Tot augustus? Godverdomme!quote:BP bereidt overkapping olielek voor
Update: dinsdag 1 jun 2010, 07:23
BP treft op de bodem van de Golf van Mexico voorbereidingen om een kap over de lekkende oliebron te plaatsen. Daar kan een deel van de in zee stromende olie mee worden opgevangen en naar de oppervlakte worden gebracht. De kap wordt op z'n vroegst morgen gepaatst.
De olie zal nog zeker tot augustus in zee blijven stromen. Pas dan blijkt of het plan om twee nieuwe afvoerkanalen naar de bron te boren resultaat heeft opgeleverd.
De hoogste openbare aanklager van de VS bezoekt vandaag Louisiana. Hij kijkt of BP of anderen aansprakelijk kunnen worden gesteld voor de ramp.
Er werken honderden zoniet duizenden wetenschappers en technici aan. Ze zullen vast niet zomaar twee gaten gaan boren zonder goede reden hoor.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:58 schreef Sakura het volgende:
Ik kijk altijd naar deze lifestream
http://www.wkrg.com/gulf_(...)leak-live/888518/P0/
Maar ze zijn weer lekker bezig, ze hebben echt geen idee hoe zo zo'n gat dicht kunnen krijgen als er wat fout gaan, en wat gaan ze doen als oplossing, nog 2 van die gaten boren
Ze hadden al 800 miljoen verlies geleden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:00 schreef HerbertThePervert het volgende:
Hoeveel geld ligt er nu in het water?
Zelfde als met een lek in een boot he. Gewoon een tweede gat slaan zodat het water weer kan wegstromen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:58 schreef Sakura het volgende:
Ik kijk altijd naar deze lifestream
http://www.wkrg.com/gulf_(...)leak-live/888518/P0/
Maar ze zijn weer lekker bezig, ze hebben echt geen idee hoe zo zo'n gat dicht kunnen krijgen als er wat fout gaan, en wat gaan ze doen als oplossing, nog 2 van die gaten boren
Daar snap ik geen hol van, kunnen ze 1 hol niet dichten boren ze een tweede. Vervolgens krijg je dan een ouwehoer verhaal over te hoge druk etc...ik moet het allemaal nog maar zien.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:00 schreef Dynd het volgende:
[..]
Er werken honderden zoniet duizenden wetenschappers en technici aan. Ze zullen vast niet zomaar twee gaten gaan boren zonder goede reden hoor.
Ze hebben dagenlang geprobeerd het lek te dichten door een tegenstroom erin te storten. Maar de druk is gewoon veel te hoog.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:57 schreef Cudles het volgende:
Ja het is bullshit. Stort er gewoon cement in of leg er een blok beton op ter grootte van een voetbalveld. Maar ja dan wordt het zeker moeilijk om weer opnieuw olie te winnen.
Ik hoorde dat in Canada wel allemaal verplichte veiligheidsmaatregelen ingebouwd zijn om dit soort onzin te voorkomen. Maar gg @ Amerikaanse olielobby.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |