Het Nieuwsblad is meestal vrij correct, als ze volledig gequote worden tenminste.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:57 schreef Beregd het volgende:
Het nieuwsblad is ook altijd met een korreltje zout te nemen.
Wel jammer dat die laatste 2 zinnen blijkbaar vergeten worden wanneer men de mening van Lefevere weergeeft, zoals men wel vaker zinnen weg laat als hij iets heeft gezegd omdat de stok waarmee kan geslagen worden dan wat groter is.quote:De reden is simpel. De materie is te zwaar om lichtzinnig over te doen. 'Stel je voor dat dit waar is', zegt Lefevere. 'Dan is het erger dan doping. Pure diefstal zelfs. Dan is Boonen een zege in de Ronde bestolen, en ook in Parijs-Roubaix lagen de kansen dan anders. Als het niet waar is, is het ook niet om mee te lachen. Dan is het imago van de kampioen Cancellara ten onrechte besmeurd.'
Nouja suggereren dat het waar kan zijn lijkt me al erg genoeg.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het Nieuwsblad is meestal vrij correct, als ze volledig gequote worden tenminste.
[..]
Wel jammer dat die laatste 2 zinnen blijkbaar vergeten worden wanneer men de mening van Lefevere weergeeft, zoals men wel vaker zinnen weg laat als hij iets heeft gezegd omdat de stok waarmee kan geslagen worden dan wat groter is.
Wat niet betekent dat Lefevere geen hypocriet is, maar sommigen trekken de dingen toch erg graag uit hun context.
Er is toch ook niets dat door een serieuze krant of zender gemeld zou moeten worden (niet dat Blick dat natuurlijk isquote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:47 schreef crv het volgende:
Ik vind het wel opvallend dat de zwitserse bladen in stilzwijgen gehuld blijven.
De enige die wat meld is Blick en de fransetalige uitvoering van 20minuten
Hij stuurde natuurlijk écht alleen maar een kader op om het bij de UCI te kunnen aankaarten.quote:Vandenberghe testte het systeem zelf op een mountainbike - 'het resultaat is indrukwekkend' - en nam ook contact op met producent Gruber. Daar vroeg hij of het mogelijk was om het systeem in een koersfiets te installeren. 'Ik stuurde mijn kader op en verwacht binnenkort resultaat. Cassani was me dus voor met het filmpje. Anders had ik het kunnen aankaarten.'
Oftewel: ik zeg niet dat 'ie het doet, maar ik geloof het eigenlijk wel.quote:Pas op: ik zeg niet dat Cancellara dat deed, hé. Dat zou een beetje flauw zijn van ons. Maar ik geef het verhaal wel het voordeel van de twijfel.
^quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:16 schreef Wombcat het volgende:
En Lefevre zegt toch echt dit:
[..]
Oftewel: ik zeg niet dat 'ie het doet, maar ik geloof het eigenlijk wel.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GVU2QTVUK
quote:'In het begin lachte ik er ook eens hartelijk mee', zegt Jean-Marc Vandenberghe, mecanicien bij Quick Step. 'Tot ik er wat meer over opzocht, en zag dat het eigenlijk wel kàn. Oké, het maakt een zoemend geluid, maar in de koers wordt dat overstemd door gejuich. Volgens mij kan je het dus ongemerkt gebruiken. Pas op: ik zeg niet dat Cancellara dat deed, hé. Dat zou een beetje flauw zijn van ons. Maar ik geef het verhaal wel het voordeel van de twijfel.'
Das een quote van Jean-Marc Vandenberghe, mecanicien bij Quick Step.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:16 schreef Wombcat het volgende:
En Lefevre zegt toch echt dit:
[..]
Oftewel: ik zeg niet dat 'ie het doet, maar ik geloof het eigenlijk wel.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GVU2QTVUK
quote:Tot de roddels na Parijs-Roubaix dus de kop opstaken. Vanwaar ze kwamen, wist eigenlijk niemand. Maar coureurs zijn nu eenmaal een bende kletswijven en dus verspreidde het zich als een lopend vuurtje in het peloton. 'In het begin lachte ik er ook eens hartelijk mee', zegt Jean-Marc Vandenberghe, mecanicien bij Quick Step. 'Tot ik er wat meer over opzocht, en zag dat het eigenlijk wel kàn. Oké, het maakt een zoemend geluid, maar in de koers wordt dat overstemd door gejuich. Volgens mij kan je het dus ongemerkt gebruiken. Pas op: ik zeg niet dat Cancellara dat deed, hé. Dat zou een beetje flauw zijn van ons. Maar ik geef het verhaal wel het voordeel van de twijfel.
Of waarom leukemans dacht dat die brommer te dicht bij cancellera reed ;-). die motor klonk toch zo dichtbijquote:Op woensdag 2 juni 2010 17:49 schreef Gitank2 het volgende:
Het is wel opvallend dat hij twee keer van fiets wisselde voor de finale.
Maar gezien het koersverloop en de eerdere prestaties van Cancellara is het gewoon niet te zeggen en nog meer wat in het wilde weg schieten..
Maar het is wel hèt verhaal van 2010 aan het worden, een nieuwe dimensie aan Leukemans' uitspraken over renners die net als brommers reden
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:57 schreef Beregd het volgende:
[..]
lefevere zegt later ook gewoon in het interview dat cancellara nog bij hem bij mapei gereden heeft en die toen al enorm veel power had, dus dat hij het niet echt gelooft.
Lefevere doet niets van aantijgingen, hij zegt gewoon dat als het waar is, het bijzonder smerig zou zijn.
En daar heeft hij gelijk in.
Ben het wel met je eens, er is geen enkel bewijs en die video is echt té suggestief, terwijl Cancellara daar gewoon bijschakelt.quote:Op donderdag 3 juni 2010 13:36 schreef zwiggelbig het volgende:
Okay ik ga niet eens de moeite nemen om alle 5 paginas te lezen maar even heel serieus..
HOE ZIELIG ben jij als wielerfan om te geloven of uberhoud ook maar te gaan denken dat Fabian Cancelaria een @#$%@# Doping fiets gebruikt? Als we zo gaan beginnen.. Dan moet je maar gelijk stoppen met het volgen van deze sport. En mischien moeten we de hele sport maar verbannen.
Kom op zeg! Stel je aan?
Je hebt ALTIJD een baas boven baas! En cancelara is een super tijdrijder. Dat is zijn specialiteit.
En hij kan gewoon het hardst fietsen van het hele peleton. Zo iemand moet toch bestaan? Boonen had wel kunnen volgen. Alleen zat hij helemaal achteraan toen Cancelara een gat sloeg. Dat kun je niet dichten..
Het zelfde geld met Lance Armstrong. Die man is 100% clean. Heeft al tig doping tests gedaan nooit schuldig gevonden. Jullie geloven hem. Maar zodra er ook maar een gekke idioot aan komt met rare bloedwaarden van Armstrong springen jullie gelijk weer in de ongeloof en gaan jullie twijfelen? Doe normaal!
Zo kan de sport toch niet leven. Als er iemand heel goed is dat je dan gelijk denkt aan doping of nu al mechanische doping..
Zielig aan iedereen die nu ineens gaat twijfelen aan hem.
The End.
Juist vanwege dat laatste zinnetje van je kan er van alles onder de tafel zijn gemoffeld..quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:18 schreef zwiggelbig het volgende:
haha als hij ooit zal toegeven dat hij ooit doping heeft gebruikt. Mag jij mijn racefiets hebben
Als mensen nog steeds bij hem gaan twijfelen.. Stop dan al gelijk met de wielersport.. En alles er omheen..
Die man is groter dan de sport zelf..
Iedere vorm van vermeende fraude, hoe absurd de aantijgingen ook zijn, dient serieus genomen te worden door de UCI. Dat is nodig voor de geloofwaardigheid van de sport. Daarom is het ook goed dat de UCI werkt aan een scanner waarmee de electrische trapondersteuning in fietsen kan worden gedetecteerd. Mogelijk dat ze nooit wat zullen detecteren in het professionele wielerpeloton, maar alleen dan kunnen ze zeggen dat het uitgesloten is dat een renner trapondersteuning gebruikt.quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:29 schreef zwiggelbig het volgende:
Het spijt me.. Maar dat vind ik al te zielig.. Dat je ook maar gaat denken om het te onderzoeken.. En ineens.. Oh ja hmm wel opvallend.. Hij wisseld van fiets in de finale 2 keer? Oh verdacht vind je niet? Ja.. Dan kun je niet zo goed zeggen dat het hele peleton op een of andere manier valsspeelt. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat mensen 21 dagen met maar 2 rustdagen elke dag 4 tot 5 uur als het niet langer is met een gemiddelde van 40 per uur kunnen fietsen? Dat kan toch nooit?
Hij gaat het nooit toegeven, hij gaat nooit meer gepakt worden waarschijnlijk. Maar ik heb m'n logisch verstand nog.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:18 schreef zwiggelbig het volgende:
haha als hij ooit zal toegeven dat hij ooit doping heeft gebruikt. Mag jij mijn racefiets hebben
Als mensen nog steeds bij hem gaan twijfelen.. Stop dan al gelijk met de wielersport.. En alles er omheen..
Die man is groter dan de sport zelf..
Wellicht. Maar er is niemand en er zal vast ook niemand komen.. Die zo met de sport is bezig geweest en zich zo ergens op heeft toegelegd. Dan hij. En als je gaat twijfelelen dat hij doping heeft gebruikt... Waarom ga je de sport dan nog volgen? Wat is het nut dan? Als er weer iemand op staat zoals hij die zo goed is en rondes gaat overheersen zoals Contador. Ga je dan ook gelijk denken dat hij doping gebruikt? omdat hij in de meest grote wielerronde, het zwaarste sport evenement ter wereld met de beste renners op hun allerbeste niveau met meer dan 4 minuten voorsprong het kan winnnen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 15:25 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Juist vanwege dat laatste zinnetje van je kan er van alles onder de tafel zijn gemoffeld..
quote:Cancellara: "Ik heb enkel een motor in mijn lijf"
Net voor de Ronde van Zwitserland heeft Fabian Cancellara, die de rittenkoers vorig jaar won, weer vragen gekregen over de kleine motor op sommige fietsen. De Zwitserse krachtpatser ontkent dat hij bedrog pleegde. "Ik heb een motor. In mijn lijf", klinkt het.
Fabian Cancellara domineerde het voorjaar met zeges in de de E3-Prijs, de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix. De laatste weken gingen er geruchten rond dat de Zwitser een motortje op zijn fiets zou hebben gemonteerd.
"Ik weet op welke manier ik m'n koersen win", zei Cancellara. "Ik heb inderdaad een motor, maar dan eentje in m'n lijf. Dat is de sterkste die je je kunt indenken. De laatste tien jaar tonen aan dat ik geen andere motor nodig heb."
"Het is frustrerend dat deze verhalen over mij blijven opduiken, maar dat is het leven."
Toen journalisten extra vragen stelden, zei Cancellara: "No comment. Het is afgelopen, ik wil er niets meer over kwijt. Respecteer dat."
Bjarne Riis, ploegleider van Cancellara, zat naast zijn renner toen die de media te woord stond. "Die video op youtube is vals. Het is een montage. De reactie van de media is absurd."
Dat gedoe met Rasmussen was onbewust. Hij merkte gewoon tijdens het commentaar op dat hij Rasmussen hard had zien trainen in de Dolomieten in de regen. Het was een of andere Deense journalist die het Mexico verhaal er bij haalde en er 1 + 1 = 2 van maakte.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:24 schreef yessie234 het volgende:
Het zou niet Cassani's eerste primeur over mogelijke valsspelerij zijn....
Ach ja, zo was dat. Op een of andere manier vond ik het logisch dat juist Cassani die geprepareerde fiets is toegespeeld.quote:Op maandag 14 juni 2010 12:40 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Dat gedoe met Rasmussen was onbewust. Hij merkte gewoon tijdens het commentaar op dat hij Rasmussen hard had zien trainen in de Dolomieten in de regen. Het was een of andere Deense journalist die het Mexico verhaal er bij haalde en er 1 + 1 = 2 van maakte.
Weet je dat zeker? Wat jij nu zegt wordt inderdaad altijd als verhaal verteld, maar volgens mij heb ik Cassani wel degelijk een aantal keer Rasmussen horen beschuldigen.quote:Op maandag 14 juni 2010 12:40 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Dat gedoe met Rasmussen was onbewust. Hij merkte gewoon tijdens het commentaar op dat hij Rasmussen hard had zien trainen in de Dolomieten in de regen. Het was een of andere Deense journalist die het Mexico verhaal er bij haalde en er 1 + 1 = 2 van maakte.
Ja, dat weet ik zeker. Het was gewoon een opmerking tijdens het commentaar zonder kwade bedoelingen, die door die Deense journalist is gebruikt.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Wat jij nu zegt wordt inderdaad altijd als verhaal verteld, maar volgens mij heb ik Cassani wel degelijk een aantal keer Rasmussen horen beschuldigen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |