abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82239031
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:32 schreef heaven7 het volgende:
Oh en bij Entree sta je gemiddeld 7 jaar ingeschreven voor een fatsoenlijke woning. Ik sta 2 jaar ingeschreven en eindig bij de 53 reacties op 46
Dat mag wat genuanceerder. Als student kun je via Entree een prima kamer bemachtigen met 0.5/1-3 jaar inschrijftijd (afhankelijk van de tijd waarin je iets zoekt). Met ietsjes meer (en/of veel geluk) heb je een zelfstandige wooneenheid voor studenten. Voor niet-studentenwoningen mag je inderdaad een stuk langer uittrekken.
pi_82239055
Ik ben student.. en ze zoekt geen kamer maar een appartement.

[ Bericht 58% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2010 15:41:59 ]
pi_82239143
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:41 schreef heaven7 het volgende:
Ik ben student..
Hm. Vreemd. Ik zie toch redelijk veel mensen met 2 jaar inschrijftijd een redelijke (onzelfstandige) kamer bemachtigen. Je moet ergens beginnen. Daarbij: eenmaal op een kamer in de stad, gaat het vinden van een appartement via via een stuk sneller.

Uiteindelijk, wat je ook wilt, inschrijven kost je niets. De kans is groot dat je spijt krijgt wanneer je je niet besluit in te schrijven.
pi_82239246
Ik ga vanmiddag iig even DirectWonen bellen, wat ze in de aanbieding hebben voor 2 personen voor ons budget. En dan daar maar inschrijven denk ik.
Ik ken welgeteld één iemand in Arnhem dus mond tot mond wordt lastig
pi_82239376
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:43 schreef Sodium het volgende:

[..]

Hm. Vreemd. Ik zie toch redelijk veel mensen met 2 jaar inschrijftijd een redelijke (onzelfstandige) kamer bemachtigen. Je moet ergens beginnen. Daarbij: eenmaal op een kamer in de stad, gaat het vinden van een appartement via via een stuk sneller.

Uiteindelijk, wat je ook wilt, inschrijven kost je niets. De kans is groot dat je spijt krijgt wanneer je je niet besluit in te schrijven.
Dat sowieso, ik baal echt onwijs dat ik me niet gewoon op m'n 17e heb ingeschreven! Niemand heeft me hier echter op gewezen destijds Eeuwig zonde. Een onzelfstandige ruimte willen we zeker niet trouwens en ik neem aan ts ook niet. Als je gaat samenwonen doe je dat samen en niet met 6 anderen
pi_82239428
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:45 schreef _Loki het volgende:
Ik ga vanmiddag iig even DirectWonen bellen, wat ze in de aanbieding hebben voor 2 personen voor ons budget. En dan daar maar inschrijven denk ik.
Troost je, ik ken veel mensen in Arnhem en mij is het via via ook niet gelukt Directwonen zuigt trouwens! Ik zou echt www.rrverhuurmakelaars.nl in de gaten houden. Die zijn duur maar werken wel netjes en inschrijven is gratis.
pi_82239732
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:47 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dat sowieso, ik baal echt onwijs dat ik me niet gewoon op m'n 17e heb ingeschreven! Niemand heeft me hier echter op gewezen destijds Eeuwig zonde. Een onzelfstandige ruimte willen we zeker niet trouwens en ik neem aan ts ook niet. Als je gaat samenwonen doe je dat samen en niet met 6 anderen
Haha, nee. Maar de ervaring leert wel dat doorstromen gemakkelijker is dan starten. Al is telkens verhuizen natuurlijk geen pretje. Kan me trouwens voorstellen dat je baalt dat je je niet direct na je 17e ingeschreven hebt. Dan zou je wel zo'n 3-4 jaar inschrijftijd hebben en das perfect voor als je een zelfstandige eenheid wilt. Maar je zit nu in het centrum, begrijp ik? heb je het uiteindelijk wel getroffen. Plannen om daar te blijven?

@TS: ik weet niet waar je gaat studeren, maar sommige Hogescholen hebben een eigen woningbestand. Wellicht even informeren.
pi_82239843
Ik zou zelfs 8 jaar inschrijftijd hebben! Ben al oud We zitten nu praktisch hartje centrum ja. Voor 700 allin hebben we 60m2 zelfstandig dus dat is best aardig ja! Zeker voor particuliere huur dan. Voorlopig blijven we zitten al blijf ik stug reageren op entree

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2010 15:57:50 ]
pi_82240065
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:57 schreef heaven7 het volgende:
Ik zou zelfs 8 jaar inschrijftijd hebben! Ben al oud We zitten nu praktisch hartje centrum ja. Voor 700 allin hebben we 60m2 zelfstandig dus dat is best aardig ja! Zeker voor particuliere huur dan. Voorlopig blijven we zitten al blijf ik stug reageren op entree
Oeps. Damn, acht jaar zou echt ruim voldoende geweest zijn om iets leuks te bemachtigen. Maar helaas, nog even wachten dus. Realiseer je overigens wel dat, wanneer je een zelfstandige (studenten)woning bij Entree aanvaart, je alle wachttijd kwijt bent. Met twee jaar is dat geen drama, maar als je vier of meer jaren hebt opgebouwd, is het goed om de voors en tegens af te wegen.

Overigens: 60m2 voor 700 all in? Das toch netjes!
pi_82240129
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:49 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Troost je, ik ken veel mensen in Arnhem en mij is het via via ook niet gelukt Directwonen zuigt trouwens! Ik zou echt www.rrverhuurmakelaars.nl in de gaten houden. Die zijn duur maar werken wel netjes en inschrijven is gratis.
Daar heb ik al een optie gezien, als ie voor 2 personen is iig
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:47:05 #36
52016 Lyssa
music <3
pi_82244850
Ik heb mijn appartement via kamernet gekregen in Arnhem. wel 650 incl. voor 50m2 niet ver van het centrum.
  woensdag 2 juni 2010 @ 21:09:20 #37
104871 remlof
Europees federalist
pi_82254461
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:45 schreef _Loki het volgende:
Kijk eens hier: Arnhem #44 - Waar we massaal naar Sonsbeek gaan!
pi_82258476
Hándig, na 5min al een pm binnen
Dankje!
pi_82258798
Laat je ook een woning achter?
pi_82258878
Jazeker, maar dan in Deventer.
pi_82258954
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:24 schreef _Loki het volgende:
Jazeker, maar dan in Deventer.
Hmm nee daar heb ik weer niks aan
pi_82289648
Update: net aangemeld bij DirectWonen, morgen misschien al een bezichtiging!
Dat is snel.
pi_82289742
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:56 schreef _Loki het volgende:
Update: net aangemeld bij DirectWonen, morgen misschien al een bezichtiging!
Dat is snel.
Oh lekker! mag ik vragen wat het je allemaal heeft gekost en gaat kosten bij directwonen?
All good things are wild and free.
pi_82290194
Tot nu toe 35 euro inschrijfkosten, dadelijk misschien 1x huurprijs aan bemiddeling. Redelijk duur, maar dat is bij al die bemiddelaars. Dat zijn ook zo goed als de enige mogelijkheden om aan een appartement te komen lijkt het
pi_82290287
Je betaalt idd 1 keer de huurprijs maar pas op want wij betaalden over de huurprijs ook nog eens BTW waardoor we dik 900 euro ofzo hebben gedokt Hou ook rekening met contractskosten en dat soort onzin.
pi_82306601
Jee, zo veel geld om een woning geregeld te krijgen... Je moet je, bij zulke kostenposten altijd af blijven vragen of de diensten die de verhuurder levert in verhouding zijn tot datgeen wat je betaalt. De extra kosten bovenop de bemiddelingskosten (zoals contractkosten en inschrijfgeld) moeten redelijk blijven en mogen volgens artikel 7:264 van het BW geen onredelijk voordeel voor een van de partijen (bv de bemiddelaar) of verhuurder opleveren. Staar je dus niet teveel blind om te voorkomen dat je uitgemolken wordt. Zie ook hier & hier.

Overigens lees ik niet zoveel toffe verhalen over Directwonen...
pi_82309517
Ohjee. Vertel.
  donderdag 3 juni 2010 @ 23:26:19 #48
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_82309607
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:32 schreef Sodium het volgende:
Jee, zo veel geld om een woning geregeld te krijgen... Je moet je, bij zulke kostenposten altijd af blijven vragen of de diensten die de verhuurder levert in verhouding zijn tot datgeen wat je betaalt. De extra kosten bovenop de bemiddelingskosten (zoals contractkosten en inschrijfgeld) moeten redelijk blijven en mogen volgens artikel 7:264 van het BW geen onredelijk voordeel voor een van de partijen (bv de bemiddelaar) of verhuurder opleveren. Staar je dus niet teveel blind om te voorkomen dat je uitgemolken wordt. Zie ook hier & hier.

Overigens lees ik niet zoveel toffe verhalen over Directwonen...
Dat soort bedrijven verdienen wel érg makkelijk. Ze hebben al 30/40 euro verdient per persoon ZONDER ook maar 1 minuut bezig te zijn geweest voor die persoon.

Zo hebben ze de tactiek om binnen een paar dagen (meestal 1 of 2) een aantal huizen te mailen (of door te bellen) die ze kunnen bezichtigen. Of deze aan de eisen voldoen maakt niet uit, het gaat er om dat de klant het idee heeft snel geholpen te worden.

Daarna hoor je er, zonder actief op iets te reageren, nooit meer wat van.
pi_82309926
Ja ik heb ook echt een hekel aan hoe ze te werk gaan.
Maar ik zie echt geen andere optie..
pi_82315584
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:24 schreef _Loki het volgende:
Ohjee. Vertel.
Tja, nu moet je niet altijd klakkeloos af gaan op wat men op internet allemaal zegt (mensen klagen nu eenmaal gemakkelijker dan ze lof spreken), maar ik als ik google op 'direct wonen ervaringen' vind ik enkele positieve, maar vooral veel negatieve ervaringen met het bedrijf. Veel geld en in verhouding weinig service. Uiteindelijk moeten hun werknemers ook ergens van rondkomen, natuurlijk. Zie link, dan kun je zelf even bepalen wat je allemaal gaat lezen

Overigens, Kamernet al geprobeerd?

Link naar google 'direct wonen ervaringen'.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sodium op 04-06-2010 08:47:32 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')