Dacht je dat de knechten van Saxo dit ook kregen. Als het waar is moeten zo min mogelijk mensen het weten. Gewiss Ballan achtige toestanden maar dan met mechanise doping valt enorm op.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Daarnaast, als Saxo zoiets zou hebben, zou de hele ploeg dit seizoen domineren. En ze hebben afgezien van Cancelara niet het sterkste seizoen ooit als ik het zo zie. Niet slecht, maar bepaald niet dominant!
Idd. Dat ze doping gebruiken onder het motto "ze doen het toch allemaal en ik moet nog steeds zelf trappen," dat kan ik me nog voorstellen. Maar op zo'n manier valsspelen lijkt me toch een brug te ver.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:06 schreef Oksel het volgende:
T'is wel een bizar verhaal..
Kan me trouwens ook niet voorstellen dat je als sportman zo wil winnen..
Dat ook. Volgens mij zeiden ze op Sporza ook over het veld in de Amstel Gold Race, dat als je dat vergelijkt met dat van de RVV, dat er dan 2x zoveel grote namen aan de start staan.quote:Op maandag 31 mei 2010 10:14 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Het deelnemersveld in de Ronde van Vlaanderen moet je natuurlijk ook niet overschatten,
err... Het motortje geeft een vermogen dat extra is op wijn gewoon vermogen...quote:Op maandag 31 mei 2010 12:47 schreef Unstoppable het volgende:
Dat je een motortje in kunt bouwen die het wiel/trappers laat draaien blijkt wel uit het filmpje. Maar dat zo'n dusdanig krachtig is dat hij iemand van zo'n 80 kilo met een rotgang de Muur op kan rijden lijkt me sterk. Dat ding heeft de afmetingen van een RC auto motortje
No way![]()
Andy Schleck had in LBL echt iedereen wel los gereden met een extra motor op z'n fiets hoorquote:Op maandag 31 mei 2010 12:44 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dacht je dat de knechten van Saxo dit ook kregen. Als het waar is moeten zo min mogelijk mensen het weten. Gewiss Ballan achtige toestanden maar dan met mechanise doping valt enorm op.
Op Sporza werd ook uitgebreid er over gespeculeerd of Saxobank met een andere kopman in de AGR en LBL er net zo uit zou komen als in de RVV en PR.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Andy Schleck had in LBL echt iedereen wel los gereden met een extra motor op z'n fiets hoor
Het lijkt me nog tamelijk lastig om dit maar bij een paar mensen bekend te laten zijn. Sowieso moeten de ploegleiders en de mecaniciens het weten, die laatsten moeten het immers in de fiets inbouwen. Eigenlijk kan dit alleen vanuit een ploeg geregeld worden (wat toch anders is dan dopinggebruik), ik vraag me af hoeveel ploegen de ontdekking van zoiets willen riskeren. Er hoeft maar één iemand een goede blik op zo'n fiets te werpen, en je kan je ploeg wel opdoeken.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:44 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dacht je dat de knechten van Saxo dit ook kregen. Als het waar is moeten zo min mogelijk mensen het weten. Gewiss Ballan achtige toestanden maar dan met mechanise doping valt enorm op.
Idd.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:10 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Het lijkt me nog tamelijk lastig om dit maar bij een paar mensen bekend te laten zijn. Sowieso moeten de ploegleiders en de mecaniciens het weten, die laatsten moeten het immers in de fiets inbouwen. Eigenlijk kan dit alleen vanuit een ploeg geregeld worden (wat toch anders is dan dopinggebruik), ik vraag me af hoeveel ploegen de ontdekking van zoiets willen riskeren. Er hoeft maar één iemand een goede blik op zo'n fiets te werpen, en je kan je ploeg wel opdoeken.
Ja, hij rijdt harder dan de rest en hij maakt bewegingen met zijn rechterhandquote:Op maandag 31 mei 2010 13:50 schreef Beregd het volgende:
Is er nu eigenlijk al een ander argument dan "hij wisselde van fiets vlak voor de finale?"
Dit is raar! Ik had dit artikel al gelezen maar toen stond er niets in over Cancellara! Ze hebben hier het bericht over het motortje gecombineerd met de geruchten over Cancellara!quote:Op maandag 31 mei 2010 13:46 schreef VDBisgod het volgende:
'Cancellara gebruikte motor in fiets'
Gepubliceerd op 20-05-2010, 11:52 door Mart van Gemeren.
Fabian Cancellara heeft in Parijs-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen een motortje in zijn fiets gezet. Dat meldt de Italiaanse krant L'Avvenire. Jean Whethier, een hooggeplaatste bij de internationale wielerunie UCI, is op de hoogte van de geruchten. 'Er is inderdaad een vermoeden dat renners en ploegen gebruik maken van gemotoriseerd materiaal.'
Cancellara wisselde in Parijs-Roubaix en in de Ronde van Vlaanderen vlak voor de finale van fiets. Bij de finish bleek het ros van de Zwitser vervolgens spoorloos verdwenen. 'Tijdens de Tour van vorig jaar werden we daarop attent gemaakt. We hebben ondertussen ontdekt dat het een renner tussen de 60 en 100 watt voordeel kan opleveren. Onze technici ontwikkelen momenteel een systeem dat verborgen motortjes in frames kan opsporen. Alle fietsen bij de grote wedstrijden zullen binnenkort worden gecontroleerd,' aldus Whethier.
Stijn Hoornaert, een Vlaamse ex-renner die zijn eigen frames ontwerpt, is er zeker van dat motortjes in fietsframes geplaatst kunnen worden. Voor de mountainbike kan men zelfs al zo'n fiets kopen. 'Het motortje wordt in de staande buis van het kader geschoven. Van daaruit geeft het via een tandwiel aandrijving met een trapas, waardoor je minder hard op de pedalen moet duwen. Het is absoluut niet moeilijk te monteren. Het enige nadeel is dat een motor 1,9 kilogram weegt. Tegenwoordig zijn carbonfietsen echter nog slechts 6,8 kilogram, tel daar een kleine twee kilogram bij op, en de fiets is nog licht genoeg,' aldus Hoornaert.
Het geluid wat het motortje maakt is volgens Hoornaert ook geen probleem. 'Het betreft een electromotor. Zelfs een fietsketting maakt meer lawaai.'
quote:Op maandag 31 mei 2010 13:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, hij rijdt harder dan de rest en hij maakt bewegingen met zijn rechterhand
Als dat natuurlijk op enige manier juist is dan is er zelfs meer """bewjislast""" dan landis zijn uitlatingen over doping binnen USP,quote:Cancellara wisselde in Parijs-Roubaix en in de Ronde van Vlaanderen vlak voor de finale van fiets. Bij de finish bleek het ros van de Zwitser vervolgens spoorloos verdwenen. 'Tijdens de Tour van vorig jaar werden we daarop attent gemaakt.
Nou, nee.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:09 schreef Devpartner het volgende:
[..]
[..]
Als dat natuurlijk op enige manier juist is dan is er zelfs meer """bewjislast""" dan landis zijn uitlatingen over doping binnen USP,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik me nog goed herinner lag Cance in het allerlaatste deel goed voor en heeft Contador in een mum van tijd iets van 15seconden of zlefs meer weer dichtgereden. Verbeter me als ik het mis heb.There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
Volgens mij heeft Cancellara daar zelf gezegd dat Contador won omdat hij kon stayeren achter motoren.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:44 schreef crv het volgende:
Als ik me nog goed herinner lag Cance in het allerlaatste deel goed voor en heeft Contador in een mum van tijd iets van 15seconden of zlefs meer weer dichtgereden. Verbeter me als ik het mis heb.
Stel dat Boonen van Cancellara was weggereden op zo'n manier hadden we hier nooit iets van gehoord ... 't feit dat dit in de Belgische pers nu zo hoog wordt opgesmeten is dat de wonde die Cancellara dit voorjaar achterliet bij een paar Boonen-gatlekker op de sportredacties nog altijd niet helemaal geheeld is ...quote:Op maandag 31 mei 2010 14:27 schreef Beregd het volgende:
stel dat dit waar is, dan is dit natuurlijk wel heel erg sneu voor boonen.
Precies.quote:Op maandag 31 mei 2010 18:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Stel dat Boonen van Cancellara was weggereden op zo'n manier hadden we hier nooit iets van gehoord ... 't feit dat dit in de Belgische pers nu zo hoog wordt opgesmeten is dat de wonde die Cancellara dit voorjaar achterliet bij een paar Boonen-gatlekker op de sportredacties nog altijd niet helemaal geheeld is ...
Dit dus. Nog afgezien van de afmetingen die de accu zou moeten hebben.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:47 schreef Unstoppable het volgende:
Dat je een motortje in kunt bouwen die het wiel/trappers laat draaien blijkt wel uit het filmpje. Maar dat zo'n dusdanig krachtig is dat hij iemand van zo'n 80 kilo met een rotgang de Muur op kan rijden lijkt me sterk. Dat ding heeft de afmetingen van een RC auto motortje
No way![]()
quote:Cancellara: "Dit verhaal is te gek voor woorden" Cancellara: "Dit verhaal is te gek voor woorden"
Het verhaal van het motortje beroert de wielerwereld. Fabian Cancellara reageert met een diepe zucht vanuit Zwitserland. De UCI wil tegen de Tour-start testen ontwikkelen om het machientje te detecteren, maar start geen onderzoek. "Dat kun je nu toch niet meer bewijzen."
Het vreemde motor-verhaal en Fabian Cancellara worden sinds afgelopen weekend in één adem genoemd. De Zwitserse "brommer" van het peloton reageerde vol ongeloof vanuit Bern.
"Ik wil er niet al te veel over zeggen. Straks moet ik over zo'n onnozel verhaal nog een persconferentie geven en dat is het helemaal niet waard. Aan mijn fiets hebben nooit batterijen gehangen", zegt Cancellara ferm in Gazet van Antwerpen.
