Tot augustus? Godverdomme!quote:BP bereidt overkapping olielek voor
Update: dinsdag 1 jun 2010, 07:23
BP treft op de bodem van de Golf van Mexico voorbereidingen om een kap over de lekkende oliebron te plaatsen. Daar kan een deel van de in zee stromende olie mee worden opgevangen en naar de oppervlakte worden gebracht. De kap wordt op z'n vroegst morgen gepaatst.
De olie zal nog zeker tot augustus in zee blijven stromen. Pas dan blijkt of het plan om twee nieuwe afvoerkanalen naar de bron te boren resultaat heeft opgeleverd.
De hoogste openbare aanklager van de VS bezoekt vandaag Louisiana. Hij kijkt of BP of anderen aansprakelijk kunnen worden gesteld voor de ramp.
Er werken honderden zoniet duizenden wetenschappers en technici aan. Ze zullen vast niet zomaar twee gaten gaan boren zonder goede reden hoor.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:58 schreef Sakura het volgende:
Ik kijk altijd naar deze lifestream
http://www.wkrg.com/gulf_(...)leak-live/888518/P0/
Maar ze zijn weer lekker bezig, ze hebben echt geen idee hoe zo zo'n gat dicht kunnen krijgen als er wat fout gaan, en wat gaan ze doen als oplossing, nog 2 van die gaten boren
Ze hadden al 800 miljoen verlies geleden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:00 schreef HerbertThePervert het volgende:
Hoeveel geld ligt er nu in het water?
Zelfde als met een lek in een boot he. Gewoon een tweede gat slaan zodat het water weer kan wegstromen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:58 schreef Sakura het volgende:
Ik kijk altijd naar deze lifestream
Maar ze zijn weer lekker bezig, ze hebben echt geen idee hoe zo zo'n gat dicht kunnen krijgen als er wat fout gaan, en wat gaan ze doen als oplossing, nog 2 van die gaten boren
Daar snap ik geen hol van, kunnen ze 1 hol niet dichten boren ze een tweede. Vervolgens krijg je dan een ouwehoer verhaal over te hoge druk etc...ik moet het allemaal nog maar zien.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:00 schreef Dynd het volgende:
[..]
Er werken honderden zoniet duizenden wetenschappers en technici aan. Ze zullen vast niet zomaar twee gaten gaan boren zonder goede reden hoor.
Ze hebben dagenlang geprobeerd het lek te dichten door een tegenstroom erin te storten. Maar de druk is gewoon veel te hoog.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:57 schreef Cudles het volgende:
Ja het is bullshit. Stort er gewoon cement in of leg er een blok beton op ter grootte van een voetbalveld. Maar ja dan wordt het zeker moeilijk om weer opnieuw olie te winnen.
Ik hoorde dat in Canada wel allemaal verplichte veiligheidsmaatregelen ingebouwd zijn om dit soort onzin te voorkomen. Maar gg @ Amerikaanse olielobby.
BP is het derde grootste bedrijf in de wereld met $236miljard omzet per jaar. Ik denk het niet.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:01 schreef AdvancedPower het volgende:
[..]
Ze hadden al 800 miljoen verlies geleden.
En ze denken dat het failliet gaat of wordt overgenomen.
ik zie geen fuck op die livesteam wat een kanker onzin.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:55 schreef AdvancedPower het volgende:
Niet te geloven.. Het blijft nog steeds door, waarom kunnen ze dat klote lek gewoon niet dichten? En dan kijk ik weer naar de livestream en ik word steeds bozer. Die onmacht... Vogels die besmeurd raken, stranden die vervuild raken en nog veel meer erge dingen.
En dan lees ik dit:
[..]
Tot augustus? Godverdomme!
Klacht: olielek dat nog steeds niet dicht is.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:03 schreef Dynd het volgende:
[..]
BP is het derde grootste bedrijf in de wereld met $236miljard omzet per jaar. Ik denk het niet.
quote:LONDEN - Het herhaaldelijk mislukken van het dichten van het olielek in de Golf van Mexico leidt tot grote zorgen onder beleggers. Het aandeel van de Britse oliemaatschappij BP verloor dinsdag op de Londense beurs maarliefst 15 procent van haar waarde.
De almaar stijgende kosten van de reddingsoperatie schrikt de beleggers af. Afgelopen weekeinde maakte BP bekend dat operatie Top Kill, de jongste poging om het olielek te dichten, was mislukt. Alle pogingen gezamenlijk hebben tot nu toe ruim 800 miljoen euro gekost, meldde het olieconcern dinsdag. Die kosten zullen naar verwachting nog flink oplopen, maar BP wil zich niet aan een voorspelling wagen.
