abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 mei 2010 @ 16:37:30 #1
102912 crv
Screwed up
pi_82105155

Zou Spartacus dan toch echt de boel belazerd hebben ?

Ik ben nog niet overtuigd. Alhoewel Zwitsers meesters zijn precisisewerk en kleine motortjes

[ Bericht 64% gewijzigd door crv op 30-05-2010 16:53:45 ]
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_82105914
Dat is wel tegenstrijdig met de eerdere berichten. Daar ging het er juist om dat je zou starten op de mechanische fiets om dan tot aan de finale op halve kracht te kunnen fietsen. Wat ook veel logischer zou zijn, omdat het risico wel erg groot is om aan de finish gepakt te worden. En bovendien, waarom zou je dan op een gewone fiets starten en wisselen?
  zondag 30 mei 2010 @ 17:03:08 #3
180174 Diemux
People vs Me
pi_82106174
Weet je hoeveel herrie die motor maakt...
  zondag 30 mei 2010 @ 17:08:54 #4
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_82106405
Leukemans reed lek toen hij achter Cancellara zat
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_82107212
hij lijkt me gewoon bij te schakelen maar ik sluit idd niet uit dat Cancellara met een gedopeerde fiets reed
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 30 mei 2010 @ 17:50:35 #6
102912 crv
Screwed up
pi_82108077
quote:
Op zondag 30 mei 2010 17:28 schreef JohnDDD het volgende:
hij lijkt me gewoon bij te schakelen maar ik sluit idd niet uit dat Cancellara met een gedopeerde fiets reed
Fietsdoping het woord van 2010
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
pi_82108174
Dat moment in Parijs-Roubaix op de kasseien, daar schakelt hij gewoon. Dat 'ie daar een gat slaat is niet raar, Leukemans reed daar lek en ik kan me van de uitzending herinneren dat op een shot daarvoor Leukemans al met zijn neus op zijn voorwiel reed en veel moeite had om bij te blijven.
pi_82108243
Ook wel opvallend: in het begin van het filmpje: "we don't accuse anybody of this." Uhhuh
  zondag 30 mei 2010 @ 17:58:36 #9
102912 crv
Screwed up
pi_82108372
De makers uit Oostenrijk

Maar het weegt bijna 1 kilo
pi_82108441
Gruber, doet me toch steeds denken aan lieutenant Gruber uit 'allo 'allo "with his little tank."
pi_82108455
quote:
Op zondag 30 mei 2010 17:58 schreef crv het volgende:
De makers uit Oostenrijk

Maar het weegt bijna 1 kilo
Oostenrijk

Trouwens, ze kunnen volgens mij al gemakkelijk een fiets maken van 5.8 kilo, dus als die motor dan 1 kilo is zit je precies op het juiste gewicht.
pi_82108540
quote:
Op zondag 30 mei 2010 17:55 schreef Wombcat het volgende:
Ook wel opvallend: in het begin van het filmpje: "we don't accuse anybody of this." Uhhuh
Inderdaad
  zondag 30 mei 2010 @ 18:18:38 #13
102912 crv
Screwed up
pi_82109038
Ach iedereen verplicht uitrusten met hetzelfde motortje en het voordeel is weg
pi_82109224
Of je maakt er een KERS systeem van zoals bij formule 1 en dan opeens zie je de renners uit het zadel gaan omdat de fiets oververhit is
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_82109551
In de ronde van Vlaanderen lijkt ie gewoon lichter te schakelen.
De versnelling in Parijs-Roubaix ziet er echter wel verdacht uit.

Even volgen.
pi_82110029
Ja, die versnelling ziet er vreemd uit als je er vanuit dit oogpunt naar kijkt.
That's all folks!
pi_82112424
Het oogt inderdaad ook een beetje vreemd, ook de versnelling t.o.v. Boonen is een verschil van dag en nacht.
Iemand die niet ergens een stapeltje hoge resolutie foto's heeft liggen van Cancellara van die ronden?

Overigens geloof ik het nog steeds niet helemaal, zo'n apparaat zou een ongewoon geluid moeten maken bij het inschakelen?
pi_82112567
ow ik las al wat postings hierover en vond dat hilarische grappen
blijft die Italiaan serieus te zijn
pi_82112939
Eerst dacht ik, onzin..

Maar ja... als dit werkt, waarom zou dit dan niet gebruikt worden in koers...? Niet onmogelijk lijkt me.
pi_82121626
als hij op die berg dat motortje inschakelt hoort niemand dat natuurlijk met al dat geschreeuw
eventueel kan hij hem in de rustigere stukken dan weer uitzetten, dan heeft hij genoeg overschot om alsnog te kunnen winnen
pi_82123496
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:56 schreef wimderon het volgende:
En bovendien, waarom zou je dan op een gewone fiets starten en wisselen?
Vooraf wordt je fiets gecontroleerd?

Hij heeft zowel in Parijs-Roubaix als in Vlaanderen om onduidelijke redenen van fiets gewisseld.

Ik geloof er weinig van, maar als het waar is.

Hier een fietswissel:
- verwijderd door admin -
pi_82124717
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:38 schreef groenen het volgende:

[..]

Vooraf wordt je fiets gecontroleerd?

Hij heeft zowel in Parijs-Roubaix als in Vlaanderen om onduidelijke redenen van fiets gewisseld.

Ik geloof er weinig van, maar als het waar is.

Hier een fietswissel:

Dit is wel erg verdacht want dat is een vooropgezette fietswissel, het gaat dus niet om een fiets die op de auto stond en mogelijkerwijs ook vooraf gecontroleerd is.

Er is wel dit filmpje, hij wisselt (later?) nogmaals van fiets:

Hij accelereert in beide gevallen trouwens wel lekker vanuit het zadel om weer aansluiting met de groep te krijgen
pi_82125805
Dan heeft ie de wedstrijd wel beslist met een fiets die van de auto komt,
lijkt me raar als daar mee gesjoemeld is toch?
Ik hoop echt zo dat dit niet waar is, dit is vele malen erger dan doping.
  zondag 30 mei 2010 @ 23:27:37 #24
102912 crv
Screwed up
pi_82126152
Ik vind sowieso dat er de laatste tijd erg veel van fiets gewisseld word en niet alleen door Cancellara
pi_82126589
quote:
Op zondag 30 mei 2010 23:19 schreef luckass het volgende:
Dan heeft ie de wedstrijd wel beslist met een fiets die van de auto komt,
lijkt me raar als daar mee gesjoemeld is toch?
Kan ook zijn dat ie dus in het begin de gedoopte fiets heeft genomen, en daarna terug heeft gewisseld naar een normale fiets om controles te vermijden en tussendoor even 100, 150 km energie te besparen.

Weet iemand wanneer hij voor het eerst van fiets heeft gewisseld?
pi_82126971
Ik heb nog nooit iemand zo makkelijk de muur zien oprijden als Cancellara daar
Destijds dacht ik al dat hij aan de doping zat, maar nu blijkt dus dat zijn fiets aan de doping zat
if you ain't cheating you ain't trying
pi_82127000
r we serious?
  maandag 31 mei 2010 @ 00:47:24 #28
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_82128815
Het erge is, ik sluit dit helemaal niet uit.

Terwijl de bewijsvoering en de fietswissels precies dezelfde manier is als de wijze waarop het OM bepaalde mensen aanklaagde wezens ernstige misdrijven. Tunnelvisie en het ene filmpje gebruiken om de andere te ondersteunen etfc. tot er een cirkel is en er een vorm van bewijs lijkt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  Redactie Frontpage / Sport maandag 31 mei 2010 @ 00:56:40 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82129032
van fiets moeten wisselen omdat de batterij voor de motor leeg was?

Als dit waar is, dan zou dat zeer, zeer ernstig zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 31 mei 2010 @ 01:09:17 #30
6941 APK
Factual, I think.
pi_82129317
quote:
Op zondag 30 mei 2010 23:19 schreef luckass het volgende:

Wel een stuk gezonder.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_82130001
Als dit waar is... Dit vind ik een stuk erger dan reguliere doping, dit is echt opzichtig valsspelen...
pi_82131873
Interressant onderwerp. Toch maar eens volen
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  maandag 31 mei 2010 @ 08:58:23 #33
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_82132090
Het filmpje op YouTube ziet er helaas overtuigend uit. Cancellara komt niet één keer uit zijn zadel en je ziet ook niet één keer een spoor van verzuring. Vooral opvallend is de wijze waarop Boonen de Muur oprijdt. Hij komt wel uit zijn zadel en lijkt niet stil te vallen, terwijl Cancellara hem met gemak het wiel uitrijdt.
Find hungry samurai...
pi_82132148
quote:
Op maandag 31 mei 2010 08:58 schreef CoJackso het volgende:
Het filmpje op YouTube ziet er helaas overtuigend uit. Cancellara komt niet één keer uit zijn zadel en je ziet ook niet één keer een spoor van verzuring. Vooral opvallend is de wijze waarop Boonen de Muur oprijdt. Hij komt wel uit zijn zadel en lijkt niet stil te vallen, terwijl Cancellara hem met gemak het wiel uitrijdt.
Heel merkwaardig idd. Op het steilste stuk rijdt ie heel makkelijk van Boonen weg.
pi_82132485
quote:
Tja, dat is de manier waarop Cancellara altijd heeft gekoerst. Zelfs in een sprint komt hij niet uit zijn zadel. Dat vind ik niet echt overtuigend bewijs eigenlijk..

[ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 31-05-2010 09:28:17 ]
pi_82132620
Ja hoor, een suggestief filmpje en iedereen begint meteen te twijfelen aan de benen van de Zwitser. Wat een onzin. En je mag op kasseien dus niet eens meer je stuur goed vasthouden, want dan duw je waarschijnlijk knopjes in. Wel eens over die pokke steentjes heen gefietst?!

Owja, en de maanlanding is ook een hoax.
pi_82132730
quote:
Overtuigend? We zien heel even een wiel draaien, niks meer en niks minder.
pi_82132917
Bestaat het systeem wel voor SRAM trouwens?

Volgens mij zit er geen hollowtech-II as/cranck in die S-Works Specialized, want die is afgemonteerd met SRAM-red, dus systeem zou sowieso net anders moeten zijn (maar dat is minieme aanpassing natuurlijk).

Dat die fietswissel 'gepland' is, dat is natuurlijk kul, want hij kan prima 5 kilometer van tevoren zeggen dat z'n rem aanloop of iets en door de modern communicatie weten ze dan al dat hij wil wisselen en gaan ze even op het juiste punt stilstaan ermee.

Die 'schakelbeweging' ziet er af en toe een beetje gek uit en lijkt niet echt alsof hij schakelt daar inderdaad, want ook niet alsof hij elektrisch kan schakelen met doe grepen, want bij Dura-Ace hendels zou dat wel kunnnen dat je meer 'knopje' indrukt alleen met dat elektrisch schakelen toch?

En als laatste zijn steil, tsja, dat is nou juist niet verdacht vind ik. Cancellara rijdt altijd vanuit het zadel, waar dan ook zo ongeveer (om peletons voor te blijven in de Tour of San Remo, bij beklimmingen in de Tour of Paris-Roubaix). En op kasseien zoals de Muur is blijven zitten natuurlijk het 'beste' als je dat kan.

Maar net zoals tijdens het WK:

Hier zie je hem ook huishouden op die klim tussen 3 en 4 minuten en hij staat er welgeteld 5 seconde van of iets, het is gewoon zijn stijl en hij is zo sterk dat hij zelfs uit het zadel bergop kan versnellen.
Jack does it in real time...
pi_82133030
Die filmpjes zijn idd niet echt overtuigend, het zit 'm ook meer in het wel erg toevallig samenvallen van deze berichtgeving en van "motortje" Spartacus die zo de anderen even op 2, 3 minuten zet in een grote klassieker.

Die fietswissels, daar is toch iets mee. Waarom zou een renner in de Ronde van Vlaanderen ergens in een bocht met een vooropgezet plan van fiets wisselen? Voor de kasseien die gaan komen, voor de muur? Toch vreemd hoor.

Er zijn inderdaad een paar mogelijke redenen voor de 2 wissels in Vlaanderen:
1. Motortje is op en hij moet 2 keer een nieuwe fiets (het is immers 262 km)
2. Hij gebruikt de fiets met motor alleen tijdens de koers en niet om te starten of te finishen om zo energie te besparen en toch niet gepakt te worden
3. Er was iets mis met de fiets en hij moest noodgedwongen naar een normale fiets terug, maar won toch de koers
pi_82133101
De commentatoren waren al 5 minuten aan het ouwehoeren dat er een fietswissel aankwam voor Fabisn iirc
  maandag 31 mei 2010 @ 10:01:07 #41
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_82133372
quote:
Op maandag 31 mei 2010 09:40 schreef DeeBee het volgende:
Hier zie je hem ook huishouden op die klim tussen 3 en 4 minuten en hij staat er welgeteld 5 seconde van of iets, het is gewoon zijn stijl en hij is zo sterk dat hij zelfs uit het zadel bergop kan versnellen.
Huishouden? Zitten nog genoeg mannen achter hem, en dit ziet er een stuk minder overtuigend uit dan tijdens de Ronde van Vlaanderen. Terwijl Boonen aardig in vorm was die weken.
quote:
Op maandag 31 mei 2010 09:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Overtuigend? We zien heel even een wiel draaien, niks meer en niks minder.
Misschien was overtuigend een te sterk woord. Ik ben ook een groot liefhebber van de wielersport en van Cancellara, en ik hoop natuurlijk dat het allemaal onzin is. Er is maar één feit, en dat is dat hij met afstand beter was dan Boonen en de rest.
Find hungry samurai...
pi_82133658
quote:
Op maandag 31 mei 2010 10:01 schreef CoJackso het volgende:

[..]

Huishouden? Zitten nog genoeg mannen achter hem, en dit ziet er een stuk minder overtuigend uit dan tijdens de Ronde van Vlaanderen. Terwijl Boonen aardig in vorm was die weken.
[..]

Misschien was overtuigend een te sterk woord. Ik ben ook een groot liefhebber van de wielersport en van Cancellara, en ik hoop natuurlijk dat het allemaal onzin is. Er is maar één feit, en dat is dat hij met afstand beter was dan Boonen en de rest.
Het deelnemersveld in de Ronde van Vlaanderen moet je natuurlijk ook niet overschatten, ik denk dat zijn niveau tijdens het WK niet minder geweest is. Dat een renner als Cancellara een stuk beter is dan iemand als Leukemans lijkt me eerder normaal. Hij reed ook Boonen uit het wiel, maar ja, die was tijdens de Omloop al beter in vorm dan ooit.

Dat hij met afstand beter was dan de rest is natuurlijk geen argument voor valsspelen.
pi_82134096
WIl net zeggen. En waar zie je Boonen zitten in dat filmpje van Mendrisio? Precies, nergens, want die omloop beschouwde hij uberhaupt al als te zwaar. Dus huishouden, ja wel degelijk, want hij rijdt iedereen eraf, behalve Piti, Sanchez en GIlbert en hij blaast voorbij gasten als Kolobnev. Tuurlijk zijn koersen en alles niet te vergelijken, maar het zegt genoeg over de mogelijkheden van Cancellara dat hij op parcoursen als in Mendrisio en Peking toch kon strijden tegen vlieg-gewicht Spanjaarden etc.

Hij heeft gewoon ongekende mogelijkheden of rijdt al jaren met een motortje dan blijkbaar, het zou Ducrot ook niet verbazen want volgens hem heeft Cance al tijden een brommer ingeslikt toch?
pi_82134296
Denk eerder dat als Cancellara nu met een motor rijdt hij vroeger gewoon veel doping nam. Want laten we eerlijk zijn, hij was zelfs in de EPO-jaren al goed, maar zo goed als nu is hij nog nooit geweest.
  maandag 31 mei 2010 @ 11:02:29 #45
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_82134920
Dat Cancellara de Ronde van Zwitserland won is natuurlijk ook een farce, al lag dat meer aan het parcours dan aan Cancellara. Hoe kan je in een land met alleen maar bergen een parcours uittekenen waar de nationale held een kans heeft? In alle voorgaande edities wonnen alleen maar renners die goed kunnen klimmen.

Cancellara gelooft dat hij ook Luik-Bastenaken-Luik en de Ronde van Lombardije kan winnen. Held of geen held, ik heb toch bedenkingen als ik hem met vedergewichten als Cunego, Schleck en Gilbert de Redoute op zie stuiven.

What's next? Bert Grabsch die op de Mont Ventoux wint? Kenny van Hummel die de tijdrit op de Kronplatz wint? Pinotti die top 10 in de Giro rijdt? Oh wacht, dat laatste is al aan de orde....
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_82134968
Welke renners zouden nog meer in aanmerking komen voor het gebruik van een motor in de fiets? Welke renners hebben verdachte hardrijdersprestaties neergezet in de afgelopen 2, 3 jaar?
pi_82135094
quote:
Op maandag 31 mei 2010 10:40 schreef JohnDDD het volgende:
Denk eerder dat als Cancellara nu met een motor rijdt hij vroeger gewoon veel doping nam. Want laten we eerlijk zijn, hij was zelfs in de EPO-jaren al goed, maar zo goed als nu is hij nog nooit geweest.
Nee, juist niet. Als 'ie in de EPO-jaren al mee kon draaien en af en toe kon winnen, dan rijdt hij ze nu in een 'cleaner'-peloton toch juist op een hoop?! Dit verloop in prestaties is alleen maar logischer als hij gewoon altijd clean is gebleven en de concurrentie evt. minder is gaan gebruiken.

Maar anyway, ik vind de fietswissels niet echt verdacht of iets, maar aan de andere kant geldt de dooddoener 'ja, het zou mij niks verbazen en altijd kunnen...) ook voor dit geval. Het filmpje is echter uiterst suggestief en verre van 'sluitend' bewijs. Dit is met een conclusie redeneren naar bewijzen en niet vanuit bewijzen en data pas een conclusie trekken.

Over die versnelling op de Muur:

2005

3:21: Boonen draait de bewuste strook op waar hij in 2010 gelost wordt door Cancelarra, net voorbij het bochtje.
3:43: Boonen rijdt magnifiek omhoog en versnelt achter van Petegem aan, op 3:43 bij de 'chicane' bij het huisje.

Hij doet over deze sectie zo 22/23 seconden dus.

2009

2:09: Devolder de bocht om
2:33: Devolder aan het huis.

24/25 seconden, nog harder dan Boonen in 2010 dus ook.

2010

2:32: Boonen en Cancellara draaien hetzelfde stuk op als bij 3:21 in 2005, nagenoeg naast elkaar. Cancellara versnelt, Boonen begint te harken
2:53: Cancellara is de 'chicane' door.
2:58: Boonen komt de 'chicane' door.

Cance: 21/22 seconden.
Boonen: 26/27 seconden.

Oftewel, Cance rijdt evensnel / net iets harder dan van Petegem en Boonen zelf al ooit op dit stuk hebben laten zien. Boonen is gewoon niet goed / verschakelt zich / harkt zich omhoog hier en rijdt 5 seconden trager dan hij eerder op hetzelfde stuk al eens gedaan heeft en zou ook door de '2009'-Devolder gelost zijn.

Dus zooo uitzonderlijk was de versnelling of het rijden op dit stukje dus ook niet achteraf gezien, zelfs Boonen heeft er al eens zo hard gereden, alleen dit jaar parkeerde hij dus echt wat, deed er 25% langer over en daardoor leek het van Cance alleen maar nog indrukwekkender.

[ Bericht 4% gewijzigd door DeeBee op 31-05-2010 11:18:02 ]
pi_82135125
quote:
Dat vind ik dus wel meevallen. Wat Cancellara in Mendrisio en Peking liet zien, en niet te vergeten vorig jaar in de Ronde van Zwitserland, was even goed, zeker als je ziet dat dat parcoursen waren die niet op zijn lijf geschreven zijn.
Vorig jaar was hij in het voorjaar heel slecht (zijn levering van de nieuwe batterijen zal wel vertraagd zijn ), maar het jaar ervoor reed hij in de periode Eroica, Tirreno Milaan - Sanremo even goed als hij dit voorjaar was. Hij heeft dit niveau de laatste jaren vaak genoeg gehaald, alleen dit was de eerste keer dat hij goed piekte naar de week van de Ronde van Vlaanderen tot Roubaix. Een fiets die een uur lang een extra 100 watt zou produceren, Cancellara zou daar makkelijk de Tour mee kunnen winnen.
pi_82135157
quote:
Hij is niet voor niets een supertalent, dan moet-ie al vanaf zin 17de onder de dope zitten. En hij is nu 29, dat is je fysieke top. Vandaar dat-ie nog nooit zo goed is geweest.
pi_82135219
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:08 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Dat vind ik dus wel meevallen. Wat Cancellara in Mendrisio en Peking liet zien, en niet te vergeten vorig jaar in de Ronde van Zwitserland, was even goed, zeker als je ziet dat dat parcoursen waren die niet op zijn lijf geschreven zijn.
Vorig jaar was hij in het voorjaar heel slecht (zijn levering van de nieuwe batterijen zal wel vertraagd zijn ), maar het jaar ervoor reed hij in de periode Eroica, Tirreno Milaan - Sanremo even goed als hij dit voorjaar was. Hij heeft dit niveau de laatste jaren vaak genoeg gehaald, alleen dit was de eerste keer dat hij goed piekte naar de week van de Ronde van Vlaanderen tot Roubaix. Een fiets die een uur lang een extra 100 watt zou produceren, Cancellara zou daar makkelijk de Tour mee kunnen winnen.
Klopt wel ja, hij is al jaren goed. Natuurlijke ups en downs. Kan natuurlijk zijn dat hij sinds dit jaar met een batterij rijdt.

En ik denk dat ik met zo'n fiets met motor ook nog de Tour zou kunnen winnen. Als Cassani al zegt dat je er zonder enige inspanning 50 mee gaat op het vlakke. Lijkt mij wel leuk om uit te proberen, gewoon een keer in de zomer Alpe d'Huez oprijden met 30 km/u en dan lachend naar alle amateurrenners kijken die je voorbij rijdt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')