abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82224199
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:50 schreef Redux het volgende:

[..]

Om even niet in te gaan op de rest van je reactie, hier ga je wat mij betreft de fout in.
Het NIST rapport beweerd iets, jij zegt dat het anders is en dan moet ik je maar corrigeren?

Volgens mij ligt het in bewijslast anders hoor, als je iets beweerd moet je het ook onderbouwen.
Ik kan het niet onderbouwen omdat ik die kennis niet heb. Jij bent zo stellig dat lucht temperaturen 1000 graden kunnen zijn, zonder dat er brand is.

Toon dat dan aan. Het is jouw stelling namelijk. Ik weet het simpelweg niet, maar vermoed wel dat ze gewoon bedoelen dat daar een brand woedde. Wat doe je moeilijk zeg.
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:53:33 #177
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82224203
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:47 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De brand was om 4.45 uur al uitgeraasd. Dat schrijven ze. Hoge temperaturen zijn niet vreemd nee. Wel temperaturen van 1000 graden als er geen vuur meer is. Tenminste, dat vind ik. Als het anders is, dan moet je me maar corrigeren met een goede onderbouwing. Als je gelijk hebt zal ik het toegeven, maar nu vind ik je argument nog niet sterk genoeg.

bij verbranding reageert een stofje samen met zuurstof (meestal) en komt er een ander stofje en warmte vrij

dus hout + zuurstof --> warmte (energie) en houtskool

wanneer alle stof die zou kunnen verbranden op is betekent dat dus dat er extreem veel warmte vrij is gekomen ondertussen. Dit in combinatie met brand op andere verdiepingen maakt het hele verhaal juist nogal logisch.

de simpele uitleg
Binnenin een koekenpan is het ook warm zonder direct vuur
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_82224267
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:53 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

bij verbranding reageert een stofje samen met zuurstof (meestal) en komt er een ander stofje en warmte vrij

dus hout + zuurstof --> warmte (energie) en houtskool

wanneer alle stof die zou kunnen verbranden op is betekent dat dus dat er extreem veel warmte vrij is gekomen ondertussen. Dit in combinatie met brand op andere verdiepingen maakt het hele verhaal juist nogal logisch.

de simpele uitleg
Binnenin een koekenpan is het ook warm zonder direct vuur
Okay, dat snap ik en dit is inderdaad de koekenpannen uitleg.

Punt is dat 1000 graden nogal hoog is. Als dat vuur al minimaal een kwartier gedoofd is, wat ze eerder in hun rapport beweren, dan lijkt mij dat die temp ook gezakt is. Daarnaast.. nogmaals: Er was nog geen brand aan de noordzijde van de 11de.

Maar bedankt voor je uitleg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2010 09:57:10 ]
pi_82224312
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:47 schreef Redux het volgende:

[..]

Tsja, dat is een steekspel, jij roept iets, ik geef je een tegenreactie.
Dus terwijl zelfs de theorieën van Einstein tegenwoordig kunnen worden aangetoond d.m.v. fysica experiment, zoals ik een voorbeeld heb gegeven van een experiment waarbij correctheid van een theorie van Einstein werd aangetoond

Blijf jij desondanks van mening dat NIST vrijstelling heeft om zijn theorieën te toetsen d.m.v. deze aan te kunnen tonen zoals in het voorbeeld van de Einstein theorie?
pi_82224322
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:53 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik kan het niet onderbouwen omdat ik die kennis niet heb. Jij bent zo stellig dat lucht temperaturen 1000 graden kunnen zijn, zonder dat er brand is.

Toon dat dan aan. Het is jouw stelling namelijk. Ik weet het simpelweg niet, maar vermoed wel dat ze gewoon bedoelen dat daar een brand woedde. Wat doe je moeilijk zeg.
Toon het dan aan? De grafiek spreekt toch voor zich? Onder staat dat gas temperatures are shown, rechts staat de legenda.
Kijk, met alle respect, als jij moeite hebt met het interpreteren van grafieken, dan kan ik daar weinig aan doen. Zo simpel is het dan wel.

Het is jouw interpretatie van dat grafiekje dat er rond 5pm nog brand woedde terwijl er enkel temperaturen worden getoond. OF dat dan brand is, dat weet je niet maar dat vul jij zelf in. Niet ik.
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:58:51 #181
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82224338
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:56 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Punt is dat 1000 graden nogal hoog is. Als dat vuur al minimaal een kwartier gedoofd is, wat ze eerder in hun rapport beweren, dan lijkt mij dat die temp ook gezakt is. Daarnaast.. nogmaals: Er was nog geen brand aan de noordzijde van de 11de.

1000 graden is gewoon niet echt hoog. Weet niet hoe ik je dat verder nog uit kan leggen is een beetje alsof je vind dat water niet zo heel erg nat is. Het klinkt misschien alsof het heel erg hoog is, maar is een vrij normale temperatuur bij een heftige brand.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_82224398
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:56 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die fik in verdieping 12 begon rond 2pm / 2.30om. Ging uit om 5pm. Dat is 3 of 2.5 uur. Een dikke fik dus van 2.5 uur. Als een fik nog maar net een kwartier uit is, denk je dat het er dan meteen al flink koel is?

Je roept nu iets omdat je iets aanneemt. Maar het is nu aan jou om dat aan te tonen
Want jij neemt nu iets aan zonder een goede onderbouwing, en meteen klopt het niet wat NIST roept en wat ik roep. Snap je? Jouw aanname zou dan leidend moeten zijn, terwijl je daar helemaal geen onderbouwing voor hebt. Vind je dat kloppen?
  woensdag 2 juni 2010 @ 10:01:30 #183
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82224422
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:57 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Dus terwijl zelfs de theorieën van Einstein tegenwoordig kunnen worden aangetoond d.m.v. fysica experiment, zoals ik een voorbeeld heb gegeven van een experiment waarbij correctheid van een theorie van Einstein werd aangetoond

Blijf jij desondanks van mening dat NIST vrijstelling heeft om zijn theorieën te toetsen d.m.v. deze aan te kunnen tonen zoals in het voorbeeld van de Einstein theorie?
jij weet echt niet hoe dat soort dingen werken of wel? De theorie die gebruikt wordt is er een die al duizende keren bevestigd is, waarom zou dat nog een keer nodig zijn? Er is geen enkele gerenomeerde wetenschapper die er ook maar enigsinds aan twijfelt. En jullie niet-gelovers blijven slechts op internetforums roepen hoe belangrijk replicatie is. Nou zamel wat geld in en doe het zou ik zeggen als het zo belangrijk is voor je. Anders mag je wel even uitleggen waarom anderen moeten betalen voor jouw onzinnige vragen aangezien er totaal geen reden is om opeens niet meer in het bestaan van newtonsiaanse wetten te geloven.
pi_82224458
Hetgeen NIST niet kan aantonen d.m.v. experiment is het z.g.n.

"fenomeen - kolossale bouw structuur verdwijnt tot schroothoop hoedanigheid in luttele seconden, zonder bommen maar wel gepaard met rare stof fontein"

zo ja? linkje a.u.b.
  woensdag 2 juni 2010 @ 10:04:52 #185
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82224517
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:02 schreef mediacurator het volgende:

"fenomeen - bouw structuur verdwijnt tot schroothoop hoedanigheid in luttele seconden, zonder bommen maar wel met rare stof fontein"

zo ja? linkje a.u.b.
en nou zijn we weer terug bij de vorige thread. Hoezo kan het volgens jouw theoretisch niet? Post je logica of berekening zodat ik inhoudelijk kan reageren.
pi_82224521
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:58 schreef Redux het volgende:

[..]

Toon het dan aan? De grafiek spreekt toch voor zich? Onder staat dat gas temperatures are shown, rechts staat de legenda.
Kijk, met alle respect, als jij moeite hebt met het interpreteren van grafieken, dan kan ik daar weinig aan doen. Zo simpel is het dan wel.

Het is jouw interpretatie van dat grafiekje dat er rond 5pm nog brand woedde terwijl er enkel temperaturen worden getoond. OF dat dan brand is, dat weet je niet maar dat vul jij zelf in. Niet ik.
De grafiek zegt dat ja, maar is het ook mogelijk?

Ze hadden er dus ook temperaturen van 60.000 graden bij kunnen zetten. Mensen geloven het toch wel blindelings.
  woensdag 2 juni 2010 @ 10:07:11 #187
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_82224587
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:57 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Het bewijs aan onze kant ligt in alle beelden. Vliegtuig vliegt in WTC, WTC brandt en is ernstig beschadigd, toren zakt in elkaar.

Dat is onze theorie, het praktijkvoorbeeld kent iedereen. Nu is het aan jou de taak om op een enigszins wetenschappelijke manier aan te tonen waarom deze theorie niet correct is.

Een theorie is waar totdat het tegendeel bewezen is.
pi_82224596
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:04 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

en nou zijn we weer terug bij de vorige thread. Hoezo kan het volgens jouw theoretisch niet? Post je logica of berekening zodat ik inhoudelijk kan reageren.
Het antwoord op die vraag is dus; nee, het kan volgens mij theoretisch niet want "theoretisch bewijzen" is een z.g.n. "contradiction in terms"

theorie = not proof
experiment = proof
theorie = theorie
pi_82224640
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:05 schreef J0kkebr0k het volgende:

Ze hadden er dus ook temperaturen van 60.000 graden bij kunnen zetten. Mensen geloven het toch wel blindelings.
Ja, en dan komt het erop neer dat je je gaat verdiepen in het NIST rapport OF dat je zelf gaat uitzoeken of zoiets uberhaubt mogelijk is. Ik beschik op voorhand niet over die kennis, ik kan dus geen aannames doen of het wel of niet klopt, ik moet dus in dat geval ook OF het NIST rapport doorlezen of zelf onderzoeken (voor zover dat uberhaubt mogelijk is), maar dat doe ik niet want ik stel dat gedeelte verder niet in twijfel. Niet dat ik het als zoete koek slik, maar ik heb ook geen redenen om te twijfelen.

Jij wel, dus het is voor jou zaak om uit te zoeken of het klopt, zo nee, waarom niet en hoe het dan wel zou moeten zijn. Want zo maar aannemen dat het niet klopt is wel een hele zwakke basis voor de stelling dat het NIST rapport op dat punt niet klopt. Daar kom je niet zo maar mee weg.
pi_82224684
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:07 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Het bewijs aan onze kant ligt in alle beelden. Vliegtuig vliegt in WTC, WTC brandt en is ernstig beschadigd, toren zakt in elkaar.

Dat is onze theorie, het praktijkvoorbeeld kent iedereen. Nu is het aan jou de taak om op een enigszins wetenschappelijke manier aan te tonen waarom deze theorie niet correct is.

Een theorie is waar totdat het tegendeel bewezen is.
Fout! een theorie = een theorie totdat het tegendeel bewezen is.

En een theorie is zeker niet meer als een theorie als het een theorie is bedacht door een vd hoofdverdachten in de zaak 9/11, namelijk elementen actief binnen de Amerikaanse regering

[ Bericht 1% gewijzigd door mediacurator op 02-06-2010 10:16:20 ]
pi_82224687
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:00 schreef Redux het volgende:

[..]

Die fik in verdieping 12 begon rond 2pm / 2.30om. Ging uit om 5pm. Dat is 3 of 2.5 uur. Een dikke fik dus van 2.5 uur. Als een fik nog maar net een kwartier uit is, denk je dat het er dan meteen al flink koel is?

Je roept nu iets omdat je iets aanneemt. Maar het is nu aan jou om dat aan te tonen
Want jij neemt nu iets aan zonder een goede onderbouwing, en meteen klopt het niet wat NIST roept en wat ik roep. Snap je? Jouw aanname zou dan leidend moeten zijn, terwijl je daar helemaal geen onderbouwing voor hebt. Vind je dat kloppen?
De fik ging was uit om 4.45pm. Je zit er nu dus alweer naast.

"Denk je dat het er dan al meteen flink koel is?".

Jij hebt wel een houtje van woorden in iemands mond leggen. Ik zeg NERGENS dat het er al flink koel is. Het is er heet, maar 1000 graden betwijfel ik.
pi_82224750
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:09 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja, en dan komt het erop neer dat je je gaat verdiepen in het NIST rapport OF dat je zelf gaat uitzoeken of zoiets uberhaubt mogelijk is. Ik beschik op voorhand niet over die kennis, ik kan dus geen aannames doen of het wel of niet klopt, ik moet dus in dat geval ook OF het NIST rapport doorlezen of zelf onderzoeken (voor zover dat uberhaubt mogelijk is), maar dat doe ik niet want ik stel dat gedeelte verder niet in twijfel. Niet dat ik het als zoete koek slik, maar ik heb ook geen redenen om te twijfelen.

Jij wel, dus het is voor jou zaak om uit te zoeken of het klopt, zo nee, waarom niet en hoe het dan wel zou moeten zijn. Want zo maar aannemen dat het niet klopt is wel een hele zwakke basis voor de stelling dat het NIST rapport op dat punt niet klopt. Daar kom je niet zo maar mee weg.
Zeg nou maar gewoon dat je niet zeker weet of het mogelijk is dat de lucht temperatuur nog 1000 graden is ... minimaal een kwartier nadat de brand gedoofd is.
pi_82224757
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:11 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De fik ging was uit om 4.45pm. Je zit er nu dus alweer naast.

"Denk je dat het er dan al meteen flink koel is?".

Jij hebt wel een houtje van woorden in iemands mond leggen. Ik zeg NERGENS dat het er al flink koel is. Het is er heet, maar 1000 graden betwijfel ik.
Je hebt gelijk, flink koel leg ik je inderdaad in de mond.
En het is inderdaad 5pm.

Maar wat zou de temperatuur DAN moeten zijn, en waarom? Op basis van wat?
pi_82224778
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:12 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zeg nou maar gewoon dat je niet zeker weet of het mogelijk is dat de lucht temperatuur nog 1000 graden is ... minimaal een kwartier nadat de brand gedoofd is.
Dude, dat geef ik toch aan? Ik heb die kennis niet, inderdaad. Maar ik heb ook geen reden om te twijfelen aan die temperatuur. Jij wel. Nou, dan ben ik benieuwd naar het waarom en wat het dan zou moeten zijn.
pi_82224781
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:58 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

1000 graden is gewoon niet echt hoog. Weet niet hoe ik je dat verder nog uit kan leggen is een beetje alsof je vind dat water niet zo heel erg nat is. Het klinkt misschien alsof het heel erg hoog is, maar is een vrij normale temperatuur bij een heftige brand.
Ja... bij een heftige brand, maar ook een kwartier na een heftige brand?
pi_82224816
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:14 schreef Redux het volgende:

[..]

Dude, dat geef ik toch aan? Ik heb die kennis niet, inderdaad. Maar ik heb ook geen reden om te twijfelen aan die temperatuur. Jij wel. Nou, dan ben ik benieuwd naar het waarom en wat het dan zou moeten zijn.
Hehe... we zijn er, maar nogmaals: HET IS EEN FIRE SIMULATION. De afbeeldingen tonen dus brand.
  woensdag 2 juni 2010 @ 10:16:40 #197
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82224848
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:05 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

nee want sommige mensen weten wat realistisch is en niet omdat ze best vaak met vuur en warmte te maken hebben en dus ongeveer weten hoe warm wat is. Andere mensen die dit niet weten doen onderzoek door bv google raad te plegen.

slechts enkelingen blijven kinderachtig met hun vingers in hun oren lalala zingen en blijven de zo de rest van hun leven ignorant.
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:07 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Het antwoord op die vraag is dus; nee, het kan volgens mij theoretisch niet want "theoretisch bewijzen" is een z.g.n. "contradiction in terms"

theorie = not proof
experiment = proof
theorie = theorie

haha waar heb je dat vandaan? Slaat helemaal de plank mis, er is een reden waarom het pure empiricisme niet meer bestaat het is namelijk gewoon niet juist. Stop eens een van je handen in ijskoud water en de andere in erg warm water. Daarna allebei in een emmer lauw water. Oh wtf! je experiment laat zien dat het water zowel warm is *voor je linkerhand) als koud (voor je rechter) dat is pas een contradictie in terminis (wat je overigens helemaal verkeerd gebruikt). Ga niet zitten pretenderen dat je ook maar enige kennis van theoriën en bewijzen hebt want je zakt enorm door de mand met je prehistorische uitspraken die al laaaaaaaaang geleden weerlegd zijn.
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:10 schreef mediacurator het volgende:

[..]

doe dan. of ben je ook zo iemand die denkt dat een theorie "slechts een theorie" is in deze context?
pi_82224871
NEEEHEEEE temperaturen!! Die grafiek tonen TEMPERATUREN!
Wat snap je daar nou niet aan?
pi_82224916
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:01 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

jij weet echt niet hoe dat soort dingen werken of wel? De theorie die gebruikt wordt is er een die al duizende keren bevestigd is,
hoe dan is deze bevestigd? en waarom geef jij mij daar nooit een voorbeeld van wanneer ik daar om vraag?

"fenomeen - kolossale bouw structuur verdwijnt tot schroothoop hoedanigheid in luttele seconden, zonder bommen maar wel gepaard met rare stof fontein"
quote:
waarom zou dat nog een keer nodig zijn? Er is geen enkele gerenomeerde wetenschapper die er ook maar enigsinds aan twijfelt. En jullie niet-gelovers blijven slechts op internetforums roepen hoe belangrijk replicatie is. Nou zamel wat geld in en doe het zou ik zeggen als het zo belangrijk is voor je. Anders mag je wel even uitleggen waarom anderen moeten betalen voor jouw onzinnige vragen aangezien er totaal geen reden is om opeens niet meer in het bestaan van newtonsiaanse wetten te geloven.
linkje a.u.b.
  woensdag 2 juni 2010 @ 10:22:05 #200
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_82224977
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:10 schreef mediacurator het volgende:

[..]

En een theorie is zeker niet meer als een theorie als het een theorie is bedacht door een vd hoofdverdachten in de zaak 9/11, namelijk elementen actief binnen de Amerikaanse regering
Ok, dan formuleer ik het anders.

Ik geloof in de theorie dat terroristen een vliegtuig in het WTC vlogen en dat daardoor de torens in elkaar stortten. De beelden die ik zelf op alle nieuwszenders heb gezien zorgen ervoor dat ik denk dat deze theorie 'waar' is, deze voldoet voor mij.

Als mensen het niet eens zijn met een bepaalde theorie dan is dat prima, maar dan moet je die theorie wel een op wetenschappelijke manier kunnen weerleggen. En niet kort door de bocht zoals: "Ja, uit deze wet volgt dat dit nooit mogelijk is want het is onmogelijk, etc."....

Dit heb ik jou nog niet zien doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')