Waarom zou je overigens moeten lopen en niet met de auto kunnen?quote:Op zondag 30 mei 2010 13:35 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Moet haast wel idd..
OT: Platteland heeft zo z'n charmes.
Ik ben geboren en getogen in de Achterhoek, maar woon nu in Delft. Soms mis ik het, soms ook niet.
Dat was bij ons zo, totdat ze vorige week een nieuw politiebureau hebben geopend met 50 medewerkersquote:Op zondag 30 mei 2010 13:35 schreef porsche1 het volgende:
[..]
En er komt weinig tot geen politie. Dus je kan veel meer lol maken.
Oisterwijk?quote:Op zondag 30 mei 2010 13:38 schreef BlackLining het volgende:
De randstad![]()
![]()
Nee, laat mij maar lekker in mijn dorpje, met:
- Tilburg op 10 minuten
- Den Bosch op 25 minuten
- Eindhoven op 40 minuten.
quote:Op zondag 30 mei 2010 13:37 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dat was bij ons zo, totdat ze vorige week een nieuw politiebureau hebben geopend met 50 medewerkers
Haha, ga jij maar lekker een uur in de file staan onderweg naar je werk. Ik kan tenminste gewoon doorrijden.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:21 schreef artisdemarsis het volgende:
o. Oosterwijtwerd, Sauwerd.. Delfzijl (oh nee, dat is een 'stad' ). Maar je hebt wel rust en natuur hoor!
In Amsterdam heb je een prachtig rustig park waar je je terug kan trekken zoals Frankendael etc.
Ik haat boeren.
Politie wat is dat?quote:Op zondag 30 mei 2010 13:35 schreef porsche1 het volgende:
[..]
En er komt weinig tot geen politie. Dus je kan veel meer lol maken.
Jazekerquote:
Evenementenquote:Op zondag 30 mei 2010 13:40 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Politie wat is dat?
Komt serieus alleen op zaterdagavond 1 auto en op evenementen lopen ze heel soms even een uurtje rond
quote:Op zondag 30 mei 2010 13:40 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Politie wat is dat?
Komt serieus alleen op zaterdagavond 1 auto en op evenementen lopen ze heel soms even een uurtje rond
Dan is er een gezellige bedrijvigheid in de desbetreffende kroeg, ja. Wat is daarmee het probleem? Moet jij perse met 200 man die je toch neit kent, waarvan er 175 tot de groep tuig behoren, in een of andere groot uitgevallen uitgaansgelegenheid staan?quote:Op zondag 30 mei 2010 13:42 schreef Drinky het volgende:
[..]
Evenementen
De ene keer dat iemand uit het dorp een verjaardagsfeest in een kroeg geeft is daar ale een evenement
Ik ben gisteren nog bij jullie door het dorp (Posthoornseweg)gefietst. lekker gegeten en gedronken, halverwege mijn rondje Campina. (vanuit Boxtel).quote:Op zondag 30 mei 2010 13:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jazeker
Overigens is Oisterwijk op papier ook een stad.. Damn
Files in de stad, ja rightquote:Op zondag 30 mei 2010 13:39 schreef Djeez het volgende:
AmsterdamIk vraag me juist af wat mensen bezielt in het Westen te gaan wonen. Geluidsoverlast, files, criminaliteit, je kent je buren niet en veel uitlaatgassen. Hier in Drenthe is het mooi groen, in Assen is genoeg te doen en wil je echt naar een grote stad, dan ben je met de auto binnen een half uur in Groningen
quote:Op zondag 30 mei 2010 13:42 schreef Drinky het volgende:
[..]
Evenementen
De ene keer dat iemand uit het dorp een verjaardagsfeest in een kroeg geeft is daar ale een evenement
Is het niet geweldig?quote:Op zondag 30 mei 2010 13:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ben gisteren nog bij jullie door het dorp (Posthoornseweg)gefietst. lekker gegeten en gedronken, halverwege mijn rondje Campina. (vanuit Boxtel).
Wel veel toeristen daar! Al die mensen uit de Randstand doen niks liever dan een paar weekjes per jaar daar vertoeven! Dat is vakantie voor hen. Voor ons is het gewoon de dagelijkse realiteit!
Dat is Delfshaven, dat ligt in Rotterdam.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:30 schreef Sapstengel het volgende:
Ligt Delfzijl in Groningen ja? Ik dacht tot de dag van vandaag dat het ergens bij Rotterdam ofzo lag, in de randstad.
Als mijn soep te warm is kan ik met me kommetje soep rondjes om het huis rennen zodat het afkoelt.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:26 schreef artisdemarsis het volgende:
[..]
Ik heb een groot huis in A,sterdam hoor, want ik heb wel geld itt kutstudenten.
IDDquote:Op zondag 30 mei 2010 13:22 schreef Amoeba het volgende:
Als je boeren haat, verbouw jij je eigen graan? Melk jij je eigen koe? Beetje respect voor onze voedselproducenten ja?
Alleen als je geen auto hebt (voor een auto heb je veel geld nodig, dat heeft niet iedereen) en je bent dus aangewezen op een buurtbus ben je wel zwaar de lul natuurlijk.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:27 schreef LXIV het volgende:
In een dorp heb je:
-Meer ruimte
-Minder stank van uitlaatgassen, vuilnis, junks etc.
-Minder criminaliteit
-Minder tot geen files
-Meer burenhulp
En dat 3 uur autorijden: in drie uur tijd doorkruis je heel Nederland. Dus in welk dorp je ook woont, binnen een half uurtje ben je altijd in een stad. Ongeveer net zo lang als het duurt om van de buitenste randen in het centrum te komen.
Nee, we waren met kinderen dus gingen we naar het Klauterbos. Maar keuze genoeg in Oisterwijk in ieder geval!!quote:Op zondag 30 mei 2010 13:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Is het niet geweldig?
Heb je bij Boshuys Hermitage gezeten toevallig?
Ja, 200 man die je niet kent, alles doen en laten wat je wil, geen haai die er naar kraait.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dan is er een gezellige bedrijvigheid in de desbetreffende kroeg, ja. Wat is daarmee het probleem? Moet jij perse met 200 man die je toch neit kent, waarvan er 175 tot de groep tuig behoren, in een of andere groot uitgevallen uitgaansgelegenheid staan?
Ja, gore mest mestlucht. En wow wat een realiteit de Nederlandse natuur. Plat, koud, regenachtig. Geef mij maar de franse campagne, dan.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:45 schreef porsche1 het volgende:
En dorpen zijn vet omdat ze daar vaak schijt aan alles hebben.
Aah, oke. Dat klopt inderdaad, ten zuiden van het station. Niet bijzonder handig..quote:Op zondag 30 mei 2010 13:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, we waren met kinderen dus gingen we naar het Klauterbos. Maar keuze genoeg in Oisterwijk in ieder geval!!
Het domme wat ze in Boxtel hebben gedaan is het industrieterrein tussen het dorp en de Campina te plaatsen en de woonhuizen langs de snelweg. Maar dat was in de jaren 50 ofzo, toen werd daar anders over gedacht.
Frankrijk is ook tyfus, don't push it.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:52 schreef artisdemarsis het volgende:
[..]
Ja, gore mest mestlucht. En wow wat een realiteit de Nederlandse natuur. Plat, koud, regenachtig. Geef mij maar de franse campagne, dan.
Eensch, net als Veendam btw. Die heeft niet eens een eigen ziekenhuis. Wat ze wel hebben hadden is een betaald voetbalclubquote:Op zondag 30 mei 2010 13:50 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Alleen als je geen auto hebt (voor een auto heb je veel geld nodig, dat heeft niet iedereen) en je bent dus aangewezen op een buurtbus ben je wel zwaar de lul natuurlijk.![]()
Ze moeten echt investeren in het OV daar en zeker in Fryslân is het OV verschrikkelijk slecht. Drachten is niet eens aangesloten op het spoornet, terwijl het een grote stad is, maar dus nauwelijks bereikbaar is. Er reed wel ooit een trein, die lijn moet echt geheractiveerd worden.
Frankrijk.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:52 schreef artisdemarsis het volgende:
[..]
Ja, gore mest mestlucht. En wow wat een realiteit de Nederlandse natuur. Plat, koud, regenachtig. Geef mij maar de franse campagne, dan.
quote:Op zondag 30 mei 2010 13:52 schreef artisdemarsis het volgende:
[..]
Met 10 man en een tractor kan je Frankrijk bezetten!quote:Op zondag 30 mei 2010 13:52 schreef artisdemarsis het volgende:
[..]
Is Amsterdam op de mestlucht na anders danquote:Op zondag 30 mei 2010 13:52 schreef artisdemarsis het volgende:
[..]
Ik zal je antwoord geven.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:39 schreef Djeez het volgende:
AmsterdamIk vraag me juist af wat mensen bezielt in het Westen te gaan wonen. Geluidsoverlast, files, criminaliteit, je kent je buren niet en veel uitlaatgassen. Hier in Drenthe is het mooi groen, in Assen is genoeg te doen en wil je echt naar een grote stad, dan ben je met de auto binnen een half uur in Groningen
Fixed.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:55 schreef nattermann het volgende:
[..]
Is Amsterdam op de mestlucht na anders dan?
Bepaalde delen zijn erg mooi, maar ja, die Fransen.quote:
Het enige nadeel is dat er maar één verharde weg tussen Boxtel en Haaren/Oirschot ligt waar je met de auto overheen kunt, en dat die weg al een jaar afgesloten is. Geloof dat hij nu in september 2010 gereed is.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Aah, oke. Dat klopt inderdaad, ten zuiden van het station. Niet bijzonder handig..
Ik kwam tot vorig jaar vaak in Boxtel, vriendin woonde daar. En dan inderdaad lekker over de campina daarheen fietsenAltijd weer zo'n anticlimax op het industrieterrein
Maar het geheel is sowieso beter dan zo'n gore kut stad
Ik haat de taal en de mensen. En bij Frankrijk heb ik gewoon zoeen beeld van die oersaaie dorpjes met allemaal heke oude huizen en kapotte boerderijen en overal graanvelden.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:56 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Bepaalde delen zijn erg mooi, maar ja, die Fransen.![]()
J'aime la France, mais je n'aime pas les Français.
Schat als Nederland je zo slecht bevaltquote:Op zondag 30 mei 2010 13:52 schreef artisdemarsis het volgende:
[..]
Natuur in Nederland is een trieste bedoeningquote:Op zondag 30 mei 2010 13:53 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Frankrijk is ook tyfus, don't push it.
Maar idd, mensen die denken dat er natuur is in Nederland![]()
![]()
Tyfusweilanden en stukken bos natuur noemen
![]()
De Nederlandse cultuur? watquote:Op zondag 30 mei 2010 13:59 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Schat als Nederland je zo slecht bevalt
Waarom flikker je dan niet lekker naar een ander land ipv te kankeren op de Nederlandse cultuur?
Je studeer hier.
Je heb een huis hier.
Je krijgt medische zorg etc.
Dus je moet gewoon niet zeiken en anders pak je lekker je koffertjes
Lees het topic nog is doorquote:Op zondag 30 mei 2010 14:00 schreef Lakitu het volgende:
[..]
De Nederlandse cultuur? wat![]()
En TS zit toch goed, woont in een stad. Het gaat hier over dorpelingen.
Parle vous?quote:Op zondag 30 mei 2010 13:59 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Schat als Nederland je zo slecht bevalt
Waarom flikker je dan niet lekker naar een ander land ipv te kankeren op de Nederlandse cultuur?
Je studeer hier.
Je heb een huis hier.
Je krijgt medische zorg etc.
Dus je moet gewoon niet zeiken en anders pak je lekker je koffertjes
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |