Als Zilver de 135 raakt hoef ik een poos niet meer te tradenquote:Op vrijdag 8 april 2011 22:44 schreef Mendeljev het volgende:
Als ik even snel het verschil in CPI check tussen 1980 en 2011 dan zit daar een factor 2.85 inflatie tussen. Om het het oude prijsniveau van $50 te evenaren moet zilver dus de $142 raken. Laten we aannemen dat de markten onvoorspelbaar zijn en oude records verbroken kunnen worden. Als we dan een nieuw maximaal prijsrecord vaststellen die ruim hoger ligt op $200 dan kun je op $135 beginnen te shorten met 50% margin. Je zit dan 5% onder het oude record en een stijging tot over de 200 overleef je dan ook. Op het moment dat de daling inzet bouw je leverage op door meer contracten te kopen. Ik houd niet snel van een gokje maar als dergelijke prijsniveaus gehaald worden wil ik best even mijn principes opzij zetten..
Klopt, maar aan de andere kant is de rally begonnen vanaf $10 (of $5 voor sommige) en is er al een stijging van 300% achter de rug, een extra stijging van 240% vanaf dit punt en we zitten al op het beoogde niveau. Neem daarbij mee dat er een tendens is om fysiek zilver aan te schaffen waardoor de liquiditeitskrimp in het voordeel van de bull werkt. Als puntje bij paaltje komt dan roepen mensen op $150 dat de weg naar $300 ook open staat, het is daarom goed om ver van te voren je strategie klaar te hebben zodat je niet beinvloed wordt door de publieke opinie.quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Als Zilver de 135 raakt hoef ik een poos niet meer te tradenMaar we hebben het echt over waarden die ik niet snel op de borden zie staan. Ik bedoel, ik ben al lang blij als we 50 halen
. Dan gooi ik dan de leverage wel weer omhoog.
Dat zal wellicht een hele korte termijn worden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:47 schreef BrillieSmurf het volgende:
Interessant topic. Ik heb nog niet alles gelezen maar denk er zelf aan om Turbo's te bellegen in zilver voor de korte termijn.
En wellicht ook niet ..quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:19 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dat zal wellicht een hele korte termijn worden.
dat klopt ja, je raakt het een erg minimaal laagje zilver kwijt, maar wanneer je het gewoon vacuüm verpakt of even insmeert met vaseline gebeurt er niks meequote:Op donderdag 17 maart 2011 22:13 schreef Snotnuis het volgende:
Het vervelende aan fysiek zilver vind ik dat het oxideerd. Ik wil geen staven of munten met lelijke plekken. Ik ben niet zo goed met schijkunde maar denk als je dit met trucjes weer schoonmaakt dat je wat zilver kwijt ben.
Ik hoop ook op de $50. Ik weet dat het niet hoort maar ik ben jaloers op degene die long zijn vanaf $30 zoals SE en Blandigan dus nu ben ik long vanaf $40 in de hoop winst mee te pikken. Eigenlijk niet fundamenteel maar gewoon trade the trend hoe belachelijk steil die er ook uitziet. ik hoop dat ik niet de bagholder ben.quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als Zilver de 135 raakt hoef ik een poos niet meer te tradenMaar we hebben het echt over waarden die ik niet snel op de borden zie staan. Ik bedoel, ik ben al lang blij als we 50 halen
. Dan gooi ik dan de leverage wel weer omhoog.
Hoe is in 40 instappen per definitie anders dan instappen bij 30? De kans van 30 naar 40 was kleiner dan de kans van 40 naar 50? Misschien wel maar zal vast niet zo veel zijn toch?quote:Op donderdag 14 april 2011 23:11 schreef LXIV het volgende:
Dat je nu nog in durft te stappen! Als ik nu zou moeten zou ik ook long gaan, maar ik wacht wel op de draai.
Die Blandigan heeft helemaal een waanzinnige hoeveelheid zilver gekocht. Zat 'ie wel goed mee. Ik stond te kijken toen hij vertelde 200 contracten te hebben afgesloten en de hoeveelheid zilver die dit representeerde!!
Nee, dat maakt volgens mij in principe niet zoveel uit.quote:Op donderdag 14 april 2011 23:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe is in 40 instappen per definitie anders dan instappen bij 30? De kans van 30 naar 40 was kleiner dan de kans van 40 naar 50? Misschien wel maar zal vast niet zo veel zijn toch?
Dan maakt het toch ook niet zo veel uit of je nu instapt of bij 30 of 50?quote:Op donderdag 14 april 2011 23:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, dat maakt volgens mij in principe niet zoveel uit.
Dat is ook de voornaamste reden dat alle assets stijgen. Eigenlijk daalt valuta gewoon.quote:Op vrijdag 15 april 2011 16:21 schreef Sokz het volgende:
*VS inflatieverwachting 12-maanden apr +4,6%
Zal ook wel niet tegen zilver werken.
Zoek eerst de actuele zilverprijs in Euro op, bijvoorbeeld op Kitco.com, en noteer hoeveel een troy ounce (31.103g) waard is. Bijna alle grote beleggingsmunten (American Eagles, Oostenrijkse Philharmoniker, Canadese Maple Leaf) bevatten die hoeveelheid zilver. Kijk ook wat een kilo zilver kost. Alles wat je méér betaalt dan die prijzen (aan winstopslag van de verkoper, btw en verzending e.d.) is in principe verlies.quote:Op woensdag 20 april 2011 02:13 schreef intellectuele_user het volgende:
Ik wil fysiek zilver kopen (munten), heb dit nooit eerder gedaan en weet dus niet welk soort munten ik moet kopen en waar... iemand die mij kan helpen?
Maar de komende tijd blijft het stijgenquote:Op vrijdag 22 april 2011 23:21 schreef Lucas15 het volgende:
Zilver zal wel een keer flink moeten gaan dalen!
zolang het een verzekering tegen de mondiale schuldenlast zal het blijven stijgenquote:Op zaterdag 23 april 2011 21:12 schreef fedsingularity het volgende:
Tja als er al 90% bulls zijn wie zijn dan de toekomstige kopers? Op zich is het een waarschuwing maar het kan nog best een stuk hoger.
quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zolang het een verzekering tegen de mondiale schuldenlast zal het blijven stijgen
Het stijgt omdat het in een stijgende trend zit. Op zilver valt natuurlijk veel meer te verliezen dit jaar dan op cash. (Ook veel meer te winnen natuurlijk). Maar verzekeren doe je om risico af te dekken. Dat doe je echt niet wanneer je nu op zilver gaat speculeren.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zolang het een verzekering tegen de mondiale schuldenlast zal het blijven stijgen
Het pobleem zit hem niet in de schuldenaar versus de schuld eiser, maar het feit dat de rente ook vergoed moet worden. En zoals we weten is er bij fractioneel bankieren op moment X nooit genoeg geld aanwezig om de schuld + rente ineens te betalen. Geld wordt schaars bij een monotaire paniek. Ik zou dan toch graag iets fysieks bezitten om zodoende dat schaarse geld aan me te binden..quote:En die 'mondiale' schuldenlast bestaat helemaal niet. Voor iedere schuldenaar is een schuldeiser. Netto is het nul.
Netto is 0 totdat het dat niet meer is. En dat is wat er staat te gebeuren. De schulden zijn zo hoog opgelopen dat ze niet meer afbetaald kunnen worden. De crediteur moet ze dan (voor een (groot) deel) afschrijven, et voila, niet meer 0.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Het stijgt omdat het in een stijgende trend zit. Op zilver valt natuurlijk veel meer te verliezen dit jaar dan op cash. (Ook veel meer te winnen natuurlijk). Maar verzekeren doe je om risico af te dekken. Dat doe je echt niet wanneer je nu op zilver gaat speculeren.
5 jaar geleden misschien, als je een paar duizend zilveren guldens kocht ja.
En die 'mondiale' schuldenlast bestaat helemaal niet. Voor iedere schuldenaar is een schuldeiser. Netto is het nul.
Dank voor je reactie.quote:
Ik verwacht dat je die zeer gemakkelijk kunt verkopen...zeker tot een spotprijs van ¤12.000quote:Op zondag 24 april 2011 13:08 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Dank voor je reactie.
Wat vinden jullie van deze prijs voor Canadese Maple Leaf munten:
100x 1 troy ounce zilver Maple Leaf = ¤3.959
Ik beschik nu over 0 fysiek zilver. Stel, ik koop Canadese Maple Leaf munten, kan ik dan wel een koper vinden wanneer ik mijn zilver wil verkopen?
We zitten al weer op 48, dus wie weet had je met je turbo's nooit die, op de 50$ winst kunnen pakkenquote:Op maandag 25 april 2011 13:34 schreef Omniej het volgende:
Bah bah wat baal ik hiervan zeg.
Sinds mijn turbo's long zijn uitgestopt, is de boel als een raket omhoog gegaan... Net iets te vroeg geweest. 't Is verleidelijk om nu alsnog wat mee te pikken, maar ik zal maar wachten op de omkering.
En dan vinden de zilverbugs het zo vreemd dat de marginverplichtingen omhoog gaan en zien daar allerlei complotachtige oorzaken (lees: neerwaartse prijsmanipulerende maatregelen) in.quote:Op maandag 25 april 2011 20:52 schreef fedsingularity het volgende:
Wat een dagcandle op zilver vandaag! een dikke 8,5% tussen hoog en laag en per saldo onveranderd. Dat zilver volatiel is wisten we al een tijdje maar het zou me niet verbazen als we iets van een correctie gaan zien binnenkort.
Schuld moet je toch op enig moment kunnen omzetten naar cash wil je er wat aan hebben.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:16 schreef LXIV het volgende:
En die 'mondiale' schuldenlast bestaat helemaal niet. Voor iedere schuldenaar is een schuldeiser. Netto is het nul.
Ik dacht dat het een 'schuldencrisis' was omdat er te ruimhartig geld was verstrekt, ook aan mensen/organisaties/landen die dit eigenlijk helemaal niet terug kunnen betalen. Omdat ze te weinig inkomsten hebben. Niet om het schuldenbedrag an sich.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:01 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Schuld moet je toch op enig moment kunnen omzetten naar cash wil je er wat aan hebben.
En juist die cash is het probleem. Er zijn nogal wat meer schulden uitgegeven dan er cash voorhanden is, en daarom wordt een deel van de schulden vrij slecht terugbetaald.
De huidige crisis wordt ook wel 'schuldencrisis' genoemd, en dat is niet voor niets.
En cash an sich is ergens ook maar weer een schuld. Je zult het toch op enig moment tegen iets tastbaars moeten omzetten wil je er wat aan hebben.
Cash kan je namelijk - en dat lijken mensen wel eens te vergeten - niet eten.
De dag voordat de opties op zilver en goud aflopen worden de prijzen bijna altijd met grof geweld omlaag geduwd. Vandaag was weer zo'n option expiration day, zie voor de overige dates van dit jaar dit artikeltje.quote:Op maandag 25 april 2011 20:52 schreef fedsingularity het volgende:
Wat een dagcandle op zilver vandaag! een dikke 8,5% tussen hoog en laag en per saldo onveranderd. Dat zilver volatiel is wisten we al een tijdje maar het zou me niet verbazen als we iets van een correctie gaan zien binnenkort.
Prima zoals je weet heb ik daar geen problemen meequote:Op dinsdag 26 april 2011 21:13 schreef dvr het volgende:
En S_E, voor goudbezitters is dit alleen maar mooi. Zilver is een kleinere markt waarin eerder schaarste optreedt dan in goud. Maar zodra diezelfde schaarste in goud optreedt, en daarvoor is niet veel nieuwe economische en monetaire ellende nodig, dan gaat goud met net zo'n parabooltje de lucht in als zilver nu. Zilver is goud's voorland!
De fundamentals van goud zijn geldontwaarding en schuldgroei.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:54 schreef piepeloi55 het volgende:
@DVR
Zilver is explosief aan het stijgen en zou best nog eens of meerdere keren over de kop kunnen gaan, niemand die dat weet. Maar met een stijging in deze vorm is het in 99 van de 100 gevallen wachten dat het mis gaat en flink crashed. Ben je dan niet bang dat ook de perceptie t.o.v. goud (die een geleidelijkere stijging heeft gehad) veranderd en massaal verkocht word?
Nee, in het geheel niet, want grote en zeker langdurige dalingen in edelmetalen zijn in mijn visie echt uitgesloten. Dat komt pas over vele jaren, als de economie uit de crisis opkrabbelt en er zich weer levensvatbare, rendabele beleggingsmogelijkheden aandienen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:54 schreef piepeloi55 het volgende:
Zilver is explosief aan het stijgen en zou best nog eens of meerdere keren over de kop kunnen gaan, niemand die dat weet. Maar met een stijging in deze vorm is het in 99 van de 100 gevallen wachten dat het mis gaat en flink crashed. Ben je dan niet bang dat ook de perceptie t.o.v. goud (die een geleidelijkere stijging heeft gehad) veranderd en massaal verkocht word?
Ik vroeg dat namelijk omdat we een tijdje terug een discussie hadden wat de goud en zilverprijs zouden kunnen gaan doen bij een nieuwe recessie/hervatting van de crisis met een mogelijke vlucht naar liquiditiet, waarna naar jouw inzien de weg naar hyperinflatie door massale QE e.d. open lag. Goud zou volgens jou dan redelijk blijven liggen tijdens die korte crash mede vanwege zijn sterke monetaire eigenschappen. Maar voor zilver zag je wel kans om flink onderuit te knallen zoals ook bij de vorige crash is gebeurd, aangezien zilver meer commodity-eigenschappen heeft.quote:Op woensdag 27 april 2011 02:21 schreef dvr het volgende:
Nee, in het geheel niet, want grote en zeker langdurige dalingen in edelmetalen zijn in mijn visie echt uitgesloten. Dat komt pas over vele jaren, als de economie uit de crisis opkrabbelt en er zich weer levensvatbare, rendabele beleggingsmogelijkheden aandienen.
....
Tijdens de afgelopen 'vlucht naar liquiditeit' was goud behoorlijk liquide.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:49 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Ik vroeg dat namelijk omdat we een tijdje terug een discussie hadden wat de goud en zilverprijs zouden kunnen gaan doen bij een nieuwe recessie/hervatting van de crisis met een mogelijke vlucht naar liquiditiet, waarna naar jouw inzien de weg naar hyperinflatie door massale QE e.d. open lag. Goud zou volgens jou dan redelijk blijven liggen tijdens die korte crash mede vanwege zijn sterke monetaire eigenschappen. Maar voor zilver zag je wel kans om flink onderuit te knallen zoals ook bij de vorige crash is gebeurd, aangezien zilver meer commodity-eigenschappen heeft.
In het licht van de recente explosieve stijgingen zou een dergelijk daling in zilver (logischerwijs) gigantisch moeten zijn en zodoende ook de perceptie van andere (edel)metalen moeten raken. Ik begrijp nu dat je visie iets is bijgesteld en in die visie de vlucht naar o.a. edelmetalen meteen begint bij de volgende 'crash' wat het geheel beter kloppend maakt IMO. Niet dat ik het eens ben met die visie maar dat wist je al.
Stel zilver verdubbeld zich nog eens en wie weet nog eens waarna het gaat dalen (en bij 99 van 100 gevallen daalt het na zon stijging flink) om wat voor reden dan ook. Je moet dan wel erg naief zijn om te denken dat het dan ook niet de perceptie van goud als veilige haven/store of value zal raken of in ieder geval zal laten wankelen. Ik hanteer een andere visie, maar DVR maakt het verhaal tenminste kloppend door te stellen dat er geen crash meer gaat komen in de commoditymarkt als geheel totdat de problemen opgelost zullen zijn in de wereldwijde economie. Jij geeft daarentegen IMO tegenstijdigheden aan.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:55 schreef GoudIsEcht het volgende:
Tijdens de afgelopen 'vlucht naar liquiditeit' was goud behoorlijk liquide.
Los daarvan trekt zilver goud nu ook niet echt omhoog (goud loopt afgezet tegen alle commodities en zeker tegen olie nagenoeg altijd achter) en een dipje in zilver zal hoe dan ook een dipje in de grondstof zilver blijven.
De monetaire fundamentals voor goud gaan de komende tijd niet zo drastisch afwijken van de afgelopen tien jaar, en dus gaat goud verder blijven stijgen.
Nee hoor, is niet tegenstrijdig.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:07 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Stel zilver verdubbeld zich nog eens en wie weet nog eens waarna het gaat dalen (en bij 99 van 100 gevallen daalt het na zon stijging flink) om wat voor reden dan ook. Je moet dan wel erg naief zijn om te denken dat het dan ook niet de perceptie van goud als veilige haven/store of value zal raken of in ieder geval zal laten wankelen. Ik hanteer een andere visie, maar DVR maakt het verhaal tenminste kloppend door te stellen dat er geen crash meer gaat komen in de commoditymarkt als geheel totdat de problemen opgelost zullen zijn in de wereldwijde economie. Jij geeft daarentegen IMO tegenstijdigheden aan.
Klopt, en de voornaamste redenen daarvoor zijn ten eerste dat ik toen nog niet wist dat zilver een lange monetaire geschiedenis en traditie in China heeft, en ten tweede dat zilver zijn rol van 'poor man's gold' met steeds meer verve lijkt te gaan spelen, en dat zodoende de hedgefunctie tegen monetaire calamiteiten aan belang wint ten opzichte van zijn utilitaire (industriële) waarde.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:49 schreef piepeloi55 het volgende:
Ik vroeg dat namelijk omdat we een tijdje terug een discussie hadden wat de goud en zilverprijs zouden kunnen gaan doen bij een nieuwe recessie/hervatting van de crisis met een mogelijke vlucht naar liquiditiet, waarna naar jouw inzien de weg naar hyperinflatie door massale QE e.d. open lag. Goud zou volgens jou dan redelijk blijven liggen tijdens die korte crash mede vanwege zijn sterke monetaire eigenschappen. Maar voor zilver zag je wel kans om flink onderuit te knallen zoals ook bij de vorige crash is gebeurd, aangezien zilver meer commodity-eigenschappen heeft.
'Meteen' is een groot woord, het kan zijn dat de liquidaties van alles wat geld waard is in dat geval ook tot dumpen van goud (en zilver) leiden, maar tegelijkertijd zullen degenen die geld hebben daarvoor een zekere bestemming zoeken, omdat banktegoeden, obligaties e.d. juist in crisistijd snel steeds riskanter worden. Die eerste beweging kan de tweede best een poosje (enkele weken) overstemmen, maar dan nog zal goud veel minder dan andere asset classes dalen en de beweging omhoog zal uiteindelijk vele malen krachtiger zijn, omdat er steeds meer geld een veilig heenkomen gaat zoeken. Het is een zichzelf versterkende spiraal.quote:Ik begrijp nu dat je visie iets is bijgesteld en in die visie de vlucht naar o.a. edelmetalen meteen begint bij de volgende 'crash' wat het geheel beter kloppend maakt IMO. Niet dat ik het eens ben met die visie maar dat wist je al
Nee, "geen crash meer in edelmetalen", die ik niet als commodities maar als monetaire instrumenten zie (iig goud, en in deze tijden in mindere mate ook zilver, platina en palladium).quote:Op woensdag 27 april 2011 14:07 schreef piepeloi55 het volgende:
Ik hanteer een andere visie, maar DVR maakt het verhaal tenminste kloppend door te stellen dat er geen crash meer gaat komen in de commoditymarkt als geheel totdat de problemen opgelost zullen zijn in de wereldwijde economie.
Goud en Zilver zullen ook mee crashen wanneer de commodities bubble knapt. En die zal knappen net zoals vorige keer met de hypotheken bubble.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:36 schreef SeLang het volgende:
Ik verwacht dat zilver en goud gewoon mee crashen als het commodity complex crasht, ondanks de goddelijke eigenschappen die eraan worden toegedicht.
De goud liefhebbers op dit forum zijn een soort buy&hold beleggers en dat zijn niet degenen die de prijs sturen. De meerderheid van de "beleggers" zijn gewoon momentumtraders die het hazenpad kiezen op het moment dat de prijs iets te lang de verkeerde kant op gaat. De groei van goud en zilver ETF's en allerlei derivaten zoals turbos e.d. zegt wat dat betreft genoeg. Verder zijn goud en zilver gewoon één van de componenten in een massale leveraged speculatie op commodities en dat gaat gewoon keihard in reverse als er weer eens deleveraged moet worden. Een voorproefje zag je in 2008.
Een deerlijke vergissing! :-)quote:Op donderdag 28 april 2011 12:36 schreef SeLang het volgende:
De goud liefhebbers op dit forum zijn een soort buy&hold beleggers en dat zijn niet degenen die de prijs sturen. De meerderheid van de "beleggers" zijn gewoon momentumtraders die het hazenpad kiezen op het moment dat de prijs iets te lang de verkeerde kant op gaat. De groei van goud en zilver ETF's en allerlei derivaten zoals turbos e.d. zegt wat dat betreft genoeg. Verder zijn goud en zilver gewoon één van de componenten in een massale leveraged speculatie op commodities en dat gaat gewoon keihard in reverse als er weer eens deleveraged moet worden. Een voorproefje zag je in 2008.
Ja, op termijn wel. Naarmate meer grote beleggers (fondsen maar ook centrale banken e.d.) in goud stappen en het fysiek in hun eigen kluis leggen zal er met goud hetzelfde gebeuren als nu met zilver. Maar goud is een veel grotere markt, dus daar gaat meer tijd overheen.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:39 schreef JimmyJames het volgende:
@dvr als ik je verhaal goed heb begrepen verwacht je bij goud net zo'n prijsontwikkeling als bij zilver de laatste weken?
Dat de prijs nog een jaar of 1 a 2 blijft stijgen betwijfel ik omdat ik de beurs al eerder een opdonder zie krijgen. En wanneer dat gebeurt gaan zilver en goud gewoon mee naar beneden zoals gebeurde met vorige crisis.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:30 schreef dvr het volgende:
edited to add:
PS: Zero Hedge heeft net een uitstekend artikel geplaatst dat mijn dillemma beschrijft. Conclusie van de schrijver: we gaan nu ofwel op korte termijn een klap omlaag krijgen (als idd. een grote partij aan het manipuleren was) of de prijs blijft nog een jaar of twee bestendig stijgen.
http://www.zerohedge.com/(...)anigans-or-real-deal
Het verschil is dat in 2000 een in de economie geinvesteerde dollar nog een positief rendement kon opleveren. En dat in 2000 de Amerikaanse overheid nog probleemloos honderden, nee duizenden miljarden van de wereld kon bijlenen.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:50 schreef SeLang het volgende:
@dvr
Met alle respect, maar dit zijn precies het type bubble verhalen zoals ik die nog ken van 2000!
Ik beschouw ZeroHedge als een entertainment site, niet als een serieuze bron (ondanks interessante linkjes hier en daar)quote:Op donderdag 28 april 2011 15:53 schreef sitting_elfling het volgende:
ZH heeft inderdaad leuke artikelen over zilver maar er zit me soms een toch te hoog alu-hoedje gehalte aan.
Het had je de vorige keer moeten opvallen dat goud veel minder zakte (en veel sneller herstelde) dan bv aandelen, en dat waar de goudvraag destijds nog voornamelijk door de sieradenindustrie bepaald werd, hij nu in handen is van beleggers die bovendien in steeds grotere getalen voor fysiek langetermijnsbezit kiezen.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:53 schreef sitting_elfling het volgende:
En wanneer dat gebeurt gaan zilver en goud gewoon mee naar beneden zoals gebeurde met vorige crisis.
We zijn het volgens mij voor zo'n 90% met elkaar eens. Alleen verschillen we radicaal over hoe "the endgame" eruit ziet.quote:Op donderdag 28 april 2011 16:14 schreef dvr het volgende:
Ik denk dat het antwoord voor de hand ligt: Bernanke blijft geld drukken want de andere optie is geen keus.
Misschien begrijp ik het niet helemaal hoor. Maar wat geeft jou het idee dat er geld "vrijkomt" als de beurzen zouden instorten? Ik denk namelijk dat er per saldo helemaal niets vrijkomt.quote:Op donderdag 28 april 2011 16:23 schreef dvr het volgende:
Wanneer de beurzen instorten en er dus enorme hoeveelheden bezit geliquideerd worden, zal het vrijkomende geld een nieuwe bestemming moeten vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |