ja dan is het einde verhaal.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:09 schreef koekblik4 het volgende:
Het probleem is, dat ze er zelf niet mee wilt stoppen..
Maar als ze in der arm der slagader raakt? is het dan einde verhaal?
Flikker op het is gewoon aandacht vragen, niets meer en niets minder. Niets uitvlucht van emotionele pijn.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:12 schreef FaceFok het volgende:
Het gevoel van het snijden is een uitvlucht van de emotionele pijn die ze heeft, het kan averechts werken als jij daar ontzettend in tegen gaat werken. Dus zoals hiervoor ook al genoemd zou ik toch hulp gaan zoeken voor haar.
Zelf is het enigste wat je kunt doen: het haar absoluut niet kwalijk nemen dat ze het doet! Wees er voor haar waar nodig, maar ga niets opdringen aan d'r.
Als ze snel bij een ziekenhuis kan komen misschien niet.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:09 schreef koekblik4 het volgende:
Het probleem is, dat ze er zelf niet mee wilt stoppen..
Maar als ze in der arm der slagader raakt? is het dan einde verhaal?
Liedje van NiN?quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Flikker op het is gewoon aandacht vragen, niets meer en niets minder. Niets uitvlucht van emotionele pijn.
En nee, dat er een liedje van NiN over is bewijst niets!
Bij sommige gevallen ja, niet bij iedereen. Wat een onzin.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Flikker op het is gewoon aandacht vragen, niets meer en niets minder. Niets uitvlucht van emotionele pijn.
De meeste gevallen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:15 schreef sinaasappelsapje het volgende:
[..]
Bij sommige gevallen ja, niet bij iedereen. Wat een onzin.
Ja, soms denk ik ook wel dat het aandacht is, en dat het gaat om te laten zien hoe zielig ze wel niet is.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja dan is het einde verhaal.
maar dat doet ze niet, want als je dood bent kun je niet meer genieten van de aandacht.
En waar zou die drang naar aandacht vandaan komen?quote:
quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:17 schreef koekblik4 het volgende:
[..]
Ja, soms denk ik ook wel dat het aandacht is, en dat het gaat om te laten zien hoe zielig ze wel niet is.
Maar het wordt steeds heftiger, en ik ben echt bang dat ik haar ga verliezen, dat is wel het laatste wat ik wil.
vanwege emo-rolvoorbeelden en duistere gothic sitesquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En waar zou die drang naar aandacht vandaan komen?
Niet vanwege positieve ervaring vermoed ik zo.
Preciesquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:20 schreef Pantoffelsalade het volgende:
ik had ook een vriendin die dat deed.
zij was dus zo'n aandachttrekker
toen zei ik ; prima joh! doe je best zal ik zeggen! vooral diep snijden heh!
zij was het type die altijd zei dat ze zelfmoord ging plegen en toen zei ze op een dag;
ik heb gister bijna zelfmoord gepleegd (liet ze een kras zien)
ik zei toen; ah je hebt niet eens goed gesneden man! als je echt dood wil moet je met de ader meesnijden!
bloed je namelijk sneller dood! daarna haar totaal genegeerd!
Nooit geen woord meer over gesproken! Ze was genezen!
In 1950 had je nog geen emo rolvoorbeelden en duistere gothic sites. Toen sneed niemand zich.quote:
Zegt iemand uit '81quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
In 1950 had je nog geen emo rolvoorbeelden en duistere gothic sites. Toen sneed niemand zich.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:20 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Dan krijgt ze wel meteen alle aandacht.
ik moet eerlijk zeggen dat ik geen emo's en gothics ken die zichzelf snijden, het heeft er eigenlijk ook weinig mee te maken.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
vanwege emo-rolvoorbeelden en duistere gothic sites.
inderdaad!quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:27 schreef Torrio het volgende:
Meisjes die zichzelf snijden![]()
Heb er een paar van meegemaakt vroegah, allemaal alleen om aandacht. Als ze beweren dat ze het heel moeilijk hebben en je vraagt dan waarmee, dan is het antwoord 'ja ik mocht niet naar die of die gisteravond..'
of je zoekt professionele hulp in de zware gevallenquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:30 schreef Pantoffelsalade het volgende:
[..]
inderdaad!
als je echt problemen hebt pak je even iemand apart om mee te praten of je zegt niks.
Nu maak je het alsof iemand die zichzelf snijd om aandacht te krijgen geen problemen heeftquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:30 schreef Pantoffelsalade het volgende:
[..]
inderdaad!
als je echt problemen hebt pak je even iemand apart om mee te praten of je zegt niks.
Alsof iemand die in zo'n situatie het zal onderkennen dat hij/zij hulp nodig heeft.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:30 schreef Pantoffelsalade het volgende:
[..]
inderdaad!
Ja, echt lachen als ze dat toe gaat passen en doodgebloedt in je douche ligt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:20 schreef Pantoffelsalade het volgende:
ik had ook een vriendin die dat deed.
zij was dus zo'n aandachttrekker
toen zei ik ; prima joh! doe je best zal ik zeggen! vooral diep snijden heh!
zij was het type die altijd zei dat ze zelfmoord ging plegen en toen zei ze op een dag;
ik heb gister bijna zelfmoord gepleegd (liet ze een kras zien)
ik zei toen; ah je hebt niet eens goed gesneden man! als je echt dood wil moet je met de ader meesnijden!
bloed je namelijk sneller dood! daarna haar totaal genegeerd!
Nooit geen woord meer over gesproken! Ze was genezen!
iemand die aan automutilatie doet pleegt geen zelfmoord.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:51 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, echt lachen als ze dat toe gaat passen en doodgebloedt in je douche ligt.
ja goed he, prijs ons!quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:05 schreef EC_Pixel het volgende:
Volgens mij hebben de meeste fokkers hier nog nooit erge problemen mee gemaakt.. Ik zou je vriendin niet te veel pushen met stoppen, maar het wel duidelijk maken dat je het 'dom' vind van der dat ze het doet.
doe dan ook niet alsof je er zoveel ervaring mee hebtquote:
en wat als ik er nou wel ervaring mee heb en 100% van die mensen het om de aandacht deed, en 0% van die mensen zelfmoord pleegde?quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:09 schreef DeBassist het volgende:
[..]
doe dan ook niet alsof je er zoveel ervaring mee hebt
Welk nummer?quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dan ken jij heel wat mensen die van aandachttrekken houdenquote:Op woensdag 2 juni 2010 15:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
en wat als ik er nou wel ervaring mee heb en 100% van die mensen het om de aandacht deed, en 0% van die mensen zelfmoord pleegde?
Kende. Met zulke mensen wil ik natuurlijk geen contact.quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:13 schreef DeBassist het volgende:
[..]
dan ken jij heel wat mensen die van aandachttrekken houden?
daar kan ik inkomenquote:Op woensdag 2 juni 2010 15:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Kende. Met zulke mensen wil ik natuurlijk geen contact.
En ja, ze leven allemaal nog.
Waarschijnlijk omdat de mensen die het niet om aandacht doen het beter verbergen dan hè.quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
en wat als ik er nou wel ervaring mee heb en 100% van die mensen het om de aandacht deed, en 0% van die mensen zelfmoord pleegde?
die is best goed eigenlijkquote:Op woensdag 2 juni 2010 16:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Elastiekje om haar pols, en elke keer als ze wil snijden moet ze daar aan trekken en loslaten. Doet ook pijn, maar je krijgt geen littekens. Verder kan ze daar beter hulp voor zoeken en een uitlaatklep vinden waarbij ze zichzelf niet hoeft te verminken.
En jij denkt dat dat een vervanger kan zijn voor iets scherps. Was dat maar zo.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Elastiekje om haar pols, en elke keer als ze wil snijden moet ze daar aan trekken en loslaten. Doet ook pijn, maar je krijgt geen littekens.
Niet?quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:43 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat een vervanger kan zijn voor iets scherps. Was dat maar zo.
Op het moment dat iemand snijdt komt er endorfine vrij in het lichaam. Dat is verslavend, een gevoel dat een elastiekje niet kan geven. Vaak geeft ook het zien van bloed een zekere rust bij de persoon die snijdt.quote:
maanvis is pwnedquote:Op woensdag 2 juni 2010 18:36 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Op het moment dat iemand snijdt komt er endorfine vrij in het lichaam. Dat is verslavend, een gevoel dat een elastiekje niet kan geven. Vaak geeft ook het zien van bloed een zekere rust bij de persoon die snijdt.
Klopt, maar daar weet ik zelf nog niet genoeg over. Komt met het volgende jaarquote:Op woensdag 2 juni 2010 19:33 schreef DeBassist het volgende:
[..]
er zijn trouwens toch nog wel andere dingen waarbij endorfine in het lichaam vrij komt ? (en dan bedoel ik niet met bijvoorbeeld heroine)
quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Niet?
O VERHELDER ONS KWAKZALVER IN OPLEIDING!
quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:15 schreef DutchErrorist het volgende:
Maanvis over welk nummer van NiN heb je het in godsnaam
succesquote:Op woensdag 2 juni 2010 20:08 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Klopt, maar daar weet ik zelf nog niet genoeg over. Komt met het volgende jaar
quote:
Wat je ook kan doen: een rode stift pakken en daarmee krassen op je arm! Lijkt net bloed!quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Elastiekje om haar pols, en elke keer als ze wil snijden moet ze daar aan trekken en loslaten. Doet ook pijn, maar je krijgt geen littekens. Verder kan ze daar beter hulp voor zoeken en een uitlaatklep vinden waarbij ze zichzelf niet hoeft te verminken.
Of je armen niet scheren, ducktape erop gooien, eraf trekken en dan snel ketchup eroverheen spuiten. Heb je ook nog wat te smikkelen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:02 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Wat je ook kan doen: een rode stift pakken en daarmee krassen op je arm! Lijkt net bloed!
het verschil zit in de gevolgen die de middelen hebben natuurlijkquote:Op donderdag 3 juni 2010 01:28 schreef Leonoire het volgende:
Snijden wordt (evenals alle automutilatie) in (redelijk recente) publicaties voorzichtig onder de noemer verslaving gezet. Toch blijft het een moeilijk gebied omdat het grote raakvlakken blijft houden met OCD.
Het is altijd erg moeilijk verschillende verslaving met elkaar te vergelijken. Je noemt 'eens een keer klemzuipen" als voorbeeld maar gaat niet af en toe "eens lekker in zichzelf snijden". Er is sprake van een zich herhalend patroon anders zou TS zich niet zo'n zorgen maken. En dan zou men kunnen sprkeen van een verslaving... hmz...
Maar als het inderdaad als een verslaving gekenmerkt kan worden komen de standaard vragen naar boven:
Is het gedrag van een heroïneverslaafde in essentie niet hetzelfde als dat van een (stevige) roker? Of zit daar toch verschil tussen? en zo ja...wat dan precies? En hoe onderscheid snijden zich dan van roken?
enzovoorts
Waxxen? Trekken?quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:05 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Wie scheert er ünerhaupt zijn/haar armen?
Ik heb gehoord dat mensen dat soms gebruiken. Het gaat immers in bepaalde gevallen om de pijn voornamelijk...quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:43 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat een vervanger kan zijn voor iets scherps. Was dat maar zo.
Jij weet echt niet waar je over praat he.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
quote:Op maandag 7 juni 2010 01:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Jij weet echt niet waar je over praat he.
Jij denkt dat alle borderliners te koop lopen met hun wonden? Think again.quote:Op maandag 7 juni 2010 01:08 schreef boekenplank het volgende:
Het zoveelste borderliner zijn idioten topic. Snijden is typisch iets voor borderliners ze vragen aandacht en medelijden. Krijgen ze die dan? Welnee. partners haken af vanwege te moeilijk en teveel moeten doen voor een relatie.
quote:Mijn advies aan allen die borderliners als te moeilijk beschouwen? Ga lekker trouwen met je hemakut, koop een vinexwoning krijg je 2 standaardkinderen. Ga lekker barbecuen op de eerste de beste mooie dag.
Hang lekker voor je tv waarvan je niet eens weet of je nu een herhaling of een dubbele herhaling van House, CSI en al die andere shit kijkt. En denk maar lekker dat je gelukkig bent.
Wat ben jij een ontiegelijke lul.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hij is inderdaad een ontiegelijke lul!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:13 schreef Xantalien het volgende:
[..]
Wat ben jij een ontiegelijke lul.
Ik haat mensen die denken dat iemand alles doet voor aandacht.
Leg me eens uit,
waarom denk je dat mensen het alleen doen voor aandacht? Ook als ze de rest van hun leven shirts met lange mouwen dragen om de littekens te verbergen.
en heb jij dat al gedaan ?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:34 schreef lovemeorhateme het volgende:
[..]
hij is inderdaad een ontiegelijke lul!
Ik heb zelf zo'n 3/4 jaar ervaring hiermee.. Sinds kort weet mijn moeder het omdat ze het zag.. verder weet niemand iets.. Iedere dag is een strijd voor mij.. De strijd tegen het mesje! En ik verlies heel vaak!
Het is een wonder dat ik erover durf te praten hier..
dus jij wou zeggen dat ik bij die 100% hoor die aandacht zoekt?
rot op man! ga een onderwerp zoeken waar je iets over weet!
Verder denk ik zoals al een keer eerder gezegd is dat je haar het beste gewoon kunt steunen en haar niet
beoordelen om wat ze doet! Probeer haar een veilig gevoel te geven waardoor ze het gevoel heeft dat ze
met je kan praten! Als dat zo is zal ze sneller naar jou toe komen om met je te praten over wat haar dwars
zit.. Tenminste het is te proberen. Als ze heel gesloten is zal ze hier heel erg moeite mee hebben!
Als dit niet werkt zou ik zeggen dat je inderdaad beter naar de huisarts kan gaan met haar of profesionele
hulp te zoeken! hopelijk heb je er wat aan!!
Geloof me je hebt geen mesje nodig..quote:Op zaterdag 19 juni 2010 14:34 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik heb uit bescherming sowieso geen scherpe mesjes thuis liggen.
Ik deed 't met een zaagje.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 16:34 schreef lovemeorhateme het volgende:
[..]
Geloof me je hebt geen mesje nodig..
Herkenbaar.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 21:33 schreef lovemeorhateme het volgende:
sorry..
ik heb het er moeilijk mee mezelf tegen te houden..
er is de afgelopen tijd teveel gebeurd..
Ik doe dat dan weer op een andere manier.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 21:33 schreef lovemeorhateme het volgende:
sorry..
ik heb het er moeilijk mee mezelf tegen te houden..
er is de afgelopen tijd teveel gebeurd..
Gooi dat zaagje weg.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 16:36 schreef Xantalien het volgende:
[..]
Ik deed 't met een zaagje.Heb 't slechts drie keer gedaan, af en toe nog steeds de neiging, maar dan denk ik op de een of andere manier aan iemand die ik nogal lief heb, en hoe ik hem heb beloofd het nooit meer te doen. Ongelooflijk dat het werkt.
Is al weg, al een tijdje. Maar er zijn genoeg andere voorwerpen...quote:
Mja ik zou hier hetzelfde mee omgaan als wanneer een vriend(in) verslaafd aan heroïne was. Ik zou verslavingszorg / bemoeizorg / maatschappelijk werk / andere instanties inschakelen. Dit zijn geen problemen die je als vriend(in) op kunt lossen of op moet willen lossen. Het zuigt je leeg en zuigt je mee in die negatieve spiraal. Hiervoor is professionele hulp nodig. En krijgt diegene daardoor een hekel aan me dan is dat jammer maar hun probleem. Ze krijgen dan in ieder geval wel de hulp en de zorg die ze nodig hebben om weer gezond te worden.quote:Op zondag 20 juni 2010 03:58 schreef boekenworm het volgende:
Lang geleden toen dit boekenwormpje nog een puber was; heb ik mezelf vaak gesneden. Inmiddels heb ik spijt, want nu nog zie ik mensen staren naar mijn arm en krijg ik er vragen over.
Een ding kan ik je zeggen; boos worden, achter haar rug om dingen regelen en er vaak over beginnen zal het enkel verergeren. Laat merken dat ze altijd bij jou terecht kan. Dit us een gevecht en verslaving die ze zelf moet oplossen. Gemakkelijk is het niet (wil nog elke dag snijden) maar mogelijk wel ( doe het al heel lang niet meer)
Schadelijk voor de gezondheid valt in de meeste gevallen wel mee, maar volgens mij geldt wel dat hoe extremer de zelfbeschadiging, des te meer risico erbij komt kijken, vooral als er sprake is van slechte wondverzorging. Denk aan infecties, raken van een (slag)ader maar ook het doorsnijden van een pees bijvoorbeeld. Niet direct dodelijk, maar het kan wel vervelende gevolgen hebben.quote:Op donderdag 3 juni 2010 00:56 schreef Captain_Maximum het volgende:
Om maar even serieus te reageren, ts kan gewoon het beste niks doen. Met kritiek kan het alleen maar erger worden en ze zou toch echt zelf moeten inzien dat ze misschien hulp nodig heeft.
Aan de andere kant zou ik wel willen weten hoe schadelijk snijden nou echt voor de gezondheid is. Het lijkt mij niet erger dan elke avond helemaal klem zuipen.
Ik kan me voorstellen dat, wanneer je zelf niet snijdt, dat het dan de beste oplossing lijkt. Het probleem is echter dat je dan compleet de grip op die persoon kwijt raakt. Iemand moet eerst zelf zien dat de psychische problemen niet zelf oplosbaar zijn. Iemand moet geholpen willen worden. Met hulp opdringen jaag je mensen weg. Mensen krijgen een hekel aan psychische zorg en vertrouwen niet meer op hun omgeving: Het enthousiasme om te snijden is vergroot.quote:Op zondag 20 juni 2010 11:21 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Mja ik zou hier hetzelfde mee omgaan als wanneer een vriend(in) verslaafd aan heroïne was. Ik zou verslavingszorg / bemoeizorg / maatschappelijk werk / andere instanties inschakelen. Dit zijn geen problemen die je als vriend(in) op kunt lossen of op moet willen lossen. Het zuigt je leeg en zuigt je mee in die negatieve spiraal. Hiervoor is professionele hulp nodig. En krijgt diegene daardoor een hekel aan me dan is dat jammer maar hun probleem. Ze krijgen dan in ieder geval wel de hulp en de zorg die ze nodig hebben om weer gezond te worden.
Mijn deur staat open voor ze, mochten ze besluiten dat ze toch contact willen hebben maar hun gezondheid gaat voor mij voor het eigenbelang in de vriendschap. Ik vertrouw erop dat ze dat zelf ook in zullen zien als ze weer gezond(er) zijn en zo niet, tja, zoals ik al zei: dan zijn ze in ieder geval wel weer gezond. Beter geen contact meer met iemand die me aan het hart gaat maar dat het wel goed met ze gaat dan wel contact maar voor de lieve vrede je mond houden en toekijken terwijl de ander zichzelf naar de filistijnen helpt.
Geestelijke gezondheid is ook gezondheid...quote:Op zondag 20 juni 2010 11:49 schreef 9crimes het volgende:
[..]
Schadelijk voor de gezondheid valt in de meeste gevallen wel mee
Hier herken ik me heel erg in.. Ik deed het voor m'n ex.. toen hij nog mijn vriend was dan!quote:Op zondag 20 juni 2010 10:41 schreef boekenworm het volgende:
Dat ken ik enorm. Ik snij voor mijn vriend niet, als ik alleen ben dan zit ik altijd stiekem te rekenen of het kan of niet (zijn er nog sporen als hij terug komt). Ik ben dusdanig fanatiek dat dit altijd wel het geval zal zijn.
En nee, ik deed het niet voor de aandacht, want ik hield het altijd en voor iedereen bedekt. Nu ik het niet meer doe durf ik weer korte mouwen en pijpen te dragen.
Flikker op naar ONZ als het onderwerp je niet aanstaagtquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Helder licht ben je ook weer hequote:Op woensdag 2 juni 2010 17:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Niet?
O VERHELDER ONS KWAKZALVER IN OPLEIDING!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |