abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81894103
Noem het en overtuig mij
  dinsdag 25 mei 2010 @ 22:06:49 #2
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_81894726
Niets.

'Sociaal' is volgens mij ook niet een imago dat de VVD zich wil aanmeten.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_81894839
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:06 schreef Corkscrew het volgende:
Niets.

De VVD noemt zich wel degelijk sociaal hoor.
pi_81895395
Beetje VVD obsessie of zo? Heb je weleens in je eigen AT gekeken.
pi_81896231
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:06 schreef Corkscrew het volgende:
Dat doen ze wel degelijk. Ze zijn kampioen banen creëren (over de kwaliteit en duurzaamheid van die banen hebben we het voor het gemak even niet) en ze vinden het sociaal dat ze mensen aan het werk helpen. De vraag is echter in hoeverre die werkenden een fatsoenlijk loon krijgen, of dat ze vooral mogen kromliggen om de privilleges voor de allerrijksten te betalen.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 22:30:52 #6
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_81896989
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:22 schreef Boldface het volgende:

[..]

Dat doen ze wel degelijk. Ze zijn kampioen banen creëren (over de kwaliteit en duurzaamheid van die banen hebben we het voor het gemak even niet) en ze vinden het sociaal dat ze mensen aan het werk helpen. De vraag is echter in hoeverre die werkenden een fatsoenlijk loon krijgen, of dat ze vooral mogen kromliggen om de privilleges voor de allerrijksten te betalen.
Wat je noemt (banen creëren) komt op mij eerder over als een economische maatregel dan een sociale. Ik ben helemaal niet zo anti-VVD en vind ook niet dat hun beleid een en al asociaal is, maar ik heb wel de indruk dat de VVD zich meer profileert als puinruim-partij die orde op zaken gaat stellen en de economie een boost zal geven, dan als een partij die 'opkomt voor iedereen'.
Wie dit leest is alfabeet.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 22:50:25 #7
139330 TNA
For the stars that shine
pi_81898458
Economie gezond maken = economische groei = voordelig voor iedereen.

Dat lijkt me de gedachtegang. Jammer dat ze geheel voorbij gaan aan hoe die economie dan gezond wordt gemaakt (ten koste van zwakkeren).
pi_81902790
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:13 schreef Schuifpui het volgende:
Beetje VVD obsessie of zo? Heb je weleens in je eigen AT gekeken.
Je kent TS nog niet?

Dit past toch ook prima in t centrale topic waarin je ook hebt gereageerd EG
[centraal] "Het land is sociaal failliet met de VVD"
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_81903800
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 00:01 schreef FJD het volgende:

[..]

Je kent TS nog niet?

Dit past toch ook prima in t centrale topic waarin je ook hebt gereageerd EG
[centraal] "Het land is sociaal failliet met de VVD"
Dit is een topic met een positievere insteek.

Ik ben zelf geen VVD-er, heb net als EG helemaal niks met die partij, maar ben toch iets genuanceerder wat betreft de VVD.

Ik denk dat het sociale van de VVD 'm zit in het zoveel mogelijk stimuleren van mensen dat ze hun eigen leven gaan leiden en vorm gaan geven en niet "klein gehouden" worden door een betuttelende overheid of een deprimerende, weinig uitdagende uitkering waarin je aan je lot wordt overgelaten.

Maar de VVD schiet hierin nogal door en bovendien ligt de focus bij de VVD meer op de financiële besparingen die hiermee gepaard kunnen gaan dan dat hier ideële motieven aan ten grondslag liggen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 26 mei 2010 @ 00:55:24 #11
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_81904443
VVD is natuurlijk verreweg van sociaal lol

VVD wilt rijk (meer en meer) rijker maken en daardoor wordt arm (meer en meer) armer.

Als dat de richting is die je op wilt stem gerust VVD of een andere rechtse partij (of CDA). Gelukkig zijn er nog genoeg mensen met een hart op de juiste plek die Links stemmen
pi_81905276
Een deel van de VVD is overtuigd liberaal en zou je met wat fantasie sociaal kunnen noemen. Daar schaar ik in zekere zin ook Mark Rutte wel onder. Maar dan heb je het andere deel, met de Wiegels, de Boekestijntjes en de van Baalens. Dat is een soort conservatief eigenbelang-gestuurd liberalisme. Die bezuinigen stiekem het liefste op de erfbelasting en maken onderwijs "liberaal" (wat inhoudt dat je een rijke paps nodig hebt om te studeren).

Oplossing voor eenieder die toch liberaal is; stem D66.
  woensdag 26 mei 2010 @ 08:39:18 #13
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_81907007
Het is veel socialer om de mensen zelfredzaam te maken.

Liever de warmte van het individu dan de kilte van de staat.
pi_81909065
Werkgelegenheid, verlaging van alle belastingschijven, behoud van HRA voor allen in deze moeilijke tijden. Beperkt eigen risico in de zorg. 200-300 miljoen euro extra voor chronisch zieken en gehandicapten. Leenstelsel voor studenten met goede voorwaarden (25 jaar terugbetaling, rekening houdend met inkomen)

In ieder geval stabieler en eerlijker dan de PvdA dat zelfs zijn programma heeft moeten aanpassen omdat men maar liefst een top van 600 euro eigen risico had ingeboekt. In het Radio 1 debat werd Cohen ermee geconfronteerd en hij zei doodleuk dat het verlaagd gaat worden, waarna Pechtold opmerkte dat de PvdA nu een gat van 900 miljoen euro heeft in hun programma.

En nu het nieuwe hoofdstuk in de PvdA tragedie, het sjoemelen met de AOW leeftijd. Waar men opnieuw een gat in de begroting mee creeert.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_81909514
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:50 schreef TNA het volgende:
Economie gezond maken = economische groei = voordelig voor iedereen.

Dat lijkt me de gedachtegang. Jammer dat ze geheel voorbij gaan aan hoe die economie dan gezond wordt gemaakt (ten koste van zwakkeren).
De manier waarop is inderdaad nogal pervers te noemen....

Hoe onverantwoord is het om van de rijken NIETS te vragen. En nee, ze betalen in de praktijk niet meer belasting. DS4 kan daar van alles over zeggen.
pi_81909559
Jezus, laat je nakijken. Wat een VVD hang-up heb jij zeg.
pi_81909683
VVD is niet sociaal, ook niet hun bedoeling denk ik. VVD stemmers zijn dat trouwens ook niet. Zolang de HRA maar blijft bestaan, boeit het voor de rest van Nederland geen moer of er minder naar het onderwijs gaat, om maar een voorbeeld te noemen.
pi_81909793
Links' idee van sociaal maakt de zwakkere zwakker en de werkschuwe gemakzuchtiger. In die zin is de VVD niet sociaal, anders hadden ze mijn stem niet.
pi_81909800
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 10:24 schreef n3z het volgende:
VVD is niet sociaal, ook niet hun bedoeling denk ik. VVD stemmers zijn dat trouwens ook niet. Zolang de HRA maar blijft bestaan, boeit het voor de rest van Nederland geen moer of er minder naar het onderwijs gaat, om maar een voorbeeld te noemen.
Het is ook demagogisch om het gedachtegoed als "sociaal" te bestempelen. Alleen de hoogste inkomens hoeven hun portemonnee niet trekken om de crisis te betalen. Te gek voor woorden natuurlijk.
pi_81909823
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 10:27 schreef jaronsch het volgende:
Links' idee van sociaal maakt de zwakkere zwakker en de werkschuwe gemakzuchtiger. In die zin is de VVD niet sociaal, anders hadden ze mijn stem niet.
Leg uit. Wat doet de PvdA allemaal om de zwakken nog zwakker te maken
pi_81909850
Onderwijs inderdaad nog:

"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_81909867
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 10:20 schreef KingOfMars het volgende:
Jezus, laat je nakijken. Wat een VVD hang-up heb jij zeg.
Het is tenenkrommend om te zien hoe dit land verkild. Het plotselinge succes van de VVD is denk ik de grootste metafoor op dit gebied.
pi_81909888
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 10:29 schreef axis303 het volgende:
Onderwijs inderdaad nog:

[ afbeelding ]
Maar geen kampioen. Verre van dat.
pi_81909945
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 10:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maar geen kampioen. Verre van dat.
Dus? Punt is dat er investering gedaan worden, wat tegenstanders ook mogen suggereren. Wil je praten waar ze wel kampioen in zijn? Kan ook hoor.
pi_81909952
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 10:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is tenenkrommend om te zien hoe dit land verkild. Het plotselinge succes van de VVD is denk ik de grootste metafoor op dit gebied.
In tijden van crisis heb ik liever een partij die weet wat goed is voor de economie dan een partij die mensen die met het handje omhoog al klaarzitten om extra geld te ontvangen op hun wenken bedient.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')