Vooral dat ook nu nog eens komt. Dat had sneller gekund.quote:Op maandag 31 mei 2010 18:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat het TAS daarvan zegt ... Waarom vergelijken we al die zakjes niet eens met Alonso, Nadal en co ? Of zijn die al vakkundig vernietigd ?
Tis nu al zo triest dat de val van Valverde er dan nog moet komen door een truukje van de Italianen ...
Ik geloof dat het TAS daarboven staat eigenlijk ?quote:Op maandag 31 mei 2010 18:10 schreef MarijeH het volgende:
Ok dus valverde wordt toch nog geschorst. Kan hij nog in hoger beroep gaan bij bijvoorbeeld de burgerrechtbank.
Dat laatste vind ik dan weer onzettende onzin, dan moet je 'm niet laten starten en maar wat sneller zijn.quote:UCI: "WE ZIJN TEVREDEN"
ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
De wereldbond UCI is opgetogen met de uitspraak van het TAS. "We nemen met tevredenheid akte van deze beslissing. Door Valverde met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2010 te schorsen, geeft het TAS ons gelijk. In 2007 is de UCI in beroep gegaan tegen de weigering van de Spaanse wielerbond om een dossier te openen tegen Valverde", zegt de UCI.
"De UCI en het wielrennen hebben zwaar geleden onder Operacion Puerto. We zijn opgelucht dat nu een einde is gekomen aan een onhoudbare situatie. Valverde moet al de punten en het geld dat hij dit jaar verdiende teruggeven."
De UCI tevredenquote:Op maandag 31 mei 2010 18:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik dan weer onzettende onzin, dan moet je 'm niet laten starten en maar wat sneller zijn.
Dan kun je niet tevreden zijn?quote:Op maandag 31 mei 2010 18:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De UCI tevreden. Die heeft vooral geen flikker uitgevoerd.
In principe niet, maar het CAS is ook niet echt een rechtbank, maar een arbitrageinstituut. Vantevoren gaan beide partijen akkoord dat de uitspraak van het CAS bindend is. Valverde heeft dat contract ondertekend, dus het is gewoon triest dat hij het daarna nog probeerde bij de Zwitserse burgerrechter bijvoorbeeld.quote:Op maandag 31 mei 2010 18:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik geloof dat het TAS daarboven staat eigenlijk ?
Raar inderdaad.quote:Op maandag 31 mei 2010 18:27 schreef Ericr het volgende:
1 van de grootste aanfluitingen binnen de wielersport. Eerst mag Piti jarenlang de ene zege na de andere pakken, waarschiijnlijk clean. Maar hij had gewoon nooit mogen rijden eigenlijk. Ook wel vreemd dat hij nu reeds een half jaar van zijn straf blijkt te hebben uitgezeten terwijl hij in de tussentijd toch enkele leuke koersen op ziijn palmares kon schrijven.
Nou ja, zij hebben de zaak bij het TAS aangespannen, waarom mogen ze zichzelf niet op de borst kloppen?quote:Op maandag 31 mei 2010 18:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mag best, maar komt op me over alsof ze zichzelf een beetje op de borst kloppen.
Hier ben ik het niet mee eens. Daar mogen andere Spaanse coureurs niet voor bloeden.quote:Op maandag 31 mei 2010 18:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eigenlijk horen ze de Spaanse wielerbond te straffen.
Dit jaar geen Spanjaarden op het WK.
Dat gebeurt toch ook?quote:Op maandag 31 mei 2010 18:34 schreef golfer het volgende:
Wat een achterlijke dubbelzinnige uitspraak.
Of je schorst iemand en dan met terugwerkende kracht en met afneming van resultaten en geld of je laat iemand fietsen.
Dit is weer typisch hypocriet gedrag.
Nee:quote:
quote:Valverde, die dit jaar de Rondes van de
Middellandse Zee en Romandi๋ won en 3e
eindigde in Luik-Bastenaken-Luik, staat
tot eind 2011 aan de kant. De Spanjaard
behoudt wel al zijn resultaten, waar-
onder zijn eindzege in de Vuelta 2009.
Over welke Alonso gaat het eigenlijk?quote:Op maandag 31 mei 2010 18:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik vraag mij af wat het TAS daarvan zegt ... Waarom vergelijken we al die zakjes niet eens met Alonso, Nadal en co ? Of zijn die al vakkundig vernietigd ?
Scarponi is m'n eerste gokquote:Op maandag 31 mei 2010 19:35 schreef Bruce117 het volgende:
Wie zullen er nog tegen de lamp lopen tijdens dit topic.
Dit dus.quote:Op maandag 31 mei 2010 18:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eigenlijk horen ze de Spaanse wielerbond te straffen.
Dit jaar geen Spanjaarden op het WK.
Ze moeten ergens beginnen toch?quote:Op maandag 31 mei 2010 19:37 schreef knep het volgende:
[..]
Dit dus.
En al die mensen die nu zo blij zijn dat Valverde wordt geschorst terwijl hun favorieten, die net zoveel gebruiken, gewoon blijven rondrijden.
Fernandoquote:Op maandag 31 mei 2010 19:18 schreef APK het volgende:
[..]
Over welke Alonso gaat het eigenlijk?
Xabi of Fernando?
Weet ik niet, niet op deze hypocriete wijze in ieder geval.quote:
nadalquote:Op maandag 31 mei 2010 19:45 schreef Szura het volgende:
Ach er werden toch ook spelers van Real Madrid genoemd?
Volgens mij ook nooit meer wat van gehoord...
Dat komt uitsluitend door het gebrek aan bereidwilligheid van de Spanjaarden om mee te werken, en de advocaten van Valverde die talloze pogingen hebben gedaan om de zaak te vertragen.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:19 schreef franklop het volgende:
mja ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Het is mijns inziens veels en veels te laat..
Oh ja, die zat ook nog bij Fuentes, maar daar heeft niemand het nog over.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:24 schreef steefj91 het volgende:
Contador bij Fuentes gevonden???????!!!!!!
Er zijn hopen renners die nooit positief hebben getest. Virenque, VDB, Museeuw, Basso, Frigo, Mazzoleni, Astarloa, Scarponi, Rasmussen.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:24 schreef steefj91 het volgende:
Er is nog steeds niet aangetoond dat hij ook daadwerkelijk gepakt heeft. Dus ik snap ik niet dat hij de zaak verloren heeft want in tegenstelling tot andere gepakte renners is er geen positieve test geweest.
Dat hoeft ook niet. Intentie tot gebruiken van een verboden stof of methode heeft dezelfde straf als daadwerkelijk gebruiken.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:24 schreef steefj91 het volgende:
Er is nog steeds niet aangetoond dat hij ook daadwerkelijk gepakt heeft. Dus ik snap ik niet dat hij de zaak verloren heeft want in tegenstelling tot andere gepakte renners is er geen positieve test geweest.
En was er ook geen belastend materiaal tegen Contador bij Fuentes gevonden???????!!!!!!
Rasmussen uiteindelijk wel ... Die is na n hertesting van verdachte stalen op EPO door de mand gevallen (idem aan Thomas Dekker bv)quote:Op maandag 31 mei 2010 21:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er zijn hopen renners die nooit positief hebben getest. Virenque, VDB, Museeuw, Basso, Frigo, Mazzoleni, Astarloa, Scarponi, Rasmussen.
Ja maar Valverde heeft nooit regels de regels overtreden (althans dat is nooit bewezen)quote:Op maandag 31 mei 2010 21:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er zijn hopen renners die nooit positief hebben getest. Virenque, VDB, Museeuw, Basso, Frigo, Mazzoleni, Astarloa, Scarponi, Rasmussen.
Nou, hij is heus niet voor niets geschorst.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:45 schreef steefj91 het volgende:
[..]
Ja maar Valverde heeft nooit regels de regels overtreden (althans dat is nooit bewezen)
Intentie tot gebruiken, bewijs dat maar eens in de rechtzaal ( en ik blijf erbij dat valverde gewoon genaaid is want intentie is niet te bewijzen)quote:Op maandag 31 mei 2010 21:44 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Intentie tot gebruiken van een verboden stof of methode heeft dezelfde straf als daadwerkelijk gebruiken.
Volgens mij is er geen bloedzak bij Fuentes gevonden die gelinkt is aan Contador, maar zelfs als die er was zouden de Spanjaarden toch nooit de DNA informatie weggeven van die bloedzak.
quote:Op maandag 31 mei 2010 21:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou, hij is heus niet voor niets geschorst.
Wat ik me alleen nog steeds afvraag, is hoe het CONI aan dat bloed van 'm is gekomen. Ergens heb ik toch het vermoeden dat daar ook iets stinkt.
het stinkt gewoon aan alle kanten en je moet niet denken dat de bonden heilig zijn want anders was hij allang al geschorstquote:Op maandag 31 mei 2010 21:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat ik me alleen nog steeds afvraag, is hoe het CONI aan dat bloed van 'm is gekomen. Ergens heb ik toch het vermoeden dat daar ook iets stinkt.
Stinkt niets aan. De Italianen hebben een verzoek gestuurd naar de Spaanse rechter om bloedstalen te nemen van bloedzak 18, ze kregen daarvoor toestemming. De Italianen zijn toen naar Barcelona gegaan, hebben daar bloedstalen meegenomen uit die zak, en hebben die vervolgens getest in Itali๋ tegen een DNA profiel van een bloedtest uit de Tour van 2008.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zijn de wetten van het WADA, de wielrennerij heeft daar verder geen invloed op. Maar nogmaals: hij is niet veroordeeld voor gebruik.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:08 schreef steefj91 het volgende:
Ja die bloedzak is leuk maar in een normale rechtsgang zou je geen poot hebben om op te staan omdat er nou eenmaal geen positieve test is of ander bewijs dat gebruik bewijst. Maarja dat vind ik nou het rare aan de wielrennerij het heeft zijn eigen wetten....
oke sorry ik dacht dat hij was veroordeeld voor gebruik. Maar alsnog vind ik dat er erg slecht is gehandeld in de Fuentes zaak en als er eerder was ingegrepen dan was ons een hoop gezeik bespaard gebleven. een voorbeeld hiervan is de huidige world rankingquote:Op maandag 31 mei 2010 22:10 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat zijn de wetten van het WADA, de wielrennerij heeft daar verder geen invloed op. Maar nogmaals: hij is niet veroordeeld voor gebruik.
Beide mag wel.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:18 schreef APK het volgende:
[..]
Over welke Alonso gaat het eigenlijk?
Xabi of Fernando?
Dat zou dan alweer een grote ronde zijn die van winnaar verandert...(Vuelta 2009) ... na de Tour 2006, Tour 2007 toch ook een beetje, ...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Valverde gaat trouwens in beroep tegen de schorsing. Hij vindt het vreemd en onlogisch dat ze zijn resultaten de afgelopen jaren niet afpakken ...
Volgens mij ging het alsvolgt: betrokken renners namen in de wintermaanden EPO om hun hematocriet op te hogen. Fuentes haalde dit bloed er vervolgens een aantal malen uit en zorgde voor een flink voorraadje in de vriezer. Hier werden de rode bloedcellen uitgefilterd, die vervolgens tijdens de koersmaanden in het bloed van de renner werden bijgezet: resultaat was dus een hoger hematocriet zonder kans betrapt te worden op EPO. EPO gebruik (in mini-doses, om niet betrapt te worden buiten de koers, of met bepaalde poedertjes die EPO gebruik tot op bepaalde hoogte konden maskeren in de urine) was noodzakelijk om te voorkomen dat de renners door het aftappen van al dat bloed bloedarmoede opliepen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:37 schreef eentwee het volgende:
Ik ben ook zeer verbaasd dat er EPO aangetroffen zou zijn in bloedzak 18. Fuentes mag toch enige professionaliteit worden toegedicht, dan zal hij toch zeker wel opletten dat hij zuiver bloed aftapt om terug in de sporter te spuiten? En zorgdragen dat het Valverde duidelijk is dat goed uitgevoerde bloedtransfusies het gebruik van EPO juist overbodig maken, mocht de EPO op Valverdes eigen initiatief in zijn bloed zijn gekomen - het voor de hand liggende weerwoord is dus ook niet erg plausibel. CAS noemt het aanwezig zijn van EPO expliciet als bewijsstuk. Was hij ook veroordeeld zonder dit onwelriekende nevenfeit?
Zo gek is dat niet. In 2007 won ie al de Pro Tour.quote:
Iemand die g้้n doping wil gebruiken werkt niet met verdachte trainers als Aldo Sassi en rijdt niet in ploegen van John Lelangue en Rihs ...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:41 schreef steefj91 het volgende:
Evans is een van de weinige renners die ik nooit heb verdacht van dopinggebruik. jammer dat hij van veel mensen niet de waardering krijgt die hij verdient.
Behalve Lotto is elk team waarin Evans gereden heeft gewoon erg verdacht geweest ... (en bij Lotto zullen ook wel dingen gebeuren waar we weinig van af weten)quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:19 schreef JohnDDD het volgende:
Evans reed voor deze teams:
2001 Saeco
2002 Mapei
2003–2004 Team Telekom
2005–2009 Davitamon-Lotto
2010– Volvo-Cannondale (MTB)
De eerste drie zijn zeker in die perioden zeker wel geassocieerd met dopinggebruik.
Dat mag je zeker wel en ik deel je mening.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:54 schreef maril het volgende:
Mag zeker niet zeggen dat ik het jammer vind en hem graag in de tour zag.
Dat is op zich ook geen waar. Veel renners van net iets mindere allure dan Valverde die ook bij de Operation Puerto betrokken waren (of waarvan men toch aanwijzingen had) zijn door dat schandaal helemaal uit beeld verdwenen bij de grote ploegen. Geen ploeg die zijn handen nog vuil wilde maken aan een Mancebo, Gutierrez, Vicioso, en co ... Die allemaal verdwenen naar kleine ploegjes en eigenlijk op die manier ook 'geschorst' zijn ...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:48 schreef DutchSL het volgende:
Als Valverde de erelijst van pakweg David Arroyo had, had geen haan er nog ooit naar gekraaid.
Antonio Colom is toch gewoon geschorst na positieve plas vorig jaar?quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:20 schreef JohnDDD het volgende:
Tuurlijk is ie getalenteerd. En dat heeft niets met dopinggebruik te maken. Meer met het feit dat hij terwijl hij net zoveel gebruikt als de anderen alsnog boven de anderen uitstevent.
Wat dat betreft is het wel cru dat nu Valverde geofferd wordt en andere renners van Puerto (zoals A.C.) niet worden geofferd.
Ja, maar die is natuurlijk nooit Fuentes klant geweest.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:28 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Antonio Colom is toch gewoon geschorst na positieve plas vorig jaar?
Stond anders ook op de lijst en werd ook, naast Contador, als A.C. mogelijk genoemd.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:49 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ja, maar die is natuurlijk nooit Fuentes klant geweest.
Leuk en aardig allemaal, maar hier werd geschreven dat het al lang door de Guardia Civil is vastgesteld en dat is niet waar. In tegendeel zelfs, juist Contador (en Davis) is het juist van gezegd dat ze er niets mee te maken hebben. Dat hebben ze over een Valverde nooit gezegd.quote:
Nee, ik zei dat al lang vastgesteld is dat AC Alberto Contador is. Of hij ook een dopingprogramma had bij Fuentes is niet duidelijk. De vraag is niet waar AC voor staat, de vraag is of AC zijn doping bij Fuentes haalde.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:04 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Leuk en aardig allemaal, maar hier werd geschreven dat het al lang door de Guardia Civil is vastgesteld en dat is niet waar. In tegendeel zelfs, juist Contador (en Davis) is het juist van gezegd dat ze er niets mee te maken hebben. Dat hebben ze over een Valverde nooit gezegd.
En er zijn zat Spanjaarden helemaal niet in verband gebracht met Fuentes. Zoals de heer in mijn avatar (niet dat ik voor hem mijn hand in het vuur steek, maar dat doe ik voor niemand).
Dat is dan net de vraag? Is hem ooit gevraagd of hij Basso en Ullrich kende? En wat was dan zijn antwoord, stilzwijgen, bevestigen of ontkennen?quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
Fuentes heeft toch altijd over Contador gezegd dat hij hem niet kende?
Voor zover ik weet heeft Fuentes zelf nooit al te veel commentaar gegeven over de hele zaak, alleen dat hij zich verbaasde over de namen die uitlekten en dan vooral over degenen die ontbraken en de aanwezigheid van mensen die hij nooit had ontmoet.
Geen idee waarom Fuentes dan net over Contador zou gaan liegen, lijkt me dat hij dan gewoon helemaal niets zou zeggen.
Hoe serieus moeten we die Guardia Civil nemen als ze Valv Piti niet aan Valverde kunnen linken?quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:10 schreef DutchSL het volgende:
Fuentes heeft ook gezegd dat hij wel degelijk ook voetbalclubs begeleidde, maar ja.
Er is nooit door de Guardia Civil naar buiten gebracht dat AC zeker op Alberto Contador zou slaan en de Spaanse justitie heeft Contador en Davis vrijgepleit en ook Paulinho schiet me nu te binnen.
De enige namen die door de Guardia Civil zijn gekoppeld aan een bijnaam zijn:
Botero, Zaballa, Sevilla, Jaksche, Quique Gutierrez, Basso Scarponi, Unai Osa, Marcos Serrano, Hamilton, Santi Perez, Heras, Isidro Nozal, Angel Vicioso, Ullrich, Aitor Osa, Edo, Mancebo en Nacho Gutierrez
Dit staat letterlijk zo genoemd in het rapport.
Verder zijn er nog heel wat renners bevestigd als betrokkene zonder dat de bijnaam genoemd is, maar hier staat Contador ook niet bij. Wel Angel Casero.. (Frank Schleck weer niet... dus ik sluit Contador ook zeker niet uit hoor, maar zekerheid is er zeker niet)
Het rapport is op internet te downloaden, maar kan het nu even niet vinden.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |