Ook mijn favoriet, maar zal het qua zetels niet halen. Daar zal dan waarschijnlijk de PvdA of CDA moeten bijspringen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:37 schreef eriksd het volgende:GL - VVD - D66 : Stiekem de beste. Een liberale coalitie, geen religieuze invloed, hervormingsgezind. D66 op onderwijs, GL op innovatie en milieu, VVD op de schatkist. De HRA afgetopt, huurmarkt open, kenniseconomie prevaleert. Wel kernenergie en geen nivellering.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:37 schreef eriksd het volgende:
Notabene: uiteraard zal ik in mijn andere bijdragen weer als vanouds het VVD geluid laten horen
Ik vindt het goed, zolang GL er maar niet inzit.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:41 schreef n3z het volgende:
Elke coalitie met de PVV is kansloos en niet gewenst. Al is het om ons buitenlandse imago niet totaal te verkrachten.
Daarnaast heeft CDA zijn kans gehad de laatste 8 jaar, en wil ik geen religieuze partijen meer in de regering de komende jaren.
Dan blijft er uiteindelijk PAARS III over, of een mix van die partijen.
Daar wordt om gevraagd in de OPquote:Op donderdag 27 mei 2010 19:45 schreef DigitalGirl het volgende:
ik ik ik who cares wat jullie vinden?
Mijn bedoeling is naast al dat gehak, waar ik zelf vrolijk aan mee doe, ook eens wat verder te kijken voor wat constructiefs. Als je dat niets vindt, hoef je je ook niet druk te makenquote:Op donderdag 27 mei 2010 19:45 schreef DigitalGirl het volgende:
ik ik ik who cares wat jullie vinden?
Een coalitie met GroenLinks en PvdA maakt de puinhoop compleet. Linksen kunnen we op dit moment niet gebruiken, en zeker niet die van de PvdAquote:Op donderdag 27 mei 2010 19:47 schreef Rosite het volgende:
Een kabinet met zoveel mogelijk draagvlak, om niet al te grote sociale onrust te krijgen, of te veel stakingen, of nog erger: banken in brand en zo. Dus ik stel voor PvdA, VVD, D'66 en Groen Links. Groen Links voor het milieu, hervorming van de bio-industrie en combineren landbouw-natuur, en de file-bestrijding en verbetering openbaar vervoer en duurzame energievoorziening. VVD voor het bedrijfsleven en de werkgevers. PvdA voor de sociale zekerheid en de zorg en D'66 voor het onderwijs en vernieuwing van de koop-en huurmarkt.
Dat wordt wel wat, dat kabinet.
Eerste kamer Eerste kamer... Even denken..quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:46 schreef Corkscrew het volgende:
Een coalitie met de PVV blijft onmogelijk zolang die partij niet in de Eerste Kamer is vertegenwoordigd.
Dan moeten ze daar zelf mee instemmen, geen kans van slagen dus.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:50 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Eerste kamer Eerste kamer... Even denken..
Was dat niet een over andere overbodige instantie die afgeschaft ging worden?
Ook niet als we de VVD op economische zaken zetten? Beter een progressief liberaal kabinet dan nogmaals een mislukking met de christendemocraten. Of nog erger Wildersquote:Op donderdag 27 mei 2010 19:49 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Een coalitie met GroenLinks en PvdA maakt de puinhoop compleet. Linksen kunnen we op dit moment niet gebruiken, en zeker niet die van de PvdA
Ik neem aan dat een wet daarvoor eerst nog moet worden goedgekeurd door... de Eerste Kamer. En die kan alles blokkeren zonder regeringsmeerderheid.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:50 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:52 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Ik neem aan dat een wet daarvoor eerst nog moet worden goedgekeurd door... de Eerste Kamer. En die kan alles blokkeren zonder regeringsmeerderheid.
Schande!quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan moeten ze daar zelf mee instemmen, geen kans van slagen dus.
Als je GroenLinks op cultuur of milieu zet, wordt daar echt niet bezuinigd hoor! En het spijt me (echt want het is een hatelijk onderwerp) maar deze verkiezingen draaien volledig rond de economie.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:52 schreef n3z het volgende:
[..]
Ook niet als we de VVD op economische zaken zetten? Beter een progressief liberaal kabinet dan nogmaals een mislukking met de christendemocraten. Of nog erger Wilders
De Eerste Kamer is anders heel nutiig om de "waan van de dag"-politike (lees wetgeving) van de Tweede Kamer enigszins in te dammen....quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:50 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het er hier om wat je zou wensen..quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:05 schreef Dingess het volgende:
[ afbeelding ]
Mensen die denken dat VVD en D66 samen in een coalitie zullen/willen zitten.
VVD gaat HRA aanpassen, of er is een meerderheid buiten VVD om, en HRAbehoud/wijziging zit niet in coalitieakkoordquote:Op donderdag 27 mei 2010 20:05 schreef Dingess het volgende:
[ afbeelding ]
Mensen die denken dat VVD en D66 samen in een coalitie zullen/willen zitten.
Je kunt je afvragen of daar een hele tak van het parlement voor nodig is, en of een team van (onafhankelijke) juristen en experts dat niet beter kan analyseren.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De Eerste Kamer is anders heel nutiig om de "waan van de dag"-politike (lees wetgeving) van de Tweede Kamer enigszins in te dammen....
D66quote:
De idiote wisselingen in samenstelling van de tweede kamer laten wat mij betreft zien dat het wel zeker nodig isquote:Op donderdag 27 mei 2010 21:38 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of daar een hele tak van het parlement voor nodig is, en of een team van (onafhankelijke) juristen en experts dat niet beter kan analyseren.
Wat heeft iedereen opeens met GroenLinks?quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:44 schreef du_ke het volgende:
Het CDA is als het aan mij ligt voorlopig weer uitgeregeerd. En wat betreft de PVV, iedere partij die ook maar overweegt met die beweging in zee te gaan is compleet mesjogge.
En ja wat blijft er dan over? Een Paarse combinatie, dan lijkt mij GL een goede extra inbreng te kunnen leveren.
GroenLinks heeft naar mijn idee goede frisse ideeën voor de toekomst. Ze durven verder te kijken dan de gebaande paden en dat trekt mij wel. Het alternatief is weer een kabinet met het CDA van Balkenende en de bijbehorende spruitjeslucht...quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:46 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Wat heeft iedereen opeens met GroenLinks?
Hebben jullie de site bekeken?
Weten jullie zeker dat jullie het niet verwarren met een politieke partij, bijvoorbeeld CDA?
Hallooo?!?!
Het is GROENLINKS he?
Niet vergeten hoor
denk je echt dat groenlinks met de vvd in een kabinet gaat zitten?quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:04 schreef Asphias het volgende:
groenlinks is economisch redelijk naar rechts opgeschoven(zeg maar, eerder ter hoogte van de pvda dan de sp nu), en samen met wat rechtsere partijen zal er best wat moois uit komen.
mijn ideale coalitie zou dan ook vvd d66 en gl zijn. haalt nooit een meerderheid, dus dan maar pvda erbij.
qua coalities die ik niet wil: elke coalitie waar pvv of sp inzit, is veel te extreem. cda liever ook niet, en zeker niet als de grootste. ik zou stiekem nog liever een kleine sgp in de coalitie hebben die tenminste eerlijk en betrouwbaar beleid voert, dan een cda die geen enkele oppositie kan tolereren van binnenuit.
De PvdA zou dat ook wel doen, en die stemmen toch over het algemeen het zelfde als GroenLinks, dat geven beide partijen ruiterlijk toe.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:06 schreef LetItBleed het volgende:
[..]
denk je echt dat groenlinks met de vvd in een kabinet gaat zitten?
Die lijken geen onoverkomelijke verschillen te hebben. Ze moeten beiden wat inschikken natuurlijk maar dat is logisch als je een coalitie moet vormenquote:Op donderdag 27 mei 2010 22:06 schreef LetItBleed het volgende:
[..]
denk je echt dat groenlinks met de vvd in een kabinet gaat zitten?
Zou D66 dat willen? Die hebben bepaald geen goede herinneringen overgehouden aan Balkenende-II.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:10 schreef Thas het volgende:
VVD-CDA-D66
Al zal D66 dan wel eens moeten opschieten met kiezers terughalen van de PvdA, maar goed.
[..]
Dan meld ik me daarvoor aanquote:Op donderdag 27 mei 2010 21:38 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of daar een hele tak van het parlement voor nodig is, en of een team van (onafhankelijke) juristen en experts dat niet beter kan analyseren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |