ja dan is het einde verhaal.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:09 schreef koekblik4 het volgende:
Het probleem is, dat ze er zelf niet mee wilt stoppen..
Maar als ze in der arm der slagader raakt? is het dan einde verhaal?
Flikker op het is gewoon aandacht vragen, niets meer en niets minder. Niets uitvlucht van emotionele pijn.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:12 schreef FaceFok het volgende:
Het gevoel van het snijden is een uitvlucht van de emotionele pijn die ze heeft, het kan averechts werken als jij daar ontzettend in tegen gaat werken. Dus zoals hiervoor ook al genoemd zou ik toch hulp gaan zoeken voor haar.
Zelf is het enigste wat je kunt doen: het haar absoluut niet kwalijk nemen dat ze het doet! Wees er voor haar waar nodig, maar ga niets opdringen aan d'r.
Als ze snel bij een ziekenhuis kan komen misschien niet.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:09 schreef koekblik4 het volgende:
Het probleem is, dat ze er zelf niet mee wilt stoppen..
Maar als ze in der arm der slagader raakt? is het dan einde verhaal?
Liedje van NiN?quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Flikker op het is gewoon aandacht vragen, niets meer en niets minder. Niets uitvlucht van emotionele pijn.
En nee, dat er een liedje van NiN over is bewijst niets!
Bij sommige gevallen ja, niet bij iedereen. Wat een onzin.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Flikker op het is gewoon aandacht vragen, niets meer en niets minder. Niets uitvlucht van emotionele pijn.
De meeste gevallen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:15 schreef sinaasappelsapje het volgende:
[..]
Bij sommige gevallen ja, niet bij iedereen. Wat een onzin.
Ja, soms denk ik ook wel dat het aandacht is, en dat het gaat om te laten zien hoe zielig ze wel niet is.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja dan is het einde verhaal.
maar dat doet ze niet, want als je dood bent kun je niet meer genieten van de aandacht.
En waar zou die drang naar aandacht vandaan komen?quote:
quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:17 schreef koekblik4 het volgende:
[..]
Ja, soms denk ik ook wel dat het aandacht is, en dat het gaat om te laten zien hoe zielig ze wel niet is.
Maar het wordt steeds heftiger, en ik ben echt bang dat ik haar ga verliezen, dat is wel het laatste wat ik wil.
vanwege emo-rolvoorbeelden en duistere gothic sitesquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En waar zou die drang naar aandacht vandaan komen?
Niet vanwege positieve ervaring vermoed ik zo.
Preciesquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:20 schreef Pantoffelsalade het volgende:
ik had ook een vriendin die dat deed.
zij was dus zo'n aandachttrekker
toen zei ik ; prima joh! doe je best zal ik zeggen! vooral diep snijden heh!
zij was het type die altijd zei dat ze zelfmoord ging plegen en toen zei ze op een dag;
ik heb gister bijna zelfmoord gepleegd (liet ze een kras zien)
ik zei toen; ah je hebt niet eens goed gesneden man! als je echt dood wil moet je met de ader meesnijden!
bloed je namelijk sneller dood! daarna haar totaal genegeerd!
Nooit geen woord meer over gesproken! Ze was genezen!
In 1950 had je nog geen emo rolvoorbeelden en duistere gothic sites. Toen sneed niemand zich.quote:
Zegt iemand uit '81quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
In 1950 had je nog geen emo rolvoorbeelden en duistere gothic sites. Toen sneed niemand zich.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:20 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Dan krijgt ze wel meteen alle aandacht.
ik moet eerlijk zeggen dat ik geen emo's en gothics ken die zichzelf snijden, het heeft er eigenlijk ook weinig mee te maken.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
vanwege emo-rolvoorbeelden en duistere gothic sites.
inderdaad!quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:27 schreef Torrio het volgende:
Meisjes die zichzelf snijden![]()
Heb er een paar van meegemaakt vroegah, allemaal alleen om aandacht. Als ze beweren dat ze het heel moeilijk hebben en je vraagt dan waarmee, dan is het antwoord 'ja ik mocht niet naar die of die gisteravond..'
of je zoekt professionele hulp in de zware gevallenquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:30 schreef Pantoffelsalade het volgende:
[..]
inderdaad!
als je echt problemen hebt pak je even iemand apart om mee te praten of je zegt niks.
Nu maak je het alsof iemand die zichzelf snijd om aandacht te krijgen geen problemen heeftquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:30 schreef Pantoffelsalade het volgende:
[..]
inderdaad!
als je echt problemen hebt pak je even iemand apart om mee te praten of je zegt niks.
Alsof iemand die in zo'n situatie het zal onderkennen dat hij/zij hulp nodig heeft.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:30 schreef Pantoffelsalade het volgende:
[..]
inderdaad!
Ja, echt lachen als ze dat toe gaat passen en doodgebloedt in je douche ligt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:20 schreef Pantoffelsalade het volgende:
ik had ook een vriendin die dat deed.
zij was dus zo'n aandachttrekker
toen zei ik ; prima joh! doe je best zal ik zeggen! vooral diep snijden heh!
zij was het type die altijd zei dat ze zelfmoord ging plegen en toen zei ze op een dag;
ik heb gister bijna zelfmoord gepleegd (liet ze een kras zien)
ik zei toen; ah je hebt niet eens goed gesneden man! als je echt dood wil moet je met de ader meesnijden!
bloed je namelijk sneller dood! daarna haar totaal genegeerd!
Nooit geen woord meer over gesproken! Ze was genezen!
iemand die aan automutilatie doet pleegt geen zelfmoord.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:51 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, echt lachen als ze dat toe gaat passen en doodgebloedt in je douche ligt.
ja goed he, prijs ons!quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:05 schreef EC_Pixel het volgende:
Volgens mij hebben de meeste fokkers hier nog nooit erge problemen mee gemaakt.. Ik zou je vriendin niet te veel pushen met stoppen, maar het wel duidelijk maken dat je het 'dom' vind van der dat ze het doet.
doe dan ook niet alsof je er zoveel ervaring mee hebtquote:
en wat als ik er nou wel ervaring mee heb en 100% van die mensen het om de aandacht deed, en 0% van die mensen zelfmoord pleegde?quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:09 schreef DeBassist het volgende:
[..]
doe dan ook niet alsof je er zoveel ervaring mee hebt
Welk nummer?quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dan ken jij heel wat mensen die van aandachttrekken houdenquote:Op woensdag 2 juni 2010 15:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
en wat als ik er nou wel ervaring mee heb en 100% van die mensen het om de aandacht deed, en 0% van die mensen zelfmoord pleegde?
Kende. Met zulke mensen wil ik natuurlijk geen contact.quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:13 schreef DeBassist het volgende:
[..]
dan ken jij heel wat mensen die van aandachttrekken houden?
daar kan ik inkomenquote:Op woensdag 2 juni 2010 15:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Kende. Met zulke mensen wil ik natuurlijk geen contact.
En ja, ze leven allemaal nog.
Waarschijnlijk omdat de mensen die het niet om aandacht doen het beter verbergen dan hè.quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
en wat als ik er nou wel ervaring mee heb en 100% van die mensen het om de aandacht deed, en 0% van die mensen zelfmoord pleegde?
die is best goed eigenlijkquote:Op woensdag 2 juni 2010 16:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Elastiekje om haar pols, en elke keer als ze wil snijden moet ze daar aan trekken en loslaten. Doet ook pijn, maar je krijgt geen littekens. Verder kan ze daar beter hulp voor zoeken en een uitlaatklep vinden waarbij ze zichzelf niet hoeft te verminken.
En jij denkt dat dat een vervanger kan zijn voor iets scherps. Was dat maar zo.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Elastiekje om haar pols, en elke keer als ze wil snijden moet ze daar aan trekken en loslaten. Doet ook pijn, maar je krijgt geen littekens.
Niet?quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:43 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat een vervanger kan zijn voor iets scherps. Was dat maar zo.
Op het moment dat iemand snijdt komt er endorfine vrij in het lichaam. Dat is verslavend, een gevoel dat een elastiekje niet kan geven. Vaak geeft ook het zien van bloed een zekere rust bij de persoon die snijdt.quote:
maanvis is pwnedquote:Op woensdag 2 juni 2010 18:36 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Op het moment dat iemand snijdt komt er endorfine vrij in het lichaam. Dat is verslavend, een gevoel dat een elastiekje niet kan geven. Vaak geeft ook het zien van bloed een zekere rust bij de persoon die snijdt.
Klopt, maar daar weet ik zelf nog niet genoeg over. Komt met het volgende jaarquote:Op woensdag 2 juni 2010 19:33 schreef DeBassist het volgende:
[..]
er zijn trouwens toch nog wel andere dingen waarbij endorfine in het lichaam vrij komt ? (en dan bedoel ik niet met bijvoorbeeld heroine)
quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Niet?
O VERHELDER ONS KWAKZALVER IN OPLEIDING!
quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:15 schreef DutchErrorist het volgende:
Maanvis over welk nummer van NiN heb je het in godsnaam
succesquote:Op woensdag 2 juni 2010 20:08 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Klopt, maar daar weet ik zelf nog niet genoeg over. Komt met het volgende jaar
quote:
Wat je ook kan doen: een rode stift pakken en daarmee krassen op je arm! Lijkt net bloed!quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Elastiekje om haar pols, en elke keer als ze wil snijden moet ze daar aan trekken en loslaten. Doet ook pijn, maar je krijgt geen littekens. Verder kan ze daar beter hulp voor zoeken en een uitlaatklep vinden waarbij ze zichzelf niet hoeft te verminken.
Of je armen niet scheren, ducktape erop gooien, eraf trekken en dan snel ketchup eroverheen spuiten. Heb je ook nog wat te smikkelen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:02 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Wat je ook kan doen: een rode stift pakken en daarmee krassen op je arm! Lijkt net bloed!
het verschil zit in de gevolgen die de middelen hebben natuurlijkquote:Op donderdag 3 juni 2010 01:28 schreef Leonoire het volgende:
Snijden wordt (evenals alle automutilatie) in (redelijk recente) publicaties voorzichtig onder de noemer verslaving gezet. Toch blijft het een moeilijk gebied omdat het grote raakvlakken blijft houden met OCD.
Het is altijd erg moeilijk verschillende verslaving met elkaar te vergelijken. Je noemt 'eens een keer klemzuipen" als voorbeeld maar gaat niet af en toe "eens lekker in zichzelf snijden". Er is sprake van een zich herhalend patroon anders zou TS zich niet zo'n zorgen maken. En dan zou men kunnen sprkeen van een verslaving... hmz...
Maar als het inderdaad als een verslaving gekenmerkt kan worden komen de standaard vragen naar boven:
Is het gedrag van een heroïneverslaafde in essentie niet hetzelfde als dat van een (stevige) roker? Of zit daar toch verschil tussen? en zo ja...wat dan precies? En hoe onderscheid snijden zich dan van roken?
enzovoorts
Waxxen? Trekken?quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:05 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Wie scheert er ünerhaupt zijn/haar armen?
Ik heb gehoord dat mensen dat soms gebruiken. Het gaat immers in bepaalde gevallen om de pijn voornamelijk...quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:43 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat een vervanger kan zijn voor iets scherps. Was dat maar zo.
Jij weet echt niet waar je over praat he.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
quote:Op maandag 7 juni 2010 01:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Jij weet echt niet waar je over praat he.
Jij denkt dat alle borderliners te koop lopen met hun wonden? Think again.quote:Op maandag 7 juni 2010 01:08 schreef boekenplank het volgende:
Het zoveelste borderliner zijn idioten topic. Snijden is typisch iets voor borderliners ze vragen aandacht en medelijden. Krijgen ze die dan? Welnee. partners haken af vanwege te moeilijk en teveel moeten doen voor een relatie.
quote:Mijn advies aan allen die borderliners als te moeilijk beschouwen? Ga lekker trouwen met je hemakut, koop een vinexwoning krijg je 2 standaardkinderen. Ga lekker barbecuen op de eerste de beste mooie dag.
Hang lekker voor je tv waarvan je niet eens weet of je nu een herhaling of een dubbele herhaling van House, CSI en al die andere shit kijkt. En denk maar lekker dat je gelukkig bent.
Wat ben jij een ontiegelijke lul.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hij is inderdaad een ontiegelijke lul!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:13 schreef Xantalien het volgende:
[..]
Wat ben jij een ontiegelijke lul.
Ik haat mensen die denken dat iemand alles doet voor aandacht.
Leg me eens uit,
waarom denk je dat mensen het alleen doen voor aandacht? Ook als ze de rest van hun leven shirts met lange mouwen dragen om de littekens te verbergen.
en heb jij dat al gedaan ?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:34 schreef lovemeorhateme het volgende:
[..]
hij is inderdaad een ontiegelijke lul!
Ik heb zelf zo'n 3/4 jaar ervaring hiermee.. Sinds kort weet mijn moeder het omdat ze het zag.. verder weet niemand iets.. Iedere dag is een strijd voor mij.. De strijd tegen het mesje! En ik verlies heel vaak!
Het is een wonder dat ik erover durf te praten hier..
dus jij wou zeggen dat ik bij die 100% hoor die aandacht zoekt?
rot op man! ga een onderwerp zoeken waar je iets over weet!
Verder denk ik zoals al een keer eerder gezegd is dat je haar het beste gewoon kunt steunen en haar niet
beoordelen om wat ze doet! Probeer haar een veilig gevoel te geven waardoor ze het gevoel heeft dat ze
met je kan praten! Als dat zo is zal ze sneller naar jou toe komen om met je te praten over wat haar dwars
zit.. Tenminste het is te proberen. Als ze heel gesloten is zal ze hier heel erg moeite mee hebben!
Als dit niet werkt zou ik zeggen dat je inderdaad beter naar de huisarts kan gaan met haar of profesionele
hulp te zoeken! hopelijk heb je er wat aan!!
Geloof me je hebt geen mesje nodig..quote:Op zaterdag 19 juni 2010 14:34 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik heb uit bescherming sowieso geen scherpe mesjes thuis liggen.
Ik deed 't met een zaagje.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 16:34 schreef lovemeorhateme het volgende:
[..]
Geloof me je hebt geen mesje nodig..
Herkenbaar.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 21:33 schreef lovemeorhateme het volgende:
sorry..
ik heb het er moeilijk mee mezelf tegen te houden..
er is de afgelopen tijd teveel gebeurd..
Ik doe dat dan weer op een andere manier.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 21:33 schreef lovemeorhateme het volgende:
sorry..
ik heb het er moeilijk mee mezelf tegen te houden..
er is de afgelopen tijd teveel gebeurd..
Gooi dat zaagje weg.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 16:36 schreef Xantalien het volgende:
[..]
Ik deed 't met een zaagje.Heb 't slechts drie keer gedaan, af en toe nog steeds de neiging, maar dan denk ik op de een of andere manier aan iemand die ik nogal lief heb, en hoe ik hem heb beloofd het nooit meer te doen. Ongelooflijk dat het werkt.
Is al weg, al een tijdje. Maar er zijn genoeg andere voorwerpen...quote:
Mja ik zou hier hetzelfde mee omgaan als wanneer een vriend(in) verslaafd aan heroïne was. Ik zou verslavingszorg / bemoeizorg / maatschappelijk werk / andere instanties inschakelen. Dit zijn geen problemen die je als vriend(in) op kunt lossen of op moet willen lossen. Het zuigt je leeg en zuigt je mee in die negatieve spiraal. Hiervoor is professionele hulp nodig. En krijgt diegene daardoor een hekel aan me dan is dat jammer maar hun probleem. Ze krijgen dan in ieder geval wel de hulp en de zorg die ze nodig hebben om weer gezond te worden.quote:Op zondag 20 juni 2010 03:58 schreef boekenworm het volgende:
Lang geleden toen dit boekenwormpje nog een puber was; heb ik mezelf vaak gesneden. Inmiddels heb ik spijt, want nu nog zie ik mensen staren naar mijn arm en krijg ik er vragen over.
Een ding kan ik je zeggen; boos worden, achter haar rug om dingen regelen en er vaak over beginnen zal het enkel verergeren. Laat merken dat ze altijd bij jou terecht kan. Dit us een gevecht en verslaving die ze zelf moet oplossen. Gemakkelijk is het niet (wil nog elke dag snijden) maar mogelijk wel ( doe het al heel lang niet meer)
Schadelijk voor de gezondheid valt in de meeste gevallen wel mee, maar volgens mij geldt wel dat hoe extremer de zelfbeschadiging, des te meer risico erbij komt kijken, vooral als er sprake is van slechte wondverzorging. Denk aan infecties, raken van een (slag)ader maar ook het doorsnijden van een pees bijvoorbeeld. Niet direct dodelijk, maar het kan wel vervelende gevolgen hebben.quote:Op donderdag 3 juni 2010 00:56 schreef Captain_Maximum het volgende:
Om maar even serieus te reageren, ts kan gewoon het beste niks doen. Met kritiek kan het alleen maar erger worden en ze zou toch echt zelf moeten inzien dat ze misschien hulp nodig heeft.
Aan de andere kant zou ik wel willen weten hoe schadelijk snijden nou echt voor de gezondheid is. Het lijkt mij niet erger dan elke avond helemaal klem zuipen.
Ik kan me voorstellen dat, wanneer je zelf niet snijdt, dat het dan de beste oplossing lijkt. Het probleem is echter dat je dan compleet de grip op die persoon kwijt raakt. Iemand moet eerst zelf zien dat de psychische problemen niet zelf oplosbaar zijn. Iemand moet geholpen willen worden. Met hulp opdringen jaag je mensen weg. Mensen krijgen een hekel aan psychische zorg en vertrouwen niet meer op hun omgeving: Het enthousiasme om te snijden is vergroot.quote:Op zondag 20 juni 2010 11:21 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Mja ik zou hier hetzelfde mee omgaan als wanneer een vriend(in) verslaafd aan heroïne was. Ik zou verslavingszorg / bemoeizorg / maatschappelijk werk / andere instanties inschakelen. Dit zijn geen problemen die je als vriend(in) op kunt lossen of op moet willen lossen. Het zuigt je leeg en zuigt je mee in die negatieve spiraal. Hiervoor is professionele hulp nodig. En krijgt diegene daardoor een hekel aan me dan is dat jammer maar hun probleem. Ze krijgen dan in ieder geval wel de hulp en de zorg die ze nodig hebben om weer gezond te worden.
Mijn deur staat open voor ze, mochten ze besluiten dat ze toch contact willen hebben maar hun gezondheid gaat voor mij voor het eigenbelang in de vriendschap. Ik vertrouw erop dat ze dat zelf ook in zullen zien als ze weer gezond(er) zijn en zo niet, tja, zoals ik al zei: dan zijn ze in ieder geval wel weer gezond. Beter geen contact meer met iemand die me aan het hart gaat maar dat het wel goed met ze gaat dan wel contact maar voor de lieve vrede je mond houden en toekijken terwijl de ander zichzelf naar de filistijnen helpt.
Geestelijke gezondheid is ook gezondheid...quote:Op zondag 20 juni 2010 11:49 schreef 9crimes het volgende:
[..]
Schadelijk voor de gezondheid valt in de meeste gevallen wel mee
Hier herken ik me heel erg in.. Ik deed het voor m'n ex.. toen hij nog mijn vriend was dan!quote:Op zondag 20 juni 2010 10:41 schreef boekenworm het volgende:
Dat ken ik enorm. Ik snij voor mijn vriend niet, als ik alleen ben dan zit ik altijd stiekem te rekenen of het kan of niet (zijn er nog sporen als hij terug komt). Ik ben dusdanig fanatiek dat dit altijd wel het geval zal zijn.
En nee, ik deed het niet voor de aandacht, want ik hield het altijd en voor iedereen bedekt. Nu ik het niet meer doe durf ik weer korte mouwen en pijpen te dragen.
Flikker op naar ONZ als het onderwerp je niet aanstaagtquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Helder licht ben je ook weer hequote:Op woensdag 2 juni 2010 17:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Niet?
O VERHELDER ONS KWAKZALVER IN OPLEIDING!
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:51 schreef jantco het volgende:
Dat snijden komt voor bij de Borderline Persoonlijkheids Stoornis.
Een heel goed en leesbaar boek is: Borderline, van Jaap Spaans & Erwin van Meekeren.
Het boek is nergens betuttelend. Het gaat dan ook uit van de grote behoefte aan autonomie van mensen met deze persoonlijkheidsstoornis.
Het is heel gestructureerd en beval talloze low-level tips.
Ook bevat het bladen die je kunt afdrukken en invullen.
Omdat het zo diep gaat, is het ook een goed hulpmiddel voor partners en vrienden.
Borderliners hebben het zelf heel moeilijk, maar het zijn vaak erg leuke en hartelijke mensen.
Ze helpen je het leven onder ogen te zien, en je zult altijd op je tenen moeten lopen. Voor mensen die niet van saaiheid houden, is het leven met een borderliner zonder meer een uitkomst.
Maar je neemt wel een risico. M'n oude buurmeiske was ook getrouwd met zo'n borderliner. Ze hebben samen een kind. Die vent werd nogal eens agressief als ie weer 1 van zijn buien had. Dan kan het nog zo positief zijn af en toe, maar dat kindje heeft nu wel een trauma opgelopen...quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:51 schreef jantco het volgende:
Borderliners hebben het zelf heel moeilijk, maar het zijn vaak erg leuke en hartelijke mensen.
Ze helpen je het leven onder ogen te zien, en je zult altijd op je tenen moeten lopen. Voor mensen die niet van saaiheid houden, is het leven met een borderliner zonder meer een uitkomst.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:51 schreef jantco het volgende:
Voor mensen die niet van saaiheid houden, is het leven met een borderliner zonder meer een uitkomst.
En een borderliner hoeft ook lang niet altijd te automutileren of kan daar al tijden vanaf zijn.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:14 schreef fs180 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Zo kun je het ook verwoorden ja! En meer niet-borderliners die zich snijden dan wel..
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:27 schreef Nass het volgende:
snij ook in je arm en zag 'kijk ik heb pijn' en ga huilen om te laten zien dat je het niet aan kan zien dat zij in haar armen snijdt en wegens je liefde voor haar jij dat nu ook doet zodat zij inziet dat jij veel van haar houdt en niet wil dat zij pijn lijdt. snij dan in je lul als ze tohc niet geraakt wordt.
Neuh, als je zo denkt dan heb je een heel andere stoornis.. dat heeft niets met BPS of AM te maken.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:27 schreef Nass het volgende:
snij ook in je arm en zag 'kijk ik heb pijn' en ga huilen om te laten zien dat je het niet aan kan zien dat zij in haar armen snijdt en wegens je liefde voor haar jij dat nu ook doet zodat zij inziet dat jij veel van haar houdt en niet wil dat zij pijn lijdt. snij dan in je lul als ze tohc niet geraakt wordt.
GO AUTIDUDEquote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:46 schreef Autidude het volgende:
Weet je.. ik heb het nu gewoon dus moeilijk door zo'n kut opmerking, en ik ga niet snijden want ik zit op goede medicatie en hulp.. Maar als je zo mans bent heh.. en zo medelevend zou willen zijn dat je in je pik wil snijden.
Doe maar even; 4 liter bier, 2 liter wijn, 60 stuks Seroxat, 120 stuks mirtazepine, 100mg oxazepam, 100mg Ritalin en 30mg Flurazepam. En als je daarvan wakker wordt dan wil ik nog wel een keertje met je praten over het snijden/krassen.
the scars reveal the truth that no one wants to seequote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:29 schreef Xantalien het volgende:
[..]
GO AUTIDUDE![]()
-Edit- Hm. Oxazepam. Bekend hier in huis.....
Tja, Fok hè?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:37 schreef Siegfried het volgende:
Zonde dat mensen dit afdoen met 100% aandachtstrekkerij. Die hebben duidelijk nooit echt schrijnende gevallen gezien.
Hier ook....quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:29 schreef Xantalien het volgende:
[..]
GO AUTIDUDE![]()
-Edit- Hm. Oxazepam. Bekend hier in huis.....
Klopt.quote:Op zondag 27 juni 2010 11:09 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Zelfs de mensen die het om de aandacht te doen is, hebben een serieus probleem lijkt me.
Dat zijn het ook, maar alleen van die aandachtstrekkers weet je het. Er zijn er genoeg waarvan niemand het jarenlang weet.quote:Op zondag 27 juni 2010 10:36 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Tja, Fok hè?
En van de snij-gevallen die ik ken is het merendeel toch echt op de aandacht uit.
Je naam in je onderarm snijden in een "depressieve" bui en dan de volgende dag in een shirtje met korte mouwen ergens verschijnen is bijvoorbeeld imo toch echt aandacht zoeken hoor.
Vooral als er dan de volgende dag de details in geuren en kleuren uit de doeken wordt gedaan
Ik ken een meisje dat het doet ivm aandachttrekkerij, en dat geval is ook echt schrijnend. Dus ik begrijp deze combinatie niet. Alsof mensen die het doen voor de aandacht geen schrijnende gevallen zijn?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:37 schreef Siegfried het volgende:
Zonde dat mensen dit afdoen met 100% aandachtstrekkerij. Die hebben duidelijk nooit echt schrijnende gevallen gezien.
Die doet het dus om aandacht idd. Maar al die gevallen die het niet om de aandacht doen zal je niet zo snel tegen komen, omdat ze het verborgen houden.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik ken een meisje dat het doet ivm aandachttrekkerij, en dat geval is ook echt schrijnend. Dus ik begrijp deze combinatie niet. Alsof mensen die het doen voor de aandacht geen schrijnende gevallen zijn?
Dit meisje zat in een chatbox telkens te vertellen als ze zichzelf weer eens had gesneden. En hoe lelijk ze zichzelf niet vond. En dat ze zwanger was. En dat ze d'r polsen doorgesneden had. En dat ze anorexia had. En dat ze lesbisch was. En dat ze toch heel goed kon typen ondanks dat ze d'r polsen doorgesneden had. En de helft van wat ze zei was niet waar, bleek achteraf.
En nu had ik haar op hyves toevallig, en ziet ze er heel ongelukkig uit en op foto's staat ze ook met flinke striemen in d'r armen. Ach ja, dat soort gevallen vind ik zeer schrijnend maar ik kan me niet voorstellen dat al die meldingen in die chat geen aandachtvragen zijn.
Ja, ik heb ook liever dat ze het verborgen houden. Zodat je je niet constant zorgen hoeft te maken over diegene. Snij je en houd je het verborgen voor je vrienden/familie, dan kunnen zij tenminste door met hun leven ook al ben jij ongelukkig. Snij je en vertel je het wel aan je vrienden/familie, dan maken zij zich ook zorgen en worden zij ongelukkiger. Dus dan zijn er 2 of meer mensen met een probleem ipv 1.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die doet het dus om aandacht idd. Maar al die gevallen die het niet om de aandacht doen zal je niet zo snel tegen komen, omdat ze het verborgen houden.
Ik denk dat je familie het wel wil weten als je ongelukkig bent. En op het moment dat je mensen in vertrouwen neemt zal er ook sneller hulp kunnen komen voor die problemen. Ze zullen zich sowieso wel zorgen maken als ze zien hoe ongelukkig je bent, want dat merk je wel. En familie is er ook al het wat minder goed met je gaat, niet alleen maar voor de betere tijden. Ik denk juist dat ze het niet zullen waarderen als je zulke dingen niet met ze deelt. Jij doet het klinken alsof iemand voor z'n plezier ongelukkig is en er maar lekker in kan stikken, zonder hulp van anderen.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook liever dat ze het verborgen houden. Zodat je je niet constant zorgen hoeft te maken over diegene. Snij je en houd je het verborgen voor je vrienden/familie, dan kunnen zij tenminste door met hun leven ook al ben jij ongelukkig. Snij je en vertel je het wel aan je vrienden/familie, dan maken zij zich ook zorgen en worden zij ongelukkiger. Dus dan zijn er 2 of meer mensen met een probleem ipv 1.
O en ja dat klinkt hard en dat is het ook, maar het is wel de realiteit.
quote:Op maandag 28 juni 2010 11:52 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Iedereen zegt hier 'aandacht trekken'. Klopt in de meeste gevallen ook, maar vooral omdat er iets van binnen niet goed zit.
Die mensen hebben professionele hulp nodig.
Het gaat hier over snijden! Iets dat je jezelf aandoet, waar je zelf de keuze voor hebt gemaakt om het jezelf aan te doen! Dan val je daar je geliefden toch niet mee lastig?quote:Op maandag 28 juni 2010 11:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat je familie het wel wil weten als je ongelukkig bent. En op het moment dat je mensen in vertrouwen neemt zal er ook sneller hulp kunnen komen voor die problemen. Ze zullen zich sowieso wel zorgen maken als ze zien hoe ongelukkig je bent, want dat merk je wel. En familie is er ook al het wat minder goed met je gaat, niet alleen maar voor de betere tijden. Ik denk juist dat ze het niet zullen waarderen als je zulke dingen niet met ze deelt. Jij doet het klinken alsof iemand voor z'n plezier ongelukkig is en er maar lekker in kan stikken, zonder hulp van anderen.
Redeneer dit eens vanuit de kant van de familie/vrienden van het slachtoffer? Moeten die constant in angst leven omdat 1 persoon zo dom en egoistisch is om zichzelf te gaan snijden? Je hebt gewoon de keuze om niet te snijden en je problemen op een nette manier op te lossen. Waarom doe je het dan toch? Daar kan ik met mijn gedachten niet bij...quote:Als dat een realiteit is dan heb ik medelijden met je, dat je overal alleen voor staat omdat je anderen niet lastig wil vallen met jou problemen. Ik denk eerder dat je die mensen dan buitensluit, want die helpen jou liever dan dat je ongelukkig blijft.
Als er bij mijn partner een tumor op zijn hoofd groeit verwacht ik wel dat hij naar een dokter gaat.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat je familie het wel wil weten als je ongelukkig bent. En op het moment dat je mensen in vertrouwen neemt zal er ook sneller hulp kunnen komen voor die problemen. Ze zullen zich sowieso wel zorgen maken als ze zien hoe ongelukkig je bent, want dat merk je wel. En familie is er ook al het wat minder goed met je gaat, niet alleen maar voor de betere tijden. Ik denk juist dat ze het niet zullen waarderen als je zulke dingen niet met ze deelt. Jij doet het klinken alsof iemand voor z'n plezier ongelukkig is en er maar lekker in kan stikken, zonder hulp van anderen.
Als dat een realiteit is dan heb ik medelijden met je, dat je overal alleen voor staat omdat je anderen niet lastig wil vallen met jouw problemen. Ik denk eerder dat je die mensen dan buitensluit, want die helpen jou liever dan dat je ongelukkig blijft.
Maar goed, gezien jouw eerdere posts in dit topic is dit een verspilling van tijd.
quote:Op maandag 28 juni 2010 12:30 schreef Stali het volgende:
[..]
En wat ik ook wel opmerkelijk vind is dat er niet in billen gesneden wordt maar snel zichtbaar in de onderarmen.
Is dat zo? Kan best hoor, dat ik dat niet weet.quote:Op maandag 28 juni 2010 12:47 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Dat je die billen niet ziet, betekent niet dat daar niet gesneden wordt.
quote:Op maandag 28 juni 2010 12:50 schreef Stali het volgende:
[..]
Is dat zo? Kan best hoor, dat ik dat niet weet.
Maar wat ik zo af en toe aan verhalen lees gaat het altijd om de onderarmen.
Dat zijn dan vaak mensen die zichzelf ook te dik vinden en bijv. anorexia hebben. Tenminste, da's mijn ervaring op dat internetforum waar mensen dag in dag uit hun redenen tot snijden neerzetten. Het leek daar ook echt een rage te worden wie het ergste kon doen met zichzelf. Expres met botte roestige mesjes etcquote:Op maandag 28 juni 2010 12:56 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Dat is het punt. Ik ken helaas genoeg mensen waarbij het na jaren snijden pas ontdekt wordt (dus geen aandachtsvragers) waarbij vooral de (boven)benen en borst/buik het hebben moeten ontgelden.
Geloof mij dat de mensen waarover ik spreek ook zeker niet interessant hebben lopen doen op internetfora. Dus het steekt me nogal dat je iedereen zo enorm over 1 kam scheert. Ja, je hebt ze ertussen. En dat zijn de personen waarbij je het ziet (en dus het beeld vormen). Maar zij zijn slechts het topje van de spreekwoordelijke ijsberg.quote:Op maandag 28 juni 2010 13:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat zijn dan vaak mensen die zichzelf ook te dik vinden en bijv. anorexia hebben. Tenminste, da's mijn ervaring op dat internetforum waar mensen dag in dag uit hun redenen tot snijden neerzetten. Het leek daar ook echt een rage te worden wie het ergste kon doen met zichzelf. Expres met botte roestige mesjes etc.
quote:Maargoed, mensen die zich in hun buik snijden daar ben ik nog het bangst voor, want die doen het niet voor de aandacht en hebben vaak ook serieuze zelfmoordneigingen...
Dat is geen aandacht vragen. Heb in ieder geval begrepen dat het met controle te maken heeft.quote:Op maandag 28 juni 2010 12:56 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Dat is het punt. Ik ken helaas genoeg mensen waarbij het na jaren snijden pas ontdekt wordt (dus geen aandachtsvragers) waarbij vooral de (boven)benen en borst/buik het hebben moeten ontgelden.
Hier was een poosje geleden veel over te doen (naar aanleiding van een familiedrama). Huisartsen die veel te makkelijk antidepressiva voorschrijven en hoe gevaarlijk dit is. Wilde dit zelf nog eens testen trouwens. Gewoon de juiste dingen zeggen en dan met een doosje seroxat naar buiten lopen.quote:Op maandag 28 juni 2010 13:11 schreef Autidude het volgende:
Maar vast wel ZM gedachtes hebben gehad, en met verkeerde medicatie en zeker in combi met een trigger of triggers kan het dan omslaan in een poging. Dan komt het door de medicatie, is geen zeldzame bijwerking van bepaalde medicijnen.
Dus je wilt zeggen dat die tientallen mensen die daar op dat forum kwamen posten als ze weer eens gesneden hadden slechts het topje van de ijsberg zijn? Wat maakt jou een expert op die verborgen gevallen? Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op maandag 28 juni 2010 13:06 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Geloof mij dat de mensen waarover ik spreek ook zeker niet interessant hebben lopen doen op internetfora. Dus het steekt me nogal dat je iedereen zo enorm over 1 kam scheert. Ja, je hebt ze ertussen. En dat zijn de personen waarbij je het ziet (en dus het beeld vormen). Maar zij zijn slechts het topje van de spreekwoordelijke ijsberg.
[..]
Okay, da's dan iig mooi dat je daar niet zo bang voor hoeft te zijnquote:Mwa, of je dat zo zwart/wit kunt stellen weet ik ook niet. Zoals gezegd ken ik een aantal mensen die het jaren succesvol geheim hebben kunnen houden. Maar haast niemand van hen heeft een zelfmoordpoging ondernomen. Dat zijn echt 2 dingen die je los van elkaar moet zien, denk ik
Oh ik ben allerminst een expert. Maar ik heb het helaas een aantal keer in nabije omgeving voorbij zien komen. Beide vormen overigens; de aandachtstrekkers, maar ook de 'verborgen' snijders.quote:Op maandag 28 juni 2010 13:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus je wilt zeggen dat die tientallen mensen die daar op dat forum kwamen posten als ze weer eens gesneden hadden slechts het topje van de ijsberg zijn? Wat maakt jou een expert op die verborgen gevallen? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ik heb werkelijk geen idee. Maar kan me er (ergens) iets bij voorstellen. Wat dat betreft denk ik dat je het een beetje kunt vergelijken met van die pro-ana sites.quote:Er is ook ene tijdje geweest dat je in R&P geen automutilatietopiques mocht plaatsen .Volgens mij (maar je mag me corrigeren als ik het mis heb) was dat omdat het mensen inspireert om ook hetzelfde te gaan doen.
Ook weer die 2 dingen die je los van elkaar moet zien denk ik. Ik persoonlijk raak er niet van over de zeik, maar het steekt me wel en ik vind je daarin ook ongenuanceerd en lomp. Dat is vast ook je bedoeling, om een beetje te provoceren, en dat mag ook. Maar ik neem aan dat je eigenlijk ook wel weet dat zaken nooit zo zwart/wit zijn als jij ze hier schetst.quote:Wat mij dan weer een beetje vreemd in de oren klinkt is dat hier mensen zijn die helemaal over de zeik zijn omdat ik ze even terug aandachttrekkers noemde, maar ondertussen wel vertellen dat ze zaagjes en oxazepam in huis hebben. Met welke reden post je dat, denk ik dan?
[..]
quote:Okay, da's dan iig mooi dat je daar niet zo bang voor hoeft te zijn.
Dus als iemand uit jouw omgeving borderline blijkt te hebben, wil je niks meer met hem/haar te maken hebben.quote:Op maandag 28 juni 2010 13:09 schreef Stali het volgende:
Neemt niet weg dat ik er moeite mee zou hebben wanneer iemand in mijn directe omgeving dit zou doen.
En zodra iemand bijv. zegt bordeliner te zijn, dan neem ik mijn latten. Hierboven wordt het door iemand als een geromantiseerd visitekaartje gebracht maar de praktijk is hel.
Je hebt meteen een grote boosdoener te pakken..quote:Op maandag 28 juni 2010 13:14 schreef Stali het volgende:
[..]
Hier was een poosje geleden veel over te doen (naar aanleiding van een familiedrama). Huisartsen die veel te makkelijk antidepressiva voorschrijven en hoe gevaarlijk dit is. Wilde dit zelf nog eens testen trouwens. Gewoon de juiste dingen zeggen en dan met een doosje seroxat naar buiten lopen.
Ben me er van bewust dat het heel onaardig van me is maar inderdaad, ik wil niets meer met bordeliners te maken hebben. (Tenzij het mijn kind is.) Het spijt me, maar ik heb genoeg gezien en ik laat mijn leven nooit meer door een ander overhoop gooien omdat alles om die andere persoon moet draaien.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:16 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dus als iemand uit jouw omgeving borderline blijkt te hebben, wil je niks meer met hem/haar te maken hebben.
quote:Op maandag 28 juni 2010 15:01 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat er onbegrip is, snap ik ook echt wel. Zoiets is moeilijk te volgen voor iemand die niet in zo'n situatie heeft gezeten. Maar (ver)oordelen is erg makkelijk. Het is gewoon niet zo zwart/wit, er is een hoop grijs
Met mensen die zichzelf niet in hun waarde laten wordt dat lastig. In je waarde gelaten worden begint bij jezelf, als het daar al mis gaat dan moet je niet verbaasd zijn dat mensen jou niet in je waarde laten. Dat zou ophemelen zijn ipv jou beoordelen op je eigenwaarde.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:01 schreef VixenFromHell het volgende:
Dan denk ik, je mag een eigen mening hebben erover, en je hoeft het niet te begrijpen, maar je kan een ander iig in zijn waarde laten.
Ik heb persoonlijk het idee dat je bevestiging zoekt, wilt horen van ons dat het goed is en dat je toch mooi bent. Ik kan dat niet. Ik kan niet iets wat ik afkeur toch goedkeuren. Het is niet grijs zodat je door kunt gaan met krassen. Het is zwart zodat je stopt. Of althans, dat hoop ik altijd als ik weer zo'n lompe reactie plaatsquote:Dat er onbegrip is, snap ik ook echt wel. Zoiets is moeilijk te volgen voor iemand die niet in zo'n situatie heeft gezeten. Maar (ver)oordelen is erg makkelijk. Het is gewoon niet zo zwart/wit, er is een hoop grijs
Ik denk dat je dat stukje echt volledig verkeerd oppakt/interpreteerd.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:15 schreef Maanvis het volgende:
Ik heb persoonlijk het idee dat je bevestiging zoekt, wilt horen van ons dat het goed is en dat je toch mooi bent. Ik kan dat niet. Ik kan niet iets wat ik afkeur toch goedkeuren. Het is niet grijs zodat je door kunt gaan met krassen. Het is zwart zodat je stopt. Of althans, dat hoop ik altijd als ik weer zo'n lompe reactie plaats.
Leg eens uit wat jij denkt dat zij wil horen danquote:Op maandag 28 juni 2010 15:16 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat stukje echt volledig verkeerd oppakt/interpreteerd.
Ik kan voor elke positieve kant ook het negatieve side effect noemen.quote:
Niet dat het goed is, geen fluwelen handschoentjes gedrag en van aaahhh wat zielig. Ook geen 100% begrip, legt ze ook uit.. ze begrijpt dat het lastig te begrijpen is. Het is zelfs ook lastig uit te leggen.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Leg eens uit wat jij denkt dat zij wil horen dan.
Ik bedoelde het absoluuut niet als goedpratertje.. ook niet als excuus.. Enkel om ook de andere kant te tonen. Ook geen medelij.. ik wil absoluut geen medelij, want je kan niet voelen wat ik voel. Dat kan niemand.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:23 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Ik kan voor elke positieve kant ook het negatieve side effect noemen.
En dan ben ik rationeel, niet omdat ik borderliners wil bashen, maar dit filmpje is wel een beetje van: ow gut, wat zijn we leuk want we hebben borderline.
Tuurlijk hebben borderliners ook hele goede kanten, maar er staat iets van: in een goede bui zijn we heel gezellig en leuk om mee om te gaan.
Tja, zet er dan ook even neer dat je in een slechte bui een gevaar voor jezelf en anderen bent.
Je wilt bevestiging als persoon, nietwaar?quote:Op maandag 28 juni 2010 15:34 schreef VixenFromHell het volgende:
@ Maanvis: Ik zou het fijn vinden als je nog even toe wil lichten, waarom ik naar aanleiding van deze post graag zou horen dat ik mooi ben? Wat heeft dat er mee te maken? Als je uit deze post haalt dat ik wederom opgehemeld wil worden, zit je er toch flink naast.
Maar ik trap die mensen niet de grond in! Ik trap hun gedrag de grond in! Het gedrag is zwart, niet wit en niet grijs, er is niets wat het vergoeilijkt en het is dus altijd fout. En dat slaat natuurlijk ook door op wat ik van die persoon vind. Dus een persoon is dan niet wit, omdat er zo'n dikke zwarte vlek (het krassen) op zit.quote:Met grijs bedoelde ik overigens dat er verschillende redenen zijn om te krassen.
Krassen is niet oké, het is geen normaal gedrag. Dat beweer ik ook nergens, en ik ben er niet op uit om mensen te overtuigen dat dit prima is, of om dit te horen van andere users (oa jou). Ik vertelde alleen maar mijn verhaal om aan te geven dat er van alles achter kan zitten, en dat ik persoonlijk het daarom fout vind om dus bijvoorbeeld alles over 1 kam te scheren. Of jij het zelf afkeurt of niet, en alles generaliseert, moet je helemaal zelf weten. Het gaat mij meer om hoe er in het algemeen (!) over gepost wordt. Mensen met zulk gedrag de grond in trappen is imho niet nuttig en daarom onnodig kwetsend.
En dat gedrag is er dus altijd? En daarom is het altijd zwart.. en dat gedrag dat zwarte gedrag, waar komt dat vandaan denk je? Dat gedrag is dus een stoornis, 1 die behandeld kan worden op diverse manieren/wijzes etc etc. 1 ding wat niet werkt is dat gedrag de grond in trappen en afdoen als aanstellerij/aandachttrekkerij.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:39 schreef Maanvis het volgende:
Maar ik trap die mensen niet de grond in! Ik trap hun gedrag de grond in! Het gedrag is zwart, niet wit en niet grijs, er is niets wat het vergoeilijkt en het is dus altijd fout. En dat slaat natuurlijk ook door op wat ik van die persoon vind. Dus een persoon is dan niet wit, omdat er zo'n dikke zwarte vlek (het krassen) op zit.
quote:Op maandag 28 juni 2010 15:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je wilt bevestiging als persoon, nietwaar?
[..]
Maar ik trap die mensen niet de grond in! Ik trap hun gedrag de grond in! Het gedrag is zwart, niet wit en niet grijs, er is niets wat het vergoeilijkt en het is dus altijd fout. En dat slaat natuurlijk ook door op wat ik van die persoon vind. Dus een persoon is dan niet wit, omdat er zo'n dikke zwarte vlek (het krassen) op zit.
WOOHOO!!! GO!quote:Op maandag 28 juni 2010 15:45 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Man man, wat een ontzettend drogredeneringen bij elkaar. Nah, hier ook eentje in die lijn: Weet je wie er nog erger zijn dan snijders? Rokers! Die beschadigen zichzelf, en daarbij óók nog hun omgeving.
Man, wees eens niet zo kortzichtig
Aha, dus we moeten het gedrag soms goedkeuren? Of een begripvolle aai over de bol geven? Hier op FOK! hebben ze topiques over automutilatie een tijdje niet toegestaan, volgens mij hielp dat best om de 'aandachttrekkers' geen podium te bieden.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:45 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Man man, wat een ontzettend drogredeneringen bij elkaar. Nah, hier ook eentje in die lijn: Weet je wie er nog erger zijn dan snijders? Rokers! Die beschadigen zichzelf, en daarbij óók nog hun omgeving.
Man, wees eens niet zo kortzichtig
Bevestiging zoeken, ik zal toegeven, dat is idd wel een thema in mijn levenquote:Op maandag 28 juni 2010 15:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je wilt bevestiging als persoon, nietwaar?
[..]
Doe ééns héél erg goed terug lezen, en vraag er desnoods hulp bij? asjeblieft?quote:Op maandag 28 juni 2010 16:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Aha, dus we moeten het gedrag soms goedkeuren? Of een begripvolle aai over de bol geven?
Geen zin in. Ik ben het zat om snijden niet als 'zwart' gedrag te mogen bestempelen. Het is nooit goed te praten.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:01 schreef Autidude het volgende:
[..]
Doe ééns héél erg goed terug lezen, en vraag er desnoods hulp bij? asjeblieft?
Je begrijpt mijn vergelijking echt niet?quote:Op maandag 28 juni 2010 16:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Aha, dus we moeten het gedrag soms goedkeuren? Of een begripvolle aai over de bol geven? Hier op FOK! hebben ze topiques over automutilatie een tijdje niet toegestaan, volgens mij hielp dat best om de 'aandachttrekkers' geen podium te bieden.
Nouja, hopelijk ben je niet teleurgesteld dat ik niet inging op je rare vergelijkingenquote:Op maandag 28 juni 2010 16:04 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Je begrijpt mijn vergelijking echt niet?
Geen idee hoe je die conclusie uit mijn post kunt halen. Maar knap is dat wel
Nee hoor, totaal niet. Maar ze zijn net zo raar als jouw drogredeneringen. Vandaar ook mijn disclaimer voorafquote:Op maandag 28 juni 2010 16:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nouja, hopelijk ben je niet teleurgesteld dat ik niet inging op je rare vergelijkingen.
Zucht... nog een paar andere uitspraken van jou er bij en ik wéét zeker dat ze er iets op weten te vinden in de DSMquote:Op maandag 28 juni 2010 16:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Geen zin in. Ik ben het zat om snijden niet als 'zwart' gedrag te mogen bestempelen. Het is nooit goed te praten.
Wat bedoel je nou eigenlijk met deze uitspraak? Zeg het eens letterlijkquote:Op maandag 28 juni 2010 16:08 schreef Autidude het volgende:
[..]
Zucht... nog een paar andere uitspraken van jou er bij en ik wéét zeker dat ze er iets op weten te vinden in de DSM![]()
Mijn god zeg..
En ik heb een ASS![]()
You make me proud as hell! a Thank you very much!
Precies! Verbieden en stigmatiseren! Dat zal ze leren!quote:Op maandag 28 juni 2010 16:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Aha, dus we moeten het gedrag soms goedkeuren? Of een begripvolle aai over de bol geven? Hier op FOK! hebben ze topiques over automutilatie een tijdje niet toegestaan, volgens mij hielp dat best om de 'aandachttrekkers' geen podium te bieden.
nou je ziet nu wel weer dat de mensen die het doen weer gaan lopen posten 'ik heb oxa in huis' en 'ik doe het met zaagjes' en dat er dan 1 denkt : "Oja dat kan ook nog!"quote:Op maandag 28 juni 2010 16:15 schreef fs180 het volgende:
[..]
Precies! Verbieden en stigmatiseren! Dat zal ze leren!
Autobladen zetten aan tot dodelijke ongevallenquote:Op maandag 28 juni 2010 16:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nou je ziet nu wel weer dat de mensen die het doen weer gaan lopen posten 'ik heb oxa in huis' en 'ik doe het met zaagjes' en dat er dan 1 denkt : "Oja dat kan ook nog!"
Ik geef alleen het beleid in R&P van het verleden weerquote:Op maandag 28 juni 2010 16:19 schreef fs180 het volgende:
[..]
Autobladen zetten aan tot dodelijke ongevallen
Dossiers over criminaliteit zetten aan tot misdaad
Nieuws berichten over fraude zetten aan tot witwasserij?
Bar slechte troll weer..
Dat je sowieso een gebrek aan empathisch vermogen hebt.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou eigenlijk met deze uitspraak? Zeg het eens letterlijk.
True, zo gaat dat helaas soms wel ja, als je dat toestaat. Dat soort posts moeten niet toegestaan worden op fora, vind ik. Discussies over de problemen er omheen, dat moet kunnen. Maar details over het hoe en zo, elkaar opjutten, neequote:Op maandag 28 juni 2010 16:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nou je ziet nu wel weer dat de mensen die het doen weer gaan lopen posten 'ik heb oxa in huis' en 'ik doe het met zaagjes' en dat er dan 1 denkt : "Oja dat kan ook nog!"
Er zijn ook goede websites.. Waar ook hard gemod wordt en waar regels zijn en waar iedereen begrip heeft. Daar mag je ook absoluut geen AM foto's posten.. en als je over ernstige zaken of aanvallen wil praten dan moet je er verplicht bij zetten TRIGGER.. dat is een gouden regel, zodat mensen die erg vatbaar zijn voor triggers er niet per ongeluk op klikken.. Net als dat je hier op Fok dingen in spoiler kan zetten etc.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:27 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
True, zo gaat dat helaas soms wel ja, als je dat toestaat. Dat soort posts moeten niet toegestaan worden op fora, vind ik. Discussies over de problemen er omheen, dat moet kunnen. Maar details over het hoe en zo, elkaar opjutten, nee. En dat geldt al helemaal voor foto's posten, dan wordt het helemaal een wedstrijdje. Dat gebeurt ook (net als met dat pro anorexia en zo). Dat vind ik wel walgelijk om te zien
Neequote:Op maandag 28 juni 2010 16:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik geef alleen het beleid in R&P van het verleden weer
Autobladen die vertellen hoe je de verkeersregels kan ontwijken zetten aan tot dodelijke ongevallen>
Dossiers over criminaliteit die vertellen hoe je makkelijk aan wapens kan komen zetten aan tot misdaad?
Nieuwsberichten over hoe je op een makkelijke manier fraude kunt plegen zetten aan tot witwasserij?
mee eens, maar dit ging even over een zeer specifiek forum waarbij het toch wel nodig is, en het gewoon de huisregels zijn.. Terechte huisregels.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:37 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik geloof ook dat er wel goede fora zijn hoor. Maar dan moet je idd, zoals jij al zegt, erg streng zijn, en foto's etc dus niet accepteren.
. Er zijn ook hulpmiddelen om linkjes te blokkeren ten slotte, dus als je echt wil. Je kunt niet verwachten dat de hele wereld rekening houdt met jouw triggers.
Ja dat was nou eenmaal de regel, en de voorbeelden die ik noemde waren wel passend voor de reden dat die regel er kwam. Het werd ook echt een kusje voor 't krassen forumquote:Op maandag 28 juni 2010 16:42 schreef fs180 het volgende:
[..]
Nee
Nee
Nee.
En jij zei dat topic over AM uit den boze waren, niet over hoe je het beste kunt snijden, dus ik neem passende voorbeelden, moet je die niet zelf gaan veranderen he
Is het niet een beetje raar om dat te zeggen op een internetforum? Je bent wel een echt persoon dat erachter zit, maar voor mij ben jij gewoon een user, iemand die ik niet ken, en waarvan het me neit kan schelen als ik die tegen me in het harnas jaag. Wat je hier op dit forum ziet zijn meningen, meningen waarop je kunt reageren, meningen die je kunt afbranden of kunt prijzen. Het blijven meningen. Geen mensen.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:27 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat je sowieso een gebrek aan empathisch vermogen hebt.
Godverdomme wat een fantastisch "politiek correct antwoord" ...quote:Op maandag 28 juni 2010 18:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Is het niet een beetje raar om dat te zeggen op een internetforum? Je bent wel een echt persoon dat erachter zit, maar voor mij ben jij gewoon een user, iemand die ik niet ken, en waarvan het me neit kan schelen als ik die tegen me in het harnas jaag. Wat je hier op dit forum ziet zijn meningen, meningen waarop je kunt reageren, meningen die je kunt afbranden of kunt prijzen. Het blijven meningen. Geen mensen.
In een politiek debat gaat het er ook hard aan toe, maar daarna zijn ze gewoon weer vriendjes, die politici.
I rest my case..quote:Letterlijk? Mentale Retardatie. Want ook ik kan kortzichtig zijn. Ik kan van alles zijn, ik ben officieel gestoord, maar ik ben ook officieel niet achterlijk. Denk eens na man.. of doe iig moeite.
Quasi sophisticated analystisch gedrag wat als een kut op een drumstel slaat..
Werkt het echt? Of deed ze het om andere redenen? Een naald in je vinger voel je ook, maar geeft toch echt niet die voldoening..quote:Op maandag 28 juni 2010 21:01 schreef Graseter het volgende:
Bij mijn Theory of mind training was een meisje die deed dat ook, die begeleiders hadden haar een elastiekje gegeven en elke keer als ze wou snijden moest ze aan dat elastiekje trekken.
Het bleek wel te werken.
Het werkte echt (zei zequote:Op maandag 28 juni 2010 21:46 schreef fs180 het volgende:
[..]
Werkt het echt? Of deed ze het om andere redenen? Een naald in je vinger voel je ook, maar geeft toch echt niet die voldoening..
En jij denkt dat dat alsnog niet hard aankomt?quote:Maar ik trap die mensen niet de grond in! Ik trap hun gedrag de grond in!
Scheuren helpt ook.. het gaat om een bom die ontploft en de energie daarvan moet een uitweg hebben..quote:Op maandag 28 juni 2010 21:46 schreef fs180 het volgende:
[..]
Werkt het echt? Of deed ze het om andere redenen? Een naald in je vinger voel je ook, maar geeft toch echt niet die voldoening..
Natuurlijk komt het hard aan! Dat is toch juist het doel? Ik denk dat mensen die zich snijden pijn als primaire emotie ervaren, dat is het enige dat nog tot ze doordringt.. en of dat nou pijn is omdat je een scheermesje in je arm jetst of omdat een user op FOK! niet zo aardig tegen je is.. het dringt wel door. Of althans, dat hoop ikquote:Op maandag 28 juni 2010 22:16 schreef lovemeorhateme het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat alsnog niet hard aankomt?
Alsof mensen zich snijden voor de lol? Alsof ze niet liever vrolijk zijn?
hier ben ik het wel mee eens naast dat het uiteindelijk gewoon een verslaving wordt danquote:Op maandag 28 juni 2010 22:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Natuurlijk komt het hard aan! Dat is toch juist het doel? Ik denk dat mensen die zich snijden pijn als primaire emotie ervaren, dat is het enige dat nog tot ze doordringt.. en of dat nou pijn is omdat je een scheermesje in je arm jetst of omdat een user op FOK! niet zo aardig tegen je is.. het dringt wel door. Of althans, dat hoop ik.
Ik bedoelde het ook niet op jouw situatie persoonlijk, maar echt het filmpje zelf.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:29 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik bedoelde het absoluuut niet als goedpratertje.. ook niet als excuus.. Enkel om ook de andere kant te tonen. Ook geen medelij.. ik wil absoluut geen medelij, want je kan niet voelen wat ik voel. Dat kan niemand.
Iedereen kent de slechte kanten... iedereen heeft het alleen maar over de slechte kanten.. ik wou even laten zien dat het niet zo hoeft te zijn.
Kom ik weer op de film Gremlins.. het lieve poppetje, wat door een trigger kan veranderen in een monster.
Maar dan net ff anders..
Er zit nogal een verschil is tussen de groep die het uit een soort onmacht of frustratie doet, en een die het echt voor het gevoel doet.. Een lading endorfine is niet te vergelijken met het slaan op een balquote:Op maandag 28 juni 2010 22:23 schreef Autidude het volgende:
[..]
Scheuren helpt ook.. het gaat om een bom die ontploft en de energie daarvan moet een uitweg hebben..
Daarom is het ook vaak krassen ipv snijden, en ook geen teksten maar chaotisch.. dat is de echte shit..
En dan zijn er alternatieven.. zoals het scheuren van oud papier, of gewoon een boksbal. een boksbal kan al heel veel wonderen doen.
Maar het verschilt per persoon, en je moet die knop om kunnen zetten of het kunnen beheersen, de keuze kunnen maken. Het moet er iig uit, het is een kernexplosie die zijn weg moet vinden..
Ik zou waarschijnlijk hetzelfde zeggen, alleen is het al omdat buitenstaanders geen idee hebben hoe zoiets nou uberhaupt werkt.. Je zou jezelf alleen maar stigmatiseren..quote:
Jou doel misschien.. dus jij denkt dat als je ''niet zo aardig'' doet tegen iemandquote:Op maandag 28 juni 2010 22:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Natuurlijk komt het hard aan! Dat is toch juist het doel? Ik denk dat mensen die zich snijden pijn als primaire emotie ervaren, dat is het enige dat nog tot ze doordringt.. en of dat nou pijn is omdat je een scheermesje in je arm jetst of omdat een user op FOK! niet zo aardig tegen je is.. het dringt wel door. Of althans, dat hoop ik.
Aha, dus doordat ik zeg dat ze niet mogen snijden, dat snijden slecht is, gaan ze juist weer snijden?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:22 schreef lovemeorhateme het volgende:
[..]
Jou doel misschien.. dus jij denkt dat als je ''niet zo aardig'' doet tegen iemand
dat dat een vervanging is van het snijden? Geloof me snijden geeft een beter gevoel!
Misschien maak je het wel alleen erger, misschien zijn er door jou reacties wel mensen die
weer gaan snijden.. ooit aan gedacht?
Het is misschien jou mening. Jou waarheid. Maar voor anderen is dat anders!
Is snijden dan iets dat je uberhaupt wilt begrijpen?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:28 schreef BOEnietschrikken het volgende:
@ Maanvis,
zie je nu niet langzamerhand door de reacties van meerdere mensen die er ervaring mee hebben, zowel door zichzelf of door bekenden, dat je er werkelijk niets van lijkt te begrijpen??
Ik weet het niet hoor maar ik zou zelf niet zo hoog van de toren blazen op een topic waar ik niets van begrijp.
Succes..
Als je op een forum post hoe slecht het wel niet is, is dat misschien wel handig!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Is snijden dan iets dat je uberhaupt wilt begrijpen?
Nee, maar misschien door die andere opmerkingen van je wel!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Aha, dus doordat ik zeg dat ze niet mogen snijden, dat snijden slecht is, gaan ze juist weer snijden?
Absoluutquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Is snijden dan iets dat je uberhaupt wilt begrijpen?
Nou laat ik het zo zeggen, zoals ik al eerder heb gezegd, ik was op een forum waarbij iedereen postte wanneer ze weer eens gesneden hadden en hoe, soms inclusief foto's. En het leek erop alsof men daar elkaars technieken over aan het nemen was en men elkaar aan het opjutten was over hoe kut het leven wel niet is en dat snijden helemaal neit slecht was.. het ging van kwaad tot erger!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:05 schreef BOEnietschrikken het volgende:
Als je het veroordeelt maanvis, moet je wel alle feiten kennen, want je wilt je toch niet schuldig maken aan vooroordelen?
En dus is iedereen zo. Ik zag laatst een puber vuurwerk afsteken, dus alle pubers, zonder uitzondering zijn dagelijks met criminele activiteiten bezigquote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nou laat ik het zo zeggen, zoals ik al eerder heb gezegd, ik was op een forum waarbij iedereen postte wanneer ze weer eens gesneden hadden en hoe, soms inclusief foto's. En het leek erop alsof men daar elkaars technieken over aan het nemen was en men elkaar aan het opjutten was over hoe kut het leven wel niet is en dat snijden helemaal neit slecht was.. het ging van kwaad tot erger!
Da's een vergelijking die de plank compleet misslaatquote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:26 schreef fs180 het volgende:
[..]
En dus is iedereen zo. Ik zag laatst een puber vuurwerk afsteken, dus alle pubers, zonder uitzondering zijn dagelijks met criminele activiteiten bezig_____
Nee, maar hij slaat de plank niet mis!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Da's een vergelijking die de plank compleet misslaat. Ik heb toch niet gezegd "Alle pubers snijden" of wel ?
.
Ja omdat dat op dit forum precies hetzelfde wasquote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:08 schreef lovemeorhateme het volgende:
[..]
Nee, maar hij slaat de plank niet mis!
Jij zegt dat ze op dat andere forum elkaar zo aan het opjutten waren, en alles van elkaar overnemen.
Dus.. zal dat wel op ieder forum zo zijn.. Doordat je op dat andere forum hebt gezetten stel je je zo op
op dit forum! Maarja ik hebb hier nu even geen zin in..
Ga toch heen. Je kunt je een beetje inlezen om het te willen begrijpen maar als je jezelf snijdt spoor je gewoon niet en heb je hulp nodig.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:02 schreef lovemeorhateme het volgende:
[..]
Als je op een forum post hoe slecht het wel niet is, is dat misschien wel handig!
Sorry, maar ik vind het nogal hard om te zeggen dat het allemaal maar aanstellerij is. Ik kan niet voor andere spreken, maar ik heb echt geen hulp gezocht uit verveling. Ik wil straks ook gewoon fulltime werken (en normaal functioneren), maar op dit moment ben ik al blij met mijn deeltijdbaan. Opmerkingen dat je maar een schop onder je kont nodig hebt werken echt niet. Sterker nog, voor mij werkt dat alleen maar averechts.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:29 schreef Stali het volgende:
[..]
Ga toch heen. Je kunt je een beetje inlezen om het te willen begrijpen maar als je jezelf snijdt spoor je gewoon niet en heb je hulp nodig.
Overigens vind ik het typisch een gevolg van teveel welvaart. Het is wat mij betreft gewoon allemaal verwende flauwekul, net als dat anorexia, boulimia, ADD, ADHD, HSP enzovoorts. Al dit soort neuzelarij heb je gewoon niet in derde wereldlanden want die mensen zijn blij als ze te vreten hebben. Ik ben in ieder geval nog nooit een proAnna uit de Sahel tegengekomen die gezellig een website bijhoudt om te vertellen hoe blij hij is hoe weinig hij wel niet eet en tips vraagt.
Mensen die het niet willen en/of kunnen begrijpen zullen deze opmerkingen blijven maken, dat merk ik aan de negatieve reacties in dit topic.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:22 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind het nogal hard om te zeggen dat het allemaal maar aanstellerij is.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:22 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind het nogal hard om te zeggen dat het allemaal maar aanstellerij is. Ik kan niet voor andere spreken, maar ik heb echt geen hulp gezocht uit verveling. Ik wil straks ook gewoon fulltime werken (en normaal functioneren), maar op dit moment ben ik al blij met mijn deeltijdbaan. Opmerkingen dat je maar een schop onder je kont nodig hebt werken echt niet. Sterker nog, voor mij werkt dat alleen maar averechts.
En dat ze daar die "verwende flauwekul" niet hebben, zegt meer wat over de welvaart in dat soort landen.
Je hebt totaal geen idee wat je kunt aanrichten he?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja omdat dat op dit forum precies hetzelfde was. En nu zie je het toch ook weer een paar pagina's terug met iemand die zegt dat ie de mesjes heeft weggegooid thuis, daar zeg jij op "O je hebt geen mesje nodig" waarop iemand anders weer zegt "Nee ik doe het met een zaagje" en jij er nog effe overheen gaat met "Ja je kunt het ook met je nagels doen hè!"... 3x raden waar die persoon de volgende keer naar grijpt als hij zich wer eens kut voelt.
Jij wel? Zie ook degene die zei dat stiekje niet werkt. Iedereen die dat leest zal nu de stiekjesmethode afwijzen, terwijl dat gewoon een methode is die ook in klinieken etc gebruikt wordt.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:16 schreef lovemeorhateme het volgende:
[..]
Je hebt totaal geen idee wat je kunt aanrichten he?
Stel je kind ligt op bed zonder mesjes op die kamer. Dan gaat ze dankzij jouw bericht misschien haar nagels gebruiken terwijl ze anders misschien iets anders had gedaan. En vertel eens. hoe kwam jij op het idee om te gaan snijden toen je je kut voelde? had je ergens gelezen of van een vriendinnetje gehoord dat het kon helpen?quote:En dat geloof je echt? Je gelooft dat iemand die zich wilt snijden echt hulp nodig heeft
om iets te vinden waarmee ze zichzelf kunnen snijden? Kom op als je je snijd dan weet je
altijd wel wat te vinden! Daar heb je dit forum heel niet voor nodig!
Ja. De meeste mensen hebben wel toegang tot internet.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:37 schreef BOEnietschrikken het volgende:
Vis,
ik kan niet spreken voor anderen, maar als je in de roes zit dat je jezelf pijn wilt doen, wordt je heel creatief... geloof mij maarHeb vroeger vaak de behoefte gehad zonder dat er mesjes in de buurt waren, maar er komt vanzelf dan wel een idee bij je op..
van dit soort topics gaat niemand methodes overnemen, die methodes zijn nl vanzelf wel bekend bij de meestenMensen zijn nou eenmaal probleemoplossers, en 'geen mesje in de buurt' is echt geen moeilijk 'probleem'
Ja ik weet wel degelijk wat je aan kan richten! Maar dat betekent niet dat ik het ga proberen!quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jij wel? Zie ook degene die zei dat stiekje niet werkt. Iedereen die dat leest zal nu de stiekjesmethode afwijzen, terwijl dat gewoon een methode is die ook in klinieken etc gebruikt wordt.
[..]
Stel je kind ligt op bed zonder mesjes op die kamer. Dan gaat ze dankzij jouw bericht misschien haar nagels gebruiken terwijl ze anders misschien iets anders had gedaan. En vertel eens. hoe kwam jij op het idee om te gaan snijden toen je je kut voelde? had je ergens gelezen of van een vriendinnetje gehoord dat het kon helpen?
Tsk. niet iedereen doet het om de aandacht.. als hij blijkbaar de enige is die het weet vertrouwd zij hem heel goed, anders wisten wel meer mensen het.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja dan is het einde verhaal.
maar dat doet ze niet, want als je dood bent kun je niet meer genieten van de aandacht.
Tja, in veel landen in de 3e wereld "bestaat" homoseksualiteit ook niet.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:53 schreef Stali het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat ik zeg. Het is het gevolg van teveel welvaart.
Verder zeg ik niet dat de symptomen niet bestaan. Dat wil ik prima aannemen want als je bijv. in jezelf gaat zitten snijden dan spoor je niet en dan moet je rap hulp zoeken.
Maar mensen zouden zich in general eens wat minder met zichzelf bezig kunnen houden dan heb je al die dingen niet.
Eigenlijk wel ja.quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:29 schreef lovemeorhateme het volgende:
genoeg? te veel zou je bedoelen?
Een elastiekje is slechts een matiging. Het mooiste is als je de boosheid en kracht van het negatieve gevoel om kan zetten in iets wat (met enige mate) creatief, actief of productief is.quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:52 schreef formerjellybean het volgende:
Een stiekie is niet om jezelf te verwonden hoor, het is om te leren zonder jezelf te verwonden en naar rare middelen te grijpen.
Sterker nog toen ik in therapie zat en ik de gedachtes nog had maar het ook af wilde leren (het is namelijk een lichamelijke verslaving en in moeilijke periodes komen de gedachtes naar boven , net zoals een alcoholist in moeilijke periodes grotere behoefte heeft aan de fles) , juist een begeleider toen tegen me gezegd je kan ook een elastiekje om je arm doen en er even mee schieten.
Je maakt wel een heel raar iets van een elastiekje, dat is toch echt niet om jezelf te verwonden.
Het is juist geestelijk. Het lichamelijke aspect zijn enkel ontwenningsverschijnselen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:45 schreef GimmeGore het volgende:
Een verslaving is nooit alleen lichamelijk. Er zit ook altijd een geestelijk aspect aan.
Want waarom is de periode voor de alcoholist moeilijk of zoals je zelf al aangeeft je hebt de gedachtes nog om het te doen.
Daarin heb je wel gelijk , maar het is wel een tussenoplossing geweest om uiteindelijk het helemaal niet meer te doen. Dat is namelijk toch iets wat je moet leren en gaan inzien.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:04 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Een elastiekje is slechts een matiging. Het mooiste is als je de boosheid en kracht van het negatieve gevoel om kan zetten in iets wat (met enige mate) creatief, actief of productief is.
Uhuh, hebben hetzelfde effect als een gevarendriehoek bij een auto. Bij uit de buurt blijven.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:11 schreef Roadtoad het volgende:
Nu is het een damn hot girl, littekens vallen slecht op maar hebben wel wat...
Bedankt.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:48 schreef formerjellybean het volgende:
Ik werd al getest op add en borderline.
In die periode begon ik ook met krassen en heb ik daarover hulp ingeroepen . Toen ik mijn diagnose kreeg dus add en borderline toen hadden ze juist omdat ik begon te krassen intensieve dagtherapie aan geraden en dat heb ik gedaan en ben zelf toen ook daaraan hard gaan werken , want ik zag het zelf ook wel als probleem en wilde het niet in de toekomst hebben.
Ik ben daar na een jaar ook vanaf gekomen gelukkig en nu acht jaar verder is dat ook voor mij de beste beslissing geweest om voor dat juist hulp te zoeken.
Ondertussen weet ik dat het beter is problemen uit te praten en ok emoties kunnen heftig zijn, maar ik heb eerder gezegd dat liever dan dat ik weer in de krasperiode kom want in die tijd was niet echt goed voor mij.
Dat is natuurlijk heel verschillend per persoon. Als ik naar mezelf kijk komt het vooral door een intense spanning en woede in mijn geest en lichaam. Dat kan ik dan op meerdere manier uiten door anderen te slaan, dingen te vernielen of op mezelf te richten. Aangezien dat eerste bij mij sowieso afvalt en vandalisme ook probeer te voorkomen, komt het al snel bij het laatste neer. Op dit moment probeer ik mezelf wel een andere manier te leren om met die spanning om te gaan. Zie bericht hier boven.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jij wel? Zie ook degene die zei dat stiekje niet werkt. Iedereen die dat leest zal nu de stiekjesmethode afwijzen, terwijl dat gewoon een methode is die ook in klinieken etc gebruikt wordt.
[..]
Stel je kind ligt op bed zonder mesjes op die kamer. Dan gaat ze dankzij jouw bericht misschien haar nagels gebruiken terwijl ze anders misschien iets anders had gedaan. En vertel eens. hoe kwam jij op het idee om te gaan snijden toen je je kut voelde? had je ergens gelezen of van een vriendinnetje gehoord dat het kon helpen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |