abonnement Unibet Coolblue
  Official ESF Kreviewer dinsdag 22 juni 2010 @ 10:42:20 #226
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_83134612
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat mij betreft is hij dan 5 jaar gestopt met roken en niet 7 jaar. De teller start na je laatste sigaret. Elke andere normering is jezelf voor de gek houden.

Zeker als je het over weken hebt ipv jaren, want na 7 weken ben je nog gewoon roker in een rookvrij intermezzo. En elk 'slippertje' is een enorm risico om terug te vallen in je oude patroon.

Dus houdt jezelf nu voor dat je pas niet-roker bent als je niet meer rookt. Veel veiliger voor jezelf.
Ik ben het wel met je eens hoor. Maar als hier dan iemand binnenwandelt die een foutje heeft gemaakt door 1 of 2 sigaretten te roken, dan helpt het niet om daar gigantisch over te gaan zeiken en die persoon op het hart te drukken dat ze niet gestopt is, dat het dom is, etc etc. Dat weet ze zelf ook wel. Kun je beter positief benaderen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:43:43 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_83134661
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:42 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens hoor. Maar als hier dan iemand binnenwandelt die een foutje heeft gemaakt door 1 of 2 sigaretten te roken, dan helpt het niet om daar gigantisch over te gaan zeiken en die persoon op het hart te drukken dat ze niet gestopt is, dat het dom is, etc etc. Dat weet ze zelf ook wel. Kun je beter positief benaderen.
dat.
disclaimer
pi_83135235
Ik had een halve pagina reactie getikt, loopt het internet vast

Enfin. Wat betreft die wel/niet gestopt discussie: ik kan best begrijpen dat je zegt, dat iemand pas gestopt is als ie nooit meer rookt.

Maar
quote:
Wat mij betreft is hij dan 5 jaar gestopt met roken en niet 7 jaar. De teller start na je laatste sigaret. Elke andere normering is jezelf voor de gek houden.
Het kan me echt niet schelen hoe de teller loopt en hoeveel dagen gestopt ik mezelf nu mag noemen; het gaat erom dat ik tot een week terug (ruim) 1,5 pakje per dag rookte, dat ik daarmee gestopt ben, dat ik in mijn ogen gestopt ben, geen roker meer ben, me nu al beter voel, beter proef, niet meer stink, energieker ben, minder (!) rusteloos, minder hoest, etc. etc. Daar ben ik zéér blij mee. Bovendien heb ik steeds minder zin om te roken, eigenlijk denk ik er nog maar heel weinig aan, en daar ben ik óók blij mee. Dat ik dan twee sigaretten gerookt heb deze week is jammer. Maar dat maakt niet dat ik niet blij ben met de riedel die ik hier opsom. En dat vind ik er meer toe doen dan of ik me nou gestopt mag noemen of niet en hoe lang dan.

(bovendien was deze week een extreem dramatische week. Die dag van de twee sigaretten, de 3e dag van mijn stoppen dus, heb ik zo'n ruzie gehad met mijn vriend waarmee ik samenwoon, dat ik al zijn spullen heb ingepakt en voor de deur heb gezet. De dag daarna was al net zo'n drama. Eigenlijk voel ik me juist gesterkt in het idee dat ik echt niet zomaar weer begin, als ik die situatie niet heb aangegrepen om de hele stoppoging maar op te geven)

Verder is denk ik het stomste wat je kunt doen, zeggen 'ik ben niet meer gestopt' als je 1 sigaret hebt gerookt. Dan zet je de deur open naar het idee (of excuus?) "ik heb gefaald, ik ben niet meer gestopt" reden te laten zijn om weer gewoon volop te beginnen. Volgens mij is dat best vaak de manier waarop stoppogingen falen (laat maar, het is al verpest, nu kan ik net zo goed gewoon weer gaan roken).
quote:
Als je half goedkeurt dat je een peuk opsteekt in een zwak moment zet je de deur op een kier om de volgende keer weer naar een peuk te grijpen als je even niet lekker in je vel zit.
En daar ben ik het dan wel weer mee eens. Daarom heb ik ook al meteen gezegd, dat dat mijn valkuil ook was, en dat ik niet moet gaan denken dat het gewoon wel mag. Alleen: het is gebeurd, en hey, ik ben gewoon weer verder gegaan met niet roken daarna, dus ik maak me er niet zo heel erg meer druk om.

Overigens (change of subject ): ik snap de titel van het topic inmiddels wel. Ik heb al drie nachten nauwelijks geslapen. 2 á 3 uur naar bed, en gewoon om 5 á 5.30 u weer wakker. Ik heb gepoogd dat te gebruiken om fanatiek te studeren (ik moet zó veel doen), maar ik kon me totaal niet concentreren. Dus vanacht maar bewust de wekker vroeg gezet, alleen begint het me nu op te breken.. ben zo gaar als een klontje. En ik heb vanmiddag een presentatie over een concept-essay, wat ik nog niet eens af heb.

Dus. Ik wil echt zo hard vakantie.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:17:08 #229
104367 Thrackan
new and improved
pi_83135728
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:02 schreef cinnamon_M het volgende:
(ik moet zó veel doen)
Tip: vroegah nam je af en toe even automatisch wat rust door ergens aan een peuk te gaan zuigen. Neem af en toe gewoon die 5 minuten break om tot rust te komen.

In de tijd van mijn vele stoppogingen werd ik vaak zo enorm ontmoedigd omdat ik voor mijn gevoel zo overspoeld werd met van alles (werk, studie, weet ik het). Ik moest en zou doorbikkelen ipv af en toe even afleiding te zoeken. Da's helemaal niet goed voor je

Het slaapprobleem gaat wel over. Kan van persoon tot persoon enorm verschillen hoe lang het duurt, maar het gaat over.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:17:27 #230
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_83135742
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:42 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens hoor. Maar als hier dan iemand binnenwandelt die een foutje heeft gemaakt door 1 of 2 sigaretten te roken, dan helpt het niet om daar gigantisch over te gaan zeiken en die persoon op het hart te drukken dat ze niet gestopt is, dat het dom is, etc etc. Dat weet ze zelf ook wel. Kun je beter positief benaderen.
Jij hebt aardig wat waanideeën zeg.
Ik druk niemand iets op het hart. Ik heb in mijn post zelfs niemand gequoteerd. Ik nam de stelling in dat als je gestopt was, dat dat dan betekende dat je NIETS meer rookt. Af en toe een sigaretje valt niet onder MIJN definitie van stoppen.
Jij bent degene die hier gigantisch aan het zeiken bent.
Ook neem ik nergens het woord 'dom' in de mond. Jij wel!
Rook voor mijn part een slof per half uur en blijf dan lekker roepen dat je toch echt gestopt bent.
Ik blijf achter mijn post staan.
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:58 schreef mazaru het volgende:
Heel soms roken is ook roken.
Niet roken staat voor niet roken.
Niet dus, niets dus, nada, niento, zero cigarettes.
Je kunt niet zeggen ik rook niet, behalve als ik er af en toe 1 opsteek.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_83135811
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_83135996
quote:
Tip: vroegah nam je af en toe even automatisch wat rust door ergens aan een peuk te gaan zuigen.
Tja, t stomme is, dat t bij mij omgekeerd blijkt te zijn: ik rookte om dóór te kunnen (gevoel van afleiding, terwijl ik dus juist geen rust nam). Concentreren gaat vandaag ook stukken beter (misschien zelfs al beter dan met roken), maar ik ben gewoon echt té moe. En té veel te doen. Is ook een beetje een opeenstapeling van een heel jaar hoor, een beetje hectisch geweest en nu wil ik ff niks meer moeten.

Slapen maak ik me ook niet echt druk over, alleen vandaag..... ben ik echt doodop . Plof na de presentatie meteen in bed denk ik (maar ik moet nog naar een vergadering eerst, omdat mijn k-collega het voor de zoveelste keer liet afweten). Heb jij het eigenlijk gehad, slecht slapen? Ik had het de vorige keer helemaal niet.

[/ageer-modus]

Ik ga maar ff een rondje lopen, water in mijn gezicht plenzen en die presentatie afmaken (voor zover dat uberhaupt nog wat kan worden). En dan ga ik morgen uitslapen, en lekker uitgebreid ontbijten in het zonnetje, voor ik weer ga studeren! maar eerst vandaag even doorkomen
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:28:56 #233
104367 Thrackan
new and improved
pi_83136142
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:24 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Tja, t stomme is, dat t bij mij omgekeerd blijkt te zijn: ik rookte om dóór te kunnen (gevoel van afleiding, terwijl ik dus juist geen rust nam). Concentreren gaat vandaag ook stukken beter (misschien zelfs al beter dan met roken), maar ik ben gewoon echt té moe. En té veel te doen. Is ook een beetje een opeenstapeling van een heel jaar hoor, een beetje hectisch geweest en nu wil ik ff niks meer moeten.

Slapen maak ik me ook niet echt druk over, alleen vandaag..... ben ik echt doodop . Plof na de presentatie meteen in bed denk ik (maar ik moet nog naar een vergadering eerst, omdat mijn k-collega het voor de zoveelste keer liet afweten). Heb jij het eigenlijk gehad, slecht slapen? Ik had het de vorige keer helemaal niet.

[/ageer-modus]

Ik ga maar ff een rondje lopen, water in mijn gezicht plenzen en die presentatie afmaken (voor zover dat uberhaupt nog wat kan worden). En dan ga ik morgen uitslapen, en lekker uitgebreid ontbijten in het zonnetje, voor ik weer ga studeren! maar eerst vandaag even doorkomen
Mja, subtiel verschil is dan weer dat ik alleen buiten rookte of in het rookhok op t werk, dus voor mij waren dat altijd even momentjes om een stapje terug te doen. Boodschap blijft hetzelfde: push jezelf niet te hard

En ja, ik heb een weekje niet echt lekker geslapen. Niet in slaap komen, vroeg wakker, maar geen dramatische nachten van 3 uur want dat overleef ik niet. Ik ben zeer gehecht aan mijn slaapuurtjes.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:32:08 #234
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83136258
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:24 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Tja, t stomme is, dat t bij mij omgekeerd blijkt te zijn: ik rookte om dóór te kunnen (gevoel van afleiding, terwijl ik dus juist geen rust nam). Concentreren gaat vandaag ook stukken beter (misschien zelfs al beter dan met roken), maar ik ben gewoon echt té moe. En té veel te doen. Is ook een beetje een opeenstapeling van een heel jaar hoor, een beetje hectisch geweest en nu wil ik ff niks meer moeten.

Slapen maak ik me ook niet echt druk over, alleen vandaag..... ben ik echt doodop . Plof na de presentatie meteen in bed denk ik (maar ik moet nog naar een vergadering eerst, omdat mijn k-collega het voor de zoveelste keer liet afweten). Heb jij het eigenlijk gehad, slecht slapen? Ik had het de vorige keer helemaal niet.

[/ageer-modus]

Ik ga maar ff een rondje lopen, water in mijn gezicht plenzen en die presentatie afmaken (voor zover dat uberhaupt nog wat kan worden). En dan ga ik morgen uitslapen, en lekker uitgebreid ontbijten in het zonnetje, voor ik weer ga studeren! maar eerst vandaag even doorkomen
Ik heb het beide keren gehad met stoppen, gewoon niet slapen, alleen maar zweten en woelen de hele nacht. En best lang, mss wel twee weken of zo.
Echt afschuwelijk, geen idee hoe ik het toen gered heb met werken en zo hoor
Maar het wordt beter!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:41:28 #235
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_83140848
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:32 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik heb het beide keren gehad met stoppen, gewoon niet slapen, alleen maar zweten en woelen de hele nacht. En best lang, mss wel twee weken of zo.
Echt afschuwelijk, geen idee hoe ik het toen gered heb met werken en zo hoor
Maar het wordt beter!
Hier hetzelfde.
Had laatste twee weken nachten van maximaal 2 a 3 uurtjes lang.
En dan ben je best wel brak de volgende dag.
Nu gelukkig weer normale nachtrust
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:02:28 #236
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83141636
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:41 schreef James-Hetfield het volgende:

[..]

Hier hetzelfde.
Had laatste twee weken nachten van maximaal 2 a 3 uurtjes lang.
En dan ben je best wel brak de volgende dag.
Nu gelukkig weer normale nachtrust
Nou serieus, dan heb je echt het ergste gehad.
Erger dan dat wordt het niet meer.
Boh, wat was dat erg, ik kon echt wel janken 's nachts
En ik had van een vriendin een lading valiumpillen gekregen maar die durfde ik niet te slikken
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Official ESF Kreviewer dinsdag 22 juni 2010 @ 18:29:20 #237
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_83155238
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:17 schreef mazaru het volgende:
Ik blijf achter mijn post staan.
Ben je dom ofzo?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 19:04:40 #238
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_83156758
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:29 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ben je dom ofzo?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2010 @ 19:10:19 #239
137949 Disana
pi_83157036
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:17 schreef mazaru het volgende:

Ik nam de stelling in dat als je gestopt was, dat dat dan betekende dat je NIETS meer rookt. Af en toe een sigaretje valt niet onder MIJN definitie van stoppen.

Mijn definitie is het ook hoor

Ik ga ervanuit dat je als niet-roker altijd nee zegt tegen een sigaret en dat ook kunt en wilt zeggen. Het doet er niet toe of je je die ene sigaret kunt permitteren, het doet ertoe of je er nee tegen kunt zeggen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 20:19:00 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_83160582
Jammer dat het hier nooit zonder gebitch en gekloot kan. Kennelijk levert het nicotinegebrek toch heel wat frustraties op her en der

Anyway. Ik ben bijna bij de blommen

disclaimer
  dinsdag 22 juni 2010 @ 20:29:08 #241
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_83161125
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:19 schreef Stormqueen het volgende:
Jammer dat het hier nooit zonder gebitch en gekloot kan. Kennelijk levert het nicotinegebrek toch heel wat frustraties op her en der

Anyway. Ik ben bijna bij de blommen

[ afbeelding ]
Van nicotinegebrek heb ik al heel lang geen last meer.

One year, ten months, two weeks, three days, 20 hours, 29 minutes and 33 seconds. 13737 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.962,44. Life saved: 6 weeks, 5 days, 16 hours, 45 minutes.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:22:25 #242
104367 Thrackan
new and improved
pi_83164028
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:19 schreef Stormqueen het volgende:
Jammer dat het hier nooit zonder gebitch en gekloot kan. Kennelijk levert het nicotinegebrek toch heel wat frustraties op her en der

Anyway. Ik ben bijna bij de blommen

[ afbeelding ]
Jammer dat het lichtste greintje van discussie wordt afgedaan als non-discussie, gebitch en gekloot.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:25:13 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_83164144
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:22 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Jammer dat het lichtste greintje van discussie wordt afgedaan als non-discussie, gebitch en gekloot.
Mwoah, het is meer een reactie op een tendens die ik al jarenlang signaleer hier.
Maar voor jullie gemoederen zal ik hier verder niet meer posten. Ik heb het toch niet echt meer nodig
Succes aan alle verse stoppers; het is klote, maar de beloning is geweldig
disclaimer
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2010 @ 21:30:38 #244
137949 Disana
pi_83164452
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:29 schreef mazaru het volgende:

[..]

Van nicotinegebrek heb ik al heel lang geen last meer.

One year, ten months, two weeks, three days, 20 hours, 29 minutes and 33 seconds. 13737 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.962,44. Life saved: 6 weeks, 5 days, 16 hours, 45 minutes.
Geweldig mazaru. Ik weet nog dat je zou gaan beginnen, volgens mij was jij een van de eersten die met Champix begon die ik tegenkwam. Pas nu heb ik zelf de stap gewaagd... maar toch ook alweer 6,5 weken.
pi_83166496
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:03 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Hey koek
Als ik had volgehouden was ik ook al zo ver geweest he, wij zijn tegelijk gestopt vorig jaar toch?

Over de gestopt maar toch roken discussie wil ik toch wel kwijt dat je je zelf voor de gek houdt, als je zegt dat je gestopt bent terwijl je wel gerookt hebt.
Ik ben bij mn eerste stoppoging ook na een paar weken de mist in gegaan en toen heb ik wel mezelf gestraft door mn teller weer op 0 te zetten, vond ik wel zo realistisch.
Hey! Inderdaad, het verschil was een paar dagen. Maakt niet uit, je bent in elk geval weer gestopt
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
pi_83166854
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:02 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nou serieus, dan heb je echt het ergste gehad.
Erger dan dat wordt het niet meer.
Boh, wat was dat erg, ik kon echt wel janken 's nachts
En ik had van een vriendin een lading valiumpillen gekregen maar die durfde ik niet te slikken
haha dat weet ik nog!
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
pi_83166923
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:19 schreef Stormqueen het volgende:
Jammer dat het hier nooit zonder gebitch en gekloot kan. Kennelijk levert het nicotinegebrek toch heel wat frustraties op her en der

Anyway. Ik ben bijna bij de blommen

[ afbeelding ]
Super!
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
pi_83166987
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:29 schreef mazaru het volgende:

[..]

Van nicotinegebrek heb ik al heel lang geen last meer.

One year, ten months, two weeks, three days, 20 hours, 29 minutes and 33 seconds. 13737 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.962,44. Life saved: 6 weeks, 5 days, 16 hours, 45 minutes.
Patser


One year, four months, one week, 23 hours, 8 minutes and 7 seconds. 7394 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.751,17. Life saved: 3 weeks, 4 days, 16 hours, 10 minutes.
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
pi_83167069
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:30 schreef Disana het volgende:

[..]

Geweldig mazaru. Ik weet nog dat je zou gaan beginnen, volgens mij was jij een van de eersten die met Champix begon die ik tegenkwam. Pas nu heb ik zelf de stap gewaagd... maar toch ook alweer 6,5 weken.
Mooi! Roken is geen optie!
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:12:34 #250
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_83167264
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:30 schreef Disana het volgende:

[..]

Geweldig mazaru. Ik weet nog dat je zou gaan beginnen, volgens mij was jij een van de eersten die met Champix begon die ik tegenkwam. Pas nu heb ik zelf de stap gewaagd... maar toch ook alweer 6,5 weken.
Hartstikke goed dat je het al 6,5 week volhoudt. De eerste weken zijn het moeilijkst. Stoppen met roken moet je ook pas doen op het moment dat je het zelf echt wil.
Je wil om niet meer te roken is de beste drijfveer.
Daarom is het ook zo moeilijk vol te houden als je stopt omdat iemand anders graag wilt dat je stopt.
Hou vol!
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')