abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:50:11 #101
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81951535
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:45 schreef Repelsteeltju het volgende:

Ik zie niet waarom hij geen prima minister president zou zijn.
Het gaat er natuurlijk ook om hoe deze positie is ten opzichte van de andere lijsttrekkers en daarin komt hij, mijn inziens, nog niet uit de verf als iemand die er met kop en schouders boven de rest uitsteekt.

Maar ik heb de indruk dat jij sowieso Cohen de beste vindt en al voorgenomen hebt om op hem te stemmen, dus je kan dit verder negeren.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_81951554
even tussen door als ik mag

Ik heb daarstraks naar dat debat gekeken en geprobeerd te luisteren......
MIjn probleem : ik versta geen politieke taal.....

En aan de stemwijzer heb ik ook niets... (kom dan uit op de PVV , maar die hebben niet genoeg mensen die verstand hebben om bv 15 zetels te bezetten...)

Kan er iemand hier mij vertellen wat ze nu zeggen.... niet in politiek correcte taal?
gewoon op zijn nederlands ... of moet ik daar een speciaal topic over openen?

alvast bedankt dat iemand de moeite wil doen (of voor het antwoorden of wat dan ook )
Thank Drunk I'm a Goddess!
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:50:45 #103
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_81951561
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:48 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Was jij die man met de rode Sp-trui die in beeld was als Rutte aan het woord was en dan verwerpelijk zwaaide?
Ja inderdaad!

Nee niet echt. Zat op het balkon. En de dag dat ik een SP-trui aan doe, zal nooit komen. Dat is voor mij een breekpunt.
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:51:31 #104
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81951609
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:44 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Onderbouwing?
Hij deed het helemaal niet slecht en stukken beter dan zondag. Maakte ook een paar rake opmerkingen.
Ik persoonlijk vond Roemer de beste en Wilders de slechtste. Cohen vond ik middenmoot.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:52:40 #105
198365 Morendo
The Real Deal
pi_81951663
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:50 schreef Horloge het volgende:

[..]

Ja inderdaad!

Nee niet echt. Zat op het balkon. En de dag dat ik een SP-trui aan doe, zal nooit komen. Dat is voor mij een breekpunt.
En je bent niet aan het afbieren met Femke?
Die Lebenslust bringt dich um.
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:55:21 #106
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81951794
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:44 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

ik denk dat juist vanwege de huidige economische situatie
Verklaar dit eens nader, want ik zie niet wat jij bedoelt.
pi_81951807
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:50 schreef prupke het volgende:
even tussen door als ik mag

Ik heb daarstraks naar dat debat gekeken en geprobeerd te luisteren......
MIjn probleem : ik versta geen politieke taal.....

En aan de stemwijzer heb ik ook niets... (kom dan uit op de PVV , maar die hebben niet genoeg mensen die verstand hebben om bv 15 zetels te bezetten...)

Kan er iemand hier mij vertellen wat ze nu zeggen.... niet in politiek correcte taal?
gewoon op zijn nederlands ... of moet ik daar een speciaal topic over openen?

alvast bedankt dat iemand de moeite wil doen (of voor het antwoorden of wat dan ook )
Eigen topic lijkt me het makkelijkst
pi_81951834
Bij Nova-tv zaten een aantal professoren (economen) en die haalde zo een stel leugens uit wat Rutte zei naar voren. Rutte kletst dus maar wat zo nu en dan en mensen thuis moeten oppassen dat niet voor zoete koek te slikken. Zo zei Rutte bijvoorbeeld dat we in Nederland een zware belastingdruk hebben, de derde van de wereld, in werkelijkheid zitten we in de middenmoot van Europa. En zo gaven ze nog meer voorbeelden. Ik ga geen debatten verder meer kijken: te onbetrouwbaar, kan je niet je stem op baseren, eerder op de commentaren van echte deskundigen.
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:56:42 #109
180385 Horloge
pi_81951845
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:49 schreef Pino112 het volgende:

[..]

50 euro waard dus?
Ik heb mijn ticket gratis kunnen bemachtigen, maar 50 euro is te gortig imo.
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:52 schreef Morendo het volgende:

[..]

En je bent niet aan het afbieren met Femke?
Nee, helaas. De beveiliging is echt absurd streng. Je mocht de zaal niet uit die hele 2 uur lang, en elke politicus die meedeed aan het debat had 3 of meer beveiligingsapen om zich heen lopen in de wandelgangen. In contact komen met hen was dus een kansloze onderneming.

(Daarbij heb ik morgenochtend een tentamen om 9 uur)
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:57:16 #110
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81951876
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar is het niet zo dat als je zo voor de vrijheid van meningsuiting bent en dat omdat je schone handen hebt en dus niets te verbergen hebt je ook moet mogen vergelijken met extremen, of geld dat niet zodra het om 'links' gaat?
Ik heb zojuist aangegeven hoe ik erover denk.
Het is evident dat niet iedereen hetzelfde als ik denk, dus jouw vraag vind ik wat curieus.
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:57:27 #111
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81951882
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:56 schreef Rosite het volgende:
Bij Nova-tv zaten een aantal professoren (economen) en die haalde zo een stel leugens uit wat Rutte zei naar voren. Rutte kletst dus maar wat zo nu en dan en mensen thuis moeten oppassen dat niet voor zoete koek te slikken. Zo zei Rutte bijvoorbeeld dat we in Nederland een zware belastingdruk hebben, de derde van de wereld, in werkelijkheid zitten we in de middenmoot van Europa. En zo gaven ze nog meer voorbeelden. Ik ga geen debatten verder meer kijken: te onbetrouwbaar, kan je niet je stem op baseren, eerder op de commentaren van echte deskundigen.
Heb Nova helaas gemist, maar neem de HH op en zal er morgen naar kijken..
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:57:32 #112
198365 Morendo
The Real Deal
pi_81951891
quote:
Waren ze bij de staatsomroep wel lief voor Cohen?
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 26 mei 2010 @ 23:59:17 #113
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_81951982
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:56 schreef Horloge het volgende:

[..]

Ik heb mijn ticket gratis kunnen bemachtigen, maar 50 euro is te gortig imo.
[..]
Mazzelpikkie
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:59:58 #114
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_81952012
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:55 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Verklaar dit eens nader, want ik zie niet wat jij bedoelt.
Als je in een tijd zit waarbij je al niet zeker bent van een baan, ga je niet op een partij stemmen die de vangnetten(hoe terecht ook) nog verder wil inperken, zeker niet als je bij de volgende baan nog makkelijker ontslagen kan worden en je ook nog 2 jaar langer mag solliciteren, dat zijn punten waardoor de VVD gaat verliezen zodra een gedeelte van de RTL stemmers die rutte als beste debater aanwijst naast de oneliners ook de onderbouwing gaat lezen.
pi_81952020
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:57 schreef Morendo het volgende:

[..]

Waren ze bij de staatsomroep wel lief voor Cohen?
Maarten van Rossem in ieder geval wel
pi_81952038
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:55 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Eigen topic lijkt me het makkelijkst
politiek correct antwoord

ik zal de conslusie maar niet over 1 antwoord trekken
pi_81952073
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:59 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Als je in een tijd zit waarbij je al niet zeker bent van een baan, ga je niet op een partij stemmen die de vangnetten(hoe terecht ook) nog verder wil inperken, zeker niet als je bij de volgende baan nog makkelijker ontslagen kan worden en je ook nog 2 jaar langer mag werken, dat zijn punten waardoor de VVD gaat verliezen zodra een gedeelte van de RTL stemmers dat rutte als beste debater aanwijst naast de oneliners ook de onderbouwing gaat lezen.
Alsof ze dat gaan doen
pi_81952123
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:00 schreef prupke het volgende:

[..]

politiek correct antwoord

ik zal de conslusie maar niet over 1 antwoord trekken
Wanneer we de feiten op een rijtje zetten, kijken naar de huidige situatie binnen dit forum en inzien wat de ontwikkelingen binnen dit topic zijn, lijkt het me evident wat de juiste keuze is.

Om het maar nog politieker te stellen .
pi_81952153
quote:

[..]

Als je in een tijd zit waarbij je al niet zeker bent van een baan, ga je niet op een partij stemmen die de vangnetten(hoe terecht ook) nog verder wil inperken, zeker niet als je bij de volgende baan nog makkelijker ontslagen kan worden en je ook nog 2 jaar langer mag solliciteren, dat zijn punten waardoor de VVD gaat verliezen zodra een gedeelte van de RTL stemmers dat rutte als beste debater aanwijst naast de oneliners ook de onderbouwing gaat lezen.
Van alle partijen houd je alleen de SP over dan. Ik geloof dat alle partijen de WW rechten willen inperken. Ik weet alleen niet of de PvdA weer eens van standpunt is veranderd.
pi_81952155
En NOVA gaat er dus binnenkort aan.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:03:00 #121
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_81952167
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:01 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Alsof ze dat gaan doen
Het zullen er genoeg zijn om de VVD niet de grootste te laten worden.
pi_81952278
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Het zullen er genoeg zijn om de VVD niet de grootste te laten worden.
Ik ben wel benieuwd wie dit keer de grootste zal worden.

Zal het uiteindelijk een strijd tussen de PvdA en VVD worden?
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:05:44 #123
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81952296
quote:

[..]

Als je in een tijd zit waarbij je al niet zeker bent van een baan, ga je niet op een partij stemmen die de vangnetten(hoe terecht ook) nog verder wil inperken, zeker niet als je bij de volgende baan nog makkelijker ontslagen kan worden en je ook nog 2 jaar langer mag solliciteren, dat zijn punten waardoor de VVD gaat verliezen zodra een gedeelte van de RTL stemmers die rutte als beste debater aanwijst naast de oneliners ook de onderbouwing gaat lezen.
Ik vind het redelijk bizar dat jij in feite stelt dat degenen die Rutte als beste debater hebben aangewezen mensen zijn die niet zeker zijn van hun baan, de onderbouwing van het programma van de VVD niet hebben gelezen of daarvan kennis hebben genomen en klaarblijkelijk in jouw opinie een verkeerde stem in de peiling hebben gegeven.
pi_81952427
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:02 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wanneer we de feiten op een rijtje zetten, kijken naar de huidige situatie binnen dit forum en inzien wat de ontwikkelingen binnen dit topic zijn, lijkt het me evident wat de juiste keuze is.

Om het maar nog politieker te stellen .
bij evident raak ik je kwijt....

toch jammer dat het belangrijker is om voor je partij op te komen (die je al in je hoofd hebt om op te stemmen ) dan proberen uit te leggen aan mensen die ook "moeten" gaan stemmen om de verschillen uit te leggen van de partijen....

maar goed ik ben al weg

game on voor de politieke pikkies (zo noem ik ze , niet rot bedoeld verder )
pi_81952502
quote:
Een goed debater zijn betekent in Nederland kennelijk dat je leugens zodanig weet te verpakken dat mensen ze toch gaan geloven.

Toch snap ik niet dat niet meer mensen de plannen van de VVD doorzien. De VVD bezuinigt het meest van allemaal en ontziet de hoogste inkomensgroepen. Eén keer raden wie dan de rekening gaat betalen.

De VVD probeert zich te profileren als "de werkelijke partij van de arbeid" en hamert erop dat de lasten voor iedereen worden verlicht. Jaja. Hoe naiëf ben je als je zo'n verhaal gelooft.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:12:21 #126
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_81952625
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:50 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het gaat er natuurlijk ook om hoe deze positie is ten opzichte van de andere lijsttrekkers en daarin komt hij, mijn inziens, nog niet uit de verf als iemand die er met kop en schouders boven de rest uitsteekt.

Maar ik heb de indruk dat jij sowieso Cohen de beste vindt en al voorgenomen hebt om op hem te stemmen, dus je kan dit verder negeren.
Van de lijsttrekkers van drie grote partijen (CDA, PvdA & VVD) lijkt hij me de beste bestuurder. Dat is uiteraard erg subjectief... Al kan ik het natuurlijk wel verdedigen, betwijfel ik het of iemand daar op zit te wachten.

Net als de rest van Nederland zal ik me laten leiden door: vooroordelen, verdraaide feiten, eigenbelang en mooipraterij van politici. Niet leuk nog goed maar zo is het nu eenmaal, en alhoewel ik overweeg op de PvdA te stemmen zal ik dat niet doen als het er uit ziet dat ze toch groter worden dan de VVD dan zal ik op D'66 stemmen. Of misschien stem ik sowieso op D'66 wie weet.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_81952649
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:08 schreef prupke het volgende:

[..]

bij evident raak ik je kwijt....

toch jammer dat het belangrijker is om voor je partij op te komen (die je al in je hoofd hebt om op te stemmen ) dan proberen uit te leggen aan mensen die ook "moeten" gaan stemmen om de verschillen uit te leggen van de partijen....

maar goed ik ben al weg

game on voor de politieke pikkies (zo noem ik ze , niet rot bedoeld verder )
Het probleem is dat tegenstanders van een bepaalde partij gemiddeld weinig tot geen kennis hebben van de standpunten van die partij. Soms kennen mensen de standpunten van hun eigen partij niet eens.

Het is best moeilijk om neutraal neer te zetten waarom je op een bepaalde partij wel of niet moet stemmen. Dat ligt vooral aan hoe jij Nederland in de toekomst eruit wil laten zien.

Wat is jouw toekomstbeeld? Daar kan dan een partij bij gezocht worden.

Maar dat is, denk ik, een discussie voor een eigen topic
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:13:23 #128
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_81952667
quote:
Hebben ze ook gezegd dat de huren de afgelopen 30 40 jaar ook met 60% gestegen zijn?

Toen ik nog klein was betaalde mijn ouders ook maar 300 gulden huur. Voor zo'n zelfde huis betaal je nu met gemak 500 euro huur. En dan praat ik over begin jaren 70.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:19:38 #129
180385 Horloge
pi_81952872
Ik zie nu dat dat stukje over die rode loper er op tv best spectaculair uit zag, in het echt was dat nogal sullig.

Roemer was een zeer prettige verrassing, de enige met een beetje zelfspot. Halsema had een grappig momentje waarbij ze onbewust sneaky stond te lachen om degene die door Tweebeeke op de pijnbank werd gelegd, dat kon de zaal wel waarderen. En het mooiste was Cohen, die eindelijk eens wél zijn cijfers paraat had, en daarom getrakteerd werd op een daverend cynisch applaus.

Trouwens geweldig dat Pechtold een breekpunt heeft gemaakt van de huizenmarkt. We kunnen het ons niet permitteren om die niet te hervormen. Tevens is daarmee een VVD/CDA/D66/CU kabinet onwaarschijnlijk geworden.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:19:53 #130
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_81952888
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:09 schreef Boldface het volgende:

[..]

Een goed debater zijn betekent in Nederland kennelijk dat je leugens zodanig weet te verpakken dat mensen ze toch gaan geloven.

Toch snap ik niet dat niet meer mensen de plannen van de VVD doorzien. De VVD bezuinigt het meest van allemaal en ontziet de hoogste inkomensgroepen. Eén keer raden wie dan de rekening gaat betalen.

De VVD probeert zich te profileren als "de werkelijke partij van de arbeid" en hamert erop dat de lasten voor iedereen worden verlicht. Jaja. Hoe naiëf ben je als je zo'n verhaal gelooft.
Ze hebben al aangegeven dat het voor iedereen lastig gaat worden maar dat alles erop gericht is om er straks beter uit te komen. Ik ga er zelf van uit het de komende jaren ook minder te krijgen maar hoop dat het daarna beter en makkelijker leven wordt. Iedere generatie maakt een ernstige crisis mee ik ga ervanuit dat het voor mij deze zal zijn.

Met halfslachtige maatregelen blijven we aanmodderen het wordt tijd een keer echt orde op zaken te stellen. Links nederland vergeet dat de inkomsten uit onze gasbel binnenkort ook op gedroogd zijn. Dan valt een heel flink deel inkomen weg. Daar moet ook nu reeds rekening mee worden gehouden. Femke lul mooi groen maar ze vult wel milieuonvriendelijk aan uitgaven aan.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:20:21 #131
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_81952902
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:13 schreef marky het volgende:

[..]

Hebben ze ook gezegd dat de huren de afgelopen 30 40 jaar ook met 60% gestegen zijn?

Toen ik nog klein was betaalde mijn ouders ook maar 300 gulden huur. Voor zo'n zelfde huis betaal je nu met gemak 500 euro huur. En dan praat ik over begin jaren 70.
Inflatie zuigt.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:22:27 #132
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81952971
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:20 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Inflatie zuigt.
Helaas niet alleen inflatie. Zelf ook een tijdje gehuurd gemiddelde stijging was toen 3%.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:23:27 #133
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81953008
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:12 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Van de lijsttrekkers van drie grote partijen (CDA, PvdA & VVD) lijkt hij me de beste bestuurder.
Ik kom tot een andere opvatting, maar ik heb deze afgeleid aan zijn tv-optredens in talkshows en de verkiezingsdebatten.
Voor een staatsman en burgervader erg onwaardig stamelende en bij tijd en wijlen onzekere en defensieve indruk.
Ik vind het ook tegenvallen dat zijn dossierkennis hier en daar te wensen over laat.

Maar goed, dit is slechts mijn opinie.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:25:34 #134
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81953086
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:19 schreef Horloge het volgende:

Trouwens geweldig dat Pechtold een breekpunt heeft gemaakt van de huizenmarkt. We kunnen het ons niet permitteren om die niet te hervormen. Tevens is daarmee een VVD/CDA/D66/CU kabinet onwaarschijnlijk geworden.
De soep wordt nooit zo heet gegeten, als ze wordt opgediend.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:28:57 #135
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_81953189
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:23 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik kom tot een andere opvatting, maar ik heb deze afgeleid aan zijn tv-optredens in talkshows en de verkiezingsdebatten.
Voor een staatsman en burgervader erg onwaardig stamelende en bij tijd en wijlen onzekere en defensieve indruk.
Ik vind het ook tegenvallen dat zijn dossierkennis hier en daar te wensen over laat.

Maar goed, dit is slechts mijn opinie.
Ach, we hebben al een premier die zich overduidelijk voor de kamer liet souffleren en die zich als een schoothondje gedraagt tegenover wereldleiders dus we kunnen er alleen maar op vooruit gaan.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:32:18 #136
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_81953299
Probleem met Cohen is natuurlijk ook dat hij nog nooit ergens voor gekozen is. Hij was staatssecretaris en daar is geen verkiezing voor. Daarna werd hij burgemeester en daar is ook geen verkiezing voor. Dit is dus ook allemaal nieuw zo'n campagne.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_81953302
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:19 schreef Horloge het volgende:
Prima dat hij dat deed, inderdaad. Een kabinet waarvan VVD en CDA de kern vormen, zou namelijk een ramp voor Nederland betekenen. Dat betekent namelijk: geld blijven weggeven aan de rijksten, terwijl mensen met modale inkomens (of minder) de klappen van de crisis mogen opvangen; een crisis die uitgerekend door rechts beleid is veroorzaakt.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:32:49 #138
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_81953325
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:28 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ach, we hebben al een premier die zich overduidelijk voor de kamer liet souffleren en die zich als een schoothondje gedraagt tegenover wereldleiders dus we kunnen er alleen maar op vooruit gaan.
Niet als hij herkozen wordt.

Stomme Comeback Kid met zijn: "Wat kijk je lief". ;_;
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:37:49 #139
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81953493
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:28 schreef beantherio het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelde je zijn eigen minister (Donner). Het lijkt me lastig om je vanuit vak K je te laten souffleren door de Kamer.

Overigens gaat het mij niet om 'om er op vooruit te gaan', maar om de beste. Die krijgt mijn stem.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:38:46 #140
38114 beantherio
pi_81953520
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:32 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Het wordt mijn nieuwe ringtone. Er bestaat geen soundbite die me zou dwingen om sneller op te nemen.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:40:28 #141
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81953577
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:38 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het wordt mijn nieuwe ringtone. Er bestaat geen soundbite die me zou dwingen om sneller op te nemen.

PS was volgens mij "Wat kijkt u lief"of "U kijkt zo lief"
pi_81953607
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:32 schreef Boldface het volgende:
een crisis die uitgerekend door rechts beleid is veroorzaakt.
Rechts beleid? Nee, de kern van de crisis zit hem in de bedreven monetaire politiek, het monetaire stelsel en manier waarop het fiscale stelsel schulden verkiest boven bezit. Het zijn juist Keynesiaanse belastingmaatregelen die bezit altijd hard treffen, sparen wordt door Keynesiaanse economen als een marktinefficientie gezien die voorkomen moet worden.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:43:14 #143
198365 Morendo
The Real Deal
pi_81953664
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:32 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Don't hate the player, hate the game. Balkie is nu eenmaal 'smooth with the ladies'.
pi_81953767
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Rechts beleid? Nee, de kern van de crisis zit hem in de bedreven monetaire politiek, het monetaire stelsel en manier waarop fiscale stelsel schulden verkiest boven bezit. Het zijn juist Keynesiaanse belastingmaatregelen die bezit altijd hard treffen, sparen wordt door Keynesiaanse economen als een marktinefficientie gezien die voorkomen moet worden.
Een cultuur waarin schulden de voorkeur hebben boven bezit kan ontstaan omdat het belastingtechnisch veel interessanter (lees: voordeliger) is om schulden te hebben dan bezit. De Nederlandse hypotheekschuld stijgt al jaren explosief. Er moet dringend ingegrepen worden, maar partijen als het CDA en de VVD geven niet thuis.

Overigens is de crisis voor een belangrijk deel veroorzaakt door rechts, republikeins beleid in de VS (vrij vertaald: geld uitdelen aan de rijksten) waardoor de Amerikaanse middenklasse in problemen kwam en hun hypotheken niet meer kon opbrengen.

En dan laten we de graaicultuur bij banken en in het bedrijfsleven nog maar even buiten beschouwing.
pi_81953852
Edit: inmiddels gevonden.

[ Bericht 86% gewijzigd door MoonCore op 27-05-2010 01:29:38 ]
De banaan is krom.
pi_81953943
quote:
Ook op het vlak van de nivellering sprak hij onwaarheden. Bij de geaccepteerde GINI index staat NL. ergens in de twintig.
Tup=here
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 mei 2010 @ 00:55:23 #147
862 Arcee
Look closer
pi_81953981

In de OP?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81954073
Flitsen van het debat gezien. Maar ik had verwacht dat Rouvoet het wel beter zou doen. Ik kan me nog herinneren dat hij het bij een debat voor de Europese Grondwet het heel goed deed.
pi_81954083
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:30 schreef timmmmm het volgende:
Zo zijn we niet getrouwd, OldJeller
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik ben ertegen!
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  donderdag 27 mei 2010 @ 01:09:17 #150
38114 beantherio
pi_81954240
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:59 schreef Toad het volgende:
Flitsen van het debat gezien. Maar ik had verwacht dat Rouvoet het wel beter zou doen. Ik kan me nog herinneren dat hij het bij een debat voor de Europese Grondwet het heel goed deed.
Hij is gewoon ondergesneeuwd. Net als Wilders eigenlijk. Ik kan me eigenlijk nauwelijks herinneren wat ze gezegd hebben.
pi_81954359
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:47 schreef Boldface het volgende:
Een cultuur waarin schulden de voorkeur hebben boven bezit kan ontstaan omdat het belastingtechnisch veel interessanter (lees: voordeliger) is om schulden te hebben dan bezit. De Nederlandse hypotheekschuld stijgt al jaren explosief. Er moet dringend ingegrepen worden, maar partijen als het CDA en de VVD geven niet thuis.
Zeker waar, maar vergeet niet dat er ook een hoop belastingen zijn waar links voor is die het probleem ook verergeren. Zo zorgt een hoge vennootschapsbelasting er voor dat een hoger aandeel vreemd vermogen aantrekkelijker is voor financiering van een onderneming. Ook zorgt bijvoorbeeld de vermogensbelasting er voor dat sparen ontmoedigd wordt. Beide belastingen moeten volgens links verhoogd worden.
quote:
Overigens is de crisis voor een belangrijk deel veroorzaakt door rechts, republikeins beleid in de VS (vrij vertaald: geld uitdelen aan de rijksten) waardoor de Amerikaanse middenklasse in problemen kwam en hun hypotheken niet meer kon opbrengen.
Niet juist. Fannie Mae, Sallie Mae en Freddie Mac zijn al stokoud en hadden altijd al als doel de hypotheekverstrekking te bevorderen. Bovendien is dat nog maar een deel van het verhaal, het securitiseren van de hypotheken kwam op gang doordat rentestanden zeer laag werden gehouden door centrale banken, en doordat op aandelen ook al jaren geen droog brood meer te verdienen was. Beleggers (en nee dat zijn echt niet alleen maar hedgefondsen, pensioenfondsen zijn ook een zeer grote speler die op zoek is naar maximaal rendement) gingen op zoek naar beter renderende alternatieven, en die vonden ze in deze hypotheekpakketten (CDO's).
quote:
En dan laten we de graaicultuur bij banken en in het bedrijfsleven nog maar even buiten beschouwing.
Gezond kapitalistisch beleid zal er voor zorgen dat de graaicultuur alleen mogelijk is als de onderneming dat aan kan. Ik erger mij al jaren aan het bestaan van rechtspersonen bijvoorbeeld waarbij de verschaffers van eigen vermogen uit de wind gehouden worden als het gaat om aansprakelijkheid. In een gezond kapitalistisch systeem is die aansprakelijkheid er wel.

Het is volstrekte nonsense om te zeggen dat deze crisis door een bepaalde groep mensen of politici ontstaan is. Maar goed voordat je de apen in Den Haag uitgelegd hebt wat een CDO is zijn we al weer een kabinet verder, en dus blijft die onzin van dat graaiers de crisis veroorzaakt hebben maar ronddwalen. Graaiers vonden hun kans dankzij het huidige financiële en monetaire systeem, waarin het werkelijk stikt van de moral hazards.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bolkesteijn op 27-05-2010 01:24:37 ]
pi_81954519
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:13 schreef marky het volgende:

[..]

Ik ken zelfs genoeg mensen die een huur hadden van 300 gulden begin jaren 90 waarvan diezelfde prijs nu ook rond de 500 euro is.
pi_81954566
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:00 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Maarten van Rossem in ieder geval wel
Nou wees er maar blij mee.

Persoonlijk mogen ze van mij in elk commentaar elke politici even kritisch en met argwaan behandelen. Van links tot rechts.
pi_81954570
Dit kan niet waar zijn:

Geert Wilders op 1? En dit op fok, het meest linkse forum van Nederland?
pi_81954590
Vast iemand die met een trucje het aantal stemmen heeft beïnvloed.
pi_81954614
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 01:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
Vast iemand die met een trucje het aantal stemmen heeft beïnvloed.
Vast weer door rechts !!

Lol....
  donderdag 27 mei 2010 @ 08:25:09 #157
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_81956299
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 01:32 schreef Master_Blaster het volgende:
Dit kan niet waar zijn:

[ afbeelding ]

het meest linkse forum van Nederland?
Nee Nee! Het is juist andersom! FOK! is vaak hartstikke rechts..
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  donderdag 27 mei 2010 @ 09:04:00 #159
's gewoon goeien handel
pi_81956979
  donderdag 27 mei 2010 @ 09:14:53 #160
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_81957212
quote:
Dit kan niet waar zijn:

[ afbeelding ]

Daar heeft iemand mee lopen kloten want gisterenavond half twaalf stond WIlders nog helemaal aan de onderkant en Mark Rutte bovenaan.
pi_81957368
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 09:14 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Daar heeft iemand mee lopen kloten want gisterenavond half twaalf stond WIlders nog helemaal aan de onderkant en Mark Rutte bovenaan.
Ik dacht eigenlijk dat wilders meteen al tweede stond (niet dat die plaats wel terecht is maar dat terzijde)
  donderdag 27 mei 2010 @ 09:21:14 #162
's gewoon goeien handel
pi_81957398
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 09:20 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk dat wilders meteen al tweede stond (niet dat die plaats wel terecht is maar dat terzijde)
Nee er heeft echt iemand zitten kloten met die poll.
  donderdag 27 mei 2010 @ 09:41:47 #164
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_81958034
Vanwaar al die ophef over Balkenende

Laat die kerel lekker een blauwtje lopen bij haar.
Halsema moet niet zo populistisch doen meteen, ze dacht ook, laat ik nu lekker gelijk mijn stoute kant zien en roepen dat ik hem een knietje zou gegeven hebben, want dat is wapen van elke vrouw, even een knietje in de kinderbijslag van de mannen. Bah Femke, je had ook op een hele andere manier kunnen scoren door te zeggen dat hij bijvoorbeeld voortaan een originelere openingszin moet gebruiken, dan loopt hij geen blauwtjes meer op. Of, Bianca staat thuis vast klaar met een mattenklopper.
pi_81958366
Roemer: Was een baas gisteren, totaal onverwacht.

Cohen: Beter als de vorige keer, nog steeds niet helemaal goed

Rutte: Slechter als de vorige keer, werd dit keer hard aangepakt door de linkse partijen en wist een paar keer niets (zinnigs) te zeggen erop.

Balkenende: "U kijkt zo lief"

Halsema: Was wel goed, maar ik vond het langdradig worden bij haar.

Wilders: Slecht. Constant hameren op de immigratie ipv andere oplossingen noemen.

Rouvoet: Matig. Vreemd, normaal is hij erg goed in dit soort dingen.

Pechtold: Paar goeie opmerkingen, voor de rest vond ik het meevallen.
  donderdag 27 mei 2010 @ 09:54:15 #166
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_81958445
Cohen heeft wel het recht om te stotteren snap ook niet waarom mensen daarom hem afkraken, doe het dan lekker zelf. Hij is tenminste eerlijk en probeert het. Hij leert er tenminste van.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_81958477
Ik vond het wel grappig toen cohen zei: "Het is ook zooo belangrijk dat we al die bedragen uit onze hoofd leren" of in die trend.
pi_81958512
Ja Cohen heeft zelfspot, dan kun je van een boel andere politici niet zeggen
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:03:33 #169
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_81958771
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 09:56 schreef Michie_ het volgende:
Ja Cohen heeft zelfspot, dan kun je van een boel andere politici niet zeggen
Balkenende heeft ook zelfspot, of staat hij daar om serieus genomen te worden

Wilders heeft ook zelfspot, elke vraag (die niets te maken heeft met immigratie) toch weten te beantwoorden met immigratie dit, immigratie dat, immigratie zus en zo. Wilders was gister echt een egghead.

Nieman: Wilders, hypotheekrente aftrek, voor of tegen?
Wilders: Dat we immigratie blijven financieren is puur te danken aan het linkse tuig blablabla

Gister moest ik wel lachen, de voice-over zei namelijk in de promo van het debat, dat er vanavond geen circus, geen cabaret, geen theater te zien zou zijn, maar een stevig debat Als er iets theater, circus en cabaret in één is, is het wel zulke debatten. Olé
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:17:48 #171
's gewoon goeien handel
pi_81959285
quote:
Het lijkt wel of het helemaal Balkenende's bedoeling niet was om het te zeggen.
pi_81959334
quote:
Dit kan niet waar zijn:

[ afbeelding ]

Iemand loopt vast te klonen of heeft een linkje gezet op een rechts forum of de FP ofzo.
pi_81959446
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 09:41 schreef wolferl het volgende:
Vanwaar al die ophef over Balkenende
Omdat hij dit niet tegen Rick Nieman zou zeggen.

Het is een beetje van het niveau: 'Aaaaaah, wat schattig! Een vrouw met een baan ....'

Dit soort dingen kun je je alleen veroorloven als je een totale populist bent zoals Fortuyn ('Ga toch koken, mens!').
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:28:32 #174
's gewoon goeien handel
pi_81959699
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:21 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Het is een beetje van het niveau: 'Aaaaaah, wat schattig! Een vrouw met een baan ....'

Dit soort dingen kun je je alleen veroorloven als je een totale populist bent zoals Fortuyn ('Ga toch koken, mens!').
Ik moest lachen gisteren
pi_81960192
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:28 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Ik moest lachen gisteren
ik ook. hard.
pi_81961122
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:21 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Die opmerking van Fortuyn was grappig, Balkenende ging compleet de mist in.
  donderdag 27 mei 2010 @ 11:09:18 #177
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_81961438
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 11:02 schreef Sloggi het volgende:

[..]

pi_81963476
quote:
Dit kan niet waar zijn:

[ afbeelding ]

die laatste opmerking ook echt
stem jij op de beste debater nav je politieke voorkeur of kijk je daadwerkelijk onbevooroordeeld naar wie de beste debater was...

typisch een voorbeeldje van weinig intelligentie, zo'n uitspraak
pi_81966864
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:53 schreef pberends het volgende:
[Upd] Flater Balkenende: U kijkt zo lief

Opzij boos.
Het was dan ook een domme opmerking. Doet hij nog zo z'n best om in twee uur tijd niets te zeggen dat ook maar lijkt op enige inhoud, floept hij er zoiets uit.

Maar goed, feministen moeten niet zeuren. Het was m.i. geen vrouwonvriendelijke opmerking.
pi_81966944
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:12 schreef nikk het volgende:

[..]

Het was dan ook een domme opmerking. Doet hij nog zo z'n best om in twee uur tijd niets te zeggen dat ook maar lijkt op enige inhoud, floept hij er zoiets uit.

Maar goed, feministen moeten niet zeuren. Het was m.i. geen vrouwonvriendelijke opmerking.
lekker belangrijk zeg....
fortuyn verwoordde het destijds prima en geniaal: mevrouwtje, gaat u toch lekker terug naar uw potten en pannen
pi_81967533
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:14 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

fortuyn verwoordde het destijds prima en geniaal: mevrouwtje, gaat u toch lekker terug naar uw potten en pannen
Volgens mij was ie iets anders, maar vind en vond het best wel denigrerend
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_81967692
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:28 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Volgens mij was ie iets anders, maar vind en vond het best wel denigrerend
ik ook....

....maar wel treffend en toepasselijk!

donderdag 27 mei 2010 @ 13:35:30 #184
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81967811
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:14 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

Over denigrerend gesproken.... Dat jij dat geniaal en prima vind Of treffend en toepasselijk?
Dan valt Balkenende met zijn "u kijkt zo lief" nog reuze mee..

Fortuyn zei trouwens tegen Wouke van Sterrenburg: "Ach mens, ga toch koken!"
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 mei 2010 @ 13:39:26 #185
862 Arcee
Look closer
pi_81967941
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:53 schreef pberends het volgende:
[Upd] Flater Balkenende: U kijkt zo lief

Opzij boos.
Femke zou 'm een knietje hebben gegeven.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81967992
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 11:02 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Die opmerking van Fortuyn was ook op straat, dit was in een echt live debat. Dat maakt ook nog wel een verschil.
pi_81968231
Is het ergens terug te zien, de rtl stream werkt niet...
pi_81968690
Zit het debat aan het kijken en vind Roemer en Rutte echt het best eruit komen. Daarnaast blij dat Roemer het na Agnes Kant zo goed heeft opgepakt! Mijn stem heeft ie!
pi_81968706
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:46 schreef _The_General_ het volgende:
Is het ergens terug te zien, de rtl stream werkt niet...
Werkt hier op dit moment gewoon.
  donderdag 27 mei 2010 @ 13:59:38 #190
180385 Horloge
pi_81968784
Mooi stukje op Pluspost over Balkenende's "u kijkt zo lief"-momentje:
quote:
(...)

Op dat moment veranderde onze premier, de leider van ons land, in het jongetje dat hij vroeger altijd was. In het jongetje uit een gereformeerd gezin dat niet zo goed weet hoe hij moet meisjes om moet gaan. In het jongetje dat niet beter wist dan wat schaapachtig lachen nadat hij door Katja & Bridget was gezoend. Dat jongetje raakte in paniek door die indringend mooie ogen en sprak de woorden: “U kijkt zo lief”.

Jan Peter wist niet beter. Hij kon ook niet anders meer. Hij wist dat de bloedmooie Tweebeeke hem niet zomaar weg liet komen met het niet-beantwoorden van haar vraag. Hij moest wat verzinnen en het “U kijkt zo lief” leek te werken. Wat een opluchting.

“Okay. U garandeert…” wilde Tweebeeke vervolgen.

Ze stopte. Tweebeeke realiseerde zich dat de hele zaal lacht. Ze realiseerde zich wat de minister president van Nederland zojuist tegen haar heeft gezegd. Op dat moment laat ze een doodse stilte vallen. Zeven seconden lang zegt ze niets. ZEVEN seconden! Het gelach verstomt. Tweebeeke kijkt de premier aan met een blik van: “wat een loser”. De premier kijkt triomfantelijk terug. Dat heeft hij toch maar mooi opgelost.
  donderdag 27 mei 2010 @ 14:02:26 #191
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81968916
Achja. Het was een leuk debat. Aantal mensen kwam weer niet uit de verf, een iemand kreeg alle aanvallen te verduren en de vrouw in het gezelschap was lekker links verzuurd.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_81969400
Roemer: "Je mag me alles verwijten... behalve dat ik te vroeg gepiekt heb!"

Bazen uitspraak !
  donderdag 27 mei 2010 @ 14:46:57 #193
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_81970800
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:02 schreef eriksd het volgende:
Achja. Het was een leuk debat. Aantal mensen kwam weer niet uit de verf, een iemand kreeg alle aanvallen te verduren en de vrouw in het gezelschap was lekker links verzuurd.
Rutte kwam niet uit de verf... Rouvoet werd hard aangevallen door links en rechts en Wilders was inderdaad aan het zeiken alsof hij ongesteld was en zat constant in de linkse hoek van het spectrum, tenzij hij het woord ''massa-immigratie'' er weer eens tussen gooide.

Ik ben het zowaar met je eens.
pi_81971106
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:14 schreef Ludacriss het volgende:
Roemer: "Je mag me alles verwijten... behalve dat ik te vroeg gepiekt heb!"

Bazen uitspraak !
Jammer alleen dat het zo overduidelijk geregisseerd was door zijn campangeteam.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_81971217
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:53 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Jammer alleen dat het zo overduidelijk geregisseerd was door zijn campangeteam.
Dat zeker, want hij moest even nadenken. Maar toch een goede grap.
pi_81971491
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:58 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Werkt hier op dit moment gewoon.
Alleen de reclame werkt, voor de rest komt er niets
pi_81973618
Tweebeeke zelf zegt in Het Parool dat ze 'perplex' was. "Zoiets was me nog nooit gebeurd."

Balkenende biedt excuses aan

Ze heeft nog nooit een blauwtje gelopen?
  donderdag 27 mei 2010 @ 15:57:29 #200
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_81973904
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:55 schreef pberends het volgende:
1,5 miljoen kijkers zien het Carré-debat

Niet slecht ondanks voetbal.
Ach een vriendschappelijke wedstrijd trekt sowieso al zo'n 800.000 kijkers minder dan een WK kwalificatie wedstrijd en een gemmiddelde erediviesie uitzending trekt het dubbele aantal, dus ik denk dat het niet gek veel te maken heeft met voetbal, help mijn man is een klusser trok vorige week op de zelfde tijd 1.1 miljoen kijkers, dus om nou te zeggen dat het echt zo goed is is mssn ook een kwestie van overdrijven en ze trokken 100.000 kijkers meer dan afgelopen zondag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')