quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:16 schreef tliciouz het volgende:
Ik kijk hier ook even mee, mijn zoektocht naar een appartement in Arnhem gaat ook niet zoals we hoopte.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:09 schreef _Loki het volgende:
maximaal 600,- inclusief, mag wat meer zijn.
We zijn inderdaad studenten, en dat was ook een probleem. Sommige willen het ook wel als de ouders garant staan voor de huur, maar dat is ook goed zoekenquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:23 schreef error_404 het volgende:
Zijn jullie studenten? Meestel verhuurders hebben het niet zo op studenten.
Verder is "inclusief" bij een appartement niet gangbaar.
Je zal of genoegen moeten nemen met minder, of meer moeten willen betalen, maar een appartement voor 600 inclusief, daar doet menig bijstandsmoeder een dubbele moord voor.
Dat valt ook nog tegen, heel veel zijn 'recent verhuurd' volgens de website. En om alweer 35 euro inschrijfkosten te betalen zie ik ook niet zitten..quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:27 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Moet bij Direct Wonen wel lukken.![]()
Betaal je natuurlijk wel bemiddelingskosten.
Reken bij die 35 maar meer, je betaald ook nog bemiddelingskosten, en nog wat als ik me niets vergis, en dan heb je nog geen eens een appartement.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:32 schreef _Loki het volgende:
[..]
Dat valt ook nog tegen, heel veel zijn 'recent verhuurd' volgens de website. En om alweer 35 euro inschrijfkosten te betalen zie ik ook niet zitten..
Hmm, in de particuliere sector bedoel je? Ik betaal namelijk 600 euro kaal + ongeveer 60 euro g/w/l voor een 90m2 (nieuwbouw) appartement in de randstad, via een woning corporatie. Dan moet dat toch zeker te doen zijn in Arnhem?quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:23 schreef error_404 het volgende:
Zijn jullie studenten? Meestel verhuurders hebben het niet zo op studenten.
Verder is "inclusief" bij een appartement niet gangbaar.
Je zal of genoegen moeten nemen met minder, of meer moeten willen betalen, maar een appartement voor 600 inclusief, daar doet menig bijstandsmoeder een dubbele moord voor.
Ik heb heel goede ervaringen met Direct Wonen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:32 schreef _Loki het volgende:
Dat valt ook nog tegen, heel veel zijn 'recent verhuurd' volgens de website. En om alweer 35 euro inschrijfkosten te betalen zie ik ook niet zitten..
Het probleem zit hem vaak niet zozeer in het risico of de huur wel betaald wordt, als meer hoe het appartement gebruikt en onderhouden worden. Simpel gezegd: ze zijn bang dat studenten de boel slopen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:29 schreef _Loki het volgende:
[..]
We zijn inderdaad studenten, en dat was ook een probleem. Sommige willen het ook wel als de ouders garant staan voor de huur, maar dat is ook goed zoeken
Wtf, alsof party animals van 20 met een baan alles heel houdenquote:Op woensdag 2 juni 2010 15:05 schreef error_404 het volgende:
[..]
Het probleem zit hem vaak niet zozeer in het risico of de huur wel betaald wordt, als meer hoe het appartement gebruikt en onderhouden worden. Simpel gezegd: ze zijn bang dat studenten de boel slopen.
Oh! Balen.quote:U kunt zich inschrijven bij Entree als u:
- 18 jaar of ouder bent en;
- in het bezit bent van de Nederlandse nationaliteit of een geldige verblijfstitel
Dat mag wat genuanceerder. Als student kun je via Entree een prima kamer bemachtigen met 0.5/1-3 jaar inschrijftijd (afhankelijk van de tijd waarin je iets zoekt). Met ietsjes meer (en/of veel geluk) heb je een zelfstandige wooneenheid voor studenten. Voor niet-studentenwoningen mag je inderdaad een stuk langer uittrekken.quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:32 schreef heaven7 het volgende:
Oh en bij Entree sta je gemiddeld 7 jaar ingeschreven voor een fatsoenlijke woning. Ik sta 2 jaar ingeschreven en eindig bij de 53 reacties op 46
Hm. Vreemd. Ik zie toch redelijk veel mensen met 2 jaar inschrijftijd een redelijke (onzelfstandige) kamer bemachtigen. Je moet ergens beginnen. Daarbij: eenmaal op een kamer in de stad, gaat het vinden van een appartement via via een stuk sneller.quote:
Dat sowieso, ik baal echt onwijs dat ik me niet gewoon op m'n 17e heb ingeschreven! Niemand heeft me hier echter op gewezen destijdsquote:Op woensdag 2 juni 2010 15:43 schreef Sodium het volgende:
[..]
Hm. Vreemd. Ik zie toch redelijk veel mensen met 2 jaar inschrijftijd een redelijke (onzelfstandige) kamer bemachtigen. Je moet ergens beginnen. Daarbij: eenmaal op een kamer in de stad, gaat het vinden van een appartement via via een stuk sneller.
Uiteindelijk, wat je ook wilt, inschrijven kost je niets. De kans is groot dat je spijt krijgt wanneer je je niet besluit in te schrijven.
Troost je, ik ken veel mensen in Arnhem en mij is het via via ook niet geluktquote:Op woensdag 2 juni 2010 15:45 schreef _Loki het volgende:
Ik ga vanmiddag iig even DirectWonen bellen, wat ze in de aanbieding hebben voor 2 personen voor ons budget. En dan daar maar inschrijven denk ik.
Ik ken welgeteld één iemand in Arnhem dus mond tot mond wordt lastig
Haha, nee. Maar de ervaring leert wel dat doorstromen gemakkelijker is dan starten. Al is telkens verhuizen natuurlijk geen pretje. Kan me trouwens voorstellen dat je baalt dat je je niet direct na je 17e ingeschreven hebt. Dan zou je wel zo'n 3-4 jaar inschrijftijd hebben en das perfect voor als je een zelfstandige eenheid wilt. Maar je zit nu in het centrum, begrijp ik? heb je het uiteindelijk wel getroffen. Plannen om daar te blijven?quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:47 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Dat sowieso, ik baal echt onwijs dat ik me niet gewoon op m'n 17e heb ingeschreven! Niemand heeft me hier echter op gewezen destijdsEeuwig zonde. Een onzelfstandige ruimte willen we zeker niet trouwens en ik neem aan ts ook niet. Als je gaat samenwonen doe je dat samen en niet met 6 anderen
quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:57 schreef heaven7 het volgende:
Ik zou zelfs 8 jaar inschrijftijd hebben! Ben al oudWe zitten nu praktisch hartje centrum ja. Voor 700 allin hebben we 60m2 zelfstandig dus dat is best aardig ja! Zeker voor particuliere huur dan. Voorlopig blijven we zitten al blijf ik stug reageren op entree
Daar heb ik al een optie gezien, als ie voor 2 personen is iigquote:Op woensdag 2 juni 2010 15:49 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Troost je, ik ken veel mensen in Arnhem en mij is het via via ook niet geluktDirectwonen zuigt trouwens! Ik zou echt www.rrverhuurmakelaars.nl in de gaten houden. Die zijn duur maar werken wel netjes en inschrijven is gratis.
Kijk eens hier: Arnhem #44 - Waar we massaal naar Sonsbeek gaan!quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:45 schreef _Loki het volgende:
Ik ga vanmiddag iig even DirectWonen bellen, wat ze in de aanbieding hebben voor 2 personen voor ons budget. En dan daar maar inschrijven denk ik.
Ik ken welgeteld één iemand in Arnhem dus mond tot mond wordt lastig
Oh lekker!quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:56 schreef _Loki het volgende:
Update: net aangemeld bij DirectWonen, morgen misschien al een bezichtiging!
Dat is snel.
Dat soort bedrijven verdienen wel érg makkelijk. Ze hebben al 30/40 euro verdient per persoon ZONDER ook maar 1 minuut bezig te zijn geweest voor die persoon.quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:32 schreef Sodium het volgende:
Jee, zo veel geld om een woning geregeld te krijgen... Je moet je, bij zulke kostenposten altijd af blijven vragen of de diensten die de verhuurder levert in verhouding zijn tot datgeen wat je betaalt. De extra kosten bovenop de bemiddelingskosten (zoals contractkosten en inschrijfgeld) moeten redelijk blijven en mogen volgens artikel 7:264 van het BW geen onredelijk voordeel voor een van de partijen (bv de bemiddelaar) of verhuurder opleveren. Staar je dus niet teveel blind om te voorkomen dat je uitgemolken wordt. Zie ook hier & hier.
Overigens lees ik niet zoveel toffe verhalen over Directwonen...
Tja, nu moet je niet altijd klakkeloos af gaan op wat men op internet allemaal zegt (mensen klagen nu eenmaal gemakkelijker dan ze lof spreken), maar ik als ik google op 'direct wonen ervaringen' vind ik enkele positieve, maar vooral veel negatieve ervaringen met het bedrijf. Veel geld en in verhouding weinig service. Uiteindelijk moeten hun werknemers ook ergens van rondkomen, natuurlijk. Zie link, dan kun je zelf even bepalen wat je allemaal gaat lezenquote:
Linkje?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:08 schreef heaven7 het volgende:
Naast ons is een studio van 43m2 te huur voor ¤550,- allin, met aparte keuken en badkamer. 10 minuten lopen naar centraal.
Oei, das erg snel. Zeker nu de vraag naar kamers groter wordt (nieuwe lichting eerstejaars) zal dat lastig worden. Hoop voor je dat 't lukt.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:09 schreef _Loki het volgende:
Ik hoop er per 1 juli in te kunnen. Dan moet ik m'n kamer waar ik nu in zit uit.
Later is niet heel erg maar liever niet, want dan moet ik een tijd naar m'n ouders.
Ik zit hier voor minder dan 600 euro in een grachtenpand 5 minuten lopen van zee, maarja, niet iedereen wil in Friesland wonen (gelukkig)quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:23 schreef error_404 het volgende:
Succes dan, 20 minuten fietsen vanaf het station lijkt me heel normaal, maarja...quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:51 schreef _Loki het volgende:
Hm, dat is me net te ver van het station vandaan. Ik mag namelijk iedere dag met de trein dus ik zou er graag binnen een minuutje of 5-10 willen zijn
hoeveel m2 was het dan?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 15:56 schreef _Loki het volgende:
Nou dat appartement gister was echt héél klein. Dat wordt 'm echt niet.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:49 schreef _Loki het volgende:
50m², dakterras van 10-15 m², badkamer met bad én aparte douch, complete keuken, heeel gezellig.
nog meer?
oh en het is waarschijnlijk geregeld als we wat meer info opsturen, ook over mijn vriend want die kon niet mee.
Oh die op de Groningensingel klinkt perfect, vooral qua liggingquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:51 schreef NMGN23 het volgende:
Geen zin om het topic door te lezen omdat je een Arnepper bentmaar: dit, dit, of dit is misschien iets.
Er zijn nog meer mensen die appartementen zoeken.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:03 schreef _Loki het volgende:
Wat is daar nou erg aan.
Had je beter niet kunnen reageren, drie posts terug had je kunnen zien dat ik voor 90% zeker iets gevonden heb.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:03 schreef _Loki het volgende:
Wat is daar nou erg aan.
Had je beter niet kunnen reageren, drie posts terug had je kunnen zien dat ik voor 90% zeker iets gevonden heb.
quote:
quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:49 schreef _Loki het volgende:
oh en het is waarschijnlijk geregeld als we wat meer info opsturen, ook over mijn vriend want die kon niet mee.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:12 schreef _Loki het volgende:
quote:
Niks voor jou, jij wilde toch weg?quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:57 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Oh die op de Groningensingel klinkt perfect, vooral qua ligging
Ik wel, maar dan moet vriendlief dat ook willenquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:26 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Niks voor jou, jij wilde toch weg?
Dat sowieso ja!quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:34 schreef Guppyfriend het volgende:
[quote]Op woensdag 9 juni 2010 17:19 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Ik wel, maar dan moet vriendlief dat ook willenDe aankomende jaren blijf ik gewoon nog een Arnhemmer.
[/quote
Nee, maar ik bedoelde ook niet zozeer weg uit Arnhem, maar weg uit t huis waar je nu woont
Mailtje sturen of ze een brochure op kunnen sturen. Hebben wij gister ook gedaan!quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:13 schreef heaven7 het volgende:
Ooh die in Presikhaaf!Het is dat wij vastzitten tot oktober in ons huidige appartement maar tering goeie deal! Hoewel er geen foto's zijn dus weten wat je krijgt doe je nog niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |