Scholierenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:07 schreef GeileSoeplepel het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)_voor_PVV_en_VVD.xml
Piraten 8 zetels
quote:Alhoewel scholieren anders stemmen dan de gemiddelde Nederlander, ziet het IPP ook raakvlakken met de echte verkiezingen. IPP-deskundige Eddy Habben Jansen: "Je ziet dat partijen die winnen bij de Scholierenverkiezingen, die winnen ook bij echte verkiezingen en als ze verliezen bij de scholieren, verliezen ze ook bij echte verkiezingen."
Joh, wat boeit mij dat nou. Ik ken geen mens die voor het zogenaamde landsbelang stemt. Daarnaast wordt de VVD de grootste partij en kan hun programma bijna volledig op mijn goedkeuring rekenen. Dan is het mijn taak om voor de burgerrechten proberen de PP een zetel te laten pakken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:12 schreef Ravvie het volgende:
Ik zal het wel allemaal weer niet begrijpen, maar als je op de PP stemt dan heb je toch totaal geen besef van wat er gaande is in de wereld en Nederland? Hoe kan je in godsnaam op de PP stemmen als je weet dat er op dit moment economische vraagstukken spelen als de AOW, WW, Hypotheekrente aftrek en het dichten van het begrotingstekort. Allemaal vraagstukken waar de pp geen mening over heeft. Als je er dan ook nog de problemen in Europa en de millieuproblematiek bij neemt, dan moet je toch wel een bord voor je kop hebben om op de PP te stemmen.
Nou ja, daar valt tegenover te stellen dat de meeste partijen over de door jou genoemde punten ook niet altijd een sterke mening hebben, en dat sommige discussies (het H-woord) ook misschien wel veel te ingewikkeld zijn voor een eenvoudigequote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:12 schreef Ravvie het volgende:
Ik zal het wel allemaal weer niet begrijpen, maar als je op de PP stemt dan heb je toch totaal geen besef van wat er gaande is in de wereld en Nederland? Hoe kan je in godsnaam op de PP stemmen als je weet dat er op dit moment economische vraagstukken spelen als de AOW, WW, Hypotheekrente aftrek en het dichten van het begrotingstekort. Allemaal vraagstukken waar de pp geen mening over heeft. Als je er dan ook nog de problemen in Europa en de millieuproblematiek bij neemt, dan moet je toch wel een bord voor je kop hebben om op de PP te stemmen.
Hoe kun je in Godsnaam op een partij stemmen die op al die standpunten een mening heeft maar vervolgens lak heeft aan de vrijheden van degenen die zij representeren, door consequent en continu onze vrijheden steeds verder in te perken en de privacy van burgers al dan niet expres te schenden?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:12 schreef Ravvie het volgende:
Dit meen je hè? Ik vind het wel lief en aandoenlijk, maar echt los van elke realiteit. Je doet net alsof alle andere partijen geleid worden door Fred Teeven. Je beseft je hopelijk dat bv. GroenLinks ook een groot privacy voorvechter is EN een visie heeft over het hervormen van de economie?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:17 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Hoe kun je in Godsnaam op een partij stemmen die op al die standpunten een mening heeft maar vervolgens lak heeft aan de vrijheden van degenen die zij representeren, door consequent en continu onze vrijheden steeds verder in te perken en de privacy van burgers al dan niet expres te schenden?
Ik begrijp het ook niet.
Je gaat volledig aan het feit voorbij dat ik het, naast privacy, het misschien wel helemaal niet eens ben met de meeste hervormingen van GroenLinks. Of van de SP, PvdD, D'66. Daar komt nog eens bij dat privacy en samenhangende zaken zeker geen speerpunt vormen, voor elke partij hierboven. Terwijl dat voor elke gangbare partij in Nederland op de 1e plaats zou moeten staan. Vind ik. Dit is mijn signaal.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:37 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Dit meen je hè? Ik vind het wel lief en aandoenlijk, maar echt los van elke realiteit. Je doet net alsof alle andere partijen geleid worden door Fred Teeven. Je beseft je hopelijk dat bv. GroenLinks ook een groot privacy voorvechter is EN een visie heeft over het hervormen van de economie?
Ik maak me niet druk om auteursrecht. Net zoals jij je niet druk zou maken over het inperken van recht op advocaat tijdens verhoor van verdachten als je VVD zou stemmen. Of het uitbreiden van de identificatieplicht (terwijl zelf is toegegeven dat deze niet tegen criminaliteit helpt) als je PvdA stemt.quote:Verder heb je nog steeds geen besef van de crisis als je je nu druk kan maken om dingen als het verkorten van het auteursrecht. In een neer stortend vliegtuig, zijn je niet matchende sokken die je opmerkt bij het zoeken naar een parachute ook niet de hoogste prioriteit hoop ik..
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:27 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Je gaat volledig aan het feit voorbij dat ik het, naast privacy, het misschien wel helemaal niet eens ben met de meeste hervormingen van GroenLinks. Of van de SP, PvdD, D'66. Daar komt nog eens bij dat privacy en samenhangende zaken zeker geen speerpunt vormen, voor elke partij hierboven. Terwijl dat voor elke gangbare partij in Nederland op de 1e plaats zou moeten staan. Vind ik. Dit is mijn signaal.
En hopelijk die van vele anderen.
[..]
Ik maak me niet druk om auteursrecht. Net zoals jij je niet druk zou maken over het inperken van recht op advocaat tijdens verhoor van verdachten als je VVD zou stemmen. Of het uitbreiden van de identificatieplicht (terwijl zelf is toegegeven dat deze niet tegen criminaliteit helpt) als je PvdA stemt.
En je snapt het inderdaad niet. Mijn reactie was expres in jouw bewoordingen gegoten zodat je wellicht in zou zien dat onze prioriteiten anders liggen. Niet iedereen heeft deze conform de jouwe. Ik leef liever in een land dat economisch in puin ligt als het alternatief een halve politiestaat is.
Met overigens de kanttekening dat stemmen voor de Piratenpartij nooit zoiets tot direct gevolg zou kunnen hebben; het hebben van geen mening laat toe dat de standpunten van andere partijen worden overgenomen of worden versterkt. Het is aan die andere partijen en dus impliciet aan zij die niet op deze partij stemmen of we economisch in puin gaan liggen of niet.
QFTquote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:27 schreef trancethrust het volgende:
Je gaat volledig aan het feit voorbij dat ik het, naast privacy, het misschien wel helemaal niet eens ben met de meeste hervormingen van GroenLinks. Of van de SP, PvdD, D'66. Daar komt nog eens bij dat privacy en samenhangende zaken zeker geen speerpunt vormen, voor elke partij hierboven. Terwijl dat voor elke gangbare partij in Nederland op de 1e plaats zou moeten staan. Vind ik. Dit is mijn signaal.
Ik leef liever in een land dat economisch in puin ligt als het alternatief een halve politiestaat is.
Welkom bij de clubquote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:47 schreef Starfish het volgende:
Mijn vriendin en ik hebben besloten om voor de Piratenpartij te gaan.
Hmm, nou we moeten morgen maar zien wat er gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:45 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Welkom bij de club
Helaas echter, de nieuwste peiling van Synovate:
Tweede Kamer 9 juni 2010: De peilingen - deel 14.
Slechts 0.2% voor overige partijen, waar ook de PiratenPartij nog toe behoord, terwijl dit een week terug nog 0.4% was. Zelfs als al die stemmen voor de PP zou zijn zouden we volgens deze peiling dus pas op 0.3 zetel staan. Maargoed, peilingen moet je nooit vertrouwen. We houden de hoop erin. Als we in de SV de PvdD kunnen verslaan kunnen we dat in de TKV ook
Peilingen slagen er altijd slecht in om kansrijke nieuwe partijen te detecteren. Kijk maar naar de onderwaardering van Pim Fortuyn, de PVV en zelfs de Partij voor de Dieren bij vorige verkiezingen. Er waren nauwelijks peilingen die het potentieel lieten zien.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:45 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Welkom bij de club
Helaas echter, de nieuwste peiling van Synovate:
Tweede Kamer 9 juni 2010: De peilingen - deel 14.
Slechts 0.2% voor overige partijen, waar ook de PiratenPartij nog toe behoord, terwijl dit een week terug nog 0.4% was. Zelfs als al die stemmen voor de PP zou zijn zouden we volgens deze peiling dus pas op 0.3 zetel staan. Maargoed, peilingen moet je nooit vertrouwen. We houden de hoop erin. Als we in de SV de PvdD kunnen verslaan kunnen we dat in de TKV ook
Je kent de standpunten?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:06 schreef SigmundFreud het volgende:
Ik ben benieuwd. Ik wil er eigenlijk wel op stemmen. Zal ik het maar doen dan?
Ik denk dat de piratenpartij ook zeker wel een zetel gaat halen, misschien wel 3.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Peilingen slagen er altijd slecht in om kansrijke nieuwe partijen te detecteren. Kijk maar naar de onderwaardering van Pim Fortuyn, de PVV en zelfs de Partij voor de Dieren bij vorige verkiezingen. Er waren nauwelijks peilingen die het potentieel lieten zien.
Ik zeg nog steeds dat de Piratenpartij morgen groter kan worden dan de SGP en de Partij voor de Dieren qua aantal stemmen.
Minimaal 1 zetel, waarschijnlijk 2-3 zetels; max 4-5 zetels.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:10 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ik denk dat de piratenpartij ook zeker wel een zetel gaat halen, misschien wel 3.
Poe, kan ik mij niet herinnerenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:11 schreef GeileSoeplepel het volgende:
Zeg PiRANiA waar is jouw ultieme overhaal post gebleven? (Of ben ik in de war met iemand anders?) Ik kan hem niet meer vinden in dit topic
Edit: Hmm denk niet dat hij in dit topic stond. Ik zocht op "jij?" (want wist nog dat er iets in stond van "en waarom jij?") op de pagina die het hele topic op 1 pagina toonde, maar niet gevonden.
Dat, in combinatie met de berichten die op deze pagina (#7) staan, zijn DE redenen waarom je op de PP moet stemmen, SigmundFreudquote:De enigste manier om privacy onder de aandacht te krijgen is door de PiratenPartij minstens één zetel te geven in de tweede kamer.
Ja het zijn sulletjes, ja het is een one-issue partij. Maar het is WEL de kans om de privacy belangen meer op de kaart te krijgen. (Zie ook wat de PVDD al bereikt heeft binnen het politieke landschap). Juist omdat het een one-issue partij is zullen ze hard opkomen voor de privacy. De efficientie van die ene zetel kan dus enorm zijn.
De VVD heeft jou stem niet nodig, die komt er ook wel zonder jou stem.
De piratenpartij heeft jou stem wel nodig. Waarom jij? Omdat jij bij de schaartste club hoort die zich wel bewust is van het belang van privacy. Zeker nu in deze roerige tijden waar privacy een onderschoven kindje is.
Lol failende politie: politici aanhouden op grond van een wet die in een andere gemeente zou bestaan, maar achteraf ook helemaal niet bestaat. En dan ook nog kritiek uiten over de naamquote:NIJMEGEN – Dinsdagnacht is een Nijmeegse posterplakster voor de Piratenpartij door een agent en officier van justitie uit Arnhem staande gehouden. De agent stelde dat het ‘s nachts verboden zou zijn om aan te plakken, op basis van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) van Arnhem. Deze APV was uiteraard niet van toepassing in Nijmegen, en uit navraag bij politie Gelderland-Midden bleek zelfs dat er niets in de Arnhemse APV staat waaruit een dergelijk verbod blijkt.
De posterplakster in kwestie was al enkele uren aan het plakken, om vlak voor de verkiezingsdag haar overtuiging op anderen over te brengen. Op dat moment stelde de agent dat “er ‘s nachts geen posters geplakt mochten worden”. De posters werden vervolgens in beslag genomen, en de officier vroeg om haar identificatie.
De plakster begreep niet waarom zij haar ID-kaart moest tonen, er kon immers geen overtredingsgrond worden gegeven. Hierop werd contact gezocht met het bureau van Nijmegen. Die moest aan de hand van de APV voor Nijmegen concluderen dat het nachtelijk plakken niet verboden was, waarna de posters terug zijn gegeven. De officier van justitie nam daarbij de rol van de Kiesraad over door te zeggen dat “de naam Piratenpartij wel erg negatief klonk.”
“Het gaat woorden te buiten hoe dit gebeuren de gang van zaken rond de verkiezingen verstoort. Vrij campagne kunnen voeren is een onmiskenbaar grondrecht. Onbegrijpelijk dat een officier van justitie de wetten niet kent die democratie in Nederland mogelijk maken. Een transparante overheid betekent niet alleen informatie van de overheid online zetten, maar ook de overheid zélf bekend maken met haar eigen regels.” aldus Ruud Poutsma, kandidaat voor de Piratenpartij.
Toch jammer, dat dat stukje van revolution-nl niet klopt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:31 schreef GeileSoeplepel het volgende:
Sorry, ik had het inderdaad toch mis. Het was Revolution-NL. Excuses hiervoor.
[..]
Dat, in combinatie met de berichten die op deze pagina (#7) staan, zijn DE redenen waarom je op de PP moet stemmen, SigmundFreud
Voor argumenten tegen jouw post kan ik je alleen maar naar deze post verwijzen, deze verwoord perfect onze beslissing om op de Piraten te stemmen in plaats van, bijvoorbeeld, GroenLinks, die ook veel punten voor privacy heeft.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:47 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Toch jammer, dat dat stukje van revolution-nl niet klopt.
Helaas is het geen one-issue partij, je krijgt er namelijk vrijheidsbeperkende auteurswethervormingen bij.
De enige geruststelling is dat ze die hervormingen nooit voor elkaar krijgen en je dus gerust op de piratenpartij kunt stemmen als je voor privacy bent.
Maar als je zeker voor privacy wil gaan, kan je beter op www.privacybarometer.nl kijken welke partij die nu al in de Tweede Kamer zit, in diezelfde Tweede Kamer daadwerkelijk voor privacy stemde in het verleden.
Dan baseer je je op daden en niet op woorden.
Resultaten uit het verleden zijn geen garanties voor de toekomst, maar wel een grotere garantie dan woorden van politici.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |