abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 mei 2010 @ 11:22:24 #51
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_82135558
Zo mooi de speculaties over een batterij die weer oplaadt als je heuvel af gaat...weegt niets natuurlijk om dat er ook nog in te stoppen
Tegen de muur trapt Cancelara bijna twee keer zo snel(tpm) als Boonen, Tommeke zit te harken, en Fabio niet. Dat zegt mij genoeg. Betere versnelling en sterkere dijbenen lijken me nog steeds waarschijnlijker dan een electro-fiets
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_82136610
Cross-post (Het meeste is al gezegd..)

Als je die filmpjes ziet lijkt het allemaal best aannemelijk. Die demarrages zien er heel onnatuurlijk uit. Maar.
1. Het is Cancellara. Die fietst z'n leven lang al harder dan iedereen.
2. Degene die hij lost hebben steeds iets. Boonen schakelde mis op de muur. Het groepje in Parijs-Roubaix viel net stil. Leukemans reed met een lekke band.
3. Waarom zou je als je zo goed bent als Cancellara zo'n makkelijk opspoorbare 'doping' gebruiken. Er zijn tal van dopingmiddelen die goed werken en nauwelijks opspoorbaar zijn, dan zou Cancellara, die helemaal niets extra's nodig heeft met een motor in z'n fiets gaan rijden? Right.
  maandag 31 mei 2010 @ 11:53:07 #53
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_82136697
Daarnaast, als Saxo zoiets zou hebben, zou de hele ploeg dit seizoen domineren. En ze hebben afgezien van Cancelara niet het sterkste seizoen ooit als ik het zo zie. Niet slecht, maar bepaald niet dominant!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 31 mei 2010 @ 12:06:19 #54
58560 Oksel
Gezellig.
pi_82137266
T'is wel een bizar verhaal..

Kan me trouwens ook niet voorstellen dat je als sportman zo wil winnen..
  maandag 31 mei 2010 @ 12:10:35 #55
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_82137424
Cancelara is al jaren aan het uitgroeien tot buitenaardse sporter. Dit voorjaar was hij gewoon even sterker, maar sinds dien heeft hij ook niet al teveel gewonnen, voor mij een ' bewijs' dat hij de batterijen ( he ha, ik zei batterij) heel dringend moest opladen na PR. Best menselijk, niet zo motorisch
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_82138729
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Daarnaast, als Saxo zoiets zou hebben, zou de hele ploeg dit seizoen domineren. En ze hebben afgezien van Cancelara niet het sterkste seizoen ooit als ik het zo zie. Niet slecht, maar bepaald niet dominant!
Dacht je dat de knechten van Saxo dit ook kregen. Als het waar is moeten zo min mogelijk mensen het weten. Gewiss Ballan achtige toestanden maar dan met mechanise doping valt enorm op.
pi_82138895
Dat je een motortje in kunt bouwen die het wiel/trappers laat draaien blijkt wel uit het filmpje. Maar dat zo'n dusdanig krachtig is dat hij iemand van zo'n 80 kilo met een rotgang de Muur op kan rijden lijkt me sterk. Dat ding heeft de afmetingen van een RC auto motortje

No way
pi_82138976
Nog iets: in het filmpje van de Rai zit het knopje bovenop de remgreep. Cancellara zouvolgens het filmpje schakelen door met zijn wijs- of middelvinger een beweging te maken, dat past niet bij elkaar. Zoals Cancellara zijn remgrepen in de flimpjes vastheeft, kán hij niet eens het knopje indrukken als dat zit op de plek waar de RAI het toont.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2010 12:50:29 ]
pi_82139078
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:06 schreef Oksel het volgende:
T'is wel een bizar verhaal..

Kan me trouwens ook niet voorstellen dat je als sportman zo wil winnen..
Idd. Dat ze doping gebruiken onder het motto "ze doen het toch allemaal en ik moet nog steeds zelf trappen," dat kan ik me nog voorstellen. Maar op zo'n manier valsspelen lijkt me toch een brug te ver.
pi_82139240
quote:
Op maandag 31 mei 2010 10:14 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Het deelnemersveld in de Ronde van Vlaanderen moet je natuurlijk ook niet overschatten,
Dat ook. Volgens mij zeiden ze op Sporza ook over het veld in de Amstel Gold Race, dat als je dat vergelijkt met dat van de RVV, dat er dan 2x zoveel grote namen aan de start staan.
pi_82139259
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:47 schreef Unstoppable het volgende:
Dat je een motortje in kunt bouwen die het wiel/trappers laat draaien blijkt wel uit het filmpje. Maar dat zo'n dusdanig krachtig is dat hij iemand van zo'n 80 kilo met een rotgang de Muur op kan rijden lijkt me sterk. Dat ding heeft de afmetingen van een RC auto motortje

No way
err... Het motortje geeft een vermogen dat extra is op wijn gewoon vermogen...

Natuurlijk kun je knopjes overal zetten waar je wilt. dus waar die staat op het stuur is irrelevant.
pi_82139540
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:44 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Dacht je dat de knechten van Saxo dit ook kregen. Als het waar is moeten zo min mogelijk mensen het weten. Gewiss Ballan achtige toestanden maar dan met mechanise doping valt enorm op.
Andy Schleck had in LBL echt iedereen wel los gereden met een extra motor op z'n fiets hoor
pi_82139752
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Andy Schleck had in LBL echt iedereen wel los gereden met een extra motor op z'n fiets hoor
Op Sporza werd ook uitgebreid er over gespeculeerd of Saxobank met een andere kopman in de AGR en LBL er net zo uit zou komen als in de RVV en PR.
pi_82139786
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:44 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Dacht je dat de knechten van Saxo dit ook kregen. Als het waar is moeten zo min mogelijk mensen het weten. Gewiss Ballan achtige toestanden maar dan met mechanise doping valt enorm op.
Het lijkt me nog tamelijk lastig om dit maar bij een paar mensen bekend te laten zijn. Sowieso moeten de ploegleiders en de mecaniciens het weten, die laatsten moeten het immers in de fiets inbouwen. Eigenlijk kan dit alleen vanuit een ploeg geregeld worden (wat toch anders is dan dopinggebruik), ik vraag me af hoeveel ploegen de ontdekking van zoiets willen riskeren. Er hoeft maar één iemand een goede blik op zo'n fiets te werpen, en je kan je ploeg wel opdoeken.
  maandag 31 mei 2010 @ 13:14:51 #65
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_82139967
het is anders wel een geniaal stukje technologie

Waar rook is, is vuur, zegt men. Het zal zeker wel eens ergens gebruikt zijn, maar vooralsnog weinig bewijs dat het canc zou zijn.
pi_82140173
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:10 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Het lijkt me nog tamelijk lastig om dit maar bij een paar mensen bekend te laten zijn. Sowieso moeten de ploegleiders en de mecaniciens het weten, die laatsten moeten het immers in de fiets inbouwen. Eigenlijk kan dit alleen vanuit een ploeg geregeld worden (wat toch anders is dan dopinggebruik), ik vraag me af hoeveel ploegen de ontdekking van zoiets willen riskeren. Er hoeft maar één iemand een goede blik op zo'n fiets te werpen, en je kan je ploeg wel opdoeken.
Idd.

En @devpartner: weliswaar kun je de knopjes overal inbouwen, maar dan gaat het weer opvallen. Nu is íe mooi weggewerkt in het schakelmechanisme (van Shimano zoals werd opgemerkt, terwijl Saxo met SRAM rijdt. Als er zo'n systeem is, is het dan ook eerder waarschijnlijk dat Boonen ermee rijdt ). Met zo'n beweging als Cancellara maakte, maak je een schakelbeweging. In de schakelhendel kun je dat niet zomaar inbouwen. Bij SRAM lijkt me dat al helemaal moeilijk, want volgens mij schakel je daar met dezelfde hendel terug als op (dit itt Shimano en Campa), een korte beweging of een lange beweging maakt of je terug- of opschakelt (welke van de twee wat doet weet ik niet). Lijkt me niet te doen om daar ook nog een knopje in te bouwen dat je kunt bedienen zonder ook te schakelen.

Bij Shimano schakel je terug met je remhendel en op met de kleine hendel achter je remhendel (ervoor vanuit de renner gezien). Bij Campa schakel je terug met de kleine hendel en op met een pal aan de binnenkant van de remgreep.
  maandag 31 mei 2010 @ 13:29:55 #67
58560 Oksel
Gezellig.
pi_82140528
Knopjes zijn natuurlijk niet echt boeiend. Misschien heeft hij wel een sensor in zijn teller, en gaat het gebeuren werken zodra er onder een bepaalde km/u wordt gevallen.. zoiets.

Het is niet logisch, een heel team moet het dan weten, het is echt onsportief, etc.
pi_82141161
'Cancellara gebruikte motor in fiets'
Gepubliceerd op 20-05-2010, 11:52 door Mart van Gemeren.
Fabian Cancellara heeft in Parijs-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen een motortje in zijn fiets gezet. Dat meldt de Italiaanse krant L'Avvenire. Jean Whethier, een hooggeplaatste bij de internationale wielerunie UCI, is op de hoogte van de geruchten. 'Er is inderdaad een vermoeden dat renners en ploegen gebruik maken van gemotoriseerd materiaal.'

Cancellara wisselde in Parijs-Roubaix en in de Ronde van Vlaanderen vlak voor de finale van fiets. Bij de finish bleek het ros van de Zwitser vervolgens spoorloos verdwenen. 'Tijdens de Tour van vorig jaar werden we daarop attent gemaakt. We hebben ondertussen ontdekt dat het een renner tussen de 60 en 100 watt voordeel kan opleveren. Onze technici ontwikkelen momenteel een systeem dat verborgen motortjes in frames kan opsporen. Alle fietsen bij de grote wedstrijden zullen binnenkort worden gecontroleerd,' aldus Whethier.

Stijn Hoornaert, een Vlaamse ex-renner die zijn eigen frames ontwerpt, is er zeker van dat motortjes in fietsframes geplaatst kunnen worden. Voor de mountainbike kan men zelfs al zo'n fiets kopen. 'Het motortje wordt in de staande buis van het kader geschoven. Van daaruit geeft het via een tandwiel aandrijving met een trapas, waardoor je minder hard op de pedalen moet duwen. Het is absoluut niet moeilijk te monteren. Het enige nadeel is dat een motor 1,9 kilogram weegt. Tegenwoordig zijn carbonfietsen echter nog slechts 6,8 kilogram, tel daar een kleine twee kilogram bij op, en de fiets is nog licht genoeg,' aldus Hoornaert.

Het geluid wat het motortje maakt is volgens Hoornaert ook geen probleem. 'Het betreft een electromotor. Zelfs een fietsketting maakt meer lawaai.'
  maandag 31 mei 2010 @ 13:50:42 #69
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_82141326
Is er nu eigenlijk al een ander argument dan "hij wisselde van fiets vlak voor de finale?"
pi_82141419
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:50 schreef Beregd het volgende:
Is er nu eigenlijk al een ander argument dan "hij wisselde van fiets vlak voor de finale?"
Ja, hij rijdt harder dan de rest en hij maakt bewegingen met zijn rechterhand
pi_82141661
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:46 schreef VDBisgod het volgende:
'Cancellara gebruikte motor in fiets'
Gepubliceerd op 20-05-2010, 11:52 door Mart van Gemeren.
Fabian Cancellara heeft in Parijs-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen een motortje in zijn fiets gezet. Dat meldt de Italiaanse krant L'Avvenire. Jean Whethier, een hooggeplaatste bij de internationale wielerunie UCI, is op de hoogte van de geruchten. 'Er is inderdaad een vermoeden dat renners en ploegen gebruik maken van gemotoriseerd materiaal.'

Cancellara wisselde in Parijs-Roubaix en in de Ronde van Vlaanderen vlak voor de finale van fiets. Bij de finish bleek het ros van de Zwitser vervolgens spoorloos verdwenen. 'Tijdens de Tour van vorig jaar werden we daarop attent gemaakt. We hebben ondertussen ontdekt dat het een renner tussen de 60 en 100 watt voordeel kan opleveren. Onze technici ontwikkelen momenteel een systeem dat verborgen motortjes in frames kan opsporen. Alle fietsen bij de grote wedstrijden zullen binnenkort worden gecontroleerd,' aldus Whethier.

Stijn Hoornaert, een Vlaamse ex-renner die zijn eigen frames ontwerpt, is er zeker van dat motortjes in fietsframes geplaatst kunnen worden. Voor de mountainbike kan men zelfs al zo'n fiets kopen. 'Het motortje wordt in de staande buis van het kader geschoven. Van daaruit geeft het via een tandwiel aandrijving met een trapas, waardoor je minder hard op de pedalen moet duwen. Het is absoluut niet moeilijk te monteren. Het enige nadeel is dat een motor 1,9 kilogram weegt. Tegenwoordig zijn carbonfietsen echter nog slechts 6,8 kilogram, tel daar een kleine twee kilogram bij op, en de fiets is nog licht genoeg,' aldus Hoornaert.

Het geluid wat het motortje maakt is volgens Hoornaert ook geen probleem. 'Het betreft een electromotor. Zelfs een fietsketting maakt meer lawaai.'
Dit is raar! Ik had dit artikel al gelezen maar toen stond er niets in over Cancellara! Ze hebben hier het bericht over het motortje gecombineerd met de geruchten over Cancellara!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_82142061
quote:
Op maandag 31 mei 2010 13:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, hij rijdt harder dan de rest en hij maakt bewegingen met zijn rechterhand
quote:
Cancellara wisselde in Parijs-Roubaix en in de Ronde van Vlaanderen vlak voor de finale van fiets. Bij de finish bleek het ros van de Zwitser vervolgens spoorloos verdwenen. 'Tijdens de Tour van vorig jaar werden we daarop attent gemaakt.
Als dat natuurlijk op enige manier juist is dan is er zelfs meer """bewjislast""" dan landis zijn uitlatingen over doping binnen USP,
  maandag 31 mei 2010 @ 14:27:17 #73
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_82142757
stel dat dit waar is, dan is dit natuurlijk wel heel erg sneu voor boonen.
pi_82143009
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:09 schreef Devpartner het volgende:

[..]


[..]

Als dat natuurlijk op enige manier juist is dan is er zelfs meer """bewjislast""" dan landis zijn uitlatingen over doping binnen USP,
Nou, nee.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:10:13 #75
148059 Pritt
Atheïst
pi_82144624
Het zou wel de scam van de eeuw zijn mocht het waar zijn, miljoenen mensen zien niets.

Maar goed, waar hebben we het over, het is Cancellara. Die heeft sowieso al motoren in zijn benen zitten. Als een iel mannetje dit zou doen dan zou het verdacht zijn, maar niet bij Spartacus.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')