In Duitsland wordt ook het aandeel BP verhandeld. Daar daalde het aandeel maandag zeven procent in waarde. De Londense aandelenbeurs was maandag gesloten, waaroor er pas dinsdag op het slechte nieuws over het olielek kon worden gereageerd.
De populariteit van BP is de afgelopen weken flink gedaald. Op verschillende sociale netwerken, zoals bijvoorbeeld deze Facebook-pagina, worden oproepen gedaan om de oliemaatschappij te boycotten.
Overgenomen
Zakenbank Arbuthnot Securities zegt in het Financieel Dagblad dat BP de ramp in de Golf van Mexico mogelijk niet zal overleven. De bank verwacht dat het bedrijf een overnameprooi wordt als gevolg van de grote koersdaling. Als BP in de Verenigde Staten aan de ketting wordt gelegd, wordt die kans nog groter. Ook de positie van topman Tony Hayward zou volgens de zakenbank onder druk staan.
De enorme druk zal het gruis gewoon gelijk naar boven persenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:05 schreef mirved het volgende:
waarom niet gewoon een dynamiet erin gooien zodat het inzakt? Of kiest BP ervoor liever olie de zee in te laten lopen dan die shit daar op te blazen.
Waarom wedden we?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:07 schreef Dynd het volgende:
[..]
Wil je wedden? Degene die verliest mag 24 uur niet meer posten.
Failliet ben ik niet zeker over.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:10 schreef Dynd het volgende:
[..]
Als BP voor augustus failliet gaat win jij. Zoniet dan win ik.
Eh er zaten hier ook gigantisch veel veiligheidsmaatregelen/kleppen bij/op. Maar omdat echt ALLES fout ging wat fout kon gaan en dat hele booreiland ontplofte + naar beneden zonk is het mis gegaan.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:57 schreef Cudles het volgende:
Ja het is bullshit. Stort er gewoon cement in of leg er een blok beton op ter grootte van een voetbalveld. Maar ja dan wordt het zeker moeilijk om weer opnieuw olie te winnen.
Ik hoorde dat in Canada wel allemaal verplichte veiligheidsmaatregelen ingebouwd zijn om dit soort onzin te voorkomen. Maar gg @ Amerikaanse olielobby.
Jammerquote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:11 schreef AdvancedPower het volgende:
[..]
Failliet ben ik niet zeker over.
Samenloop van omstandigheden inderdaad. Dit gaat over een paar jaar een mooie Seconds From Disaster aflevering opleveren.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:12 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Eh er zaten hier ook gigantisch veel veiligheidsmaatregelen/kleppen bij/op. Maar omdat echt ALLES fout ging wat fout kon gaan en dat hele booreiland ontplofte + naar beneden zonk is het mis gegaan.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:00 schreef 9611Niels het volgende:
Misschien is dit wel een serieus topic, maar omdat hij van AP is kan ik 't toch niet serieus nemen.
quote:
En nu alsof je het echt meent !quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:23 schreef djenn het volgende:
Tot augustus?? Oh jeetjeIk vind het echt erg!
Installeer silver light, installeer de nieuwste mediaplayer en installeer een goede codec package.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:45 schreef Stekelbees het volgende:
Probeer ik die fucking plugin te downloaden/installeren, werkt t weer niet.
Windows.
Kunnen ze niet voorkomen dat er olie door blijft stromen?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:03 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ze hebben dagenlang geprobeerd het lek te dichten door een tegenstroom erin te storten. Maar de druk is gewoon veel te hoog.
Zou best kunnen, een koepel dat zich om de buis kan spannenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:54 schreef Dynd het volgende:
Ik zou zeggen gooi er gewoon een grote betonnen koepel op. Net als bij Chernobyl. Maar dat zal vast ook wel weer niet kunnen.
Ik doel op de olie. Jouw auto rijdt toch niet op vogels?quote:
Het is een live-stream.. anders heb je gevalletje toekomst kijken!quote:
Ja dat weet ik, het is dus doodzonde van de olie en een doodzonde voor het leven daar.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik doel op de olie. Jouw auto rijdt toch niet op vogels?
Momenteel weer die mega grote schaar om de pijp heen die ze door willen gaan knippenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:19 schreef ManianMan het volgende:
Is het lek nu dicht want ik zie helemaal niets
Ja, die is er nu al bijna een uur.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:25 schreef Sakura het volgende:
[..]
Momenteel weer die mega grote schaar om de pijp heen die ze door willen gaan knippen
Dat past niet, want mijn plassertje zit er al in.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:27 schreef Fortitude het volgende:
Zou ik dan maar even mijn piemel er in steken?
Boeiend filmpje.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:27 schreef Fortitude het volgende:
Zou ik dan maar even mijn piemel erin steken?
Ja hoor, ze proberen het, maar die schaar is al 4 keer open en dicht gegaan, het lijkt of ze hem niet doorgeknipt krijgen. De pijp is alwel behoorlijk vervormdquote:
Waar dient die buis, die ze nu proberen door te knippen, trouwens voor?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:35 schreef Sakura het volgende:
[..]
Ja hoor, ze proberen het, maar die schaar is al 4 keer open en dicht gegaan, het lijkt of ze hem niet doorgeknipt krijgen. De pijp is alwel behoorlijk vervormd
Ik kijk trouwens hier.
Dat is de buis die naar het boorplatform liep.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:36 schreef AdvancedPower het volgende:
[..]
Waar dient die buis, die ze nu proberen door te knippen, trouwens voor?
Hoe weet je dat toch allemaal?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:49 schreef Sakura het volgende:
Ze stoppen ermee, krijgen hem niet doorgeknipt
Zoals?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:58 schreef Justinn het volgende:
Boeiend, er zijn wel grotere problemen in de wereld op dit moment.
Al mijn topics zijn bazentopics lul.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:11 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Er is een AdvancedPower topic open. Laten we die eerst maar eens dichten.
waarmee, topkill ?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:11 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Er is een AdvancedPower topic open. Laten we die eerst maar eens dichten.
Dat is geen antwoord op de vraag.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:22 schreef Justinn het volgende:
[..]
Dat gat wordt echt wel een keer gedicht hoor.
Ja, een werelds vraagstuk zoals hypotheekrenteaftrek.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:58 schreef Justinn het volgende:
Boeiend, er zijn wel grotere problemen in de wereld op dit moment.
Hij had wel een mooi oranje pakje aan.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:33 schreef Sakura het volgende:
jammer dat die niet even in de cam keek, had ik een screendump kunnen maken
Israël, Noord-Korea, enge landen als China die opkomen, allemaal belangrijker dan die poel vol olie.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:32 schreef clowntje69 het volgende:
[..]
Ja, een werelds vraagstuk zoals hypotheekrenteaftrek.
Laat je nakijken GEK!
Verklaart de brakke kwaliteitquote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:34 schreef Sakura het volgende:
Krijg nou de tering, hebben ze een cam op een monitor gericht.
hij kwam helaas niet herkenbaar (als man met pakje) in beeld. Niet meer dan een oranje vlek te zienquote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:34 schreef AdvancedPower het volgende:
[..]
Hij had wel een mooi oranje pakje aan.
Ziet er idd niet uitquote:
Heb jij een andere als de mijne?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:44 schreef Sakura het volgende:
[..]
hij kwam helaas niet herkenbaar (als man met pakje) in beeld. Niet meer dan een oranje vlek te zien
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat was hier vlak na ja, maar niet herkenbaar genoeg om in een foto te herkennen, heb daar dus geen schreenshot van gemaaktquote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:53 schreef AdvancedPower het volgende:
[..]
Heb jij een andere als de mijne?
Ik zag toch daadwerkelijk een man in beeld.
dat is lang voor iemand die de postcount van tong in wil halenquote:
Ik denk dat je je meer zorgen mag gaan maken om de globale economie dan een natuurramp. Het mag dan wel een grote ramp zijn, maar de hoeveelheid natuur die hiermee verloren gaat is relatief gezien vrij weinig. Men doet net alsof de halve wereld al onder de olie zit. Paniekzaaierij.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:32 schreef clowntje69 het volgende:
[..]
Ja, een werelds vraagstuk zoals hypotheekrenteaftrek.
Laat je nakijken GEK!
Ja, sure.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:37 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Israël, Noord-Korea, enge landen als China die opkomen, allemaal belangrijker dan die poel vol olie.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:30 schreef clockcable het volgende:
Je druk maken om de natuurOver 100 jaar ben je toch al zeker dood dus wat maakt het uit.
Er drijven overal dode dolfijnen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 08:02 schreef AdvancedPower het volgende:
Iemand die even kan vertellen wat er nu gebeurd? Kan nu niet kijken.. Thanks.
Heb je enig idee hoeveel microalgen dood gaan door dit grapje??quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:42 schreef Justinn het volgende:
[..]
Ik denk dat je je meer zorgen mag gaan maken om de globale economie dan een natuurramp. Het mag dan wel een grote ramp zijn, maar de hoeveelheid natuur die hiermee verloren gaat is relatief gezien vrij weinig. Men doet net alsof de halve wereld al onder de olie zit. Paniekzaaierij.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |