Ja, en vervolgens mij dom noemen.quote:
Het is simpel, BNP 1.9% van de stemmen, Wilders 16%. De problemen hier in de UK zijn niet veel anders als die van Nederland, mogelijk zelfs groter, het verschil zit hem in de manier waarop er mee omgegaan wordt.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:44 schreef ender_xenocide het volgende:
Ik weet niet wat jij verwacht van Groot-Brittannië, maar daar hebben ze het echt niet beter dan hier hoor.
Ik woon zelf ook in de UK maar daar is het echt niet veel aantoonbaar beter dan in Nederland hoor? Of je moet van meer relief in het land houdenquote:Op maandag 2 augustus 2010 16:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is simpel, BNP 1.9% van de stemmen, Wilders 16%. De problemen hier in de UK zijn niet veel anders als die van Nederland, mogelijk zelfs groter, het verschil zit hem in de manier waarop er mee omgegaan wordt.
Nederland is mijn land niet meer, dit is niet het Nederland waar ik opgroeide, dit is een naargeestig landje geworden wat nu geregeerd gaat worden door kinnesinne en zondebokjes zoekende blaaskaken en, in mijn opinie, gaat Nederland daarvoor een hoge rekening betalen.
Lees jij nu wat ik schrijf of niet? Ik stelde al dat de UK dezelfde dan wel grotere problemen heeft als Nederland, dat is wel het laatste wat mij bezig houdt, het gaat mij om hoe er met problemen omgegaan wordt.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik woon zelf ook in de UK maar daar is het echt niet veel aantoonbaar beter dan in Nederland hoor? Of je moet van meer relief in het land houden
En je wilt zeggen dat de problemen in de UK beter worden aangepakt?quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lees jij nu wat ik schrijf of niet? Ik stelde al dat de UK dezelfde dan wel grotere problemen heeft als Nederland, dat is wel het laatste wat mij bezig houdt, het gaat mij om hoe er met problemen omgegaan wordt.
Nederland heeft nu een polder variant van de NSDAP (mede) aan de macht, daar heb ik problemen mee en dat moveert mij om Nederland de rug toe te keren en, wat mij betreft, wel voorgoed.
Snap jij nu niet wat ik zeg of wil je het niet snappen? Ik zal het vetgedrukt maken:quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:40 schreef sitting_elfling het volgende:
En je wilt zeggen dat de problemen in de UK beter worden aangepakt?Kom op zeg. De UK heeft al jaren wanbeleid en staat er op economisch vlak stukken slechter voor dan Nederland. En daar wordt echt niet goed mee omgegaan op het moment.
Ik ging er van uit dat je de UK daadwerkelijk beter vondt dan Nederland sinds je zei dat je niet veel meer met Nederland te maken wou hebben en de britse nationaliteit overnam.
Je kunt ook overdrijven.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Snap jij nu niet wat ik zeg of wil je het niet snappen? Ik zal het vetgedrukt maken:
Het gaat niet om economie
Het gaat erom dat een partij die voor mij zeer veel overeenkomsten vertoont met de NSDAP aan de macht gaat komen in Nederland en alles wat daar mee meekomt momenteel.
Mogelijke opkomst? 16% van de stemmen is geen mogelijke opkomst, dat is een realiteit. Vervang Islam eens met jodendom en moet je eens zien hoe Wilders lijkt op de NSDAP, ik weet wel dat je dat niet mag zeggen omdat dan weer gelijk 'demoniseren' wordt geroepen maar soit, daar kan ik wel mee leven.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je kunt ook overdrijven.Je wilt je punt namelijk wel erg doordrammen. En persoonlijk snap ik er niks van dat je weggaat uit een land waar je bang bent voor een 'mogelijke' opkomst van een partij die naar mijn mening totaal niet te vergelijken is met de NSDAP en weinig overeenkomsten daarmee heeft. Laat staan dat de opkomst van Wilders dezelfde effecten kan hebben. Dat zal niet/nooit gebeuren. Dat je om zulke redenen weggaat, vind ik persoonlijk onbegrijpelijk.
Wordt erg muggenziften zo, maar in het slotdebat met Witteman, kort na middernacht, deed Wilders zijn "dat zou puur kiezersbedrog zijn" uitspraak. De volgende ochtend was hij die opmerking schijnbaar alweer vergeten (en hoopte waarschijnlijk heel erg hard dat z'n stemvee uit principe niet naar Witteman kijkt en het hem dus niet heeft horen zeggen)quote:
Ik heb wat dat betreft nog de (misschien valse) hoop dat het CDA en de VVD zo gehaaid zijn dat ze de situatie juist omdraaien en Wilders op deze manier toch enigszins schadeloos kunnen stellen. Vastleggen waar de PVV het mee eens moet zijn, en verder je niet zoveel van Wilders en zijn gepruttel aantrekken. Maar dat is hoogstwaarschijnlijk valse hoop.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:25 schreef Chadi het volgende:
Gedoemd te mislukken natuurlijk. Bij deze constructie heeft de PVV geen verantwoordelijkheid maar wel enorm veel macht want 1 maal de PVV tegenwerken en het kabinet is de gedoogsteun kwijt.
Ik snap ook niet dat VVD en CDA met een minderheidskabinet genoegen nemen. Ze kunnen namelijk alleen verliezen en Wilders kan ze zo mooi uitspelen naar de volgende verkiezingen toe. Want hij draagt immers nergens verantwoordelijkheid voor omdat hij niet regeert. Alles wat misgaat is vanaf nu de fout van het CDA of de VVD en als hij het daar niet op kan schuiven is het natuurlijk door bekrompen links
Je kan het in grote lijnen vastleggen maar Wilders kan altijd zeggen dat het niet zo is. En de mensen die PVV stemmen gaan er blind achter omdat Wilders het zegt. Verder heb je in debatten vooral kritiek als minister. PVV levert dan geen ministers. Wie staan er dan altijd ter discussie?? De partijen die wel ministers leveren.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik heb wat dat betreft nog de (misschien valse) hoop dat het CDA en de VVD zo gehaaid zijn dat ze de situatie juist omdraaien en Wilders op deze manier toch enigszins schadeloos kunnen stellen. Vastleggen waar de PVV het mee eens moet zijn, en verder je niet zoveel van Wilders en zijn gepruttel aantrekken. Maar dat is hoogstwaarschijnlijk valse hoop.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |