- Jaarverslagen op de KPN websitequote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:06 schreef iehlaak het volgende:
Ik ben op zoek naar een flinke berg data over KPN. Naast een serie jaaroverzichten (liefst al in Excel oid) ook historische data over de ontwikkeling van de aandeelkoersen. Iemand een idee waar ik dit gratis vandaan kan trekken?
Dat kan je vinden, ik ben het daar alleen niet mee eensquote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:36 schreef Sloggi het volgende:
Is de opbouw van de DJIA in de loop der jaren niet dusdanig veranderd dat een daling naar 1000 punten onrealistisch is?
Dank!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
- Jaarverslagen op de KPN website
- Koersdata op Yahoo finance (in excel format)
Alhoewel...quote:
http://finance.yahoo.com/echarts?s=KPN+Interactive#symbol=KPNquote:Oops!
No data available for kpn
Je moet KPN.AS hebben ( hier )quote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:50 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Alhoewel...
[..]
http://finance.yahoo.com/echarts?s=KPN+Interactive#symbol=KPN
Is er nog een goed alternatief?
quote:
Pas op met het schrijven van opties, je moet ervaring hebben met optiehandel om dat te doen. Daarnaast is het gevaarlijk omdat je veel meer kunt verliezen dan je inzetquote:Op zondag 6 juni 2010 11:37 schreef Lente_ninja het volgende:
Ik ben me nu toch ook verder aan het verdiepen in (het schrijven van) opties. Het is een stuk 'arbeidsintensiever' dan aandelen, maar in het huidige beursklimaat is het volgens mij de enige manier om nog wat winst te maken. Uiteraard blijf ik onderzoek doen naar aandelen die ik op mijn verlanglijstje zet voor het geval er weer een lekkere crash uitbreekt. Hoe denken jullie over acomo (amsterdam commodities)? Ze keren netjes dividend uit, hun jaarverslagen zien er (naar mijn idee) goed uit en ze bestaan al zo'n 150 jaar dus dan zullen ze toch wel íets goed doen.
Ik verwacht alleen dat grondstof prijzen binnenkort exploderen, wat voor invloed heeft dat op een bedrijf dat deze verhandeld? Goed, omdat ze een hogere prijs kunnen vragen? of slecht, omdat ze tegen een hogere prijs moeten inkopen? Of heft het elkaar op? Ze hebben wel een rubberplantage ergens in een donker gat in Afrika, die zou met stijgende grondstofprijzen toch aardig wat moeten opleveren, al zullen er tijdens een recessie ook minder auto's (banden!) gemaakt worden wat de vraag naar rubber dempt. Hmm...
Ik oefen wel eerst een flinke tijd droog he?quote:Op zondag 6 juni 2010 11:54 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Pas op met het schrijven van opties, je moet ervaring hebben met optiehandel om dat te doen. Daarnaast is het gevaarlijk omdat je veel meer kunt verliezen dan je inzet
Mijn eerste gedachte: ze groeien echt heel langzaam als ze na 150 jaar nog steeds een small cap zijn.quote:Op zondag 6 juni 2010 11:37 schreef Lente_ninja het volgende:
Hoe denken jullie over acomo (amsterdam commodities)? Ze keren netjes dividend uit, hun jaarverslagen zien er (naar mijn idee) goed uit en ze bestaan al zo'n 150 jaar dus dan zullen ze toch wel íets goed doen.Ik verwacht alleen dat grondstof prijzen binnenkort exploderen, wat voor invloed heeft dat op een bedrijf dat deze verhandeld?
om maar te zwijgen van de berg cash die op de bankrekeningen van een aantal van de bedrijven staat, en de berg aan ingehouden winsten die geaccumuleerd zijn.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja natuurlijk wel. Niet zozeer de index, maar wel de grootte/waarde van de bedrijven die erachter steken.
http://seekingalpha.com/a(...)analysis-near-bottomquote:PRICE TO BOOK RATIOS
Never mind earnings. What is the intrinsic value of equities. The current S&P 500 book value, per Goldman Sachs, is $525 which means that the Index is now selling at 1.3 x BV. Goldman says that, since 1973 (the earliest available), bear markets have troughed at 1.3 x BV (Average P/BV since 1973 is 1.9 x), although the chart below from Ned Davis Research shows P/BV troughing at 1.00 in 1974 and 1982, both brutal bear markets characterized by high inflation and interest rates.
Furthermore, the most recent official figure for book value is $529 for year-end 2007. Given S&P 500 earnings of nearly $50, year-end 2008 BV is likely closer to $550.
nou is de wijze om boekwaarde te bepalen wel danig verandert in de loop der jaren, met name goodwill.quote:Op zondag 6 juni 2010 16:38 schreef JimmyJames het volgende:
Trouwens:
[..]
http://seekingalpha.com/a(...)analysis-near-bottom
De boekwaarde van de S&P 500 komt dus overeen met de niveau's waarop je volgens SL moet kopen.
Ik zal eens kijken of ik de boekwaarde van de AEX kan vinden.
Dat is een heel goed punt.quote:Op zondag 6 juni 2010 16:31 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte: ze groeien echt heel langzaam als ze na 150 jaar nog steeds een small cap zijn.
Maar wat beschouw je als intrinsieke waarde?quote:Op zondag 6 juni 2010 16:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nou is de wijze om boekwaarde te bepalen wel danig verandert in de loop der jaren, met name goodwill.
Langzamer of niet afschrijven.
Beter zou zijn intrinsieke waarde exclusief goodwill. Dan zou het beeld denk ik wel substantieel anders zijn.
Dat zegt natuurlijk niks of het een goede investering is. Een bedrijf als Altria (oude Phillip Morris) krimpt zelfs. Maar als belegging is het interessant, omdat de winst bijna volledig als dividend uitgekeerd wordt en de aandeelwaardering ook niet zo hoog is (want geen groeipotentieel). Nu ken ik dat Amsterdam Commodities niet echt, maar misschien is die markt gewoon niet groterquote:
Die boekwaarde kun je terugvinden als Tobin's Q. Het is wel grappig om te zien dat de Shiller P/E en Tobin's Q gecorreleerd zijn.quote:Op zondag 6 juni 2010 16:38 schreef JimmyJames het volgende:
Trouwens:
[..]
http://seekingalpha.com/a(...)analysis-near-bottom
De boekwaarde van de S&P 500 komt dus overeen met de niveau's waarop je volgens SL moet kopen.
Ik zal eens kijken of ik de boekwaarde van de AEX kan vinden.
En hoe wil je op die manier bedrijven als Coca-Cola, Oracle, Accenture e.d. gaan waarderen. Of iets als Philips die voornamelijk R&D werk doet en productie grotendeels uitbesteed.quote:Op zondag 6 juni 2010 18:34 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Die boekwaarde kun je terugvinden als Tobin's Q. Het is wel grappig om te zien dat de Shiller P/E en Tobin's Q gecorreleerd zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet, dat is ook niet het uitgangspunt van die methode. Als je hetzelfde effect van een indexvergelijking wilt krijgen dan moet je gaan vergelijken binnen dezelfde branche en methodes gaan loslaten op het bedrijf en haar concurrenten. Maar dan nog heb je allerlei invloeden zoals je zelf zegt die niet tot een eenduidige waardering komen.quote:Op zondag 6 juni 2010 19:32 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En hoe wil je op die manier bedrijven als Coca-Cola, Oracle, Accenture e.d. gaan waarderen. Of iets als Philips die voornamelijk R&D werk doet en productie grotendeels uitbesteed.
Ik weet niet waar jij kijkt naar de euro koersen, maar hier daalt ie nog steedsquote:Op maandag 7 juni 2010 09:14 schreef BattleCow het volgende:
verwacht ik ook, de geldpompen drukken de euro weer aardig in de plus momenteel.
FXStreet is live & werkt op lokale tijd. Kan alleen helaas niet zien wat de stand was op het tijdstip dat jij je post deed. De euro heeft ff in de plus gestaan, maar niet veel & zo te zien niet langquote:Op maandag 7 juni 2010 09:45 schreef BattleCow het volgende:
Ermm, check tijdstip eerst even voordat je post.
Even een jaarverslag downloaden en kijken waar ze hun winst vandaan halen.quote:Op maandag 7 juni 2010 11:45 schreef Lente_ninja het volgende:
Maarre.... mijn vraag, mensen?. Als de prijs van graan, zaden, rubber enz. stijgt, wat heeft dit dan voor gevolgen voor een bedrijf dat hierin handelt? Ze produceren het niet, ze doen alleen handelen en distributie. Maakt het niet uit omdat ze de hogere prijs kunnen doorberekenen of hebben ze toch wel een probleem?
Die vraag is niet in het algemeen te beantwoorden. Het hangt af in de eerste plaats af van de afspraak tussen de handelaar en de producent: wordt er voorafgaande aan de oogst een prijs afgesproken, tijdens de oogst of een combinatie daarvan. De handelaar kan prijzen bovendien hedgen op financiele markten (futures & forwards).quote:Op maandag 7 juni 2010 11:45 schreef Lente_ninja het volgende:
Maarre.... mijn vraag, mensen?. Als de prijs van graan, zaden, rubber enz. stijgt, wat heeft dit dan voor gevolgen voor een bedrijf dat hierin handelt? Ze produceren het niet, ze doen alleen handelen en distributie. Maakt het niet uit omdat ze de hogere prijs kunnen doorberekenen of hebben ze toch wel een probleem?
Handelen doen ze aardig, maar ze lijken hun winst vooral te halen uit hun rubberplantage in Liberia en de teelt van thee (quote:Op maandag 7 juni 2010 11:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Even een jaarverslag downloaden en kijken waar ze hun winst vandaan halen.
Zei ze toen de AEX langzaam richting groen marcheertquote:Op maandag 7 juni 2010 12:33 schreef Lente_ninja het volgende:
Wie denkt trouwens dat de AEX vandaag de 305 gaat aantikken? Na die domper van vrijdag hebben handelaren het hele weekend gehad om zichzelf lekker op te fokken en vandaag in paniek te verkopen. Het zou me niets verbazen als er een puntje of tien, twintig afgaat voor het eind van de dag.
Er kan nog van alles gebeuren, met name als ze in Amerika de boel opengooien.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:34 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zei ze toen de AEX langzaam richting groen marcheert
Vandaag niet denk, maar ik verwacht wel dat we de komende dagen onder de 300 gaan.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:33 schreef Lente_ninja het volgende:
Wie denkt trouwens dat de AEX vandaag de 305 gaat aantikken? Na die domper van vrijdag hebben handelaren het hele weekend gehad om zichzelf lekker op te fokken en vandaag in paniek te verkopen. Het zou me niets verbazen als er een puntje of tien, twintig afgaat voor het eind van de dag.
Denk het niet, WS zal het forse verlies van vrijdag wel wat gaan corrigeren.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:33 schreef Lente_ninja het volgende:
Stond je hier nou nog steeds achter of niet?quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:27 schreef Vandergeld het volgende:
Ik verwacht dat binnen enkele dagen en mogelijk morgen we een top gaan zetten op de AEX, daarna verwacht ik een forse neerwaartse draai richting 260-270 te bereiken binnen enkele weken.
Ja, versnelling van de neerwaartse beweging is te verwachtenquote:Op maandag 7 juni 2010 12:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Stond je hier nou nog steeds achter of niet?
Beurs is altijd emotiequote:Op maandag 7 juni 2010 12:50 schreef bacobas het volgende:
Zal het vandaag dan een enkele opleving zijn? Wat voor cijfers die deze week gepresenteerd worden kunnen de beurs weer omlaag helpen? Of gaat het een emotionele daling worden?
Ooooh... :quote:Op maandag 7 juni 2010 12:41 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik schrijf nooit meer een weekputje 10 punten OTM als volgens de DJIA -3% sluit
Putje geschreven voor 2 euro, opende vanmorgen op 3 euro. Ik heb 'm terug kunnen kopen voor 1,95quote:
Opgelucht zekerquote:Op maandag 7 juni 2010 13:06 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Putje geschreven voor 2 euro, opende vanmorgen op 3 euro. Ik heb 'm terug kunnen kopen voor 1,95
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |