abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82219364
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:03 schreef Bruno25 het volgende:

De bouwkosten dalen al enkele jaren
Yep, prefab fabriekshuizen en goedkope Poolse vaklieden. Ook het tekenwerk is tegenwoordig grotendeels geautomatiseerd, vroeger moest alles van de grond af aan getekend worden, nu is het vooral onderdeeltjes plakken en de berekeningen worden gedaan door de computer. Tegenwoordig is de technische installatie ook niet meer wat het geweest is, pleur het er maar in
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_82221704
En de rest wordt dichtgepurd. Als het maar uit het zicht is kan alles.
De kosten mogen gedaald zijn maar de opgeleverde kwaliteit heb ik toch zeer mijn vraagtekens bij.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_82222094
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:03 schreef Bruno25 het volgende:
De oorzaak is dat de grondprijs 7 euro per m2 is, en dat grondspeculanten er 700 euro van maken, of in het geval van Hessing in de Bilt 7000 euro per m2
.
De bouwkosten dalen al enkele jaren
Grondprijs is probleem; maar de hoge grondprijs wordt met name mogelijk gemaakt omdat men maximaal kan lenen door de HRA. Anders was er nooit financiering te vinden geweest voor de hoge grondprijs en was de prijs dus lager.
pi_82222101
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 00:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Yep, prefab fabriekshuizen en goedkope Poolse vaklieden. Ook het tekenwerk is tegenwoordig grotendeels geautomatiseerd, vroeger moest alles van de grond af aan getekend worden, nu is het vooral onderdeeltjes plakken en de berekeningen worden gedaan door de computer. Tegenwoordig is de technische installatie ook niet meer wat het geweest is, pleur het er maar in
In Duitsland is zoals het hoort: daar dalen huizenprijzen structureel, net zoals alle 2e hands producten.
pi_82229818
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 08:20 schreef pberends het volgende:

[..]

In Duitsland is zoals het hoort: daar dalen huizenprijzen structureel, net zoals alle 2e hands producten.
Bullshit

Zijn er overigens veel mensen die nu hun hypotheek oversluiten? Als ik spaargeld had en een huis wist ik het wel. Versneld aflossen is ook interessant
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_82229891
Wat was dat wijf van de SP bij 1vandaag overigens dom, als voorstander van de HRA heb je zo geen vijanden nodig
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_82230101
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 12:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat was dat wijf van de SP bij 1vandaag overigens dom, als voorstander van de HRA heb je zo geen vijanden nodig
Heb je een link? Of kan je vertellen wat haar voornaamste argumenten waren? Ze was neem ik aan tegen de HRA?
I'll sing you a lullaby.
pi_82230160
Ze was nog dommer dan jij en dat zegt veel

Jij stemt zeker ook SP?
pi_82230649
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 12:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze was nog dommer dan jij en dat zegt veel

Jij stemt zeker ook SP?
Ik SP? Alsjeblieft niet, ik kan immers voor mijzelf denken en zorgen

Overigens heeft Frans Weekers van de VVD het bij het verkeerde eind, loodgieters zitten niet zonder werk maar komen er in om. Veel mensen gaan immers de badkamer verbouwen i.p.v. een nieuw huis erbij te kopen.
Kortom VVD bangmakerij
Alsof de woningmarkt de motor van de economie is, we leven niet in een vacuum, wat de VVD steekt is dat de achterban voornamelijk uit leden van de vastgoedmaffia bestaan, die gaan dus exit
Doe jij binnenkort ook exit DAM

Wat grappig is dat de leden van de vastgoedmaffia wel voor de toediening van een medicijn zijn, maar alsjeblieft niet tijdens het ziek zijn
I'll sing you a lullaby.
pi_82230719
PvdD?
pi_82230865
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 12:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
PvdD?
Uiteraard... alleen bij die partij is de huisvesting voor mij en mijn twee katten gegarandeerd

Net de stemwijzer ingevuld, stemadvies: PvdD of PVV

[ Bericht 14% gewijzigd door xenobinol op 02-06-2010 13:01:25 ]
I'll sing you a lullaby.
pi_82231951
quote:
SP .
pi_82232047
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 12:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Uiteraard... alleen bij die partij is de huisvesting voor mij en mijn twee katten gegarandeerd

Net de stemwijzer ingevuld, stemadvies: PvdD of PVV
Was te verwachten, nu nog SP erbij en de stemwijzer is nog redelijk goed ook
pi_82233516
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Was te verwachten, nu nog SP erbij en de stemwijzer is nog redelijk goed ook
Ja... in jouw wereld kan dat
I'll sing you a lullaby.
pi_82233557
Gelukkig is Koudewater niet mijn wereld
pi_82233789
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 13:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gelukkig is Koudewater niet mijn wereld
Coudewater zou je anders goed kunnen gebruiken, er werken van een hoop mensen met een tophypotheek die wel wat baanzekerheid kunnen gebruiken
I'll sing you a lullaby.
pi_82271732
quote:
Je bedoelt zeker dat wijf van GROEN LINKS?

Ja was inderdaad een retedom wijf. Te dom om te poepen. De interviewer moest haar echt behoeden voor nog grotere flaters.

Ik ga trouwens wel SP stemmen. De enige partij die de HRA op een verstandige manier gaat terugbrengen, met de extra lasten vooral daar waar die horen: bij het graaituig, en dus niet bij de middenklasse.
pi_82293126
quote:
Mwaah, pas een keer of vijf
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
pi_82297336
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:24 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

Mwaah, pas een keer of vijf
tijd voor een betere op dan
pi_82320550
http://www.nu.nl/economie(...)t-noodklok-bouw.html

hij heeft wel deels gelijk, zeker over overdrachtsbelasting en verkoop gemeentegrond.. Onnodige belastingen die worden uitgegeven aan ander (wan)beleid
pi_82321548
Elco heeft er kijk op
pi_82321913
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Elco heeft er kijk op
Elco Brinkman, dat is een leugenaar en een gefaalde graai politicus

Het wil er maar niet in dat huizen 'onbetaalbaar' geworden zijn, wat is volgens Elco de remedie? Juist nog meer lenen en door de overheid garanderen, kortom de oplossing is de oorzaak van het probleem en Elco is groot voorstander van het communisme als hem dat uitkomt op de korte termijn
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:49:40 #299
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_82321939
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:19 schreef trekker25 het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)t-noodklok-bouw.html

hij heeft wel deels gelijk, zeker over overdrachtsbelasting en verkoop gemeentegrond.. Onnodige belastingen die worden uitgegeven aan ander (wan)beleid
Ik snap dat hij vanuit de belangen van de projectontwikkelaars praat, maar:
-"achterblijvende kredietverschaffing"? Hoezo dat? Moeten banken MEER uitlenen aan mensen die een hypotheek willen? De bouwers laten over het algemeen de kopers deels vooraf betalen, dus waarom zouden ze dan meer krediet nodig hebben?
-"garantiesysteem verruimen"? De NHG (Nationale Hypotheek Garantie) is pas enorm verruimd.
"kredieten aan woningcorporaties om te bouwen"? De woningcorporaties hebben bij elkaar 25 miljard in kas (lees: beleggingen)! Ruim voldoende om zeker een kwart miljoen huizen te bouwen. Waarom zouden ze krediet nodig hebben? Laat ze het geld dat ze hebben benutten, verbiedt ze (vanuit de overheid, tenslotte hebben woningcorporaties een speciale status) om zoveel reserves aan te houden, in een markt waar ze door woningnood nooit tekorten zullen hebben.
-"overdrachtsbelasting": die is alleen zo hoog geworden door de hoge huizenprijzen
-"verkoop van gemeentegrond": het blijft inderdaad raar dat "nieuwkomers" in de gemeente zich grofweg met een ton moeten inkopen, zodat de rest van de inwoners met 800 euro gemeentebelasting per jaar af kan
-"Brinkman vindt dat er een signaal moet worden afgegeven". Ik blijf er bij: de (rijks)overheid zou binnen een jaar een half miljoen kavels a 10.000 euro aan particulieren moeten verkopen, uiteraard met bouwvergunning, en met de eis dat er binnen 10 jaar een huis op staat. Zo niet, vervalt het kavel weer aan de Staat. Voordelen: 5 miljard meevaller voor de Staat, en een enorme opleving voor de bouwwereld, waarna ze openlijk kunnen gaan concurreren.
-"“Eenderde van de Nederlanse woningen stamt uit de tijd van de wederopbouw. Die woningen zijn niet meer van deze tijd en moeten echt vervangen worden of grootschalig gerenoveerd.” Onzin, die woningen hoeven helemaal niet "vervangen" te worden, er moeten woningen BIJ komen. En als er ooit voldoende woningen staan, dalen de woningen die echt niet meer van deze tijd zijn vanzelf enorm in prijs. Zie Duitsland, waar net over de grens hiervandaan oude huizen voor 30.000 euro verkocht worden. Dan is kopen + renoveren of slopen en nieuwbouw opeens een hele betaalbare optie! Niet als het huidige huis nog 200.000 euro opbrengt en nieuwbouw hetzelfde kost...
censuur :O
pi_82321967
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Elco Brinkman, dat is een leugenaar en een gefaalde graai politicus

Het wil er maar niet in dat huizen 'onbetaalbaar' geworden zijn, wat is volgens Elco de remedie? Juist nog meer lenen en door de overheid garanderen, kortom de oplossing is de oorzaak van het probleem en Elco is groot voorstander van het communisme als hem dat uitkomt op de korte termijn
Jammer dat zelfs de woorden van Elco je boven je verstand gaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')