Dacht je dat de knechten van Saxo dit ook kregen. Als het waar is moeten zo min mogelijk mensen het weten. Gewiss Ballan achtige toestanden maar dan met mechanise doping valt enorm op.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Daarnaast, als Saxo zoiets zou hebben, zou de hele ploeg dit seizoen domineren. En ze hebben afgezien van Cancelara niet het sterkste seizoen ooit als ik het zo zie. Niet slecht, maar bepaald niet dominant!
Idd. Dat ze doping gebruiken onder het motto "ze doen het toch allemaal en ik moet nog steeds zelf trappen," dat kan ik me nog voorstellen. Maar op zo'n manier valsspelen lijkt me toch een brug te ver.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:06 schreef Oksel het volgende:
T'is wel een bizar verhaal..
Kan me trouwens ook niet voorstellen dat je als sportman zo wil winnen..
Dat ook. Volgens mij zeiden ze op Sporza ook over het veld in de Amstel Gold Race, dat als je dat vergelijkt met dat van de RVV, dat er dan 2x zoveel grote namen aan de start staan.quote:Op maandag 31 mei 2010 10:14 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Het deelnemersveld in de Ronde van Vlaanderen moet je natuurlijk ook niet overschatten,
err... Het motortje geeft een vermogen dat extra is op wijn gewoon vermogen...quote:Op maandag 31 mei 2010 12:47 schreef Unstoppable het volgende:
Dat je een motortje in kunt bouwen die het wiel/trappers laat draaien blijkt wel uit het filmpje. Maar dat zo'n dusdanig krachtig is dat hij iemand van zo'n 80 kilo met een rotgang de Muur op kan rijden lijkt me sterk. Dat ding heeft de afmetingen van een RC auto motortje
No way![]()
Andy Schleck had in LBL echt iedereen wel los gereden met een extra motor op z'n fiets hoorquote:Op maandag 31 mei 2010 12:44 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dacht je dat de knechten van Saxo dit ook kregen. Als het waar is moeten zo min mogelijk mensen het weten. Gewiss Ballan achtige toestanden maar dan met mechanise doping valt enorm op.
Op Sporza werd ook uitgebreid er over gespeculeerd of Saxobank met een andere kopman in de AGR en LBL er net zo uit zou komen als in de RVV en PR.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Andy Schleck had in LBL echt iedereen wel los gereden met een extra motor op z'n fiets hoor
Het lijkt me nog tamelijk lastig om dit maar bij een paar mensen bekend te laten zijn. Sowieso moeten de ploegleiders en de mecaniciens het weten, die laatsten moeten het immers in de fiets inbouwen. Eigenlijk kan dit alleen vanuit een ploeg geregeld worden (wat toch anders is dan dopinggebruik), ik vraag me af hoeveel ploegen de ontdekking van zoiets willen riskeren. Er hoeft maar één iemand een goede blik op zo'n fiets te werpen, en je kan je ploeg wel opdoeken.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:44 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dacht je dat de knechten van Saxo dit ook kregen. Als het waar is moeten zo min mogelijk mensen het weten. Gewiss Ballan achtige toestanden maar dan met mechanise doping valt enorm op.
Idd.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:10 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Het lijkt me nog tamelijk lastig om dit maar bij een paar mensen bekend te laten zijn. Sowieso moeten de ploegleiders en de mecaniciens het weten, die laatsten moeten het immers in de fiets inbouwen. Eigenlijk kan dit alleen vanuit een ploeg geregeld worden (wat toch anders is dan dopinggebruik), ik vraag me af hoeveel ploegen de ontdekking van zoiets willen riskeren. Er hoeft maar één iemand een goede blik op zo'n fiets te werpen, en je kan je ploeg wel opdoeken.
Ja, hij rijdt harder dan de rest en hij maakt bewegingen met zijn rechterhandquote:Op maandag 31 mei 2010 13:50 schreef Beregd het volgende:
Is er nu eigenlijk al een ander argument dan "hij wisselde van fiets vlak voor de finale?"
Dit is raar! Ik had dit artikel al gelezen maar toen stond er niets in over Cancellara! Ze hebben hier het bericht over het motortje gecombineerd met de geruchten over Cancellara!quote:Op maandag 31 mei 2010 13:46 schreef VDBisgod het volgende:
'Cancellara gebruikte motor in fiets'
Gepubliceerd op 20-05-2010, 11:52 door Mart van Gemeren.
Fabian Cancellara heeft in Parijs-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen een motortje in zijn fiets gezet. Dat meldt de Italiaanse krant L'Avvenire. Jean Whethier, een hooggeplaatste bij de internationale wielerunie UCI, is op de hoogte van de geruchten. 'Er is inderdaad een vermoeden dat renners en ploegen gebruik maken van gemotoriseerd materiaal.'
Cancellara wisselde in Parijs-Roubaix en in de Ronde van Vlaanderen vlak voor de finale van fiets. Bij de finish bleek het ros van de Zwitser vervolgens spoorloos verdwenen. 'Tijdens de Tour van vorig jaar werden we daarop attent gemaakt. We hebben ondertussen ontdekt dat het een renner tussen de 60 en 100 watt voordeel kan opleveren. Onze technici ontwikkelen momenteel een systeem dat verborgen motortjes in frames kan opsporen. Alle fietsen bij de grote wedstrijden zullen binnenkort worden gecontroleerd,' aldus Whethier.
Stijn Hoornaert, een Vlaamse ex-renner die zijn eigen frames ontwerpt, is er zeker van dat motortjes in fietsframes geplaatst kunnen worden. Voor de mountainbike kan men zelfs al zo'n fiets kopen. 'Het motortje wordt in de staande buis van het kader geschoven. Van daaruit geeft het via een tandwiel aandrijving met een trapas, waardoor je minder hard op de pedalen moet duwen. Het is absoluut niet moeilijk te monteren. Het enige nadeel is dat een motor 1,9 kilogram weegt. Tegenwoordig zijn carbonfietsen echter nog slechts 6,8 kilogram, tel daar een kleine twee kilogram bij op, en de fiets is nog licht genoeg,' aldus Hoornaert.
Het geluid wat het motortje maakt is volgens Hoornaert ook geen probleem. 'Het betreft een electromotor. Zelfs een fietsketting maakt meer lawaai.'
quote:Op maandag 31 mei 2010 13:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, hij rijdt harder dan de rest en hij maakt bewegingen met zijn rechterhand
Als dat natuurlijk op enige manier juist is dan is er zelfs meer """bewjislast""" dan landis zijn uitlatingen over doping binnen USP,quote:Cancellara wisselde in Parijs-Roubaix en in de Ronde van Vlaanderen vlak voor de finale van fiets. Bij de finish bleek het ros van de Zwitser vervolgens spoorloos verdwenen. 'Tijdens de Tour van vorig jaar werden we daarop attent gemaakt.
Nou, nee.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:09 schreef Devpartner het volgende:
[..]
[..]
Als dat natuurlijk op enige manier juist is dan is er zelfs meer """bewjislast""" dan landis zijn uitlatingen over doping binnen USP,
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |