je tegen mij.

dat is meer iets voor paranoia's

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 05-06-2010 18:51:53 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_82372370
Trouwens, wanneer je de geschiedenis er op na slaat, waren het toch de joden die altijd door Turkije werden opgevangen.. Ook in het Ottomaanse rijk . Lees je dus niet vaak, maar staat wel beschreven. Prof Israel Hanukoglu schreef er ook over.

Dus er is dus wel een band met joden door de jaren heen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2010 @ 18:56:05 #275
137949 Disana
pi_82372471
Mijn hemel, wat een onvolwassen gedoe. Mag ik nogmaals op deze

Joden in Turkije krijgen extra bescherming

on-topic post wijzen waarin wordt gemeld dat de Joodse gemeenschap in Turkije zich achter de actievoerders schaart. Dat is toch opmerkelijk en voor sommigen een positief signaal dat joden zich niet klakkeloos achter Israël scharen.
pi_82372607
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 18:56 schreef Disana het volgende:

on-topic post wijzen waarin wordt gemeld dat de Joodse gemeenschap in Turkije zich achter de actievoerders schaart. Dat is toch opmerkelijk en voor sommigen een positief signaal dat joden zich niet klakkeloos achter Israël scharen.
Waarom opmerkelijk? Zoals ik boven die post van jou al beschreef is de band tussen de Turken en de Joden er al een tijdje. Toen de joden uit spanje verdreven werden gaf Sultan (Keizer) Beyazit II opdract om de joden welkom te heten.

De meeste schepen die vanuit Turkije richting gaza gingen waren ook niet van plan amok te maken.
pi_82372614
Weet je, ik mag dat wel hoe de Turken Israël nu de rug toekeren.

Europa en de VS zijn gewoonweg te schijterig om nu eens korte
metten te maken met de Staat Israël en diens politiek,alleen maar
vanwege het aloude schuldgevoel van de tweede wereldoorlog en
elke keer trapt men erin als de Staat Israël het voor de voeten werpt.

Ik hoop heel erg dat de Turkse politie gewoon de demonstranten toelaat
het Consulaat van Israël plat te branden en dan de handen in onschuld te
wassen
Kijken wat Israël dan doet,want 1 ding zullen ze niet doen,is het land aanvallen
want je wil volgens mij geen tig miljoen Turken pissed off maken want dan
zijn de rapen gaar want het is en blijft een trots volk dat al eerder vreemde
mogendheden die sterker waren een lesje in oorlogsvoering geleerd.
75 topics = FIN
pi_82372757
Erdogan laat door deze actie gewoon zien dat hij de Joden in Turkije net zo goed als onderdanen ziet van Turkije.

Denk dus dat hij gewoon een strikte scheiding tussen staat en geloof in stand wil houden.
pi_82372808
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 19:01 schreef FP128 het volgende:
Weet je, ik mag dat wel hoe de Turken Israël nu de rug toekeren.

Europa en de VS zijn gewoonweg te schijterig om nu eens korte
metten te maken met de Staat Israël en diens politiek,alleen maar
vanwege het aloude schuldgevoel van de tweede wereldoorlog en
elke keer trapt men erin als de Staat Israël het voor de voeten werpt.

Ik hoop heel erg dat de Turkse politie gewoon de demonstranten toelaat
het Consulaat van Israël plat te branden en dan de handen in onschuld te
wassen
Kijken wat Israël dan doet,want 1 ding zullen ze niet doen,is het land aanvallen
want je wil volgens mij geen tig miljoen Turken pissed off maken want dan
zijn de rapen gaar want het is en blijft een trots volk dat al eerder vreemde
mogendheden die sterker waren een lesje in oorlogsvoering geleerd.
Turkije tikt Israël op de vingers.Keert Israël de rug niet toe wat ik er van lees. Een beetje een moeder die het zat is dat de broertjes vechten en er één stouter is dan de ander en dus de stoutste even een pak voor zijn billen geeft.

Hier hebben we daar de kindertelefoon voor
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2010 @ 19:10:00 #280
137949 Disana
pi_82372818
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 19:01 schreef paddy het volgende:

[..]

Waarom opmerkelijk? Zoals ik boven die post van jou al beschreef is de band tussen de Turken en de Joden er al een tijdje. Toen de joden uit spanje verdreven werden gaf Sultan (Keizer) Beyazit II opdract om de joden welkom te heten.

De meeste schepen die vanuit Turkije richting gaza gingen waren ook niet van plan amok te maken.
Wat heeft de geschiedenis hiermee te maken? Ik vind het contrast opmerkelijk tussen de meest verbale joden in Nederland en de VS en deze joden. De acties van de Israëlische marine afkeuren is nog wel even iets anders dan achter de actievoerders staan en daarmee tegenover Israël staan.
pi_82373451
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 19:10 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat heeft de geschiedenis hiermee te maken? Ik vind het contrast opmerkelijk tussen de meest verbale joden in Nederland en de VS en deze joden. De acties van de Israëlische marine afkeuren is nog wel even iets anders dan achter de actievoerders staan en daarmee tegenover Israël staan.
Ik vond dat wel een noemenswaardig puntje. De regering beschermt ze nu door die uitspraak van Erdogan. Het is nu moeilijk in Turkije lees ik uit jouw link (Perets)
quote:
“The atmosphere on the streets is hostile, and there is a feeling of anger,” he said, noting that the Israeli institutions in Turkey had been closed.
Klopt dat van het sluiten van Israëlische instanties? Kan iemand met voldoende Turkse taal hier achter komen in de kranten berichten uit Turkije? Of Turkse tv?
pi_82375076
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 18:56 schreef Disana het volgende:

Natuurlijk doen ze dat op deze manier, als ze nu zouden zeggen dat ze volledig achter Israel staan en de activisten het aan zichzelf te danken hebben, boem dan slaat de vlam in de pan wat denk jij dan.
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 18:21 schreef TitusPullo het volgende:
Mutant heeft gelijk.
Sterk argument
helemaal omgeluld.
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 17:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waar heb ik dat gezegd DeParo? Er is een verschil tussen prima en fantastisch - ik neem aan dat jij dat zelf ook wel dondersgoed weet. Zeker gezien het feit dat ik ervoor stelde dat het nergens in de wereld tip-top in orde is.
[..]

Ik kan werkelijk niets met dit soort tussen-sneren. Je lijkt er haast een soort sport van te maken.
[..]

De oorzaak is onder andere corruptie, gebrek aan infrastructuur - een elite met alle macht. Hoewel corruptie nog in veel moslimlanden aanwezig is, zien we dat bijv. de infrastructurele problemen opgelost worden/zijn. Het aanleggen van trams, snelwegen, metro-lijnen, hogesnelhijdslijnen. Veel leiders van Islamitische landen zien in dat doormiddel van overheidsprojecten ook banen te creeren zijn. Dit heeft de afgelopen 10 jaar voor een extreem mooie basis gezorgd in landen die eerst werden afgeserveerd (denk aan Algerije en Egypte bijv.).
Haha, infrastructuur opgelost, alle problemen opgelost. Ik raad je een boekje aan, Making Globalization Work, van Joseph Stiglitz, dan lees je meteen, waarom het in deze landen mis is gegaan.
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 17:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is volledig een zaak van meningen. Zoals ik al eerder heb betoogd vind ik de constructie zoals deze in Turkije is (met de positie van het leger) volledig ondemocratisch. Dat jij daarop reageert met een BBC link over de positie van het Turkse leger steunt mij daar nu juist in.
[..]

Dat kan. En dat zou mogelijk moeten zijn mits ze de EU regelgeving en het EVRM in de gaten houden. Dat zijn bijvoorbeeld andere voorwaarden voor toetreding.
[..]

Zelden in mijn leven iemand gezien die zo geilt op het krijgen van gelijk, daar waar het juist in een discussie niet toe doet. Zeker als het gaat om zo'n onderwerp, waarbij je voor of tegen een dergelijke constructie kan zijn. Ik weet niet eens waarvoor ik je gelijk zou moeten geven, aangezien ik nergens de werkwijze van het Turkse leger of de positie heb betwist. Sterker nog, ik ben daar uiterst kritisch over.
Nee Mutant, ik beweerde dat het leger de seculiere staat en de democratie probeerde te beschermen, daarnaast zei jij dat dit niet waar was en dat het allemaal moslims waren, dat ze het om andere redenen deden die jij op dat moment nog niet specifiek had benaderd, ik heb jou de BBC-Link gegeven, en ja toen ging je opeens veranderen jammer dat je dat niet eens kan toegeven.
pi_82375409
Het enige dat ik wil zeggen is dat als Israel zich voor het eerst in haar bestaan eens zou gedragen als een normaal, vredelievend, modern, ontwikkeld en respectvol land, de Joden in Turkije geen extra bescherming nodig zouden hebben.
pi_82375510
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 20:41 schreef Nielsch het volgende:
Het enige dat ik wil zeggen is dat als Israel zich voor het eerst in haar bestaan eens zou gedragen als een normaal, vredelievend, modern, ontwikkeld en respectvol land, de Joden in Turkije geen extra bescherming nodig zouden hebben.
Ah, dus het is de schuld van Israel, dat wanneer een dolle menigte Turkse mensen hypothetisch een groep Joodse mensen (Mannen vrouwen en kinderen.) zou gaan lynchen, sure Nielsch, lekker logisch.

Je moet gewoon met je poten van iemand anders afblijven.

Wat zou jij ervan vinden, omdat er in Afghanistan aanslagen plegen, dat wij moslims/afghanen gaan afrossen.
pi_82375560
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 20:45 schreef DeParo het volgende:

Je moet gewoon met je poten van iemand anders afblijven.

Tsja, dat denken de Palestijnse vaders en moeders die hun onschuldige kinderen zijn verloren door brute Israëlische slachtpartijen ook... Als er godverdomme lui zijn die met hun poten van anderen af moeten blijven zijn het de Joden wel.
pi_82375587
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 20:45 schreef DeParo het volgende:

het is de schuld van Israel
Kijk, je snapt het eindelijk

Mooi dat zelfs de grootste blinden eindelijk de weerzinwekkende daden van dat land inzien.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2010 20:49:05 ]
pi_82375632
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 20:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Tsja, dat denken de Palestijnse vaders en moeders die hun onschuldige kinderen zijn verloren door brute Israëlische slachtpartijen ook... Als er godverdomme lui zijn die met hun poten van anderen af moeten blijven zijn het de Joden wel.
Je vergeet de rest te quoten triest kleutertje Krijg ik nog antwoord op mijn vraag
pi_82375647
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 20:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jezus
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_82375767
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 20:51 schreef Roi het volgende:

[..]

Jezus
Zeg dat nu niet, anders gaat hij dadelijk geloven, dat hij Jezus is.
quote:

[..]

Mooi dat zelfs de grootste blinden eindelijk de weerzinwekkende daden van dat land inzien.
Sure Nielsch, stoere man hoor, met je troll-acties.
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 20:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Misschien hadden ze dan geen raket vanuit hun woning moeten laten afschieten, of hebben ze die zelf afgeschoten, of hadden ze maar beter niet voor Hamas moeten kiezen waar veel ook spijt van krijgen.

Maar jij bent tig keer zo erg dan welke terrorist dan ook Nielsch, zij geloven er nog in, in hun doel.

Jou als westerling, maakt het al lang niet meer uit dat er doden vallen, tenminste aan Israelische/Joodse kant

het interesseert jou niets

het is nooit de schuld van de ander en dat maakt jou een heel subjectief zielig mannetje.
pi_82376102
Door de Turkse regering is de boodschap uitgedragen dat Joden niet gelijk zijn aan de Israëlische regering en dat men vooral niet de Joden verantwoordelijk moet houden voor de daden van de Israëlische regering. Een positief boodschap wat mij betreft. Maar in een land met 70 miljoen mensen zijn er genoeg mensen die een steekje los hebben, dus die extra bescherming is helemaal niet verkeerd.

Istanbul is overigens een stad waar al decennia lang katholieken, protestanten, joden en moslims probleemloos naast elkaar wonen. Zo zijn er vele kerken en synagogen te vinden. Bepaalde wijken staan hier ook bekend om. De Prinseneilanden bijvoorbeeld (behorende bij Istanbul) staan bekend om de vele religies die er in vrede naast elkaar leven. Een ontzettend gemoedelijke sfeer heerst op de eilanden. Men leeft voornamelijk buitenshuis en afkomst en religie doen er niet toe. Kerken, moskeeën en synagogen staan naast elkaar. Wellicht een voorbeeld van hoe het ook kan.
pi_82376320
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 21:09 schreef kb1983 het volgende:
Door de Turkse regering is de boodschap uitgedragen dat Joden niet gelijk zijn aan de Israëlische regering en dat men vooral niet de Joden verantwoordelijk moet houden voor de daden van de Israëlische regering. Een positief boodschap wat mij betreft. Maar in een land met 70 miljoen mensen zijn er genoeg mensen die een steekje los hebben, dus die extra bescherming is helemaal niet verkeerd.

Istanbul is overigens een stad waar al decennia lang katholieken, protestanten, joden en moslims probleemloos naast elkaar wonen. Zo zijn er vele kerken en synagogen te vinden. Bepaalde wijken staan hier ook bekend om. De Prinseneilanden bijvoorbeeld (behorende bij Istanbul) staan bekend om de vele religies die er in vrede naast elkaar leven. Een ontzettend gemoedelijke sfeer heerst op de eilanden. Men leeft voornamelijk buitenshuis en afkomst en religie doen er niet toe. Kerken, moskeeën en synagogen staan naast elkaar. Wellicht een voorbeeld van hoe het ook kan.
Bronnen zijn niet allemaal fantastisch maar probleemloos zou ik niet echt zeggen.
Hehe tsja.

http://www.irishcatholic.(...)y-take-michael-kelly

http://www.flashpoints.in(...)distan_briefing.html

http://en.wikinews.org/wi(...)ist_killed_in_Turkey

http://www.thenational.ae/article/20081021/FOREIGN/729947124/1002

Dit allemaal terwijl Turkije een behoorlijk homogene bevolking heeft op de Koerden dan na.
Maar goed.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:36:41 #292
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_82376933
De discussie is heel erg verplaatst zie ik (@ DeParo). In ieder geval geloof ik niet in een Erdogan die erop uit is Israel is te vernietigen, jij wel - of dat hij deze geheime agenda erop nahoudt -. Vanuit dat vertrekpunt interpreteren wij actualiteiten rondom Turkije en de premier heel anders (zoals de deal in Iran van Turkije en Brazilie en de conclusie die jij eruit trekt en ik). Dan kunnen we er uren over doorpraten maar zullen er toch niet uitkomen. In ieder geval zal de relatie tussen Turkije en Israel (voorlopig - tussen aahalingstekens) niet meer van goede aard zijn.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_82376975
De PKK en Koerden zijn niet van belang in dit onderwerp. Dat is een heel geval apart en kent al een enorme voorgeschiedenis. Bovendien hebben we hier niet te maken met een ander geloof. Ik ontken overigens geen enkele gebeurtenis m.b.t. andersgelovenden in Turkije en ik praat het al helemaal niet goed.

Om het even te gooien op één van je links: Toen Hrant Dink werd vermoord kwam heel het land in opstand tegen deze misdaad. Het werd heel sterk veroordeeld door vrijwel iedereen in Turkije. Dagenlang heeft men geprotesteerd en heeft men geroepen dat een dergelijke moord een aanslag is op de hele Turkse bevolking. De dader was overigens een heel jong kereltje, die niet helemaal goed was bij zijn hoofd. Nog steeds probeert men te achterhalen wie er daadwerkelijk achter deze moord zat.

Wat ik probeer te vertellen is dat een aantal nieuwsberichten een heel vertekend beeld kunnen geven van de realiteit. Ik heb zelf mogen aanschouwen dat andersgelovenden worden opgenomen in de Turkse maatschappij. Er wordt geen onderscheid gemaakt en men probeert zelfs van elkaar te leren. Discussies tussen hen worden gevoerd onder het genot van een borrel. Ik heb de diversiteit aan mensen in Istanbul gezien. Natuurlijk is Istanbul niet representatief voor heel Turkije, maar dat zijn de nieuwsberichten evenmin.
pi_82377273
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 21:36 schreef Aloulou het volgende:
De discussie is heel erg verplaatst zie ik (@ DeParo). In ieder geval geloof ik niet in een Erdogan die erop uit is Israel is te vernietigen, jij wel - of dat hij deze geheime agenda erop nahoudt -. Vanuit dat vertrekpunt interpreteren wij actualiteiten rondom Turkije en de premier heel anders (zoals de deal in Iran van Turkije en Brazilie en de conclusie die jij eruit trekt en ik). Dan kunnen we er uren over doorpraten maar zullen er toch niet uitkomen. In ieder geval zal de relatie tussen Turkije en Israel (voorlopig - tussen aahalingstekens) niet meer van goede aard zijn.
Ik vraag me af voor wie dit goed/slecht zal gaan uitpakken, Israel of Erdogan, en ik noem expres niet Turkije vanwege dit.

http://www.haaretz.com/ne(...)ak-blockade-1.294326

Het leger begint zich namelijk al te roeren
in Turkije.

According to the report, Erdogan is under intense political pressure to cancel security agreements with Israel. The Turkish military establishment, however, strongly opposes the idea of cutting security ties with Israel.
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 21:38 schreef kb1983 het volgende:
De PKK en Koerden zijn niet van belang in dit onderwerp. Dat is een heel geval apart en kent al een enorme voorgeschiedenis. Bovendien hebben we hier niet te maken met een ander geloof. Ik ontken overigens geen enkele gebeurtenis m.b.t. andersgelovenden in Turkije en ik praat het al helemaal niet goed.

Om het even te gooien op één van je links: Toen Hrant Dink werd vermoord kwam heel het land in opstand tegen deze misdaad. Het werd heel sterk veroordeeld door vrijwel iedereen in Turkije. Dagenlang heeft men geprotesteerd en heeft men geroepen dat een dergelijke moord een aanslag is op de hele Turkse bevolking. De dader was overigens een heel jong kereltje, die niet helemaal goed was bij zijn hoofd. Nog steeds probeert men te achterhalen wie er daadwerkelijk achter deze moord zat.

Wat ik probeer te vertellen is dat een aantal nieuwsberichten een heel vertekend beeld kunnen geven van de realiteit. Ik heb zelf mogen aanschouwen dat andersgelovenden worden opgenomen in de Turkse maatschappij. Er wordt geen onderscheid gemaakt en men probeert zelfs van elkaar te leren. Discussies tussen hen worden gevoerd onder het genot van een borrel. Ik heb de diversiteit aan mensen in Istanbul gezien. Natuurlijk is Istanbul niet representatief voor heel Turkije, maar dat zijn de nieuwsberichten evenmin.
Het hoeft ook niet per se een ander geloof te zijn, waarom zou het alleen om geloof moeten gaan, zo heel veel verschil in redenen om te vechten zijn er niet hoor. En we weten allemaal van de Armeense discriminatie, dit is toch al sinds de Eerste Wereldoorlog en daarvoor, in Turkije is het nooit echt rustig geweest op dit vlak.

En dan hebben we het nog niet over de Christenen.
Waar aanslagen op worden gepleegd, zie de eerste link, nu weer de bisschop.
Maar ook bomaanslagen en auto's die voorbij reden en er op geschoten werd.
Weliswaar bij al die aanslagen vaak mensen met bepaalde problemen in hun hoofd.

Maar dan heeft Turkije er met betrekking tot die minderheden wel heel erg veel.

En zoals je zegt, Istanbul is alles behalve representatief, voor heel Turkije. Kranten ben ik het ook met je eens.
  Moderator zaterdag 5 juni 2010 @ 21:52:48 #295
249559 crew  Lavenderr
pi_82377429
quote:

[..]

God man, wat ben jij bezig
  zaterdag 5 juni 2010 @ 22:07:16 #296
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_82377861
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 20:56 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zeg dat nu niet, anders gaat hij dadelijk geloven, dat hij Jezus is.
[..]

Sure Nielsch, stoere man hoor, met je troll-acties.
[..]

Misschien hadden ze dan geen raket vanuit hun woning moeten laten afschieten, of hebben ze die zelf afgeschoten, of hadden ze maar beter niet voor Hamas moeten kiezen waar veel ook spijt van krijgen.

Maar jij bent tig keer zo erg dan welke terrorist dan ook Nielsch, zij geloven er nog in, in hun doel.

Jou als westerling, maakt het al lang niet meer uit dat er doden vallen, tenminste aan Israelische/Joodse kant

het interesseert jou niets

het is nooit de schuld van de ander en dat maakt jou een heel subjectief zielig mannetje.

Wat is dit nou voor flauwekul? Misschien moest israel maar geen blokade moeten inzetten, misschien hadden de joden maar niet voor de huidige regering moeten kiezen, misschien moet isreal palestijnen maar menswaardig behandelen.

Feit is dat door toedoen van israel heel veel onschuldige slachtoffers vallen.
Sisco Certified
pi_82378019
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:07 schreef FoolWithMokey het volgende:

Alleen mag je dat hier niet zeggen, want dan ben je antisemiet!
pi_82378117
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Alleen mag je dat hier niet zeggen, want dan ben je antisemiet!
Jij in ieder geval wel ja maar er zijn gelukkig niet zoveel mensen hier die daar nog aan twijfelen.
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:07 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor flauwekul? Misschien moest israel maar geen blokade moeten inzetten, misschien hadden de joden maar niet voor de huidige regering moeten kiezen, misschien moet isreal palestijnen maar menswaardig behandelen.

Je zal mij niet horen zeggen dat Israel nooit fouten maakt, maar alleen met het vingertje wijzen naar een partij en nooit zeggen dat de ander ook maar een beetje fout zit
maakt je heel ongeloofwaardig.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 22:24:12 #299
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_82378385
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:15 schreef DeParo het volgende:

[..]

Jij in ieder geval wel ja maar er zijn gelukkig niet zoveel mensen hier die daar nog aan twijfelen.
[..]

Je zal mij niet horen zeggen dat Israel nooit fouten maakt, maar alleen met het vingertje wijzen naar een partij en nooit zeggen dat de ander ook maar een beetje fout zit
maakt je heel ongeloofwaardig.
Ik zeg zeker niet dat alleen israel schuldig is, het kan mij eerlijk gezegd niet eens schelen wie er nou fout is, ik vind het alleen heel jammer dan onschuldige mensen eronder leiden, die verdienen dit niet.
Sisco Certified
pi_82378658
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:24 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Ik zeg zeker niet dat alleen israel schuldig is, het kan mij eerlijk gezegd niet eens schelen wie er nou fout is, ik vind het alleen heel jammer dan onschuldige mensen eronder leiden, die verdienen dit niet.
Daarom is de discussie ook zo heftig op dit forum , omdat onschuldige mensen door dit conflict en uitbuiting moeten lijden, desondanks is het des te belangrijker om de oorzaken te onderstrepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')