abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 mei 2010 @ 11:22:24 #51
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_82135558
Zo mooi de speculaties over een batterij die weer oplaadt als je heuvel af gaat...weegt niets natuurlijk om dat er ook nog in te stoppen
Tegen de muur trapt Cancelara bijna twee keer zo snel(tpm) als Boonen, Tommeke zit te harken, en Fabio niet. Dat zegt mij genoeg. Betere versnelling en sterkere dijbenen lijken me nog steeds waarschijnlijker dan een electro-fiets
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_82136610
Cross-post (Het meeste is al gezegd..)

Als je die filmpjes ziet lijkt het allemaal best aannemelijk. Die demarrages zien er heel onnatuurlijk uit. Maar.
1. Het is Cancellara. Die fietst z'n leven lang al harder dan iedereen.
2. Degene die hij lost hebben steeds iets. Boonen schakelde mis op de muur. Het groepje in Parijs-Roubaix viel net stil. Leukemans reed met een lekke band.
3. Waarom zou je als je zo goed bent als Cancellara zo'n makkelijk opspoorbare 'doping' gebruiken. Er zijn tal van dopingmiddelen die goed werken en nauwelijks opspoorbaar zijn, dan zou Cancellara, die helemaal niets extra's nodig heeft met een motor in z'n fiets gaan rijden? Right.
  maandag 31 mei 2010 @ 11:53:07 #53
153506 Captain_Fabulous
pi_82136697
Daarnaast, als Saxo zoiets zou hebben, zou de hele ploeg dit seizoen domineren. En ze hebben afgezien van Cancelara niet het sterkste seizoen ooit als ik het zo zie. Niet slecht, maar bepaald niet dominant!
  maandag 31 mei 2010 @ 12:06:19 #54
58560 Oksel
Gezellig.
pi_82137266
T'is wel een bizar verhaal..

Kan me trouwens ook niet voorstellen dat je als sportman zo wil winnen..
  maandag 31 mei 2010 @ 12:10:35 #55
153506 Captain_Fabulous
pi_82137424
Cancelara is al jaren aan het uitgroeien tot buitenaardse sporter. Dit voorjaar was hij gewoon even sterker, maar sinds dien heeft hij ook niet al teveel gewonnen, voor mij een ' bewijs' dat hij de batterijen ( he ha, ik zei batterij) heel dringend moest opladen na PR. Best menselijk, niet zo motorisch
pi_82138729
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Daarnaast, als Saxo zoiets zou hebben, zou de hele ploeg dit seizoen domineren. En ze hebben afgezien van Cancelara niet het sterkste seizoen ooit als ik het zo zie. Niet slecht, maar bepaald niet dominant!
Dacht je dat de knechten van Saxo dit ook kregen. Als het waar is moeten zo min mogelijk mensen het weten. Gewiss Ballan achtige toestanden maar dan met mechanise doping valt enorm op.
pi_82138895
Dat je een motortje in kunt bouwen die het wiel/trappers laat draaien blijkt wel uit het filmpje. Maar dat zo'n dusdanig krachtig is dat hij iemand van zo'n 80 kilo met een rotgang de Muur op kan rijden lijkt me sterk. Dat ding heeft de afmetingen van een RC auto motortje

No way
pi_82138976
Nog iets: in het filmpje van de Rai zit het knopje bovenop de remgreep. Cancellara zouvolgens het filmpje schakelen door met zijn wijs- of middelvinger een beweging te maken, dat past niet bij elkaar. Zoals Cancellara zijn remgrepen in de flimpjes vastheeft, kán hij niet eens het knopje indrukken als dat zit op de plek waar de RAI het toont.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2010 12:50:29 ]
pi_82139078
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:06 schreef Oksel het volgende:
T'is wel een bizar verhaal..

Kan me trouwens ook niet voorstellen dat je als sportman zo wil winnen..
Idd. Dat ze doping gebruiken onder het motto "ze doen het toch allemaal en ik moet nog steeds zelf trappen," dat kan ik me nog voorstellen. Maar op zo'n manier valsspelen lijkt me toch een brug te ver.
pi_82139240
quote:
Op maandag 31 mei 2010 10:14 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Het deelnemersveld in de Ronde van Vlaanderen moet je natuurlijk ook niet overschatten,
Dat ook. Volgens mij zeiden ze op Sporza ook over het veld in de Amstel Gold Race, dat als je dat vergelijkt met dat van de RVV, dat er dan 2x zoveel grote namen aan de start staan.
pi_82139259
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:47 schreef Unstoppable het volgende:
Dat je een motortje in kunt bouwen die het wiel/trappers laat draaien blijkt wel uit het filmpje. Maar dat zo'n dusdanig krachtig is dat hij iemand van zo'n 80 kilo met een rotgang de Muur op kan rijden lijkt me sterk. Dat ding heeft de afmetingen van een RC auto motortje

No way
err... Het motortje geeft een vermogen dat extra is op wijn gewoon vermogen...

Natuurlijk kun je knopjes overal zetten waar je wilt. dus waar die staat op het stuur is irrelevant.
pi_82139540
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:44 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Dacht je dat de knechten van Saxo dit ook kregen. Als het waar is moeten zo min mogelijk mensen het weten. Gewiss Ballan achtige toestanden maar dan met mechanise doping valt enorm op.
Andy Schleck had in LBL echt iedereen wel los gereden met een extra motor op z'n fiets hoor
pi_82139752
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Andy Schleck had in LBL echt iedereen wel los gereden met een extra motor op z'n fiets hoor
Op Sporza werd ook uitgebreid er over gespeculeerd of Saxobank met een andere kopman in de AGR en LBL er net zo uit zou komen als in de RVV en PR.
pi_82139786
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:44 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Het lijkt me nog tamelijk lastig om dit maar bij een paar mensen bekend te laten zijn. Sowieso moeten de ploegleiders en de mecaniciens het weten, die laatsten moeten het immers in de fiets inbouwen. Eigenlijk kan dit alleen vanuit een ploeg geregeld worden (wat toch anders is dan dopinggebruik), ik vraag me af hoeveel ploegen de ontdekking van zoiets willen riskeren. Er hoeft maar één iemand een goede blik op zo'n fiets te werpen, en je kan je ploeg wel opdoeken.
  maandag 31 mei 2010 @ 13:14:51 #65
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_82139967
het is anders wel een geniaal stukje technologie

Waar rook is, is vuur, zegt men. Het zal zeker wel eens ergens gebruikt zijn, maar vooralsnog weinig bewijs dat het canc zou zijn.
pi_82140173
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:10 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Het lijkt me nog tamelijk lastig om dit maar bij een paar mensen bekend te laten zijn. Sowieso moeten de ploegleiders en de mecaniciens het weten, die laatsten moeten het immers in de fiets inbouwen. Eigenlijk kan dit alleen vanuit een ploeg geregeld worden (wat toch anders is dan dopinggebruik), ik vraag me af hoeveel ploegen de ontdekking van zoiets willen riskeren. Er hoeft maar één iemand een goede blik op zo'n fiets te werpen, en je kan je ploeg wel opdoeken.
Idd.

En @devpartner: weliswaar kun je de knopjes overal inbouwen, maar dan gaat het weer opvallen. Nu is íe mooi weggewerkt in het schakelmechanisme (van Shimano zoals werd opgemerkt, terwijl Saxo met SRAM rijdt. Als er zo'n systeem is, is het dan ook eerder waarschijnlijk dat Boonen ermee rijdt ). Met zo'n beweging als Cancellara maakte, maak je een schakelbeweging. In de schakelhendel kun je dat niet zomaar inbouwen. Bij SRAM lijkt me dat al helemaal moeilijk, want volgens mij schakel je daar met dezelfde hendel terug als op (dit itt Shimano en Campa), een korte beweging of een lange beweging maakt of je terug- of opschakelt (welke van de twee wat doet weet ik niet). Lijkt me niet te doen om daar ook nog een knopje in te bouwen dat je kunt bedienen zonder ook te schakelen.

Bij Shimano schakel je terug met je remhendel en op met de kleine hendel achter je remhendel (ervoor vanuit de renner gezien). Bij Campa schakel je terug met de kleine hendel en op met een pal aan de binnenkant van de remgreep.
  maandag 31 mei 2010 @ 13:29:55 #67
58560 Oksel
Gezellig.
pi_82140528
Knopjes zijn natuurlijk niet echt boeiend. Misschien heeft hij wel een sensor in zijn teller, en gaat het gebeuren werken zodra er onder een bepaalde km/u wordt gevallen.. zoiets.

Het is niet logisch, een heel team moet het dan weten, het is echt onsportief, etc.
pi_82141161
'Cancellara gebruikte motor in fiets'
Gepubliceerd op 20-05-2010, 11:52 door Mart van Gemeren.
Fabian Cancellara heeft in Parijs-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen een motortje in zijn fiets gezet. Dat meldt de Italiaanse krant L'Avvenire. Jean Whethier, een hooggeplaatste bij de internationale wielerunie UCI, is op de hoogte van de geruchten. 'Er is inderdaad een vermoeden dat renners en ploegen gebruik maken van gemotoriseerd materiaal.'

Cancellara wisselde in Parijs-Roubaix en in de Ronde van Vlaanderen vlak voor de finale van fiets. Bij de finish bleek het ros van de Zwitser vervolgens spoorloos verdwenen. 'Tijdens de Tour van vorig jaar werden we daarop attent gemaakt. We hebben ondertussen ontdekt dat het een renner tussen de 60 en 100 watt voordeel kan opleveren. Onze technici ontwikkelen momenteel een systeem dat verborgen motortjes in frames kan opsporen. Alle fietsen bij de grote wedstrijden zullen binnenkort worden gecontroleerd,' aldus Whethier.

Stijn Hoornaert, een Vlaamse ex-renner die zijn eigen frames ontwerpt, is er zeker van dat motortjes in fietsframes geplaatst kunnen worden. Voor de mountainbike kan men zelfs al zo'n fiets kopen. 'Het motortje wordt in de staande buis van het kader geschoven. Van daaruit geeft het via een tandwiel aandrijving met een trapas, waardoor je minder hard op de pedalen moet duwen. Het is absoluut niet moeilijk te monteren. Het enige nadeel is dat een motor 1,9 kilogram weegt. Tegenwoordig zijn carbonfietsen echter nog slechts 6,8 kilogram, tel daar een kleine twee kilogram bij op, en de fiets is nog licht genoeg,' aldus Hoornaert.

Het geluid wat het motortje maakt is volgens Hoornaert ook geen probleem. 'Het betreft een electromotor. Zelfs een fietsketting maakt meer lawaai.'
  maandag 31 mei 2010 @ 13:50:42 #69
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_82141326
Is er nu eigenlijk al een ander argument dan "hij wisselde van fiets vlak voor de finale?"
pi_82141419
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:50 schreef Beregd het volgende:
Is er nu eigenlijk al een ander argument dan "hij wisselde van fiets vlak voor de finale?"
Ja, hij rijdt harder dan de rest en hij maakt bewegingen met zijn rechterhand
pi_82141661
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:46 schreef VDBisgod het volgende:
'Cancellara gebruikte motor in fiets'
Gepubliceerd op 20-05-2010, 11:52 door Mart van Gemeren.
Fabian Cancellara heeft in Parijs-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen een motortje in zijn fiets gezet. Dat meldt de Italiaanse krant L'Avvenire. Jean Whethier, een hooggeplaatste bij de internationale wielerunie UCI, is op de hoogte van de geruchten. 'Er is inderdaad een vermoeden dat renners en ploegen gebruik maken van gemotoriseerd materiaal.'

Cancellara wisselde in Parijs-Roubaix en in de Ronde van Vlaanderen vlak voor de finale van fiets. Bij de finish bleek het ros van de Zwitser vervolgens spoorloos verdwenen. 'Tijdens de Tour van vorig jaar werden we daarop attent gemaakt. We hebben ondertussen ontdekt dat het een renner tussen de 60 en 100 watt voordeel kan opleveren. Onze technici ontwikkelen momenteel een systeem dat verborgen motortjes in frames kan opsporen. Alle fietsen bij de grote wedstrijden zullen binnenkort worden gecontroleerd,' aldus Whethier.

Stijn Hoornaert, een Vlaamse ex-renner die zijn eigen frames ontwerpt, is er zeker van dat motortjes in fietsframes geplaatst kunnen worden. Voor de mountainbike kan men zelfs al zo'n fiets kopen. 'Het motortje wordt in de staande buis van het kader geschoven. Van daaruit geeft het via een tandwiel aandrijving met een trapas, waardoor je minder hard op de pedalen moet duwen. Het is absoluut niet moeilijk te monteren. Het enige nadeel is dat een motor 1,9 kilogram weegt. Tegenwoordig zijn carbonfietsen echter nog slechts 6,8 kilogram, tel daar een kleine twee kilogram bij op, en de fiets is nog licht genoeg,' aldus Hoornaert.

Het geluid wat het motortje maakt is volgens Hoornaert ook geen probleem. 'Het betreft een electromotor. Zelfs een fietsketting maakt meer lawaai.'
Dit is raar! Ik had dit artikel al gelezen maar toen stond er niets in over Cancellara! Ze hebben hier het bericht over het motortje gecombineerd met de geruchten over Cancellara!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_82142061
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, hij rijdt harder dan de rest en hij maakt bewegingen met zijn rechterhand
quote:
Cancellara wisselde in Parijs-Roubaix en in de Ronde van Vlaanderen vlak voor de finale van fiets. Bij de finish bleek het ros van de Zwitser vervolgens spoorloos verdwenen. 'Tijdens de Tour van vorig jaar werden we daarop attent gemaakt.
Als dat natuurlijk op enige manier juist is dan is er zelfs meer """bewjislast""" dan landis zijn uitlatingen over doping binnen USP,
  maandag 31 mei 2010 @ 14:27:17 #73
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_82142757
stel dat dit waar is, dan is dit natuurlijk wel heel erg sneu voor boonen.
pi_82143009
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:09 schreef Devpartner het volgende:

[..]

[..]

Als dat natuurlijk op enige manier juist is dan is er zelfs meer """bewjislast""" dan landis zijn uitlatingen over doping binnen USP,
Nou, nee.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:10:13 #75
148059 Pritt
Atheïst
pi_82144624
Het zou wel de scam van de eeuw zijn mocht het waar zijn, miljoenen mensen zien niets.

Maar goed, waar hebben we het over, het is Cancellara. Die heeft sowieso al motoren in zijn benen zitten. Als een iel mannetje dit zou doen dan zou het verdacht zijn, maar niet bij Spartacus.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 31 mei 2010 @ 15:30:26 #76
102912 crv
Screwed up
pi_82145572
Wat nog niet verklaard is, is dat Cance al op zijn 19e iedereen aan gort reed zelfs renners die ervarener waren dan hij.
Of zat er toen al zoveel dope in:? en dat laatste geloof ik niet.
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  maandag 31 mei 2010 @ 15:44:34 #77
102912 crv
Screwed up
pi_82146258
OH Ja.....
Laten we nog wat meer twijfelachtige overwinningen bespreken dan:

Wie reed er vorig jaar in de tour ook alweer ineens een ongelooflijk snelle tijdrit waardoor hij de tijdrit won.
voor Cancelara
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik me nog goed herinner lag Cance in het allerlaatste deel goed voor en heeft Contador in een mum van tijd iets van 15seconden of zlefs meer weer dichtgereden. Verbeter me als ik het mis heb.
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
pi_82152620
dat mensen dit geloven..
  maandag 31 mei 2010 @ 18:03:24 #79
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_82153475
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:44 schreef crv het volgende:
Als ik me nog goed herinner lag Cance in het allerlaatste deel goed voor en heeft Contador in een mum van tijd iets van 15seconden of zlefs meer weer dichtgereden. Verbeter me als ik het mis heb.
Volgens mij heeft Cancellara daar zelf gezegd dat Contador won omdat hij kon stayeren achter motoren.

Verder lijkt het hele verhaal me dikke onzin. Het zou me ten zeerste verbazen indien Cancellara niet aan de dope zit (met zijn Landisiaanse exploten), maar ik denk dat het dan toch op de ouderwetse manier gebeurt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 31 mei 2010 @ 18:06:04 #80
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_82153592
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:27 schreef Beregd het volgende:
stel dat dit waar is, dan is dit natuurlijk wel heel erg sneu voor boonen.
Stel dat Boonen van Cancellara was weggereden op zo'n manier hadden we hier nooit iets van gehoord ... 't feit dat dit in de Belgische pers nu zo hoog wordt opgesmeten is dat de wonde die Cancellara dit voorjaar achterliet bij een paar Boonen-gatlekker op de sportredacties nog altijd niet helemaal geheeld is ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_82153973
quote:
Op maandag 31 mei 2010 18:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Stel dat Boonen van Cancellara was weggereden op zo'n manier hadden we hier nooit iets van gehoord ... 't feit dat dit in de Belgische pers nu zo hoog wordt opgesmeten is dat de wonde die Cancellara dit voorjaar achterliet bij een paar Boonen-gatlekker op de sportredacties nog altijd niet helemaal geheeld is ...
Precies.
En dat ze in 'hun' kasseienklassiekers geen enkele overwinning behaalden steekt ook enorm. Wuyts had het er voor RVV al elke wedstrijd over.
pi_82154376
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:47 schreef Unstoppable het volgende:

No way
Dit dus. Nog afgezien van de afmetingen die de accu zou moeten hebben.

Vaag filmpje ook, minutenlang details over die knopjes, maar gewoon even essentiele gegevens als vermogen, koppel en accucapaciteit vermelden ho maar.
  maandag 31 mei 2010 @ 18:35:08 #83
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_82154817
Raarste van dat RAI filmpje is dat je nooit de hele fiets ziet als die door het motorje wordt voortbewogen. Weet niet of ze dat bewust hebben gedaan maar vindt dat toch wel raar dat ze dat niet laten zien.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_82156037
Tom Boonen tegen Cancelara : benen tegen benen +120 watt

Ik heb er nog even aan zitten rekenen:

bij 120 watt vermogen van de motor: iets groter dan normaal (profesionele versie)
gewicht van renner + fiets 85 kg

Vermogen N=M x V vert 8 x g
gravitatie versnelling 10 m/s2
bereknd hieruit de vertikale snelheid 120/(85*10)=0.14 m/s

bij een helling van 9.3% (ongeveer gemiddelde muur van Geerardsbergen) extra voortgangs snelheid over de weg. 0.14 / 9%=1.56 meter/seconde extra snelheid.

. In tien seconden kun je dus ongeveer 16 meter meer doen op een helling van 9.3% dan een precies gelijke andere coureur die 120 Wat extra vermogen ter beschikking heeft.

Zoiets hebben we ook gezien aan Canselara en Boonen het was in deze verhouding. 15 meter in 10 seconden.

Ni M Batterijtje geeft 1 watt.hr en weegt 24 gram =3600 Watt.sec dus 150 watt sec/gram opslagcapaciteit

stel 300 gram accu's Nickel metaal hydr a 150 Watt.sec /gram geeft 300*150=45000 Watt.sec

met de volle 120 wat motor kun je dus 45000/120 = 2250 seconden volle kracht rijden dat is 37 minuten
Ik denk dat je met optimalere en lichtere 300 gram lithium ion accus zelfs een heel uur 120 watt kunt leveren. Je moet er nog een reductie van zeg maar 80% op loslaten omdat een bijna lege accu een te laag vermogen produceerd. Dus de conclusie is 300 gr MeH Accu geeft dan 25 minuten en Lithium Ion ongeveer dubbel zoveel ( Ik ken die factor niet precies) aan dat 120 Watt motortje.

Ik vraag me af hoeveel opslag vermogen de batterij precies heeft. Zouden ze wisselen omdat de batterij leeg is?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 09:01:27 #85
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_82177868
quote:
Cancellara: "Dit verhaal is te gek voor woorden" Cancellara: "Dit verhaal is te gek voor woorden"

Het verhaal van het motortje beroert de wielerwereld. Fabian Cancellara reageert met een diepe zucht vanuit Zwitserland. De UCI wil tegen de Tour-start testen ontwikkelen om het machientje te detecteren, maar start geen onderzoek. "Dat kun je nu toch niet meer bewijzen."

Het vreemde motor-verhaal en Fabian Cancellara worden sinds afgelopen weekend in één adem genoemd. De Zwitserse "brommer" van het peloton reageerde vol ongeloof vanuit Bern.

"Ik wil er niet al te veel over zeggen. Straks moet ik over zo'n onnozel verhaal nog een persconferentie geven en dat is het helemaal niet waard. Aan mijn fiets hebben nooit batterijen gehangen", zegt Cancellara ferm in Gazet van Antwerpen.

"Dat moet toch ook lawaai maken? Eigenlijk is het best grappig. Maar het gaat nu zo'n leven leiden dat het dat niet meer is. Het is een triest verhaal, te gek voor woorden eigenlijk", besluit de winnaar van de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix.
quote:
UCI wil sluitende testen tegen start van de Tour
De UCI zal geen onderzoek starten naar Cancellara, zo zegt de Belg Jean Wauthier, hoofd van de technologische afdeling van de UCI. "Als er al fraude was, kun je dat toch niet meer bewijzen."

"Komende week zitten we samen om rap testen te ontwikkelen. Tegen de Tour moeten die op punt staan."

Over Cancellara: "Het risico is gewoon veel te groot. Voor hem, voor zijn ploeg en de fietsenfabrikant. Een kampioen als Cancellara zou dit niet riskeren."
pi_82179208
doping nemen is ook een groot risico maar als je ziet hoeveel mensen dat toch gebruiken tot ze een keer tegen de lamp lopen..
pi_82179328
Zo groot is het risico anders niet. Je kan er van uit gaan dat de meeste gebruikers nooit gepakt worden.

Het verschil met deze zaak is dat dit in de open lucht gebeurt, op een fiets die makkelijk te controleren valt.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 10:16:47 #88
pi_82179746
Lefevre is ook weer "goed bezig" , in een interview in het Nieuwsblad :

'Lange tijd behoorde ik ook tot de non-believers, nu begin ik stilaan te twijfelen', zegt hij. 'Pas op: voor mij is iedereen onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Ik doe dus niet mee aan roddels, en ik probeer niet paranoïde worden. Maar nu ik het filmpje van Cassani zag, wil ik wel dat de UCI de zaak grondig onderzoekt.' 'Stel je voor dat dit waar is', zegt Lefevere. 'Dan is het erger dan doping. Pure diefstal zelfs. Dan is Boonen een zege in de Ronde bestolen, en ook in Parijs-Roubaix lagen de kansen dan anders.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:31:21 #89
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_82182093
Lefevere
pi_82182587
Schandelijk hoe Cancellara z'n prestaties en reputatie door het slijk worden gehaald, vooral door die Vlaamse ratten. Lefevre lult alsof Boonen eigenlijk de Ronde heeft gewonnen dit jaar, wat een ongelofelijke bullshit hoe die speculatie een eigen leven gaat leiden zeg.

Zoals ik in die stukjes van de Muur al liet zien reed Boonen gewoon slechter dan in de jaren ervoor (bijv. 2005) de Muur op en reed Cancellara 'gewoon' even hard als van Petegem en Boonen in 2005 en maar net iets harder dan Devolder in 2009.
Jack does it in real time...
pi_82182738
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:44 schreef DeeBee het volgende:

Zoals ik in die stukjes van de Muur al liet zien reed Boonen gewoon slechter dan in de jaren ervoor (bijv. 2005) de Muur op en reed Cancellara 'gewoon' even hard als van Petegem en Boonen in 2005 en maar net iets harder dan Devolder in 2009.
Boonen schrok natuurlijk van de herrie van het motortje, waardoor hij even vergat te trappen.
pi_82182856
Ow ja, dat is het. Hij zat natuurlijk midden in die uitlaatgassen, vandaar dat hij op z'n adem trapte!

Dan moet het wel waar zijn! Kan niet anders!
Jack does it in real time...
pi_82182963
Dat is nog eens in de vuile wind zitten.
Ik hoorde ook dat Cancellara de avond ervoor bruine bonen had gegeten. Daardoor kon Boonen nooit effe lekker in het wiel zitten, dan moest 'ie steeds zijn adem inhouden.
pi_82183766
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:31 schreef SuikerVuist het volgende:
Lefevere
Die is en blijft toch wel kampioen droeftoeter
Laat hem lekker een fietsclubje oprichten met Landis en Kohl
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_82184553
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:12 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

Die is en blijft toch wel kampioen droeftoeter
Laat hem lekker een fietsclubje oprichten met Landis en Kohl
Inderdaad, kansloos geblaat weer van Lefevere. Een man die sowieso boter op z'n hoofd heeft als 't gaat om dit soort dingen
Beetje zielig ook dat uit 't Quickstep kamp weer zulke geluiden komen, terwijl ze bij bv. Omega Pharma toch anders reageren..

Zo'n motortje moet ook lawaai maken toch? Ik ben wel eens ingehaald door zo'n fiets met trapondersteuning, maar dat maakt echt herrie. En 't argument dat je dat niet hoort door het gejuich is ook onzin, want niet overal staan supporters dacht ik..

Sowieso, al die speculaties en onzin-verhalen om 'n warrig Youtube filmpje, waar zijn we mee bezig zeg
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:39:32 #96
pi_82184672
Overigens, uit het artikel in Het Nieuwsblad bleek ook dat een Quick-step mechanicien zo'n systeem besteld heeft en gevraagd heeft aan de producent om het in een QST fiets te installeren. Maar het resultaat is nog niet geleverd. Maar dat is natuurlijk puur om uit te zoeken of het mogelijk bij andere ploegen het geval is en dit wereldkundig te maken ...
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:45:16 #97
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_82184863
quote:
Op maandag 31 mei 2010 19:00 schreef renevers het volgende:
Tom Boonen tegen Cancelara : benen tegen benen +120 watt

Ik heb er nog even aan zitten rekenen:

bij 120 watt vermogen van de motor: iets groter dan normaal (profesionele versie)
gewicht van renner + fiets 85 kg

Vermogen N=M x V vert 8 x g
gravitatie versnelling 10 m/s2
bereknd hieruit de vertikale snelheid 120/(85*10)=0.14 m/s

bij een helling van 9.3% (ongeveer gemiddelde muur van Geerardsbergen) extra voortgangs snelheid over de weg. 0.14 / 9%=1.56 meter/seconde extra snelheid.

. In tien seconden kun je dus ongeveer 16 meter meer doen op een helling van 9.3% dan een precies gelijke andere coureur die 120 Wat extra vermogen ter beschikking heeft.

Zoiets hebben we ook gezien aan Canselara en Boonen het was in deze verhouding. 15 meter in 10 seconden.

Ni M Batterijtje geeft 1 watt.hr en weegt 24 gram =3600 Watt.sec dus 150 watt sec/gram opslagcapaciteit

stel 300 gram accu's Nickel metaal hydr a 150 Watt.sec /gram geeft 300*150=45000 Watt.sec

met de volle 120 wat motor kun je dus 45000/120 = 2250 seconden volle kracht rijden dat is 37 minuten
Ik denk dat je met optimalere en lichtere 300 gram lithium ion accus zelfs een heel uur 120 watt kunt leveren. Je moet er nog een reductie van zeg maar 80% op loslaten omdat een bijna lege accu een te laag vermogen produceerd. Dus de conclusie is 300 gr MeH Accu geeft dan 25 minuten en Lithium Ion ongeveer dubbel zoveel ( Ik ken die factor niet precies) aan dat 120 Watt motortje.

Ik vraag me af hoeveel opslag vermogen de batterij precies heeft. Zouden ze wisselen omdat de batterij leeg is?
Koppel/toeren diagram is natuurlijk ook belangrijk, net als het uiteindelijke rendement.

Elektromotors stappen gelijk in. Als je in een elektrobus zit zal je voelen dat die de 1e meters erg versneld. is het koppel te laag in verhouding met wat hij moet trekken, dan zakt je rendement. vraag mij af wat zo motor doet op een klim als de Muur.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 1 juni 2010 @ 13:57:24 #98
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_82187769
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:44 schreef DeeBee het volgende:
Schandelijk hoe Cancellara z'n prestaties en reputatie door het slijk worden gehaald, vooral door die Vlaamse ratten. Lefevre lult alsof Boonen eigenlijk de Ronde heeft gewonnen dit jaar, wat een ongelofelijke bullshit hoe die speculatie een eigen leven gaat leiden zeg.

lefevere zegt later ook gewoon in het interview dat cancellara nog bij hem bij mapei gereden heeft en die toen al enorm veel power had, dus dat hij het niet echt gelooft.

Lefevere doet niets van aantijgingen, hij zegt gewoon dat als het waar is, het bijzonder smerig zou zijn.
En daar heeft hij gelijk in.

Het nieuwsblad is ook altijd met een korreltje zout te nemen.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 14:53:03 #99
102912 crv
Screwed up
pi_82190146
Cancellara rijdt (natuurlijk) de Tour de Suisse. In het afsluitende weekend komen ze bij mij om de hoek (Liestal) met een afsluitende tijdrit. Dus ik ga zijn fiets maar eens van dichtbij bekijken
pi_82192334
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:57 schreef Beregd het volgende:

[..]

lefevere zegt later ook gewoon in het interview dat cancellara nog bij hem bij mapei gereden heeft en die toen al enorm veel power had, dus dat hij het niet echt gelooft.

Lefevere doet niets van aantijgingen, hij zegt gewoon dat als het waar is, het bijzonder smerig zou zijn.
En daar heeft hij gelijk in.

Het nieuwsblad is ook altijd met een korreltje zout te nemen.
Dat is wat hij letterlijk zegt ja. Maar ook dat hij niet vrij van twijfel over de zaak is, een grote dikke 'als...', die toch wel de woorden Cancellara en Valsspeler in 1 zin laten staan. En die Tom als de benadeelde partij neerzet. Hij weet ook wel hoe zaken uiteindelijk gequote gaan worden.

Als ie echt chic zou willen zijn, zou ie zeggen dat hem dat onzin lijkt,dat hij er verder weigert over te praten, en dat Cance Boonen heeft verslagen omdat ie die week gewoon beter was. En dan een punt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')