"Dat moet toch ook lawaai maken? Eigenlijk is het best grappig. Maar het gaat nu zo'n leven leiden dat het dat niet meer is. Het is een triest verhaal, te gek voor woorden eigenlijk", besluit de winnaar van de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix.
quote:UCI wil sluitende testen tegen start van de Tour
De UCI zal geen onderzoek starten naar Cancellara, zo zegt de Belg Jean Wauthier, hoofd van de technologische afdeling van de UCI. "Als er al fraude was, kun je dat toch niet meer bewijzen."
"Komende week zitten we samen om rap testen te ontwikkelen. Tegen de Tour moeten die op punt staan."
Over Cancellara: "Het risico is gewoon veel te groot. Voor hem, voor zijn ploeg en de fietsenfabrikant. Een kampioen als Cancellara zou dit niet riskeren."
Boonen schrok natuurlijk van de herrie van het motortje, waardoor hij even vergat te trappen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:44 schreef DeeBee het volgende:
Zoals ik in die stukjes van de Muur al liet zien reed Boonen gewoon slechter dan in de jaren ervoor (bijv. 2005) de Muur op en reed Cancellara 'gewoon' even hard als van Petegem en Boonen in 2005 en maar net iets harder dan Devolder in 2009.
Die is en blijft toch wel kampioen droeftoeterquote:
Inderdaad, kansloos geblaat weer van Lefevere. Een man die sowieso boter op z'n hoofd heeft als 't gaat om dit soort dingenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:12 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Die is en blijft toch wel kampioen droeftoeter![]()
Laat hem lekker een fietsclubje oprichten met Landis en Kohl
Koppel/toeren diagram is natuurlijk ook belangrijk, net als het uiteindelijke rendement.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:00 schreef renevers het volgende:
Tom Boonen tegen Cancelara : benen tegen benen +120 watt
Ik heb er nog even aan zitten rekenen:
bij 120 watt vermogen van de motor: iets groter dan normaal (profesionele versie)
gewicht van renner + fiets 85 kg
Vermogen N=M x V vert 8 x g
gravitatie versnelling 10 m/s2
bereknd hieruit de vertikale snelheid 120/(85*10)=0.14 m/s
bij een helling van 9.3% (ongeveer gemiddelde muur van Geerardsbergen) extra voortgangs snelheid over de weg. 0.14 / 9%=1.56 meter/seconde extra snelheid.
. In tien seconden kun je dus ongeveer 16 meter meer doen op een helling van 9.3% dan een precies gelijke andere coureur die 120 Wat extra vermogen ter beschikking heeft.
Zoiets hebben we ook gezien aan Canselara en Boonen het was in deze verhouding. 15 meter in 10 seconden.
Ni M Batterijtje geeft 1 watt.hr en weegt 24 gram =3600 Watt.sec dus 150 watt sec/gram opslagcapaciteit
stel 300 gram accu's Nickel metaal hydr a 150 Watt.sec /gram geeft 300*150=45000 Watt.sec
met de volle 120 wat motor kun je dus 45000/120 = 2250 seconden volle kracht rijden dat is 37 minuten
Ik denk dat je met optimalere en lichtere 300 gram lithium ion accus zelfs een heel uur 120 watt kunt leveren. Je moet er nog een reductie van zeg maar 80% op loslaten omdat een bijna lege accu een te laag vermogen produceerd. Dus de conclusie is 300 gr MeH Accu geeft dan 25 minuten en Lithium Ion ongeveer dubbel zoveel ( Ik ken die factor niet precies) aan dat 120 Watt motortje.
Ik vraag me af hoeveel opslag vermogen de batterij precies heeft. Zouden ze wisselen omdat de batterij leeg is?
lefevere zegt later ook gewoon in het interview dat cancellara nog bij hem bij mapei gereden heeft en die toen al enorm veel power had, dus dat hij het niet echt gelooft.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:44 schreef DeeBee het volgende:
Schandelijk hoe Cancellara z'n prestaties en reputatie door het slijk worden gehaald, vooral door die Vlaamse ratten. Lefevre lult alsof Boonen eigenlijk de Ronde heeft gewonnen dit jaar, wat een ongelofelijke bullshit hoe die speculatie een eigen leven gaat leiden zeg.
Zoals ik in die stukjes van de Muur al liet zien reed Boonen gewoon slechter dan in de jaren ervoor (bijv. 2005) de Muur op en reed Cancellara 'gewoon' even hard als van Petegem en Boonen in 2005 en maar net iets harder dan Devolder in 2009.
Dat is wat hij letterlijk zegt ja. Maar ook dat hij niet vrij van twijfel over de zaak is, een grote dikke 'als...', die toch wel de woorden Cancellara en Valsspeler in 1 zin laten staan. En die Tom als de benadeelde partij neerzet. Hij weet ook wel hoe zaken uiteindelijk gequote gaan worden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:57 schreef Beregd het volgende:
[..]
lefevere zegt later ook gewoon in het interview dat cancellara nog bij hem bij mapei gereden heeft en die toen al enorm veel power had, dus dat hij het niet echt gelooft.
Lefevere doet niets van aantijgingen, hij zegt gewoon dat als het waar is, het bijzonder smerig zou zijn.
En daar heeft hij gelijk in.
Het nieuwsblad is ook altijd met een korreltje zout te nemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |