Ja. Daarom zie je dergelijke auto's alleen in losgestort, silowagens, tankers, kippers, en meer van zulk gein dat de lengte niet nodig heeft om aan het gewicht te komenquote:Op woensdag 16 juni 2010 03:49 schreef blup het volgende:
Ja, mooi maar volgens mij zo onpraktisch en lomp. de enige die ik ermee zie rijden is Zandhaas en Brouwer.
is zo een combi met een niet te lang met een normale trailer?
Ik had het gelezen ja.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:50 schreef densmee het volgende:
vandaag een mooi stuk in het ED over een bedrijf waar een van de chauffeurs werkt.
(De Gloeiende)
Misschien even een linkje ofzo voor de niet-brabo's hier?quote:Op zondag 20 juni 2010 08:54 schreef Iuc het volgende:
[..]
Ik had het gelezen ja.
Best een aardig stuk. Wist niet dat er 110 man personeel rondliepen daaro
Van Dongen heeft laats ook al een paar andere bedrijven overgenomen, kan zo gauw even niet op de naam komen. Dat bedrijf wordt achterlijk groot iig.quote:
quote:Op zondag 20 juni 2010 23:13 schreef motaro het volgende:
en over een paar jaar een en al reorganisaties net als vos.
Boers ook failliet.. doen goede zaken die zweden rijders..![]()
[ afbeelding ]
Kopen?
Die opmerking over die kettingen ook. Hadden ze daar echt alleen het vooroordeel type chauffeur in dienst?quote:
Mij niet. Dat is ook de reden dat ik niet bij Hovotrans of Frank de Ridder zal gaan werken. Daar hoor je ook zulke verhalen over.quote:Op zondag 20 juni 2010 23:27 schreef motaro het volgende:
Ooit eens de eer gehad er eentje te mogen spreken, maar god wat was dat een (t)rucker.
Als je lief was over zijn Scania zag je hem opleven en hij vond t maar wat mooi om te zeggen dat ie nooit thuis was en weinig sociaal leven had.
Lijkt me geweldig zo een leven..
Dat doen ze met een knopje op de tachograaf. En ja, dat hebben ze ook al bij de digitach.quote:Op zondag 20 juni 2010 23:32 schreef motaro het volgende:
bij hovo ook nog voor een vast salaris..maar HEY je rijd wel een v8 met paint.. woehoe..
Vraag me af hoe al die bedrijven het gaan doen met de 48uur..
edit: ik ga me nest in, lees t morgen wel allemaal weer![]()
latex!![]()
quote:Op zondag 20 juni 2010 23:13 schreef motaro het volgende:
en over een paar jaar een en al reorganisaties net als vos.
Boers ook failliet.. doen goede zaken die zweden rijders..![]()
[ afbeelding ]
Kopen?
achja, vroeg of laat worden ze ook wel gepaktquote:Op zondag 20 juni 2010 23:39 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat doen ze met een knopje op de tachograaf. En ja, dat hebben ze ook al bij de digitach.En mijn bron is behoorlijk betrouwbaar wat dat betreft.
Leuk hè, de transportwereld.
Welnee, dat calculeren ze gewoon in. Echt, bedrijven die zo sjoemelen gun ik een faillissement.quote:Op maandag 21 juni 2010 08:57 schreef motaro het volgende:
[..]
achja, vroeg of laat worden ze ook wel gepakt
Nou en? Ik ben voor geen van die bedrijven werkzaam en dat gaat ook niet gebeuren. Ik sta nog liever met de daklozenkrant voor de AH.quote:Op maandag 21 juni 2010 12:12 schreef Alexxxxx het volgende:
ik hoop dat je je beweringen goed kunt onderbouwen RZ, Oegema is niet het enge transportbedrijf wat hier meeleest
Oh zo. Nou, laat ik het dan anders formuleren: ik weet niet of dat bij genoemde bedrijven zo gaat maar ik weet dat er bedrijven zijn waarbij dat gebeurt.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:20 schreef Alexxxxx het volgende:
aanklacht van laster is best duur, zeg het alleen om je zelf te beschermen
Ja, daar heb ik ook mail van gehad, maar op de één of andere manier vertrouw ik het niet helemaal. Het kwam iets te amateuristisch over.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:38 schreef blup het volgende:
Kent iemand uitzendbureau C x O x N x N x E x C x T xx T x R x A x N x S x P x O x R x T (antigoogle)
Ben er geweest, en jou vermoedens kan ik alleen maar bevestigen.. Ik MOET werken, dus ik heb maar een vervolg afspraak gemaakt, ik zal alleen hun contract extra goed doornemen..quote:Op maandag 21 juni 2010 20:42 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik ook mail van gehad, maar op de één of andere manier vertrouw ik het niet helemaal. Het kwam iets te amateuristisch over.
Er zijn toch wel meer uzb's? Worktrans, Randstad, Consolid, Flex-in.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:48 schreef blup het volgende:
[..]
Ben er geweest, en jou vermoedens kan ik alleen maar bevestigen.. Ik MOET werken, dus ik heb maar een vervolg afspraak gemaakt, ik zal alleen hun contract extra goed doornemen..
Vergeet Europe Flyer nietquote:Op zondag 20 juni 2010 23:29 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Mij niet. Dat is ook de reden dat ik niet bij Hovotrans of Frank de Ridder zal gaan werken. Daar hoor je ook zulke verhalen over.
Waarom verdom je dat? Sure, het is meer een pakketjesdienst dan chauffeurswerk, maar het geeft je wel de mogelijkheid om voor je E te sparen en dan aan het echte werk te beginnenquote:Op maandag 21 juni 2010 21:16 schreef blup het volgende:
Conso zit ik al, die heeft erg weinig bakwagen werk, ze willen me bij dailyxl laten rijden, maar dat verdom ik echt.
Eigenlijk zou ik me E moeten hebben, maar daar heb ik nou geen geld voor.. en ik ga zeker niet weer een opleidingsovereenkomst ana met ze, genoeg gezeik mee gehad nou
Oh, jij hebt geen CE. Dan zou ik Worktrans eens gaan vragen.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:16 schreef blup het volgende:
Conso zit ik al, die heeft erg weinig bakwagen werk, ze willen me bij dailyxl laten rijden, maar dat verdom ik echt.
Eigenlijk zou ik me E moeten hebben, maar daar heb ik nou geen geld voor.. en ik ga zeker niet weer een opleidingsovereenkomst ana met ze, genoeg gezeik mee gehad nou
Dat van Mooy wist ik niet.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:16 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Vergeet Europe Flyer niet
Edit: Mooy, nog zoeen...
die verzieken de markt wel goed in ieder geval..quote:Op maandag 21 juni 2010 12:10 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Welnee, dat calculeren ze gewoon in. Echt, bedrijven die zo sjoemelen gun ik een faillissement.
Ik heb gewerkt bij XL en kan niet anders zeggen dan leuk werk.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:16 schreef blup het volgende:
Conso zit ik al, die heeft erg weinig bakwagen werk, ze willen me bij dailyxl laten rijden, maar dat verdom ik echt.
Eigenlijk zou ik me E moeten hebben, maar daar heb ik nou geen geld voor.. en ik ga zeker niet weer een opleidingsovereenkomst ana met ze, genoeg gezeik mee gehad nou
Klantje of 12/13??? In Emmen hadden wij een klantje of 19.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:23 schreef motaro het volgende:
[..]
die verzieken de markt wel goed in ieder geval..
[..]
Ik heb gewerkt bij XL en kan niet anders zeggen dan leuk werk.
Je rijd een klantje of 12/13 en bij de meeste heb je nog koffie en ik kreeg ook regelmatig als ik na de lunch kwam, al het overgebleven eten.. zoals patat en dergelijke.
Als ze weer het pand zouden openen in Almere, sta ik er als eerste bij.
Oh, vandaar. Dan heb je inderdaad leuker werk. Wij zaten in de regio te klooien.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:28 schreef motaro het volgende:
Emmen, kwam ik ook veel.. die loodsbaas was een geschikte kerel..
Almere kwam overal, dat was wel tof.
Van Vaals, Sluis tot voorbij Groningen en Den Helder..
Of het waar is of niet weet ik niet, en over alle bedrijven worden natuurlijk wel wilde verhalen verteld, maar er schijnen eens in 1 weekend in de 20 auto's van Mooy in Duitsland aan de kant gezet te zijn door de BAG. Allemaal 24u achter het hek, weekendrust maken. En daarnaast schijnt er toen nog van alles meer niet in orde geweest te zijn. Nogmaals, het zijn verhalen, maar waar rook is is meestal wel ook vuur.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:21 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat van Mooy wist ik niet.
Ik heb voor Breewel gereden en daar ging het gewoon netjes.
Ik reed ook dubbelbemand op Zuid-Frankrijk, dat is best te doen. Wij zaten richting Toulouse en daar heb je zo'n 15 uur voor nodig, wat prima lukt met twee man.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:46 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Of het waar is of niet weet ik niet, en over alle bedrijven worden natuurlijk wel wilde verhalen verteld, maar er schijnen eens in 1 weekend in de 20 auto's van Mooy in Duitsland aan de kant gezet te zijn door de BAG. Allemaal 24u achter het hek, weekendrust maken. En daarnaast schijnt er toen nog van alles meer niet in orde geweest te zijn. Nogmaals, het zijn verhalen, maar waar rook is is meestal wel ook vuur.
Een oud collega van mij had ook voor Breewel gereden, en die vertelde mij hoe hij met z'n maatje dubbel bemand een ritje zuid frankrijk in no-time deed. Reken maar dat die jongens de klappen van de zweep ook kennen. Of dat nou ook zo ver over het randje gaat als bij de andere beruchte bedrijven kan ik niet inschatten, ik heb eigenlijk de indruk van niet
Die oud collega vertelde het toendertijd toch anders. Volgens hem gingen ze zondag middag weg, vrijdag avond terug, en dan in de tussentijd 3 keer op en neer richting Bordeaux en omgeving. Hem kennende zal het best met een korrel zout genomen moeten worden, maar volgens het boekje was het hoe dan ook absoluut nietquote:Op maandag 21 juni 2010 21:49 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik reed ook dubbelbemand op Zuid-Frankrijk, dat is best te doen. Wij zaten richting Toulouse en daar heb je zo'n 15 uur voor nodig, wat prima lukt met twee man.
Daarbij had ik een relaxte collega. Als we leeg waren gingen op ons dooie gemak terugladen en weer terug en op de terugweg reden we gewoon overdag. Dat was maandagavond weg en donderdagmiddag weekend.
Het ligt er ook aan welke collega je krijgt natuurlijk. En ik weet dat het rond Franse moederdag en rond 14 juli in elk geval heel druk is, dus er zullen best lui zijn die dat doen. Ik hoorde ook wel lui die in een week 6000 km gereden hebben.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:53 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Die oud collega vertelde het toendertijd toch anders. Volgens hem gingen ze zondag middag weg, vrijdag avond terug, en dan in de tussentijd 3 keer op en neer richting Bordeaux en omgeving. Hem kennende zal het best met een korrel zout genomen moeten worden, maar volgens het boekje was het hoe dan ook absoluut niet
Het was wel zo'n type cowboy, dus wat dat betreft zou het goed kunnenquote:Op maandag 21 juni 2010 21:57 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Het ligt er ook aan welke collega je krijgt natuurlijk. En ik weet dat het rond Franse moederdag en rond 14 juli in elk geval heel druk is, dus er zullen best lui zijn die dat doen. Ik hoorde ook wel lui die in een week 6000 km gereden hebben.
Als uitzendkracht werd mij in elk geval netjes gevraagd of ik nog een rit wilde doen of niet. En zo niet, dan was er nog geen man overboord.
Die hebben ze inderdaad ook. Maar die man waar ik mee reed was tof, wat dat betreft. En hij werkte er toen al meer dan 20 jaar.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:04 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Het was wel zo'n type cowboy, dus wat dat betreft zou het goed kunnen
mwah kwam op ook in Utrecht, alle stations en universteits gebouwen, deden we rustig aan, wat drinken en dan was er ook zo een uur over.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:45 schreef blup het volgende:
Dat zal je hier in Utrecht zeker hebben, ik zie die jongens hier op de mariaplaats parkeren, en dan gaan ze vanuit daar distribueren, ze staan daar gerust een paar uur met rolcontainer te slepen... Mij niet gezien.
Dat gelul ook elke keer met restaurants die er pas vanaf 12u aanwezig zijn terwijl met hun baas 11u met ons is afgesproken... Toen reed ik nog brood/banket/ijs.. Was ook flink aanpoot werk en ook met je complete DAF CF75 het centrum leiden
Ik leverde toen ook wel eens bij veschillende hanos filianen in het land, één ding kon je de klok op gelijk zetten, ze waren altijd en overal stront chagrijnig, en de chauffeurs daar waren allemaal popijopies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |