abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95818883
We doen nu wel met zijn allen alsof zilver echt de pan uit rijst maar zo extreem vind ik die stijging niet. Tijdens de crisis haalden we een volatiliteit die ruim hoger lag dan dit. Daarnaast bestaat het hele fundament achter de stijging uit de ''hoop'' voor een short squeeze maar nu dit zo goed in de gaten gehouden wordt door allerlei media is het verrassingseffect totaal weg.

Als dat effect uitblijft dan kon dit nog wel een hele grote suckersrally worden zonder dat er ooit een squeeze gaat plaatsvinden want bedenk wel dat eigenlijk de squeeze de prijsbepalende factor is, niet wat mensen denken dat zilver waard gaat zijn.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  donderdag 21 april 2011 @ 23:53:27 #102
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_95834861
Zilver spot gaat als een raket de lucht in. Lijkt me onvermijdelijk dat er een soort correctie moet komen.

De aandelen van primary silver producers laggen behoorlijk achter de silver spot.... Misschien is daarin wel een soort correctie ingeprijsd.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_95872835
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_95873355
Zilver zal wel een keer flink moeten gaan dalen!
  vrijdag 22 april 2011 @ 23:34:08 #105
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_95873993
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 23:21 schreef Lucas15 het volgende:
Zilver zal wel een keer flink moeten gaan dalen!
Maar de komende tijd blijft het stijgen
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  zaterdag 23 april 2011 @ 19:25:45 #106
256829 Sokz
Livin' the life
pi_95894671
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 23:12 schreef fedsingularity het volgende:
[ afbelding ]
positief of negatief opvatten dat het sentiment zo positief is? :P
pi_95898017
Tja als er al 90% bulls zijn wie zijn dan de toekomstige kopers? Op zich is het een waarschuwing maar het kan nog best een stuk hoger.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  zaterdag 23 april 2011 @ 22:10:58 #108
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_95900094
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 21:12 schreef fedsingularity het volgende:
Tja als er al 90% bulls zijn wie zijn dan de toekomstige kopers? Op zich is het een waarschuwing maar het kan nog best een stuk hoger.
zolang het een verzekering tegen de mondiale schuldenlast zal het blijven stijgen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 23 april 2011 @ 22:16:25 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95900324
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 22:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zolang het een verzekering tegen de mondiale schuldenlast zal het blijven stijgen
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 22:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het stijgt omdat het in een stijgende trend zit. Op zilver valt natuurlijk veel meer te verliezen dit jaar dan op cash. (Ook veel meer te winnen natuurlijk). Maar verzekeren doe je om risico af te dekken. Dat doe je echt niet wanneer je nu op zilver gaat speculeren.
5 jaar geleden misschien, als je een paar duizend zilveren guldens kocht ja.

En die 'mondiale' schuldenlast bestaat helemaal niet. Voor iedere schuldenaar is een schuldeiser. Netto is het nul.
The End Times are wild
pi_95900908
quote:
En die 'mondiale' schuldenlast bestaat helemaal niet. Voor iedere schuldenaar is een schuldeiser. Netto is het nul.
Het pobleem zit hem niet in de schuldenaar versus de schuld eiser, maar het feit dat de rente ook vergoed moet worden. En zoals we weten is er bij fractioneel bankieren op moment X nooit genoeg geld aanwezig om de schuld + rente ineens te betalen. Geld wordt schaars bij een monotaire paniek. Ik zou dan toch graag iets fysieks bezitten om zodoende dat schaarse geld aan me te binden..
pi_95911958
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 22:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

Het stijgt omdat het in een stijgende trend zit. Op zilver valt natuurlijk veel meer te verliezen dit jaar dan op cash. (Ook veel meer te winnen natuurlijk). Maar verzekeren doe je om risico af te dekken. Dat doe je echt niet wanneer je nu op zilver gaat speculeren.
5 jaar geleden misschien, als je een paar duizend zilveren guldens kocht ja.

Netto is 0 totdat het dat niet meer is. En dat is wat er staat te gebeuren. De schulden zijn zo hoog opgelopen dat ze niet meer afbetaald kunnen worden. De crediteur moet ze dan (voor een (groot) deel) afschrijven, et voila, niet meer 0.

De schulden zitten nu grotendeels bij de landen / staten / overheden en veel daarvan kan 'opgelost' worden door wat John Mauldin in 'Endgame' beschrijft als 'financial oppression'.

Dat gebeurt door crediteuren te dwingen (want debiteur is TBTF) genoegen te nemen met minder. En dat gebeurt / gaat gebeuren door geld bij te drukken (in landen met eigen munt, m.a.w. de VS, de UK), afstempelen (PIIGS) of door b.v. pensioenfondsen te verplichten te beleggen in de 'eigen' staatsobligaties tegen een reele onder 0 rente (Argentinie b.v.).

Bij 'geld' dat niet door iets tastbaars gedekt is, maar alleen door schuld waarvan steeds zekerder is dat die niet terugbetaald gaat worden, speelt vertrouwen een doorslaggevende rol. En die gaat te paard, dat is bekend.

Zolang er geen serieuze pogingen worden ondernomen om de overheidstekorten om te zetten in overschotten - en het is de vraag of dat kan zonder serieuze economische depressie, politiek gezien kan dat denk ik niet in een democratie - zie ik alleen maar financial oppression in de toekomst, ofwel: je moet niet in wat nu doorgaat voor 'geld' zitten, maar in 'store of value'.

En financial oppression is als alles 'gladjes' verloopt. De kans dat het hopeloos uit de hand loopt door e.o.a. Black Swan event zit er bij een systeem dat op scherp staat ook best in. En dan komen we bij het hyperinflatie scenario.

Wie / wat is betrouwbaarder: (centrale) bankiers en/of politici of commodities? En is de zaak uberhaupt nog wel te 'redden'? Ook gezien de vergrijzing met de bijbehorende afnemende verdien capaciteit en scherp toenemende lasten?

Nee, zilver en goud hebben denk ik nog een lange weg te gaan.

En natuurlijk, voor als de chips echt down geraken, wat AK-74s met een berg munitie.Zeker in watjes landen zoals de EU waar bijna niemand een wapen heeft en de waarde van een AK-74 dus erg hoog is in een crisis situatie.

Aardig linkje over een voorspelling m.b.t. hyperinflatie: http://gonzalolira.blogsp(...)ion-will-happen.html
Goud kan je niet bijdrukken
pi_95915470
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 04:31 schreef dvr het volgende:

Canadese Maple Leaf
Dank voor je reactie. :)

Wat vinden jullie van deze prijs voor Canadese Maple Leaf munten:
100x 1 troy ounce zilver Maple Leaf = ¤3.959

Ik beschik nu over 0 fysiek zilver. Stel, ik koop Canadese Maple Leaf munten, kan ik dan wel een koper vinden wanneer ik mijn zilver wil verkopen? :P
  maandag 25 april 2011 @ 06:52:03 #113
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_95946209
quote:
7s.gif Op zondag 24 april 2011 13:08 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Dank voor je reactie. :)

Wat vinden jullie van deze prijs voor Canadese Maple Leaf munten:
100x 1 troy ounce zilver Maple Leaf = ¤3.959

Ik beschik nu over 0 fysiek zilver. Stel, ik koop Canadese Maple Leaf munten, kan ik dan wel een koper vinden wanneer ik mijn zilver wil verkopen? :P
Ik verwacht dat je die zeer gemakkelijk kunt verkopen...zeker tot een spotprijs van ¤12.000

Ik ga mijn bescheiden hoeveelheid zilver in ieder geval niet verkopen voordat het minimaal 3x de huidige waarde heeft bereikt...
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  maandag 25 april 2011 @ 07:58:35 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95946303
Ondertussen tikte zilver al weer bijna de 50 dollar aan!
The End Times are wild
  maandag 25 april 2011 @ 09:54:19 #115
256829 Sokz
Livin' the life
pi_95947090
whooooooh wat een opening whoaah O+
pi_95952654
Ik ga morgen positie long nemen hoor. :P Het zal nog wel even door stijgen, daalt het? Nou, jammer dan! :)
pi_95953411
Bah bah wat baal ik hiervan zeg. :D

Sinds mijn turbo's long zijn uitgestopt, is de boel als een raket omhoog gegaan... Net iets te vroeg geweest. 't Is verleidelijk om nu alsnog wat mee te pikken, maar ik zal maar wachten op de omkering.
pi_95953841
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:34 schreef Omniej het volgende:
Bah bah wat baal ik hiervan zeg. :D

Sinds mijn turbo's long zijn uitgestopt, is de boel als een raket omhoog gegaan... Net iets te vroeg geweest. 't Is verleidelijk om nu alsnog wat mee te pikken, maar ik zal maar wachten op de omkering.
We zitten al weer op 48, dus wie weet had je met je turbo's nooit die, op de 50$ winst kunnen pakken ;).

Ik denk wel dat er morgen bij opening direct een boel beleggertjes wanneer de markt direct openknalt turbo's long op zilver pakken :P

(dit hele gebeuren is overigens ook in leuk contrast met de 'goud zoekers' Die staan nu beteuterd te kijken naar de stijgende zilver prijs terwijl goud met kleine percentages omhoog gaat :P)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 25 april 2011 @ 13:52:38 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95953914
Er gebeurt tenminste iets spectaculairs op de markt en dat is altijd leuk. (Behalve bij een crash als je long zit!). Het is spannend om te volgen, over te praten en te speculeren.

Bubbles worden altijd véél verder opgeblazen dan je ooit voor mogelijk hield, en idem gaan crashes altijd veel dieper dan je dacht. Als deze prijzen al bizar zijn, wie weet is het over 2 maanden nog veel bizarder. Misschien komen er nog dagen dat er per dag 30 dollar opknalt, wat op zich al een bubble-prijs is.
The End Times are wild
pi_95968730
Wat een dagcandle op zilver vandaag! een dikke 8,5% tussen hoog en laag en per saldo onveranderd. Dat zilver volatiel is wisten we al een tijdje maar het zou me niet verbazen als we iets van een correctie gaan zien binnenkort.
pi_95971056
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 20:52 schreef fedsingularity het volgende:
Wat een dagcandle op zilver vandaag! een dikke 8,5% tussen hoog en laag en per saldo onveranderd. Dat zilver volatiel is wisten we al een tijdje maar het zou me niet verbazen als we iets van een correctie gaan zien binnenkort.
En dan vinden de zilverbugs het zo vreemd dat de marginverplichtingen omhoog gaan en zien daar allerlei complotachtige oorzaken (lees: neerwaartse prijsmanipulerende maatregelen) in.
pi_96006815
pi_96013836
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 22:16 schreef LXIV het volgende:

Schuld moet je toch op enig moment kunnen omzetten naar cash wil je er wat aan hebben.

En juist die cash is het probleem. Er zijn nogal wat meer schulden uitgegeven dan er cash voorhanden is, en daarom wordt een deel van de schulden vrij slecht terugbetaald.

De huidige crisis wordt ook wel 'schuldencrisis' genoemd, en dat is niet voor niets.

En cash an sich is ergens ook maar weer een schuld. Je zult het toch op enig moment tegen iets tastbaars moeten omzetten wil je er wat aan hebben.

Cash kan je namelijk - en dat lijken mensen wel eens te vergeten - niet eten.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:05:11 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96014023
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:01 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Schuld moet je toch op enig moment kunnen omzetten naar cash wil je er wat aan hebben.

En juist die cash is het probleem. Er zijn nogal wat meer schulden uitgegeven dan er cash voorhanden is, en daarom wordt een deel van de schulden vrij slecht terugbetaald.

De huidige crisis wordt ook wel 'schuldencrisis' genoemd, en dat is niet voor niets.

En cash an sich is ergens ook maar weer een schuld. Je zult het toch op enig moment tegen iets tastbaars moeten omzetten wil je er wat aan hebben.

Cash kan je namelijk - en dat lijken mensen wel eens te vergeten - niet eten.
Ik dacht dat het een 'schuldencrisis' was omdat er te ruimhartig geld was verstrekt, ook aan mensen/organisaties/landen die dit eigenlijk helemaal niet terug kunnen betalen. Omdat ze te weinig inkomsten hebben. Niet om het schuldenbedrag an sich.

Natuurlijk kun je cash niet eten. Het is staat uiteindelijk voor een bepaalde hoeveelheid arbeid. Omdat het ondoenlijk is om de stoep voor de bakker te vegen om een brood te krijgen geef ik hem dan geld, dat ik met mijn werk verdiend heb. Dat systeem werkt best goed, toch? Makkelijker dan meteen dienst/wederdienst of ruilhandel. Slepen met stenen, vee of goud is ook maar onhandig.

Zolang er boeren bereid zijn te zaaien en te maaien voor cash, bakkers bereid zijn te bakken voor cash zie ik het wel gunstig in met die centen hoor!
The End Times are wild
pi_96014554
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 20:52 schreef fedsingularity het volgende:
De dag voordat de opties op zilver en goud aflopen worden de prijzen bijna altijd met grof geweld omlaag geduwd. Vandaag was weer zo'n option expiration day, zie voor de overige dates van dit jaar dit artikeltje.

Fysiek zilver blijft ondanks de sterke prijsstijging schaars (het is op de termijnmarkten nog steeds in backwardation, en retail bullion dealers betalen bij inkoop een premie boven spot) dus Denninger's idee dat de prijs wel eens van $45 naar $31 kan dalen deel ik totaal niet. Met de aanhoudend grote vraag uit m.n. Azië naar fysiek metaal wordt het voor de bullionbanken steeds moeilijker om nog te shorten - ze hebben straks eenvoudigweg het zilver niet meer omdat dat allemaal in China ligt. Goeie deal voor de Chinezen, want zo komen ze van hun dollars af en met iedere aankoop die ze doen neemt hun bestaande voorraad in waarde toe. Die kunnen ze later duur aan ons verpatsen, is het niet 'baar' dan wel in de vorm van chips, zonnepanelen en antibiotische pleisters.

En S_E, voor goudbezitters is dit alleen maar mooi. Zilver is een kleinere markt waarin eerder schaarste optreedt dan in goud. Maar zodra diezelfde schaarste in goud optreedt, en daarvoor is niet veel nieuwe economische en monetaire ellende nodig, dan gaat goud met net zo'n parabooltje de lucht in als zilver nu. Zilver is goud's voorland!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')