Fietsdoping het woord van 2010quote:Op zondag 30 mei 2010 17:28 schreef JohnDDD het volgende:
hij lijkt me gewoon bij te schakelen maar ik sluit idd niet uit dat Cancellara met een gedopeerde fiets reed
Oostenrijkquote:Op zondag 30 mei 2010 17:58 schreef crv het volgende:
De makers uit Oostenrijk
Maar het weegt bijna 1 kilo
Inderdaadquote:Op zondag 30 mei 2010 17:55 schreef Wombcat het volgende:
Ook wel opvallend: in het begin van het filmpje: "we don't accuse anybody of this."Uhhuh
Vooraf wordt je fiets gecontroleerd?quote:Op zondag 30 mei 2010 16:56 schreef wimderon het volgende:
En bovendien, waarom zou je dan op een gewone fiets starten en wisselen?
Dit is wel erg verdacht want dat is een vooropgezette fietswissel, het gaat dus niet om een fiets die op de auto stond en mogelijkerwijs ook vooraf gecontroleerd is.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:38 schreef groenen het volgende:
[..]
Vooraf wordt je fiets gecontroleerd?
Hij heeft zowel in Parijs-Roubaix als in Vlaanderen om onduidelijke redenen van fiets gewisseld.![]()
Ik geloof er weinig van, maar als het waar is.
Hier een fietswissel:
Kan ook zijn dat ie dus in het begin de gedoopte fiets heeft genomen, en daarna terug heeft gewisseld naar een normale fiets om controles te vermijden en tussendoor even 100, 150 km energie te besparen.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:19 schreef luckass het volgende:
Dan heeft ie de wedstrijd wel beslist met een fiets die van de auto komt,
lijkt me raar als daar mee gesjoemeld is toch?
Ik hoop echt zo dat dit niet waar is, dit is vele malen erger dan doping.
Wel een stuk gezonder.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:19 schreef luckass het volgende:
Ik hoop echt zo dat dit niet waar is, dit is vele malen erger dan doping.
Heel merkwaardig idd. Op het steilste stuk rijdt ie heel makkelijk van Boonen weg.quote:Op maandag 31 mei 2010 08:58 schreef CoJackso het volgende:
Het filmpje op YouTube ziet er helaas overtuigend uit. Cancellara komt niet één keer uit zijn zadel en je ziet ook niet één keer een spoor van verzuring. Vooral opvallend is de wijze waarop Boonen de Muur oprijdt. Hij komt wel uit zijn zadel en lijkt niet stil te vallen, terwijl Cancellara hem met gemak het wiel uitrijdt.
Tja, dat is de manier waarop Cancellara altijd heeft gekoerst. Zelfs in een sprint komt hij niet uit zijn zadel. Dat vind ik niet echt overtuigend bewijs eigenlijk..quote:Op maandag 31 mei 2010 08:58 schreef CoJackso het volgende:
Het filmpje op YouTube ziet er helaas overtuigend uit. Cancellara komt niet één keer uit zijn zadel en je ziet ook niet één keer een spoor van verzuring. Vooral opvallend is de wijze waarop Boonen de Muur oprijdt. Hij komt wel uit zijn zadel en lijkt niet stil te vallen, terwijl Cancellara hem met gemak het wiel uitrijdt.
Overtuigend? We zien heel even een wiel draaien, niks meer en niks minder.quote:Op maandag 31 mei 2010 08:58 schreef CoJackso het volgende:
Huishouden? Zitten nog genoeg mannen achter hem, en dit ziet er een stuk minder overtuigend uit dan tijdens de Ronde van Vlaanderen. Terwijl Boonen aardig in vorm was die weken.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:40 schreef DeeBee het volgende:
Hier zie je hem ook huishouden op die klim tussen 3 en 4 minuten en hij staat er welgeteld 5 seconde van of iets, het is gewoon zijn stijl en hij is zo sterk dat hij zelfs uit het zadel bergop kan versnellen.
Misschien was overtuigend een te sterk woord. Ik ben ook een groot liefhebber van de wielersport en van Cancellara, en ik hoop natuurlijk dat het allemaal onzin is. Er is maar één feit, en dat is dat hij met afstand beter was dan Boonen en de rest.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Overtuigend? We zien heel even een wiel draaien, niks meer en niks minder.
Het deelnemersveld in de Ronde van Vlaanderen moet je natuurlijk ook niet overschatten, ik denk dat zijn niveau tijdens het WK niet minder geweest is. Dat een renner als Cancellara een stuk beter is dan iemand als Leukemans lijkt me eerder normaal. Hij reed ook Boonen uit het wiel, maar ja, die was tijdens de Omloop al beter in vorm dan ooit.quote:Op maandag 31 mei 2010 10:01 schreef CoJackso het volgende:
[..]
Huishouden? Zitten nog genoeg mannen achter hem, en dit ziet er een stuk minder overtuigend uit dan tijdens de Ronde van Vlaanderen. Terwijl Boonen aardig in vorm was die weken.
[..]
Misschien was overtuigend een te sterk woord. Ik ben ook een groot liefhebber van de wielersport en van Cancellara, en ik hoop natuurlijk dat het allemaal onzin is. Er is maar één feit, en dat is dat hij met afstand beter was dan Boonen en de rest.
Nee, juist niet. Als 'ie in de EPO-jaren al mee kon draaien en af en toe kon winnen, dan rijdt hij ze nu in een 'cleaner'-peloton toch juist op een hoop?! Dit verloop in prestaties is alleen maar logischer als hij gewoon altijd clean is gebleven en de concurrentie evt. minder is gaan gebruiken.quote:Op maandag 31 mei 2010 10:40 schreef JohnDDD het volgende:
Denk eerder dat als Cancellara nu met een motor rijdt hij vroeger gewoon veel doping nam. Want laten we eerlijk zijn, hij was zelfs in de EPO-jaren al goed, maar zo goed als nu is hij nog nooit geweest.
Dat vind ik dus wel meevallen. Wat Cancellara in Mendrisio en Peking liet zien, en niet te vergeten vorig jaar in de Ronde van Zwitserland, was even goed, zeker als je ziet dat dat parcoursen waren die niet op zijn lijf geschreven zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 10:40 schreef JohnDDD het volgende:
Denk eerder dat als Cancellara nu met een motor rijdt hij vroeger gewoon veel doping nam. Want laten we eerlijk zijn, hij was zelfs in de EPO-jaren al goed, maar zo goed als nu is hij nog nooit geweest.
Hij is niet voor niets een supertalent, dan moet-ie al vanaf zin 17de onder de dope zitten. En hij is nu 29, dat is je fysieke top. Vandaar dat-ie nog nooit zo goed is geweest.quote:Op maandag 31 mei 2010 10:40 schreef JohnDDD het volgende:
Klopt wel ja, hij is al jaren goed. Natuurlijke ups en downs. Kan natuurlijk zijn dat hij sinds dit jaar met een batterij rijdt.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:08 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat vind ik dus wel meevallen. Wat Cancellara in Mendrisio en Peking liet zien, en niet te vergeten vorig jaar in de Ronde van Zwitserland, was even goed, zeker als je ziet dat dat parcoursen waren die niet op zijn lijf geschreven zijn.
Vorig jaar was hij in het voorjaar heel slecht (zijn levering van de nieuwe batterijen zal wel vertraagd zijn), maar het jaar ervoor reed hij in de periode Eroica, Tirreno Milaan - Sanremo even goed als hij dit voorjaar was. Hij heeft dit niveau de laatste jaren vaak genoeg gehaald, alleen dit was de eerste keer dat hij goed piekte naar de week van de Ronde van Vlaanderen tot Roubaix. Een fiets die een uur lang een extra 100 watt zou produceren, Cancellara zou daar makkelijk de Tour mee kunnen winnen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |